qed
[V&A] Reacties uit? --- Update ---
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicDat moet het mogelijk zijn voor de verkoper om wel comments erbij te zetten, zodat je in 1x antwoord kunt geven op vragen.
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
De verkoper kan altijd de tekst van zijn advertentie uitbreiden om onduidelijkheden te verhelderen.
Het bemoeien met de prijs van allerlei personen die geen intentie hadden om het betreffende object te kopen, was inderdaad zwaar irritant. Stel je voor dat je je auto probeert te verkopen en de hele straat gaat zich bemoeien met de prijs, tekortkomingen, vergelijkingen met andere auto's en dergelijke terwijl je je auto showt aan een potentiële koper. Zit je niet op de wachten. V&A was geen forum, de reacties waren uitsluitend bedoeld voor users die daadwerkelijk interesse hadden in het product.quote:prozak schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:06:
De meeste verkopers zitten niet te wachten op jouw goedbedoeld advies. Tel daarbij op dat het vaak voorkwam dat mensen alles behalve rustig advies gaven en ziehier het resultaat. Verder snap ik persoonlijk niet waarom mensen de behoefte hebben om hun mening over een vraagprijs ongevraagd te delen. Je bent niet geinteresseerd in het produkt en jouw mening is niets meer dan dat, een mening. Als iemand anders de vraagprijs wil neerleggen laat ze dat lekker doen. Als het te duur is wordt het niet verkocht, punt uit. Wordt het wel verkocht dan was het dus duidelijk niet te duur.
Ik zou daarin willen bijvallen dat de adverteerder de macht krijgt om reacties te bemodereren, maar OOK voor de gewone leden (zonder punten voor de karma, e.d.). Als de beoordeling van de adverteerder teveel van de gewone moderaties afwijkt, mag de adverteerder niet meer modereren. Is die Modbot toch nog ergens goed voorquote:The__Virus schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:31:
Wat is jullie visie op mijn idee?
The__Virus in "[V&A] Reacties uit?"
Want dit is inderdaad waardeloos, alles beter dan dit.
Rosetta@Home, 'cause we are worth it!
Reg. datum: 04 november 2002
Of nog erger: bij de kassa van de Albert Heinquote:Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:52:
De verkoper kan altijd de tekst van zijn advertentie uitbreiden om onduidelijkheden te verhelderen.
[...]
Het bemoeien met de prijs van allerlei personen die geen intentie hadden om het betreffende object te kopen, was inderdaad zwaar irritant. Stel je voor dat je je auto probeert te verkopen en de hele straat gaat zich bemoeien met de prijs, tekortkomingen, vergelijkingen met andere auto's en dergelijke terwijl je je auto showt aan een potentiële koper. Zit je niet op de wachten. V&A was geen forum, de reacties waren uitsluitend bedoeld voor users die daadwerkelijk interesse hadden in het product.
Buiten dat de dubbele moraal die sommigen hanteren: Aan de ene kant wordt regelmatig gezeverd over tekortkomingen in specs (ingeleid met een cynisch "welkom op tweakers"), aan de andere kant word je als tweaker weer geacht van de hoed en de rand te weten......
Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).
- Aantal users dat heeft gereageerd in .plan: 173
- Hiervan actief geweest met reacties in V&A: 159
- V&A reacties afkomstig van deze personen: 23.976 (= 157 per persoon)
- Totaal aantal reacties in V&A 211.610, afkomstig van 15.040 unieke users
- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.
De stats maken de schaal van het probleem duidelijk. Ik vind het een aardige prestatie om met 159 personen bijna 24.000 reacties te bakken in V&A. Dit terwijl het alleen de bedoeling was om in V&A te reageren als daar een duidelijke aanleiding voor was, namelijk de intentie om een object in V&A te kopen dan wel te leveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze groep gebruikers zulke grote hoeveelheden objecten verhandelde in V&A.
- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.
De stats maken de schaal van het probleem duidelijk. Ik vind het een aardige prestatie om met 159 personen bijna 24.000 reacties te bakken in V&A. Dit terwijl het alleen de bedoeling was om in V&A te reageren als daar een duidelijke aanleiding voor was, namelijk de intentie om een object in V&A te kopen dan wel te leveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze groep gebruikers zulke grote hoeveelheden objecten verhandelde in V&A.
Oepsie! Het was mij al eens opgevallen dat enkelen V&A recidivisten zich regelmatig in de reactie top 10 bevonden, maar dat het zo erg was.... Ben reuze benieuwd naar de cumulatieve verdeling over deze 159 gebruikers. Waar was bijvoorbeeld de top 50 verantwoordelijk voor? Kun je hier niet een mooi grafiekje van bakken?quote:Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).
Toch kunnen reacties handig zijn. Ik zie het punt niet zo om de verkoper te laten beslissen of het mag of niet. Als maar 25% van de ads comments aan heeft, of misschien wel minder, zullen die prijszeurders ook niet gaan zoeken tot ze een ad met lage prijs tegen komen waar de comments nog eens aan staan ook.quote:Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:52:
quote:Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
<statistieken>
TheZeroorez wijzigde dit bericht 01-02-2008 16:55 (22%)
qed
Juist, dat is inderdaad een goed verbeterpunt, aangezien eerder werd opgemerkt dat de adverteerder teveel macht krijgt. Zo deel je de macht met de community en dat is juist ideaal: geen gemodder en geen gedonder, want je kunt ook zien wie er veel/alleen maar negatieve reacties geven. OK blijft toch nog een beetje gemodereer over, maar dit hoeft alleen in de extreme gevallen. Je kunt het zelfs zo maken dat alleen de adverteerder niet mag modereren (en de persoon die het bericht plaatste natuurlijkquote:Jejking schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:59:
[...]
Ik zou daarin willen bijvallen dat de adverteerder de macht krijgt om reacties te bemodereren, maar OOK voor de gewone leden (zonder punten voor de karma, e.d.). Als de beoordeling van de adverteerder teveel van de gewone moderaties afwijkt, mag de adverteerder niet meer modereren. Is die Modbot toch nog ergens goed voor
edit: oow beetje dubbel
There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.
Het is wat lastiger om stats op een hoger detailniveau te maken (daar zou ik allemaal scriptjes en temptabellen voor moeten bakken). De topper uit de groep van 159 users deed 1631 reacties in V&A, de top 50 zit in de range 143 - 1631 waarbij de top 25 boven de 300 zit.quote:bszz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:52:
[...]
Oepsie! Het was mij al eens opgevallen dat enkelen V&A recidivisten zich regelmatig in de reactie top 10 bevonden, maar dat het zo erg was.... Ben reuze benieuwd naar de cumulatieve verdeling over deze 159 gebruikers. Waar was bijvoorbeeld de top 50 verantwoordelijk voor? Kun je hier niet een mooi grafiekje van bakken?
Uit alle users die in V&A hebben gereageerd deed de meest actieve 1946 reacties en de top 50 minimaal 426. Opvallend is ook dat een aantal zeer actieve V&A reaguurders bijna al hun fp-reacties in Vraag & Aanbod haalden (bijv. de eerder genoemde personen met 1946 en 1631 reacties in V&A hadden in totaal 2002 en 1656 reacties).
Top 100 reactieaantal:
| 1946 |
| 1631 |
| 1140 |
| 1068 |
| 982 |
| 967 |
| 814 |
| 805 |
| 804 |
| 803 |
| 788 |
| 782 |
| 727 |
| 703 |
| 697 |
| 684 |
| 672 |
| 637 |
| 636 |
| 623 |
| 619 |
| 609 |
| 571 |
| 552 |
| 549 |
| 545 |
| 544 |
| 532 |
| 530 |
| 520 |
| 491 |
| 485 |
| 482 |
| 464 |
| 462 |
| 459 |
| 452 |
| 451 |
| 450 |
| 449 |
| 447 |
| 447 |
| 446 |
| 444 |
| 444 |
| 442 |
| 440 |
| 432 |
| 431 |
| 426 |
| 423 |
| 422 |
| 418 |
| 416 |
| 416 |
| 411 |
| 407 |
| 405 |
| 405 |
| 402 |
| 402 |
| 401 |
| 399 |
| 397 |
| 391 |
| 385 |
| 383 |
| 382 |
| 372 |
| 372 |
| 370 |
| 369 |
| 366 |
| 365 |
| 362 |
| 360 |
| 352 |
| 348 |
| 346 |
| 344 |
| 342 |
| 335 |
| 334 |
| 334 |
| 331 |
| 330 |
| 330 |
| 323 |
| 322 |
| 321 |
| 317 |
| 317 |
| 316 |
| 314 |
| 313 |
| 313 |
| 311 |
| 308 |
| 308 |
| 307 |
Dit is wel verontrustend idd, dat zo weinig users zo veel reacties genereren.. Ik was in de veronderstelling dat degene die op het .plan hadden gereageerd bijna allemaal 'gewone' user waren, niet de veroorzakers van het vervallen van de mogelijkheid tot reageren. Een foutieve aanname dus.quote:Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
*knip*
Gezien de cijfers begrijp ik de beslissing van het MT beter. Hoe dan ook blijft het jammer. Ik hoop stilletjes nog op een oplossing die de gouden middenweg bewandeld.
*edit*
Maakt de bovenstaande kennis (de top 100 van Femme) het niet mogelijk maatregelen te treffen in de trend van het hen onmogelijk maken te reageren op de FP? Of is dat te simpel gedacht?
freggel wijzigde dit bericht 01-02-2008 17:36 (11%)
Of je stelt iets in dat je maximaal per maand 10 - 15x in V&A kunt reageren (tenzij je bijv abbo neemt). Dat lijkt me voldoende voor een normale gebruiker, die toch niet iedere dag iets gaat kopen. En daarmee voorkom je ook dat users nutteloos gaan reageren, omdat ze maar 10x p/maand kunnen reageren en dus voorzichtig moeten omgaan met het gebruiken van hun reacties. Zo hoeft V&A niet afschaft te worden. De normale users kunnen gewoon blijven reageren en de diehards zijn na 10x klaar en is het over die maand en kan er niet eindeloos meer nutteloze reacties worden geplaatst.quote:Dino78 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:33:
[...]
Dit is wel verontrustend idd, dat zo weinig users zo veel reacties genereren.. Ik was in de veronderstelling dat degene die op het .plan hadden gereageerd bijna allemaal 'gewone' user waren, niet de veroorzakers van het vervallen van de mogelijkheid tot reageren. Een foutieve aanname dus.
Gezien de cijfers begrijp ik de beslissing van het MT beter. Hoe dan ook blijft het jammer. Ik hoop stilletjes nog op een oplossing die de gouden middenweg bewandeld.
*edit*
Maakt de bovenstaande kennis (de top 100 van Femme) het niet mogelijk maatregelen te treffen in de trend van het hen onmogelijk maken te reageren op de FP? Of is dat te simpel gedacht?
En voor de daadwerkelijk geinteresseerden: als de 10x / 15x reageren OP zijn voor de maand is er nog niets aan de hand: per EMAIl staat nog altijd open.
Wat ook nog zou kunnen is het volgende:quote:Holoris schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:22:
[...]
Of je stelt iets in dat je maximaal per maand 10 - 15x in V&A kunt reageren (tenzij je bijv abbo neemt). Dat lijkt me voldoende voor een normale gebruiker, die toch niet iedere dag iets gaat kopen. En daarmee voorkom je ook dat users nutteloos gaan reageren, omdat ze maar 10x p/maand kunnen reageren en dus voorzichtig moeten omgaan met het gebruiken van hun reacties. Zo hoeft V&A niet afschaft te worden. De normale users kunnen gewoon blijven reageren en de diehards zijn na 10x klaar en is het over die maand en kan er niet eindeloos meer nutteloze reacties worden geplaatst.
En voor de daadwerkelijk geinteresseerden: als de 10x / 15x reageren OP zijn voor de maand is er nog niets aan de hand: per EMAIl staat nog altijd open.
De reacties kunnen worden gemodereerd op de volgende scores:
Gewenst
Ongewenst
Ongewenste reacties zijn onzichtbaar indien niet open geklapt, de reacties en score tellen ook niet mee aan je stats. Zo voorkom je dat mensen gaan reageren voor stats, voorkom je dat mensen last zullen hebben van nare reacties en voorkom je dat de crew teveel werk heeft aan het onderhouden. Zo leg je ook meer nadruk op de informatieve reacties op een product. Ik zie hier persoonlijk geen probleem mee want met zo'n systeem worden alle probleem stellingen weg gehaald.
Dat gaat niet werken: dergelijke users stellen regelmatig wel relevante vragen maar zullen het product nooit gaan kopen. Ze reageren alleen maar om het reageren.quote:SniperFox schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:38:
[...]
Wat ook nog zou kunnen is het volgende:
De reacties kunnen worden gemodereerd op de volgende scores:
Gewenst
Ongewenst
Ongewenste reacties zijn onzichtbaar indien niet open geklapt, de reacties en score tellen ook niet mee aan je stats. Zo voorkom je dat mensen gaan reageren voor stats, voorkom je dat mensen last zullen hebben van nare reacties en voorkom je dat de crew teveel werk heeft aan het onderhouden. Zo leg je ook meer nadruk op de informatieve reacties op een product. Ik zie hier persoonlijk geen probleem mee want met zo'n systeem worden alle probleem stellingen weg gehaald.
Als zo'n reactie dermate zou storen of ongewenst zou zijn als bijvoorbeeld simpelweg "te duur" dan zou deze als ongewenst kunnen bestepeld worden. Voor de user zelf heeft dit geen voordelen meer dus zie ik geen reden meer waarom mensen op elke V&A zouden reageren, je krijgt geen extra karma of wat dan ook.quote:Holoris schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:40:
[...]
Dat gaat niet werken: dergelijke users stellen regelmatig wel relevante vragen maar zullen het product nooit gaan kopen. Ze reageren alleen maar om het reageren.
Dan zou het idee van een X aantal reacties in X tijd er altijd nog in verwerkt kunnen worden.
Wat is daar dan het probleem van? Discussie/info is prima, het levert indirect aandacht op en zo kunnen potentiële kopers meer te weten komen over het product. En zekerheid is juist een key issue bij online verkoop, dus alles is mooi meegenomen.
There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.
Ik zal me waarschijnlijk onder de badguy's bevinden die veel reacties hebben geplaatst bij V&A, maar in mijn optiek was het ook een strijd met de (in mijn ogen slechte) advretenties. Er word gewoon erg vaak boven de nieuwprijs geadverteerd. Hier: V&A aangeboden: amd 3200 kwam net ook weer zo'n voorbeeld langs. Dit is meer als de nieuwprijs van een sneller beter setje met garantie. Dan wil ik geintereseerden graag behoeden voor een miskoop. In mijn optiek is dingen 2dehands verkopen boven een nieuwprijs niet fair, het is nog net geen oplichting maar ik heb er geen goed woord voor over. Vandaar dat ik vaak mijn ongezoute mening heb gegeven op dit soort oneerlijke advertenties.
Ik vind het dan ook erg jammer dat hier een kritische blik niet meer mogelijk is, het zal commercieel gezien denk ik een goede beslissing zijn, want nu zullen de handelaartjes die alles te duur aanbieden neit meer afgeschrikt worden en dus meer ads. Maar voor het niveau is het denk ik niet goed.
Ik vind het dan ook erg jammer dat hier een kritische blik niet meer mogelijk is, het zal commercieel gezien denk ik een goede beslissing zijn, want nu zullen de handelaartjes die alles te duur aanbieden neit meer afgeschrikt worden en dus meer ads. Maar voor het niveau is het denk ik niet goed.
Reg. datum: 10 mei 2007
Reg. datum: 10 mei 2007
Ik neem even je auto verkoop vergelijking over:quote:Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:52:
Het bemoeien met de prijs van allerlei personen die geen intentie hadden om het betreffende object te kopen, was inderdaad zwaar irritant. Stel je voor dat je je auto probeert te verkopen en de hele straat gaat zich bemoeien met de prijs, tekortkomingen, vergelijkingen met andere auto's en dergelijke terwijl je je auto showt aan een potentiële koper. Zit je niet op de wachten. V&A was geen forum, de reacties waren uitsluitend bedoeld voor users die daadwerkelijk interesse hadden in het product.
Een gladde verkoper wil maakt een potentiële koper, die weinig verstand van auto's heeft, wijs dat de auto die hij verkoopt een super snelle motor heeft terwijl de auto's van dat type juist slecht motoren hebben.
Als hier een eerlijk iemand bij had gestaan met wel verstand van zaken zou deze dat het verhaal van de verkoper niet klopt. Dit geeft de koper meer vertrouwen dat de auto die hij wil kopen van een goede kwaliteit is. Natuurlijk kan de koper zelf op onderzoek uitgaan, expert worden op het gebied van auto's en kijken of alles wat de verkoper zegt wel klopt maar dit zullen de meeste kopers natuurlijk niet doen.
Natuurlijk is de verkoper niet blij als iemand hem betrapt op het verdraaien van feiten of zelfs liegen.
Maar de koper is de zwakkere partij aangezien de meeste betalingen vooraf worden gedaan of tegelijk met de koop. Bij online koop heb je toch een slechtere vertrouwensband met de verkoper dan bij een offline koop.
Natuurlijk heeft Tweakers ook het reputatie systeem om verkopers achteraf met een slechte reputatie te beoordelen als blijkt dat hij de koper onjuiste dingen heeft geïnformeerd, maar feit blijft dat de
Samenvattend:
Reacties helpen potentiële kopers te beschermen tegen verkopers die ze willen belazeren. Ze geven een soort van sociale controle op de verkoper, want hij zal minder gauw onjuist dingen in zijn advertentie zetten.
So f*cking what? Als iemand anders die prijs wil betalen, leuk toch voor de verkoper? Waarom moet jij je daar in godsnaam mee bemoeien? Dat is iets tussen verkoper en koper! Dit is nou precies het irritante gedrag waarom de reactiemogelijkheid is uitgeschakeld!quote:Emielvenlo schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Ik zal me waarschijnlijk onder de badguy's bevinden die veel reacties hebben geplaatst bij V&A, maar in mijn optiek was het ook een strijd met de (in mijn ogen slechte) advretenties. Er word gewoon erg vaak boven de nieuwprijs geadverteerd. Hier: V&A aangeboden: amd 3200 kwam net ook weer zo'n voorbeeld langs. Dit is meer als de nieuwprijs van een sneller beter setje met garantie.
Dan wil ik geintereseerden graag behoeden voor een miskoop. In mijn optiek is dingen 2dehands verkopen boven een nieuwprijs niet fair, het is nog net geen oplichting maar ik heb er geen goed woord voor over. Vandaar dat ik vaak mijn ongezoute mening heb gegeven op dit soort oneerlijke advertenties.
Reg. datum: 16 augustus 2005
Dit is precies wat tweakers.net zo speciaal maakt. Jij weet dat je, je pc spul verkoopt aan iemand die er evenveel verstand van heeft als jij zelf. Je hebt geen marktplaats noob voor je die je vertelt dat je videokaart kapot is omdat hij of zei geen drivers heeft geinstalleerd. Nu het reageren weg is komen deze mensen op tweakers met hun 6600GT's die ze verkopen voor 200 euro omdat er 256MB aan geheugen op zit. Vroeger kwamen ze niet meer terug omdat ze weten dat hun advertentie word bekritiseerd op: prijs, spelling, verkoopgelul, specificaties en de vraag naar een foto. En gaan ze met hun domme verstand terug naar marktplaats en hierdoor houw je tweakers objectief en eerlijk.quote:Wokschotel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:25:
[...]
So f*cking what? Als iemand anders die prijs wil betalen, leuk toch voor de verkoper? Waarom moet jij je daar in godsnaam mee bemoeien? Dat is iets tussen verkoper en koper! Dit is nou precies het irritante gedrag waarom de reactiemogelijkheid is uitgeschakeld!
Nu zijn er dus een paar mensen die lopen te zeiken op de post op hun advertentie, en dit vind ik onterecht. Als iemand een goede add maakt met een goede prijs en een duidelijke aanbieding doet krijg je hier geen gezeik mee. He, zelf vaak alleen een compliment waardoor een geintresseerde zeker weet dat hij een goede deal in huis haalt. En al die **** die hier een beetje lopen zeiken ag nee hij heeft gepost dat mijn prijs te hoog is nu moet ik hem aanpassen maar dat wil ik niet blabla die moeten gewoon naar martkplaats gaan en daar tegen de systeembeheerder aan gaan spammen.
TWEAKERS ADMINS LAAT HET LEKKER ZOALS HET EERST WAS EN TREK JE NIKS AAN VAN DIE 800 klachten, er zijn altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn maar je verandert hier iets waar tweakers bekend om staat en dat is gewoon verkeerd.
^^^ met hemquote:Wokschotel schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:25:
[...]
So f*cking what? Als iemand anders die prijs wil betalen, leuk toch voor de verkoper? Waarom moet jij je daar in godsnaam mee bemoeien? Dat is iets tussen verkoper en koper! Dit is nou precies het irritante gedrag waarom de reactiemogelijkheid is uitgeschakeld!
Ik persoonlijk ben er blij mee dat de reacties uit staan. Mijn god, wat heb ik me aan sommige reacties zwaar geirriteerd. Dat was voor mij ook de reden om niets meer oop V&A aan te bieden, wat ik nu dus wel weer ga doen.
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Als jij iets goeds aanbied hebben mensen niets te zeiken, toch? En zo wel post je een argument dat hun argument in 1x verwerpt, ofniet?quote:pven schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:59:
[...]
^^^ met hem
Ik persoonlijk ben er blij mee dat de reacties uit staan. Mijn god, wat heb ik me aan sommige reacties zwaar geirriteerd. Dat was voor mij ook de reden om niets meer oop V&A aan te bieden, wat ik nu dus wel weer ga doen.
Naja goed sommige reacties zijn zinloos...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?
Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?
Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...
Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC
Ik zag gister avond al een dibieuze advertentie voorbij komen van allerlij onderdelen die verkocht werden door een user die de zelfde dag zichzelf had geregistreerd, aleen ophalen / contant een pc afrekenen..
ik denk dat door dit soort actie's ook lui met gestolen waren sneller naar tweakers trekken..
deze reactie niet ten nadele van de user die deze advertentie plaatste, maar ik vind het niet slim..

ik denk dat door dit soort actie's ook lui met gestolen waren sneller naar tweakers trekken..
deze reactie niet ten nadele van de user die deze advertentie plaatste, maar ik vind het niet slim..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last