Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Holoris schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:22:
[...]

Of je stelt iets in dat je maximaal per maand 10 - 15x in V&A kunt reageren (tenzij je bijv abbo neemt). Dat lijkt me voldoende voor een normale gebruiker, die toch niet iedere dag iets gaat kopen. En daarmee voorkom je ook dat users nutteloos gaan reageren, omdat ze maar 10x p/maand kunnen reageren en dus voorzichtig moeten omgaan met het gebruiken van hun reacties.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort regeltjes (omdat er nogal wildgroei kan onstaan die het er allemaal niet duidelijker op maakt voor de gebruikers), maar in dit geval zou het nog wel eens zeer effectief kunnen zijn.

Zonder de reacties van users die het reageren in V&A voor oneigenlijke doeleinden gebruiken is het adminnen waarschijnlijk ook een stuk minder werk.
quote:
Emielvenlo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Ik zal me waarschijnlijk onder de badguy's bevinden die veel reacties hebben geplaatst bij V&A, maar in mijn optiek was het ook een strijd met de (in mijn ogen slechte) advretenties. Er word gewoon erg vaak boven de nieuwprijs geadverteerd. Hier: V&A aangeboden: amd 3200 kwam net ook weer zo'n voorbeeld langs. Dit is meer als de nieuwprijs van een sneller beter setje met garantie. Dan wil ik geintereseerden graag behoeden voor een miskoop. In mijn optiek is dingen 2dehands verkopen boven een nieuwprijs niet fair, het is nog net geen oplichting maar ik heb er geen goed woord voor over. Vandaar dat ik vaak mijn ongezoute mening heb gegeven op dit soort oneerlijke advertenties.
Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft (in de ogen van V&A die-hards is dat wellicht niet zo maar er is hier toch echt veel meer kennis aanwezig dan bij de gemiddelde Markplaats-bezoeker). De tweaker is prima in staat om te bepalen of een tweedehands prijs realistisch is. Anders dan op Marktplaats hebben de users hier ook nog eens de perfecte tool binnen handbereik om een eerlijke prijs uit te zoeken (Pricewatch met prijzen en productreviews). Als niemand de te hoge vraagprijs wil betalen wordt het object niet verkocht, is erg simpel. Vraag en aanbod zullen de koper en verkoper uiteindelijk bij elkaar brengen.

Mijn ervaring met de paar advertenties die ik in V&A heb geplaatst is dat je per email minimaal een paar biedingen mag verwachten die fors onder de vraagprijs zijn, zelfs al is de vraagprijs erg schappelijk. Ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen daarom maar wat hoger beginnen. Uiteindelijk is het een spel dat uitgespeeld moet worden tussen de koper en verkoper. Ik ben van mening dat dit een zaak is tussen deze twee personen waar anderen zich niet tegenaan hoeven te bemoeien.
quote:
Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
Naja goed sommige reacties zijn zinloos...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?

Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...
Op zich is dat nog wel een leuk idee. Dit neemt ook de reden weg om te willen reageren op de prijs.
quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:19:

Het is wat lastiger om stats op een hoger detailniveau te maken (daar zou ik allemaal scriptjes en temptabellen voor moeten bakken). De topper uit de groep van 159 users deed 1631 reacties in V&A, de top 50 zit in de range 143 - 1631 waarbij de top 25 boven de 300 zit.

Uit alle users die in V&A hebben gereageerd deed de meest actieve 1946 reacties en de top 50 minimaal 426. Opvallend is ook dat een aantal zeer actieve V&A reaguurders bijna al hun fp-reacties in Vraag & Aanbod haalden (bijv. de eerder genoemde personen met 1946 en 1631 reacties in V&A hadden in totaal 2002 en 1656 reacties).
Ondanks dat ook ik een dergelijk aantal reacties behoorlijk idioot vind, vraag ik me toch af hoe ik dit moet interpreteren. Blijkbaar zijn "de 159" dan toch zo vervelend dat ze het inderdaad voor de meerderheid verpesten. Gezien het totale aantal mensen dat reageerde 15040 bedroeg, zijn er dan toch minstens 14500 die zich toch wel goed kunnen beheersen.

Om dat te staven zou ik dan nog wel eens willen weten hoeveel van de in totaal 23976 reacties van "de 159" er ook daadwerkelijk zijn aangemerkt als ongewenst, of nog sterker, zijn weggemod.

Ik blijf het persoonlijk jammer vinden. Ik hoop in elk geval nog steeds op een goed alternatief waarbij er in elk geval wat "gezelligheid" behouden blijft.

quote:
Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
Naja goed sommige reacties zijn zinloos...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?

Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...
Waarom zou je dat moeten kunnen aangeven? Wie gaat er nou aangeven dat de prijs te laag is? Ik vermoed dat te veel mensen gewoon zonder interesse of wat dan ook lukraak gewoon bij iedere ad die ze toevallig even bekijken te hoog gaan aangeven..waardoor het nog geen realistisch beeld geeft. En waarom zou het aanbieden van die optie mensen er van weerhouden het toch ook nog eens te gaan verkondingen in de reactie zelf en dus weer admin-acties nodig zijn..

Holoris wijzigde dit bericht 01-02-2008 22:57 (11%)

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
fastfwd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:46:
[...]

Ondanks dat ook ik een dergelijk aantal reacties behoorlijk idioot vind, vraag ik me toch af hoe ik dit moet interpreteren. Blijkbaar zijn "de 159" dan toch zo vervelend dat ze het inderdaad voor de meerderheid verpesten. Gezien het totale aantal mensen dat reageerde 15040 bedroeg, zijn er dan toch minstens 14500 die zich toch wel goed kunnen beheersen.
Inderdaad, zonder wat je hierna schrijft uit te zoeken, kun je geen relatie leggen tussen vervelende reacties en het aantal dat iemand reageert. Een reactie kan zijn:
  • Je titel zegt x, maar je tekst y, wat verkoop je nu?
  • De foto komt niet overeen met je aangeeft te verkopen?
  • Heb je een reallife foto?
  • Hierbij nog wat extra datails omtrent het product wat wordt aangeboden
  • Is de prijs per stuk of in totaal?
quote:
Om dat te staven zou ik dan nog wel eens willen weten hoeveel van de in totaal 23976 reacties van "de 159" er ook daadwerkelijk zijn aangemerkt als ongewenst, of nog sterker, zijn weggemod.
[...]
Ik was iemand die vooral de eennalaatste postte. Voor zover ik weet waren kopers en verkopers daar happy mee.

De laatste had ik zelf nog mee te maken gehad bij een aanbod van mij. Ik had liever een post dan een e-mail. Reactie is veeeeel sneller dan spamclient starten, spam verwijderen, e-mailclient opstarten, e-mail binnenhalen, prioriteren als het er veel zijn, antwoord geven. Ik was blij dat mijn duidelijk ad, toch nog wat op te merken had en dat kon ik verbeteren. Via reactiesysteem, had het een half uur kunnen schelen.

Voorbeeld: V&A aangeboden: Compaq EVO D310 P4 2GHZ 512MB 40GB WinXP-Pro
quote:
De huidige agp videokaart is te vervangen voor een 3d kaart
Ja, fijn... Wat voor 3d kaart dan? hier ga ik niet de moeite nemen een e-mail te sturen, moet je maar afwachten op verkoper het leest of e-maildres (in uiterst geval) wel klopt, aankomt of niet in spambakje komt. Vroeger zou ik hiervoor een reactie plaatsen, nu heb ik niet eens interesse meer. ;(

PcDealer wijzigde dit bericht 01-02-2008 23:56 (12%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 09 augustus 2000

quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:38:
[...]

Zonder de reacties van users die het reageren in V&A voor oneigenlijke doeleinden gebruiken is het adminnen waarschijnlijk ook een stuk minder werk.

[...]
V&A helemaal weghalen ... nog veel minder admin-werk (geldt trouwens voor allerlei fora ook) :+

bla bla bla - - - specs

Is mij ook opgevallen dat ik de laatste tijd helemaal niks meer met V&A doe.

Eerst keek ik nog regelmatig en keek ik de reacties door om te kijken of er nog wat interessants bij stond. Maar zelfs dat doe ik niet meer. Het is gewoon saai zo.

Net Marktplaats.
Reg. datum: 04 november 2002

quote:
Solid_Aapie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Dit is precies wat tweakers.net zo speciaal maakt. Jij weet dat je, je pc spul verkoopt aan iemand die er evenveel verstand van heeft als jij zelf. Je hebt geen marktplaats noob voor je die je vertelt dat je videokaart kapot is omdat hij of zei geen drivers heeft geinstalleerd. Nu het reageren weg is komen deze mensen op tweakers met hun 6600GT's die ze verkopen voor 200 euro omdat er 256MB aan geheugen op zit. Vroeger kwamen ze niet meer terug omdat ze weten dat hun advertentie word bekritiseerd op: prijs, spelling, verkoopgelul, specificaties en de vraag naar een foto. En gaan ze met hun domme verstand terug naar marktplaats en hierdoor houw je tweakers objectief en eerlijk.

Nu zijn er dus een paar mensen die lopen te zeiken op de post op hun advertentie, en dit vind ik onterecht. Als iemand een goede add maakt met een goede prijs en een duidelijke aanbieding doet krijg je hier geen gezeik mee. He, zelf vaak alleen een compliment waardoor een geintresseerde zeker weet dat hij een goede deal in huis haalt. En al die **** die hier een beetje lopen zeiken ag nee hij heeft gepost dat mijn prijs te hoog is nu moet ik hem aanpassen maar dat wil ik niet blabla die moeten gewoon naar martkplaats gaan en daar tegen de systeembeheerder aan gaan spammen.

TWEAKERS ADMINS LAAT HET LEKKER ZOALS HET EERST WAS EN TREK JE NIKS AAN VAN DIE 800 klachten, er zijn altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn maar je verandert hier iets waar tweakers bekend om staat en dat is gewoon verkeerd.
Was het maar zo, maar helaas waren de reacties vaak ongefundeerd, beledigend, off-topic, verdachtmakend of flamerig. En dat kwam niet door de goede bedoelingen die mensen hadden maar door de bemoeizuchtige aard van sommige beestjes.
quote:
Redskillz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:25:
Ik zag gister avond al een dibieuze advertentie voorbij komen van allerlij onderdelen die verkocht werden door een user die de zelfde dag zichzelf had geregistreerd, aleen ophalen / contant een pc afrekenen..
ik denk dat door dit soort actie's ook lui met gestolen waren sneller naar tweakers trekken..
deze reactie niet ten nadele van de user die deze advertentie plaatste, maar ik vind het niet slim..

:*)
Ik zie nog niet wat er dubieus is aan een advertentie die door iemand wordt geplaatst die één dag geregistreerd is en die een voorkeur heeft voor ophalen en contant betalen..... :? Bovendien: waar is die advertentie waar je het over hebt???
Dit is wel het soort schijnonderbouwingen dat in V&A reacties te vaak werd aangevoerd.

Ik kan me voorstellen dat ik zeer waarschijnlijk ook ergens bovenin de "beruchte" top 100 te vinden zal zijn en hierdoor medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van de mogelijkheid van reageren onder advertenties. Ik bied hierbij dan ook mijn oprechte excuses aan mijn medetweakers.

Ik heb met mijn reacties toch vaak geprobeerd om enkel;
  • de advertenties helderder te krijgen wanneer er onduidelijkheden waren door er naar te vragen
  • strijdige zaken a.h.v. de V&A FAQ aan te geven aan de plaatser zodat de advertentie om die reden niet verwijderd zou worden.
  • te snel herplaatste advertenties aan te melden om geen MP toestanden te krijgen (met als hulpmiddel de reactie van de user bij een eerder geplaatste advertentie)
  • het plaatsen van (de juiste) PW-info als deze niet of onjuist gekozen was.
  • enz..
Net als de meesten uit "de harde kern" mis ik de mogelijkheid tot reageren maar vooral de toch ook vaak zinnige info en goede vragen gesteld door mijn collega's. Ook ik heb me regelmatig geërgerd aan reacties en heb deze, als het echt te gek werd, aangemeld.

Aangezien ik op dit moment zelf geen oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie kan ik natuurlijk niet anders dan de keuze van Tweakers.net te respecteren en te hopen dat er een idee naar boven komt drijven waarin iedereen zich kan vinden en waar we allemaal wat hebben.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Wat mij opvalt sinds de verandering is dat er veel advertenties verschijnen met onrealisisch prijzen en dat er nauwlijks nog gereageerd wordt op email richting de verkoper.
(Je kunt nu ook niet meer aangeven dat je een mailtje hebt gestuurd voor het geval de mail niet aankomt bij de verkopende partij).

Misschien is dit een tijdelik iets naar ik ben persoonlijk van mening dat er toch iets moet veranderen, nu merk ik al aan mezelf dat ik steeds minder zin heb om te kijken in V&A.

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

quote:
Solid_Aapie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Als jij iets goeds aanbied hebben mensen niets te zeiken, toch? En zo wel post je een argument dat hun argument in 1x verwerpt, ofniet?
Ze zeiken altijd, sommigen schijnen daar een sport van gemaakt te hebben. Is de prijs te hoog dan krijg je dat te horen, is de prijs goed dan krijg je te horen dat de prijs goed is en is de prijs te laag dan wordt er getwijfeld of het wel legaal is.
Sorry dat ik me hier nu pas in meng..

Maare pven: Dat is toch echt wat een totaal plaatje voor de verkoop vormt...
Zelf ben ik al een tijdje handelaar (alleen wit ;) )

En krijg hier ofcourse dagelijks mee te maken, mensen zeggen dit zus en zo

Stel je nou eens voor dat zoals nu alle reacties weg zijn :/
Pietje zet een Q6600 voor 140euro te koop...
Vervolgens krijgt hij 5 mailtjes

Jantje zegt: goedkoop...
Klaasje zegt: zeer nette prijs.
Keesje zegt: veels te duur!
Tinkiewinkie zegt: omfg wrm zo hoog die prijs?
Lala zegt: heb gister een Q6600 voor 110 gekocht...

Deze persoon heeft nu 3stemmen tegen en 2stemmen voor (kwa prijs)
Nu kan Pietje wel weer 5 mails terug gaan sturen om ze allemaal een argument te gaan vragen om vervolgens opt einde 50 mails te hebben gestuurd en er dan nog niet uit zijn :9

Terwijl die via de reacties direct een argument kan vragen waardoor andere mensen die hun appel kwijt moeten er ook gelijk een argument tegen aan gooit :)
Veel duidelijker dacht ik zo :z

Nu las ik dat er in de loop der tijd een DM optie kwam? Maar zal dit wat uitmaken... krijgt ie weer 5 verschillende reacties waar die weer appart een antwoord op moet geven en weer na 50woord wisselingen het juiste nog niet weet :X

En nu kun je wel zeggen dat Pietje de negatieve mails moet negeren, maar de meeste mensen willen nou eenmaal weten of ze hun prijs goed hebben waardoor ze automatisch op de mailtjes gaan reageren.... ze willen tenslotte niet hun product wegdoen voor een te lage prijs of de prijs zo hoog houden omdat ze denken dat de prijs goed is terwijl die dan naar een half jaar nog niet verkocht is.

Mjah zo heeft iedereen z'n eigen mening, en er zal allicht iemand zijn in dit draadje die hetzelfde heeft gepost als ik nu, of iets in dezelfde richting, maar ik denk toch echt dat dit een misverstand is.

plaatjes online? klikje doen dan, Image Hosting In Stijl.

quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:38:

Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft (in de ogen van V&A die-hards is dat wellicht niet zo maar er is hier toch echt veel meer kennis aanwezig dan bij de gemiddelde Markplaats-bezoeker). De tweaker is prima in staat om te bepalen of een tweedehands prijs realistisch is. Anders dan op Marktplaats hebben de users hier ook nog eens de perfecte tool binnen handbereik om een eerlijke prijs uit te zoeken (Pricewatch met prijzen en productreviews). Als niemand de te hoge vraagprijs wil betalen wordt het object niet verkocht, is erg simpel. Vraag en aanbod zullen de koper en verkoper uiteindelijk bij elkaar brengen.

Mijn ervaring met de paar advertenties die ik in V&A heb geplaatst is dat je per email minimaal een paar biedingen mag verwachten die fors onder de vraagprijs zijn, zelfs al is de vraagprijs erg schappelijk. Ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen daarom maar wat hoger beginnen. Uiteindelijk is het een spel dat uitgespeeld moet worden tussen de koper en verkoper. Ik ben van mening dat dit een zaak is tussen deze twee personen waar anderen zich niet tegenaan hoeven te bemoeien.
Even een klein kanttekeningetje:

Tweakers hebben niet per definitie verstand van hardware.
Mensen die een computer gebruiken waarvoor hij gemaakt is, dus bezig zijn met software die op hun computer draait, hebben doorgaans weinig tijd om zich te bekommeren om de hardware van hun machine. We zijn hier per slot van rekening op tweakers.net en niet op hardware.info

Het spel tussen kopers en verkopers waar hier over gepraat word:
Persoonlijk verkoop ik bijna niets meer via bv. markptlaats.nl (ondanks het feit dat ik met wat moeite daar meer geld voor mijn spullen kan vangen) omdat ik lichtelijk gestoord word van alle onzinnige mailtjes met onzinnige biedingen/vragen. Hier op tweakers zou ik me bijna verplicht voelen om onzinnige biedingen via de mail nog te beantwoorden ook. Dan toch veel liever wat onzin onder mijn advertentie.

Waarom zijn reacties onder advertenties niet gewoon weg te modereren zoals in reacties op de frontpage?

Reg. datum: 01 april 2007

quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).

- Aantal users dat heeft gereageerd in .plan: 173
- Hiervan actief geweest met reacties in V&A: 159
- V&A reacties afkomstig van deze personen: 23.976 (= 157 per persoon)
- Totaal aantal reacties in V&A 211.610, afkomstig van 15.040 unieke users
- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.

De stats maken de schaal van het probleem duidelijk. Ik vind het een aardige prestatie om met 159 personen bijna 24.000 reacties te bakken in V&A. Dit terwijl het alleen de bedoeling was om in V&A te reageren als daar een duidelijke aanleiding voor was, namelijk de intentie om een object in V&A te kopen dan wel te leveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze groep gebruikers zulke grote hoeveelheden objecten verhandelde in V&A.
dat er veel van de reacties van een bepaalde ''groep'' (mij inc))kwamen, die zich thuisvoelde op v&a, ben ik het wel mee eens.
alleen krijg ik nu het idee, dat ALLE reacties die daarvan afkomstig waren, nutteloos of zinloos zijn geweest?
en een ''grote hoeveelheid klachten''. om hoeveel gaat het hier dan?, per week of per maand.
en waren die dan afkomstig van adverteerders zelf, of van andere users die zich eraan stoorden?

Acties: [view][quote]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
quote:
pcgek schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:08:
alleen krijg ik nu het idee, dat ALLE reacties die daarvan afkomstig waren, nutteloos of zinloos zijn geweest?
Het ging erom dat er door zo'n kleine groep zóveel reacties geplaatst werden, dat ze nooit allemaal goed geweest kunnen zijn. Bij de V&A mag je alleen reageren als je interesse hebt in het product, maar de bovengenoemde groep maakte er een sport van om bij élke advertentie te reageren. Waarschijnlijk hadden ze vrijwel nooit echt interesse (dat kan echt niet gezien de astronomische aantallen), maar was het pure bemoeizucht.
Vooral de "waarom zou iemand dit product X nu nog kopen, je kan veel beter een nieuwe Y met Z kopen"-reacties waren echt héél vervelend. Daarmee verkloot je het gewoon voor een verkoper.

Een verkoop vindt plaats tussen twee personen, de rest moet zich daar niet mee te bemoeien. Als de verkoper dat wél wil (qua prijs), schakelt hij de veiling in en kunnen mensen (die geïnteresseerd zijn!) naar hartenlust bieden. Als een product echt te duur wordt verkocht, dan raakt de verkoper het toch niet kwijt.

Persoonlijk vind ik het nog steeds goed dat de reactiemogelijkheid weg is. Helemaal nu ik de zorgwekkende aantallen van Femme's statistieken heb gezien. :/

Alleen zou het misschien wél handig zijn om deze in te schakelen (of een mogelijkheid tot) bij de Vraag-advertenties. Maar dan met een keihard beleid, waarbij elke bemoeial gewoon zijn reactiemogelijkheid per direct ontnomen wordt, voor zeg een aantal weken. En bij herhaling, permanent uitzetten.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

V&A gevraagd: 1GB Latje PC3200

.... Blijkbaar was het niet duidelijk voor V&A gebruikers. Ik moet zeggen dat de berichtgeving door T.net vaak wat onduidelijk is. Waarom geen (eenmalige) melding wanneer je V&A opent? Dan weet je meteen wat er verandert is en hoef je niet eerst het halve forum door te zoeken. Pas als je naar het forum gaat zie je dat er (een) topic(s) over zijn gemaakt en als je die gaat lezen weet je pas dat er iets veranderd is. IMHO erg slecht.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Steephh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:20:
V&A gevraagd: 1GB Latje PC3200

.... Blijkbaar was het niet duidelijk voor V&A gebruikers. Ik moet zeggen dat de berichtgeving door T.net vaak wat onduidelijk is. Waarom geen (eenmalige) melding wanneer je V&A opent? Dan weet je meteen wat er verandert is en hoef je niet eerst het halve forum door te zoeken. Pas als je naar het forum gaat zie je dat er (een) topic(s) over zijn gemaakt en als je die gaat lezen weet je pas dat er iets veranderd is. IMHO erg slecht.
Er is een .plan op de FP, er is een MED op GoT en dit topic. Lijkt me voldoende toch?

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Er is geen med op GoT hoor, volgens mij :? .

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Overigens staat 'ie er inmiddels wel als frontpage aankondiging (rechts onder Reviews, .plans & redactieblogs) :) .
Get Up Y'all!

Ja heb het gezien. Ik vind het echt heeeel erg jammer, blijf er gewoon bij. Als het aan mij ligt komt er een poll in de V&A sectie maar ja uiteindelijk is het jullie beslissing en die zal ik ook accepteren.
Wel vind ik dat de V&A er echt op achteruit is gegaan. Tja jullie kunnen de reacties zeiken vinden e.d. maar ik blijf erbij dat het een enorme meerwaarde heeft. De ads die er nu staan roepen vaak veel vragen op en die blijven zonder reactiemogelijkheid onbeantwoord. Dus zal het product ook minder snel/niet verkocht worden.
Ik snap alleen de ergernis niet aan reacties. Ja soms stonden er echt bij die ondermaats waren, maar vaak was het een welkome aanvulling. Het heeft nu gewoon niets meer, geen sfeer, geen tweakersgehalte. Het is echt een gemis, het is kaal.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).

- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.
Inderdaad interessant; impliciet geef je hier mee aan dat de reacties op dit .plan niet representatief zijn voor de mening van de gehele Tweakers community en ook niet voor de kopers/verkopers/lurkers op V&A. Elders in deze reacties werd gesteld 'als de community duidelijk de reacties in stand wil houden, waarom doe je dat niet' - dan zijn deze stats dus het antwoord. Vooropgesteld dat je inderdaad de behoefte hebt om je besluitvorming waar mogelijk aan te laten sluiten bij de mening van de community als geheel, zit je dus met de vraag hoe je dat moet doen.
Het probleem is hoe je op een publiek platform zoals Tweakers.net een representatieve afspiegeling van je gebruikersgroep wil krijgen als het gaat om meningen over .plans; een aanpak waarin je mogelijke opties voor verbetering voorafgaand zou kunnen toetsen zonder dat de kleine groep die-hards de boel overstemt.Een survey sturen naar aselecte steekproef zou dit kunnen oplossen- maar dat kost behoorlijk wat moeite, en ook daarvan is de respons wellicht weer selectief. Eigenlijk heb je met jouw eigen stats aanpak het beste wapen; je kan de mening van non-die hards er uit lichten en daar meer aandacht aan besteden.

Get Up Y'all!

Tja ik vind niet dat je er zomaar conclusies uit kunt trekken. Ten eerste zijn er (denk ik) veel minder mensen die een .plan lezen, simpelweg omdat deze alleen op de FP staan aangegeven (niet links in het menu zeg maar). Ten tweede zijn de mensen die reageerden, juist de mensen die vaker een reactie plaatsen. De kans dat zo'n persoon dus een reactie plaatst, is veel groter. Misschien is de teleurstelling wel veel groter, maar neemt niemand de moeite te reageren (i.t.t. de mensen die dit dus heel vaak doen).
Bovendien sta ik ook in het lijstje en ik zal qua aantallen reacties echt niet hoog in de ranglijsten staan.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Reg. datum: 04 november 2002

quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:25:
Ik kan me voorstellen dat ik zeer waarschijnlijk ook ergens bovenin de "beruchte" top 100 te vinden zal zijn en hierdoor medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van de mogelijkheid van reageren onder advertenties. Ik bied hierbij dan ook mijn oprechte excuses aan mijn medetweakers.

Ik heb met mijn reacties toch vaak geprobeerd om enkel;
  • de advertenties helderder te krijgen wanneer er onduidelijkheden waren door er naar te vragen
  • strijdige zaken a.h.v. de V&A FAQ aan te geven aan de plaatser zodat de advertentie om die reden niet verwijderd zou worden.
  • te snel herplaatste advertenties aan te melden om geen MP toestanden te krijgen (met als hulpmiddel de reactie van de user bij een eerder geplaatste advertentie)
  • het plaatsen van (de juiste) PW-info als deze niet of onjuist gekozen was.
  • enz..
Net als de meesten uit "de harde kern" mis ik de mogelijkheid tot reageren maar vooral de toch ook vaak zinnige info en goede vragen gesteld door mijn collega's. Ook ik heb me regelmatig geërgerd aan reacties en heb deze, als het echt te gek werd, aangemeld.

Aangezien ik op dit moment zelf geen oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie kan ik natuurlijk niet anders dan de keuze van Tweakers.net te respecteren en te hopen dat er een idee naar boven komt drijven waarin iedereen zich kan vinden en waar we allemaal wat hebben.
Als je het nuttig vindt anderen op de V&A FAQ wilt wijzen (punt 2), wil ik jou er op wijzen dat het niet de bedoeling was te reageren als je niet geïnteresseerd was, hoe goed die reactie ook bedoeld was.Puntje 2, 3 en 4 die jij hier aanstipt waren dus geen goede reden voor een reactie. Punt één alleen als je interesse had. Ongewenste advertenties --> Meldpunt. De regels waren gewoon helder!

bszz wijzigde dit bericht 02-02-2008 15:23 (5%)

WCG: [DPC] Team Black Bulls

quote:
De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.
Hiermee neem ik aan dat je impliciet bedoeld dat deze 159 reageerders dus 'foute' reacties plaatsten in advertenties waar zijn totaal geen interesse in hadden?

In zo'n geval hoef je dus maar 159 gebruikers (1.1 procent) een al dan niet permanente ban te geven, in plaats van enkele duizenden. Als er echt een harde kern van foute reageerders bestaat, zijn deze veel makkelijker weg te modden dan individuele uitspattingen. Het is tenslotte makkelijker om 150 users te bannen die elk 100 reacties hebben geplaatst, dan 1500 users met 10 reacties de man.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dioe 159 users ook echt fout bezig zijn, daar laat ik me niet over uit. Ik wil alleen aangeven dat het me niet logisch lijkt vanwege een kleine, selecte, makkelijk te identificeren groep, iedereen dus maar in het nadeel te stellen.

Ik ben zelf overigens nog steeds voor instant ban knoppen voor mods en redacteurs. Waarschuwingen geven hoeft imo niet, daar zijn FAQ's en waarschuwingen op de V&A pagina's voor. Als je je daar niet aan kan houden, blijf je maar weg uit V&A, en uit het forum, zodat je niet kan gaan zeiken over waarom je reactiemogelijkheden je ontnomen zijn ;) Het lijkt me juist een kwestie van eenmalig een grote schoonmaak houden, waar dan ook nog eens (tijdelijke) extra mods voor aangesteld worden. Het probleem zal daarna op de lange termijn ook wegblijven, terwijl je nu enkel de symptonen aan het bestrijden bent, en niet de ziekte.

Om een voorbeeld te geven van een reactie die ik heel graag had willen plaatsen:

V&A aangeboden: P2-350, 10GB, 64MB

Hier had ik graag een verwijzing bij willen zetten naar XP lite en een verwijzing naar Xubuntu. Het is zonde om al die oude systemen af te schrijven als iedereen toch maar zit te browsen. Tov Marktplaats was een van de sterke punten nu juist de reacties. Nu houd je als extra functionaliteit alleen de koppeling naar de pricewatch over.

Kunnen we het aantal reacties die je op V&A per dag mag geven niet koppelen aan je positieve feedback score? Mensen die niet kopen en verkopen kunnen dan ook niet reageren.

Vorige username en mijn email is <username>@wanadoo.nl om mijn onafhankelijkheid te bewaren werk ik voor niemand.

ja
Reg. datum: 18 augustus 2003

Ik post eik nooit wat, maar wil mijn mening in deze discussie toch graag kwijt.

Zoals al eerder genoemd werd was de reactiemogelijkheid het grote verschil tussen marktplaats en V&A.

1 persoon kan nooit zoveel weten als een t.net community, wat ook de reden is dat t.net uberhaupt bestaat. En door die reacties weg te halen krijg ik het gevoel dat de leiding zoiets heeft van: "je kunt het best zelf allemaal uitzoeken", wat ook gezegd is een paar posts terug.
Wat ik gezien heb van de V&A-reacties - en ik zie mezelf wel als de normale V&A-bezoeker, zo eens in de zoveel tijd kijken naar nieuwe dingen - was het 9/10 keer nuttig. Tuurlijk staan er berichten over de prijs bij.. Bij gebrek aan een "prijs-vote-systeem" ga je reacties plaatsen. Waarom moeten zoeken wat de huidige nieuwwaarde is van een product als iemand het uit zijn hoofd weet? Waarom met de PW vergelijken als iemand weet dat de winkel bij jou om de hoek - die niet in de PW staat - het in de uitverkoop heeft.
En je hebt idd natuurlijk ook zinloze berichten. Maar is monddood maken daar de oplossing voor? Ik kan niet zeggen dat ik het als bijzonder hinderlijk heb ervaren, die nutteloze reacties. De gebruiker ziet zelf ook meteen wat nutttige reacties zijn en wat niet.

En als het waar is wat er gezegd is, dat er meer onzinnige AANBIEDINGEN zijn gedaan sinds de verandering, dan wordt V&A wel als marktplaats voor mij, een plaats om te mijden.
En dat zou bijzonder jammer zijn, van een o-zo-mooie service.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws