Reg. datum: 28 oktober 2007
zeg, die wasmachine zit toch wel op je zonneboiler he ? (mixkraantje op 40c)
scheelt een berg stroom en wast een berg voor de prijs van koud water...
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 5
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]Ik doe mijn eigen hotfill.quote:eric-pvt schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:02:
http://www.u-xperience.co...s/2007/01/stookruimte.JPG
zeg, die wasmachine zit toch wel op je zonneboiler he ? (mixkraantje op 40c)
scheelt een berg stroom en wast een berg voor de prijs van koud water...
Rogresalor wijzigde dit bericht 19-02-2008 07:33 (8%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
eric-pvt wijzigde dit bericht 19-02-2008 09:40 (3%)
het enige waar je op moet letten bij een nieuwe is dat de machine sensors heeft,quote:hjs schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:56:
Dus je vaatwasser en wasmachine kun je zonder problemen aansluiten, als je er maar voor zorgt dat het water dat de machine ingaat niet te warm is. 40c voor de wasmachine en 50c voor de vaatwasser.
In de handleiding van onze vaatwasser staat specifiek dat het de machine er tegen kan maar dat ze het afraden omdat de machine dan korter bezig is (hij hoeft niet meer te verwarmen). De afwas zou dan minder schoon kunnen worden. Ik ga het eerst maar eens met de wasmachine doen.quote:hjs schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:56:
vaatwasser
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Bij mij kost een wasbeurt op 40 graden maar ongeveer 0,75 kWh. Heb je een hele oude / grote wasmachine?quote:eric-pvt schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:28:
een eenvoudig wasbeurtje kost al snel 2.2 kwh
Bart
Ik zie niet in wat opwarmtijd te maken heeft met het schoon worden van de vaat...quote:CanonG1 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:58:
omdat de machine dan korter bezig is (hij hoeft niet meer te verwarmen). De afwas zou dan minder schoon kunnen worden.
stefan001 wijzigde dit bericht 19-02-2008 13:58 (4%)
Letten jullie allemaal een beetje op de spelling en leestekens?
Spam: Stop het opwarmen van de aarde! (klik op trailer)
Ja ik, en als ik me niet vergis milker ook.quote:Speksteenkachel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:03:
Bij onze vaatwasser gebruik ik sinds een jaar de stadsverwarming als hotfill.
Dit scheelt 1 kwh per wasbeurt dit maal 300 is toch 300kwh op jaarbasis.
Op den duur wil ik echter nog steeds een zonneboiler, iemand trouwens ervaring mer HRsolar?
Hoe zijn je ervaringen?quote:zonneschijn schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:35:
[...]
Ja ik, en als ik me niet vergis milker ook.
Bart
Het lijkt mij dat de tijd dat iets in het water ligt te weken, tot het water opgewarmd is, ook meewerkt aan het schoonkrijgen van de vaat.quote:stefan001 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:58:
[...]
Ik zie niet in wat opwarmtijd te maken heeft met het schoon worden van de vaat...
[...]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Als de vaatwasser eerst even spoelt, dan opwarmt, kan het water in het vuil trekken en zodoende de boel alvast wat losweken terwijl het water opwarmt.quote:stefan001 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:58:
[...]
Ik zie niet in wat opwarmtijd te maken heeft met het schoon worden van de vaat...
Net als bij elk apparaat staat dat je er geen oplaadbatterijen in mag doen, ik doe dat altijd en mijn walkman doet het na 15 jaar nog steeds prima. ja met cassettebandjes
Vista! from the people who brought you Edlin!
Les canards W.C., on les vend ici?
Deux chiens chauds, s.v.p. et un pommes frites de guerre
De collector vormt samen met de warmtewisselaar, een pompje en een expansievat inderdaad een gesloten systeem waarin een vloeistof zit met antivries. Het systeem werkt tot nu toe probleemloos (< 1 jaar).quote:Speksteenkachel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:30:
[...]
Hoe zijn je ervaringen?
Volgens mij maken ze gebruik van een gesloten systeem met anti-vries erin.
Ik denk dat dat zal tegenvallen: je wil ruimteverwarming met een zonneboiler terwijl je in een jaargetijde zit dat de zon een kracht van slechts 15 á 20 % heeft ten opzichte van de zonnekracht in de zomer.quote:elhopo schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:41:
Ik heb trouwens ook begrepen dat je je huis kan verwarmen dmv een zonneboiler, dat bespaart toch aanzienlijk lijkt me... Onze HR ketel uit '98 hoeft voorlopig nog niet vervangen te worden, dus voorlopig nog geen zonneboiler voor mij.
Tapwater-zijdige HR zet denk ik niet erg veel zoden aan de dijk, alleen bij langdurig gebruik zal er besparing zijn. Maar vaak is het zo dat de warmwaterkraan alweer dichtgedraaid is voordat de warmte in de rookgassen goed en wel hergebruikt kan worden. Ik denk dat daarom de meeste ketelbouwers afzien van tapwaterzijdige HR.quote:wat wel belangrijk schijnt te zijn: de oudere HR ketels, zoals de mijne dus, hebben geen HR op warm tapwater, de nieuwere modellen (anno nu dus) in sommige gevallen wel, bijvoorbeeld de ketels van Intergas. Bespaart dus weer wat gas. Hoeveel zou dit nou in verbruik schelen gemiddeld? ik kan alleen vinden dat het rendement op het tapwater 87% is (en op verwarming 107%)
Zonnepanelen in Apeldoorn: www.herbergpv.nl
Bart
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 5
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus