Gathering of Tweakers

Quicksearch
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT N4 Beheer
Certificaten: ECDL,70-620(Vista), binnekort 70-640 (Server 2008 Active Directory Configuration)
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: MKB ICT bedrijf
Huidige functie: Technische dienst intern

Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 1x p/j als er over is
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 7.50 voor ADSL en Reiskosten vergoeding en Diplomas vergoed.
Land: NL
Salaris 1500 bruto

Een vraag, hoe moet ik nu alles zien kwa brutosalaris?
Is dit dus excl. leaseauto, telefoon en vakantiegeld?

Of moet je in het rijtje vermelden je totale brutosalaris en daarbij inbegrepen een leaseauto telefoon vakantiegeld ect?

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Alle beloningscomponenten apart vermelden :)

Eerste aanbod gekregen :)

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder 4, HBO Network Infrastructure Design
Certificaten/cursussen: geen, MAAR wel als vakken gehad: MCSE, CCNA, CCNP, CCDA, CCDP, ITIL
Werkervaring: 0 excl. 2 stages van het MBO, half jaar stage HBO
Werkgever: -
Huidige functie: Infrastructuur Engineer

Vakantiegeld: 8,33% van bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Normbonus á ¤0-150 p.m.
GSM: Ja. ¤175 per 3 jaar, sim voor naar collega's te bellen en 100 min voor prive
Leaseauto: Ja. leasebudget: ¤750 per maand (incl. brandstof + onbeperkt privegebruik)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: standaard pensioenregeling.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
¤125,- netto onkostenvergoeding per maand.
¤30,- internetvergoeding per maand.
opleidingsbudget: een stevige cursus waarin in MCSA en ITIL behaal.

Maand salaris(bruto): ¤1915,-

Vind het zonde dat m'n opleiding ons niet met een hete stok heeft bedreigd om ons alles te laten certificeren nadat we het tentame gehaald hadden. Nu heb ik alles nog in m'n kop zitten...MCSE, CCNA, CCNP, CCDA, CCDP, ITIL. Hopelijk verwaterd het niet.

Wat vinden jullie ervan?

quote:
Wiebbe schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:18:

Hmm, ik krijg toch wel erg veel meldingen dat het niet echt een goed aanbod is. Nou ben ik niet iemand die perse het gelijke wil krijgen als andere mensen maar het moet wel markt conform blijven.

Waar ik nu vooral mee zit is hoe ik dit ga aankaarten, gewoon bellen? Wachten tot het moment dat ik de arbeids voorwaarden ga bespreken? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik heb nadat ik drie aanbiedingen op zak had een van de bedrijven gebeld en het ze eerlijk uitgelegd. Ze wilden alleen niets aan het startsalaris veranderen.
Ik adviseer je niet blind te staren op een aanbieding en te snel toe te zeggen. Er zijn momenteel (te) veel mogelijkheden. Zo werd ik bijvoorbeeld afgelopen maandag nog gebeld door een bedrijf (nav mijn cv op monsterboard van een maand geleden) met de vraag of ik geinteresseerd was in een recruitingdag :X
Succes, wat je ook kiest. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor een vaste werkplek en niet de detachering vanwege veel minder reistijd (50mins ipv 2-3 uur per dag), reiskostenvergoeding, hoger bruto maandsalaris, geen bijtelling leasebak, kon eigen auto behouden, niet steeds nieuwe werkomgeving/collega's. Netto ging ik ook veel meer overhouden en dat is voor mij erg van belang omdat ik na de zomer een huis wil gaan kopen.

Antec SLK3000B | Seasonic S12-430, 430W | Asus A8N-E | AMD64 X2 3800+ @ 2400mhz | Sapphire X850 XT | G.SKill 2GBZX | 2x Hitachi T7K250 raid0 | Creative Audigy 2 | NEC ND-3520 | Dell 2001FP

The Undercover Boogieman
Reg. datum: 01 september 2006

quote:
FireStarter schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:47:

Certificaten/cursussen: geen, MAAR wel als vakken gehad: MCSE, CCNA, CCNP, CCDA, CCDP, ITIL

GSM: Ja. ¤175 per 3 jaar, sim voor naar collega's te bellen en 100 min voor prive
Leaseauto: Ja. leasebudget: ¤750 per maand (incl. brandstof + onbeperkt privegebruik)

Vind het zonde dat m'n opleiding ons niet met een hete stok heeft bedreigd om ons alles te laten certificeren nadat we het tentame gehaald hadden. Nu heb ik alles nog in m'n kop zitten...MCSE, CCNA, CCNP, CCDA, CCDP, ITIL. Hopelijk verwaterd het niet.

Wat vinden jullie ervan?
Als je de mogelijkheid hebt zou ik zo snel mogelijk deze certificaten gaan halen. Heb ze zelf ook op school gehad maar ik had nog wel de mogelijkheid om met m'n spaargeld direct extern de certificaten te gaan halen (CCNA, CCNP, ITIL, PRINCE2, MCP 270 en 290). Het kan een investering zijn maar dat verdien je echt snel terug. Beter zou zelfs zijn als je baas dit voor je zou betalen aangezien de theorie nog vers in je hoofd zit (het Cisco gedeelte dan).

CCNA, CCNP certified. CCIE Written: oktober 2008

quote:
Mr.Nash schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:51:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zo snel mogelijk deze certificaten gaan halen. Heb ze zelf ook op school gehad maar ik had nog wel de mogelijkheid om met m'n spaargeld direct extern de certificaten te gaan halen (CCNA, CCNP, ITIL, PRINCE2, MCP 270 en 290). Het kan een investering zijn maar dat verdien je echt snel terug. Beter zou zelfs zijn als je baas dit voor je zou betalen aangezien de theorie nog vers in je hoofd zit (het Cisco gedeelte dan).
En wat vind je van het aanbod zelf als starter om mee te beginnen?

The Undercover Boogieman
Reg. datum: 01 september 2006

Ik denk op zich dat het wel goed in elkaar zit. Je hebt bovenop je salaris ook nog extra's. Ik begin zelf binnenkort met afstuderen dus kan niet veel zeggen. Wel kan ik je mededelen dat zodra je met jouw kennis die certificaten haalt, je zeker omhoog kan gaan naar minimaal 2250. Ik zeg dit dan uit mijn eigen ervaring met sollicitatiegesprekken in de afgelopen weken waarbij ik zo'n soort gelijke bod kreeg met mijn certificaten. Ik hoop hier binnenkort mijn bod te kunnen plaatsen, ben nu nog in het proces waarbij ik een keuze voor een bedrijf moet maken.

CCNA, CCNP certified. CCIE Written: oktober 2008

quote:
Mr.Nash schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:44:
Ik denk op zich dat het wel goed in elkaar zit. Je hebt bovenop je salaris ook nog extra's. Ik begin zelf binnenkort met afstuderen dus kan niet veel zeggen. Wel kan ik je mededelen dat zodra je met jouw kennis die certificaten haalt, je zeker omhoog kan gaan naar minimaal 2250. Ik zeg dit dan uit mijn eigen ervaring met sollicitatiegesprekken in de afgelopen weken waarbij ik zo'n soort gelijke bod kreeg met mijn certificaten. Ik hoop hier binnenkort mijn bod te kunnen plaatsen, ben nu nog in het proces waarbij ik een keuze voor een bedrijf moet maken.
Het is mijn eerste bod, ik heb het gevoel dat ik al vrij goed zit met dit bod en de behoefte om verder te zoeken is er vrijwel niet. Weet niet of dat verstandig is, maar dat terzijde.

Hoe denkt een andere tweaker met de nodige ervaring over mijn aanbod ?

Kaal bruto zit je m.i. aan de onderkant van marktconformgezien je opleiding. Met je onkosten- en intervergoeding (netto!) kom je waarschijnlijk net boven gemiddeld. Als je elke maand je maximale normbonus haalt zit je behoorlijk goed. Gaat die normbonus adhv facturabele uren? Zo ja, zal je die aan het begin nog niet (volledig) halen maar zodra je groeit in je werk wel. Eigenlijk heb je daarmee het eerste stukje salarisgroei min of meer zelf in de hand.
quote:
cowgirl schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:30:
Kaal bruto zit je m.i. aan de onderkant van marktconformgezien je opleiding. Met je onkosten- en intervergoeding (netto!) kom je waarschijnlijk net boven gemiddeld.
Hoe bedoel je netto? Alles wat ik heb vermeld is bruto.
quote:
cowgirl schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:30:
Als je elke maand je maximale normbonus haalt zit je behoorlijk goed. Gaat die normbonus adhv facturabele uren? Zo ja, zal je die aan het begin nog niet (volledig) halen maar zodra je groeit in je werk wel. Eigenlijk heb je daarmee het eerste stukje salarisgroei min of meer zelf in de hand.
Dit klopt, en als ik per week 40 uur facturabele uren maak dan is het 200%.

quote:

Wat vinden jullie ervan?
Zeer netjes imo, gemiddeld voor een afgestudeerde HBO'r afgelopen jaar was 2100 euro excl. auto dus met 1915+auto zit je heel netjes en dan de extra´tjes zijn zeer leuk.
zie draadje

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Systeembeheer MKB, HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten/cursussen: MCSE2003, CCA, ITIL Foudation
Werkervaring: 4 jaar

Huidige functie: System Engineer

Vakantiegeld: 8% van bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Afhankelijk van bedrijfsresultaat
GSM: Ja.
Leaseauto: Ja. leasebudget: ¤750 per maand (excl. brandstof + onbeperkt privegebruik)
¤55,- netto onkostenvergoeding per maand.
¤15,- internetvergoeding per maand.
opleidingsbudget: alle cursussen indien van toepassing voor het vak wordt vergoed

2400 bruto momenteel, is dit marktconform?

Reg. datum: 20 september 2001

nevermind :)

Robbeke wijzigde dit bericht 05-04-2008 23:55 (100%)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Leeftijd: 26 nog. :P
Opleiding(en): Mavo, hierna direct gaan werken als systeembeheerder
Certificaten: MCDST, MCSA (bijna moet alleen nog 271 of 291, iig iets met serverts)
Werkervaring: 10 jaar, vanuit school direct als vakantiebaan systeembeheer gekregen en op mijn 17e een contract gekregen.
Werkgever: Detacheringsbureau
Huidige functie: Onsite support voor bankdirecteuren en hun personeel

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, in vorm van vergoeding
Leaseauto: Nee, geen rijbewijs :') i know
Pensioenregeling: Yep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100% reisvergoeding openbaar vervoer (duh), onkosten vergoeding 100% voor werkgerelateerde zaken.
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): 2550,-

DreamCatchers wijzigde dit bericht 04-04-2008 16:30 (7%)

Lineage 2: Teon > lvl 55 SwordSinger, lvl 43 Warlord, lvl 44 Plainwalker, lvl 29 spellsinger, lvl 35 spoiler, lvl 20 warsmith

Had ik misschien ook beter kunnen doen...=(

Reg. datum: 11 maart 2007

quote:
DreamCatchers schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:27:
Certificaten: MCDST, MCSA (bijna moet alleen nog 271 of 291, iig iets met serverts)
Ik denk dat je 291 bedoeld ;)
271 is net zoals 272 voor MCDST.

Kinderpindakaas.....

quote:
FireStarter schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:45:
[...]

Hoe bedoel je netto? Alles wat ik heb vermeld is bruto.
Internetvergoeding mag (mits voldoende zakelijk gebruik) onbelast vergoed worden en is dan dus een netto vergoeding.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

quote:
HenkieNL schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 07:45:
[...]

Internetvergoeding mag (mits voldoende zakelijk gebruik) onbelast vergoed worden en is dan dus een netto vergoeding.
GoT is echt veelzijdig :)

Bedankt,

quote:
Cozm0 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:09:
[...]

Ik ben van een MBO functie naar een HBO functie gegaan, de betaling is er alleen nog niet naar.
Zoals eerder opgemerkt, ik ben lineair over gegaan. Manager weet dat er "iets" moet gebeuren maar meer dan mondelinge toezeggingen krijg ik niet.
Hoe ik leef? Ik heb een doos onder een viaduct gezet :+
Ik weet van collega's om me heen dat ze ongeveer 2300/2500 eu verdienen dus dat lijkt me qua ervaring en inzet niet meer dan redelijk.
Ik vraag het me af. of dat redelijk is

Je ziet hier veel MBO starts hun salaris posten die zitten rond de 1500 Euro per maand.
Zeker als je rond de 30 zit. ja is 1950 dan nog genoeg?

Ik ben nu zelf aan het kijken naar een huisje. en moet je zeggen dat het in rotterdam verot moeilijk is om een mooi/leuk/lief huisje te krijgen. Daarnaast wil ik op vakantie, kleding, nieuwe comp, enz tuurlijk secondaire dingen (computer prio 1 :+) ik kom moeilijk rond als in 1950 zou krijgen. Ik zal ruim 1100 euro aan lasten kwijt zijn als ik op me zelf zal zijn.

Die 1100 zet ik nu al elke maand op de spaar rekening. dan houd ik zon 500 euro over. die 500 gooi ik 100 naar spaar rek voor vakantie e.d. overige 400 is leuke dingen doen zoals uitgaan, kleding enz.

ZEG HEB JIJ OOK Z'N ZIN??

Well do ya punk?

quote:

Wat vinden jullie ervan?
Mmmm, alle cijfertje kloppen tot op de cent nauwkeurig met het startsalaris wat mijn werkgever geeft, behalve dat ik geen 125, maar 25 netto onkostenvergoeding krijg... Weet je zeker dat het niet 25 is ipv 125? Of is de werkgever niet een van origine Frans bedrijf? ;-)

Scherp van je FreakNL, dat is een typo geweest van me.

Hotmail ontvangen...

FireStarter wijzigde dit bericht 05-04-2008 15:43 (5%)

quote:
MdO82 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:23:
[...]

Ik denk dat je 291 bedoeld ;)
271 is net zoals 272 voor MCDST.
Yep, 291. Probleem is dat ik qua werksituatie al een hele tijd niets meer met servers gedaan heb (NT servers), en ik geen testking mcsa wil zijn... En gezien ik aarts lui ben met zelf servers opzetten en testcases maken.. Duurt het nog wel effe :P

Lineage 2: Teon > lvl 55 SwordSinger, lvl 43 Warlord, lvl 44 Plainwalker, lvl 29 spellsinger, lvl 35 spoiler, lvl 20 warsmith

Reg. datum: 04 januari 2002

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HAVO, 3 jaar Hogere Informatica (HBO)
Certificaten: Itil, Prince2
Werkervaring: 8 jaar software development
Huidige functie: .net developer

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50 euro onkosten vergoeding

Maand salaris(bruto): Eur 2500,-
Facturabele uren vergoeding (per uur): Eur 8,-
Gemiddeld maandsalaris (bruto): Eur 3700,-

Geheel mee tevreden, al blijft die facturabele uren vergoeding een doorn in het oog.

Leeftijd:25
Opleiding(en): Toegepaste Informatica, Hogeschool, 3j.
Certificaten: nog geen (op termijn ga ik voor Java Certificatie)

huidige situatie:

Werkervaring: stage van 3 mnd & 1 jaar bij eerste werkgever
Werkgever: ... in de medische sector
Huidige functie: Application Developer

Laptop: nee
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + winstuitkering (dmv opties)
Leaseauto: nee (woon op 2,5km)
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: nee (in bespreking)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maandelijks 100 EUR netto onkostenvergoeding, maaltijdcheques, openbaar vervoer volledig terug, certificatie
Land: Belgie

Maand salaris(bruto): 2700

ter informatie ook vorige werkgever:

Werkervaring: stage van 3 mnd
Werkgever: ... in de sociale sector
functie: IT Trainee

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: ? (was meer dan wettelijke 20 dagen iig)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand, geen winstuitkering
Leaseauto: nee (was ook in de buurt)
Werkweek: 40u (gecompenseerd dmv extra verlofdagen)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, tsskomst openbaar vervoer, tsskomst hypothecaire lening, thuiswerken mogelijk, ...
Land: Belgie

Maand salaris(bruto): 1900

Normaal ging ik daar net promoveren naar Application Developer met loonsverhoging tot (als ik het mij goed herinner) 2100. 1900 is hier voor starters het gemiddelde. Maar ik ben het dus op een ander gaan zoeken. Voornaamste reden om op alternatieven in te gaan was een tekort aan opleiding. Consultancy bedrijven in grootsteden hier gaven ongeveer zelfde als vorige werkgever maar dan met firmawagen (zou er nog aan mankeren gezien ik dan 40km moest afleggen).

Minder sociale zekerheid wel nu. Hospitalisatieverzekering heb ik nu prive (=goedkoop). Als er geen pensioensparen zou komen hier (is in bespreking) dan ga ik ook dat prive moeten nemen (=minder goedkoop). Eerste loonsverhoging bij huidige firma dit jaar ontvangen, dus loon ligt eigenlijk iets hoger dan wat ik hier neerzet, dit is het loon als ik tekende in september vorig jaar.

cappelleh wijzigde dit bericht 07-04-2008 14:26 (0%)
Reden: oeps ik ben maar 25 :D

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws