Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 mei 2008

quote:
Exhar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:26:
[...]

Dat is ook precies de reden waarom ik geweigerd heb. Blijkbaar dacht men zich er makkelijk af te maken (ik ben 18...) en hoopte dat ik niet zou weigeren (wil érg graag dat project doen).

En alhoewel mijn gewenste uurloon (¤10,38 bruto excl. 8% vakantiegeld & reiskostenvergoeding) ook niet hoog is (als het goed is, leer ik veel van het project), moest ik toch wel even lachen toen ik die ¤6,49 zag.
¤6,49 per uur? Dan verdien je bij wijze van spreken meer als voltijd bijstandstrekker. Ik moet het ze nageven, ze hebben echt gevoel voor humor bij Peak-IT.

quote:
Phoeba schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:58:
[...]

Onder welke afdeling/divisie val je? Er zit een groot verschil tussen verschillende afdelingen.
Als ik op tweakers.net kijk zal ik waarschijnlijk wat met pc's doen he, dus geen accountmanager ;)
Ben gewoon een systeembeheerder, maar was ooit aangenomen als helpdesker.

Reg. datum: 25 juli 2008

Hallo,

Ik kwam deze thread tegen en wilde ook even reageren.

Ik werk bij Peak sinds april 2007.

Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.

Ik ben ook begonnen met een redelijk lage maandsalaris omdat ik toen gewoon werk moest hebben.
Ook vond ik het fijn omdat ik net mn rijbewijs had, ik gelijk een auto zou krijgen.

Qua mensen op het kantoor zit het voor mij goed. Als ik een vraag heb kan ik ze mailen, bellen of langsgaan, in de meeste gevallen heb je wel direct antwoord.

Op dit moment een 16 maanden verder heb ik ook een slordige 700 euro bruto salaris erbij.
Waarvan 250 aan certificaten.

Sommige projecten die ik gekregen heb zijn nie echt wat ik wou. Maar gelukkig waren dat wat kortere projecten.
Voor een starter is Peak dan ook zeker aan te raden. Aangezien je je kan ontwikkelen in je kennis, maar ook in werkervaring. Waarvan ik wel eerlijk moet zijn dat het tegenwoordig bij elk detacheringsbureau kan.
Het voordeel van Peak is echter dat ze een eigen opleidingstraject hebben d.m.v Skillsoft. En je dus niet uit de boeken hoeft te leren. Persoonlijk vind ik dat veel makkelijker.
Ook heeft Peak een eigen licensie om examens af te nemen, dus je niet stad en land af hoeft om je examen te maken.

Als je bij Peak in dienst kom, krijg je 2 weken studietijd, in deze 2 weken moet je je ITL en MCDST (2 certificaten) halen. Daar heb je naar mijn mening genoeg tijd voor.

Zodra je deze hebt gehaald kan je een auto aanvragen: Toyota Aygo of Seat Ibiza.
Hierna zal je wel op een opdracht komen en is het aan je zelf of je meer examens wilt gaan doen.
Wat je wel weer salarisverhoging geeft van 50 euro bruto per examen.
als je dan eenmaal je MCSA hebt gehaald, dan kan je een andere auto kiezen: Mini Cooper of een Seat Leon.
Hierna kan je natuurlijk doorgaan naar je MCSE en dan kan je zelf een auto uitkiezen voor een bepaald bedrag.

Helaas moet ik wel constateren dat er een flinke wachtrij staat voor een andere auto :(
als je een Toyota Aygo of een Ibiza wilt en die zijn niet beschikbaar, dan krijg je een huurauto uit ongeveer dezelfde categorie.
Maar als je een Mini Cooper of Seat Leon wil, dan moet je wel een poos geduld hebben.....

Grtz

Goh, ik hier?
Reg. datum: 23 augustus 2004

quote:
boeing767 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Als ik op tweakers.net kijk zal ik waarschijnlijk wat met pc's doen he, dus geen accountmanager ;)
Ben gewoon een systeembeheerder, maar was ooit aangenomen als helpdesker.
Nou ik kan zat mensen die niks met PCs doen en op GoT zitten hoor ;)

*trriinnng* "IT, Have you turned it off and on again?"
I has a minitown :D

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

quote:
HardcoreHoolie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:52:
Hallo,

Ik kwam deze thread tegen en wilde ook even reageren.

Ik werk bij Peak sinds april 2007.

Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.

Ik ben ook begonnen met een redelijk lage maandsalaris omdat ik toen gewoon werk moest hebben.
Ook vond ik het fijn omdat ik net mn rijbewijs had, ik gelijk een auto zou krijgen.

Qua mensen op het kantoor zit het voor mij goed. Als ik een vraag heb kan ik ze mailen, bellen of langsgaan, in de meeste gevallen heb je wel direct antwoord.

Op dit moment een 16 maanden verder heb ik ook een slordige 700 euro bruto salaris erbij.
Waarvan 250 aan certificaten.

Sommige projecten die ik gekregen heb zijn nie echt wat ik wou. Maar gelukkig waren dat wat kortere projecten.
Voor een starter is Peak dan ook zeker aan te raden. Aangezien je je kan ontwikkelen in je kennis, maar ook in werkervaring. Waarvan ik wel eerlijk moet zijn dat het tegenwoordig bij elk detacheringsbureau kan.
Het voordeel van Peak is echter dat ze een eigen opleidingstraject hebben d.m.v Skillsoft. En je dus niet uit de boeken hoeft te leren. Persoonlijk vind ik dat veel makkelijker.
Ook heeft Peak een eigen licensie om examens af te nemen, dus je niet stad en land af hoeft om je examen te maken.

Als je bij Peak in dienst kom, krijg je 2 weken studietijd, in deze 2 weken moet je je ITL en MCDST (2 certificaten) halen. Daar heb je naar mijn mening genoeg tijd voor.

Zodra je deze hebt gehaald kan je een auto aanvragen: Toyota Aygo of Seat Ibiza.
Hierna zal je wel op een opdracht komen en is het aan je zelf of je meer examens wilt gaan doen.
Wat je wel weer salarisverhoging geeft van 50 euro bruto per examen.
als je dan eenmaal je MCSA hebt gehaald, dan kan je een andere auto kiezen: Mini Cooper of een Seat Leon.
Hierna kan je natuurlijk doorgaan naar je MCSE en dan kan je zelf een auto uitkiezen voor een bepaald bedrag.

Helaas moet ik wel constateren dat er een flinke wachtrij staat voor een andere auto :(
als je een Toyota Aygo of een Ibiza wilt en die zijn niet beschikbaar, dan krijg je een huurauto uit ongeveer dezelfde categorie.
Maar als je een Mini Cooper of Seat Leon wil, dan moet je wel een poos geduld hebben.....

Grtz
Ik heb het al een keer gezegd, maar hebben die mensen bij PEAK dan echt een plaat voor hun kop?

1. Laag salaris
2. Geen leuk project
3. Auto met sticker waarvan de leukste niet beschikbaar zijn :')

Het zal wel aan mij liggen..

WHWWLMXP

Reg. datum: 29 juni 2006

quote:
Timmai schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Ik heb het al een keer gezegd, maar hebben die mensen bij PEAK dan echt een plaat voor hun kop?

1. Laag salaris
2. Geen leuk project

Ligt idd aan jou :)

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
Timmai schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:07:
[...]

1. Laag salaris
2. Geen leuk project

1. Laag salaris
Ik zit wel aardig marktconform eerlijkgezegt als ik zo in het Wat verdient een ICT'er gemiddeld

2. Geen leuk project
Heb ik nog niet meegemaakt, mocht je het echt niet leuk vinden dan kun je dat aangeven en dan word hier ook naar geluisterd.

Het is al een behoorlijke luxe dat iedere mbo'er zo een auto in de schoot geworpen krijgt, bij een hoop werkgevers krijg je alleen een auto als je dat echt nodig hebt. En wat is er nou mis met een toyota aygo? Hij heeft mij nog steeds elke dag naar mijn werk gebracht zonder problemen. Wil je meer? Haal dan je MCSE en dan mag je zelf een auto uitzoeken.

Ik vind dat Peak-IT onterecht slecht word bevooroordeeld, ze zijn ook aardig veranderd, en wat professioneler en volwassener geworden moet ik zeggen in de tijd dat ik er nu zit.

Magtheridon EU: 70 undead warrior

Ik ben het idd wel met Hypz eens.

Opzich begin je vrij laag.
Maar als je gewoon om de zoveel tijd je certificaten haalt, dan zijn ze echt niet de beroerste om je meer salaris te bieden.

Ik denk ook dat de reden is dat ze wat lager beginnen omdat ze niet weten wat je kan, en ik heb een aantal keren in de studieruimtes gezeten zowel in Rijswijk als in Den Haag, dara zaten soms mensen die er echt niets van bakten of er eigenlijk gewoon geen zin in hebben.

De mensen die wel zin hebben en ook hun certificaten halen, krijgen echt wel snel meer hoor!

En opzich idd niets mis met de Aygo. Alleen baal ik soms dattie toch wel aan de kleine kant is :(

Ik ken inderdaad geen bedrijf (ook geen detacheerder) waar je zo snel in salaris kan stijgen als bij peak. Ik heb ook in een maand of 14 een stijging van 700 bruto meegemaakt.

Zo ging ik van een te laag salaris naar een lekker acceptabel salaris... Een aantal vrienden van mij zitten bij verschillende andere detacheerders en zitten allemaal rond hetzelfde salaris als mij. Sommige zelfs iets lager. Met het salaris is niks mis, als je maar je centicaten haalt.

En ben je niet tevreden meer, ach dan zoek je toch een andere baan net zo makkelijk ;)

@Timmai: Ik snap waarom je je steeds zo negatief blijft uitlaten over Peak. Jij hebt daar gesolliciteerd oke, en je was niet tevreden over je eventuele startsalaris. Case closed. In mijn ogen heb je gewoon te kortzichtig gekeken of was alleen een goed start salaris voor jou belangrijk.

Mijn start salaris was ook niet geweldig, maar dat wist ik en ik heb dit geaccepteerd (ik had ook nog andere opties, ook verschillende detacheerders die toen meer wilde betalen), maar omdat ik hoopte dat ze meer zouden gaan betalen als ik mijn centificaten zou halen ben ik toch voor Peak gegaan, omdat de sfeer bij Peak mij erg aansprak. Peak is gewoon een bedrijf waar je je moet bewijzen, dan krijg je eerlijke kansen, leuke projecten en een marktcomform salaris.

Een goede vriend van mij begon toen ik bij Peak begon voor een hoger salaris bij BT (ook detachering). Inmiddels zitten we qua centificering gelijk, alleen is mijn salaris inmiddels een stuk hoger dan die van hem ;)

Ik weet niet bij welk bedrijf jij werkt, maar ik denk niet dat jij het voor elkaar krijgt om in 14 maanden tijd 700 bruto te stijgen ;)

1. Laag salaris:
Ik zat te laag inderdaad, maar ben zeer hard gestegen in een zeer korte tijd.

2. Geen leuk project:
Gelul, ik ken zat mensen bij Peak die zijn overgenomen, omdat ze niet bij de klus weg wilde omdat het onwijs leuk was. Peak heeft bij vele grote en kleinere bedrijven verschillende functies. Natuurlijk zullen daar wel is wat mindere tussen zitten, maar dat weet je van te voren ook niet en hun ook niet! Als je ergens van te voren op sollicitatie gaat en het lijkt je super, dan kan de realiteit soms toch behoorlijk tegenvallen.

Mocht een project je niet bevallen, dan halen ze je daar gewoon weer weg als je dat aangeeft, daar doen ze niet moeilijk over. Ik ken ook genoeg detacheerder die je gewoon laten zitten, omdat je nu eenmaal geld opleverd bij die klant!

3. Auto met sticker waarvan de leukste niet beschikbaar zijn:
Dit is ook niet waar, je komt op de wachtlijst. Je kan van te voren vragen hoeveel mensen erop staan dus je weet hoelang je ongeveer moet wachten. Ik had binnen 3 weken namelijk mijn Leon ;)

En na je MCSE heb je een vrij keuze. Voor het leasebedrag waaruit je auto's kan kiezen is goed geregeld. Alle middelklasse auto's kan je er prima mee leasen (bijvoorbeeld een; Jetta, Golf, Leon, 308, A3 of BMW 1).

Dus hou is op met je reacties die absoluut nergens opslaan. Alleen puntje 1 klopt gedeeltelijk, maar die kan je snel ombuigen als je dat wilt. Peak heeft toch niet voor niks de slogan "you can really do it, if you want to" En die klopt voor 100% !

boeing767 wijzigde dit bericht 29-07-2008 12:53 (57%)

@ boeing767

Ach, sommige kunnen waarschijnlijk iets niet hebben.
Het is en blijft toch je eigen keus of je nou wel of niet op dat bod ingaat.

Zoals ik er meer hoor, zijn ze blij dat ze lager begonnen zijn, maar inmiddels wel hoger zitten.

Bij sommige krijg je een hoger startsalaris, maar dan krijg je geen vergoeding met het behalen van examens, of bij sommige krijg je minder per behaalde examen.

Haha ik hoop dat het bij mij ook maar 3 weken duurt voor mn Leon :D
Dan hoef ik er nog maar 1 hehe

quote:
HardcoreHoolie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:49:
@ boeing767

Ach, sommige kunnen waarschijnlijk iets niet hebben.
Het is en blijft toch je eigen keus of je nou wel of niet op dat bod ingaat.

Zoals ik er meer hoor, zijn ze blij dat ze lager begonnen zijn, maar inmiddels wel hoger zitten.

Bij sommige krijg je een hoger startsalaris, maar dan krijg je geen vergoeding met het behalen van examens, of bij sommige krijg je minder per behaalde examen.

Haha ik hoop dat het bij mij ook maar 3 weken duurt voor mn Leon :D
Dan hoef ik er nog maar 1 hehe
Precies, klinkt haast wel alsof Timmai jaloers is, al zal hij dat natuurlijk weer ontkennen :+

Anyway, heb je niet gevraagd hoeveel er nog voor je waren op de wachtlijst dan? Dan weet je waar je ongeveer rekening mee moet houden ;)

Reg. datum: 26 februari 2008

heeft iemand ervaringen met consultancy tak binnen peak-it? ben benieuwd wat de ervaringen daar zijn. Krijgen ze leuke opdrachten? lukt het ze om met de naam 'peak-it' toch de wat zwaardere professionals ook weg te zetten...etc

Muppet Inside
Reg. datum: 21 maart 2005

Wat is laag startsalaris? Ik rol hier binnen op ¤ 2300-2400...
Is het bij Peak gelijkwaardig + dergelijke snelle doorgroei mogelijkheden?
(23, HBO, software ontwikkeling)

Worteltaart wijzigde dit bericht 22-08-2008 15:42 (10%)

The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.

Reg. datum: 10 december 2007

Met ¤ 2300 kun je starten bij Peak als je net uit school komt.

Doorgroeimogelijkheden liggen bij jezelf. In eigentijd studeren en een cursus op zijn tijd zijn mogelijk.
Snel doorgroeien (naar een hogere functie) is naar mijn mening nooit een goed ding.
Bv. Van helpdeskmedewerker naar architect binnen 1 jaar (overdreven uiteraard ;))

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Ik zag gisteren een Peak-IT auto over de A15 van Rotterdam naar Dordrecht rijden bij Waalhaven Zuid / Pernis, wie was dat? :P

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

quote:
Worteltaart schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:14:
Wat is laag startsalaris? Ik rol hier binnen op ¤ 2300-2400...
Is het bij Peak gelijkwaardig + dergelijke snelle doorgroei mogelijkheden?
(23, HBO, software ontwikkeling)
volgens mij kom je inderdaad op zo'n soort salaris uit als HBOer

quote:
Motrax schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:35:
Ik zag gisteren een Peak-IT auto over de A15 van Rotterdam naar Dordrecht rijden bij Waalhaven Zuid / Pernis, wie was dat? :P
LOL, je hebt één van de in totaal 350+ auto's gezien :P
Anyway ik was het niet ;)

quote:
wimmah schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:54:
heeft iemand ervaringen met consultancy tak binnen peak-it? ben benieuwd wat de ervaringen daar zijn. Krijgen ze leuke opdrachten? lukt het ze om met de naam 'peak-it' toch de wat zwaardere professionals ook weg te zetten...etc
Geen ervaring mee, maar ze hebben gemiddeld gezien volgens mij best wel zware jongens. De gemiddelde leeftijd ligt bij de consulentietak volgens mij zelfs ver boven de 35

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: