Hoofdcategorieën
Topicacties

[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 augustus 2004

Ik vind dat Tikkietrugjaap het probleem prima oplost en beargumenteert. Daarnaast is zijn Nederlands meer dan prima in orde. Het doet mij dan ook deugd om te zien dat de gemiddelde tweaker toch iets onder zijn niveau zit (kennen-kunnen, t<>dt) en daarom snap ik ook dat zijn probleemstelling en oplossingen compleet genegeerd, omgetoverd worden tot iets wat hij duidelijk niet bedoelt en hij tot een soort stakker verwaardloosd wordt zodat het verheven MT team zich lekker te buiten kan gaan in zijn/haar eigen wijsheid.

Hiermee probeer ik al die mensen die ten spijt proberen om de reacties bij V&A, ondanks de duidelijke voordelen ten opzichte van de nadelen duidelijk te maken dat het hierbij andermaal om een beslissing gaat (denk maar aan de CSL policy) die lukraak en nogal bekrompen gemaakt wordt.

Zanthr wijzigde dit bericht 31-01-2008 19:02 (21%)

Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
quote:
"Maak het commentaar als een optie (aan/uit) voor de adverteerder"
Mee eens, maar dit is al eerder verworpen voor een onduidelijke rede.
Dit is door de crew om dezelfde reden om dezelfde reden afgewezen als de Full Control optie, teveel macht voor de adverteerder. Als je weet dat je prijs aan de hoge kant zit zet je de reactiemogelijkheid uit, als je iets goedkoop weg kan doen zet je de mogelijkheid aan. Het is wel een vorm van invloed hoewel dat wel meevalt denk ik.
quote:
quote:
"Maak het commentaar (net als in op de fp) modereerbaar!"
Helemaal mee eens, alhoewel dit dan wel gewenst en ongewenst zal moeten zijn wil dit werken. En eventueel ook nog dat de score niet mee telt op het gemiddelde en karma. Alhoewel deze oplossing ook weg geworpen is voor een onduidelijke rede.
Volgens de crew werd in de V&A teveel gemeningmod toen modereren nog was toegestaan en had de mogelijkheid tot modereren daarom geen zin.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Reg. datum: 01 februari 2006

Ik begrijp totaal niet waarom het niet mogelijk/wenselijk zou zijn om reacties optioneel te maken. Er is duidelijk een bepaalde groep verkopers (de 'het is een vraagprijs' verkopers, de 'vandaag-geregistreerd' verkopers en meer van dat soort groepen) die wil dat de reacties uit zijn. Zelf verkocht ik regelmatig dingen en ik heb nooit zo'n reactie gehad. Als ik wel zo'n reactie had gekregen, had ik mijn vraagprijs beargumenteerd en aangegeven dat er altijd over te praten valt. Of misschien wel iets aan de prijs gedaan. Het is dan ook een signaal van de community, en dat is niet op niets gebaseerd. De mensen die de zogenaamd overbodige 'te duur' reacties typen doen dat niet voor de lol, ze doen het omdat het te duur is en om potentiele kopers hiervoor te waarschuwen.

Maar enfin, waarom niet reacties aan- en uit laten zetten door de adverteerder? Omdat deze dan teveel invloed heeft? Daar begrijp ik helemaal niets van. Nu staan de reacties standaard uit. Marktplaats-klanten blij, zeurpieten blij. Als het dan optioneel wordt om de reacties aan te zetten, is iedereen toch blij? Tegenstanders laten het uitstaan en geven in hun advertentie aan dat kopers maar een mail moeten sturen, en mensen die liever gisteren dan vandaag de reacties terug willen zetten het aan. 'Zij' blij, 'wij' blij. Waarom is deze simpele en perfecte (iedereen blij) oplossing niet wenselijk? Ik begrijp er niks van. Moet elke reactie op Tweakers soms een pleidooi zijn van een regel of 200? De reacties waren zo uniek.

Gisteren zag ik een 9700 Pro voor 40 euro. Onderaan de pagina stond niemand om een koper met weinig verstand van computers te waarschuwen voor deze prijs, misschien is hij zelfs al verkocht. Bij die gedachte pink ik toch echt wel een traantje weg.

Het zal het MT toch wel opvallen dat 90% van de reacties hierop negatief is? Het is hier wel geen democratie maar het is wel een community-website. Als je dan iets uitzet omdat 10% van de community het niet ziet zitten moet je je wel achter de oren krabben denk ik.

Groever wijzigde dit bericht 31-01-2008 21:03 (7%)

Reg. datum: 21 april 2000

Het is ook mogelijk om een soort "ongewenst" knopje naast een reactie te plaatsen.
Als er dan een bepaalde percentage van de kijkers de reactie als ongewenst moderen kan de verkoper zelf beslissen of de reactie van de Advertentie af moet.

Op deze manier kan je alsnog de ongewenste reply's verwijderen, houd de verkoper op zekere mate een controle op zijn AD en hebben de MODs veel minder werk eraan.

Reg. datum: 28 augustus 2005

Er zit ook wel een voordeel aan het uitschakelen van de reacties, de advertentie moet met meer zorg samengesteld worden om reacties te krijgen voor een eventuele verkoop.
Een slechte advertentie en/of prijs zorgt voor veel vragen via de mail of geen reactie.
Het selecteert zichzelf wel op deze manier.

Acties: [view][quote]

Door: Floppus
Frontpage Admin / Moderator PW
Kleine opmerking over een soort van meldpunt over vraagprijs (sorry, zit te testen in UK, niet meer tijd), kunnen zaken al tijden via het meldpunt worden aangegeven, zoals ook onjuiste vraagprijzen. Dergelijk beheer staat in geen verhouding tot reacties die willekeurig en in grote hoeveelheden, niet in chronologisch volgorde massaal binnenkomen. :)

Floppus wijzigde dit bericht 01-02-2008 00:42 (5%)

Variable Data Printing & Workflow Automation - Godt helps people who help themselves.

quote:
Groever schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:33:
Gisteren zag ik een 9700 Pro voor 40 euro. Onderaan de pagina stond niemand om een koper met weinig verstand van computers te waarschuwen voor deze prijs, misschien is hij zelfs al verkocht. Bij die gedachte pink ik toch echt wel een traantje weg.
Hier heb je het al. Perfect voorbeeld. Ik zou heel graag een goede 9700 Pro willen kopen voor 40 Euro.
In de winkel ben je nieuw voor een 6200 AGP zeker 35 euro kwijt. Als je je zo tweaker voelt zeg mij dan maar eens welke van de twee tot 5 keer hogere scores/framerates heeft.
Waren reacties wel mogelijk dan moest je 10 keer lezen dat je dom bent als je nog AGP gebruikt, etc.

Ik ben dus blij dat alle (in mijn ogen) achterlijke betweters geen woord meer kunnen uitbrengen op de V&A. Want het is gewoon irritant in mijn ogen vaak. Als je gewoon leest dan kan je erom lachen, als je serieus iets wil verkopen dan zijn het telkens de betweters die het bijna verzieken.

xbots am cry

Reg. datum: 11 juni 2007

Eindelijk ! Ik ben er blij mee.

Het had meer nadelen dan voordelen maar ik had het liefs als optie gezien. Verkoper mag zelf bepalen of er gereageerd mag worden op zijn advertentie.

-| Mac Pro | ACD 23" | MacBook Pro | iPhone 3G 16GB Wit | Time Capsule | HK Soundsticks II | Canon 40D | 24-105 L f/4 || 430EX |-

Op 6 wielen
Reg. datum: 15 december 1999

quote:
Groever schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:33:
Vam dat soort reacties krijg ik juist balzakjeuk. Als iemand zo'n kaart voor 40 euro wil verkopen en iemand anders wil hem voor die prijs kopen, wat zal het jou dan jeuken dat iemand misschien teveel betaalt? We zitten toch op t.net, als het goed is kun je als koper prima inschatten wat de prijs is die je wil betalen.Laat zo'n verkoper maar lekker zelf bepalen wat ie vraagt, als ie te duur is wordt het product gewoon niet verkocht, so simple is that.

In ben voor de reactiemogelijkheid in V&A, maar reacties als 'Te duur!!!11' mogen van mij tot een weekban leiden.

Jouw tekst hier ? ¤ 0,01 p.d.
Reg. datum: 22 februari 2004

Misschien is het een optie voor 'betalende' abbonee's of als je pas een bepaald karma hebt opgebouwd, dat zijn niet de mensen die er een troep van maken maar juist de mensen die een steentje willen bijdragen en het forum/frontpage gezellig willen houden.

The Ultimate Driving Machine

Get Up Y'all!
Reg. datum: 19 januari 2005

Volgens mij zijn er veel mensen die de reacties missen. Waarom houden jullie niet een eenvoudig rankingsysteem bij, waar de adverterdeer aan kan geven of een bepaalde reactie gewenst of ongewenst is (gewoon rating zoals op FP). Alleen de adverterdeer mag dus reageren. Zodra een aantal adverterdeers aangeeft negatieve reacties te krijgen van een bepaald persoon (zo wordt het door meerdere partijen beoordeeld) moet deze persoon een waarschuwing krijgen of niet meer de mogelijkheid hebben om reacties te plaatsen.
Dat is IMO de beste oplossing: zo maak je het pas aantrekkelijk voor de gebruikers, omdat ze zo zelf de controle er over hebben. Weinig extra werk voor jullie, een groot applaus voor het weer terugbrengen van reacties. Juist de reacties waren een warm welkom, ook bij mijn advertenties. Ook al werd er gezegd dat de prijs te hoog was, er kwamen ook bijv. details naar boven die dit weer gerechtigden.
Als ik niet tegen kritiek had gekund, had ik de prijsreacties naar beneden kunnen modden. Dan hadden mensen kunnen zien dat ik daar niet van gediend ben en zullen ze er niet gauw over doorgaan, om hun kansen op reacties te kunnen plaatsen niet te verspillen. Ik stelde het echter op prijs, omdat ik het product graag wilde verkopen dus heb ik mijn prijs iets aangepast. Maar juist ook door deze reactie kreeg ik te horen dat er wel degelijk kenmerken van het product waren die de prijs rechtvaardigden.
Conclusie: geef ons alsjeblieft weer de reacties terug!

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Reg. datum: 04 november 2002

Een lelijke oplossing voor een lelijk probeem, maar ik weet zelf ook geen mooiere......
Op zich vind ik het goed dat deze stap genomen is, al was het alleen maar zodat nu daadwerkelijk een discussie op gang kan komen over wat er nu aan de hand was met vele reacties op V&A.

Heel zwart wit was volgens mij het probleem dat veel reacties niet on-topic waren en/ of niet gebaseerd op interesse of behulpzaamheid. Kort gezegd zouden veel reacties beter in een forumdiscussie passen dan in V&A.

Omdat velen toch de reactiemogelijkheid missen een voorstel voor een compromis:

Maak een forum waar advertenties bediscussierd kunnen worden, waarbij in de advertentie aangegeven is of er een thread over bestaat.

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Met een forum krijg je toch nog steeds te-duur reacties?

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
Kixtart schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:53:
Met een forum krijg je toch nog steeds te-duur reacties?
Ja, maar het verpest je advertentie niet en je kunt een discussie voeren die in V&A wellicht off-topic is

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Waarom verpest je de advertentie dan niet? Iedereen gaat toch wel in het forum kijken of er reacties zijn over het artikel en leest daardoor ook de te-duur reacties.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
Kixtart schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:40:
Waarom verpest je de advertentie dan niet? Iedereen gaat toch wel in het forum kijken of er reacties zijn over het artikel en leest daardoor ook de te-duur reacties.
Dat is waar, maar in een forumthread kan een discussie gevoerd worden en kunnen mensen dus ook tegenwicht bieden aan reacties die een advertentie zouden kunnen verpesten. Als reactie onder V&A zou dit off-topic zijn geweest. De manier om dit aan te pakken zou het meldpunt zijn geweest, en niet het voeren van een discussie. Er zijn nu twee kampen met verschillende inzichten. Het zou goed zijn als zij een discussie kunnen voeren om wellicht wat meer consensus te krijgen over hoe we de kwaliteit van V&A zo hoog mogelijk houden, zowel vanuit het gezichtspunt van de verkoper als van de koper.

BTW: wel interessant om te zien of deze actie leidt tot:

-Stijging/daling van het aantal geplaatste advertenties
-Stijging/daling van het aantal verkochte/gekochte advertenties, zowel absoluut als procentueel
-Stijging/daling van de gemiddelde verkooptijd
-Stijging/daling van het aantal V&A pageviews
-etc....

Dat zijn cijfers die echt iets zeggen. De rest gaat over gevoel.

Op dit moment is er nog niet veel te zeggen over het aantal pageviews in Vraag & Aanbod.

Het forum gebruiken voor V&A-reacties lijkt me nogal omslachtig. Dat kunnen we beter reacties optioneel maken voor zowel de adverteerder als de lezer, dwz men moet eerst op 'Bekijk reacties' klikken om de reacties te kunnen zien in V&A.

Er zal dan echter nog steeds wel geadminned moeten worden.
Reg. datum: 03 februari 2007

quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:50:
Op dit moment is er nog niet veel te zeggen over het aantal pageviews in Vraag & Aanbod.

Het forum gebruiken voor V&A-reacties lijkt me nogal omslachtig. Dat kunnen we beter reacties optioneel maken voor zowel de adverteerder als de lezer, dwz men moet eerst op 'Bekijk reacties' klikken om de reacties te kunnen zien in V&A.

Er zal dan echter nog steeds wel geadminned moeten worden.
Alles beter dan dit iig.

| Op zoek naar erotische schilderijen? | Fiesta XR2I opknappen! | Join Whatpulse AMD! |

Get Up Y'all!
Reg. datum: 19 januari 2005

Wat is jullie visie op mijn idee?
The__Virus in "[V&A] Reacties uit?"

Want dit is inderdaad waardeloos, alles beter dan dit.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
The__Virus schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:31:
Wat is jullie visie op mijn idee?
The__Virus in "[V&A] Reacties uit?"

Want dit is inderdaad waardeloos, alles beter dan dit.
De adverteerder krijgt op deze manier veel macht, zoals iets eerder in dit topic ook al is aangegeven. Op deze manier kan de adverteerder alle voor hem negatieve reacties wegmodden terwijl bezoekers het idee kunnen hebben dat het de score van de reactie samehangt met de kwaliteit. De mogelijke kopers worden op deze manier in een nadelige positie gebracht ten opzichte van de adverteerder.

Wat je zelf dus zegt, je had de prijsreacties naar beneden kunnen modden en de reacties met de details die een hogere prijs rechtvaardigen omhoog, daarmee raakt het topic uit balans.

Jorrit wijzigde dit bericht 01-02-2008 12:39 (12%)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Acties: [view][quote]

Door: JHS
DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

The__Virus: Het lijkt me onhandig om de macht bij de adverteerders te leggen, aangezien die een bepaald belang kunnen hebben.. Buiten dat de ads voor de vraagads lijkt me wél aankunnen zie ik persoonlijk nog steeds geen duidelijke oplossing.

Misschien dat het optioneel maken voor de adverteerder tóch wel een mogelijkheid is. Deze kunnen dan wel een voordeel hebben door ze alleen aan te zetten als ze daar voordeel bij denken te hebben, maar je zou hier van de marktwerking gebruik kunnen maken: Gebruikers zullen adverteerders die de reacties aan hebben serieuzer nemen, lijkt me, dus zo creëer je een belang voor de adverteerders om ze aan te zetten. Slechtere advertenties laten ze dan uit, dus misschien dat er dan minder slechte reacties komen. Aan de andere kant: Er waren volgens mij juist veel problemen met offtopic geblaat, en gezeur van mensen die helemaal geen interesse in de ad hebben, dus wat dat betreft zal er misschien maar weinig verbetering zijn..

Ik spreek hier op persoonlijke noot :) .
Reg. datum: 01 februari 2006

quote:
Saladin79 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 01:29:
[...]

Hier heb je het al. Perfect voorbeeld. Ik zou heel graag een goede 9700 Pro willen kopen voor 40 Euro.
In de winkel ben je nieuw voor een 6200 AGP zeker 35 euro kwijt. Als je je zo tweaker voelt zeg mij dan maar eens welke van de twee tot 5 keer hogere scores/framerates heeft.
Waren reacties wel mogelijk dan moest je 10 keer lezen dat je dom bent als je nog AGP gebruikt, etc.

Ik ben dus blij dat alle (in mijn ogen) achterlijke betweters geen woord meer kunnen uitbrengen op de V&A. Want het is gewoon irritant in mijn ogen vaak. Als je gewoon leest dan kan je erom lachen, als je serieus iets wil verkopen dan zijn het telkens de betweters die het bijna verzieken.
Die advertentie was toch niet van jou, of wel ;)?. 40 euro voor een 9700 Pro van 2 jaar oud is veel te duur, voor dat geld heb je een Geforce 6800. Ik heb zelf ook mijn 6600GT hier verkocht voor 30 euro inclusief Zalman koeler.

Hoe ben je een achterlijke betweter als je dan iemand die aankomt met zo'n torenhoge vraagprijs rustig het advies geeft om de vraagprijs te heroverwegen, ook al heb je zelf geen interesse?

Het vergelijken van een nieuwe 6200 en een vooroorlogse 9700 is echt appels met peren vergelijken. Sowieso is een tweedehands product maar 70 procent van de nieuwprijs waard (de huidige generatie, niet pentium I spul natuurlijk :O), zeker als het al jaren oud is, en wie koopt er nou een nieuwe 6200?
quote:
Saladin79 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:58:
[...]

Bedankt :P ! Precies de reactie die zo vaak gegeven wordt. En dan koop je direct even een nieuwe AMD processor en ddr2 geheugen erbij. :O
Nogmaals de bevestiging dat het de juiste keus was om de 'wijze' comments voor altijd te verbannen.

[...]

Leuk dat je het zegt! Ik heb 400 euro voor een radeon 9700 pro neergelegd, dus volgens jouw 'kennis' zou 40 euro te weinig, en 120 euro beter op zijn plaats zijn :z
Ja, je kan natuurlijk ook zo min mogelijk zelf nadenken en zoveel mogelijk moeite doen om mijn comment negatief/belachelijk uit te leggen om je punt te maken. Ik bedoel uiteraard dat het vergelijken van een nieuwe 6200 met een oude 9700 niet juist is omdat die 6200 nieuw is. Je zou het dus moeten vergelijken met een tweedehands 6200 die ongeveer maar 70% van de nieuwprijs waard is. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht.

Groever wijzigde dit bericht 01-02-2008 16:52 (36%)

quote:
Groever schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:17:
[...]
en wie koopt er nou een nieuwe 6200? Dan koop je toch gewoon een 690G-bordje met onboard X1250?
Bedankt :P ! Precies de reactie die zo vaak gegeven wordt. En dan koop je direct even een nieuwe AMD processor en ddr2 geheugen erbij. :O
Nogmaals de bevestiging dat het de juiste keus was om de 'wijze' comments voor altijd te verbannen.
quote:
Sowieso is een tweedehands product maar 70 procent van de nieuwprijs waard
Leuk dat je het zegt! Ik heb 400 euro voor een radeon 9700 pro neergelegd, dus volgens jouw 'kennis' zou 40 euro te weinig, en 120 euro beter op zijn plaats zijn :z

xbots am cry

Reg. datum: 09 december 2003

[quote]Groever schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:17:
[...]
quote:
Hoe ben je een achterlijke betweter als je dan iemand die aankomt met zo'n torenhoge vraagprijs rustig het advies geeft om de vraagprijs te heroverwegen, ook al heb je zelf geen interesse?
De meeste verkopers zitten niet te wachten op jouw goedbedoeld advies. Tel daarbij op dat het vaak voorkwam dat mensen alles behalve rustig advies gaven en ziehier het resultaat. Verder snap ik persoonlijk niet waarom mensen de behoefte hebben om hun mening over een vraagprijs ongevraagd te delen. Je bent niet geinteresseerd in het produkt en jouw mening is niets meer dan dat, een mening. Als iemand anders de vraagprijs wil neerleggen laat ze dat lekker doen. Als het te duur is wordt het niet verkocht, punt uit. Wordt het wel verkocht dan was het dus duidelijk niet te duur.
quote:
Het vergelijken van een nieuwe 6200 en een vooroorlogse 9700 is echt appels met peren vergelijken. Sowieso is een tweedehands product maar 70 procent van de nieuwprijs waard, zeker als het al jaren oud is, en wie koopt er nou een nieuwe 6200? Dan koop je toch gewoon een 690G-bordje met onboard X1250?
De 70% van de vraagprijs 'regel' is ook een voorbeeld van bemoeizucht. De waarde van het produkt is gewoon wat de gek ervoor geeft en wordt niet vastgesteld door een procentuele rekensom. Dat jij of wie dan ook persoonlijk niet meer dan 70% wil geven is geen probleem. Laat anderen lekker zelf bepalen wat zij willen vragen of geven. Zo heb ik een tijdje terug iemand per mail gesproken die ook van zo een regel uitging. Helemaal geen probleem, dan komen we niet tot een overeenkomst. Een paar dagen later was het aangebodene alsnog verkocht tegen de prijs die ik aangaf. De prijs is iets tussen koper en verkoper.

V&A is geen forum waar je je mening kan geven over van alles en nog wat. Dat doe je maar in GoT. Ik baal ook ervan dat de reacties zijn uitgeschakeld maar jouw stelling bevestigd alleen maar waarom het zo ver is gekomen. Overigens heb ik nooit en zal ik nooit wegens prijsflames een klacht indienen. Als iemand mijn produkt wil hebben gebeurt dat ook al zijn er flames/offtopic reacties. De verkopers moeten in die zin tegen een stootje kunnen vind ik.

prozak wijzigde dit bericht 01-02-2008 14:17 (0%)
Reden: meer spelling

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: