Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
petitlowie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:55:
die batterijduur maakt voor mij enorm veel uit want ik wil naar films kijken op de bus :)
Als ik de volumebalk op het midden zet en met ipod oortjes luister dan hoor ik bijna niks
Als ik jou was zou ik even een battery test doen met een van je films (even in een playlist zetten oid) en kijken hoelang hij mee gaat (volledig opgeladen natuurlijk). Zet je volume dan op 3/4 en brightness hoe je hem zou willen hebben. Als het goed is heb je dan een redelijke indicatie hoelang hij mee gaat op de stand die jij het lekkerst vind.

quote:
xahmol schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:32:
[...]

Probeer is in-ear dopjes. Niet alleen een veel beter geluid, ook minder volume nodig omdat omgevingsgeluid beter wordt geblokt.
Met een goede koptelefoon moet het ook lukken hoor.
Als ie het geluid goed tegenhoud enz...

DPC team Chelloo.com

quote:
xXMattXx schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:57:
[...]
Met een goede koptelefoon moet het ook lukken hoor.
Als ie het geluid goed tegenhoud enz...
Koptelefoons met grote schelpen kunnen het geluid (afhankelijk van het model) goed tegenhouden ja, maar persoonlijk vind ik zo'n groot ding erg onpraktisch.

Alle standaard meegeleverde doppen bij MP3 spelers en ook de iPod oortjes isoleren echter amper en geven bovendien matig geluid.

In-ears vind ik zelf (maar dat is uiteraard persoonlijk) de ultime combi van comfort en geluidskwaliteit. Bovendien isoleren in-ears nier alleen beter, omdat het signaal dichter bij de trommelvliezen zit is ook minder volume nodig.

xahmol wijzigde dit bericht 13-03-2008 14:23 (9%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
xahmol schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:17:
[...]

In-ears vind ik zelf (maar dat is uiteraard persoonlijk) de ultime combi van comfort en geluidskwaliteit. Bovendien isoleren in-ears nier alleen beter, omdat het signaal dichter bij de trommelvliezen zit is ook minder volume nodig.
Met die gedachte had ik de apple in-ear oordopjes gehaald. Die standaard oordopjes zitten me echt goed, dus ik had verwacht dat de in-ear oordopjes ook wel fijn zouden zitten.

Maar nee, wat een bagger product. Dit dingen blijven met geen mogelijk in m'n oren zitten en als ze niet goed blijven zitten dan klinken ze kut. Ze vallen gewoon als ik m'n hoofd beweeg. Zitten ze goed (aka. ik blijf ze in m'n oren drukken) dan klinken ze ook weer goed. Ik vind het nog steeds lastig te bevatten dat Apple zo'n slecht product op de markt heeft gezet...

Deze gaan dus op marktplaats, en dan komen er wel andere in-ear dopjes. Want met de standaard iPod dopjes hoor ik niks in de bus, of ik moet em super hard zetten, maar dat wil ik niet.

Maar eens zoeken naar wat anders :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

DPC team Chelloo.com

quote:
Vanitas schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:57:
[...]
Maar eens zoeken naar wat anders :P
Heb zelf de Shure SE210, maar dat is een iets ander budget (heb zelf EUR 149,- betaald) dan gratis meegeleverd.

Maar hoor ook goeie berichten over de Sennheiser CX300 of de Creative EP-630, die zijn stukken goedkoper.

Pasvorm van in-ears is overigens hyperpersoonlijk. De meeste in-ears leveren verschillende maten sleaves mee, kijk wat jou het beste bevalt. Te kleine sleaves sluiten niet af en vallen uit je oor, te grote krijg je niet in je oor. Heb zelf kennelijk kleine oorkanalen want altijd de kleinste sleave nodig.

Kortom: heb je de Apple geprobeerd met alle maten meegeleverde sleaves? Wat jij had (uitvallen bij bewegen hoofd) kan nml ook een verkeerde maat sleave zijn. Probeer eerst dat eens voor je wat anders koopt (als je dat tenminste nog niet gedaan had).

xahmol wijzigde dit bericht 14-03-2008 15:05 (44%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Cheyenne, WY

De prijzen kunnen geupdate in de Startpost. Zelf heb ik de Classic voor 199,- gekregen bij Mediamarkt. (80gb)

Maar de officiele prijs is 229, en 329.

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com

Sinds kort ook de trotse eigenaar van een 80 gig Classic :) Heb er laatst een Apple Radio Remote bij gekocht, alles werkt alleen het geluid is mono :X Wel RDS maar geen stereo ? Is dat normaal of issie stuk of mogelijk matige ontvangst ? Kon ook op het internet nergens iets vinden of die wel of niet stereo is... Iemand ervaring ermee ?

Heb vandaag een 80GB classic binnengekregen, ben er over het algemeen wel tevreden over. Geluid is niet super, de besturing (clickwheel) werkt niet helemaal 100%. Maar verder tis wel een lief dingetje, kan ik eindelijk eens al m'n muziek tegelijk meeslepen.

Er staat nu firmware versie 1.1 op, heb er nog geen problemen mee gehad op het clickwheel na. Volgens mij is dat nog steeds niet opgelost met 1.1.1, ik werk zelf onder Debian (linux). Updaten van de firmware is dus een beetje lastig en omslachtig omdat ik dan een pc met Windows of OS X moet zien te vinden.
Moet je bij een update al je muziek er weer opnieuw opzetten? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, transcoden van ~60GB aan audio in flac is geen pretje. -O-

Hulde aan Amarok trouwens, werkt echt perfect, zodra ik m'n ipod aan m'n pc hang synct ie automatisch met last.fm en z'n eigen db, ik hoefde nieteens wat in te stellen! :)

Cheyenne, WY

quote:
Larsie schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:07:
Heb vandaag een 80GB classic binnengekregen, ben er over het algemeen wel tevreden over. Geluid is niet super, de besturing (clickwheel) werkt niet helemaal 100%. Maar verder tis wel een lief dingetje, kan ik eindelijk eens al m'n muziek tegelijk meeslepen.

Er staat nu firmware versie 1.1 op, heb er nog geen problemen mee gehad op het clickwheel na. Volgens mij is dat nog steeds niet opgelost met 1.1.1, ik werk zelf onder Debian (linux). Updaten van de firmware is dus een beetje lastig en omslachtig omdat ik dan een pc met Windows of OS X moet zien te vinden.
Moet je bij een update al je muziek er weer opnieuw opzetten? Daar zit ik namelijk niet echt op te wachten, transcoden van ~60GB aan audio in flac is geen pretje. -O-

Hulde aan Amarok trouwens, werkt echt perfect, zodra ik m'n ipod aan m'n pc hang synct ie automatisch met last.fm en z'n eigen db, ik hoefde nieteens wat in te stellen! :)
Ik zou wel updaten, ivm risico voor je oordopjes. (Of was dat nou die daarvoor weer?)

En nee, je hoeft er niets opnieuw op te zetten. :)

Ik vind het geluid trouwens opmerkelijk goed.

quote:
Niek1616 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:10:
[...]

Ik zou wel updaten, ivm risico voor je oordopjes. (Of was dat nou die daarvoor weer?)
Nee, die hissing bug is gefixt in 1.1.1 en het is dan ook erg aan te raden om te updaten.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Cheyenne, WY

quote:
Vanitas schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:04:
[...]

Nee, die hissing bug is gefixt in 1.1.1 en het is dan ook erg aan te raden om te updaten.
Niet nee, maar ja dus. :)

Beste ipod gebruikers

Vroeger heb ik eens een Ipod 30gb gehad, de laatste met zwartwit scherm zegmaar
hier was ik altijd perfect tevreden over, en ook met Itunes kan ik perfect overweg

Nu krijg ik binnenkort een auto met Blu&me. Deze bied keurig ondersteuning via USB voor ipod/mp3

Daarom wou ik een 160gig Classic kopen en al mijn muziek hier op planten,

maar nu is mijn vraag, zijn er toevallig nieuwe ipod's in opkomst ? (met veel opslag)
ik volg het ipod nieuws niet echt, maar kan zo 123 ook weinig vinden,

Niet dat ik straks een classic koop en er net een nieuwe komt een weekje later

Ik denk persoonlijk dat nieuwe iPod's pas ten vroegste volgend jaar zouden komen. Misschien dat er nog een upgrade komt van de harde schijf of zo, maar toch... Ik denk dat ze zich meer richten op de opvolger van de iPod Touch en de Nano's, die allemaal Flash-geheugen hebben.

De Classic is de enige die nog met een harde schijf werkt... Flash is the future!

Cheyenne, WY

Je weet dat bij Apple nooit.

Ik denk dat ze de classic nog een jaar verkopen, tot dat de touch net zoveel opslagruimte heeft. (Is nu al 32gb, en er komt vast een 64,128 en 256 variant) En daarna denk ik niet dat er nog een "nieuwe classic" komt. Draaiende harde schijven hebben toch een beetje hun laatste tijd gehad.

De vorige "classic" was de 5.5 en het duurde vrij lang tot deze was geupgrade naar de huidige classic.

Maar als je echt zoveel muziek hebt is een PC voor je in auto wellicht een idee?

Nou heb alleen een usb ingang en wil heel af en toe me muziek wel eens nodig hebben als ik zonder auto op pad ga

daarom dacht ik aan de classic,

Ipod touch vind ik persoonlijk voor waar ik hem voor ga gebruiken niet zo,
Allenmaal leuk en aardig dat internet enz, maar voor mij is zo een classic toch gewoon een mp3 speler, zo zal er ook nooit een film op bekeken worden,

Hoelang is de huidige classic er eigenlijk ?

quote:
Nee, niet ja. Mijn nee was als reactie op:
quote:
(Of was dat nou die daarvoor weer?)
Aangezien de hissing bug pas in 1.1.1 is opgelost

Ja, duidelijk he 8)7 :+
quote:
Donstil schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:54:

Hoelang is de huidige classic er eigenlijk ?
Wikipedia: iPod

Dat had je toch ook zelf wel kunnen vinden.

quote:
Vanitas schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:53:
Wikipedia: iPod

Dat had je toch ook zelf wel kunnen vinden.
ik ben niet zo wiki verslaafd, maar deze pagina is best handig

Ja, ik heb vroeger ook nog veel info gezocht over de iPod, maar nooit gedacht aan die Wiki

Ik ben van plan portable speakers te kopen voor mijn iPod Classic. Ik vroeg me af of iemand deze speakers had:

Logitech mm50 (50 euro)

http://www.gadgetspeak.com/content/images/logitech-speakers-ipod-mm50-a.jpg

Volgens mij heeft mijn vriendin dezelfde in het wit. Werkt prima met mijn classic, alleen de afstandsbediening is niet zo goed bestand tegen een wasbeurtje

NoizyCows member
Reg. datum: 17 september 2004

Ik ga waarschijnlijk over 2 weken een iPod Classic 80GB zwart kopen, maar ik heb nog 2 vragen:
1. Ik hoor veel over krassen, meestal gaat het dan over de achterkant,maar hoe zit het met het scherm en de (zwarte) voorkant?
2. Hoelang duurt het vullen van ~30GB aan films en muziek?

Specs - Mijn Profiel Proud member of the NoizyCows

Wegpiraat

Als je hem gewoon in een hoesje doet dan heb je waarschijnlijk nergens last van. Ik heb zelf iPod Video 80gb, standaard dunne zwarte hoesje eromheen, heb hem nu een halfjaar en alleen wat kleine krasjes op de achterkant. Maarja, dat zie je ook direct. Vullen van 30 gb aan muziek: ben je wel een uurtje of twee zoet mee.

quote:
Dequal schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:34:
Ik ben van plan portable speakers te kopen voor mijn iPod Classic. Ik vroeg me af of iemand deze speakers had:

Logitech mm50 (50 euro)

[afbeelding]
Ik heb ze ook en vind ze perfect! Bass een beetje heersend. Maar zeker niet slecht! Ik gebruik een z-2300 als hoofd speakers, maar als ik daar geen zin in heb, gebruik ik deze, en dat is nog best vaak. Ik luister ongeveer per dag een uur naar deze.

http://htmlrulezd00d.com

quote:
Phyth0n schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:47:
Ik ga waarschijnlijk over 2 weken een iPod Classic 80GB zwart kopen, maar ik heb nog 2 vragen:
1. Ik hoor veel over krassen, meestal gaat het dan over de achterkant,maar hoe zit het met het scherm en de (zwarte) voorkant?
2. Hoelang duurt het vullen van ~30GB aan films en muziek?
1. ik heb meteen een silicon case gekocht (1 euro) tegen deze krassen. Mijn scherm zelf is wel nog steeds onbeschermd en zit dagelijks in mijn broekzak maar nog geen enkel krasje te bespeuren. Ik ben nog steeds op zoek naar beschermende folie die je over het scherm en de achterkant kan plakken, zodat die lelijke silicon case eraf kan...

2. Goh, ik heb gisteren een aflevering van Heroes erop gezet, en dat is 230 mb. En het stond erop in 5 minuten... You do the maths ;) het is raar maar foto's erop zetten duurt langer dan een film, zeker omdat hij dat allemaal zit te optimaliseren en zo...

Dat optimaliseren kan je toch uitschakelen? :)

"Anyone who never made a mistake has never tried anything new"

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws