Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
pven schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:59:
[...]

Ze zeiken altijd, sommigen schijnen daar een sport van gemaakt te hebben. Is de prijs te hoog dan krijg je dat te horen, is de prijs goed dan krijg je te horen dat de prijs goed is en is de prijs te laag dan wordt er getwijfeld of het wel legaal is.
Lijkt me nuttige info als (incidentele) koper. Mensen gaan de V&A toch niet voor hun lol lezen?

En dat er een paar mensen blij worden als ze wat kunnen posten in de V&A, da's toch mooi? Dat is in essentie waar het om draait bij een niet-zakelijke site.

Zet gewoon een max. per jaar van 50 of 100 posts in de V&A. Ik begrijp dat je dan nog steeds het probleem hebt dat men een ander account aan kan maken maar dit is een generiek (high level) probleem dat ook op andere plekken op T.net speelt (en waarschijnlijk ook wel redelijk bestreden kan worden).

quote:
Red-Front schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:46:
Edit @ 2/2/08
Inmiddels staat de .plan op de frontpage, je kunt hem hier bekijken.
[...]

Ik ben nogal verbaasd, want ik zie geen enkele reactie meer bij V&A. Ik kan zelf ook niet reageren..
Dus mijn eerste gedachte was, ben ik verbannen voor V&A? Maar nadat ik was uitgelogd zag ik nog steeds geen berichten. Ook via een proxy zijn er geen berichten te zien. Behalve dat ik moet inloggen om te kunnen bieden. Als ik geband was voor V&A of .. in ieder geval niet meer mag reageren dan had ik een mailtje in mijn postvak in verwacht, of gebeurt dat hier niet? Misschien zit ik helemaal mis, misschien is het een domme vraag maar ik wil hem toch graag stellen. Waarom zijn de reacties weg en kan (ik of niemand) meer berichten plaatsen in die sectie?

:?

Groeten
Jij bent dus precies zo'n type die ervoor gezorgt heeft. Dat ze het posten van reacties bij V&A hebben gestopt, als ik je reacties bekijk. Eigenlijk hadden ze je moeten bannen inderdaad. Maar nog bedankt dat jij, met je zinloze reacties hier voor gezorgt hebt. :X

Get Up Y'all!

Drikus dit is niet eerlijk van je. Eerlijkheidshalve had ik geen idee dat dat soort reacties niet mochten. Bovendien heb ik nooit eens te zien gekregen dat er foute berichten in V&A werden geplaatst. Ik ben niet verantwoordelijk voor de hoge aantallen, heb hooguit een paar reacties gegeven, maar om iemand hiervan de schuld te geven...
M.i. had Tweakers veel meer ruchtbaarheid er aan moeten geven VOORDAT ze de boel gewoon uitzetten, ik heb er namelijk nooit iets van gezien. Dat had als een waarschuwing kunnen dienen.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Officieel ele fan

Dat we er meer ruchtbaarheid aan hadden moeten geven is onzin, er zijn volgens mij vaak genoeg reacties weggeedit of emails gestuurd aan individuele gebruikers om hun te wijzen op hun beroerde replygedrag in V&A, Tweakers nagelt nooit mensen publiekelijk aan de schandpaal en ik zie persoonlijk ook niet waarom we dat nu wel gedaan hadden moeten hebben? :)

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

Reg. datum: 04 januari 2003

Misschien is het een idee, om het aantal reacties die je in V&A kunt plaatsen te beperken tot:
zoveel reacties per: dag/week/maand ?

Dan heb je (veel) minder last van die circa: 159 die hards.
Grappig, ik bespeur mezelf er in eens op dat ik helemaal niet meer in de V&A kijk!
Vorige week heb ik er voor een gunstig prijsje nog een mooi moederbord weten weg te krijgen, mede door de reacties! Ik weet niet of me dit nu zo weer gaat lukken.

Als T.net crew zou ik toch nog eens de opties overwegen. Zijn we ook hier op dit stukje internet al zo ver dat we toelaten dat een klein clubje het verpest voor de rest?

Het forum werd aangehaald als alternatief voor je vragen van een betreffend product. Hoe gaat dit gerealiseerd worden dan vraag ik me af? Gaan we voor elk product een topic openen? Wordt een groot succes, als nu al de meest serieuze topic's met een vraag binnen 2 keer knipperen worden gesloten met de woorden zoek eens op Google.

Zoals al eerder gezegd, de hele V&A lijkt nu op Marktplaats. In ieder geval is voor mij het speciale en toch wel de lol er vanaf. Ik persoonlijk vind een moderator systeem zoals op de FP nog het mooist. Nooit gesnapt eigenlijk waarom dit er nog niet in zat...
Dus het moderatiesysteem, een meldpunt knop voor heftige reacties en een T.net crew die de recidivisten aanpakt lijkt me toch echt afdoende om er weer een leuk stukje T.net van te maken!

En die 159 figuren die het verpest hebben, bedankt! |:(

TMPJ wijzigde dit bericht 02-02-2008 17:45 (10%)

Brand new start...

Ik moet ook toegeven dat ik door de inhoudelijke reacties van mede-tweakers vaak wijzer werd.

Dat de opmerkingen "te duur, elders goedkoper, is een oplichter" niet volgens het beleid is, begrijp ik wel. Maar het gaf mij wel de prikkel om verder te zoeken naar het desbetreffende product of aanbieder..

Just my 2 cents..

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

quote:
bszz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:19:
[...]

Als je het nuttig vindt anderen op de V&A FAQ wilt wijzen (punt 2), wil ik jou er op wijzen dat het niet de bedoeling was te reageren als je niet geïnteresseerd was, hoe goed die reactie ook bedoeld was.Puntje 2, 3 en 4 die jij hier aanstipt waren dus geen goede reden voor een reactie. Punt één alleen als je interesse had. Ongewenste advertenties --> Meldpunt. De regels waren gewoon helder!
-=offtopic=-
[schiet uit slof mode aan]
Jij bent nu een typisch voorbeeld van "de pot enz........." waarbij het zwart in het spreekwoord wel heel erg van toepassing op je is. Reageer dan gewoon niet.
[schiet uit slof mode uit]
-=ontopic=-

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Reg. datum: 04 november 2002

quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:00:
[...]

-=offtopic=-
Jij bent nu een typisch voorbeeld van "de pot enz........." waarbij het zwart in het spreekwoord wel heel erg van toepassing op je is. Reageer dan gewoon niet.
-=ontopic=-
Fijn dat we een inhoudelijke discussie kunen voeren..... :(
Misschien had ik er nog even bij moeten zetten dat je dit niet als een persoonlijke aanval had moeten zien en eerlijk gezegd heb ik me nooit echt aan de toon van jouw reacties gestoord, maar je bent wel erg kort door de bocht met je linkje naar mij. Ik ben misschien niet "brandschoon", maar je zult geen enkele reactie aantreffen waar ik een adverteerder zwart maak of beledig en vrij weinig die offtopic zijn. Daarbij: het zijn er 43 in een klein jaar, waarbij een aantal in mijn eigen advertenties en ja, ook een aantal reacties om wat tegengas te geven aan het soort reacties die hier ter discussie staat.

Als je persé wilt mag jij er wel een persoonlijke aanval van maken, maar reken dan maar niet meer op een constructieve reactie van mij....

quote:
The__Virus schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:01:
Drikus dit is niet eerlijk van je. Eerlijkheidshalve had ik geen idee dat dat soort reacties niet mochten. Bovendien heb ik nooit eens te zien gekregen dat er foute berichten in V&A werden geplaatst. Ik ben niet verantwoordelijk voor de hoge aantallen, heb hooguit een paar reacties gegeven, maar om iemand hiervan de schuld te geven...
M.i. had Tweakers veel meer ruchtbaarheid er aan moeten geven VOORDAT ze de boel gewoon uitzetten, ik heb er namelijk nooit iets van gezien. Dat had als een waarschuwing kunnen dienen.
Boven de reacties bevond zich op elke advertentiepagina een melding waarin er op werd gewezen dat het alleen de bedoeling was om te reageren als je interesse had in het aangeboden of gevraagde object. Er werd ook gevraagd alleen ter zake doende reacties te plaatsen, niet te beledigen, zeuren en dergelijke.

Het waren dus geen regeltjes die ergens ver weg in een faq of policy waren verstopt.

Femme wijzigde dit bericht 02-02-2008 19:37 (4%)

quote:
grizzlybeer schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:40:
[...]

Lijkt me nuttige info als (incidentele) koper. Mensen gaan de V&A toch niet voor hun lol lezen?
Een mogelijke koper moet zelf maar onderzoek doen, daar hoeven die bemoeizuchtigen zich helemaal niet mee te bemoeien. :Y)
quote:
En dat er een paar mensen blij worden als ze wat kunnen posten in de V&A, da's toch mooi? Dat is in essentie waar het om draait bij een niet-zakelijke site.
Oh? Ik wist niet dat T.net verlaagd is naar een site waar users die werkelijk niets anders meer te doen hebben maar moeten gaan zeuren over advertenties van anderen om daar zelf blij van te worden. Dat vind ik ook een rare stelling. :S
quote:
Zet gewoon een max. per jaar van 50 of 100 posts in de V&A. Ik begrijp dat je dan nog steeds het probleem hebt dat men een ander account aan kan maken maar dit is een generiek (high level) probleem dat ook op andere plekken op T.net speelt (en waarschijnlijk ook wel redelijk bestreden kan worden).
Dan wordt T.net overspoeld met kloontjes en dat kost (achter de schermen) heel veel tijd. Ik gok dat dat echt niet mee gaat vallen, vooral omdat op T.net serieuze kopers rond lopen en dat lokt een bepaald publiek.
Karma punten oid (of reactie-score) aan max V&A posts binden?
Dus shitposts == weinig credits, goede opbouwende posts == veel credits om V&A replies te doen?

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

quote:
pven schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:42:
Dan wordt T.net overspoeld met kloontjes en dat kost (achter de schermen) heel veel tijd. Ik gok dat dat echt niet mee gaat vallen, vooral omdat op T.net serieuze kopers rond lopen en dat lokt een bepaald publiek.
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen en kloons zijn gemakkelijker op te sporen. Het nadeel is echter wel van een quota, dat als ze nog wat over hebben aan het eind van de week/maand/jaar: dat ze denken, laat ik die nog maar ff snel opmaken (met onzin, omdat het niks meer uitmaakt vanwege de aankomende reload).

Eigenlijk is het gewoon spam en daar is ook geen eenvoudige oplossing voor te bedenken. Behalve dan door er een prijskaartje aan te hangen (bijv: 1 eurocent, laag genoeg dat het eigenlijk niks kost voor de normale gebruiker, maar ook weer net niet goedkoop genoeg om bulk-interessant te maken) of er een quota op te zetten (hoog genoeg dat gewone users er geen last van hebben, maar laag genoeg dat overgebruik weer niet kan).

Holoris wijzigde dit bericht 02-02-2008 19:57 (25%)

1. Wat is er op tegen om reacties in of uit te schakelen per advertentie?
Als verkoper zou ik het graag zien iig, het zorgt in mijn ogen voor meer openlijkheid en eerlijkheid.

2. Als het te veel tijd kost om te modereren, waarom dan geen vacature voor moderators?
Het aantal gebruikers dat op tweakers.net groeit, het is logisch dat je dan meer tijd kwijt bent met modereren.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Jimbolino: ze willen er gewoon niet aan, blijkt maar weer uit deze thread. Serieus, als ze er iets in hadden gezien hadden ze allang iets in werking gezet, immers, ze zijn ook zomaar en zonder enige aankondiging tot het besluit gekomen om zo destructief alle reacties opeens uit te zetten. Ze willen gewoon niet, er is niks meer aan te doen.

Er zijn genoeg mensen die terecht beargumenteren dat het een toegevoegde waarde geeft, en dit heeft het ook, want opeens heb ik totaal geen zin meer om V&A door te kijken terwijl het eerder toch altijd mn vaste stop op de FP was. Zo zijn er genoeg andere mensen. De geest is er gewoon helemaal uit. Zonde en diep triest, maar we doen er niks meer aan.

[last stage of grief: acceptance]

Wat? Taboe?

quote:
ssj3gohan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:03:
Jimbolino: ze willen er gewoon niet aan, blijkt maar weer uit deze thread. Serieus, als ze er iets in hadden gezien hadden ze allang iets in werking gezet, immers, ze zijn ook zomaar en zonder enige aankondiging tot het besluit gekomen om zo destructief alle reacties opeens uit te zetten. Ze willen gewoon niet, er is niks meer aan te doen.
Jawel hoor, ik denk dat de reactiemogelijkheid in de V&A gewoon weer terugkomt. Men moet even door de zure appel heenbijten; een beslissing die een paar dagen geleden genomen is kan natuurlijk niet zomaar (vandaag) weer teruggedraaid worden. Met wat restricties (maximum op aantal posts per jaar in V&A, een minimale inschrijfduur of bijvoorbeeld een minimum aantal aan serieuze reacties elders) zal e.e.a. prima in de hand te houden zijn, zeker omdat het doorgaans maar een beperkt aantal users betreft.

Acties: [view][quote]

Door: Floppus Frontpage Admin / Moderator PW
Uit de statistieken blijkt nogmaals de scheve verhouding. Dezelfde mensen reageren weer op de FP hoe slecht het is en dat er niet geluisterd wordt (Erg typisch statement, komende vanuit net die groep mensen...) en vind je hier vervolgens terug om nog een keer te schreeuwen.

Met input wordt hier altijd wat gedaan. Zo ook zijn er statistieken naar bovengehaald om de standpunten te ondersteunen toen veel negatieve reacties kwamen. Andere opbouwende voorstellen worden zeer zeker in ogenschouw genomen, maar als je verwacht dat iedere paar dagen het roer omgaat dan denk ik niet dat dat realistisch noch verstandig is.
quote:
Emielvenlo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Ik vind het dan ook erg jammer dat hier een kritische blik niet meer mogelijk is, het zal commercieel gezien denk ik een goede beslissing zijn, want nu zullen de handelaartjes die alles te duur aanbieden neit meer afgeschrikt worden en dus meer ads. Maar voor het niveau is het denk ik niet goed.
En daar is dus het meldpunt voor: in de V&A voorwaarden staat duidelijk dat het opgeven van een reele prijs vereist is; dergelijk advertenties worden via het meldpunt al tijden verwijderd. Dat je wel aangeeft veelvuldig in V&A reacties aanwezig te zijn, maar daar blijkbaar niet van op de hoogte bent onderstreept nogmaals een van de oorzaken: Mensen lezen niet wat er staat, lezen ze het wel hebben ze er schijt aan, en even de FAQ doornemen is al helemaal te veel moeite.
quote:
ssj3gohan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:03:

Er zijn genoeg mensen die terecht beargumenteren dat het een toegevoegde waarde geeft, en dit heeft het ook, want opeens heb ik totaal geen zin meer om V&A door te kijken terwijl het eerder toch altijd mn vaste stop op de FP was. Zo zijn er genoeg andere mensen. De geest is er gewoon helemaal uit. Zonde en diep triest, maar we doen er niks meer aan.

[last stage of grief: acceptance]
Kijk, dat is ook weer typisch... V&A was je vaste stop vanwege de reacties, V&A *is geen huiskamer*. Het aantal klachten over huiskamergedrag en gerant - en dan dus van mensen die zich wel informeren over hoe het werk en dus het meldpunt gebruikten - is hier debet aan.

Niet het idee dat reacties niet een keer iets toe zouden kunnen voegen is het probleem, dat het niet enkel daarvoor gebruikt wordt, dat is het probleem. En laten we wel wezen; af een toe een keer een tip of aanvulling is ook niet de reden dat de zaak op slot gaat.

Het is door (een groot deel van jullie, als ik zo eens even door de namen in dit topic blader) zelf verpest. Als dan de reactie is dat V&A nu niet meer "leuk" is, dan denk ik dat we een goede stap gezet hebben, en ben ik verbaasd dat een en ander bij een aantal nog steeds niet doordingt.
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:25:
Ik kan me voorstellen dat ik zeer waarschijnlijk ook ergens bovenin de "beruchte" top 100 te vinden zal zijn en hierdoor medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van de mogelijkheid van reageren onder advertenties. Ik bied hierbij dan ook mijn oprechte excuses aan mijn medetweakers.

Ik heb met mijn reacties toch vaak geprobeerd om enkel;
  • de advertenties helderder te krijgen wanneer er onduidelijkheden waren door er naar te vragen
  • strijdige zaken a.h.v. de V&A FAQ aan te geven aan de plaatser zodat de advertentie om die reden niet verwijderd zou worden.
  • te snel herplaatste advertenties aan te melden om geen MP toestanden te krijgen (met als hulpmiddel de reactie van de user bij een eerder geplaatste advertentie)
  • het plaatsen van (de juiste) PW-info als deze niet of onjuist gekozen was.
  • enz..
Net als de meesten uit "de harde kern" mis ik de mogelijkheid tot reageren maar vooral de toch ook vaak zinnige info en goede vragen gesteld door mijn collega's. Ook ik heb me regelmatig geërgerd aan reacties en heb deze, als het echt te gek werd, aangemeld.

Aangezien ik op dit moment zelf geen oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie kan ik natuurlijk niet anders dan de keuze van Tweakers.net te respecteren en te hopen dat er een idee naar boven komt drijven waarin iedereen zich kan vinden en waar we allemaal wat hebben.
Gezien je reactie als iemand je probeert uit te leggen dat de reacties daar helemaal niet voor zijn:
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:00:
[...]

-=offtopic=-
-=ontopic=-
Zal ik het als FPA nog eens herhalen: de punten die je aanhaalt zijn (op zich) helemaal niet op zijn plek in de reacties, maar horen in het meldpunt.
Er is natuurlijk altijd een nuance wat betreft de manier waarop en hoe men ook in V&A reageert. Als voorbeeld je reactie op de kritiek: dat is niet het soort reactie wat bijdraagt aan de sfeer in een advertentie.

Floppus wijzigde dit bericht 03-02-2008 00:32 (88%)

Variable Data Printing - Godt helps people who help themselves.

ja
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
Floppus schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:12:
Uit de statistieken blijkt nogmaals de scheve verhouding. Dezelfde mensen reageren weer op de FP hoe slecht het is en dat er niet geluisterd wordt (Erg typisch statement, komende vanuit net die groep mensen...) en vind je hier vervolgens terug om nog een keer te schreeuwen.

Met input wordt hier altijd wat gedaan. Zo ook zijn er statistieken naar bovengehaald om de standpunten te ondersteunen toen veel negatieve reacties kwamen.
Somehow kan ik me niet voorstellen dat het de "eens in de zoveel tijd langskomen"-V&A'ers waren die klaagden. Ik denk nl dat het de mensen waren die juist V&A lazen om te lezen die klaagden.
Correct me if i'm wrong...

het rare vind ik ook dat er geen vraag naar een oplossing is geweest... Zoals je ziet kan de t.net community al snel _een_ oplossing aandragen (Femme die aangeeft dat een bepaalde regel wel effectief zou kunnen zijn, en het modereersysteem van de FP ook implementeren). Dit onderstreept mijn punt in mijn vorige post ook nog maar eens: een community weet meer dan 1 persoon (of 5, of 10), en het zou stom en zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.

ook heb ik het gevoel dat V&A niet als vol onderdeel van t.net gezien wordt. Er wordt gezegd dat de reacties geen forum moeten zijn, maar wat is nou het verschil tussen het forum en V&A?? alleen nuttige reacties zijn toegestaan, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om te modereren, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om users te bannen, net als op het forum. Waarom zou je dan de mogelijkheid om te reageren weghalen bij V&A??
Als je V&A ziet als een serieus onderdeel van t.net, dan hoort de reactiemogelijkheid daarbij. Dan ben je ook bereid in V&A te modereren, en dan ben je ook bereid mensen die het misbruiken te bannen. Want jullie zeggen zelf, het is 1.1% van de V&A posters die het verpesten voor de rest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zou schamen als ik die 1.1% zou laten bepalen wat er hier op t.net gebeurd.

Afternaft

Jejking in "[V&A] Reacties uit?"

Als de heren mods ook even naar mijn idee willen kijken? Ik heb nog niemand zien reageren, maar dan kunnen we van daaruit weer verder brainstormen. Dit is interessant spul, ik wil persoonlijk voorkomen dat het een soort Marktplaats wordt met dito sfeer, maar wel reacties zolang ze nuttig zijn.

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

quote:
Jejking schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:17:
Jejking in "[V&A] Reacties uit?"

Als de heren mods ook even naar mijn idee willen kijken? Ik heb nog niemand zien reageren, maar dan kunnen we van daaruit weer verder brainstormen. Dit is interessant spul, ik wil persoonlijk voorkomen dat het een soort Marktplaats wordt met dito sfeer, maar wel reacties zolang ze nuttig zijn.
Modereren van reacties is al uitgeprobeerd en uitgezet vanwege het weg modereren van kritiek op de advertenties en/of het modereren op mening.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

quote:
R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:30:
[...]

Somehow kan ik me niet voorstellen dat het de "eens in de zoveel tijd langskomen"-V&A'ers waren die klaagden. Ik denk nl dat het de mensen waren die juist V&A lazen om te lezen die klaagden.
Correct me if i'm wrong...

het rare vind ik ook dat er geen vraag naar een oplossing is geweest... Zoals je ziet kan de t.net community al snel _een_ oplossing aandragen (Femme die aangeeft dat een bepaalde regel wel effectief zou kunnen zijn, en het modereersysteem van de FP ook implementeren). Dit onderstreept mijn punt in mijn vorige post ook nog maar eens: een community weet meer dan 1 persoon (of 5, of 10), en het zou stom en zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.
Het modereren van reacties heeft geen resultaat gehad en is eerder uitgezet. Zie eerdere topics en
replies in deze draad.
quote:
ook heb ik het gevoel dat V&A niet als vol onderdeel van t.net gezien wordt. Er wordt gezegd dat de reacties geen forum moeten zijn, maar wat is nou het verschil tussen het forum en V&A?? alleen nuttige reacties zijn toegestaan, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om te modereren, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om users te bannen, net als op het forum. Waarom zou je dan de mogelijkheid om te reageren weghalen bij V&A??
Er is een substantieel verschil tussen V&A en een forum. Zie de tekst die bij V&A stond.
quote:
Als je V&A ziet als een serieus onderdeel van t.net, dan hoort de reactiemogelijkheid daarbij. Dan ben je ook bereid in V&A te modereren, en dan ben je ook bereid mensen die het misbruiken te bannen. Want jullie zeggen zelf, het is 1.1% van de V&A posters die het verpesten voor de rest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zou schamen als ik die 1.1% zou laten bepalen wat er hier op t.net gebeurd.
De mogelijkheid om te reageren op een advertentie was er om meer informatie op te vragen, over hetgeen werd gevraagd of aangeboden. Deze mogelijk was er niet voor om je te bemoeien met de advertentie. Dat laatste was echter de hetgeen plaats vond. Daarbij waren gefundeerde op- en aanmerkingen niet erg. Helaas was dat niet het geval, maar bepaalden de ongefundeerde one-liners de sfeer binnen V&A. Ten aanzien van bannen, lees het topic eens aandachtig door.

quote:
Jimbolino schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:20:
1. Wat is er op tegen om reacties in of uit te schakelen per advertentie?
Als verkoper zou ik het graag zien iig, het zorgt in mijn ogen voor meer openlijkheid en eerlijkheid.
Lees eerst eens het topic door, je voorstel is meermaals beantwoord.
quote:
2. Als het te veel tijd kost om te modereren, waarom dan geen vacature voor moderators?
Het aantal gebruikers dat op tweakers.net groeit, het is logisch dat je dan meer tijd kwijt bent met modereren.
Lees eens de FAQ van /PW eens door.

Longbeard wijzigde dit bericht 03-02-2008 08:50 (4%)

quote:
Dit onderstreept mijn punt in mijn vorige post ook nog maar eens: een community weet meer dan 1 persoon (of 5, of 10), en het zou stom en zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.
Een modeersysteem gaat niet werken. Zo veel views komen er per 'ad' ook weer niet langs dat neutrale users de niet-neutrale reeks goed kunnen corrigeren. Het is niet de FP waar iedere paar seconden een view komt. Op ad's die niet in de tracker verschijnen, komt niet iedere minuut een view, daardoor blijven reacties te lang niet goed gemodded.

Bovendien: Hoe ga je modereren? Kijk als de prijs 2x zo hoog is als gangbaar, dan mag IMHO er best een posting komen van: ' ik vind de prijs wat aan de hoge kant '. En daarna moet het klaar zijn, het is gezegd.

Het probleem zit 'm er juist dat er allemaal opmerkingen komen van users die uberhaupt niet geinteresseerd zijn in de advertentie. Die gaan dan posten als: ' 500 Gb? Je bedoelt 500 GB '. En dat is vast allemaal aardig bedoeld om de add duidelijker te maken, maar ze zullen t zelf nooit kopen en een andere potentiele koper ziet het vast ook wel. Vervolgens bedelft zo'n Ad onder een lading reacties, terwijl een potentiele koper het verschil waarschijnlijk ook wel had gezien of het altijd even had kunnen vragen.

Een verkoper wil voornamelijk in V&A alleen reageren op reacties van daadwerkelijke geinteresseerde kopers, en niet op 10 posts wat er allemaal wel niet klopt of ontbreekt aan z'n advertentie (waar die users best een punt zouden kunnen hebben, maar vaak is het gewoon mierenneuken, dat iemand de timings van z'n geheugen vergeet te vermelden terwijl die persoon het toch nooit gaat kopen)

Holoris wijzigde dit bericht 03-02-2008 09:47 (13%)

ja
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
Longbeard schreef op zondag 03 februari 2008 @ 03:12:
Het modereren van reacties heeft geen resultaat gehad en is eerder uitgezet. Zie eerdere topics en
replies in deze draad.
Als je toch de voorbeelden om mijn punt duidelijk te maken eruit gaat pikken, onderbouw dan eens waarom mijn andere voorbeeld geen waardevolle suggestie is van de community.
quote:
Er is een substantieel verschil tussen V&A en een forum. Zie de tekst die bij V&A stond.
Leg het verschil dan eens uit? Ik onderbouw waarom ik de vergelijking maak met het forum, dan is een STFW-reactie natuurlijk ongepast.
quote:
Ten aanzien van bannen, lees het topic eens aandachtig door.
Had ik al gedaan. Ik vindt het argument We hebben mensen _tijdelijk_ verbannen en het hielp niet niet afdoende. Er bestaat zoiets als een permban.
Dan het argument Nog strenger aanpakken willen we niet. Nee, en de reactiemogelijk weghalen wil de community niet. En er is al gezegd dat jullie dat liever ook niet gedaan hadden. Maw: jullie hadden de mogelijkheid om strenger op te treden en daarmee het probleem te verhelpen. Dat wilden jullie niet, en nu ontwijken jullie het probleem. Wat ten koste gaat van 98.9% van de mensen die in V&A hebben gereageerd.

En dan komen we tot een keypoint in de hele discussie: Wat hebben anderen te maken met jouw handeltje
Laat me daar eens een analogie voor gebruiken.
Stel je wil een naaimachine kopen voor je vrouw, om haar cadeau te doen. Maarja, jij als tweaker hebt verstand van computers, niet van naaimachines. Toevallig weet je dat de buurvrouw al 62 jaar een kledingreparatiebedrijfje heeft, en dus wel het naadje van de kous weet over naaimachines. Zou je haar hulp vragen bij jouw aankoop?? Ik denk het wel, en anders ben je te trots om het verstandig te doen.
Want iedereen weet: verkopers hebben een belang wat lijnrecht staat tegenover het belang van de kopers. Verkopers willen het goedkoopste product (qua inkoop) voor zo veel mogelijk geld verkopen, en kopers willen maximale kwaliteit voor zo min mogelijk geld.
Maar om terug te komen bij mijn voorbeeld: niet iedereen heeft die hulp. Niet iedereen heeft een buurvrouw met een kledingreparatiebedrijfje. Maar iedereen kent wel íemand met meer verstand van zake. Zeker, ontken ik niet. Maar wat als de persoon die jij kent aan de andere kant van het land, of zelfs de andere kant van de wereld woont. Is het dan niet verrekte handig dat je zijn/haar commentaar bij de hand hebt, op dezelfde site waar je zoekt naar je nieuwe naaimachientje. Net alsof je naast die persoon in de winkel staat.
Ik denk dat de meesten de gedachtengang achter mijn analogie wel kunnen volgen. Zoniet, laat het me weten, zodat ik het kan verduidelijken.

quote:
R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:16:

En dan komen we tot een keypoint in de hele discussie: Wat hebben anderen te maken met jouw handeltje
Laat me daar eens een analogie voor gebruiken.
Stel je wil een naaimachine kopen voor je vrouw, om haar cadeau te doen. Maarja, jij als tweaker hebt verstand van computers, niet van naaimachines. Toevallig weet je dat de buurvrouw al 62 jaar een kledingreparatiebedrijfje heeft, en dus wel het naadje van de kous weet over naaimachines. Zou je haar hulp vragen bij jouw aankoop?? Ik denk het wel, en anders ben je te trots om het verstandig te doen.
Want iedereen weet: verkopers hebben een belang wat lijnrecht staat tegenover het belang van de kopers. Verkopers willen het goedkoopste product (qua inkoop) voor zo veel mogelijk geld verkopen, en kopers willen maximale kwaliteit voor zo min mogelijk geld.
Maar om terug te komen bij mijn voorbeeld: niet iedereen heeft die hulp. Niet iedereen heeft een buurvrouw met een kledingreparatiebedrijfje. Maar iedereen kent wel íemand met meer verstand van zake. Zeker, ontken ik niet. Maar wat als de persoon die jij kent aan de andere kant van het land, of zelfs de andere kant van de wereld woont. Is het dan niet verrekte handig dat je zijn/haar commentaar bij de hand hebt, op dezelfde site waar je zoekt naar je nieuwe naaimachientje. Net alsof je naast die persoon in de winkel staat.
Ik denk dat de meesten de gedachtengang achter mijn analogie wel kunnen volgen. Zoniet, laat het me weten, zodat ik het kan verduidelijken.
Niemand ontkent dan ook volgens mij dat het gebruik van reacties in V&A zinvol kan zijn, maar het gaat om het probleem van het vele misbruik.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws