Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Dequal schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:26:
[...]

touchscreen? laat me niet lachen... dat is al de iPod Touch hé...
ja was ook meer wishful thinking, maar eh de ipod touch is echt een nutteloos apparaat voor mij te weinig geheugen voor te veel geld...

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
[...]

ja was ook meer wishful thinking, maar eh de ipod touch is echt een nutteloos apparaat voor mij te weinig geheugen voor te veel geld...
dat is waar... gewoon een iPhone zonder de Phone :p en voor al die functies heb je internet nodig en dat vind je niet overal in België... of je moet mega veel betalen

Dequal wijzigde dit bericht 08-06-2008 15:12 (15%)

DPC team Chelloo.com

quote:
Maniac schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:12:
[...]

Ik wil inderdaad het liefst onderweg al backup maken. Ook wil ik mijn kaartje leeg kunnen maken. Ik ga op een vakantie waar ik zeker weet dat ik bijzonder veel foto's ga maken. Ik zou misschien voor een andere MP3 speler kijken, maar ben niet echt gecharmeerd van de andere merken.

Wel zag ik de volgende oplossing, iemand daar ervaring mee? Zal het werken op de 160GB versie?

http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=159393
Staat bij Belkin niet onder de iPod Classic compatible producten, zie http://www.belkin.com/uk/ipod/classic/. Ga er dus maar van uit dat het NIET werkt.

Wat je eventueel natuurlijk zou kunnen doen is kijken of je nog ergens een tweedehands iPod 5G 80GB op de kop kan tikken. Daar werken beide accessoires wel op.

(en bijzonder veel foto's? Moeten er dan wel HEEL veel zijn. Op mijn Sony Alpha 350 gaan op een 16 Gigabyte compactflash kaart 800 foto's in RAW 14 megapixel.
Jouw Canon 40D is 10 megapixel, dus dan zouden er nog meer op moeten kunnen.
En zoals gezegd, de 32 Gigabyte kaarten zijn al verkrijgbaar.
Ga je echt op vakantie meer dan 1600 foto's maken? Zo ja heb ik niets gezegd, maar tjemig, dacht dat ik veel foto's maakte).

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Cheyenne, WY

quote:
Dequal schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:26:
[...]

touchscreen? laat me niet lachen... dat is al de iPod Touch hé...
yep. Zodra die betaalbaar is met 64 128 of 256gb is de classic overbodig. Geef het een jaartje. :)

Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com

Een jaartje? 64GB in binnen een jaar lijkt me nog best kunnen. 128GB lijkt me niet en 256GB is er zeker nog niet binnen een jaar. De iPod zou dan veel te duur worden.
Mijn ipod ( 80 gb versie) heeft problemen met opladen, hij laadt niet meer op via de pc en via de CD-IB100 iPod in mijn auto. Ik heb gisteravond het via 230 v geprobeert en vanochtend was hij nog nauwelijks gevuld ( 1 streepje.)

Volgens mij zijn de problemen onstaan na een softwareupdate een paar weken geleden ( weet even niet welke versie er nu opzit daar ik nu op mijn werk zit en de ipod niet bij me hebt).

Zou kunnen dat het aan de accu ligt maar ik wil dus eerst kijken of het niet aan die update ligt en wil derhalve de software downgraden.

Nu mijn vragen ter eerste kan je de software downgraden en hoe gaat dit met een ipod.
Ten tweede waar haal ik dan de firmware vandaan.

Ik heb gezoekt via de zoekmachine onder downgrade(n) maar ik kon niets vinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Mmm ik heb zelf een iPod Touch (16GB) en kan zeggen dat ik het zeker GEEN nutteloos 'apparaat' vind. Ik gebruik de agenda de gehele dag en die werkt echt super handig in connectie met mijn Macs. Ook gebruik ik de Mail. Als ik in huis loop komt er tussen mijn muziek door even een geluidje als er een email is binnengekomen, super handig! Daarnaast gebruik ik YouTube en Safari ook echt vaak, als ik in mijn bed lig of tijdens het ontbijt nog even wat op het internet moet zoeken.

Verder gebruik ik natuurlijk de muziek, foto's en videos.

Een nutteloos apparaat is het dus zeker niet. Als jij hem alleen voor de muziek zou gebruiken, dan ben je eerder een nutteloze gebruiker.

Ben nu wel van plan mijn iPod te verkopen omdat ik de nieuwe iPhone wil. Vond hem eerst te duur voor te weinig. Ik bel zelf erg weinig en dan heb je al een dure iPhone met maar 8 GB :S

Vind de GPS en snellere verbinding wel erg handig, ook kan ik nu mijn telefoon vervangen :)
Ideaal: iPhone Touch met 160GB, incl. video-out, min.5MP foto goede huis-tuin-keuken kwaliteit, WiFi, iPod functies, agenda functies, en navigatie (GPS-ontvangst), digitenne, ingebouwd.
Dit alles voor rond de 600-750 Euro.....

TomTom de deur uit (GPS),
Foto toestel de deur uit (FOTO),
Nokia N70 de deur uit (BELLEN+AGENDA)
iPod Classic 160 naar "de kinderen" (MP3)

Klinkt utopisch, is het nu ook nog. Maar kijk naar alle bestaande aparaten.... het zou mogelijk moeten zijn. En dan ook nog bug vrij (klinkt wel erg onrealistisch gezien de huidige Apple aparaten), en ik sta 2 dagen voor de release al in de rij om hem te kopen.

(Mag ik even weg dromen....) :z :z :z :z

Don't rely on their truth alone

Ben zelf echt super tevreden met mijn 80Gb classicje. Moet echt moeite doen om hem vol te krijgen :P Luxe-probleem ;-)

Hoef me over een paar weken in het vliegtuig ook niet te vervelen, aangezien het filmpjes kijken beter gaat dan ik dacht op het kleine scherm :)

Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg

Reg. datum: 10 april 2008

ik heb een vraagje:

ik heb een lichtnetadapter van een oude gestorven goedkope mp3speler, en die gebruik ik om mijn ipod op te laden.
output 5V & 400 mA, dus hij zou gewoon moeten werken. (iPod = 5-30V max 1A)
hij laadt ook op, alleen hij geeft bij het opladen niet het bliksemschichtje cq stekkerje in het batterijicoontje dat ik wel zie als ik m aan mn computer hang.

klopt er iets niet hier? ik heb geen idee. kan de adapter kwaad oid?
bedankt

heuh?
Reg. datum: 17 september 2004

quote:
dapluiz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:44:
Ben zelf echt super tevreden met mijn 80Gb classicje. Moet echt moeite doen om hem vol te krijgen :P Luxe-probleem ;-)

Hoef me over een paar weken in het vliegtuig ook niet te vervelen, aangezien het filmpjes kijken beter gaat dan ik dacht op het kleine scherm :)
*gasp*

Net vorige week met de MM aanbieding mijn allereerste Apple ever gekocht, de 160Gb.
95.9GB Used, 52.9GB Free, alleen muziek... tellen kunnen ze gelukkig ook in de appelwereld niet :). De samenwerking met mijn mediaplayer/library MediaMonkey is echt perfect dus ik hoeft gelukkig geen iTunes te gebruiken.
quote:
Omdat ik m nog niet vol heb gekregen ? :P

heuh?

quote:
dapluiz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:44:
[...]

Omdat ik m nog niet vol heb gekregen ? :P
Nah, alleen moeite doen om hem vol te krijgen? 50Gb in mijn geval zou ik ook nog wel vol krijgen maar dan moet ik gewoon allerlei films erop gaan proppen en al mijn foto's (15-20Gb geloof ik), dan istie zo vol. Tis iig belangrijk dat je erop hebt waarvoor je hem gekocht hebt, in mijn geval eigenlijk alleen voor muziek.
DPC team Chelloo.com

quote:
bFunk schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:23:
[...]
95.9GB Used, 52.9GB Free, alleen muziek... tellen kunnen ze gelukkig ook in de appelwereld niet :).
Als we toch aan het opscheppen zijn: 103GB in gebruik, 45,5 GB free, ook alleen muziek.

Dat niet kunnen tellen valt overigens wel mee: zoals bijna iedereen, rondt Apple de Gigabytes waarmee ze adverteren af op 1 miljard bytes. In het echt op je computer is een Gigabyte natuurlijk 1024 (kilo) maal 1024 (mega) maal 1024 (giga) bytes. Alleen dat kost je al 11 Gigabyte (reken maar uit).
Daarnaast nog overhead veroorzaakt door de blokgrootte van de schijf (geen idee wat de blokgrootte van de iPod is, maar stel die is 100 kilobyte. Een bestand(sdeel) van 10 kilobyte gebruikt dan nog steeds 100 kilobyte op de schijf).
Dan nog wat ruimte voor het filesysteem en index.

En dat verklaart dan waarom de Gigabyte used plus de Gigabyte vrij nooit sluit met het geadverteerde aantal Gigabytes. Let maar eens op: staat er ergens in de kleine lettertjes ook altijd bij.

xahmol wijzigde dit bericht 09-06-2008 17:17 (3%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Tja had hiervoor een 20 gig ipodje en die was wel vol, dus geef me tijd ;)
Tis meer dat ik niet echt een muziek collectie op me pc had staan, maar nu ben ik druk bezig :)
En idd, ik gooi er ook genoeg video's op.

heuh?

quote:
xahmol schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Als we toch aan het opscheppen zijn: 103GB in gebruik, 45,5 GB free, ook alleen muziek.

Dat niet kunnen tellen valt overigens wel mee: zoals bijna iedereen, rondt Apple de Gigabytes waarmee ze adverteren af op 1 miljard bytes. In het echt op je computer is een Gigabyte natuurlijk 1024 (kilo) maal 1024 (mega) maal 1024 (giga) bytes. Alleen dat kost je al 11 Gigabyte (reken maar uit).
Daarnaast nog overhead veroorzaakt door de blokgrootte van de schijf (geen idee wat de blokgrootte van de iPod is, maar stel die is 100 kilobyte. Een bestand(sdeel) van 10 kilobyte gebruikt dan nog steeds 100 kilobyte op de schijf).
Dan nog wat ruimte voor het filesysteem en index.

En dat verklaart dan waarom de Gigabyte used plus de Gigabyte vrij nooit sluit met het geadverteerde aantal Gigabytes. Let maar eens op: staat er ergens in de kleine lettertjes ook altijd bij.
Och, de mijne wordt nog voller. Ik heb nog niet al mijn cd's geripped dus. Dat kost veel tijd, omdat ik alles in flac rip en daarna met mediamonkey (als 320bit mp3) op de ipod laat zetten.

Maar jouw verhaal ken ik natuurlijk wel. Tis hetzelfde ge-eikel als de HD die ik 2 weken geleden kocht. 750GB maar na installatie was er lang geen 750GB meer te bekennen :P.
hmm geen ipod update (geen imac update, geen mac mini update, helemaal niks....) het laatste jaar vraag ik me af waar apple mee bezig is?

woehoe een iphone 3g met techniek die er een jaar geleden al in had moeten zitten en dan nog lopen ze achter... sorry voor het sarcasme

critique me

DPC team Chelloo.com

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:31:
hmm geen ipod update (geen imac update, geen mac mini update, helemaal niks....) het laatste jaar vraag ik me af waar apple mee bezig is?
Ook weer niet zo gek aangezien Apple zelf de iPhone als opvolger van de iPod ziet. Waarom de iPod dan nog verder ontwikkelen als de Classic voor de mensen (zoals ik) die per se veel ruimte willen hebben nog prima voldoet?

Waarom zou ik een nieuwe update iPod willen hebben?
Ik heb 160GB, met 800CD's erop (4 maand werk aan gehad om al die CD's te rippen en te ordenen met de juiste tags). Nog ruimte genoeg over voor zo'n 400 toekomstige CD's. En alles wat ik wil kan ik ermee, de hoezen zien, de lyrics mee lezen..... Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen van mijn "woonkamer jukebox".

Don't rely on their truth alone

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
LessRam schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:29:
Waarom zou ik een nieuwe update iPod willen hebben?
Ik heb 160GB, met 800CD's erop (4 maand werk aan gehad om al die CD's te rippen en te ordenen met de juiste tags). Nog ruimte genoeg over voor zo'n 400 toekomstige CD's. En alles wat ik wil kan ik ermee, de hoezen zien, de lyrics mee lezen..... Ik zou niet weten wat ik nog meer zou willen van mijn "woonkamer jukebox".
Dat jij tevreden bent betekent niet dat Apple als bedrijf geen nieuwe iPods meer uit hoeft te brengen. Stilstaan is toch niet zo bevorderlijk voor je marktaandeel.

Overigens denk ik niet dat Apple van plan is om maar niks meer aan PMD's te doen. Lang niet iedereen wil een "logge en dure" (alles is relatief natuurlijk) telefoon/PDA als muziekspeler. Wat dat betreft zul je dus een breder assortiment (blijven) aan moeten bieden.

nou omdat de ipod er al redelijk lang is en ik sinds een tweetal maanden een ipod wil kopen. Maar omdat ik al 2x pech heb gehad met updates na aanschaf heb ik besloten te wachten op de eerstvolgende update.

critique me

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:01:
nou omdat de ipod er al redelijk lang is en ik sinds een tweetal maanden een ipod wil kopen. Maar omdat ik al 2x pech heb gehad met updates na aanschaf heb ik besloten te wachten op de eerstvolgende update.
Wacht dan gewoon rustig af :) . De iPods worden de laatste paar jaar meestal in het najaar (eind september - begin november) geupdate, maar dat had je hier ook wel kunnen vinden: http://buyersguide.macrumors.com/.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Aangezien ik in de Nano topic nog gen antwoord krijg besloot ik deze vraag ook maar hier te posten. De Nano heeft immers dezelfde software.

Heb een vraag over de Music Quiz op de iPod Nano (of Classic, lijkt mij hetzelfde...). Op de oudere generaties had je het al, maar ik hoorde dus het nu geüpdatet was. Ook wordt er nu soms naar het jaartal van het nummer en dergelijke gevraagd...

Goed ik wil de Music Quiz dus ergens anders voor gaan gebruiken waarbij ik alleen maar wil dat er gevraagd wordt welk nummer het is. Kan dat ook? Of is het misschien op te lossen door dan geen jaartal bij de nummers te zetten in iTunes?

Is er iemand die hier een antwoord op heeft?

Anders zal ik het met een oudere generatie iPod moeten doen.
Ik heb nergens op mijn iPod een mogelijkheid gevonden om het soort vragen aan te passen... of misschien heb ik er gewoon overgekeken...

"Of is het misschien op te lossen door dan geen jaartal bij de nummers te zetten in iTunes?"

Weet iemand dat?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws