Hoofdcategorieën
Topicacties

[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 november 2003

Zoals ik ook al in een reactie aan de redactie van tweakers had geschreven heb ik me de "@#$%^&" zitten irriteren aan een reaguurder die een gigantisch (5000 +) aantal reacties had geschreven op duizenden artikelen terwijl hij ze nooit kocht. Wou persee weten waarom ik mijn server zoveel goedkoper verkocht dan de nieuwwaarde van het ding. Als ik iets wil verkopen onder de normale prijst staat me dat natuurlijk volledig vrij. Hij vond het allemaal vaag terwijl ik de aankoopbon en ook garantie simpelweg op papier heb, Meneer wou zelfs weten of mijn bedrijf eventueel failliet was gegaan. Meerdere mensen zeiden ook tegen die reaguurder ( geenstijl slang), hij heeft toch de bon, kon hem niks schelen, meneer moest en zou erachter komen waarom ik deze server goedkoper verkocht. Uiteindelijk heb ik het artikel maar als verkocht bestempeld omdat ik er geen zin meer in had om telkens weer mijzelf te verdedigen tegen dit figuur.

Het ging om deze verkoop. V&A aangeboden: HP Proliant DL 380 g5

En dat terwijl dit figuur totaal geen interesse had in mijn server. Puur zeiken en narren. Heel vervelend, en totaal terecht dat dit soort reacties en het overall reageren niet meer wordt toegelaten.

Zit net het hele topic terug te lezen, zit dit figuur ook in dit topic te reageren, dit wordt leuk.
Eens even kijken of hij mij herkend.

gleverla wijzigde dit bericht 04-02-2008 01:48 (13%)

Decisions made in real time are never perfect.

Reg. datum: 09 maart 2006

quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).

- Aantal users dat heeft gereageerd in .plan: 173
- Hiervan actief geweest met reacties in V&A: 159
- V&A reacties afkomstig van deze personen: 23.976 (= 157 per persoon)
- Totaal aantal reacties in V&A 211.610, afkomstig van 15.040 unieke users
- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.

De stats maken de schaal van het probleem duidelijk. Ik vind het een aardige prestatie om met 159 personen bijna 24.000 reacties te bakken in V&A. Dit terwijl het alleen de bedoeling was om in V&A te reageren als daar een duidelijke aanleiding voor was, namelijk de intentie om een object in V&A te kopen dan wel te leveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze groep gebruikers zulke grote hoeveelheden objecten verhandelde in V&A.
Ik lees nu net pas weer de FP en zie dus de link weer naar deze thread en deze post.

Als de groep spammers zo klein is, kan je gemakkelijk deze groep aanschrijven danwel strenger beoordelen. Dan pak je meteen het meerendeel van de posts aan en een grotere kans dat er minder klachten zullen komen ahv deze posters. Waarom dan alle tweakers eronder moeten lijden, begrijp ik niet.

troep.com

quote:
Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:09:
[...]
Dat is een optie die we in het verleden hebben overwogen en niet zullen implementeren. Degene die belang heeft hij het goed laten verlopen van zijn advertentie zal nooit objectief zijn en zal altijd datgene instellen dat voor hem voordelig is en niet datgene dat voor zowel de adverteerder en eventuele (ver)koper het beste is. Door de adverteerder voorrechten te geven haal je de neutraliteit uit Vraag en Aanbod, iets dat we niet willen.
Dit vind ik nog steeds een erg rare uitleg. Het is een beetje raar om de koper en de verkoper gelijke "rechten" te geven. De adverteerder heeft sowieso "voorrechten", hij bepaalt immers op welke manier hij het product wil verkopen.
- Met of zonder veiling.
- Met of zonder duidelijke uitleg.
- Hoge prijs of lage prijs.

De adverteerder zijn keuzes zijn nu ook al gebaseerd op wat voor hem "voordelig" is. Kopen en verkopen is nooit objectief, het is altijd een spelletje tussen koper en verkoper. Dat geld in winkels, op de markt, maar ook op internet. Tweedehands spullen kopen en verkopen is niet hetzelfde als iets kopen bij een webshop.

Ik denk dat de mogelijkheid om reacties aan of uit te zetten nodig is om V&A een aangename plaats te houden, waar alle soorten verkopers zich thuis voelen. Ik denk dat potentiële kopers het sowieso niet echt uitmaakt of het nu aan staat of niet, als je iets echt wil hebben dan stuur je toch wel een mailtje (en negeer je de negatieve reacties).

Een nieuw V&A forum zou wat mij betreft ook een oplossing zijn. Ik vind het erg fijn als mensen mij direct (ongecensureerde) feedback geven als ik een advertentie plaats. Iets wat bij email niet snel gebeurt omdat de drempel een stuk hoger is.

Ook vind ik het raar dat bij "Gevraagd" de reacties ook uitstaan, aangezien hier volgens mij geen problemen waren...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties: [view][quote]

Door: Longbeard
Productmanager Pricewatch, FPC
Last van VNU adminifrustratie

quote:
FreezeXJ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:17:
Ik zie een paar problemen :
- Het merendeel van de reacties was bagger.
- Er zitten wel goede tussen
- Geheel afschaffen van V&A gebeurt nog niet (hoop ik).
- Modereren helpt niet genoeg.

Waarom niet ( in navolging van Hardware.Info ) een minimum van 50 posts in techfora verplicht stellen voor je kunt reageren in V&A. Lost een heleboel problemen op, zoals de 'first-day-posters', onzinnige vragen en 'snel een nieuw account aanmaken'.
Als het probleem veroorzaakt zou worden door beginners zou dit de oplossing zijn. Echter worden de huidige problemen niet veroorzaakt door alleen de beginnende users, maar ook door users die al enkele maanden tot jaren lid zijn.
quote:
[...]

Heel mooi, maar blijkbaar heeft die T.net bezoeker die kennis niet. Zorg dan dus dat alleen die gewenste tweaker kan reageren, niet de casual n00b die eens langsloopt op zoek naar een koopje, en maar wat gaat zieken. Ik hoef denk ik niet te refereren aan de hoeveelheid topics die dagelijks op slot gaat wegens het niet lezen van een FAQ/niet gebruiken van Google/te weinig eigen onderzoek. Zorg dat deze mensen niet kunnen reageren in V&A, en je hebt een zorg minder.
Die users zijn het probleem niet. Het probleem spitst zich toe op een kleine groep Tweakers die binnen V&A de sfeer bepaalden, door ongefundeerde one-liners. Niet door casual bezoekers.
quote:
T.net wordt groot, en staat bekend als een plaats waar je een goed antwoord kunt krijgen/vinden. Da's mooi, maar de nadelen komen. Behandel die dan, en zeg niet "we kunnen de n00bs niet meer aan, dus we gooien het helemaal dicht". Marktplaats zit vol idioten (sorry, maar het niveau is bagger), T.net V&A was een plaats waar we ze algemeen weghielden door vragen te stellen. Nu kan dat niet meer, dus het niveau kan omlaag. Let wel, kan. Of het gebeurt weet ik niet.
Misschien dat enkele posters de illusie hadden dat ze het niveau binnen V&A, door het posten van ongefundeerde one-liners, hoog hielden, echter ging het niveau van V&A schrikbarend naar beneden. De oorzaak daarvoor zijn niet de bezoekers of de noobs.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

quote:
FreezeXJ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:29:
[...]

@ JHS : Die groep is bij te sturen, je ziet het hier al. Stuur de top-100 megaspammers een mailtje met nogmaals de uitleg, vraag ze akkoord te gaan, en voila. Weigeren ze alsnog, tja, jammer dan, reactiemogelijkheid uit. Als ik zie dat hun reacties voor >80% op V&A gepost zijn, geeft dat wel aan dat de meesten hier een soort sport van maken. Jullie vonden het tot nu toe al strengere regels, en blijkbaar zijn er een heleboel mensen niet van onder de indruk. Conclusie : strenger worden. Geef FP-mods een 'MiniBan;'-functie, die iemands reactiemogelijkheden gewoon voor een week uitschakelt, met eventueel een mailtje erbij "sorry, zinloze post aangetroffen, je kunt een week niet reageren." In dat geval is het gewoon een snelle mogelijkheid om aan te passen, en hoef je niet apart een mailtje te bakken, wat weer tijd kost. (ik denk overigens dat een heleboel promods ook geschikt zijn voor dit werk)
Moderaten was te zwaar, maak het lichter. Weer de zinloze gevallen, en stuur de rest bij.
FPA's en PowerMods hebben al de mogelijkheden om users te bannen. We hebben al een vrij strikt beleid gevoerd, dat heeft echter geen effect gehad.
quote:
Daarnaast : Zijn mods nog van plan om veranderingen te overwegen, of is dit topic meer "we leggen het ze nog wel een keer uit, maar onze actie staat vast, reacties komen niet terug"? In het laatste geval hebben voorstellen namelijk weinig zin :+
V&A is voortdurend aan verandering onderhevig, voorstellen zijn altijd welkom. Tot nu toe heb ik vrij weinig geschikte voorstellen gehoord. Al hebben we bijvoorbeeld de 15 posts per maand in V&A wel in overweging genomen. Het terugplaatsen van de mogelijkheid om te reageren in de huidige vorm zal echter niet terugkeren.

quote:
gambieter schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:30:
Even een opmerking over het bericht van Femme op de frontpage (plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod). Daar staat:

[...]

Die laatste opmerking heeft geleid tot topics als Microsoft Game Sensor Device + Motocross Madness. Kan die opmerking van Femme niet beter aangepast worden, om te voorkomen dat mensen denken dat de feedback nu via het forum zal gaan? Dan krijgen de HW forums allerlei baggertopics :)

(disclaimer: ik heb snel gebladerd of dit al aangekaart was en zag het niet staan. Excuus als ik het gemist heb)
Deze opmerking heb ik verwijderd, aangezien deze voor verwarring zorgde.

quote:
Jimbolino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:07:
[...]

Dit vind ik nog steeds een erg rare uitleg. Het is een beetje raar om de koper en de verkoper gelijke "rechten" te geven. De adverteerder heeft sowieso "voorrechten", hij bepaalt immers op welke manier hij het product wil verkopen.
- Met of zonder veiling.
- Met of zonder duidelijke uitleg.
- Hoge prijs of lage prijs.

De adverteerder zijn keuzes zijn nu ook al gebaseerd op wat voor hem "voordelig" is. Kopen en verkopen is nooit objectief, het is altijd een spelletje tussen koper en verkoper. Dat geld in winkels, op de markt, maar ook op internet. Tweedehands spullen kopen en verkopen is niet hetzelfde als iets kopen bij een webshop.

Ik denk dat de mogelijkheid om reacties aan of uit te zetten nodig is om V&A een aangename plaats te houden, waar alle soorten verkopers zich thuis voelen. Ik denk dat potentiële kopers het sowieso niet echt uitmaakt of het nu aan staat of niet, als je iets echt wil hebben dan stuur je toch wel een mailtje (en negeer je de negatieve reacties).
Dus ga je de adverteerder nog meer voordelen geven. :? Lijkt mij niet gewenst.
quote:
Een nieuw V&A forum zou wat mij betreft ook een oplossing zijn. Ik vind het erg fijn als mensen mij direct (ongecensureerde) feedback geven als ik een advertentie plaats. Iets wat bij email niet snel gebeurt omdat de drempel een stuk hoger is.

Ook vind ik het raar dat bij "Gevraagd" de reacties ook uitstaan, aangezien hier volgens mij geen problemen waren...
Straks kun je via een DM feedback krijgen. Dev-technisch is er geen verschil tussen Vraag en Aanbod Ads.

Door: JHS
DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

quote:
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:06:
(...) Straks kun je via een DM feedback krijgen. Dev-technisch is er geen verschil tussen Vraag en Aanbod Ads.
Maar als dat wenselijk word geacht, kan dat natuurlijk wel verzocht worden, lijkt me :) .

quote:
R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Als je mijn post eens goed doorleest had je gelezen dat ik refereerde aan een regel die volgens Femme wel eens zou kunnen werken.

[...]

Daar refereerde ik aan.
Dat voorstel hebben we overwogen. Echter prefereren we de DM functionaliteit.
quote:
[...]

Is een "goed ontworpen" onderdeel dumpen omdat een groep zich niet aan de regels houdt dan logischer??
Tijden veranderen en daarmee veranderd de functionaliteit van een "goed ontworpen" onderdeel. Een kleine groep tweakers, maar een bepalende groep binnen V&A, heeft dit onderdeel, ondanks vergaande maatregelen, veranderd in iets dat wij liever niet binnen Tweakers.net willen zien.
quote:
[...]

Ook jij spreekt jezelf nu tegen, want mogen GEFUNDEERDE ongevraagde comments nou wel of niet??
Wanneer de gefundeerde comments de overhand hadden gehad, hadden we de mogelijkheid tot reageren aan gelaten. Helaas hadden de ongefundeerde one-liners de overhand.
quote:
Maargoed, ik krijg een beetje het idee dat het gewoon geen nut heeft om te reageren in dit topic, want het komt er steeds op neer dat jullie niet bereid zijn keihard op te treden tegen die 1.1%... Als dat zo is, dan is het systeem idd gedoemd te mislukken. Maar zoals het systeem er nu is, heb je Marktplaats met wat duurdere namen... Op zoek naar sponsoring van eBay??

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
Jimbolino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:07:
Ik vind het erg fijn als mensen mij direct (ongecensureerde) feedback geven als ik een advertentie plaats. Iets wat bij email niet snel gebeurt omdat de drempel een stuk hoger is.
Dus jij wilt graag contact met mensen die compleet geen interesse in jouw product hebben? Dat lijkt me toch niet echt praktisch om snel dingen te verkopen.

Mensen die interesse in jouw product hebben, nemen wel contact op met je hoor.
quote:
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:06:
Dev-technisch is er geen verschil tussen Vraag en Aanbod Ads.
Volgens mij bedoelde hij het niet dev-technisch. Hij bedoelde dat er met de reacties bij Vraag-ads nauwelijks problemen waren.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

quote:
JHS schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:14:
[...]
Maar als dat wenselijk word geacht, kan dat natuurlijk wel verzocht worden, lijkt me :) .
Verzocht wel of we het doen is natuurlijk een ander verhaal.

De reactie mogelijkheid was bedoeld om het mogelijk te maken te communiceren met de aanbieder. Via de DM brengen we deze mogelijkheid terug.

Reg. datum: 01 april 2007

is dit geen oplossing?: gewoon 2x V&A . (lijkt me vrij simpel)

V&A(1) reacties uit ,zoals het nu is .

V&A(2)reacties aan, bijna alle soorten van reacties toegestaan.(geen scheldwoorden of andere persoonlijke aanvallen) is natuurlijk wel in te vullen, wat echt niet door de beugel kan.

kan de adverteerder zelf kiezen of hij zijn ad onder 1of 2 plaatst.

Reg. datum: 21 december 2007

De reactiemogelijkheid had voor mij zeker toegevoegde waarde. Het gaf ook nuttige info, gezichtspunten en relativeringen en het maakte V&A nog enigszins transparant.

Het misbruik lijkt mij een typische 80/20 casus: pak de kleine groep aan die voor de overlast zorgt (ban of ontneem reactiemogelijkheid).

How can I be of service?

quote:
pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:04:
V&A(2)reacties aan, bijna alle soorten van reacties toegestaan.(geen scheldwoorden of andere persoonlijke aanvallen) is natuurlijk wel in te vullen, wat echt niet door de beugel kan.
Dus dan maak je gewoon een tweede V&A, met een soort mini-HK eronder waarin praktisch alles kan.
Lekker veel werk voor de crew om dat schoon te houden. En wat voegt het toe? Gezelligheid? Het is in elk geval een goed stuk werkverschaffing.

Ik moet me sterk vergissen, maar was het doel van V&A niet producten kopen en verkopen? Waarom moet er zo'n slowchat bij? :?

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

quote:
pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:04:
is dit geen oplossing?: gewoon 2x V&A . (lijkt me vrij simpel)

V&A(1) reacties uit ,zoals het nu is .

kan de adverteerder zelf kiezen of hij zijn ad onder 1of 2 plaatst.
Lees ajb de eerdere voorstellen hierover en de reacties van ons daarop. Herhaling van een voorstel in een andere vorm heeft erg weinig nut.

quote:
Kees030 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
De reactiemogelijkheid had voor mij zeker toegevoegde waarde. Het gaf ook nuttige info, gezichtspunten en relativeringen en het maakte V&A nog enigszins transparant.

Het misbruik lijkt mij een typische 80/20 casus: pak de kleine groep aan die voor de overlast zorgt (ban of ontneem reactiemogelijkheid).
Lees svp eerst de draad door. Deze groep heeft ettelijke mails, waarschuwingen en bans gehad. Daarnaast gaan we niet bepaalde groepen censureren.

Longbeard wijzigde dit bericht 04-02-2008 10:13 (11%)

quote:
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Ik moet me sterk vergissen, maar was het doel van V&A niet producten kopen en verkopen? Waarom moet er zo'n slowchat bij? :?
misschien omdat er vraag naar is?

(ik wil de verdeling in ads wel eens zien, als dit werkelijkheid zou worden)

quote:
pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:18:
[...]

misschien omdat er vraag naar is?

(ik wil de verdeling in ads wel eens zien, als dit werkelijkheid zou worden)
Omdat een kleine groep wil slow-chatten en daarmee de sfeer verpesten. Nee, dank je.

Reken er maar niet op dat we een mogelijkheid terugbrengen of creëren waarbij het slowchatten of het plaatsen van ongefundeerde reacties terugkeert.

Longbeard wijzigde dit bericht 04-02-2008 10:22 (19%)

quote:
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Herhaling van een voorstel in een andere vorm heeft erg weinig nut.
ik probeer mee te denken aan een oplossing, en dan heeft elke vorm van een voorstel(in mijn ogen) nut.
alleen krijg ik wel meer het idee, dat het zinloos is om mee te denken.
maargoed, het is hier dan ook geen democratie!

pcgek wijzigde dit bericht 04-02-2008 10:32 (6%)

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:18:
[...]

Mensen die interesse in jouw product hebben, nemen wel contact op met je hoor.
[...]
Als ik een ad zie, waar ik in eerste instantie interesse heb, kan dat best verdwijnen indien de ad onduidelijk is, onvoldoende informatie bevat of gewoon niet klopt. Dan ga ik niet de moeite nemen een e-mail te sturen.

Het is niet allemaal zwart-wit.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

How can I be of service?

quote:
PcDealer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:31:
Als ik een ad zie, waar ik in eerste instantie interesse heb, kan dat best verdwijnen indien de ad onduidelijk is, onvoldoende informatie bevat of gewoon niet klopt. Dan ga ik niet de moeite nemen een e-mail te sturen.
Ja maar krijg je nu ineens veel meer vertrouwen in een louche advertentie, als de mogelijkheid geboden wordt er op te reageren? Het blijft nog steeds een louche advertentie. Ik zou er nog steeds niet op reageren.

De verkoper in kwestie merkt vanzelf wel als niemand reageert. En zal geneigd zijn de volgende keer een betere advertentie te plaatsen. Dit is volgens mij wel gewenst :) Niet lukraak advertenties plaatsen en onduidelijkheden élke keer oplossen middels reacties.

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. :)
quote:
Het is niet allemaal zwart-wit.
Dat is een ding wat vaststaat. :) Was het maar zo, want dan was er vast een oplossing te vinden die voor iedereen werkt. Nu zijn er zoveel grijstinten (om even in jouw analogie te blijven), dat je ze nooit allemaal tevreden kan maken.

Cloud wijzigde dit bericht 04-02-2008 10:35 (9%)

quote:
pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:28:
[...]

ik probeer mee te denken aan een oplossing, en dan heeft elke vorm van een voorstel(in mijn ogen) nut.
alleen krijg ik wel meer het idee, dat het zinloos is om mee te denken.
maargoed, het is hier dan ook geen democratie!
Mee denken is niet zinloos. Enkel voorstellen waarbij wederom een slow-chats en/of ongefundeerde one-liners gaan overheersen is niet iets dat we zullen invoeren.

Reg. datum: 21 december 2007

quote:
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:12:
[...]

Lees svp eerst de draad door. Deze groep heeft ettelijke mails, waarschuwingen en bans gehad. Daarnaast gaan we niet bepaalde groepen censureren.
"...niet bepaalde groepen censureren."

Maar de hele groep censureren is kennelijk geen punt |:(

How can I be of service?

quote:
Kees030 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:24:
"...niet bepaalde groepen censureren."

Maar de hele groep censureren is kennelijk geen punt |:(
Als je een bepaalde groep pakt, heet het censuur. Als je iedereen pakt, is er van censuur geen sprake.

*blanked-out*
Reg. datum: 12 december 2001

Wat ik me nu afvraag, gaat het MT nu überhaubt iets doen naar aanleiding van dit topic, of zijn de besluiten al genomen en is dit topic compleet zinloos, anders dan dat het een uitlaatklep is voor Tweakers die hun ongenoegen willen uiten?
Want het lijkt erop dat er geenzins iets mee gedaan gaat worden, anders dan hetgeen in het .plan is aangekondigd.

Misschien is het een idee om dat aan te geven en te posten, zodat men ook weet dat het bedenken van alternatieven en die hier posten een verspilling is van de tijd.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: