Hoofdcategorieën
Topicacties

[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

quote:
lism schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:46:
Precies. En je moet ook kunnen vertellen dat iemand zijn spullen voor veels te veel aan zit te bieden. Daar zat immers ook een beetje de kracht in maar dat was de voornaamste reden waarom V&A met reacties op slot ging.
Dat mag ook zeker wel. Mits maar onderbouwd. One-line reacties als "te duur", "heb ik ook", "leuke prijs" enz worden verwijderd. Maar als je netjes onderbouwd waarom de prijs te hoog is, bijv door te refereren aan de nieuwprijs, pricewatch, leeftijd, enz enz worden dergelijke reacties gewoon met rust gelaten. Ik heb er diverse voorbij zien komen die keurig onderbouwd waren en die zijn niet verwijderd. Let wel op dat we er ook van uit gaan dat gebruikers zelf mans genoeg zijn om te bepalen of een prijs reëel is of niet.

Een reactie moet nou eenmaal zinvol zijn, zowel voor de verkoper als een eventuele koper. Door goed onderbouwd uit te leggen waarom de prijs in jou ogen te hoog is kan de verkoper zich wellicht realiseren dat dit inderdaad zo is en zijn prijs aanpassen, of kan de verkoper toelichten waarom hij denkt dat de prijs wel goed is (wellicht wordt er nog iets extra's meegeleverd dat je over het hoofd had gezien).

Dus nogmaals: reageren mag wel degelijk, mits onderbouwd.

Als voorbeeld een paar reacties die dus verwijderd zijn omdat ze niet zinvol zijn en dus niets bijdragen. Wellicht helpt dit om het kader waarin we werken wat duidelijker te maken:
quote:
Sony Erricson is gewoon verslavend
quote:
Nou je het zegt ! Ik heb toen dr tijd een zelfde model gehad, precies zo'n zelfde
quote:
Geruild met 8800gts g92 8)
quote:
lekker goedkoop daar kom je wel van
quote:
Interesse in een E8500 ? (dit is topic kaping, dat doen we dus niet)
quote:
Erg fijn ding.. Zoeentje heb ik ook

Microkid wijzigde dit bericht 01-03-2008 12:53 (22%)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Niet die Jism

Toevallig dat ik van jouw nog een waarschuwing kreeg van van de week. Je snapt wel een beetje dat dat afschrikkend was ook , en dat daarom waarschijnlijk vele al niet durven te posten. Maar nu je zegt dat het posten wel mag zolang het maar onderbouwd is dan is het ander verhaal :)

Ik heb er zelf ook een beetje op staan letten met wat men reageert en of de betreffende reacties verwijderd werden, sommige niet & sommige wel. Beetje lastig om op zo'n manier hoogte te krijgen van wat nou wel en niet mag ;)

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
lism schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:21:
Toevallig dat ik van jouw nog een waarschuwing kreeg van van de week. Je snapt wel een beetje dat dat afschrikkend was ook , en dat daarom waarschijnlijk vele al niet durven te posten. Maar nu je zegt dat het posten wel mag zolang het maar onderbouwd is dan is het ander verhaal :)
Volgens mij is dat afschrikken het hele punt van een waarschuwing ;)
quote:
Ik heb er zelf ook een beetje op staan letten met wat men reageert en of de betreffende reacties verwijderd werden, sommige niet & sommige wel. Beetje lastig om op zo'n manier hoogte te krijgen van wat nou wel en niet mag ;)
Kijken wat wel of niet mag is ook niet iets dat je moet doen aan de hand van verwijderde reacties, maar aan de hand van de FAQ en wat hier gezegd wordt. en je maakt mij niet wijs dat je na bijna 500 replies nóg niet door hebt wat wel en niet de bedoeling is...

qed

Virtualisatie guru

Zie ook de uitleg van Femme in .plan :
quote:
De reacties in Vraag & Aanbod zijn bedoeld om geïnteresseerden en adverteerders een snel en eenvoudig middel te geven om vragen over een advertentie te stellen en antwoorden te delen. Er gelden een aantal regels die duidelijk worden weergegeven op de advertentiepagina's. De belangrijkste van deze regels is dat het enkel de bedoeling is om te reageren als je concreet interesse hebt in het kopen of leveren van het aangeboden of gevraagde object. Prijsonderhandelingen zijn een zaak van de koper en verkoper. Tweakers.net biedt meer dan voldoende hulpmiddelen voor kopers en verkopers om een rechtvaardige prijs te bepalen. Bemoeizuchtige reacties van derden zijn daarom niet gewenst.
en de toelichting in V&A
quote:
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, verder geldt een no-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban
Femme geeft ook duidelijk aan dat prijsonderhandelingen een zaak zijn tussen koper en koper. Het is dus ook niet de bedoeling dat men bij elke verdachte prijs gaat reageren.

Microkid wijzigde dit bericht 01-03-2008 12:52 (32%)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Niet die Jism

quote:
TheZeroorez schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:33:

Kijken wat wel of niet mag is ook niet iets dat je moet doen aan de hand van verwijderde reacties, maar aan de hand van de FAQ en wat hier gezegd wordt. en je maakt mij niet wijs dat je na bijna 500 replies nóg niet door hebt wat wel en niet de bedoeling is...
Ja oke ik begrijp het. Ik heb deze thread op zekere hoogte ook niet meer gevolgd omwille de 500 reacties.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Ik zie inderdaad ook meer,- en meer onzin/rommel/overbodige aanbiedingen. Daarom waag ik me in sommige gevallen maar weer aan een reactie, zoals vanmiddag bij een CDR-shop die aanbiedingen deed. Daar maakte ik een bericht voor de evt. minder oppassende mede-tweakers, en deed ik tegelijkertijd een melding aan de mods om eea aan te geven.

Dit heb ik daarnet ook gedaan bij iemand die in grote letters pretendeert biedingen cq. posts te gaan verwijderen die op zijn aanbieding komen (in hoofdletters :P). Kansloze ad; Dus een bericht/reactie voor de aanbieder een onoplettende mede-tweakers+melding naar de mods.

Voor dit soort doeleinden wil ik mijn reactie-quota wel gebruiken :)
Want de kwaliteit en het niveau van de aanbiedingen loopt idd wel terug de laatste weken (dat geldt overigens niet voor het niveau van de prijzen: want dat niveau loopt soms onlogisch hoog op :P)

Pssst: Krijg je je "gebruikte" quotum terug als de gemelde ad inderdaad wordt verwijderd, of blijft die "vervallen" reactie meetellen ?

G_M_C wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:10 (18%)

Reg. datum: 09 maart 2006

quote:
G_M_C schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:05:
Ik zie inderdaad ook meer,- en meer onzin/rommel/overbodige aanbiedingen. Daarom waag ik me in sommige gevallen maar weer aan een reactie, zoals vanmiddag bij een CDR-shop die aanbiedingen deed. Daar maakte ik een bericht voor de evt. minder oppassende mede-tweakers, en deed ik tegelijkertijd een melding aan de mods om eea aan te geven.

Dit heb ik daarnet ook gedaan bij iemand die in grote letters pretendeert biedingen cq. posts te gaan verwijderen die op zijn aanbieding komen (in hoofdletters :P). Kansloze ad; Dus een bericht/reactie voor de aanbieder een onoplettende mede-tweakers+melding naar de mods.

Want de kwaliteit en het niveau van de aanbiedingen loopt idd wel terug de laatste weken (dat geldt overigens niet voor het niveau van de prijzen: want dat niveau loopt soms onlogisch hoog op :P)
Sorry hoor, maar wie ben jij om te oordelen over caps of taalfouten van een aanbieder? Heb jij nog nooit een spelfout gemaakt?
Je stelt wel dat er niemand op de advertentie zal reageren, maar geeft er geen onderbouwing voor. Mag ik weten wanneer jij gekozen bent tot algemene tweakers vertegenwoordiger?

De advertentie is inderdaad duidelijk een kopie van Marktplaats, maar dat mag toch lijkt me? Misschien kan je mij anders even aanwijzen in de richtlijnen waar dat staat dat je geen caps mag gebruiken en geen taalfouten mag maken. Het lijkt mij dat als de adverteerder minder aandacht aan de opmaak van zijn eigen advertentie wil besteden, dat hij dat gewoon mag.

edit: kennelijk was een moderator het met mij eens, want je reactie is verwijderd....

Kurios wijzigde dit bericht 03-03-2008 21:29 (12%)

Virtualisatie guru

quote:
G_M_C schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:05:

Pssst: Krijg je je "gebruikte" quotum terug als de gemelde ad inderdaad wordt verwijderd, of blijft die "vervallen" reactie meetellen ?
Natuurlijk zien we graag dat men meedenkt en eventuele misstanden doorgeeft. Ga echter niet zelf conclusies trekken en reageren in de advertenties, maar maak gewoon een melding via het meldpunt. Dergelijk reacties leiden weer tot andere reacties en voor je het weet is het weer een chaos.

En nee, je gebruikte quotum krijg je niet terug.

Master - Server

A.K.A. LA Kip

Hallo thekip,

Een van de Frontpage Admins zag onderstaande reactie van jou in Vraag & Aanbod staan en heeft besloten deze te verwijderen. De reden hiervoor is dat je reactie niet voldoet aan de waarschuwing die bij elke Vraag & Aanbod Advertentie staat vermeld. Aangezien er een no-tolerance policy geld binnen Vraag & Aanbod is dit je laatste waarschuwing.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers.net,
Modbreak:
Naamgegevens verwijderd

==========
Je reactie:
==========

Verlengkabel voor logitech x-540(edit)
Datum: do 06 mrt 2008 / Tijd: 07:58 / Score: 0 / IP: 82.215.24.127
elektro boer om de hoek heeft dit ook

==========
Op deze e-mail en onze dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.
(De Algemene Voorwaarden)

Ik kan de ad niet meer vinden maar het ging erom dat iemand vroeg om een verlengkabel voor zijn speakers.

No tolerance ok, maar als dit als niet behulpzame niet ter zake doende one-liner wordt beschouwd... Het is ook niet dat het de zoveelste van mijn kant was ofzo... Een beetje meedenken is imho wel gewenst.

Microkid wijzigde dit bericht 08-03-2008 23:52 (2%)

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

Virtualisatie guru

Tweakers is een site voor de gevorderde computeraar. We gaan er dan ook van uit dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen hoe en waar hij zijn spullen koopt. Zoals Femme al aangaf, reageer alleen als je interesse hebt in het betreffende product, bemoeizuchtige reacties zijn niet gewenst.
Als deze persoon een kabel via Tweakers wil kopen mag dat. Jij hoeft daar dan niet op te reageren. Helaas streng, maar het heeft zover moeten komen.

P.S. Indien je het niet eens bent met het mailtje, neem dan contact op met de betreffende moderator aub.

Master - Server

A.K.A. LA Kip

quote:
Microkid schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:52:
P.S. Indien je het niet eens bent met het mailtje, neem dan contact op met de betreffende moderator aub.
@uitleg, niet mee eens maar het zal wel.

@contact opnemen met mod, als een reply niet beantwoord wordt post ik het hier.

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

o hai

Pffft.. Kunnen die reacties ook uit in de reviews, of een mogelijkheid daartoe? Ik word er een beetje moe van om een review te schrijven en dan te horen dat je 'even' 600MB aan 3DMark06 moet downloaden, installeren en draaien omdat jouw versie uit 2003 voor enkele personen niet goed genoeg is }:|

qed

Get Up Y'all!
Reg. datum: 19 januari 2005

Tja oude benchmarks draaien vind ik nou niet echt een representatief voorbeeld voor goede reviews. Dan kun je nog geen goede vergelijkingen maken.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

o hai

Het is een USERreview, het is een nog steeds ondersteunde benchmark die veel gebruikt wordt, en het laat de CPU veel meer buiten beschouwing. Verder ga ik er inhoudelijk niet op in, maar het feit is dat als er al een reactie staat 'waarom niet dit' 'daarom', dat ik het dan niet nog vier keer wil horen + argumenten waarom ik iets 'zou moeten doen'.

Ik heb toch echt het idee dat het uitschakelen van de moderaties op reacties in zowel V&A als de reviews nu niet echt een positief effect heeft gehad.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 09-03-2008 17:46 (84%)

qed

Fear t3h bird3h ! >:)

Iedereen zeurt hier best veel over de reacties, maar ik vind ze eigelijk best wel werken... Tja dat de prijzen hoger zijn geworden van de advertenties. Pech, bied je maar minder als je iets wilt kopen. (Helaas 't zelfde wat je moet doen op marktplaats. Maargoed dat had ik niet anders verwacht van dit systeem.)

Wat ik nou een hele goede keuze zou vinden om de marktplaats advertenties van V&A te houden is een limiet van 30 dagen na registratie voor je pas een advertentie mag openen. Ik zie veel te veel mensen met een net aangemaakte account een V&A adver openen die nergens op slaat qua Prijs, Aanbod, en vaak ook met schreeuwerige titels en teksten. (bijv, overmatig caps gebruik).

Maargoed just my 50cents :P

offtopic:
Ook ben ik niet blij hoe V&A modjes klikgraag advertenties verwijderen.
Tijd terug probeerde ik een MP3/Midi mengpaneel te verkopen op V&A die effe weg gehaald werd om de volgende reden: Het is geen component dat te maken heeft met computers.
(aparaat werkt verder alleen als er een computer aanzit maargoed who am i to judge...)

Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC

Virtualisatie guru

quote:
thekip schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:14:
[...]
@contact opnemen met mod, als een reply niet beantwoord wordt post ik het hier.
Dat mag natuurlijk altijd, maar vergeet niet dat het mod werk vaak op vrijwillige basis gaat. Het kan dus soms even duren voordat een mod je mailtje beantwoord. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om 2 uur na een mailtje hier een reactie te plaatsen. Wacht minstens even 24 uur.

Master - Server

A.K.A. LA Kip

ok dan :)

mijn reply mail:
******@tweakers.net,
date Thu, Mar 6, 2008 at 9:02 AM

mijn post hier:
Geplaatst op zaterdag 08 maart 2008 23:06

* thekip rests his case

Ik kan me compleet vinden in wat Aapje zegt... Modden ok, maar ik krijg een beetje het idee dat er nu wel heel erg klikgraag gemod wordt :x. Je kunt ook even naar de historie van iemand kijken natuurlijk...

Website
Los Alcoholicos

Door: Longbeard
Productmanager Pricewatch, FPC
Last van VNU adminifrustratie

quote:
thekip schreef op maandag 10 maart 2008 @ 07:53:
ok dan :)

mijn reply mail:
******@tweakers.net,
date Thu, Mar 6, 2008 at 9:02 AM

mijn post hier:
Geplaatst op zaterdag 08 maart 2008 23:06

* thekip rests his case
Dus je verwacht van de vrijwilligers van Tweakers.net dat ze binnen 2 dagen reageren? Zij hebben naast hun werkzaamheden voor Tweakers.net ook hun normale werkzaamheden, studie, hobbies, etc. Het beantwoorden van een mail kan dus rustig een week op zich laten wachten, al streven we er naar om de mails zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

A.K.A. LA Kip

quote:
Longbeard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:46:
[...]

Dus je verwacht van de vrijwilligers van Tweakers.net dat ze binnen 2 dagen reageren? Zij hebben naast hun werkzaamheden voor Tweakers.net ook hun normale werkzaamheden, studie, hobbies, etc. Het beantwoorden van een mail kan dus rustig een week op zich laten wachten, al streven we er naar om de mails zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Nee hoor, maar dan moet je niet hier gaan roepen dat ik 24 uur moet wachten.

Website
Los Alcoholicos

Reg. datum: 04 november 2002

quote:
Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:33:
In overleg hebben we besloten de reacties binnenkort tijdelijk als experiment aan te zetten. Daarbij gelden enkel de volgende regels.

• 1) Maximaal 15 replies per maand binnen V&A, uitgezonderd de antwoorden die de adverteerder plaatst.

• 2) No-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

Deze proef zullen we maximaal een maand draaien, wanneer dit niet werkt zal het reactie-systeem verdwijnen.
En...? We zijn ruim een maand verder en ik ben errug benieuwd naar de evaluatie!

Get Up Y'all!
Reg. datum: 19 januari 2005

Eén userbevinding: kwaliteit advertenties achteruit, prijzen omhoog, minder discussie advertentie (dus minder irritatie misschien), minder achtergrondinfo/ondersteuning etc. Maar ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal :)

The__Virus wijzigde dit bericht 12-03-2008 14:52 (14%)

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

quote:
bszz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:42:
[...]

En...? We zijn ruim een maand verder en ik ben errug benieuwd naar de evaluatie!
• Helaas hebben diverse malen waarschuwingen moeten uitdelen en zijn een aantal users tijdelijk op vakantie geweest.
• Er zijn gelukkig minder ongefundeerde reacties.

Al met al heeft de No-tolerance policy een duidelijk positief effect gehad.

Reg. datum: 04 november 2002

quote:
The__Virus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:51:
Eén userbevinding: kwaliteit advertenties achteruit, prijzen omhoog, minder discussie advertentie (dus minder irritatie misschien), minder achtergrondinfo/ondersteuning etc. Maar ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal :)
Ik vraag me af of dat zo is. Mijn beleving is anders:
De kwaliteit van V&A als geheel wordt bepaald door de kwaliteit van de advertenties én de kwaliteit van de reacties. Mij is in ieder geval niet opgevallen dat de kwaliteit van de advertenties lager is geworden dan voorheen. Wat mij wel is opgevallen is dat de kwaliteit van de reacties enorm verbeterd is. Natuurlijk zijn zowel jou als mijn beleving subjectief, maar toch is die kwaliteitsbeleving belangrijk omdat de toegevoegde waarde van V&A er mede door bepaald wordt. En dat kun je alweer beter kwantificeren en dus proberen te meten.
(Ik ben dus ook benieuwd of mijn subjectieve beleving ondersteund wordt door dit soort cijfers)
quote:
Longbeard schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:18:
[...]

• Helaas hebben diverse malen waarschuwingen moeten uitdelen en zijn een aantal users tijdelijk op vakantie geweest.
• Er zijn gelukkig minder ongefundeerde reacties.

Al met al heeft de No-tolerance policy een duidelijk positief effect gehad.
Betekent dit dat de proef nu beleid geworden is en dat de no-tolerance policy gehandhaafd blijft?

quote:
bszz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Betekent dit dat de proef nu beleid geworden is en dat de no-tolerance policy gehandhaafd blijft?
Voorlopig wel. :)

Hail the scriptsausage!

Is er zicht op een experiment met het variëren van het aantal comments die users mogen geven?

Praat alleen maar over zijn camera, ligfiets, efficiëntie en elektronica.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: