Gathering of Tweakers

Quicksearch
Tumbler:Does it come in Black?

quote:
Froos schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:34:
[...]

XCent is zoals Wildhagen al zei, een onderdeel van Centric. Zo zijn er wel meer namen :)

Op zich mooi dat je via XCent doorstroomt. Er zijn namelijk wat afspraken gemaakt tussen de verschillende onderdelen met betrekking tot hoe er met personeel omgegaan wordt waar meer potentieel in zit. Kennelijk vond XCent dat jij meer potentieel had dan zij werk voor konden bieden en dan proberen ze je binnen Centric aan een betere baan te helpen. Dus dat klinkt al goed. Hopelijk pakt het nog beter voor je uit :)
Ik ben deze week begonnen in Emmen als servicedeskmedewerker. Bevalt me wel goed. Het is ook natuurlijk eerst de kat uit de boom kijken.

Hoe staat het met de uitkomst van jouw sollicitatie?

ASUS Striker Extreme, QX6700, 4096MB DDR2 Crucial Ballistix Tracer, 2x500GB Seagate 7200.11, Crucial Ati Radeon X1900XTX Check http://specs.tweak.to/11396 for more!

Het heeft even geduurd, maar dan is ie dan toch. De ITIL training :) Gister de eerste avond gehad, beviel wel goed opzich. Voor mij de eerste training die ik op deze manier volg. Ik ben niet zo'n lezer dus op deze manier moet het toch te doen zijn.

//--\\ Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit //--\\

Reg. datum: 17 oktober 2002

Hey all,

Om even wat positieve info in dit topic toe te voegen..
Ik heb met plezier 8 jaar lang bij centric gewerkt.. (MIS)
Eerst via een regio kantoor, later op het hoofdkantoor..

Zolang je studeerd, de kansen pakt die op projecten liggen, jezelf laat zien op het regiokantoor/kwartaalmeetings kom je vanzelf hogerop.

Tsja.. het salaris verhaal.. Dit is denk ik bij elke grote ICT'er een hangijzer..
Hoe weet je jezelf te verkopen? Laat je afspraken zwart op wit zetten ? ( Dit is nodig ivm eventueel verloop van je managers )

Ook de leaseschalen zijn prima.. tuurlijk is het leuk die ene dikke bak te rijden die je altijd al wilde.. Maar ik vind dat de beperkingen die je worden opgelegd er ook zijn om je "financieel" te beschermen.
Niet iedereen heeft de discipline dit voor zichzelf in de hand te houden.

In mijn optiek is Centric een prima bedrijf om bij te starten, te studeren, leuke projecten te doen en zo dus veel ervaring op te doen..

Min punten ? Natuurlijk zijn die er.. Redelijk verloop in management gezien, dit geeft verwarring onder het personeel.. Soms niet altijd een leuke klus ( mij gelukkig niet overkomen) maar bedenk wel, het gras kan dan groener zijn bij de buurman,.... het kan er ook harder regenen.

Gr Avatar ( oud Centric medewerker )

Ps. Voordat de vragen komen, ik ben weggegaan bij Centric omdat ik steeds meer uit de IT ging, en dus ook uiteindelijk bij een ander bedrijf aan de slag ben gegaan waar meer uitdagingen op het "non-IT" vlak lagen. :)

Touch and Burn
Reg. datum: 05 oktober 2003

Sterker nog.. hij is P&O gaan doen.. vanwege NON-IT vlak :) Maaruh, bedankt voor de positieve bijdrage ;)

Dingen die ik de laatste tijd veel hoor en zie.. je krijgt een fantastisch aanbod onder het mom van "als je bij ons werkt kun je tot 4000E/maand!!" en dan krijg je het uiteindelijke aanbod en dan is het "jaaaa dat is de top van de schaal maar je startsalaris is 2650.." en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn dan ook maar zozo.. er zijn niet zo bar veel werkgevers die direct met de waarheid over de brug komen. Door het ballonnetje heenprikken is het devies.

"This is Hell and I'm your Devil"

Ik heb ruim 3 jaar bij Centric gewerkt en heb dit met véél plezier gedaan. Wat ik vaak lees is "waarom krijg je bij andere wel een leasebak en hier niet". Het zit zo: je moet aan een aantal eisen voldoen wil je hier voor in aanmerking komen. Maar ikzelf heb 3 jaar géén lease auto gehad maar wel een projectauto. Het is maar hoe je het bekijkt, ik was altijd eerlijk en als ik wat had dan legde ik het ook neer bij mijn field manager. Deze heeft altijd correct gehandeld en er alles aan gedaan om me tevreden te houden. Een project auto is net zo fijn als een lease auto alleen dat je 'm misschien 5 x per jaar moet omwisselen dan ;) (ikzelf dan). Nu ben ik reeds overgestapt naar een ander bedrijf (HappyCustomers) maar dat was puur voor de uitdaging. Net nu ik weg ben gegaan gaat er veel veranderen (in regio ZN dan). Maar goed, ik heb een een goed gevoel over gehouden aan Centric en ben handenschuddend uit elkaar gegaan. Beide partijen tevreden en we kunnen elkaar nog recht in de ogen aankijken. In mijn optiek ook wel belangrijk!

Iemand nog wat te melden? Of is het de sleur van het werk dat er niets meer gepost wordt :+

//--\\ Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit //--\\

quote:
FotzeH schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:58:
Iemand nog wat te melden? Of is het de sleur van het werk dat er niets meer gepost wordt :+
Ja ik misschien,

Ik heb gesoliciteerd bij 2 verschillende centric vestigingen op 2 verschillende functies, de ene is support engineer 1 M.b.t het ondersteunen van gebruikers bij applicaties zowel intern als extern. deze functie zou ik dan uitoefenen in 's-hertogenbosch hiervoor heb ik het contract al in de bus gehad. dit is een contract voor een jaar.

En gisteren heb ik gesoliciteerd op een functie in Eindhoven bij de detachering als support engineer 1, ik denk dat deze functie het beste bij mij past. Je hebt veel afwisseling en mag een graantje meepikken van veel verschillende bedrijven. en tevens heb je ook veel opleidingen die je kan volgen wat natuurlijk allemaal door centric betaald word.

Van deze solicitatie hoor ik a.s. donderdag of ik nog een keer op gesprek mag komen ofdat ik direct een contract aangeboden krijg of in het ergste geval.. niet aangenomen word.

Ik wacht het gewoon af en hou jullie op de hoogte.

Groetjes Jos Janssen

Reg. datum: 24 juli 2005

quote:
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:26:
[...]

......
Mocht je functie vereisen dat je wel een auto nodig hebt, dan krijg je een pool-wagen (meestal niks mis mee).
.....
En wat zijn de voorwaarden van een pool-wagen? Mag je daar bijv ook prive mee rijden? Ik heb zelf namelijk wel eens zitten denken om bij centric te gaan solliciteren, vooral omdat zij veel in een gunstige regio zitten voor mij, in tegenstelling tot waar ik nu werk. Een auto zou voor mij dan wel een probleem zijn, aangezien ik nu ook lease rijd, en zo 123 geen geld over heb om een auto aan te schaffen.

Je mag in een poolauto inderdaad ook prive rijden, dan krijg je gewoon de bijtelling net als met een lease auto. Grote verschil is dat je een leasebak normaal gesproken zelf uitkiest en een poolauto wordt voor je geregeld (veelal iets goedkopere auto's ivm de categorie voor bijtelling). Ook is er de regel dat je mogelijk de poolauto moet inleveren als je bijvoorbeeld door ziekte lange tijd niet kunt werken, of er wordt dan verwacht dat je een x-percentage betaald voor de auto.

De poolauto krijg je volgens mij wanneer je 75 of meer KM moet reizen naar je werkplek, als je werkplek met het OV lastig bereikbaar is en zowieso wanneer je support engineer 3 bent. Ben je hoger dan kom je volgens mij in aanmerking voor een lease auto.

Ik zou zeggen solliciteer en vraag naar de mogelijkheden.

Gadgeteer wijzigde dit bericht 26-06-2008 12:13 (13%)

Even een schopje.

Komende dinsdag mag ik bij Centric op gesprek komen voor een afstudeerplek. Wat is de dresscode bij Centric voor 'sollicitaties'? Ik kan mezelf wel netjes in pak gaan steken, maar wellicht denken ze dan dat ik te stijf ben en dat ik niet binnen het team pas of iets dergelijks.

Heeft iemand tips voor me?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws