Gathering of Tweakers

Quicksearch
Where did that damn icon go?!?
Reg. datum: 11 februari 2001

quote:
Orcie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:44:

@ TMV: heb je een cleaninstall gedaan of gewoon update?
Ik heb gewoon m'n telefoon aangesloten, software updater opgestart (die moest zichzelf eerst updaten :P ) en toen deze de nieuwe software laten downloaden en in m'n telefoon laten schieten.. Ik heb geen harde reset gedaan van m'n N82 oid, gewoon zoals ik hem gebruikte met alles d'r op (behalve de geheugenkaart dan ;) ). En zoals ik hierboven ergens las dat iemand na de update z'n gmail inbox kwijt was, daar heb ik ook geen last van, alles is gewoon intact :)

edit: Het gaat hier om een windows XP SP2 systeem :)

TMV wijzigde dit bericht 08-04-2008 21:50 (4%)

Asus P5B Deluxe | Intel C2D E6700 @ 3GHz + Scythe Ninja | 4GB Kingston PC5300 | XFX 8600GTS XXX + Thermalright HR-03 | Auzen X-Fi Prelude 7.1 | Seagate 7200.10 320GB | Seagate 7200.10 500GB | Samsung 940BF

quote:
Soms snap ik het doel van sommige posts niet. Wat interesseert het mensen dat je geupdate hebt?
Wat interesseert t mensen dat je gaat hockeyen......

Iemand al gelukt om met Vista succesvol te updaten?

quote:

Ik heb nog niet upgedate (eerst hockey) vavavond eens even kijken. Ben wel benieuwd naar het probleem met de defecte memcard. Is dit met de nokia kaartjes of ook met 8gb sandiskkaartjes?
Het is met die 2GB geheugenkaart van Nokia gebeurt, heb nu een Sandisk 8GB bestelt
Ik weet niet of het toeval is dat hij stuk gegaan is maar vaaaaaaag vindt ik het wel
dat hij precies na de firmware update stuk gaat . . . 8)7

Where did that damn icon go?!?
Reg. datum: 11 februari 2001

quote:
Albert020 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:05:
[...]

Het is met die 2GB geheugenkaart van Nokia gebeurt, heb nu een Sandisk 8GB bestelt
Ik weet niet of het toeval is dat hij stuk gegaan is maar vaaaaaaag vindt ik het wel
dat hij precies na de firmware update stuk gaat . . . 8)7
Ik heb wel zo m'n bedenkingen over de kwaliteit van die nokia kaartjes :/ ik had er wat problemen mee, zoals leesproblemen e.d. Toen maar vervangen met een kingston 4gb kaartje en nooit weer problemen gehad.

Asus P5B Deluxe | Intel C2D E6700 @ 3GHz + Scythe Ninja | 4GB Kingston PC5300 | XFX 8600GTS XXX + Thermalright HR-03 | Auzen X-Fi Prelude 7.1 | Seagate 7200.10 320GB | Seagate 7200.10 500GB | Samsung 940BF

quote:
Sick Nick schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:11:
Hier net geupdate, ging best soepel. Binnen 3 a 4 minuten was ie klaar. Ook alle gegevens en programma's zijn nog zoals voor de update dus dat is ook mooi meegenomen. Flash in de browser werkt prima, via hsdpa kan ik gewoon youtube filmpjes kijken zonder haperingen en dergelijke.

Wat me wel opviel is dat het ingedrukt houden van de 0 toets niet meer de browser opstart? Hekje zet de telefoon nog wel op stil maar de browser via 0 werkt dus niet meer. Jammer of gewoon een foutje in de firmware? Heb geen homepage ingesteld, misschien dat het daarom niet werkt maar dat moet ik nog even uitproberen.

Verder, tja alles werkt net als ervoor met als toevoeging dus flash :p
Had ik ook na de update even backup maken en een hard reset *#7370# daarna was het probleem opgelost

Nokia N82 met SanDisk micro SD-HC Card 8GB, EEEPC 901, Blackberry 8310

Ok de update is gelukt .
Ik kreeg wel een melding tijdens de update dat ik mijn batterij uit me telefoon moest halen en dat ik daarna weer door kon gaan met de update.Na dit gedaan te hebben ging die gewoon weer verder en stond de nieuwe firmware erop.

Wat ik wel raar vind is dat wanneer ik een Youtube filmpje open deze gewoon in realplayer opstart.

Ha, nog wat gevonden zojuist. Bij de gps gegevens, bij satellietstatus, waren voor de update de balkjes zwart, nu wit (zie plaatje). Eerst bijna onleesbaar, nu heel goed :)

http://lh5.google.com/renearts/R_u3qMqdhuI/AAAAAAAAAC8/XU8XU28RXq0/s288/2008-04-08-73006.jpg

quote:
Soms snap ik het doel van sommige posts niet. Wat interesseert het mensen dat je geupdate hebt?

Mensen willen weten of je update geslaagd is met welke productcode en welk OS en of hij stabiel en leuke nieuwe features heeft.

Ik heb nog niet upgedate (eerst hockey) vavavond eens even kijken. Ben wel benieuwd naar het probleem met de defecte memcard. Is dit met de nokia kaartjes of ook met 8gb sandiskkaartjes?

@ TMV: heb je een cleaninstall gedaan of gewoon update?
Wat jou "bijdrage" is aan dit forum zullen we dan ook maar niet verder bespreken.

Ik had ook problemen met Vista, liep vast tijdens de update.

Zojuist de update gedraait in een virtuele XP machine, daar geen enkel probleem, wellicht is dit een (snelle) work around voor de vista gebruikers hier

Macbook Pro 15" - 2.5Ghz - 4GB DDR2 - 250 GB HDD - G-Force 8600GT 512MB

Het update ging allemaal vlekkeloos. Ik heb het via Windows XP gedaan en heb geen problemen ondervonden.

Toch heb ik het gevoel dat er door de update iets is verandert. Het lijkt er in ieder geval op dat de accelerometer een stuk gevoeliger is. Ik kan mijn toestel nu op een punt zetten zodat hij eindeloos blijft wisselen tussen portrait en landscape. Zijn er nog andere die dit probleem ondervinden?

Kan zijn dat het hiervoor ook al was, maar het valt mij nu iig op.

Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl

quote:
NokNok12 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:50:
[...]

Had ik ook na de update even backup maken en een hard reset *#7370# daarna was het probleem opgelost
Heb ook voor de zekerheid maar even een hard reset *#7370# gedaan.
Maar me Geheugenkaart blijft stuk, toch toeval denk ik dan dat hij vanmiddag is stuk gegaan :?

Ik heb zojuist de update voltooid met de engelstalige updater op een vista machine ZONDER sp1. op een machine met service pack 1 krijg ik voordat hij begint een melding dat een of ander nokia layer ding niet meer werkt (duidelijke omschrijving ik weet het :P)

De nederlandse installer start bij mij al helemaal niet op die geeft gelijk een foutmelding. Maar goed, gelukt dus :) Telefoon lijkt stukken sneller! in ieder geval merk ik een goed verschil bij de instellingen menu's

so far so good.. ;)

Edit;
quote:
F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:33:
Het update ging allemaal vlekkeloos. Ik heb het via Windows XP gedaan en heb geen problemen ondervonden.

Toch heb ik het gevoel dat er door de update iets is verandert. Het lijkt er in ieder geval op dat de accelerometer een stuk gevoeliger is. Ik kan mijn toestel nu op een punt zetten zodat hij eindeloos blijft wisselen tussen portrait en landscape. Zijn er nog andere die dit probleem ondervinden?

Kan zijn dat het hiervoor ook al was, maar het valt mij nu iig op.
Zou maar zo kunnen in de changelog staat dan ook het volgende:
quote:
Automatic screen rotation angle improvement
Helaas is die irritante bug met dat knippen en plakken + hekjes toets nog steeds niet opgelost :'(

BastiaanN wijzigde dit bericht 08-04-2008 22:03 (45%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
Automatic screen rotation angle improvement
:) ja maar ik lees improvement, dat lijkt bij mij ander niet te kloppen ;)
Het is echt zwaar irritant.

nix
Reg. datum: 30 augustus 2000

quote:
nlboy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:28:
[...]
Hetzelfde wat jij hebt, maar dan zonder tijd/datum achter de eerste paar woorden van het smsje. :/
Dan is het wel een flinke achteruitgang als ze dat opeens hebben weggelaten.
Zie je bij de nieuwe fw wel de datum/tijd bij de smsjes staan?

Nee helaas dat zit er niet bij... mogelijk een volgende firmware ;)

quote:
bassjuh schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:59:

Helaas is die irritante bug met dat knippen en plakken + hekjes toets nog steeds niet opgelost :'(
dat was bij mij weg na een hard reset *#7370#

Reg. datum: 02 maart 2001

Om dan even een bijdrage te leveren. Net cleaninstall gedaan van de nieuwe firmware. Bij het updaten van de NSU kreeg ik bij de Nederlandse installer een error (wilde rapport naar M$ dat bedrijf heet Microsoft of MS :) versturen). Dit probeerde ik op een recente winxp pro configuratie. Een paar posts werd aangeraden de engelse te gebruiken. Dit werkte wel! Bij het opstarten zorgde dit wel voor een schrikreactie heb namelijk ooit de productcode gewijzigd en kreeg Engelse taal op de display. Dit kon ik gelukkig in de instellingen wijzingen naar Nederlands. Mijn toestel draagt dus productcode EURO-2.

Even snel kunnen testen of de ASR echt gevoeliger is. Dit is het geval! Dacht overigens dat Nokia maps 2.0 in deze update zat. Dit was echter niet het geval.

Tevreden updater tot nu toe.

toevoeging:
Ngage demo is verplaatst naar het basis menu en heet nu gewoon spelletjes het start hetzelfde echter. Bij toepassingen staat er nu online delen. (in het menu toepassingen is er nog meer verandert kan even niet precies benoemen want er zijn iig minder icoontjes. Nu ik wat langer kijk lijken er meer icoontjes te zijn verplaatst niet zozeer belangrijk, maar wel opvallend. GPS nog niet kunnen testen komt snel!

Een moderator wijzigde dit bericht 09-04-2008 00:43 (25%)

Net software geupdated, ging prima (Win XP SP 3). Hij behield zelfs al mijn programma's en instellingen na de update.
quote:
Thedr schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:55:
Ha, nog wat gevonden zojuist. Bij de gps gegevens, bij satellietstatus, waren voor de update de balkjes zwart, nu wit (zie plaatje). Eerst bijna onleesbaar, nu heel goed :)

[afbeelding]
Dat is inderdaad in positieve zin veranderd. Ik neem aan hoelanger het balkje hoe sterker het signaal? Wat ik iets minder vond is dat er nu een grijze achtergrond is als je een nummer intypt, met witte cijfers, waar er voorheen een witte achtergrond met zwarte cijfers, was. Maar goed dat is een kleinigheidje.

Magnolia wijzigde dit bericht 09-04-2008 00:26 (81%)

Ontspan.

Reg. datum: 18 januari 2005

op welke manier kan je nu dan youtube filmpjes bekijken.
Als ik naar youtube.com ga in mijn browser wil hij ze nog steeds opstarten na de update met real player en zegt "Verbinding maken mislukt"
Probeer het wel via 3G, maar no go. Hoe kan je ze dan bekijken ?

Een moderator wijzigde dit bericht 09-04-2008 01:51 (4%)
Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig

Reg. datum: 16 april 2007

Ik zou zo graag die flashplayer in de browser eens aan het werk zien. Maar elke keer als ik naar youtube ga, dan kom ik automatisch in de mobiele site van youtube (m.youtube.com) en die kon ik al prima bekijken met de vorige firmware. Hoe kan ik nu die flashplayer in de browser eens proberen?

Een moderator wijzigde dit bericht 09-04-2008 01:51 (1%)
Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig

heb de oplossing voor windows vista gebruikers gevonden ik kwam dit tegen op http://www.then82blog.com/ :

If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.

heb zet zelf geprobeerd en het werkt!!

Pafi1990 wijzigde dit bericht 09-04-2008 03:16 (9%)

Happy

Heel erg bedankt pafi, ik heb een n95 8gb, en heb me kapot gezocht naar de oplossing, heb het nu eindelijk voor elkaar.

Ik zeg ook maar eens wat..

Reg. datum: 16 april 2007

Even voor het begin van deze mooie woensdag.... Wat een toptoestel he die N82. Ik geniet echt van alle mogelijkheden!

Een moderator wijzigde dit bericht 09-04-2008 11:27 (3%)
Reden: groeten/danken niet nodig

Lucky you Roost,

Ik ga het geweldige toestel zaterdag ophalen :)

quote:
Pafi1990 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 03:04:
heb de oplossing voor windows vista gebruikers gevonden ik kwam dit tegen op http://www.then82blog.com/ :

If you're using Windows Vista and the "Windows Host Service Layer" (or similar, I don't know the exact name) crashes during Update, don't worry, just kill Software Updater in Windows Taskmanager (But don't disconnect your N82!) and try it again. Now NSU should recognize your phone and it will offer you to retry the update. Now it should work, at the beginning it shows an estimated duration of about 15 Minutes, but my N82 was updated after about 5 Minutes.

heb zet zelf geprobeerd en het werkt!!
HELD!

Het werkt (ik gebruik Vista Ultimate en keer dus ook telkens die boutmelding)!
Precies doen wat er geschreven staat, dan zul je zien dat het werkt.

Alles kitz?
Reg. datum: 25 maart 2004

quote:
F-O-C-U-Z schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:25:
Nee helaas dat zit er niet bij... mogelijk een volgende firmware ;)
Dat is jammer, dan wacht ik toch nog even met updaten. Want ik ben redelijk tevreden met de huidige versie en ik heb al wat apps op mijn N82 staan. O-)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws