Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Rudey schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:40:
Hoe heb je de TV ingesteld? Last van image retention?
Heb nu de instellingen (per aansluiting te wijzigen) allemaal rond de 50% staan voor de eerste 200 uur. Zelfs dan is het beeld dus goed. Kun je nagaan hoe het wordt als het straks allemaal optimaal kan! Ik kan niet wachten, de TV staat nu dan ook overuren te draaien. 8)

Image retention komt wel voor als ik bijvoorbeeld een uurtje heb gegamed. Het HUD kan dan nog, in een zwart beeld, enkele minuten heel vaag zichtbaar zijn. Na een paar minuten trekt dit geheel weg. Ik zie dit niet als een storende factor en volgens mij is dit inherent aan de techniek.

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
Sepperdepep schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:07:
[...]

Yep...

De 42PG6000 sinds zaterdag in huis. Eerste indruk: WOW! d:)b
Digitale TV van Casema: Netjes (beter dan verwacht) 8)
Blu-ray: Fenomenaal _/-\o_
PS3: Erg strak en vloeiend. (Fifa '08 & Motorstorm) B-)

Bij alledrie de bronnen (vooralsnog) geen "tetris-effect" kunnen ontdekken...

Ik heb nog geen tijd gehad voor een uitgebreide review, maar deze volgt z.s.m. inclusief wat pics.
Netjes Sepperdepep _/-\o_ hoop zsm een uitgebreide review van je te lezen en te horen of je enig spoor van het tetris effect kan vinden.

Goede test is denk voetbal als de keeper de bal uittrapt??????

http://www.tweakers.net/gallery/131188/sys 3dmarks2001:25000+ # 3dmark2003:10500+ # 3dmark2005:4500+ # pifast:38+sec http://specs.tweak.to/10270

Zit er trouwens een anti-reflectieve coating op de glasplaat?

quote:
Sepperdepep schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:07:
[...]
Digitale TV van Casema: Netjes (beter dan verwacht) 8)
Met een SD of HD decoder? Dus, via scart of via component / hdmi. En wat was jouw oude TV? Een LCD, ook een plasma of een "normale" beeldbuis.

Ik heb nu een sd decoder en als ik deze TV koop (misschien) wil ik ook een nieuwe decoder. HD met PVR bijvoorbeeld, maar die zijn er dus niet en moet je weer concessies doen. Of een betere output vanuit de decoder of een PVR. Digitale TV is mooi qua aanbod en kwaliteit maar je moet wel geduld hebben hoor. Dat er nu nog steeds geen HD PVR is .....
Ik heb hem gisteren opgehaald bij Tom Coronel in Naarden voor 1030 euro
Het is een mooi toestel met veel mogelijkheden
ik vind het alleen jammer dat geen tulp audio uitgang op zit ;)

Volgens mij niet want er zit ook plakplastic op dat je er af moet halen wat anders de coating zou meenemen.
Ik heb bij de MM met mijn vingers er vlekken opgemaakt en er weer afgepoetst en hier zie je niets van
ik heb ook een pana gehad en daar zag je wel dat er vlekken op kwamen door de coating
volgens mij zit er wel een coating achter het glas
ik heb hem speciaal hier voor genomen zodat ik de glasplaat gewoon met een natte doek kan afnemen
quote:
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:16:
Zit er trouwens een anti-reflectieve coating op de glasplaat?

quote:
vanillakoyak schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:56:
Ik heb hem gisteren opgehaald bij Tom Coronel in Naarden voor 1030 euro
Het is een mooi toestel met veel mogelijkheden
ik vind het alleen jammer dat geen tulp audio uitgang op zit ;)
Mja, dat is volgens mij alleen een probleem als je analoog tv kijkt toch? Als je digitaal tv kijkt heb je als het goed is wel een scart aansluiting op de set-up box.

Rudey wijzigde dit bericht 11-04-2008 10:10 (47%)

Ik heb het over een uitgang naar mijn stereo :9
quote:
Rudey schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:09:
[...]

Mja, dat is volgens mij alleen een probleem als je analoog tv kijkt toch? Als je digitaal tv kijkt heb je als het goed is wel een scart aansluiting op de set-up box.

Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
vanillakoyak schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:41:
Ik heb het over een uitgang naar mijn stereo :9
[...]
Heb je geen optical ingang op je versterker? ik ga van mijn digitale decoder optisch naar mijn versterker. Heb je dat niet weer een reden om wat nieuws te kopen ;)

Mmm ik zit een beetje met een dilemma: mijn ouders willen een nieuwe tv, dus komen ze voor advies.

Natuurlijk een 42" plasma, maar twijfel tussen de Panasonic 42PX80 en de LG42PG6000. Heb me een beetje ingelezen op de diverse fora, maar kom over de LG nogal wat tegengestelde berichten tegen, vnl over het zwart-niveau. Heb nog geen echte betrouwbare reviews gelezen.

Kijk, de Pana is gewoon TOP. Ik heb zelf de 42PV70, en de PX80 is nog net even wat beter. Panasonic heeft een goede naam, ook qua betrouwbaarheid. LG komt op mij over als een kwalitatief toch wat minder merk, iets wat mss pas over een paar jaar naar voren zal komen. Maar misschien zijn er meer mensen die zitten te twijfelen, of hebben getwijfeld tussen deze twee tv's. Het enige echte pluspunt v/d LG is het design, voor de rest is de Pana denk ik toch beter. Of vergis ik mij nu?

Ik heb de LG 42PG6000 vandaag precies een week in bezit.
Ik heb vele fora afgestruind voordat ik tot het besluit tot het aanschaffen van dit toestel ben gekomen. Uiteindelijk is het een tweestrijd geworden tussen deze LG en de Panasonic TH42PX80. Over deze laatst genoemde was aanmerkelijk meer informatie te vinden dan over de LG. Desalniettemin heb ik weloverwogen voor de LG gekozen. Het grootste voordeel t.o.v. de Pana is imho het design. Het toestel staat immers ook zo nu en dan uit en zelfs dan is deze LG een plaatje. Daarnaast beschikt de LG over meer aansluitingen dan de Pana; zo heeft hij een 4e HDMI ingang plus een optische audio-uitgang. Ook de draaibare voet is een voordeel(tje).

Bovenstaande is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar het gaat uiteindelijk om het beeld wat deze plasma produceert! Ik heb het toestel in de winkel (Smits, Arnhem) naast de Pana mogen plaatsen om zo de prestaties te kunnen vergelijken. Ik heb meerder bronnen (analoge kabeltelevisie, Blu-ray via PS3 en DVD) aangesloten op beide televisies en ik vond het beeld dat de LG produceerde vergelijkbaar aan de Pana (tegen mij verwachtingen in). In combinatie met eerdergenoemde punten heeft dit voor mij de doorslag gegeven om de LG aan te schaffen.
Mijn voorgaande tv was een Philips CRT-kast van een paar cm beelddiagonaal. In dat opzicht heb ik dus weinig vergelijkingsmateriaal.

Op dit moment heb ik de volgende randapparatuur aangesloten op het toestel:
Humax SD-ontvanger, met Casema digitale televisie. (via Scart)
PS3 (via HDMI)
HTPC met ATI Radeon HD 2400 Pro (via HDMI)

De beeldinstellingen zijn per input te wijzigen. Op dit moment (de break-in periode) staan alle instellingen rond de 50%.

Mijn bevindingen tot nu toe:
Ik zit op een afstand van 2,5m - 3m van de tv. Digitale televisie is zeer goed te noemen. Op de Pana-threads heb ik een hoop gelezen over tegenvallende resultaten met digitale SD-tv, daarom had ik ook van dit toestel niet al te hoge verwachtingen. De kwaliteit verschilt per zender. Zo is MTV van mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld SBS6. Maar dit ligt aan de kabelmaatschappij (of mijn bekabeling), want dit was op mijn CRT ook al zo. Al met al is televisie kijken op de LG prima te doen.
Games zijn prachtig op dit toestel. Er is een 'gaming-mode' aanwezig, waardoor alles erg soepel wordt weergegeven.
HD-content via de HTPC is superstrak. Ik heb nu de verhoudingen iets onnatuurlijk staan om zo zwarte balken te voorkomen tijdens de warmdraai-periode, maar de films worden echt heel strak weergegeven. Geen judder opgemerkt.

Het geluid is opvallend goed voor een dergelijke tv.

Enkele minpunten:
Beeld reflecteert erg vind ik, zie foto (maar ik heb geen vergelijksmateriaal en ik heb de tv recht tegenover een raam staan!)
De voet trekt een hoop stof aan.

Ik heb nog lang niet de optimale prestaties van de tv kunnen aanschouwen, maar dat komt wel over een uurtje of 150 ;). Tot nu toe ben ik erg te spreken over het toestel en is de prijs-kwaliteitverhouding imho erg goed. Ik ben zeker geen expert maar ik wilde jullie mijn eerst indruk niet onthouden. Hieronder nog wat foto's.

http://img252.imageshack.us/img252/378/imgp0149nk6.th.jpghttp://img142.imageshack.us/img142/2971/imgp0141rt5.th.jpghttp://img252.imageshack.us/img252/9462/imgp0161du3.th.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/554/imgp0140sx5.th.jpghttp://img89.imageshack.us/img89/897/imgp0113cf3.th.jpghttp://img89.imageshack.us/img89/235/imgp0123al1.th.jpg

Check voor meer en grotere plaatjes deze site

quote:
Sepperdepep schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:23:
...
Ik heb meerder bronnen (analoge kabeltelevisie, Blu-ray via PS3 en DVD) aangesloten op beide televisies en ik vond het beeld dat de LG produceerde vergelijkbaar aan de Pana (tegen mij verwachtingen in).
...
Dat klinkt alsof je de pana beter beeld vond geven, maar is dat ook wat je wilde zeggen?

Ik heb een Harman/Kardon 3480 receiver dus geen surround, ik heb daar de Focal 816 boxen op aangesloten en dit is voor mij een super combinatie en dus geen reden om wat nieuws te kopen want het is net een jaar oud,ik heb een Humax kabel decoder ook zonder tulp en ik heb nog een pana decoder met tulp en ik denk dat ik deze maar aansluit :*)
quote:
iceme schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:32:
[...]

Heb je geen optical ingang op je versterker? ik ga van mijn digitale decoder optisch naar mijn versterker. Heb je dat niet weer een reden om wat nieuws te kopen ;)

Waarom wil toch iedereen een pana :| ik heb er ook een gehad maar deze LG vind ik toch mooiere kleuren hebben en een heel goed zwart/wit en ga ook voor het design 8) ,de nieuwe serie van LG hebben de nieuwste schermen met de nieuwste techniek, kijk LG moet zich dan nog wel bewijzen maar als je het nieuwste model auto koopt dan ga je ook voor design en moet je ook maar afwachten hoe hij zich bewijst dus kan het tegenvallen of meevallen,ik wil dit risico wel lopen want over 2 jaar heb ik weer een nieuwe
quote:
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:37:
[...]

Dat klinkt alsof je de pana beter beeld vond geven, maar is dat ook wat je wilde zeggen?

quote:
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:37:
[...]

Nee, dat klinkt alsof ik had verwacht dat de Panasonic beter beeld zou geven, maar dat de LG dus niet onderdeed voor de Pana.

Heb gisteren de Pana PX42 en de LG PG3000 kunnen vergelijken. Ik was zeer verrast door de LG. Kleuren vond ik voller, het beeld ietsje scherper van de LG :*) . Het design vond ik wat strakker. Ik zelf twijfel tussen de PX42/PZ80 en de LG pg3000/6000. Nadeel van de LG is dat erg spiegelen. Werkelijk niet normaal. En dan heb ik mijn twijfels over de duurzaamheid. Ik heb het niet gecontroleerd maar wanneer de garantieperiode slechts 1 jaar is dan kan ik ook wel mijn conclusies trekken ;(

LG geeft standaard 2 jaar garantie en heb van meerdere gehoord dat de support erg goed is.

Wanneer treedt dat spiegelen dan op? Als er een lichtbron op schijnt? In een bepaalde hoek? Als hij uit staat? De keren dat ik hem gezien heb is het mij niet opgevallen maar dat was dan ook in de winkel, zonder zonlicht erop en natuurlijk aan.
Ik vind het wel meevallen :9 die van mij staat vlak bij een raam dus die lichtinval heb ik wel, en dan is het net een spiegel, maar kan gewoon het beeld blijven zien en dat was bij de Pana wel anders want toen zag ik bijna niets meer :)
quote:
Magma schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:11:
Wanneer treedt dat spiegelen dan op? Als er een lichtbron op schijnt? In een bepaalde hoek? Als hij uit staat? De keren dat ik hem gezien heb is het mij niet opgevallen maar dat was dan ook in de winkel, zonder zonlicht erop en natuurlijk aan.

Afgelopen zaterdag ben ik ook naar MM Den Haag geweest om de 50PG6000 te bewonderen. In eerste instantie liep ik tegen de PG3000 aan en dacht bij mezelf "waar is de glasplaat gebleven waar iedereen het over heeft". Maar iets verder op stond de PG6000.

Het design is erg mooi en tot zover ik kon zien zag het beeld er goed uit. Helaas willen ze bij de MM geen tv's verkopen, want ik vroeg aan één van de flapdrollen van medewerkers die er rond liepen of ik de afstandbediening kon krijgen om met de instellingen te spelen. Zoals te verwachten was het antwoord NEE meneer. De afstandbediening ligt in de doos in het magazijn en het is niet mogelijk om de instellingen te veranderen omdat dit scherm op 1 bron is aangesloten. Dat ze op 1 bron waren aangesloten zag ik, maar dat ze geen afstandbediening wilden overhandigen kwam erg vreemd over.

Desondanks zag scherm er mooi uit en is het bijna zeker dat dit hem wordt. Het scherm kwam gelukkig niet overweldigend groot over, maar dit komt denk ik ook door de overvloed van scherm die ernaast staan.

Ik heb de TV bij MM Eindhoven mogen bewonderen en ook ik ben overtuigd, de 42PG6000 gaat em worden. Bij MM Eindhoven kon je overigens wel met de instellingen klooien. De afstandsbediening stond gewoon naast de TV.

Daar willen ze blijkbaar wel verkopen :) Zaterdag is denk ik ook de meest ongunstigste dag om naar de MM te gaan. Het is altijd stervens druk en het personeel wat er rondloopt is liever lui dan moe. (dit geldt voor hier in de regio) Wil niet zeggen dat dit ook in andere MM het geval is. ;)

Master Jeff wijzigde dit bericht 14-04-2008 09:40 (18%)

http://www.techradar.com/...lg-50pg6000-241069/review

Weer een review, waarbij de PG6000 goed wordt beoordeeld. Er wordt wel gesproken over picture noise (ruis) bij HD materiaal, wat niet zo heel storend is. Wat wel iriteerd is de mosquito noise (tetris effect) bij digitale uitzendingen. Je zou dus kunnen concluderen dat het door de kwaliteit van het materiaal komt. Als je films en tv kijkt via een htpc kan je echter dit soort noise eruit filteren.

Mm ok, de meeste mensen zijn tevreden met de PG6000. Over het ''spiegelen'', de LG heeft dus een glasplaat voor het scherm als het ware. Dus dit zal meer weerspiegelen dan het anti-reflectiefilter v/e Panasonic PX80, of heeft de LG ook een filter? Ik meen iets te herinneren dat de LG een filter heeft, maar dan achter de glasplaat. Dat lijkt me vrij onlogisch aangezien het dan geen effect heeft, dus dat zal ik waarschijnlijk verkeerd herinnerd hebben.

Denk dat ik mijn ouders toch de PX80 aanraad, puur om de betrouwbaarheid. Heb wel eens wat LG spullen in de hand gehad, maar kwalitatief komt het niet erg solide op me over. Zo hadden de vorige generatie LG plasma's een rare vouw-voet bv.

Als de PX80 niet zo lelijk was had ik em ook genomen idd. :P

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws