[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:
  • 288.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van Planet naar KPN gegaan (IPB Standard 42.95 naar IPB Basis 35 euro). Was nog een heel gezeur want volgens de retentiemedewerker had ik een jaarcontract en kon dat pas volgend jaar. Maar gelukkig had ik nog een mail liggen van de Klachtenservice waarin stond dat ik na een jaarcontract gewoon per maand kon opzeggen/veranderen. Na een dringende mail hun kant op was het binnen een uur geregeld en per direct.
Maar nu staat er dus op mijn informatiepagina dat ik 32.50 betaal. Zal wel 'zeurkorting' zijn ofzo.
Ga ook geen moeite doen om dat weer te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Bas12 schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:16:
[...]

Bij mij hetzelfde, (echter niet via ISDN)
is geen mazzeltje geweest, deze dienst heeft indertijd op de KPN site gestaan en werkte bij IPB-lite.
het gekke is dat na de update(en zelf opnieuw lokaal de EB instellen) het wel mogelijk is met de beide poorten met hetzelfde nr te bellen, maar dat inkomend slechts 1 poort over gaat.

Ben nu al de hele week met de helpdesks (ze bellen prima terug) in de weer en krijg wisselende berichten. Gezien de prijs van dit abbonnement moet deze dienst er in zitten. Het huidig goedkoopste abbonnement bied nl. ook de dienst zoals hij in deze update zit (zelfde snelheid en ook 2 lijnen tegelijkertijd).

Ik zal er nog dieper in duiken, wordt vervolgt.
Hier dus hetzelfde probleem. Als je nieuws hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Kan ik de Siemens Experiabox ook gebruiken voor draadloos internet als ik geen internet plus bellen abonnement heb?

Ik heb hier ISDN met een normaal telefoon abonnement en ADSL van KPN: ADSL Go..

Wilde mijn WRT54G stoppen te gebruiken aangezien deze hoopjes problemen geeft met het modem van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Zit de wireless module al wel in je Siemens EB?

Er zijn namelijk Siemens EB's in de omloop met en zonder wireless. Makkelijk te herkennen of de 2 antenne's er aan zitten.

Indien deze er zijn ga ik ervan uit dat je daar ook wel gebruik van kan maken. Je kunt namelijk gewoon inloggen op het modem. Standaard http://192.168.2.1 (dacht ik) met wachtwoord admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Hij is inderdaad wireless. Zal hem vanavond eens ophalen en proberen dan.

Ik dacht misschien dat dit niet mogelijk zou zijn ivm het "plus bellen" verhaal.. Misschien een ander signaal van KPN ofzo.. Alhoewel het feitelijk niet anders moet zijn aangezien je alsnog een splitter voor de experiabox hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Meer mensen die email niet meer binnen krijgen via het kpnplanet account? Bij mij zijn sommige mailtjes van afgelopen weekend nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:35:
Meer mensen die email niet meer binnen krijgen via het kpnplanet account? Bij mij zijn sommige mailtjes van afgelopen weekend nog niet binnen.
Ja, dit klopt idd, en dit geldt niet alleen voor de KPN planet adressen, maar ook bijvoorbeeld de @hetnet.nl adressen.

Zo kan ik zelf (vanaf een Vodafone IP adres) geen mail meer VERSTUURD krijgen naar een KPN domein.

Krijg steeds mail terug met hetvolgende:

Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<****@kpnplanet.nl>:
Remote host said: 550 5.0.0 Mail rejected. [BODY]

--- Below this line is a copy of the message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:27
Vervelend probleem hier;

Sites willen op bepaalde momenten gewoon niet laden, terwijl andere sites als google wel laden..
Vrij bizarre situatie, ook moeilijk om het uit te leggen, maar de sites laden gewoon niet...
Op een gegeven moment krijg je gewoon een time out.. terwijl google vaak wel gewoon werkt..
Meer mensen dezelfde ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Nu online
Kaspers schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:38:
Meer mensen dezelfde ervaringen ?
Heb de Siemens IPB modem? (grijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-07 17:34

Flydude

Mighty pirate

Heb sinds vanochtend IPB (Basis). Volgens de brief zou vandaag mijn ADSL lijn omgezet worden naar KPN.

Is het dan normaal dat je dan na aansluiten (ADSL werkt nu):

- de hele dag nog op VoiP moet wachten?
- de experiabox (Siemens) na aanzetten van wireless automatisch reset waarna wireless weer uitstaat?

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Arnout schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:53:
Heb de Siemens IPB modem? (grijs)
Exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264653

Flydude schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:12:
Heb sinds vanochtend IPB (Basis). Volgens de brief zou vandaag mijn ADSL lijn omgezet worden naar KPN.

Is het dan normaal dat je dan na aansluiten (ADSL werkt nu):

- de hele dag nog op VoiP moet wachten?
- de experiabox (Siemens) na aanzetten van wireless automatisch reset waarna wireless weer uitstaat?
Je modem is niet gekoppeld, je kan zelf harde reset geven of bellen met helpdek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Nu online
Dan moet je even inloggen op dat ding en de firewall van medium op low zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Toppie, ik zal het eens proberen.
Grote kans dat het daar aan ligt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Anoniem: 264653 schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:08:
[...]

Je modem is niet gekoppeld, je kan zelf harde reset geven of bellen met helpdek :9
De helpdesk zei dat ik nog een dagje geduld moest hebben en een harde reset hielp niet (tenzij je daar iets anders mee bedoelt dan de knop achterop). Morgen dan dus maar de helpdesk bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
is nog niemand de snelheidsverhoging van hetnet snel surfen(en bellen) opgevallen op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-07 11:13
harryslinger schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:14:
is nog niemand de snelheidsverhoging van hetnet snel surfen(en bellen) opgevallen op de website?
Ja, mij wel in ieder geval! Heb al gezocht of dit automatisch geldt voor de bestaande snel surfen (& bellen) abonnees (ben al een paar jaar Snel S&B abonnee). Maar daar staat ik niks van op de website. Dus gebeld, en zij zeggen dat ze het wel zonder kosten voor mij kunnen regelen. Maar dan moest ik eerst een ander nummer bellen, waar ik gisteravond niet tussenkwam (0900-1990). Vandaag weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
Anoniem: 264653 schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:08:
[...]

Of je hebt het echt te vroeg aangesloten en dan zijn IPB-gegevens voor jouw aansluiting nog niet gereed, dan ziet er niets anders dan wachten tot die gegevens er wel zijn. Vaak die extra dag.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Loekie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:09:
[...]

Of je hebt het echt te vroeg aangesloten en dan zijn IPB-gegevens voor jouw aansluiting nog niet gereed, dan ziet er niets anders dan wachten tot die gegevens er wel zijn. Vaak die extra dag.
En dat was hem, hij doet het nu. Toch raar dat ze dan zeggen dat het 17-11 klaar is voor gebruik, maar dat je dan toch nog een dag moet wachten. Oh well, hij doet het, nu maar eens testen.

Edit:
Nou ja, bijna dan. Wireless blijft nu gewoon aan staan, echter mijn laptop (vista) klaagt over authentication timeouts en kan dus niet verbinden met de experia box. Desktop (ook Vista) doet het wel gewoon.

Heb op google rondgezocht maar de wireless problemen die ik daar kon vinden gaan vnl. over het niet zien van het netwerk en dat is bij mij geen probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Flydude op 18-11-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
ekko schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:47:
[...]

Ja, mij wel in ieder geval! Heb al gezocht of dit automatisch geldt voor de bestaande snel surfen (& bellen) abonnees (ben al een paar jaar Snel S&B abonnee). Maar daar staat ik niks van op de website. Dus gebeld, en zij zeggen dat ze het wel zonder kosten voor mij kunnen regelen. Maar dan moest ik eerst een ander nummer bellen, waar ik gisteravond niet tussenkwam (0900-1990). Vandaag weer proberen.
Daarnet gebeld met 0900-1990. De telefoniste vertelde mij heel duidelijk en overtuigd dat iedere Snel Surfen (& bellen) abonnee automatisch wordt omgezet naar de 8 mb down en 1 mb up. Zonder iets te doen, in de komende 2 - 2,5 week. Als het goed is krijgen de abonnees daar ook een e-mail over. Ze zij ook dat ze het jammer vond dat dat niet op de site stond. Maar ik ben in ieder geval blij met verdubbeling van download en 4 x de huidige upload. Moet ook wel in verhouding met de concurrentie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 11-07 12:29
De snelheidsverhoging voor bestaande klanten vindt begin 2009 plaats, niet in de komende weken. Vanaf 17 november (gisteren) voor nieuwe klanten en klanten die het abonnement tussentijds aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Flydude schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:17:
[...]

En dat was hem, hij doet het nu. Toch raar dat ze dan zeggen dat het 17-11 klaar is voor gebruik, maar dat je dan toch nog een dag moet wachten. Oh well, hij doet het, nu maar eens testen.

Edit:
Nou ja, bijna dan. Wireless blijft nu gewoon aan staan, echter mijn laptop (vista) klaagt over authentication timeouts en kan dus niet verbinden met de experia box. Desktop (ook Vista) doet het wel gewoon.

Heb op google rondgezocht maar de wireless problemen die ik daar kon vinden gaan vnl. over het niet zien van het netwerk en dat is bij mij geen probleem.
Check ff de settings onder 'draadloze netwerken beheren': WPA-personal + TKIP + sleutel van brief(case-sensitive).
Anders ws virusscanner/ meerdere wifiprogramma's

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Chillosophy schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:35:
De snelheidsverhoging voor bestaande klanten vindt begin 2009 plaats, niet in de komende weken. Vanaf 17 november (gisteren) voor nieuwe klanten en klanten die het abonnement tussentijds aanpassen.
Waarom beloofde de HD-medewerker mij dan in de komende weken?
Inderdaad staat in het nieuwsbericht begin 2009.. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
ekko schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:02:
[...]

Waarom beloofde de HD-medewerker mij dan in de komende weken?
Inderdaad staat in het nieuwsbericht begin 2009.. link
Tja. Bel 3x naar een willekeurige helpdesk met dezelfde vraag en je krijgt 3 verschillende antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Heeft iemand ooit het volgende probleem met de experia box gehad?

Internet werkt prima via externet, op het moment dat ik wifi via de webinterface aanzet reboot het apparaat en gaat het lampje van wifi branden.. dan (binnen een minuut) reboot de box weer.
Alleen is dit een harde reboot en zijn alle settings weer verloren en staat wifi weer uit...

Als ik de experiabox niet op het internet aansluit blijft wifi gewoon aanstaan... WEIRD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
3mph schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:58:
Heeft iemand ooit het volgende probleem met de experia box gehad?

Internet werkt prima via externet, op het moment dat ik wifi via de webinterface aanzet reboot het apparaat en gaat het lampje van wifi branden.. dan (binnen een minuut) reboot de box weer.
Alleen is dit een harde reboot en zijn alle settings weer verloren en staat wifi weer uit...

Als ik de experiabox niet op het internet aansluit blijft wifi gewoon aanstaan... WEIRD?
Je wilde die EB toch op een niet IPB-lijn gebruiken?
Start procedure IPB-EB op nieuwe aansluiting: Inschakelen, DSL sync? inloggen? Dan reset om gegevens met centrale systeem uit te wisselen en telefonie te koppelen. Na koppelingsactie zou het goed moeten werken. Na die eerste reset hoeft dat niet meer, want al gekoppeld, of niet, zoals in jouw geval waarschijnlijk. Ook een waarschijnlijke oorzaak: je EB is stuk.

Succes

specs

• sus
  • Nu online

sus

is druk :+

Vraag aan allen die mij kunnen helpen:

SInds een goeie 10 weken geleden hebben we hier in huis de nodige problemen met IPB. Origineel zaten we via Planet, sinds een aantal maanden zitten we nu onder de KPN vlag. Destijds was de verbinding 3mbit, dit is nu 8mbit.

Probleem is dat mijn modem (thompson) steeds zijn dsl-signaal verliest, daardoor dus geen internet en telefoon. Nu is mij al 6x een nieuw modem toegestuurd, welke alle 6 nog moeten aankomen. Nooit ontvangen dus. Dat is echter net opgelost doordat errr een monteur langs is gekomen die de box heeft vervangen. Monteur was voor mij niet echt nodig, maar dit was de enige manier om zeker te zijn dat ik het ding zou ontvangen.

Vooralsnog werkt het nu weer *klop* *klop* *klop*

heb ik alleen het probleem dat mijn downstream niet gehaald kan worden. Volgens contract moet ik een downstream hebben van 12mbit, waarvan 4mbit voor VOIP en 8mbit voor DATA. Dit heeft ook keurig zo gewerkt tot 3 weken terug. Toen werd ik 's avonds gebeld met de mededeling dat ik een downgrade heb gekregen en de vraag was of ik nog kon internetten. Dat was toen inderdaad het geval. Toen ik vroeg waarom deze downgrade werd uitgevoerd werd de verbinding verbroken.

De monteur die hier net is geweest heeft vastgesteld dat er 8mbit uit de muur komt, en dus niet de 12mbit die ik volgens contract moet hebben.

Vraag is nu:
Wat moet ik tegen de mensen achter 0900-0244, optie 4-3-1-2 zeggen om er voor te zorgen dat ze dit terug gaan draaien. Krijg nu elke keer een knoppenklikker (sorry voor de goeden die er ook zitten) die een lijnmeting doet, mij zegt dat ze 8mbit meten en helaas niets voor me kunnen betekenen. Ik wil dus iemand spreken die er _en_ verstand van heeft, _en_ weet dat ik 12mbit moet hebben ipv de gemeten 8mbit, _en_ weet hoe het opgelost kan worden.

* sus is het serieus beu nu bij KPN. Ik wordt hier al weken aan het lijntje gehouden dat er een modem onderweg is, of ik mischien mijn modem even wil resetten, splitter er tussenuit, en nu een te lage downstream. Ik betaal 50 euro voor 8mbit, dan regelen ze dat maar ook.

Ik hoop dat er hier goede KPN-ers rondlopen die mij kunnen helpen. Ik slinger DM even aan (als dat al niet het geval is).

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:57

Totaalgeflipt

De enige echte

sus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:19:
Vraag aan allen die mij kunnen helpen:

SInds een goeie 10 weken geleden hebben we hier in huis de nodige problemen met IPB. Origineel zaten we via Planet, sinds een aantal maanden zitten we nu onder de KPN vlag. Destijds was de verbinding 3mbit, dit is nu 8mbit.

Probleem is dat mijn modem (thompson) steeds zijn dsl-signaal verliest, daardoor dus geen internet en telefoon. Nu is mij al 6x een nieuw modem toegestuurd, welke alle 6 nog moeten aankomen. Nooit ontvangen dus. Dat is echter net opgelost doordat errr een monteur langs is gekomen die de box heeft vervangen. Monteur was voor mij niet echt nodig, maar dit was de enige manier om zeker te zijn dat ik het ding zou ontvangen.

Vooralsnog werkt het nu weer *klop* *klop* *klop*

heb ik alleen het probleem dat mijn downstream niet gehaald kan worden. Volgens contract moet ik een downstream hebben van 12mbit, waarvan 4mbit voor VOIP en 8mbit voor DATA. Dit heeft ook keurig zo gewerkt tot 3 weken terug. Toen werd ik 's avonds gebeld met de mededeling dat ik een downgrade heb gekregen en de vraag was of ik nog kon internetten. Dat was toen inderdaad het geval. Toen ik vroeg waarom deze downgrade werd uitgevoerd werd de verbinding verbroken.

De monteur die hier net is geweest heeft vastgesteld dat er 8mbit uit de muur komt, en dus niet de 12mbit die ik volgens contract moet hebben.

Vraag is nu:
Wat moet ik tegen de mensen achter 0900-0244, optie 4-3-1-2 zeggen om er voor te zorgen dat ze dit terug gaan draaien. Krijg nu elke keer een knoppenklikker (sorry voor de goeden die er ook zitten) die een lijnmeting doet, mij zegt dat ze 8mbit meten en helaas niets voor me kunnen betekenen. Ik wil dus iemand spreken die er _en_ verstand van heeft, _en_ weet dat ik 12mbit moet hebben ipv de gemeten 8mbit, _en_ weet hoe het opgelost kan worden.

* sus is het serieus beu nu bij KPN. Ik wordt hier al weken aan het lijntje gehouden dat er een modem onderweg is, of ik mischien mijn modem even wil resetten, splitter er tussenuit, en nu een te lage downstream. Ik betaal 50 euro voor 8mbit, dan regelen ze dat maar ook.

Ik hoop dat er hier goede KPN-ers rondlopen die mij kunnen helpen. Ik slinger DM even aan (als dat al niet het geval is).
Het kan best zo zijn dat je lijn maar 8mbit aankan, en dat je een abbonement had van 12, maar dat je lijn dit simpelweg niet trekt.
Voor voip krijg je iig geen 4mbit, dat is onnodig.

• sus
  • Nu online

sus

Totaalgeflipt schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:48:
[...]

Het kan best zo zijn dat je lijn maar 8mbit aankan, en dat je een abbonement had van 12, maar dat je lijn dit simpelweg niet trekt.
Voor voip krijg je iig geen 4mbit, dat is onnodig.
Die lijn heeft altijd 8mbit geleverd. Zat met de monteur mee te kijken, die had staan dat het contract 12mbit is. 4mbit voor VOIP lijkt miiiij ook overkill, maar goed. De afstand naar de centrale is 2,5km, dat ik daar geen 20 mee haal lijkt me duidelijk, daar vraag ik ook niet om. Maar 50 euro voor wat ik nu heb... never...

* sus wacht het nog even een week af (of tot ik terug ben gebeld, wat eerder komt) en afhankelijk daarvan gaat anders gaat de boel de deur uit wegens wanprestatie's.

[ Voor 4% gewijzigd door sus op 20-11-2008 16:48 ]

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
@sus,

Ken het probleem, heeft 5 maanden en 8 monteurs, waaronder 2 van KPN IS geduurd, voordat de laatste monteur me " om te testen" op het andere aderpaar aansloot. Vanaf dat moment (24 dagen geleden) geen resets / loss of connection / verbrekingen meer gehad.

Vraag aan de volgende moneur, (ja, die sturen ze vast weer) of hij dat kan testen

Suc6

• sus
  • Nu online

sus

hij heeft alles open gehad en nagekeken. Monteur kon hier niets meer voor me doen, de rest lag bij de technische afdeling.

Waar zit dat gedoe met aderparen? ISRA? Want dat ligt nog open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
sus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:47:
[...]

Die lijn heeft altijd 8mbit geleverd. Zat met de monteur mee te kijken, die had staan dat het contract 12mbit is. 4mbit voor VOIP lijkt miiiij ook overkill, maar goed. De afstand naar de centrale is 2,5km, dat ik daar geen 20 mee haal lijkt me duidelijk, daar vraag ik ook niet om. Maar 50 euro voor wat ik nu heb... never...

* sus wacht het nog even een week af (of tot ik terug ben gebeld, wat eerder komt) en afhankelijk daarvan gaat anders gaat de boel de deur uit wegens wanprestatie's.
Voip komt uit de snelheid van je Abbo, of dat nu 1,5 of 20 Mb is. Daar wordt wel het enige voor gereserveerd, maar 4 Mb is niet nodig. Op 2,5km zit je net op een grens waarbij ADSL2+ heel goed stabiel maar ook een klapperende lijn op kan leveren. Dat lijkt bij jou het geval lees ik zo.
Welk abo heb je trouwens? Ik kan geen 12 Mb abo vinden op de KPN-site? Maak je gebruik van het net mischien? Daar kan ik me 4 Mb nog eens voorstellen + 8 Mb voor ITV oid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Nu online

sus

Loekie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:12:
[...]

Voip komt uit de snelheid van je Abbo, of dat nu 1,5 of 20 Mb is. Daar wordt wel het enige voor gereserveerd, maar 4 Mb is niet nodig. Op 2,5km zit je net op een grens waarbij ADSL2+ heel goed stabiel maar ook een klapperende lijn op kan leveren. Dat lijkt bij jou het geval lees ik zo.
Welk abo heb je trouwens? Ik kan geen 12 Mb abo vinden op de KPN-site? Maak je gebruik van het net mischien? Daar kan ik me 4 Mb nog eens voorstellen + 8 Mb voor ITV oid.
Nee, ik heb het 8 MBit abo van KPN. Echter in het contract wat ik heb getekend _en_ in de gegevens die de monteur heeft _en_ in alle andere systemen waar men in kijkt staat dat ik volgens contract TOTAAL 12 MBit moet hebben, WAARVAN 8 Mbit voor data en DE REST voor VOIP.

Nu krijg ik TOTAAL 8 MBit. Hiervan is een deel voor VOIP gereserveerd en zit ik met een veel te lage downstream. En daar durven ze 50,- voor te vragen. Mijn buren zitten overigens bij Online en halen met hun max 20-lijn een keurige 16 Mbit. De KPN-kast staat op de hoek van het rijtje huizen, dat betekend dat er tussen mijn woning en de KPN-kast 1 woning zit (het hoekhuis). Gezien mijn buren op dezelfde centrale zitten en ook op dezelfde KPN-kast, lijkt het mij dat ik zonder problemen 8 Mbit dataverkeer moet kunnen hebben. En daarbij nog een stukje overhead voor VOIP.

Feit is dat het maanden goed heeft gewerkt. Feit is dat spontaan mijn modem zjin DSL-signaal verliest. Feit is dat het 11 weken heeft geduurd voordat er gisteren _eindelijk_ een nieuw modem is geplaatst (er zijn er ook 5 via de post verstuurd, zeggen ze, maar die zijn nooit aangekomen. Vriendin zit met trombosebeen thuis en is dus ook al die tijd thuis geweest.) Feit is ook dat er 3 weken terug gebeld werd dat ik gedowngrade werd. Feit is dat _niemand_ mij kan vertellen waarom die downgrade heeft plaatsgevonden EN niemand ergens kan terugvinden dat dat gedaan is.

Monteur heeft een rapportage gemaakt waarin hij ook aangeeft dat de 12 Mbit die er uit de muur moet komen maar dat dat niet gehaald wordt

Maar zoals gezegd, ik wacht het nog een week af (dan zou ik terug zijn gebeld) en anders gaat de boel gewoon de deur uit. De aanvraag voor de kabelaar ligt al klaar, die kan ik binnen een week actief hebben (familie die daar werkt en er een spoedje van maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199465

sus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:17:
[...]

Nu krijg ik TOTAAL 8 MBit. Hiervan is een deel voor VOIP gereserveerd en zit ik met een veel te lage downstream. En daar durven ze 50,- voor te vragen. Mijn buren zitten overigens bij Online en halen met hun max 20-lijn een keurige 16 Mbit. De KPN-kast staat op de hoek van het rijtje huizen, dat betekend dat er tussen mijn woning en de KPN-kast 1 woning zit (het hoekhuis). Gezien mijn buren op dezelfde centrale zitten en ook op dezelfde KPN-kast, lijkt het mij dat ik zonder problemen 8 Mbit dataverkeer moet kunnen hebben. En daarbij nog een stukje overhead voor VOIP.
Dat is niet de wijkcentrale waar je op uitkijkt maar de verdelerskast neemt niet weg dat je buren 16mb halen zoals je stelt en dus zou het raar zijn as jij niet hoger zou kunnen komen dan de tot nu toe 8mb.

Wil je der wel aan herineren dat er meestal bij staat tot 12mb en als je er maar 8 haalt ze altijd op dat kunnen terug vallen ;) btw: voip verbruikt amper 250kb/ps en dat is dus te verwaarlozen. Vraag eens na wat de afstand is tot de wijkcentrale ben ik wel nieuwsgierig naar.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Nu online

sus

Anoniem: 199465 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:52:
[...]

Dat is niet de wijkcentrale waar je op uitkijkt maar de verdelerskast neemt niet weg dat je buren 16mb halen zoals je stelt en dus zou het raar zijn as jij niet hoger zou kunnen komen dan de tot nu toe 8mb.

Wil je der wel aan herineren dat er meestal bij staat tot 12mb en als je er maar 8 haalt ze altijd op dat kunnen terug vallen ;) btw: voip verbruikt amper 250kb/ps en dat is dus te verwaarlozen. Vraag eens na wat de afstand is tot de wijkcentrale ben ik wel nieuwsgierig naar.

Groet Marcel.
Afstand naar de centrale is 2,5km. De verdelerkast staat op de hoek.

Overigens staat er bij mij in het contract niet dat het een tot8 mbit is, maar dat er een snelheid van 8 mbit geboden wordt. Dat er nu op de KPN-site iets anders staat heb ik weinig mee te maken.

Nogmaals, ik moet dus een DATA-pijp hebben van 8Mbit, en daarbuiten komt al het andere spul. Dat is wat er in het contract staat. Als KPN dat oplost door 9Mbit bij mij uit de muur te laten komen, waarvan ik er 1 voor VOIP gebruik en 8 voor DATA, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:08
sus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:22:
[...]

Afstand naar de centrale is 2,5km. De verdelerkast staat op de hoek.

Overigens staat er bij mij in het contract niet dat het een tot8 mbit is, maar dat er een snelheid van 8 mbit geboden wordt. Dat er nu op de KPN-site iets anders staat heb ik weinig mee te maken.

Nogmaals, ik moet dus een DATA-pijp hebben van 8Mbit, en daarbuiten komt al het andere spul. Dat is wat er in het contract staat. Als KPN dat oplost door 9Mbit bij mij uit de muur te laten komen, waarvan ik er 1 voor VOIP gebruik en 8 voor DATA, prima.
Vraag ik me toch af wat voor contract je afgesloten hebt? Heb je iets zwart op wit staan dat je gefixeerd 8mbit haalt? Indien dat zo is, mag je de KPN er uiteraard aan houden maar de productspecificaties lijken me duidelijk: 8Mb voor internet en bellen. Uiteraard moet je dat, gezien de andere info die je hebt gegeven, makkelijk te halen zijn bij je.

En ach, je betaalt 50 euro voor dat product. Als je daar niet tevreden mee bent omdat andere providers goedkoper aanbieden......je bent vast niet met het mes op de keel gedwongen dit contract af te sluiten en je weet vast wel ergens iets van overstap aan te vragen.

Dat je nu uiteindelijk een nieuw modem hebt gekregen is uiteraard veel te lang maar gezien de informatie lijkt me dit inderdaad eerder aan de lijn te liggen dan aan het modem. Maar goed, modem omruilen mag geen probleem zijn, als de oude terugkomt kunnen ze hem toch nakijken en is die goed gaat ie weer in een doos.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Problem Solved! :)

[ Voor 97% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-11-2008 11:20 . Reden: niet meer nuttig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@sus: Als je een abonnement hebt met 8Mb, betekend dat dat je telefonie binnen die 8Mb valt. Dus er is niets apart naast je internetsnelheid.voor het bellen.
Waar staat trouwens dat je 12 Mbit moet hebben? Je lijn zou dat gezien afstand best kunnen halen, maar als je contract 8 aangeeft en als je dat nu stabiel haalt dan is er niets aan de hand.
Een downgrade zou netjes na te zoeken moeten zijn, als dit technisch ingezet wordt kan het zijn dat dat administratief wat langer duurt voor het na te zoeken is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180575

har0 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:10:
@sus,

Ken het probleem, heeft 5 maanden en 8 monteurs, waaronder 2 van KPN IS geduurd, voordat de laatste monteur me " om te testen" op het andere aderpaar aansloot. Vanaf dat moment (24 dagen geleden) geen resets / loss of connection / verbrekingen meer gehad.

Vraag aan de volgende moneur, (ja, die sturen ze vast weer) of hij dat kan testen

Suc6
Wat je nog zou kunnen proberen is de ISRA open maken en de aders opnieuw afstrippen en goed vast draaien en controleren of er geen condens in de ISRA zit dit komt wel eens voor wat vaker voor komt is dat de aders los zitten heb ik al bij die verse mensen mee gemaakt.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Nu online

sus

Mallemout schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:15:
Vraag ik me toch af wat voor contract je afgesloten hebt? Heb je iets zwart op wit staan dat je gefixeerd 8mbit haalt? Indien dat zo is, mag je de KPN er uiteraard aan houden maar de productspecificaties lijken me duidelijk: 8Mb voor internet en bellen. Uiteraard moet je dat, gezien de andere info die je hebt gegeven, makkelijk te halen zijn bij je.
Ja, dat heb ik inderdaad hier op papier staan. Er staat niet in het contract dat ik een TOT 8 Mbit krijg, maar dat ik een 8 Mbit data verbinding + telefoon heb.
En ach, je betaalt 50 euro voor dat product. Als je daar niet tevreden mee bent omdat andere providers goedkoper aanbieden......je bent vast niet met het mes op de keel gedwongen dit contract af te sluiten en je weet vast wel ergens iets van overstap aan te vragen.
Daar ben ik ook al mee bezig.
Dat je nu uiteindelijk een nieuw modem hebt gekregen is uiteraard veel te lang maar gezien de informatie lijkt me dit inderdaad eerder aan de lijn te liggen dan aan het modem. Maar goed, modem omruilen mag geen probleem zijn, als de oude terugkomt kunnen ze hem toch nakijken en is die goed gaat ie weer in een doos.
Het mooie is dat het zeker wel in het modem heeft gezeten. Ik heb een 3-tal weken met een normaal ADSL-modem verbonden gezeten, waarmee ik zonder enig probleem een DSL-signaal had, waarmee ik ook zonder problemen op 8 Mbit kon downloaden.

Daarna heb ik de Experiabox weer terug aangesloten, o.a. omdat er lijnmetingen en weet ik wat allemaal, en viel de verbinding steeds weer weg. Nu een nieuwe en die doet het, tot nu toe, goed.
Loekie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:30:
@sus: Als je een abonnement hebt met 8Mb, betekend dat dat je telefonie binnen die 8Mb valt. Dus er is niets apart naast je internetsnelheid.voor het bellen.
Waar staat trouwens dat je 12 Mbit moet hebben? Je lijn zou dat gezien afstand best kunnen halen, maar als je contract 8 aangeeft en als je dat nu stabiel haalt dan is er niets aan de hand.
Een downgrade zou netjes na te zoeken moeten zijn, als dit technisch ingezet wordt kan het zijn dat dat administratief wat langer duurt voor het na te zoeken is.
Die 12 staat gemeld in het contract wat ik thuis heb, bij de monteur in de laptop bij de gegevens over mijn aansluiting, bij de helpdesk was het ook bekend. De downgrade is helaas nergens terug te vinden door de helpdesk, maar ik ben er toch echt over opgebeld (op woensdagavond op 20:30). Helaas was de persoon die ik te spreken kreeg erg kortaf, erg brutaal en erg snel met het verbreken van de verbinding.

Maar goed, laten we er van uit gaan dat 3 weken terug mijn abo is aangepast naar een Max. 8Mbit signaal. Daar wil ik dan wel een bevestiging van krijgen. Er is mij dan zonder mijn toestemming een nieuw abo in de maag gesplitst, waar ik het niet mee eens ben. En....... dan moet ik dus ook altijd 8 Mbit halen. En ga ik bellen dat moet dat iets terug lopen. Nu haal ik 5~6 Mbit met moeite en over het algemeen 4 Mbit. Worden er dus nog altijd fouten gemaakt die niemand mij kan verklaren.

Maar goed, ik laat het hier voorlopig even bij. Ben via DM perfect geholpen door een KPN-er die mij wist te vertellen dat het een paar dagen gaat duren voordat ik wordt gebeld, ipv de "binnen 48 uur" die ik via de telefoon kreeg te horen. En dan laat ik wel weer van me horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Als ik mij niet vergis is de aansluiting 8 tot 12 Mbit en van diverse factoren afhankelijk zoals kwaliteit koper, apparatuur in de centrale en bij je thuis, etc. Ik meen me te herinneren dat dit min of meer ook in de algemene voorwaarden staat waarmee je akkoord bent gegaan bij het aangaan van je abbonement. Correct me if I'm wrong.

Edit:
Ik heb er per ongeluk over heen gelezen dat je maar 5 Mbit haalt van de 8. Bovenstaande van mij kan nog steeds koppelen, maar ik zou je inderdaad ook zeker aangeraden hebben om een storingsmeldingen er voor te laten aanmaken en de situatie door een storingsmonteur te laten onderzoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 22-11-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas12
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-07-2023
zandpaddo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:26:
[...]

Hier dus hetzelfde probleem. Als je nieuws hebt hoor ik het graag!
Weer terug gebeld door HD, wel mogelijk, mag niet, policy en protocol
Tip 1; terug naar ISDN
Tip 2; nummer A op poort 1 en nummer B op poort 2. Instellen bij mijn KPN. nummer A via *61 en *67 doorschakelen naar nummer B. In EB bij SIP instellingen poort 1 eerst nr A dan nr B, op poort 2 eerst nr A en dan nr B.
Tip 3; idem als Tip 2 maar dan een centrale achter de twee poorten (bijv. de Tiptel 2/8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
sus schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:48:
Ja, dat heb ik inderdaad hier op papier staan. Er staat niet in het contract dat ik een TOT 8 Mbit krijg, maar dat ik een 8 Mbit data verbinding + telefoon heb.
Waarbij de VoIP-pakketjes ook via die dataverbinding gaan. En dus niet daar bovenop komen. Niet dat het veel uitmaakt want een telefoongesprek komt niet boven de 100 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42
Eindelijk alle opties op Speedtouch kunnen aanpassen?

Ik kwam dit tegen (maar heb het zelf nog niet geprobeerd) dus als iemand durft ;) :

http://kpn.gebruikers.eu/...php?thread_id=148&pid=570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180575

Tales schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:16:
Eindelijk alle opties op Speedtouch kunnen aanpassen?

Ik kwam dit tegen (maar heb het zelf nog niet geprobeerd) dus als iemand durft ;) :

http://kpn.gebruikers.eu/...php?thread_id=148&pid=570
Dit is niet helemaal juist je komt daarmee niet in de kpn gedeelte van de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Even een basic vraag,

Hoe upgrade ik de bestaande verbinding bij KPN zelf? En zijn hier op de maandelijkse kosten na, overige haken en ogen aan verbonden?

Vaak choked de hele connectie (160KB) wanneer iets groots wordt geopend of gedownload. In het ergste geval breekt Teamspeak helemaal op, vliegt msn er regelmatig uit of lopen streams vast bij het bufferen.

Het gaat hier om een lite pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Loekie schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:54:
[...]

Je wilde die EB toch op een niet IPB-lijn gebruiken?
Start procedure IPB-EB op nieuwe aansluiting: Inschakelen, DSL sync? inloggen? Dan reset om gegevens met centrale systeem uit te wisselen en telefonie te koppelen. Na koppelingsactie zou het goed moeten werken. Na die eerste reset hoeft dat niet meer, want al gekoppeld, of niet, zoals in jouw geval waarschijnlijk. Ook een waarschijnlijke oorzaak: je EB is stuk.

Succes
Ik heb een nieuwe EB aangevraagd, dus die komt vanmiddag binnen.

Ik wilde hem inderdaad op een standaard lijn gebruiken; De term DSL sync zegt me niks? En sinds een paar maanden heeft KPN standaard login en wachtwoord voor alle gebruikers. kpn@direct-adsl

Dus ben benieuwd wat je met de sync bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
3mph schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:43:
[...]

Ik heb een nieuwe EB aangevraagd, dus die komt vanmiddag binnen.

Ik wilde hem inderdaad op een standaard lijn gebruiken; De term DSL sync zegt me niks? En sinds een paar maanden heeft KPN standaard login en wachtwoord voor alle gebruikers. kpn@direct-adsl

Dus ben benieuwd wat je met de sync bedoelt
Jargon ;) Sync is als je modem een DSL-signaal detecteert en hier zich op instelt, DSL op een modem brand dan constant, dan is er sync.
In het modem dat jij krijgt zit dit al vast geprogrammeerd. username: kpn@direct-adsl password: kpn
En die combinatie bestaat al jaren. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:42
Anoniem: 58485 schreef op maandag 24 november 2008 @ 06:52:
Even een basic vraag,

Hoe upgrade ik de bestaande verbinding bij KPN zelf? En zijn hier op de maandelijkse kosten na, overige haken en ogen aan verbonden?

Vaak choked de hele connectie (160KB) wanneer iets groots wordt geopend of gedownload. In het ergste geval breekt Teamspeak helemaal op, vliegt msn er regelmatig uit of lopen streams vast bij het bufferen.

Het gaat hier om een lite pakket.
Via www.kpnvandaag.nl inloggen, daar kun je je pakket wijzigen. Je kan ook bellen met de klantenservice. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Loekie schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:08:
[...]

Jargon ;) Sync is als je modem een DSL-signaal detecteert en hier zich op instelt, DSL op een modem brand dan constant, dan is er sync.
In het modem dat jij krijgt zit dit al vast geprogrammeerd. username: kpn@direct-adsl password: kpn
En die combinatie bestaat al jaren. ;)
Ok bedankt! Dus als ik je goed begrijp moet ik bij de nieuwe EB op mijn standaard ADSL-lijn: (dus niet IPB)
  1. EB aansluiten en laten updaten via de lijn (syncen)
  2. Dan een reset via het knopje of via admin pagina
  3. Dan wifi aanzetten, kpn username erin gooien en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:08
3mph schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:59:
[...]

Ok bedankt! Dus als ik je goed begrijp moet ik bij de nieuwe EB op mijn standaard ADSL-lijn: (dus niet IPB)
  1. EB aansluiten en laten updaten via de lijn (syncen)
  2. Dan een reset via het knopje of via admin pagina
  3. Dan wifi aanzetten, kpn username erin gooien en klaar is kees?
Klinkt mij een beetje vreemd in de oren zo, een IPB modem ontvangen op een adsl only line moet eigenlijk geen enkel probleem opleveren. VOIP gedeelte wordt tenslotte niet ingeladen (want niet aanwezig) dus als de box aangesloten wordt op de juiste manier en dus het DSL lampje gaat branden zou je in principe op internet moeten kunnen daarna. Dus samenvattend:
1: Box goed aansluiten, DSL moet gaan branden
2: Indien het bekabeld internet is, kabel tussen pc en modem, start IE en ga maar surfen
3: Indien draadloos, maak contact met de box, vul de WPA key in en start IE en ga maar surfen

Ervan uitgaand dat je de ST780EB ontvangt zou na het aansluiten en even wachten de volgende lampjes MOETEN zien branden: power, DSL, internet.
Voice kan branden maar die interesseert je niks
Ethernet zou moeten branden als je een pc bekabeld aansluit.

Resetten of iets dergelijks zou niet nodig moeten zijn omdat die IPB boxen standaard al geconfigureerd staan.(dus oa de hiervoor genoemde kpn@direct-adsl en kpn variant)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Kreeg een mailtje van de KPN:
Geachte heer/mevrouw,

Middels deze e-mail willen we u informeren over een wijziging in de tarieven per 1 januari 2009 voor uw InternetPlusBellen abonnement.

Eénmalig verhuistarief
KPN wijzigt het éénmalige verhuistarief voor InternetPlusBellen.

Soort Tarief
Verhuistarief InternetPlusBellen € 44,-

Gesprekstarieven binnenland
Voor gesprekken binnen Nederland betaalt u de volgende tarieven:

Soort Tarief
Starttarief naar vaste en mobiele nummers in Nederland € 0,05 per gesprek
Bellen naar vaste nummers € 0,035 per minuut
Bellen naar mobiele nummers € 0,17 per minuut

De prijzen van de verschillende voordeelopties blijven ongewijzigd.

Soort Tarief
BelOnbeperkt Weekend en Avond: Onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers ma-vrij 19.00-08.00u en in het weekend* € 2,50
BelOnbeperkt Altijd: Altijd onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers* € 10,-

* Exclusief de kosten voor het bellen naar mobiele nummers en 112, 118, 06760, 08/900 en 084/087 nummers.

Gesprekstarieven buitenland
KPN maakt onderscheid tussen een vijftal geografische landengroepen. Iedere landengroep heeft zijn eigen tarief, maar het starttarief is voor alle landengroepen gelijk.

Bestemming Tarief
Starttarief € 0,10 per gesprek
Noordwest-Europa en Noord-Amerika € 0,05 per minuut
Midden- en Zuid-Europa en Australië en Nieuw Zeeland € 0,10 per minuut
Oost-Europa, Israël, Turkije en het Verre Oosten € 0,25 per minuut
Nederlandse Antillen, Brazilië en Noord- en Zuid-Afrika € 0,40 per minuut
Overige landen* € 0,70 per minuut

*Daarnaast is er nog een aantal uitzonderingen. Een exact overzicht van alle landen, kunt u hier vinden.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij uw InternetPlusBellen abonnement tot 1 januari 2009 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact
BelOnbeperk Avond/Weekend zat eerst bij de meeste pakketten standaard erbij. Weet niet of dit zo blijft. Anders dus 2.50 erbij.
Mocht je van je abbo afwillen dan is dit de kans. Opzeggen kan tot 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Je hoeft zo'n modem niet te resetten.
Aanzetten, wachten tot DSL en internet branden, online gaan. Krijg je onverhoopt toch een pagina dat je het modem moet configuren, dan de toegangsgegevens van KPN en daarna ben je online (je hoeft alleen gebruikersnaam en ww maar in te geven).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
njitter schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:08:
Kreeg een mailtje van de KPN:

[...]

BelOnbeperk Avond/Weekend zat eerst bij de meeste pakketten standaard erbij. Weet niet of dit zo blijft. Anders dus 2.50 erbij.
Mocht je van je abbo afwillen dan is dit de kans. Opzeggen kan tot 1 januari.
Da's alleen Weekend, voor Weekend/Avond betaal je 2,50. Dat blijft dus hetzelfde.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:16:
[...]

Da's alleen Weekend, voor Weekend/Avond betaal je 2,50. Dat blijft dus hetzelfde.
Ik zie dat toch anders:

Afbeeldingslocatie: http://xs433.xs.to/xs433/08482/bellen454.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verhip, maar daar zie je ook al een verschil, dat geldt voor nieuwe klanten en is Weekend/Avond gratis en Altijd 7.50.
Waarschijnlijk is er iets niet helemaal goed met die brief ;)
Hier wordt ook 2,50 betaald voor avond/weekend, toch maar eens achteraan gaan, want ik zie zo snel ook geen catch voor nieuwe abonnees.
Voor bestaande abonnees veranderd er op het gebied van voordeelopties vooralsnog niets, beltarieven gaan wel enigszins omhoog.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Mallemout schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:52:
[...]

Klinkt mij een beetje vreemd in de oren zo, een IPB modem ontvangen op een adsl only line moet eigenlijk geen enkel probleem opleveren. VOIP gedeelte wordt tenslotte niet ingeladen (want niet aanwezig) dus als de box aangesloten wordt op de juiste manier en dus het DSL lampje gaat branden zou je in principe op internet moeten kunnen daarna. Dus samenvattend:
1: Box goed aansluiten, DSL moet gaan branden
2: Indien het bekabeld internet is, kabel tussen pc en modem, start IE en ga maar surfen
3: Indien draadloos, maak contact met de box, vul de WPA key in en start IE en ga maar surfen

Ervan uitgaand dat je de ST780EB ontvangt zou na het aansluiten en even wachten de volgende lampjes MOETEN zien branden: power, DSL, internet.
Voice kan branden maar die interesseert je niks
Ethernet zou moeten branden als je een pc bekabeld aansluit.

Resetten of iets dergelijks zou niet nodig moeten zijn omdat die IPB boxen standaard al geconfigureerd staan.(dus oa de hiervoor genoemde kpn@direct-adsl en kpn variant)
Ja precies, alleen staat WIFI standaard uitgeschakeld. Dus eerst de EB in om wifi aan te zetten..
Maar op dat moment voert de EB dus een hard reset uit... (alleen als hij op de inkomende ADSL-lijn is aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:32:
Voor bestaande abonnees veranderd er op het gebied van voordeelopties vooralsnog niets, beltarieven gaan wel enigszins omhoog.
Maar blijkbaar is er toch voldoende veranderd om je abbo op te mogen zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
njitter schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:51:
[...]

Maar blijkbaar is er toch voldoende veranderd om je abbo op te mogen zeggen..
Touche ;)

@ 3mph: Een ST780 reset zich niet, een SX551 krijg je zeer waarschijnlijk niet als je alleen ADSL hebt(met ITV heb je een kans dat je die wel krijgt).

[ Voor 26% gewijzigd door Loekie op 25-11-2008 13:54 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Helaas geen SX / siemens meer, alleen bij uiterste problemen / twijfels krijg je die nog, standaard de "o zo fijne ST780" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Van mij hoeft die hele KPN niet meer. Ik kom er zojuist achter dat ik al 6mnd 10,- meer betaal voor mijn bestaande pakket met dezelfde specificaties als het pakket t.o.v. nieuwe abbo's.
Nu kan ik zo mijn abbo wijzigen natuurlijk, maar automatisch meegaan is kennelijk uitgesloten.
Bureaucratische ladelichters de KPN.

Och ja, de snelheid en prijs van de KPN abbo's zijn toch al niet concurrerend met de andere providers, dat was al een reden. Maar ja, uitstappen is niet zo gemakkelijk als instappen, maar nu maakt de KPN het mij wel héél gemakkelijk.

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26

Joppy

Ajuparaplu!

Idem hier, ik zit nog met InternetPlusBellen Lite die blijkbaar al niet meer bestaat. Vergelijkbaar is Basis maar die is 7,50 goeikoperder...
Vanaf wanneer ongeveer is Basis een keuze geworden? Ik wil namelijk even weten hoe lang ik al geld weggooi... |:(

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Joppy schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:16:
Idem hier, ik zit nog met InternetPlusBellen Lite die blijkbaar al niet meer bestaat. Vergelijkbaar is Basis maar die is 7,50 goeikoperder...
Vanaf wanneer ongeveer is Basis een keuze geworden? Ik wil namelijk even weten hoe lang ik al geld weggooi... |:(
De belbasis met dezelfde specificaties als Light is volgens mij in juni ingegaan.
Dit is samen gegaan met de eis van de overheid om mensen de gelegenheid te geven na één jaar hun contract maandelijks te kunnen ontbinden. Voorheen werd het contract stilzwijgend met 1 jaar verlengd.
Je had dus vanaf 1 juni de tijd om het contract om te zetten in de nieuwe 'basis' met dien verstande dat je dan meteen weer een jaar vastzit aan het KPN contract (leuk klantenbinderdje :( )
Maar als je contract voor Light bijvoorbeeld op 1 januari 2008 is ingegaan kun je dus pas overstappen op 1 januari 2009! Dus dan betaal je t.o.v de nieuwe basis gebruikers € 70,- teveel.

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
heb vorige week ook IPB aangevraagde (overstappen van ADSL-direct) De snelheid is nu al omhoog gegaan... Als ik het nieuwe modem binnen krijg, is het dan nog noodzakelijk om die aan te sluiten?

Of heeft de nieuwe speedtouch grote voordelen tegenover mijn speedtouch 580?

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 13:16
koentjek schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:27:
heb vorige week ook IPB aangevraagde (overstappen van ADSL-direct) De snelheid is nu al omhoog gegaan... Als ik het nieuwe modem binnen krijg, is het dan nog noodzakelijk om die aan te sluiten?

Of heeft de nieuwe speedtouch grote voordelen tegenover mijn speedtouch 580?
Bij IPB gaat ook de telefoon over je modem lopen (VOIP) volgens mij wordt dit niet ondersteund door de 580. Je hebt iig niet de gegevens beschikbaar om voip op een speedtouch 580 te gebruiken, die staan namelijk gecodeerd "in" de nieuwe modem (iets met van afstand configureren enzo). Je zult deze toch moeten aansluiten

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• SCIxX
Je moet inderdaad het nieuwe modem aansluiten, anders zul je niet kunnen bellen.

@andere bovenstaande reacties; Je betaalt niet teveel, je betaalt het bedrag dat in je contract aangegeven staat, niks vreemds aan.

SCIxX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:45:
Je moet inderdaad het nieuwe modem aansluiten, anders zul je niet kunnen bellen.

@andere bovenstaande reacties; Je betaalt niet teveel, je betaalt het bedrag dat in je contract aangegeven staat, niks vreemds aan.
Lezen is niet je sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Brekend nieuws.
KPN heeft het gratis storingsnummer 08000407 afgesloten. Vanaf nu kunnen we dus niet meer profiteren door via via toch nog gratis met de "normale" helpdesk te spreken...
Jammer voor de klanten die écht een storing hebben!

edit:
Via de onderstaande link kun je meestal ook wel met een "levende" kpn-medewerkers spreken.
http://www.kpn.com/intern...rnetPlusBellen-Basis.prod

[ Voor 29% gewijzigd door ibr op 28-11-2008 11:25 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 06:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat is al sinds 7 november zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Daarnaast is 09000244 nog steeds tijdelijk verlaagd naar 1 eurocent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207684

Beste mensen,

Zojuist zijn we verhuist naar een nieuwbouwhuis. Noodgedwongen moesten wij voor KPN IPB kiezen.
Nu heb ik van de week al het bellen voor elkaar gekregen na een telefoontje naar KPN maar nu ben ik aan het stoeien geweest met het internet.

De situatie:
Op de Siemens EB branden alle lichtjes die horen te branden. (incl. ADSL, Online, Netwerk 1, Wifi etc.).
Ik probeer via de cd-rom en de bijgeleverde UTP-kabel connectie te maken.
Tijdens de installatie geeft hij de volgende fout:

De KPN Experia Box is succcesvol geinstalleerd, maar er is geen ADSL signaal.

Nu ben ik een avond verder en heb ook al contact gehad met de helpdesk. Daar werd mij vertelt dat alles van hun kant in orde was en dat het probleem bij mijn kant zou zitten.
Ik draai Vista, heb de virusscanner, firewall en Windows Defender uitgezet maar dat mocht niet baten..

Nu werd mij gezegd dat ik het best contact op kon nemen met het Expert Team maar ik wilde toch even vragen of dit probleem vaker voorkomt (ik heb al gezocht en dit topic vluchtig doorgekeken).

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
CD-rom mag je rustig laten voor wat het is.
Kabel: aansluiten, netw centrum: status weergeven: IPv4: IP-adres toegewezen door DHCP en tussen 192.168.2.2-253 en Gateway= 192.168.2.1. Werkt dit niet, dan netwerkkaart op 10Mb/Half duplex zetten(werkt dit wel, is je kabel niet goed).
Verder virusscanner voor zekerheid uit.
Kun je EB, = def gateway, bereiken met IE dan kijken of je webpagina op IP kunt bereiken. Lukt dat niet check dan via statuspagina van EB of je een IP hebt gekregen. Heeft ie wel een IP in de range van KPN iets van 8*** en IP werkt niet: DNS brak, deze vast instellen of EB resetten.
Lukt dat niet: PING of tracert naar IP.
Werkt dat niet en kun je wel EB bereiken, zou het heel goed aan iets als firewall kunnen liggen.

Succes

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 207684 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:51:
Beste mensen,

Zojuist zijn we verhuist naar een nieuwbouwhuis. Noodgedwongen moesten wij voor KPN IPB kiezen.
Nu heb ik van de week al het bellen voor elkaar gekregen na een telefoontje naar KPN maar nu ben ik aan het stoeien geweest met het internet.

De situatie:
Op de Siemens EB branden alle lichtjes die horen te branden. (incl. ADSL, Online, Netwerk 1, Wifi etc.).
Ik probeer via de cd-rom en de bijgeleverde UTP-kabel connectie te maken.
Tijdens de installatie geeft hij de volgende fout:

De KPN Experia Box is succcesvol geinstalleerd, maar er is geen ADSL signaal.

Nu ben ik een avond verder en heb ook al contact gehad met de helpdesk. Daar werd mij vertelt dat alles van hun kant in orde was en dat het probleem bij mijn kant zou zitten.
Ik draai Vista, heb de virusscanner, firewall en Windows Defender uitgezet maar dat mocht niet baten..

Nu werd mij gezegd dat ik het best contact op kon nemen met het Expert Team maar ik wilde toch even vragen of dit probleem vaker voorkomt (ik heb al gezocht en dit topic vluchtig doorgekeken).

Alvast bedankt :)
Gebruik niet de installatiecd, dat is een knullig ding. Indien de UTP kabel erin zit en het netwerklampje brand zou je meteen op internet moeten kunnen. Indien dit niet het geval is ligt het vaak aan de computer.

Kun je pingen naar 192.168.1.2? (start, uitvoerend, cmd, ping 192.168.1.2)
Kun je pingen naar 213.75.12.83? (start, uitvoerend, cmd, ping 213.75.12.83)

Heb je een hard ip ingesteld? Of staat deze op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
SCIxX schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:45:
[...]

Kun je pingen naar 192.168.1.2? (start, uitvoerend, cmd, ping 192.168.1.2)
Kun je pingen naar 213.75.12.83? (start, uitvoerend, cmd, ping 213.75.12.83)
Klein detail, IP van het modem is 192.168.2.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207684

Thanks mensen voor de info.

De dag na mijn vorige bericht stopte ik de utp-kabel in mijn laptop en hij maakte gelijk verbinding.
Erg vreemd aangezien de verbinding de hele week al had moeten werken... (de lijn was al bijna een week geactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 207684 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:32:
Thanks mensen voor de info.

De dag na mijn vorige bericht stopte ik de utp-kabel in mijn laptop en hij maakte gelijk verbinding.
Erg vreemd aangezien de verbinding de hele week al had moeten werken... (de lijn was al bijna een week geactiveerd)
Dat gaven een brandend DSL en online lampje ook aan ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben voor mijn ouders aan het rondkijken voor een ipb abonnement. Huidige situatie is isdn+adsl.

Nu kan ik nergens vinden wat er gebeurd met je isdn abonnement als je overstap naar ipb. Misschien dat iemand mij daar duidelijkhuid over kan verschaffen.

Is het zo dat als je overstapt naar ipb je isdn abonnement komt te vervallen, of moet je nog steeds die extra toeslag betalen ? En ze hebben 2 belangrijke nummers die behouden moeten blijven ( telefoon, fax staan overal gerigistreerd) Gaat dat goedkomen, of beter niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Twanjo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:51:
Ben voor mijn ouders aan het rondkijken voor een ipb abonnement. Huidige situatie is isdn+adsl.

Nu kan ik nergens vinden wat er gebeurd met je isdn abonnement als je overstap naar ipb. Misschien dat iemand mij daar duidelijkhuid over kan verschaffen.

Is het zo dat als je overstapt naar ipb je isdn abonnement komt te vervallen, of moet je nog steeds die extra toeslag betalen ? En ze hebben 2 belangrijke nummers die behouden moeten blijven ( telefoon, fax staan overal gerigistreerd) Gaat dat goedkomen, of beter niet doen?
Het gehele ISDN abonnement vervalt bij overstap. Alle nummers indien gewenst kunnen meegenomen worden, echter kunnen er maar 2 gelijktijdig gebruikt worden. Let op; ISDN apparatuur functioneert NIET via IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
SCIxX schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:28:
[...]

Het gehele ISDN abonnement vervalt bij overstap. Alle nummers indien gewenst kunnen meegenomen worden, echter kunnen er maar 2 gelijktijdig gebruikt worden. Let op; ISDN apparatuur functioneert NIET via IPB.
Oke thnx,

Maar spreek je uit ervaring of staat het nog ergens zwart op wit? Niet dat ik je niet geloof maar kan ik mijn pa ook overtuigen i.p.v. ik heb horen zeggen dat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ervaring, er kunnen maximaal 2 nummers tegelijk op EB staan, dmv van doorschakelen kun je wel het een en anders faken, maar de optie tel1 bezet automatisch op 3 andere nummers overgaan werkt niet.
Als je ISDN hebt krijgt je een ISDN-modem(zitten wat andere filters in), na portering kun je ISDN-toestellen(indien aanwezig) wegdoen, alleen analoge toestellen.
Als je max 2 nummers gebruikt en bovengenoemde niet nodig hebt, kun je rustig overstappen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zoek even naar 'isdn internetplusbellen' op www.kpn.com als je je vader wilt overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Loekie schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:09:
Ervaring, er kunnen maximaal 2 nummers tegelijk op EB staan, dmv van doorschakelen kun je wel het een en anders faken, maar de optie tel1 bezet automatisch op 3 andere nummers overgaan werkt niet.
Als je ISDN hebt krijgt je een ISDN-modem(zitten wat andere filters in), na portering kun je ISDN-toestellen(indien aanwezig) wegdoen, alleen analoge toestellen.
Als je max 2 nummers gebruikt en bovengenoemde niet nodig hebt, kun je rustig overstappen.
Kijk jij schrijft toch : "Als je ISDN hebt krijgt je een ISDN-modem". Weet je dan wel zeker dat het isdn abonnement beeindigt wordt? Waarom krijg ik een isdn modem?. Of heeft dat puur technisch met de lijn te maken.
Jan-E schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:07:
Zoek even naar 'isdn internetplusbellen' op www.kpn.com als je je vader wilt overtuigen...
Tja dat is het eerste wat je doet he. Maar daar staat dus niet bij wat ik wilde weten, en dan vraag ik het liever hier aan mensen die er ervaring mee hebben gehad dan aan de (studenten met script) helpdesk van kpn, die overal ja op zeggen als het hun uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Puur technisch, zelf zul je het verschil niet zien tussen een PSTN en een ISDN modem, behalve aan de sticker onderop.

Wanneer je IPB binnenkrijgt zul je dit moeten activeren via een bepaald nummer, zodra dit is gebeurt wordt ISDN automatisch opgezegd. Op deze manier verlopen alle overstappen van PSTN en ISDN naar IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Twanjo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:10:
Tja dat is het eerste wat je doet he. Maar daar staat dus niet bij wat ik wilde weten
Volgens mij zijn dit toch echt de antwoorden op de vragen die je stelde:

Let op:
Met InternetPlusBellen kunt u geen bestaande ISDN randapparatuur meer gebruiken.

Let op: Direct na het installeren van InternetPlusBellen wordt de ISDN Centrale nog gebruikt voor telefoongesprekken. Nadat uw telefoonnummer is overgezet naar InternetPlusBellen wordt de ISDN Centrale niet meer gebruikt.

Vraag
InternetPlusBellen, kan ik mijn telefoonnummer behouden?

Antwoord
Meerdere nummers

Met InternetPlusBellen heeft u de keuze om onder één of meerdere telefoonnummers bereikbaar te zijn. Standaard staat de optie aan dat u uw bestaande telefoonnummer wilt meenemen naar InternetPlusBellen. Indien deze optie wordt uitgevinkt zult u een 'shared line' aanvragen, oftewel InternetPlusBellen aanvragen met een nieuw nummer. Het bestaande nummer blijft dan ongewijzigd geleverd worden op de traditionele telefonieverbinding. Ook als u overstapt van een andere aanbieder kunt u uw telefoonnummer behouden bij een overstap naar InternetPlusBellen. Dit geldt alleen voor gewone telefoonnummers voor het vaste telefoonnetwerk in Nederland. Heeft u nog geen telefoonnummer, dan verstrekt KPN u een nieuw telefoonnummer.

Met InternetPlusBellen kunt u maximaal twee gewone telefoonnummers gebruiken. Indien u gebruik maakte van meer dan twee nummers op uw ISDN-aansluiting, dan kunt u de overige ISDN-nummers niet gebruiken. U kunt wel extra persoonlijke (084) nummers aanvragen bij uw InternetPlusBellen-abonnement. Persoonlijke nummers vraagt u aan via Mijn KPN en kunt u gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld een Wi-Fi telefoon, beeldtelefoon KPN verkoopt deze toestellen niet.
en dan vraag ik het liever hier aan mensen die er ervaring mee hebben gehad dan aan de (studenten met script) helpdesk van kpn, die overal ja op zeggen als het hun uitkomt.
Wilde je het nu zwart-op-wit of niet? Dan zul je toch echt die antwoorden op de FAQ op www.kpn.com aan je Pa moeten laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Twanjo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:10:
[...]
Kijk jij schrijft toch : "Als je ISDN hebt krijgt je een ISDN-modem". Weet je dan wel zeker dat het isdn abonnement beeindigt wordt? Waarom krijg ik een isdn modem?. Of heeft dat puur technisch met de lijn te maken.
ISDN heeft wat andere frequenties in gebruik dan POTS/PSTN, ADSL daarover heeft dus wat andere filters in het modem. Puur technisch dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Loekie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:17:
ISDN heeft wat andere frequenties in gebruik dan POTS/PSTN, ADSL daarover heeft dus wat andere filters in het modem. Puur technisch dus.
Gedurende de paar dagen na aansluiten van IPB is de oude ISDN-aansluiting gewoon nog actief voor inkomende telefoontjes. Dat eindigt pas na porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Jan-E schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:41:
[...]
Gedurende de paar dagen na aansluiten van IPB is de oude ISDN-aansluiting gewoon nog actief voor inkomende telefoontjes. Dat eindigt pas na porteren.
Telefoniesignaal het modem in is gewoon analoog, dat komt nl van de ISDN-centrale(homevox, quatrovox e.d.). Het ADSL-signaal blijft echter ADSL over ISDN(vanwege die andere frequenties)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Loekie schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:48:
Telefoniesignaal het modem in is gewoon analoog, dat komt nl van de ISDN-centrale(homevox, quatrovox e.d.). Het ADSL-signaal blijft echter ADSL over ISDN(vanwege die andere frequenties)
Wat er bij binnenkomende telefoontjes uit je NT1 komt is op dat moment nog gewoon ISDN-telefonie. Als iemand geen ISDN-centrale heeft met analoge output (ja, die mensen bestaan echt) kan hij binnenkomende telefoontjes niet eens via het modem laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Jan-E schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:58:
[...]
Wat er bij binnenkomende telefoontjes uit je NT1 komt is op dat moment nog gewoon ISDN-telefonie. Als iemand geen ISDN-centrale heeft met analoge output (ja, die mensen bestaan echt) kan hij binnenkomende telefoontjes niet eens via het modem laten lopen.
tja....
Maar om Twanjo zijn antwoord te geven, je krijgt een ISDN-modem, het ISDN abonnement wordt na het bellen van 1369 omgezet naar IPB. Daarna is het IPB en geen ISDN meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Jan-E schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:13:
[...]
Volgens mij zijn dit toch echt de antwoorden op de vragen die je stelde:

Let op:
Met InternetPlusBellen kunt u geen bestaande ISDN randapparatuur meer gebruiken.

Let op: Direct na het installeren van InternetPlusBellen wordt de ISDN Centrale nog gebruikt voor telefoongesprekken. Nadat uw telefoonnummer is overgezet naar InternetPlusBellen wordt de ISDN Centrale niet meer gebruikt.

Vraag
InternetPlusBellen, kan ik mijn telefoonnummer behouden?

Antwoord
Meerdere nummers

Met InternetPlusBellen heeft u de keuze om onder één of meerdere telefoonnummers bereikbaar te zijn. Standaard staat de optie aan dat u uw bestaande telefoonnummer wilt meenemen naar InternetPlusBellen. Indien deze optie wordt uitgevinkt zult u een 'shared line' aanvragen, oftewel InternetPlusBellen aanvragen met een nieuw nummer. Het bestaande nummer blijft dan ongewijzigd geleverd worden op de traditionele telefonieverbinding. Ook als u overstapt van een andere aanbieder kunt u uw telefoonnummer behouden bij een overstap naar InternetPlusBellen. Dit geldt alleen voor gewone telefoonnummers voor het vaste telefoonnetwerk in Nederland. Heeft u nog geen telefoonnummer, dan verstrekt KPN u een nieuw telefoonnummer.

Met InternetPlusBellen kunt u maximaal twee gewone telefoonnummers gebruiken. Indien u gebruik maakte van meer dan twee nummers op uw ISDN-aansluiting, dan kunt u de overige ISDN-nummers niet gebruiken. U kunt wel extra persoonlijke (084) nummers aanvragen bij uw InternetPlusBellen-abonnement. Persoonlijke nummers vraagt u aan via Mijn KPN en kunt u gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld een Wi-Fi telefoon, beeldtelefoon KPN verkoopt deze toestellen niet.

[...]
Wilde je het nu zwart-op-wit of niet? Dan zul je toch echt die antwoorden op de FAQ op www.kpn.com aan je Pa moeten laten zien...
Nou staat er ergens zwart op wit op die site , "bij de overstap naar ipb, zullen wij automatisch u isdn-abonnement opzeggen?". Staat wel "wordt de ISDN Centrale niet meer gebruikt" en omdat kpn nogal handig is met dubbele abonnementen etc ben ik dus op zoek naar mensen met ervaring , en zie ik het graag zwart op wit.Maar goed de zaak is nu wel duidelijk , bedankt daarvoor (allemaal).

Zit nu alleen nog te twijfelen of ik voor ipb van hetnet ga of kpn . Hetnet is wat goedkoper (vooral het eerste jaar, en heeft nu 8mb download) echter raakt mijn pa dan wel zijn planet mail account kwijt.

Zou het voor de service nog wat uitmaken? Kpn ipb kan ik zelf handmatig aanvragen in de kpn cockpit. Hetnet moet ik een overstap-order starten. Ging het overstappen bij jullie soepel, of kan ik een paardagen zonder telefoon+adsl verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Ok, vraagje.

Familielid met een siemens box is op 30/11 overgestapt van Go naar Basic. Hij heeft dit per telefoon gedaan. Diezelfde avond stond ze bestelling op ze persoonlijke omgeving vermeld, met een verwachte opleverdatum van 30/11. Dus de order is blijkbaar goed overgekomen. Gisteren per post ze wijziging ontvangen. Tot op vandaag worden er nog steeds 2 abbo's vermeld onder ze persoonlijke pagina, Go & Basic.

Speedtest gedaan.....snelheid 4098kb downstream en 517 upstream. In de box staat ook een dikke 4000/500
Snelheid is dus te hoog, hij gaat daarvoor niet bellen, mooi meegenomen toch?
Wat is hier aan de hand? Een slechte verbinding? Modem aan het intrainen? Verkeerde instelling bij KPN?

Update:

Volgens de HD zit de gebruiker nog in de overgang fase, zodra zijn aanvraag volledig is verwerkt, verdwijnt de Go vermelding, en kan ie ook gelijk ze gratis antivirus/spam filter activeren. De snellheid zou dan ook correct moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 137469 op 04-12-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
Geweldig HetNet verhoogt zijn beltarieven voor S&B (not)
Je kunt natuurlijk wel netjes opzeggen voor 1 januari óf BelOnperkt nemen...
Snelheid gaat natuurlijk wel van 4000/256 naar 8000/1024 omhoog volgend jaar!

voor de oude tarieven: link

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze e-mail willen we u informeren over een wijziging in de gesprekstarieven per 1 januari 2009 voor uw Surfen&Bellen abonnement.

Gesprekstarieven binnenland

Soort Tarief
Starttarief € 0,05 per gesprek
Bellen naar vaste nummers € 0,035 per minuut
Bellen naar mobiele nummers € 0,17 per minuut

De prijs van BelOnbeperkt blijft € 10,- per maand. Met BelOnbeperkt belt u onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland.

De kosten voor het bellen naar overige nummers binnen Nederland, zoals 112, 118, 06760, 08/900 en 084/087, blijven eveneens ongewijzigd.

Gesprekstarieven buitenland
Het Net maakt onderscheid tussen een viertal geografische landengroepen. Een exact overzicht van de landen die tot deze groepen behoren, kunt u hier vinden.

Bestemming Tarief
Starttarief € 0,10 per gesprek
Noordwest-Europa en Noord-Amerika € 0,05 per minuut
Midden- en Zuid-Europa en Australië en Nieuw Zeeland € 0,10 per minuut
Oost-Europa, Israël, Turkije en het Verre Oosten € 0,25 per minuut
Nederlandse Antillen, Brazilië en Noord- en Zuid-Afrika € 0,40 per minuut

De landen die niet binnen één van de vier landengroepen vallen, hebben een tarief van € 0,70 per minuut. Daarnaast is nog een aantal uitzonderingen, waarvoor u de tarieven hier kunt vinden.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij uw Surfen&Bellen abonnement tot 1 januari 2009 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Koen Cluistra
Manager Het Net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
Beste mede Tweakers!

Ik ben nu 3 weken een InternetPlusbeller. Bij het aanvragen (overstap van direct) heb ik aangegeven dat ik een Thompson box wil ontvangen.

Je raad het al, ik ontving een Siemens...

De reden dat ik een Thompson wou:
- Bekend met het modem
- Xbox 360 kan draadloos online via WPA2
- Zit nu met WEP beveilig
- Xbox 360 NAT instellingen zijn niet juist te krijgen

2 dagen nadat ik alles had aangesloten heb ik contact opgenomen met KPN. Mij zou een Thompson worden opgestuurd! Ik blij als natuurlijk.

Dat is dus inmiddels 3 weken geleden. Net een 45 min met KPN aan de telfoon gezeten en heb alle afdelingen gehad. Maar het is blijkbaar onmogelijk om aan te geven dat je een Thompson wil ontvangen. Alles is "random", laat staan dat ze nu zomaar de siemens box terug kunnen nemen en een Thompson kunnen opsturen.

Het einde is dus dat ik gewoon met dit modem opgescheept zit.

Iemand enig idee hoe ik toch een Thompson kan krijgen? zonder dat het weken gaat duren? (wil weer gears of war online spelen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
koentjek schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:21:
Beste mede Tweakers!

Ik ben nu 3 weken een InternetPlusbeller. Bij het aanvragen (overstap van direct) heb ik aangegeven dat ik een Thompson box wil ontvangen.

Je raad het al, ik ontving een Siemens...

De reden dat ik een Thompson wou:
- Bekend met het modem
- Xbox 360 kan draadloos online via WPA2
- Zit nu met WEP beveilig
- Xbox 360 NAT instellingen zijn niet juist te krijgen

2 dagen nadat ik alles had aangesloten heb ik contact opgenomen met KPN. Mij zou een Thompson worden opgestuurd! Ik blij als natuurlijk.

Dat is dus inmiddels 3 weken geleden. Net een 45 min met KPN aan de telfoon gezeten en heb alle afdelingen gehad. Maar het is blijkbaar onmogelijk om aan te geven dat je een Thompson wil ontvangen. Alles is "random", laat staan dat ze nu zomaar de siemens box terug kunnen nemen en een Thompson kunnen opsturen.

Het einde is dus dat ik gewoon met dit modem opgescheept zit.

Iemand enig idee hoe ik toch een Thompson kan krijgen? zonder dat het weken gaat duren? (wil weer gears of war online spelen ;))
Er is geen keus tussen de modems, of je krijgt de siemens of de speedtouch. Als de verkoopafdeling je aangegeven heeft dat je hier wel tussen kan kiezen hebben ze dit verkeerd gedaan.

Je kan ook niet het modem omruilen met de reden dat je het andere modem wil, behalve als je wellicht iemand aan de lijn krijgt die heel vriendelijk is en de regels wil omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Kan iemand mij vertellen hoe ik met de Thomson kan voorkomen dat KPN personeel in mijn router kan?

Ik ben het inmiddels spuugzat dat ze in mijn prive-eigendom wijzigingen kunnen doen. Ik wil het zo instellen dat ze zich via mij moeten authorizen, en ze er pas in kunnen zodra ik toestemming geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:59:
Kan iemand mij vertellen hoe ik met de Thomson kan voorkomen dat KPN personeel in mijn router kan?

Ik ben het inmiddels spuugzat dat ze in mijn prive-eigendom wijzigingen kunnen doen. Ik wil het zo instellen dat ze zich via mij moeten authorizen, en ze er pas in kunnen zodra ik toestemming geef.
Gaat je niet lukken, het is bijna andersom. KPN-personeel kan maar vrij weinig inzien, dus ik denk dat je je ietwat veel zorgen maakt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

KPN-personeel kan vrij weinig inzien? De laatste keer dat ik met ze aan de telefoon hing konden ze mijn complete SIP settings wijzigen. Settings die zelfs ik niet kan wijzigen!

Tevens is er laatst vanuit KPN een firmware update gepushed, zonder dat ik deze eerst heb kunnen uittesten of deze wel stabiel draait. Hierbij is mijn SSID en password naar de standaardwaarde gereset, waardoor iedereen op mijn router kon.

Als ze dit op een productie-router van een bedrijf hadden geflikt, dan zouden de rapen gaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 10-01-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:59:

Leen modem privé eigendom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Je hebt het modem inderdaad in bruikleen.

Normaal gesproken wordt het modem overigens niet terug gezet naar de standaard waarden bij een firmware update. Als dit eventueel een keer gebeurt heb je het zo weer terug gewijzigd.

[ Voor 16% gewijzigd door SCIxX op 10-01-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:14:
KPN-personeel kan vrij weinig inzien? De laatste keer dat ik met ze aan de telefoon hing konden ze mijn complete SIP settings wijzigen. Settings die zelfs ik niet kan wijzigen!

Tevens is er laatst vanuit KPN een firmware update gepushed, zonder dat ik deze eerst heb kunnen uittesten of deze wel stabiel draait. Hierbij is mijn SSID en password naar de standaardwaarde gereset, waardoor iedereen op mijn router kon.

Als ze dit op een productie-router van een bedrijf hadden geflikt, dan zouden de rapen gaar zijn.
Tja, da's wel een fundamenteel onderdeel van de dienst IPB. Als je dat niet wilt zul je een ander abonnement moeten zoeken.

specs

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste