quote:
Als je toch de voorbeelden om mijn punt duidelijk te maken eruit gaat pikken, onderbouw dan eens waarom mijn andere voorbeeld geen waardevolle suggestie is van de community.
quote:
Leg het verschil dan eens uit? Ik onderbouw waarom ik de vergelijking maak met het forum, dan is een STFW-reactie natuurlijk ongepast.
quote:
Had ik al gedaan. Ik vindt het argument
We hebben mensen _tijdelijk_ verbannen en het hielp niet niet afdoende. Er bestaat zoiets als een permban.
Dan het argument
Nog strenger aanpakken willen we niet. Nee, en de reactiemogelijk weghalen wil de community niet. En er is al gezegd dat jullie dat liever ook niet gedaan hadden. Maw: jullie hadden de mogelijkheid om strenger op te treden en daarmee het probleem te verhelpen. Dat wilden jullie niet, en nu ontwijken jullie het probleem. Wat ten koste gaat van 98.9% van de mensen die in V&A hebben gereageerd.
En dan komen we tot een keypoint in de hele discussie:
Wat hebben anderen te maken met jouw handeltje
Laat me daar eens een analogie voor gebruiken.
Stel je wil een naaimachine kopen voor je vrouw, om haar cadeau te doen. Maarja, jij als tweaker hebt verstand van computers, niet van naaimachines. Toevallig weet je dat de buurvrouw al 62 jaar een kledingreparatiebedrijfje heeft, en dus wel het naadje van de kous weet over naaimachines.
Zou je haar hulp vragen bij jouw aankoop?? Ik denk het wel, en anders ben je te trots om het verstandig te doen.
Want iedereen weet: verkopers hebben een belang wat lijnrecht staat tegenover het belang van de kopers. Verkopers willen het goedkoopste product (qua inkoop) voor zo veel mogelijk geld verkopen, en kopers willen maximale kwaliteit voor zo min mogelijk geld.
Maar om terug te komen bij mijn voorbeeld: niet iedereen heeft die hulp. Niet iedereen heeft een buurvrouw met een kledingreparatiebedrijfje.
Maar iedereen kent wel íemand met meer verstand van zake. Zeker, ontken ik niet. Maar wat als de persoon die jij kent aan de andere kant van het land, of zelfs de andere kant van de wereld woont. Is het dan niet verrekte handig dat je zijn/haar commentaar bij de hand hebt, op dezelfde site waar je zoekt naar je nieuwe naaimachientje. Net alsof je naast die persoon in de winkel staat.
Ik denk dat de meesten de gedachtengang achter mijn analogie wel kunnen volgen. Zoniet, laat het me weten, zodat ik het kan verduidelijken.