Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 juli 2005

Vraagje,

Vrijwel iedereen die voor peak-it werkt zit volgens mij in het microsoft certificerings traject, maar zijn er ook mensen bezig met cisco certificeringen? Ik wil zelf namelijk graag die kant op en vraag me af hoe peak-it hiermee omgaat.

Magtheridon EU: 70 undead warrior

AFX Ghey Edition by HlpDsk
Reg. datum: 05 februari 2002

quote:
hypz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:46:
Vraagje,

Vrijwel iedereen die voor peak-it werkt zit volgens mij in het microsoft certificerings traject, maar zijn er ook mensen bezig met cisco certificeringen? Ik wil zelf namelijk graag die kant op en vraag me af hoe peak-it hiermee omgaat.
Als het in belang is voor jouw loopbaan, dan kan je dit gewoon aanvragen (zviw).
Reg. datum: 11 juli 2004

Ik vraag me af hoe serieus peak-it genomen wordt in de zakenwereld.

Een vriend van mij die bij diverse werkgevers heeft gewerkt werd niet aangenomen, omdat hij peak-it op zijn CV vermeld had :s

Is dit niet een beetje de omgedraaide wereld? Ik persoonlijk kan hier uiteraard niet over oordelen, omdat ik geen ervaringen met hun heb.

Van horen zeggen weet ik wel, dat een vriend van mij (monsterboard) zijn cv op monsterboard had gezet en die kreeg een telefoontje van peak it dat hij niet door de sollicitatieprocedure was gekomen. Kan gebeuren zou je denken, echter is het wel merkwaardig dat hij nooit bij hun gesolliciteerd had 8)7

Iemand anders die ik ken had ook zijn cv op monsterboard geplaatst. Toen peak belde zei hij dat hij geen interesse had in peak met als argument dat hij negatieve berichten had gelezen op tweakers (got). De vrouw antwoordde hier doodleuk op met het argument "maar dat zijn maar mbo'ers en geen hbo'er".

Toch niet echt positief allemaal en zo ken ik nog meer verhalen. Klinkt niet echt uitnodigend....

quote:
PacinoAllstars schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:46:

Een vriend van mij die bij diverse werkgevers heeft gewerkt werd niet aangenomen, omdat hij peak-it op zijn CV vermeld had :s
Vind ik een beetje een raar verhaal, bij peak-it word je gewoon op een opdracht neergezet net zoals dat ergens anders ook zou gebeuren, en op die opdracht doe je je werk en je ervaring op, en qua ervaring zou het dan in princiepe niet uitmaken door welke detacheerder je op een opdracht gezet word lijkt mij.

Ik zie / merk wel bij peak-it dat ze zich wat seriuezer aan het opstellen zijn. Kijk bijvoorbeeld op de website van nu, die is een stuk zakelijker nu t.o.v. de oude website waar op elke pagina een jonge meid te zien was die veel te mager is.

Reg. datum: 03 maart 2008

hebben jullie dit wel eens meegemaakt, solliciteer ik bij peak-it en dan..... Hartelijk dank voor uw sollicitatie!
Helaas moeten wij u meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheden hebben die aansluiten bij uw CV.

... maar in het onderwerp van hun staat RE: nieuwe sollicitant () ( behandeld door , te oud, moet nog afgewezen worden)

moet dit dan nog serieus genomen worden ? wanneer ben je te oud ? vanaf 40

Reg. datum: 11 juli 2007

quote:
redlek schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:15:
hebben jullie dit wel eens meegemaakt, solliciteer ik bij peak-it en dan..... Hartelijk dank voor uw sollicitatie!
Helaas moeten wij u meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheden hebben die aansluiten bij uw CV.

... maar in het onderwerp van hun staat RE: nieuwe sollicitant () ( behandeld door , te oud, moet nog afgewezen worden)

Je zou naar het een of andere meldpunt kunnen gaan want zo'n mailtje deugt wettelijk gezien absoluut niet. Keuze is natuurlijk aan jou want misschien heb je helemaal geen zin in zo'n procedure.

Ik denk dat Peak zich met name richt op jonge medewerkers, net van het MBO en dan de eerste jaren bij Peak, certificaten halen en uren maken. Als ik over de salarissen van Peak lees in de W&I topics, dan denk ik dat je misschien te duur bent (of in elk geval zij verwachten dat je te duur bent).

quote:
t_captain schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
[...]

Je zou naar het een of andere meldpunt kunnen gaan want zo'n mailtje deugt wettelijk gezien absoluut niet. Keuze is natuurlijk aan jou want misschien heb je helemaal geen zin in zo'n procedure.

Ik denk dat Peak zich met name richt op jonge medewerkers, net van het MBO en dan de eerste jaren bij Peak, certificaten halen en uren maken. Als ik over de salarissen van Peak lees in de W&I topics, dan denk ik dat je misschien te duur bent (of in elk geval zij verwachten dat je te duur bent).
Ik moet zeggen dat je waarschijnlijk hierin gelijk heb... zo jong en goedkoop mogelijk...
naar een meldpunt ga ik niet, kost meer dan het opleverd ;)

Even voor het gemak.... 44 jaar, mcdst, opleiding gevolg voor mcsa, ervaring in netwerken, en totaal nog geen eisen gedaan.

solliciteerde naar werkplek beheerder

redlek wijzigde dit bericht 09-06-2008 20:01 (37%)

Reg. datum: 10 december 2007

quote:
PacinoAllstars schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:46:

Apart :).

Ik ben momenteel werkzaam bij Peak-IT, maar krijg regelmatig aanbiedingen van andere bedrijven.
Ik zou eerder de bedrijven/werkgevers niet serieus nemen die afgaan op eerdere werkgevers, ook al heeft een bedrijf een slechte naam, wat jij daar uitgevoerd hebt heeft daar toch niets mee te maken.

Ben overigens nog steeds tevreden, bijna een jaar werkzaam. Veel persoonlijk contact met Peak-IT.
En gelukkig hoeven we niet meer in die rood/witte Mini's en Aygo's te rijden.

@redlek:
Ik denk dat ze iemand met een leeftijd van 44 als werkplekbeheerder inderdaad te duur vinden(denken).

quote:
Phoeba schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:12:
[...]
Ben overigens nog steeds tevreden, bijna een jaar werkzaam. Veel persoonlijk contact met Peak-IT.
En gelukkig hoeven we niet meer in die rood/witte Mini's en Aygo's te rijden.
Alleen als je MCSE hebt mag je zonder bestickering rijden. Dus een MCDST'er zou dat nog steeds moeten, tenzij het bedrijf waarbij je geplaatst wordt het niet wil.
WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

Peak IT zit samen met Call2 in het kneuzenhoekje binnen de ICT. Als je geld wilt verdienen, ga dan niet daar werken. Zij willen alleen maar aan jou verdienen, en geven uiteindelijk niks om jouw ontwikkeling hoe mooi die verhalen ook klinken. Uiteindelijk ben je gewoon een nummer.

WHWWLMXP

quote:
Timmai schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:47:
Peak IT zit samen met Call2 in het kneuzenhoekje binnen de ICT. Als je geld wilt verdienen, ga dan niet daar werken. Zij willen alleen maar aan jou verdienen, en geven uiteindelijk niks om jouw ontwikkeling hoe mooi die verhalen ook klinken. Uiteindelijk ben je gewoon een nummer.
C'est een tres bien flambéé. Of hoe jij het anders wil zeggen.

Er zijn meerdere dingen dan alleen maar geld verdienen. Ik verdien liever wat minder met een leuke job dan elke dag iets meer verdienen met een klotejob.

en geven uiteindelijk niks om jouw ontwikkeling hoe mooi die verhalen ook klinken.
C'est crap. Als jij meer leert, meer diploma's verdient verdienen ze ook meer aan jou. Dus ja, ze zijn er wel bij gebaat.

Uiteindelijk ben je een nummer.
Bij welk groot detacheringsbedrijf ben je dat niet?
Je Gekke Bek!
Reg. datum: 16 juni 2004

Waar rijden ze nu in dan ?? Zeker nog wel een rijdende plakkaat ? tenzij je gecertificeerd bent zeker maar dan heb je nog wel een bescheiden stickertje op de achterkant...

If You Read This ? You Probally Shall Read It Again...

Terug
Reg. datum: 23 augustus 2000

quote:
redlek schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:15:

Wat een enorm stomme fout van hun om dat in de email te zeggen!

Ik zou ze een brief schrijven dat je overweegt hier aangifte van te doen. Laat ze het maar afkopen naar jou toe.

Reg. datum: 12 juni 2008

*knip* verkapte werving

Rukapul wijzigde dit bericht 12-06-2008 11:31 (96%)

Reg. datum: 29 oktober 2002

De kleinere bedrijven zijn vaak lastiger om bij binnen te komen en stellen vaak specefieke eisen.
Voor starters is dit funest en degen die dat niet zijn hebben vaak al een goed betaalde baan e.d

Verder zijn de grote bedrijven vaak bezig met grote wervingscampanges en de kleinere juist niet en blijven daardoor vrij onbekend voor mensen die zoeken

ik ken diverse bedrijven die bijv. dicht samenwerkern met o.a. ROC om de heren/dames die hiervan afkomen verder te helpen in de it.
Ik denk dat er diverse mogelijkheden zijn om juist dit soort bedrijven te zoeken. Een eenvoudige mail naar een aantal kleinere clubs in je omgeving zou al kunnen helpen. Iedereen is gewoon op zoek naar gemotiveerde jonge mensen.

J.

WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

Als je bij Peak IT komt en ze bieden 1400,- bruto, en bij andere partijen is dit minstens 1650,- dan zit er echt iets verkeerd bij Peak IT.

WHWWLMXP

is mijn ervaring ook, Peak heeft in mijn optiek een ander probleem. Het liefste geen opleidingen en vele uren maken. Als je vervolgens een paar jaar gedatacheerd bent proberen ze je vast bij een klant neer te zetten...... dan hebben ze geen kosten maar wel heel wat verdiend.
Echter is dit natuurlijk ook aan jezelf. Volgens mij kan je bij iedere detacheerder als je er zelf goed achteraan gaat echt wel opleidingen krijgen.
Tip: geef bij je contract aan dat je een opleidings budget wil vast laten leggen. Spreek dan ook uit dat je dit wel/niet in je eigen tijd wilt doen.

(tip van de week ?)

Reg. datum: 29 oktober 2002

Dan zie je 1 ding verkeerd, hoe mee opleidingen een bepaald persoon heeft hoe meer peak voor de medewerker kan vragen.

quote:
Timmai schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:16:
Als je bij Peak IT komt en ze bieden 1400,- bruto, en bij andere partijen is dit minstens 1650,- dan zit er echt iets verkeerd bij Peak IT.
Het valt opzich wel mee allemaal imo, als er 1400 geboden word, kun je het waarschijnlijk ook wel over 1500 eens worden. Als je wil kun je best mcdst, itil en 70-270 in 2 maandjes halen en dan zit je ook op 1650.-

Ik vind het wel een goed concept 50 euro per examen omhoog in salaris, het motiveerd wel om te gaan leren en certificaten te halen, en als je je een beetje inzit hiervoor zit je binnen de kortste tijd op een redelijk salaris voor een starter.

quote:
moparj schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:33:
Tip: geef bij je contract aan dat je een opleidings budget wil vast laten leggen. Spreek dan ook uit dat je dit wel/niet in je eigen tijd wilt doen.

(tip van de week ?)
Als je een contract neemt bij Peak-IT dan heb je gewoon een opleidingsbudget. Ook dan mag je aangeven hoeveel tijd en energie je hier in wil steken.

* Outerspace was trouwens bij de bijeenkomst afgelopen dinsdag. Goed gesprek in ieder geval. Ze willen nu meer de serieuze kant op ipv de vlotte en gemakkelijke kant die ze eerst hanteerden. Wel een goede zaak imo.

Outerspace wijzigde dit bericht 12-06-2008 14:32 (10%)

Je Gekke Bek!
Reg. datum: 16 juni 2004

Tjah het imago is er en zal ook niet 123 veranderen dat imago is trouwens gemaakt bovendien vooral door wat management door voert. Uiteindelijk kan je altijd beter terecht bij een concurrent of klant want anders had ik ook wel op het aanbod ingegaan maar zit nu dus bij een ander waar ik me toch stukken beter voel!

If You Read This ? You Probally Shall Read It Again...

Klopt, maar hoe vaak zie je niet dat er een POP word gemaakt maar er vervolgens niet aan gehouden word. Ook het tekenen voor een opleidingsschuld na bijv 2 jaar gewerkt te hebben vind ik vreemd. Ik heb dit toevallig deze maand aan de lijve ondervonden met een vriend van mij die bij Peak werkte.....

En, je tekend voor een opleidings schuld van 4000 euro. Ik zou het knap vinden als je binnen de 1,5 jaar dat je daaraan vast zit zoveel kosten maakt aangezien er gewoon gebruik gemaakt word van e-learning wat wel niet zoveel zal kosten per persoon mag ik toch hopen.

En de kosten van een ms examen vallen ook wel mee (100-150 euro? (correct me if I'm wrong)) dus als je er 10 keer een examen zou doen in die tijd, zou je 1500 euro kwijt zijn daaraan, plus misschien kosten voor skillsoft 50 euro per examen, zou je op 2000 euro komen.

* Ik zeg ook maar wat ik weet natuurlijk niet precies wat het kost, maar ik denk gewoon dat de meesten bij lange na niet op een echte schuld van 4000 euro zouden zitten, ook al teken je daar wel voor, ik bedoel, voor 4000 euro kun je ook 2 jaar op het hbo zitten, en waarschijnlijk heb je je boeken dan ook nog eens gedekt voor dat geld.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: