http://not2secure4u.myminicity.com E6750 - 2GB - Geforce 8800GT 512mb RAM
[iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Nieuw TopicIs het nou slecht om em elke keer zo weinig op te laden? Of kan ik em gewoon beter even syncen en dan weer uithalen? Ik heb al een tijdje op de Apple site lopen zoeken. Maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen in deze situatie.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Reg. datum: 14 december 2007
Bij mij hangt hij ook altijd aan de PC als ik hem niet in mijn zak heb zitten. Ik denk niet dat het nog veel kwaad kan met de huidige batterijen :-) Maar daar ben ik absoluut niet zeker van eigenlijk...quote:Vanitas schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:52:
Ik heb nou een dock voor m'n iPod Classic. Heel erg handig. 'S middags als ik thuis ben dan klik ik m'n iPod even erin om alles te syncen van wat ik geluisterd heb. Of als ik er wat nieuwe muziek op wil zetten. Hierbij gaat hij elke keer weer opladen, maar omdat hij er praktisch elke dag wel in zit laadt hij nooit veel op, zegmaar maximaal 10%.
Is het nou slecht om em elke keer zo weinig op te laden? Of kan ik em gewoon beter even syncen en dan weer uithalen? Ik heb al een tijdje op de Apple site lopen zoeken. Maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen in deze situatie.
Hmm...gelukkig heb ik hier geen problemen met de iPod Classic i.c.m. Windows Vista Ultimate x64quote:bartgabriels schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:25:
Ik heb me vandaag de nieuwe iPod Classic aangekocht en heb mezelf suf gezocht om deze onder Vista Ultimate te kunnen installeren (x64).
Mss zijn er andere mensen die in de toekomst ook dot probleem hebben, maar hier is de oplossing.
Ga eerst naar je Control Panel > Administrative Tools > Computer Management
Daar ga je naar de Device Manager, waar je iPod zal vermeld staan met een geel uitroepteken voor
[afbeelding]
Verwijder deze regel
Ga naar vcolgende site:
http://www.infdump.com/do.../5.1.2600.0/download.html
Download het bestand (USBSTOR.INF), en plaats het in je c:\Windows\Inf folder.
Ga terug naar je computer Management > Device Manager en "Scan for Changes". Hierna zal je iPod wel correct gevonden worden, zonder dat er gevraagd wordt naar andere drivers.
Misschien is dit iets voor de startpost, want op internet zijn er blijkbaar veel mensen met problemen met de combinatie: Vista Ultimate en iPod ...
Het is een lithium-ion batterij, dus het beste wat je kunt doen is zo veel mogelijk opladen en zo min mogelijk helemaal leeg laten lopen. Dus als je in de buurt bent van je computer hang de iPod eraan en laat de iPod zo lang mogelijk eraan zittenquote:Vanitas schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:52:
Ik heb nou een dock voor m'n iPod Classic. Heel erg handig. 'S middags als ik thuis ben dan klik ik m'n iPod even erin om alles te syncen van wat ik geluisterd heb. Of als ik er wat nieuwe muziek op wil zetten. Hierbij gaat hij elke keer weer opladen, maar omdat hij er praktisch elke dag wel in zit laadt hij nooit veel op, zegmaar maximaal 10%.
Is het nou slecht om em elke keer zo weinig op te laden? Of kan ik em gewoon beter even syncen en dan weer uithalen? Ik heb al een tijdje op de Apple site lopen zoeken. Maar het is me nou niet helemaal duidelijk wat ik het beste kan doen in deze situatie.
U kunt de iPod loskoppelen en gebruiken voordat de batterij volledig is opgeladen. Ook hoeft u niet te wachten tot de batterij helemaal leeg is voordat u hem weer oplaadt. Lithium-ion batterijen, zoals die in de iPod, hebben geen last van de geheugeneffecten van oplaadbare nikkel-batterijen.
This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.
Reg. datum: 24 april 2005
Het zal waarschijnlijk afhangen van de updates die je geinstalleerd hebt ... Het probleem is dat in nieuwe verse installaties de USBSTOR.INF niet in de juiste folder staat.quote:TheVMaster schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 01:36:
[...]
Hmm...gelukkig heb ik hier geen problemen met de iPod Classic i.c.m. Windows Vista Ultimate x64
Cisco Sales Expert, Cisco Unified Communication Expert, Cisco Lifecycle Services Expert, Cisco Foundation Express, HP ASP Procurve - Soon to be CCDA/CCNA
Wikipedia: Lithium-ion-accu
wielhelm wijzigde dit bericht 13-02-2008 12:13 (15%)
dont' troll me, i am a troll
Reg. datum: 21 januari 2007
En op bovenstaande reacties... natuurlijk reageren mensen zonder problemen minder frequent dan gebruikers met problemen. Dit is bij alle productsoorten/diensten zo.
Dat is waar als je de iPod classic niet zou gebruikenquote:wielhelm schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:13:
Het continu opladen van litium ion is juist niet verstandig. het capaciteits verlies is vele malen hoger bij een volledig geladen accu.
Wikipedia: Lithium-ion-accu
Het tabelletje van de Wikipedia pagina waar jij naar refereert komt van de website van de battery university. Hier wat quotes van dezelfde pagina als de tabel, overigens is het interessant om de hele pagina te lezen:
enA lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory. (In this respect, lithium-ion differs from nickel-based batteries.) Short battery life in a laptop is mainly cause by heat rather than charge / discharge patterns.
This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.
Reg. datum: 13 november 2005
Het is eerder zo dat 80% (20/80 regel) gebruikers niet doorhebben dat ze tegen een bekend probleem aanlopen.quote:LessRam schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:49:
[...]
Waarom zou iemand zich daar ook druk om maken als die van hem deze problemen niet heeft ?
Echt 95% van de gebruikers zal nooit over deze problemen horen en ze ook nooit tegenkomen.
Ze denken gewoon "Ik zal wel iets fout hebben gedaan" of nog erger "Dat doet hij wel vaker" en dat was het dan.
Hier geld ook weer de 20/80 regel, maar 20 procent van de mensen die beseffen dat ze tegen een probleem aanlopen melden zich ook.
Dus je kan er van uit gaan dat als 1 persoon zich meld, er minimaal 5 personen zijn die het probleem onderkennen, en er dan 25 personen zijn die regelmatig (bewust en onbewust) tegen een probleem aanlopen.
Dus als zich hier op het forum 10 personen melden met een probleem kan je er van uit gaan dat er nog 240 andere personen zijn met een vergelijkbaar probleem.
Daarom is het in alle industriën belangrijk om iedere klacht serieus te nemen. En niet pas als er ruchtbaarheid aan gegeven wordt door de media. (Dan schuift de 20/80 vaak naar 40/60 of zelfs 50/50).
Want al snel geld de wet van de grote getallen, als apple 500 klachten binnen krijgt, hebben er 12.500 consumenten een probleem.
Ah thnxquote:Hoedje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:51:
[...]
Dat is waar als je de iPod classic niet zou gebruiken
Het tabelletje van de Wikipedia pagina waar jij naar refereert komt van de website van de battery university. Hier wat quotes van dezelfde pagina als de tabel, overigens is het interessant om de hele pagina te lezen:
[...]
en
[...]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
heb vandaag een iPod Classic 80GB Black gekocht, en ben zeer tevreden. Al mijn muziek staat er al op, een paar films en wat foto's.
Maar ik heb toch enkele opmerkingen:
- is het normaal dat de iPod soms zo kraakt, de harde schijf die zo een krakend geluid heeft
- hoe kan ik via iTunes mijn artiesten sorteren, zodat ik niet met zo'n hele lijst heb zitten van "featuring"?
Nu is het zo bijv. van:
50 Cent feat. Tony Yayo - title
50 Cent feat. Tony Yayo, Justin Timberlake - title
50 Cent feat. G-Unit, Snoop Dogg - title
50 Cent feat. Eminem, Snoop Dogg, Dr. Dre - title
En dit heb ik voor vele artiesten zo, wat een lange lijst vormt... Ik heb al gehoord van de featuring gewoon in de track title te zetten, maar dat vind ik niet zo mooi.
Is er geen mogelijkheid dit goed te doen via artiestsortering of zoiets?
Alvast bedankt!
Bij mij wel..quote:- is het normaal dat de iPod soms zo kraakt, de harde schijf die zo een krakend geluid heeft
Is de harde schijf denk ik,,
Al eerder gezegt: het veld Album Artists goed invullen met een goede MP3 tagger of in iTunes zelf.quote:Dequal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:12:
50 Cent feat. Tony Yayo - title
50 Cent feat. Tony Yayo, Justin Timberlake - title
50 Cent feat. G-Unit, Snoop Dogg - title
50 Cent feat. Eminem, Snoop Dogg, Dr. Dre - title
Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol
Reg. datum: 02 april 2006
Heb ik al geprobeerd, maar werkt niet!quote:xahmol schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:57:
[...]
Al eerder gezegt: het veld Album Artists goed invullen met een goede MP3 tagger of in iTunes zelf.
Bij mij doet die het goed via MusicBrainz Picard. Zo worden groepen met "The Red Hot Chili Peppers" ook gecatalogeerd onder de R, worden alle "Featuring" groepen gecatalogeerd onder de eigenlijke artiest. Ik denk echt dat je iets fout doet. "Avril Lavigne" onder de L, ...quote:Dequal schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:21:
[...]
Heb ik al geprobeerd, maar werkt niet!Andere oplossing?
bartgabriels wijzigde dit bericht 14-02-2008 18:02 (3%)
Cisco Sales Expert, Cisco Unified Communication Expert, Cisco Lifecycle Services Expert, Cisco Foundation Express, HP ASP Procurve - Soon to be CCDA/CCNA
Als ik bij albumartiest de hoofdartiest invul, gebeurt er niets. Als ik bij "sorteren" bij albumartiest de hoofdartiest invul, dan verschijnt de artiest verschillende keren op mijn iPod... bv.quote:bartgabriels schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:59:
[...]
Bij mij doet die het goed via MusicBrainz Picard. Zo worden groepen met "The Red Hot Chili Peppers" ook gecatalogeerd onder de R, worden alle "Featuring" groepen gecatalogeerd onder de eigenlijke artiest. Ik denk echt dat je iets fout doet. "Avril Lavigne" onder de L, ...
Kanye West
Kanye West feat. Dhemme
Kanye West
zo dus... dus ik weet niet wat ik verkeerd doe? Of is dit mss een bug (kzit nog op 1.0.3)
Ok, wacht, als je sorteert op artiest gebeurt dit idd op je iPod. Sorteer zelf altijd op album, dan gaat het stukken beter.quote:Dequal schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:10:
[...]
Als ik bij albumartiest de hoofdartiest invul, gebeurt er niets. Als ik bij "sorteren" bij albumartiest de hoofdartiest invul, dan verschijnt de artiest verschillende keren op mijn iPod... bv.
Kanye West
Kanye West feat. Dhemme
Kanye West
zo dus... dus ik weet niet wat ik verkeerd doe? Of is dit mss een bug (kzit nog op 1.0.3)
Excuus, was kennelijk iets te kort door te bocht in mijn eerste antwoord. Zoek echt bijna nooit op artiest, altijd per album.
Wat natuurlijk wel werkt is gewoon met een goede tool alle artiest velden gewoon op de hoofdartiest zetten. Raak je natuurlijk wel de info over de verschillende artiesten per nummer mee kwijt.
xahmol wijzigde dit bericht 14-02-2008 20:29 (12%)
Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol
Nee, zelfs dat werkt via iTunesquote:xahmol schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:28:
[...]
Ok, wacht, als je sorteert op artiest gebeurt dit idd op je iPod. Sorteer zelf altijd op album, dan gaat het stukken beter.
Excuus, was kennelijk iets te kort door te bocht in mijn eerste antwoord. Zoek echt bijna nooit op artiest, altijd per album.
Wat natuurlijk wel werkt is gewoon met een goede tool alle artiest velden gewoon op de hoofdartiest zetten. Raak je natuurlijk wel de info over de verschillende artiesten per nummer mee kwijt.
Als ik het goed begrijp, is het dit dat je wilt:

Enkel de artist "Brian Adams" in je iTunes Artiestenlijst, ook wanneer hij samen zingt met iemand (Bryan Adams, Rod Stewart & Sting in dit geval).
Reg. datum: 06 januari 2007
Zelf heb ik de featuring artiesten gewoon in de titel gezet. Het is misschien een beetje raar, maar anders krijg je idd zon lange lijst
@ Hierboven: Ik denk ook dat ie dat wilt
AMD1800 wijzigde dit bericht 14-02-2008 20:47 (6%)
Ja dat is gelukt in iTunes, maar op mijn iPod blijft het nog steeds de lijst vol staan met "artiest feat. artiest"quote:bartgabriels schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:44:
[...]
Nee, zelfs dat werkt via iTunes
Als ik het goed begrijp, is het dit dat je wilt:
Enkel de artist "Brian Adams" in je iTunes Artiestenlijst, ook wanneer hij samen zingt met iemand (Bryan Adams, Rod Stewart & Sting in dit geval).
Ik heb er nog wel een vraag over. Is het namelijk mogelijk televisie-uitzendingen van uitzendinggemist.nl op m'n Classic te laden? En zo ja, hoe zou ik dat kunnen doen?
misschien ook wel!
Reg. datum: 21 juni 2001
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Ha, ik zij ook dat ik de iPod in general een topding vond. Alleen de Classic lijkt op sommige aspecten een stap terug tov de 5G. Alleen die 160GB tov mijn oude 60 GB is natuurlijk een enorm grote plus.quote:thebill schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:33:
Nog even over de discussie die ik een paar dagen geleden (onbewust) startte: Is de Ipod een geweldig apparaat of niet? Ik vind van wel. Reden 1: Het apparaat is zó klein en er kan zóveel muziek muziek in. Reden 2: Het scherm is ten opzichte van het apparaatje groot, helder en scherp. Reden 3: Eenmaal geïnstalleerd is er op een snelle wijze door de muziek en video's die erop staan te bladeren. Kortom, tien jaar geleden zou niemand je geloofd hebben als je zou beweren dat zoiets zou kunnen bestaan. Dit is innovatie. Innovatie waar ik als consument op gewacht heb. En in zo'n proces worden er foutjes gemaakt, maar als die afgezet worden tegen de drie genoemde voordelen dan vervagen die minpuntjes als letters op een lcd-scherm in de zon. Ik vind het echt een prachtig apparaat, de Classic.
Heb nog steeds het issue dat over de koptelefoonuitgang het geluid OK is (hoewel ook daar mijn 5G volgens mij beter klonk), maar over de dock uitgang via een iPod remote heb ik soms gewoon echt storing (en had dat op mijn 5G nooit. En ja, die remote is de originele Apple FM remote). Aan mijn koptelefoon ligt het ook niet: heb dezelfde koptelefoon voor mijn 5G en Classic gebruikt, een Shure SE210.
En die storing irriteerd nogal zoals je begrijpt.
Daarnaast het issue dat Apple in al zijn producten de laatste tijd wel erg veel bugs heeft, ze beginnen bijna op Microsoft te lijken. Komt misschien omdat Apple op de MP3 markt bijna een MS achtig monopolie heeft.
Dus ja, de iPod is geweldig, maar de Classic is niet de beste iPod IMHO.
Oh: en wat die 10 jaar geleden betreft: de allereerste Mp3 spelers begonnen toen ongeveer te komen.
Mijn eerste Mp3 speler was een Creative Nomad Jukebox in 2000, die eerder was dan de iPod (2001).
Dus harddisk MP3 spelers lopen toch al weer even mee. Niet dat er niet veel gebeurd is sindsdien: maar in 2000 had ik je dus nog wel geloofd als je de iPod Classic had voorspeld. 5 jaar daarvoor wellicht nog niet ;-)
xahmol wijzigde dit bericht 15-02-2008 17:11 (10%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Dit topic is gesloten.