Gathering of Tweakers

Quicksearch
ja
Reg. datum: 18 augustus 2003

Holoris, je spreekt jezelf nu tegen. Enerzijds heb je het over reacties van mensen die niet willen kopen, en het overbodig zijn daarvan. Daarna zeg je dat die posts best nuttig kunnen zijn. Wat wil je nou :)

En het is maar een interpretatie wat je veel vindt... Veel is bij mij een substantieel deel van de _gebruikers_ die het misbruiken. Bij anderen is veel een miniem deel van de gebruikers die het substantieel misbruikt...

[...]

pven wijzigde dit bericht 03-02-2008 11:23 (98%)

HP Proliant DL785 - 32 cores

PW =/ HK

Longbeard wijzigde dit bericht 03-02-2008 13:36 (90%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
Idd, Het is dat je 'm ge-edit hebt, want anders.. :X :'(

Afternaft

quote:
Longbeard schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:57:
[...]

Modereren van reacties is al uitgeprobeerd en uitgezet vanwege het weg modereren van kritiek op de advertenties en/of het modereren op mening.
Dan snap je duidelijk niet wat ik probeer te zeggen. Mijn punt:

Reacties aanzetten, die algemeen te beoordelen zijn, óók door de adverteerder. Maar als zijn moderatie téveel afwijkt van de gemiddelde moderatie per reactie, ontneem hem dan zijn rechten voor die ad.

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Acties: [view][quote]

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Jejking: Maar dan moet er toch voldoende gemodereerd worden, wat lijkt mij in V&A niet altijd zo zal zijn, en zit je nog steeds met het modereren op mening :) ? Alhoewel, misschien dat de modbot daar verbetering in zou brengen?

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

quote:
R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:16:
[...]

Als je toch de voorbeelden om mijn punt duidelijk te maken eruit gaat pikken, onderbouw dan eens waarom mijn andere voorbeeld geen waardevolle suggestie is van de community.
Wanneer je het topic eens goed doorleest dan had je gelezen dat het moderatiesysteem niet heeft gewerkt. De community dat binnen V&A actief was modereerde op mening en niet of de reactie aanvullend voor de advertentie was. Die mogelijkheid is dus uitgeprobeerd en is heeft helaas niet gefunctioneerd.
quote:
[...]

Leg het verschil dan eens uit? Ik onderbouw waarom ik de vergelijking maak met het forum, dan is een STFW-reactie natuurlijk ongepast.
Vraag en Aanbod heeft een geheel andere functie dan een forum. Het reageren onder Vraag en Aanbod is een tijdlang sterk gemodereerd, dat heeft helaas ook niet tot een bevredigend resultaat geleid.
quote:
[...]

Had ik al gedaan. Ik vindt het argument We hebben mensen _tijdelijk_ verbannen en het hielp niet niet afdoende. Er bestaat zoiets als een permban.
Dan het argument Nog strenger aanpakken willen we niet. Nee, en de reactiemogelijk weghalen wil de community niet. En er is al gezegd dat jullie dat liever ook niet gedaan hadden. Maw: jullie hadden de mogelijkheid om strenger op te treden en daarmee het probleem te verhelpen. Dat wilden jullie niet, en nu ontwijken jullie het probleem. Wat ten koste gaat van 98.9% van de mensen die in V&A hebben gereageerd.
We gaan niet een hele groep permanent bannen omdat een onderdeel niet volgens het ontwerp functioneerd.
quote:
En dan komen we tot een keypoint in de hele discussie: Wat hebben anderen te maken met jouw handeltje
Laat me daar eens een analogie voor gebruiken.
Stel je wil een naaimachine kopen voor je vrouw, om haar cadeau te doen. Maarja, jij als tweaker hebt verstand van computers, niet van naaimachines. Toevallig weet je dat de buurvrouw al 62 jaar een kledingreparatiebedrijfje heeft, en dus wel het naadje van de kous weet over naaimachines. Zou je haar hulp vragen bij jouw aankoop?? Ik denk het wel, en anders ben je te trots om het verstandig te doen.
Want iedereen weet: verkopers hebben een belang wat lijnrecht staat tegenover het belang van de kopers. Verkopers willen het goedkoopste product (qua inkoop) voor zo veel mogelijk geld verkopen, en kopers willen maximale kwaliteit voor zo min mogelijk geld.
Maar om terug te komen bij mijn voorbeeld: niet iedereen heeft die hulp. Niet iedereen heeft een buurvrouw met een kledingreparatiebedrijfje. Maar iedereen kent wel íemand met meer verstand van zake. Zeker, ontken ik niet. Maar wat als de persoon die jij kent aan de andere kant van het land, of zelfs de andere kant van de wereld woont. Is het dan niet verrekte handig dat je zijn/haar commentaar bij de hand hebt, op dezelfde site waar je zoekt naar je nieuwe naaimachientje. Net alsof je naast die persoon in de winkel staat.
Ik denk dat de meesten de gedachtengang achter mijn analogie wel kunnen volgen. Zoniet, laat het me weten, zodat ik het kan verduidelijken.
Als het onderbouwde reacties waren geweest dan hadden we de mogelijkheid tot reageren aan laten staan. Helaas was dat niet het geval, ongefundeerde one-liners hebben de overhand genomen, iets dat we hebben proberen in te dammen, maar dat ons niet gelukt is. Daarop hebben wij besloten de reactie mogelijkheid te verwijderen om zodra de devvers daarmee klaar zijn te vervangen door DM. DM bied straks de mogelijkheid de adverteerder te benaderen. Daarmee komt de mogelijkheid terug waarvoor het reactiesysteem was bedoeld namelijk om extra informatie aan de adverteerder te stellen. Zoals Femme eerder heeft gezegd is het reactiesysteem niet bedoeld om ongevraagd je met een transactie te bemoeien. Het advies inwinnen is iets anders dan ongevraagd ongefundeerd advies geven, het laatste is wat er zich in V&A afspeelde.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

kruispost uit .plans item omdat dit misschien toch een beter plek is...

Ander idee:
Weer aanzetten en iemand(en) voltijds betaald eraan zetten om de v/a te modereren en vervolgens eventueel een v&a abonnement of een bestaand abonnement uitbreiden om te mogen reageren in deze rubriek.
Ook/Of kunnen er eventueel contextuele (vergelijkbaar met gevraagd/aangeboden item) advertenties geplaatst worden (text only aub). Natuurlijk kun je je afvragen hoe het nu met de page views zit gaan die nu erg omlaag en dan wel even een maand of iets dergelijks in de gaten houden. Als deze omlaag gaan kun je voor een commerciele site er van uitgaan dat je inkomsten derft uit de v&a reacties door pageview volume en dus aanwezigheid op de site. Het creeren van een baan voor v&a kan toch niet een slechte zaak zijn.

Uitbreiding:
Ik ga voorbij aan de inhoudelijke discussie over de reacties in vraag en aanbod omdat (als het goed gemodereerd wordt tegen excessen) ondanks dat het er af en toe niet zo fijn aan toe ging de diverse kritieken wel nuttig en/of leerzaam konden. Ook hielp men er elkaar in de context van de advertenties. Ik denk dus dat het meer een werkvloer issue is.

ja
Reg. datum: 18 augustus 2003

quote:
Longbeard schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:31:
Wanneer je het topic eens goed doorleest dan had je gelezen dat het moderatiesysteem niet heeft gewerkt. De community dat binnen V&A actief was modereerde op mening en niet of de reactie aanvullend voor de advertentie was. Die mogelijkheid is dus uitgeprobeerd en is heeft helaas niet gefunctioneerd.
Als je mijn post eens goed doorleest had je gelezen dat ik refereerde aan een regel die volgens Femme wel eens zou kunnen werken.
quote:
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:38:
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort regeltjes (omdat er nogal wildgroei kan onstaan die het er allemaal niet duidelijker op maakt voor de gebruikers), maar in dit geval zou het nog wel eens zeer effectief kunnen zijn.

Zonder de reacties van users die het reageren in V&A voor oneigenlijke doeleinden gebruiken is het adminnen waarschijnlijk ook een stuk minder werk.
Daar refereerde ik aan.
quote:
We gaan niet een hele groep permanent bannen omdat een onderdeel niet volgens het ontwerp functioneerd.
Is een "goed ontworpen" onderdeel dumpen omdat een groep zich niet aan de regels houdt dan logischer??
quote:
Zoals Femme eerder heeft gezegd is het reactiesysteem niet bedoeld om ongevraagd je met een transactie te bemoeien. Het advies inwinnen is iets anders dan ongevraagd ongefundeerd advies geven, het laatste is wat er zich in V&A afspeelde.
Ook jij spreekt jezelf nu tegen, want mogen GEFUNDEERDE ongevraagde comments nou wel of niet??

Maargoed, ik krijg een beetje het idee dat het gewoon geen nut heeft om te reageren in dit topic, want het komt er steeds op neer dat jullie niet bereid zijn keihard op te treden tegen die 1.1%... Als dat zo is, dan is het systeem idd gedoemd te mislukken. Maar zoals het systeem er nu is, heb je Marktplaats met wat duurdere namen... Op zoek naar sponsoring van eBay??

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
[...]

Hoe lang geleden was dat? Als ik me niet vergis in een andere opzet van het huidige moderatiesysteem, die een paar dagen geleden op kleine punten is gewijzigd.

Verder denk ik dat de huidige opzet van v&a niet behouden blijft omdat het aantal views flink is afgenomen wat leidt tot verslechtere verkoopomstandigheden, wat tot gevolg heeft dat de meerwaarde van v&a afneemt.

Enige voordeel van v&a t.o.v. MP is dat er geen dubbele of xx-tal advertenties zijn van hetzelfde.

PcDealer wijzigde dit bericht 03-02-2008 14:40 (21%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Waarom wordt V&A opeens voor huiskamer uitgemaakt als ik zeg dat het een vaste stop was? Het is gewoon een interessant aspect van tweakers, er staat heel regelmatig goede uitleg, het is mijn plek om gadgets te kopen en verkopen en iedereen is altijd ontzettend gezellig bezig. Het is echt een soort marktplaats, maar dan bedoel ik zo'n fysiek ding waar je met mensen met echte interesse kunt kletsen. In tegenstelling tot marktplaats.nl wat gewoon sec kopen/verkopen en niet zeiken is - geestesloos marktgedrag dus, zoiets als een supermarkt.

(hm, goede analogie)

Wat? Taboe?

quote:
ssj3gohan schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:45:
Waarom wordt V&A opeens voor huiskamer uitgemaakt als ik zeg dat het een vaste stop was? Het is gewoon een interessant aspect van tweakers, er staat heel regelmatig goede uitleg, het is mijn plek om gadgets te kopen en verkopen en iedereen is altijd ontzettend gezellig bezig.
Ik ben het met je eens, hoewel het in geval van de V&A natuurlijk ook functioneel moet blijven (maar ik vond dat de reacties dit niet echt in de weg stonden, ik heb genoeg hersens om de slechte eruit te filteren en van de goede gebruik te maken).

Een site als T.net moet er aan de voorkant voor zorgen dat er zoveel mogelijk blije gebruikers rondsurfen (dit resulteert er dan vanzelf in dat er aan de achterkant allerlei commerciele mogelijkheden ontstaan).

Commercieel gezien (saai onderwerp maar daar draait het uiteindelijk toch om) is het interessante aan T.net dat er niet alleen veel gebruikers zijn maar ook dat deze gebruikers veel meer binding hebben met de site. Dit in vergelijking met een site als Nu.nl, waar mensen alleen maar even langskomen voor het nieuws (over 2 jaar zal er ongetwijfeld een betere site voor nieuws zijn dan Nu.nl, omdat het concept volledig kopieerbaar is).

Door de V&A te beperken, zoals m.i. nu gebeurd is, heeft T.net 1 uniek aspect minder. Ik vraag me, uit bovenstaand oogpunt, af of dit handig is.

Onbegrijpelijk dat de mogelijkheid een reactie te geven is weggehaald bij V&A. Ik heb niet vaak gezien dat de verkoopadvertenties die oprecht met goede bedoelingen geplaatst waren (Dus niet met de bedoeling iemand anders in enig opzicht te benadelen) en mits ze goed waren geformuleerd negatief commentaar opleverden. Het feit dat het kunnen plaatsen van advertenties met argusogen door een community werd gevolgd, was een belangrijke meerwaarde van het kunnen aanbieden op tweakers.net. Verkopers die misschien niet helemaal eerlijk of te goeder trouw waren, konden hiermee moeilijker hun gang gaan. Hoewel openheid soms onbedoelde effecten geeft, is het naar mijn idee meestal de beste manier om een positief werking te hebben.

Het herhaaldelijk wijzen op strijdigheid met de voorwaarden waaraan een reactie zou moeten voldoen als motivatie om de reactie mogelijkheid weg te halen, is niet bevorderlijk voor de begripsvorming voor deze actie. Misschien moeten de voorwaarden veranderd worden, zodat reacties -met de bedoeling een eerlijke en transparante handel te bevorderen- wel toegestaan zijn.

w_m0zart wijzigde dit bericht 03-02-2008 15:30 (0%)
Reden: Spelling

Mooooh!

Ik zie een paar problemen :
- Het merendeel van de reacties was bagger.
- Er zitten wel goede tussen
- Geheel afschaffen van V&A gebeurt nog niet (hoop ik).
- Modereren helpt niet genoeg.

Waarom niet ( in navolging van Hardware.Info ) een minimum van 50 posts in techfora verplicht stellen voor je kunt reageren in V&A. Lost een heleboel problemen op, zoals de 'first-day-posters', onzinnige vragen en 'snel een nieuw account aanmaken'.
quote: Femme
Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft
Heel mooi, maar blijkbaar heeft die T.net bezoeker die kennis niet. Zorg dan dus dat alleen die gewenste tweaker kan reageren, niet de casual n00b die eens langsloopt op zoek naar een koopje, en maar wat gaat zieken. Ik hoef denk ik niet te refereren aan de hoeveelheid topics die dagelijks op slot gaat wegens het niet lezen van een FAQ/niet gebruiken van Google/te weinig eigen onderzoek. Zorg dat deze mensen niet kunnen reageren in V&A, en je hebt een zorg minder.

T.net wordt groot, en staat bekend als een plaats waar je een goed antwoord kunt krijgen/vinden. Da's mooi, maar de nadelen komen. Behandel die dan, en zeg niet "we kunnen de n00bs niet meer aan, dus we gooien het helemaal dicht". Marktplaats zit vol idioten (sorry, maar het niveau is bagger), T.net V&A was een plaats waar we ze algemeen weghielden door vragen te stellen. Nu kan dat niet meer, dus het niveau kan omlaag. Let wel, kan. Of het gebeurt weet ik niet.

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Splitting the thaum.

Alsof mensen met 50 posts inherent een hoger kennisniveau hebben :? . Daarnaast is het zo dat het op het forum iniedergeval zo is dat inzet en niet kennis centraal staat :) .
FreezeXJ: ik zie best wel wat daarin. Het gaat niet om het hogere niveau, maar om de first-day-posters weg te houden. Dat heeft daarnaast een uitgebreider effect dat duidelijk wordt gemaakt dat enig niveau wordt verwacht ("he, een niet onoverkomelijke hobbel, ik moet duidelijk mn best doen...").

Ik moet overigens zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben in het niveau van hardware.info, ik hoop niet dat we die kant op gaan. Er zijn daar een paar goeie reaguurders, maar voornamelijk toch lager niveau semitweakers. Bovendien is hardware.info een stuk commercieler en wordt kritiek die richting de sponsors (MSI, Recom, Lian Li, Gigabyte, etc.) gaat niet gewaardeerd. Nu heeft tweakers.net ook VNU als grote sponsor, maar het lijkt me dat die (voor zover ik kan overzien) lang niet zo'n dikke vinger in de pap heeft.

Wat? Taboe?

Splitting the thaum.

Oh, daarnaast: Als net hierboven geconcludeerd is dat een groot deel van de slechtere reacties afkomstig is van een groep fanatieke gebruikers, dan voegt het eruit filteren van nieuwe mensen toch ook niets toe :) ?
Mooooh!

@ssj3gohan : Ik zeg niet dat we HWI achterna moeten, ik ben er niet voor niets weg ;) T.net heeft voorlopig een hoog niveau (hoewel dat in mijn ogen hard afzakt, maar het kan ook dat ik gewoon te hard ga O-) ), en weinig tot geen sponsorgedoe (de PS3-affaire is nog niet vergeten blijkbaar). Het is alleen dat ik geen goede ideeën weiger omdat een mindere site ze al heeft toegepast.

@ JHS : Die groep is bij te sturen, je ziet het hier al. Stuur de top-100 megaspammers een mailtje met nogmaals de uitleg, vraag ze akkoord te gaan, en voila. Weigeren ze alsnog, tja, jammer dan, reactiemogelijkheid uit. Als ik zie dat hun reacties voor >80% op V&A gepost zijn, geeft dat wel aan dat de meesten hier een soort sport van maken. Jullie vonden het tot nu toe al strengere regels, en blijkbaar zijn er een heleboel mensen niet van onder de indruk. Conclusie : strenger worden. Geef FP-mods een 'MiniBan™'-functie, die iemands reactiemogelijkheden gewoon voor een week uitschakelt, met eventueel een mailtje erbij "sorry, zinloze post aangetroffen, je kunt een week niet reageren." In dat geval is het gewoon een snelle mogelijkheid om aan te passen, en hoef je niet apart een mailtje te bakken, wat weer tijd kost. (ik denk overigens dat een heleboel promods ook geschikt zijn voor dit werk)
Moderaten was te zwaar, maak het lichter. Weer de zinloze gevallen, en stuur de rest bij.

Daarnaast : Zijn mods nog van plan om veranderingen te overwegen, of is dit topic meer "we leggen het ze nog wel een keer uit, maar onze actie staat vast, reacties komen niet terug"? In het laatste geval hebben voorstellen namelijk weinig zin :+

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

Even nog een voorbeeldje waarom de reacties weldegelijk meerwaarde biede:

V&A aangeboden: Unidentified stukje RAM

De aanbieder weet zelf niet wat voor een printplaatje is. Als de reacties aan hadden gestaan had een andere gebruiker die wel wist wat het was dat kunnen posten, waarmee iemand die dit kaartje nodig had en het zelf ook niet precies weet blij kon worden gemaakt. Het reactie systeem biedt gewoon veel meerwaarde en maakt het een stuk gezelliger op tweakers.net

Als de reacties optioneel zijn ben je van de volgende punten af:
- Mensen die ontevreden zijn met deze beslissing of mensen die geen producten meer aanbieden door het verlies van de functie.
- Mensen die zich ergeren aan reacties van mede gebruikers.

Iedereen is zo blij, als hierbij ook nog een ge-modificeerd mod systeem wordt gebruikt is het helemaal perfect. Zo heeft de crew minimaal werk en is iedereen blij.
quote:
FreezeXJ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:29:

Daarnaast : Zijn mods nog van plan om veranderingen te overwegen, of is dit topic meer "we leggen het ze nog wel een keer uit, maar onze actie staat vast, reacties komen niet terug"? In het laatste geval hebben voorstellen namelijk weinig zin :+
Zo'n gevoel krijg ik wel vaker bij tweakers.net , als een beslissing eenmaal is genomen is er nog maar weinig ruimte voor kritiek of aanpassing.

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
quote:
SniperFox schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:12:
Even nog een voorbeeldje waarom de reacties weldegelijk meerwaarde biede:

V&A aangeboden: Unidentified stukje RAM

De aanbieder weet zelf niet wat voor een printplaatje is. Als de reacties aan hadden gestaan had een andere gebruiker die wel wist wat het was dat kunnen posten, waarmee iemand die dit kaartje nodig had en het zelf ook niet precies weet blij kon worden gemaakt.
Wat let iemand om de verkoper het antwoord op zijn vraag te mailen, zodat de verkoper zijn advertentie aan kan passen? :) Niets toch? Tuurlijk bij reacties kunnen mensen dit meteen teruglezen, maar toch.
quote:
Het reactie systeem biedt gewoon veel meerwaarde en maakt het een stuk gezelliger op tweakers.net
Begrijp je niet dat de reacties op V&A er niet waren voor de gezelligheid? Dat is precies het probleem! Iedereen ging gewoon even gezellig kleppen op de reacties terwijl bijna niemand daadwerkelijk geïnteresseerd was. Als je dit gezellige kleppen toelaat is de stap naar bemoeizucht snel gemaakt. Iedereen wil even snel een puntje scoren door een fout aan te wijzen in de advertentie, of zich af te vragen wat iemand ooit nog met het verkochte product zou moeten, terwijl producten X, Y en Z er ook allang zijn. :z

Over het mod-systeem is nu al vaak genoeg gezegd dat het niet werkte. Dit komt voornamelijk door het lage aantal views dat de V&A krijgt, i.t.t. een nieuwspost waar het mod-systeem wel werkt. Als je moderatie op reacties aanzet, is het nog vooral die kleine groep van V&A misbruikers die de moderaties gaan doen. Daar help je de V&A niet mee. :)

Reacties op V&A advertenties zouden werkelijk alleen door geïnteresseerden in het product geplaatst moeten worden. Als dat gebeurt, is moderatie ook niet nodig. En andersom, als dat niet gebeurt, zijn er te weinig mensen om de moderatie goed uit te voeren. Want de groep misbruikers overstemt de daadwerkelijk geïnteresseerden met vele malen. Dit is de voornaamste oorzaak van het falen van moderatie op V&A reacties lijkt me, juist omdat vrijwel alleen ongeïnteresseerde tweakers reageerden op de advertenties.

Wat veel mensen hier nu willen is; het opnieuw aanzetten van reacties op de V&A, omdat ze de 'gezelligheid' missen. Dezelfde groep mensen die even door de V&A advertenties heen bladert, niet om mogelijk iets te kopen, maar om te zien of er nog iets is 'om op te reageren'.
Allemaal verkeerd gebruik van de reactiemogelijkheid en daarom logisch dat er om díe redenen niet toe wordt gegeven. :) Die bepaalde gezelligheid is absoluut geen bedoelde meerwaarde t.o.v. andere soortgelijke sites, maar eerder een ongewenste bijwerking.

(Ik heb het missen van gezelligheid, en het kijken tussen de ads om te zien of er iets is om op te reageren, nu al meermaals langs zien komen als redenen waarom het terug zou moeten komen.)

Wat nog wel steeds door mijn gedachten gaat is het toestaan, of optioneel maken, van reacties op Vraag-advertenties, omdat ik daar wel de échte meerwaarde van inzie. Daar weegt hij ook op tegen de mogelijke nadelen. Maar op Aanbod-advertenties ben ik nog steeds niet overtuigd en zie de reacties ook liever niet terugkomen.

Alles op persoonlijke noot.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

Get Up Y'all!

quote:
wolkje schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:40:
[...]

Wat let iemand om de verkoper het antwoord op zijn vraag te mailen, zodat de verkoper zijn advertentie aan kan passen? :) Niets toch? Tuurlijk bij reacties kunnen mensen dit meteen teruglezen, maar toch.

[...]
Maar andere gebruikers kunnen deze historie niet volgen. Als er iemand reageert met 'hey die heb je van mij gekocht voor 10 euro minder' zal niemand dat zien. Of hier in dit geval zal niemand zien dat de info is toegevoegd, zonder dat de gebruiker dit extra kenbaar maakt. Zulke reacties kunnen bijv. laten merken dat een gebruiker minder te vertrouwen is (of juist meer), geen/wel kennis van zaken heeft etc. Juist omdat via internet handelen de nodige risico's met zich meebrengt en mensen graag wat zekerheid willen (bijv. in de vorm van reacties, het is echt een enorme stimulans om te kopen/verkopen) is het juist een prachtig medium.

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
quote:
The__Virus schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:30:
Maar andere gebruikers kunnen deze historie niet volgen. Als er iemand reageert met 'hey die heb je van mij gekocht voor 10 euro minder' zal niemand dat zien.
Ten eerste, als de verkoper de advertentie aanpast, kan de rest het ook prima lezen. En die laatste reactie die jij noemt, is typisch eentje die geen hond interesseert en écht niet de bedoeling is.
quote:
Zulke reacties kunnen bijv. laten merken dat een gebruiker minder te vertrouwen is (of juist meer), geen/wel kennis van zaken heeft etc.
Dat is niet aan jan en alleman om te beslissen. Zo kan iedereen wel van alles gaan roepen over elke verkoper. Aan wie is het dan om te bepalen wat waarheid is? Aan de koper toch?

Dus de koper moet uiteindelijk, net als bij elke andere advertentie site, zelf bepalen of iets vertrouwt is of niet. De roddels van andere tweakers horen daar mijns inziens absoluut niet in thuis.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

ff mijn 2 eurocents...

Er waren te veel mensen die reageerden om alleen maar een reactie te geven en idd geen substantiele toegevoegde waarde hadden. Dit heb ik zelf al vaak genoeg mee gemaakt.

De hoeveelheid tijd om te modereren en om de reacties te screenen is gewoon niet leuk meer. Ook het rapporteren van misbruikers kost gewoon te veel tijd.

Jammer dat een leuke feature van Tweakers op deze manier omzeep is geholpen door slechts een handje vol mensen.

Iets wat wel handig is om te doen :

Laat mensen pas na 7 dagen registratie een advertentie plaatsen. Hierdoor heb je idd een drempel voor de illegale advertenties en marktplaats adverteerders. Je ziet idd erg vaak mensen die registreren advertentie plaatsen en vervolgens niet meer terug komen.
is Engelandvaarder!

Even een opmerking over het bericht van Femme op de frontpage (plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod). Daar staat:
quote:
Vraag & Aanbod is bedoeld om kopers en verkopers van gebruikte artikelen tot elkaar te brengen en is geen forum waar onbeperkt gediscussieerd kan worden. Hiervoor hebben we een andere oplossing, het forum ;) .
Die laatste opmerking heeft geleid tot topics als Microsoft Game Sensor Device + Motocross Madness. Kan die opmerking van Femme niet beter aangepast worden, om te voorkomen dat mensen denken dat de feedback nu via het forum zal gaan? Dan krijgen de HW forums allerlei baggertopics :)

(disclaimer: ik heb snel gebladerd of dit al aangekaart was en zag het niet staan. Excuus als ik het gemist heb)

gambieter wijzigde dit bericht 03-02-2008 23:32 (8%)

Get Up Y'all!

Tja dat is nu blijkbaar de oplossing die ze aandragen maar niet willen hebben...

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws