Gathering of Tweakers

Quicksearch
Brasher: heb je met iTunes de firmware al geüpdate naar 1.1.2? Ik heb hier geen probleem met het uitgaan van het scherm; die instelling wordt netjes opgeslagen.

Heeft iemand hier de brushed iPod mod gedaan? Ik heb dit gisteren uitgevoerd en ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet; veel beter dan de spiegelende achterkant.

- Geen krassen meer, en krast veel minder snel
- Geen spiegeling meer. (Ik ben niet zo iemand die met een zakspiegeltje rondloopt)
- Trekt geen/veel minder vingerafdrukken aan
- Ziet er in mijn ogen veel relaxter uit :)

(En ik ben niet iemand die Apple's ontwerpen en producten als dermate heilig beschouwt dat het heiligschennis is om ze te modden :P)

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

quote:
Katsunami schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:12:
Brasher: heb je met iTunes de firmware al geüpdate naar 1.1.2? Ik heb hier geen probleem met het uitgaan van het scherm; die instelling wordt netjes opgeslagen.

Heeft iemand hier de brushed iPod mod gedaan? Ik heb dit gisteren uitgevoerd en ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet; veel beter dan de spiegelende achterkant.

- Geen krassen meer, en krast veel minder snel
- Geen spiegeling meer. (Ik ben niet zo iemand die met een zakspiegeltje rondloopt)
- Trekt geen/veel minder vingerafdrukken aan
- Ziet er in mijn ogen veel relaxter uit :)

(En ik ben niet iemand die Apple's ontwerpen en producten als dermate heilig beschouwt dat het heiligschennis is om ze te modden :P)
wow ! das eigenlijk wel slim weet je dat ! elke keer dat gezeur met die spiegelende achterkant qua krasjes (:P).... echt wel stoer (h). ga het zelf alleen niet doen, heb een iPhone al een jaar :D

There is no place like 127.0.0.1

Ik kwam zelf al op het idee om de verchroming van de achterkant af te schuren. (Ik HAAT spiegelende zooi, waaronder ook schermen... jammer genoeg zijn matte schermen blijkbaar taboe in laptops tegenwoordig :/)

Toen ben ik gaan zoeken naar dingen zoals "Sanding iPod", "Brushing iPod", en dergelijke om te zien of iemand dat al had gedaan, en zo ja, met welk materiaal. Natuurlijk zou ik ook graag het resultaat even van tevoren zien :P Hierboven het resultaat van de zoektocht... en het werkt perfect :)

Katsunami wijzigde dit bericht 17-05-2008 21:26 (8%)

Reg. datum: 14 februari 2008

Ik ga het zelf ook doen, ook al zit mijn Classic al vol met krasjes op de achterkant. Slechter kan het toch niet worden. En ik vind die spiegelende achterkant echt vervelend.

Mijn Classic had al 3 krassen nadat ik hem even op een houten tafel had gelegd, zodat ik even wat te drinken kon pakken om daarna het ding van muziek te voorzien. Na 2 dagen gewoon in mijn broekzak gezeten te hebben zag de achterkant er al uit alsof de iPod 2 jaar oud was. De voorkant was (en is) nog steeds puntgaaf. Ik vind de boterzachte verchroming van de iPods eigenlijk best belabberd. Een stuur van een fiets dat is verchroomd krast toch ook niet (zo) snel?

Daarnaast vind ik de donkergrijze geborstelde look veel mooier :P

(Gebruik wel een zwaar en dik boek, of iets anders, om de spons langsaf te laten gaan, zodat de groeven die je krijgt van het schuren mooi recht blijven, anders zal het er niet goed uitzien.)

Sinds een paar maandjes ben ik in het bezit van een Classic 80. Vind hem helemaal super! Vooral de accuduur vind ik echt ontzettend lang. Kwam van een iPod Mini 6Gb, dus was ook wel een aardige vooruitgang ;)

Maar ik heb nog steeds geen knap beschermhoesje kunnen vinden. Vervoer me iPodje nog nog in een washandje d:)b Ben al even bij de Media Markt geweest, daar hebben ze echt onwijs veel verschillende hoesje, maar allemaal van die graflelijke hoesje die gemaakt zijn om je iPod permanent in te doen. Daarbij komt ook dat bij sommige hoesjes je iPod ook nog eens 2x zo dik word. Eigenlijk ben ik op zoek naar een alternatief van een origineel lederen Apple iPod hoesje. Steld verder weinig voor, maar wel precies wat ik zoek.

Dit is het hoesje wat ik bedoel.

http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1073/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA399_lm.jpg
[klik om naar Apple store te gaan]

Probleem alleen is dat bovenstaand hoesje 99 euro kost! Nou, in geen 99 jaar dat ik dat voor een hoesje ga uitgeven! 8)7

Mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan helpen aan een vergelijkbaar hoesje, uiteraard voor een betere prijs ;)
quote:
carfreak02 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:55:
Specs
Opslag80 GB
(20000 nummers of 100 uur video)
160 GB
(40000 nummers of 200 uur video)
Prijs€249.-€349.-
Kleur
Baterij
30 uur muziek ; 5 uur video
40 uur muziek ; 8 uur video
DisplayLCD-kleurenscherm van 2,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie: 320 x 240 pixels, beeldpunten per inch: 163
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Video-ondersteuningH.264 video tot 1,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., H.264 Baseline Profile Low-Complexity met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; H.264-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Baseline Profile tot niveau 3.0 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden; MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per sec., Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestanden
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen
103,5 x 61,8 x 10,5 mm
103,5 x 61,8 x 13,5 mm
Gewicht
140 gram
162 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter, beknopte handleiding
Klein detail, maar de prijzen in inmiddels wat gezakt, misschien wel zo netjes om deze even te updaten ;)

Stevig ding die Classic...

Ik had hem gisteren op mijn nachtkastje gelegd, maar BOVENOP het boek dat er al op lag. (Dat doe ik normaal nooit. Nachtkastje is niet zo klein.) Meestal luister ik nog wat muziek (tracks een rating geven voor een uurtje :P) of ik ga lezen. Deze keer, lezen, dus ik pak het boek.

* KLABAM! *

?! |:(

Njaaaaaaargg :( gvd $%^#%&^*&%%()^*(_^(*)_^()@@#$ :(

Ik dacht al, die is geen lang leven beschoren. (val vanaf ongeveer 60cm op een parketvloer.) Ik verwachtte minstens op zoek te moeten naar een 1.8 inch HDD... in het beste geval. Wat blijkt echter? De Classic is met de schrik vrijgekomen zo te zien. Hij stond uit en op HOLD, dus de HDD draaide niet. Het scherm en de rest werkt ook nog allemaal en er zit zelfs nergens een krasje op of een deukje in.

Ik heb hem vandaag volledig geformatteerd (erg traag, maar OK; te verwachten met zo'n 80GB mini-HDD), en een volledige checkdisk laten doen. Daarna nog een HDD-testprogrammaatje eroverheen, harde schijf volgeschreven, teruggelezen, data vergeleken met een progje en weer volledig geformatteerd. Nergens fouten. Toen heb ik het ding hersteld in iTunes, en hem weer gesynced. Alles lijkt in orde te zijn. 10/10 voor bouwkwaliteit. (Al is 60cm misschien niet het meest extreem. Als hij vanaf een meter hoog uit mijn handen op het beton zou vallen, heeft-ie het waarschijnlijk gehad.)

Nu kan ik mijn record "ik weet niet meer wanneer de laatste keer was dat een breekbaar iets mij is gevallen" wel schrappen. Ik was al een paar jaar onderweg :/

Katsunami wijzigde dit bericht 20-05-2008 00:27 (16%)

DPC team Chelloo.com

quote:
Criminelis schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:30:
Maar ik heb nog steeds geen knap beschermhoesje kunnen vinden. Eigenlijk ben ik op zoek naar een alternatief van een origineel lederen Apple iPod hoesje. Steld verder weinig voor, maar wel precies wat ik zoek.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand mij kan helpen aan een vergelijkbaar hoesje, uiteraard voor een betere prijs ;)
Heb zelf dit hoesje (alleen dan in het zwart, je kunt zelf je kleur kiezen): http://www.vajacases.com/...amp;it=1&s=3&ss=1

Deze is alleen ook niet goedkoop, US$ 75,- plus verzendkosten van US$ 27 naar NL, dus US$ 102. Met de huidige dollarkoers maakt dat zo'n EUR 66. Wel goedkoper als die van de Apple store dus en IMHO mooier en veel handiger. Volledig handwerk, nadeel is wel dat het daardoor even duurt voor je hem hebt (max 15 dagen voor ze hem verzenden en dan de tijd die het kost om vanuit Argentinië naar jouw huis te versturen, dus reken max nog een week), ze werken niet op voorraad.
Je kunt alle opties en kleuren zelf kiezen, en alle knoppen en aansluitingen zijn bereikbaar als de iPod in het hoesje zit.

Maar geen idee wat je budget is. Houd er wel rekening mee dat echt leer natuurlijk geld kost, dus voor een tientje zul je echt geen echt leer hebben,. tenzij je in Turkije op vakantie bent of zo.

xahmol wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:04 (26%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Voor de Classic80 start de prijs bij $75 van jouw lederen hoesjes.
Voor de Classic160 wordt de prijs opeens VANAF $220........ en dat voor een klein beetje (2mm??) meer leer.....

Ze zijn wel mooi inderdaad.

Don't rely on their truth alone

quote:
xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:03:
[...]

Heb zelf dit hoesje (alleen dan in het zwart, je kunt zelf je kleur kiezen): http://www.vajacases.com/...amp;it=1&s=3&ss=1

Deze is alleen ook niet goedkoop, US$ 75,- plus verzendkosten van US$ 27 naar NL, dus US$ 102. Met de huidige dollarkoers maakt dat zo'n EUR 66. Wel goedkoper als die van de Apple store dus en IMHO mooier en veel handiger. Volledig handwerk, nadeel is wel dat het daardoor even duurt voor je hem hebt (max 15 dagen voor ze hem verzenden en dan de tijd die het kost om vanuit Argentinië naar jouw huis te versturen, dus reken max nog een week), ze werken niet op voorraad.
Je kunt alle opties en kleuren zelf kiezen, en alle knoppen en aansluitingen zijn bereikbaar als de iPod in het hoesje zit.

Maar geen idee wat je budget is. Houd er wel rekening mee dat echt leer natuurlijk geld kost, dus voor een tientje zul je echt geen echt leer hebben,. tenzij je in Turkije op vakantie bent of zo.
Thx voor je reply, maar eigenlijk is dat niet helemaal wat ik zoek. Dit soort hoesjes hebben ze ook wel bij de Media Markt (zijn dan alleen niet zo mooi als deze). Ik zoek een hoesje waarbij het niet mogelijk is om je iPod te bedienen. Het is voor mij puur en alleen bescherming voor als hij in me zak zit namelijk. Haal veel liever m'n iPod even uit het zakje/hoesje als ik een CD aanzet.

Het originele Apple hoesje bied ook alleen bescherming en is het ook niet mogelijk om je iPod te bedienen.

DPC team Chelloo.com

quote:
LessRam schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:36:
Voor de Classic80 start de prijs bij $75 van jouw lederen hoesjes.
Voor de Classic160 wordt de prijs opeens VANAF $220........ en dat voor een klein beetje (2mm??) meer leer.....

Ze zijn wel mooi inderdaad.
Je kijkt verkeerd. Je hebt degene met ingelegde Svarovski crystallen te pakken, vandaar de prijs, dat is degene die ze default tonen (lekker handig, is de helft van de klanten meteen weg vanwege de prijs). Scroll maar eens door de designs of gebruik direct deze link (heb zelf ook de 160GB versie):
http://www.vajacases.com/...amp;it=1&s=3&ss=2

Overigens, @Criminelis, kan het je nog vies tegenvallen dat telkens uit het hoesje halen als je een andere CD wilt. Vind ik zelf iig uitermate hinderlijk. Maar goed, smaken verschillen.

Maar dan kun je natuurlijk ook altijd nog voor de iPod sok gaan...

xahmol wijzigde dit bericht 20-05-2008 14:56 (3%)

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
xahmol schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:56:
[...]
Overigens, @Criminelis, kan het je nog vies tegenvallen dat telkens uit het hoesje halen als je een andere CD wilt. Vind ik zelf iig uitermate hinderlijk. Maar goed, smaken verschillen.

Maar dan kun je natuurlijk ook altijd nog voor de iPod sok gaan...
Ja, misschien heb je gelijk hoor, maar gebruik m'n iPod op me werk en veel op de motor (waar ik hem toch niet kan bedienen tijdens het rijden). Werk ook vrij veel met playlists en die zet ik vaak aan, en dan pas weer uit als ik me iPod niet meer ga gebruiken. Maar nogmaals, misschien heb je gelijk. Scheelt me in ieder geval wel veel geld, want aanbod voor dat soort hoesjes is aanzienlijk groter ;)

Sok is ook optie, maar bied i.m.o weer net iets te weinig bescherming...

Criminelis wijzigde dit bericht 20-05-2008 16:49 (23%)

three chears for tiranny...

Omdat de oordopjes van mijn iPod classic afgestorven zijn, ben ik ff naar de BCC gegaan om een shuffle 1 GB te kopen want daar zitten immers ook oordopjes bij. Redenatie is namelijk: dopjes kosten 30,00 shuffle kost 45,00 = goedkope shuffle van 15,00 euro

Echter heb ik de indruk dat de lengte van de kabel van de oordopjes korter is als bij de iPod classic.
Kan iemand dat bevestigen?

Klopt, Shuffle clip je op je trui/overhemd/whatever, classic in je broekzak. Is over na gedacht, scheelt best een stukje kabel. Beetje miskoop misschien ;)
DPC team Chelloo.com

Overigens kun je voor EUR 30 een stuk betere doppen krijgen dan de standaard Apple doppen IMHO.

Ik ben van plan om voor 30 euro een koptelefoon te kopen. Die Sennheiser HD201 Gaming Edition.

http://www.gamegear.be/images/sennheiser_201_gaming.jpg

Iemand ervaring ermee?

Of je haalt voor 2 dollar de originele iPod oortjes uit China vandaan, dat kan natuurlijk ook. Ik heb al heel wat mensen blij gemaakt voor 5 euro.

quote:
Criminelis schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:49:
[...]

Ja, misschien heb je gelijk hoor, maar gebruik m'n iPod op me werk en veel op de motor (waar ik hem toch niet kan bedienen tijdens het rijden). Werk ook vrij veel met playlists en die zet ik vaak aan, en dan pas weer uit als ik me iPod niet meer ga gebruiken. Maar nogmaals, misschien heb je gelijk. Scheelt me in ieder geval wel veel geld, want aanbod voor dat soort hoesjes is aanzienlijk groter ;)

Sok is ook optie, maar bied i.m.o weer net iets te weinig bescherming...
ik heb nu een belkin hoesje, enigste nadeel is misschien dat er een klitteband aansluiting op zit. Een 80gb versie zit er een beetje losser in(niet hinderlijk vind ik, hij valt er niet uit ofzo), en een 160gig zal er wel goed in zitten.

http://www.nl.bol.com/is-...d=&lgl_BOL_OWNER_ID=1

Asus A6T: Mobile AMD Turion 64 TL52, 2GB DDR2, GeForce Go 7600 256MB, 100GB HD, Samsung 206bw 20"

quote:
Dequal schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:49:
Ik ben van plan om voor 30 euro een koptelefoon te kopen. Die Sennheiser HD201 Gaming Edition.

[afbeelding]

Iemand ervaring ermee?
Ik heb deze een keer op mijn hoofd gehad (mediamarkt geloof ik). De geluidskwaliteit was matig en hij zat zelf niet echt lekker, maar dat kan komen omdat ik foamies gewend ben en niet plastic rond mn oren. Wat je wel kan doen is even naar de mediamarkt lopen en hem zelf proberen. Even een tip: kijk ook even naar de px100, deze kost 10 euro meer, is niet closed maar levert waarschijnlijk wel beter geluid voor het geld. Bovendien is deze ook in ipod wit verkrijgbaar :)

thanks ;) ga ik zeker eens doen

Werkt Gear4 BluEye op de ipod classic 160GB; weet iemand dat?

_0-

quote:
Katsunami schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:04:

Ik had hem gisteren op mijn nachtkastje gelegd, maar BOVENOP het boek dat er al op lag. (Dat doe ik normaal nooit. Nachtkastje is niet zo klein.) Meestal luister ik nog wat muziek (tracks een rating geven voor een uurtje :P) of ik ga lezen. Deze keer, lezen, dus ik pak het boek.

* KLABAM! *

Ik dacht al, die is geen lang leven beschoren. (val vanaf ongeveer 60cm op een parketvloer.) Ik verwachtte minstens op zoek te moeten naar een 1.8 inch HDD... in het beste geval. Wat blijkt echter? De Classic is met de schrik vrijgekomen zo te zien. Hij stond uit en op HOLD, dus de HDD draaide niet. Het scherm en de rest werkt ook nog allemaal en er zit zelfs nergens een krasje op of een deukje in.

Ik heb hem vandaag volledig geformatteerd (erg traag, maar OK; te verwachten met zo'n 80GB mini-HDD), en een volledige checkdisk laten doen. Daarna nog een HDD-testprogrammaatje eroverheen, harde schijf volgeschreven, teruggelezen, data vergeleken met een progje en weer volledig geformatteerd. Nergens fouten. Toen heb ik het ding hersteld in iTunes, en hem weer gesynced. Alles lijkt in orde te zijn. 10/10 voor bouwkwaliteit. (Al is 60cm misschien niet het meest extreem. Als hij vanaf een meter hoog uit mijn handen op het beton zou vallen, heeft-ie het waarschijnlijk gehad.)

Nu kan ik mijn record "ik weet niet meer wanneer de laatste keer was dat een breekbaar iets mij is gevallen" wel schrappen. Ik was al een paar jaar onderweg :/
Met welk programma test jij de harddisk van die Classic. Mijn speler hangt namelijk elke keer als er 1.3GB naartoe gekopieerd is :( Ik wil wel eens weten waarom dat zo is. Heb wel sinds kort firmware 1.1.2. Hebben andere mensen daar ook gezeur mee? Via google kom ik alleen positieve ervaringen tegen :+
AKG K701
Reg. datum: 13 augustus 2003

quote:
Katsunami schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:04:

* KLABAM! *

Hij kan wel tegen een stootje. 60 cm is niks. ook al zou ie draaien. Ben met de mijne ook erg voorzichtig. Is een keer op t kurk gevallen van 1.5 meter. en een keer op tegels van een meter ong. geen krasjes ofzow verder. Niks aan de hand.

<< 40D, 60 Macro, 10-22, 24-70, 70-200, 1.4x, 430EX, GM5540, Vertex 200 AW >>

quote:
R-O-Y schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:47:

Met welk programma test jij de harddisk van die Classic. Mijn speler hangt namelijk elke keer als er 1.3GB naartoe gekopieerd is :( Ik wil wel eens weten waarom dat zo is. Heb wel sinds kort firmware 1.1.2. Hebben andere mensen daar ook gezeur mee? Via google kom ik alleen positieve ervaringen tegen :+
Ik heb de iPod getest met:

- Volledige formattering
- chkdsk /x /r (in een commandprompt)
- En daarna helemaal volgeschreven met een groot archief (iPod in Disk Mode), en dat vergelijken met het origineel, met een MD5-check. Er zijn een miljard programma's (of meer) die dit kunnen :)
- Archief teruggelezen, en weer een MD5-check
- Volledig geformatteerd

Tot nu toe werkt alles nog :)

_0-

Ik had zojuist al een vers topic geopend. Mijn schijfje in de ipod is waarschijnlijk gewoon niet meer goed. Ik heb 4700 reallocs en 128 pending sectors. Ga morgen even naar de winkel met het apparaat. Heb dat ding tenslotte pas 8 maanden oid :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws