[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het aangesloten hebben van de Experiabox en de facturen kunnen inzien hebben niets met elkaar te maken. Het enige wat je via Mijn Gegevens niet zou moeten kunnen doen is telefoonnummers in de Experiabox koppelen.

De screenshot die Jan-E heeft gemaakt is van een oude Mijn KPN maar afaik worden alle facturen nu via Mijn Gegevens getoond wat er heel anders uit ziet.

Edit:
Na even teruglezen zie ik ook een screenshot van Jan-E dat hij ze in Mijn Gegevens ook niet ziet. Dan zal het er ongetwijfeld mee te maken hebben dat hij geen IPB meer heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Joen op 09-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Klacht? behalve een vorm van oplichting en niet nakomen contract ? Weinig ..
behalve dat er contractueel 8 Mb Internet word afgenomen + ITV (1 kanaal kijken en 1 kanaal opnemen)
En dat dit dus niet gebeurt omdat KPN besluit dat je maar een 12 Mb profiel in je modem krijgt, en dus bij opnemen en tv kijken maar 3 Mb overhou (Lite) en dus geen Extra. En dat de klachten al 3 maanden genegeerd worden en dat er al 3 maanden een ticket open staat en verder weinig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:00
har0 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

behalve dat er contractueel 8 Mb Internet word afgenomen + ITV (1 kanaal kijken en 1 kanaal opnemen)
En dat dit dus niet gebeurt omdat KPN besluit dat je maar een 12 Mb profiel in je modem krijgt, en dus bij opnemen en tv kijken maar 3 Mb overhou (Lite) en dus geen Extra. En dat de klachten al 3 maanden genegeerd worden en dat er al 3 maanden een ticket open staat en verder weinig eigenlijk
3 maanden is wel erg frappant, de HD kan je verder niks hierover vertellen?

Ik denk dat het topic overigens een stuk prettiger leesbaar wordt als mensen alleen posten wanneer ze hulp ergens nodig bij hebben, of iets informatiefs posten over IPB. Op dit moment wordt het het algemene klaagtopic en het enige wat mensen doen is klagen over hoe slecht KPN wel niet is. KPN heeft zo zijn problemen ja, maar dat heeft elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
har0 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:00:
[...]

Buiten de disclaimer dat het om tot snelheden gaat: wat is er haalbaar, is dat al eens aan je gemeld? Als je een upgrade hebt aangevraagd, dan is deze niet doorgevoerd? Testgegevens willen in dit soort gevallen helpen, meet dan wel puur via bekabelde verbinding.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Laatst online: 10-02-2022
Maximaal haalbaar: 19Mbit
Bekabeling binnenhuis: door KPN vanaf Isra aangelegd 1 1/2 Meter naar Experia
Profiel In Experia: 12.900 down

Maar ik zal stoppen met posten, net als het ITV forum (wat na alle klachten maar gewoon verdwenen is)
Ik wacht wel af wat kassa en de consumentenbond gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Dat levert dus allebei niets op, zoals je al had kunnen lezen en zien. Zelfs niet met IE7:

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgwet.info/nietdus3.gif

Juist die 2 onleesbare facturen ontbreken.

@Joen:
Joen schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:34:
Edit:
Na even teruglezen zie ik ook een screenshot van Jan-E dat hij ze in Mijn Gegevens ook niet ziet. Dan zal het er ongetwijfeld mee te maken hebben dat hij geen IPB meer heeft.
Dat ik geen enkele factuur zag lag aan de brakke HTML van de KPN site.Maar in IE7 krijg ik dus wel de facturen uit het KPN IPB-tijdperk te zien, maar niet die beide onleesbare facturen na integratie van Planet. De factuur van augustus had er gewoon moeten staan, maar is dus ook foetsie.

[ Voor 42% gewijzigd door Jan-E op 10-10-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:29
@Jan-E

Bij mij ontbreken die facturen ook in het rekening-online overzicht, maar zodra ik in in links op de link internetplusbellen klik en dan op factuur, dan kan ik ze wel inzien. Ze zijn dan in IE en FF gewoon goed opgemaakt.

De mail die je binnenkrijgt met de slechte opmaak heb ik ook last van. De enigste manier om dat goed te krijgen is om in te loggen op je webmail en hem dan daar kijken. Wel met IE inloggen, want ook FF maakt er een zooitje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
3ssen schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:39:
@Jan-E

Bij mij ontbreken die facturen ook in het rekening-online overzicht, maar zodra ik in in links op de link internetplusbellen klik en dan op factuur, dan kan ik ze wel inzien. Ze zijn dan in IE en FF gewoon goed opgemaakt.
Je bevestigt hiermee dus dat ze niet staan in Rekening online (in strijd met de tekst bij de link naar Rekening online op Mijn KPN). En via dat linkje links kom je in Maranello. Daar staan ze bij mij ook niet.
De mail die je binnenkrijgt met de slechte opmaak heb ik ook last van. De enigste manier om dat goed te krijgen is om in te loggen op je webmail en hem dan daar kijken. Wel met IE inloggen, want ook FF maakt er een zooitje van.
Ehh, dit is een screenshot van de XS4ALL webmail, waar mijn facturen al sinds jaar en dag aankwamen:

Afbeeldingslocatie: http://www.datatrain.nl/factuur.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
Ok, ik had even niet in de gaten dat je hem via webmail van xs4all bekeek.

Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat de enigste manier om de rekening goed te kunnen zien is of via maranello (waar ze bij jou dus niet in komen te staan) of via de outlook webmail van kpn, maar daar komt de mail van jou dus ook niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
De enige manier waarop ik dat ding leesbaar kan krijgen: met mutt op de FreeBSD shell van XS4ALL remailen naar een mailbox die ik dan alsnog met Outlook Express kan openen. Remailen naar mijn kpnplanet webmail zou vermoedelijk ook wel gewerkt hebben, maar dat kan ik nu niet meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat was breedbandportal toch mooi ;(

[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 10-10-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
XS4ALL heeft trouwens nog een tweede webmail (als experiment): https://roundcube.xs4all.nl/
Daar verschijnt alle tekst van de KPN factuur op 1 lange regel, ook in IE7. Na 1 kilometer naar rechts scrollen vind ik dan:
Totaal periodieke kosten -€ 34,64 Totaalbedrag van deze factuur (inclusief BTW) -€ 34,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
dat is positief, een negatief bedrag

komt waarschijnlijk om dat de abbonementen deels vooraf worden betaald en de gesprekskosten achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
hallo

ik heb een experia box van hetnet (kpn:p)
en daar heb k nu wat problemen mee.....

ik heb wel internet maar geen telefoon:s het lampje van VOIP brand niet...
heb niks aan de kabels veranderd
heb t apparaat herstart geen resultaat
harde reset ook geen resultaat

iemand nog een suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:05
HD bellen. Kan zijn dat je lijn nog niet geheel geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Chillosophy schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:14:
HD bellen. Kan zijn dat je lijn nog niet geheel geleverd is.
we hebben het al heel lang.. we gaan zelfs overstappen naar andere provider volgende maand
het contract loopt tot 31 okt..
miss er eerder uitgegooit??
we hebben gebeld maar die zeiden alleen maar dat ze de klacht zouden doorsturen naar de technische dienst ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:08
EiSpeed schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:36:
[...]

we hebben het al heel lang.. we gaan zelfs overstappen naar andere provider volgende maand
het contract loopt tot 31 okt..
miss er eerder uitgegooit??
we hebben gebeld maar die zeiden alleen maar dat ze de klacht zouden doorsturen naar de technische dienst ofzo
Gewoon meteen de technische dienst bellen op 0900-1407 , optie 4 en dan optie 1. Op voorwaarde dat je niet net je modem gereboot of gereset hebt kunnen ze op de helpdesk de telefoniegegevens uitlezen en indien nodig opnieuw inladen in de box.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even een totaal andere vraag. :)

Er is een gratis antivirus/spam voor je email beschikbaar. Deze staat hier ook aan. Mijn vraag, welke versie. Of is dit topsecret.... :) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:35
UltraMike schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:52:
Ik heb een Thomson Experiabox WL780 en ik kan sinds de laatste firmware update die momenteel rond gaat geen VPN -verbinding meer maken met de zaak :'( . Vele collega's van mij hebben het zelfde probleem nu vroegen wij ons af of er andere mensen zijn met dit zelfde probleem?

Op het IPB-forum is hierover ook al een topic.
http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=24&t=2901
UltraMike schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:09:
[...]

Softwareversie: 6.5.29.0 is de laatste versie
Softwareversie: 7.4.5.1-GN is de Nieuwe versie (die VPN problemen geeft) (Deze versie wordt momenteel uitgerold)

Voor meer informatie over 7.4.5.1-GN zie:
http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=24&t=2901
Sinds deze week heeft de HD de mogelijkheid om een patch te versturen naar het modem om VPN problemen te verhelpen, het schijnt te maken te hebben met NAT helpers. De patch werkt alleen bij de nieuwste firmware versie.

[ Voor 33% gewijzigd door Onoffon op 12-10-2008 01:12 ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:34:
Nu even een totaal andere vraag. :)

Er is een gratis antivirus/spam voor je email beschikbaar. Deze staat hier ook aan. Mijn vraag, welke versie. Of is dit topsecret.... :) :P :+
Op de helpdesk 1e lijn is deze informatie in ieder geval niet beschikbaar (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ik wil overstappen naar KPN IPB vanaf Telfort Internet en Vast bellen, hoe kan ik het best overstappen naar KPN? ik weet wel dat ik Telfort nadrukkelijk op moet wijzen dat ze mijn nummer behouden.
Maar stel: Telfort loop tot27 oktober door en de opleverdatum bij KPN is 24 oktober, is dat dan gegarandeerd veilig? dat je niet zonder internet zit enzo? :O :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga (als het goed is) morgen over van Planet IPB naar Online ADSL+Telefonie.
Iemand enig idee of de Planet e-mailaccounts direct geblokkeerd worden, of dat die nog even blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mijn kpnplanet mailbox werd direct afgesloten. De ADSL-lijn bleef nog wat langer actief. Overstap van KPN IPB naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop is binnen en nu...?

Zodra ik op mijn Siemens EB het wireless lan aanzet, stopt mijn interactieve televisie ermee.
Ook resetten van de televisiedecoder (of hoe dat ding ook heet) heeft geen zin. Zodra ik mijn wireless weer uitzet op de EB werkt het weer als een zonnetje.

Iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:18:
De laptop is binnen en nu...?

Zodra ik op mijn Siemens EB het wireless lan aanzet, stopt mijn interactieve televisie ermee.
Ook resetten van de televisiedecoder (of hoe dat ding ook heet) heeft geen zin. Zodra ik mijn wireless weer uitzet op de EB werkt het weer als een zonnetje.

Iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken??
Yup, wifi aanzetten als je ITV uit is, werkt ITV niet meer, dan EB resetten en na half uur proberen STB te starten, werkt het dan nog niet, dan belletje met HD.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 15:39
Dat vind ik echt zo'n rare eigenschap van ITV/IPB, was afgelopen week bij vrienden van me, ook IPB (siemens modem) en ITV. Waren ze hun wlan wachtwoord kwijt, dus ik die wijzigen in een nieuwe. Die avond geen tv aangehad, volgende avond had ik ze aan de lijn, werkt ITV niet, iets met geen verbinding kunnen maken. Na het uitzetten van ITV en de EB, EB aanzetten en even rustig wachten totdat alles online is, daarna ITV weer aanzetten, en toen gaf hij eerst nog een foutmelding, maar deed het daarna spontaan wel weer.

Ik kan me alleen echt niet indenken wat WLAN met ITV te maken heeft....

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:31

Totaalgeflipt

De enige echte

trinite_t schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:11:
Dat vind ik echt zo'n rare eigenschap van ITV/IPB, was afgelopen week bij vrienden van me, ook IPB (siemens modem) en ITV. Waren ze hun wlan wachtwoord kwijt, dus ik die wijzigen in een nieuwe. Die avond geen tv aangehad, volgende avond had ik ze aan de lijn, werkt ITV niet, iets met geen verbinding kunnen maken. Na het uitzetten van ITV en de EB, EB aanzetten en even rustig wachten totdat alles online is, daarna ITV weer aanzetten, en toen gaf hij eerst nog een foutmelding, maar deed het daarna spontaan wel weer.

Ik kan me alleen echt niet indenken wat WLAN met ITV te maken heeft....
Volgens mij komt dit doordat de Siemens RG opnieuw opstart bij elke wijziging die je doet in de instellingen van de modem. Daar zal wel iets nog niet helemaal goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Totaalgeflipt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Volgens mij komt dit doordat de Siemens RG opnieuw opstart bij elke wijziging die je doet in de instellingen van de modem. Daar zal wel iets nog niet helemaal goed gaan.
En door voor de koelkast ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 90% van de gevallen geeft de siemens enorm veel gezeur met iptv. Vraag bij de hd een st780 aan en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik had ook eerst een siemens maar niets anders dan gezeur en nu, perfect alle dagen goed en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Loekie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:40:
[...]

En door voor de koelkast ;)
Het rare was dat ITV niet aanstond ten tijde van het wijzigen van de wpa gegevens, deze is pas 12 uur later weer aangegaan.. Dus van rebooten zou hij toch geen last mogen hebben?
Maarja, het zal ook wel, is iig een raar gedoe op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb sinds deze week het probleem dat mijn IP-adres weer volledig is gefirewalled door KPN. Voorheen kon je als dit was gebeurt in MijnKPN ergens kiezen om die firewall uit te zetten en alles te NAT'ten naar een computer achter je Siemens SX551 kastje.

Nu kan ik dat menu echter nergens terugvinden. Is dit nog wel mogelijk :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
imdos schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:44:
Ik heb sinds deze week het probleem dat mijn IP-adres weer volledig is gefirewalled door KPN. Voorheen kon je als dit was gebeurt in MijnKPN ergens kiezen om die firewall uit te zetten en alles te NAT'ten naar een computer achter je Siemens SX551 kastje.

Nu kan ik dat menu echter nergens terugvinden. Is dit nog wel mogelijk :?
Ik kan nog steeds op de server bij m'n ouders komen (ook siemens eb). Als dit niet meer zou kunnen zou ik een flink probleem hebben.
Alleen heb ik het nooit gedaan via mijn KPN, maar via de interface van de modem zelf, en dan niet een DMZ, maar alleen de nodige poorten forwarden. Kan me niet indenken dat ze dat niet meer toestaan.

Je zult dus op je modem moeten inloggen (http://192.168.2.1) en dan zelf de nat forwardings maken. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:51
Ik hoopte ondertussen alle problemen bij KPN opgelost te hebben, maar niet dus.

Na 1,5 jaar eindelijk het adres goed te hebben bij KPN werken de maranello & mijn-KPN omgeving niet meer bij mij, dus ook geen rekening-online, briljant als je er gebruik van maakt maar het niet kan.

Tevens na de bevestiging dat het adres juist was nu eindelijk weer mijn upgrade van IPB Lite +iTV naar IPB Extra + iTV aangevraagd, netjes een brief binnen met de juiste gegevens. Nu 2 weken later is er nog niets gebeurd met de snelheid dus ik maar weer bellen, blijkt de upgrade geannuleerd te zijn en ze kunnen mij niet vertellen hoe/door wie/waarom en hebben de upgrade opnieuw ingevoerd. Over enige manier van vergoeding kon hij niets zeggen, dan moest ik maar wachten tot ik alles had.

Ik dacht tot vandaag echt dat KPN niet lager meer kon zinken, maar blijkbaar dan toch. Als de upgrade dan ook niet voor het eind van deze maand gebeurd is ga ik mijn rechtsbijstandsverzekering opbellen, want ik heb het HELEMAAL gehad met KPN.

en nee, overstappen is geen mogelijkheid, thuiswonend en mijn ouders willen bij KPN blijvan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Suicyder schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:27:
Ik hoopte ondertussen alle problemen bij KPN opgelost te hebben, maar niet dus.

Na 1,5 jaar eindelijk het adres goed te hebben bij KPN werken de maranello & mijn-KPN omgeving niet meer bij mij, dus ook geen rekening-online, briljant als je er gebruik van maakt maar het niet kan.

Tevens na de bevestiging dat het adres juist was nu eindelijk weer mijn upgrade van IPB Lite +iTV naar IPB Extra + iTV aangevraagd, netjes een brief binnen met de juiste gegevens. Nu 2 weken later is er nog niets gebeurd met de snelheid dus ik maar weer bellen, blijkt de upgrade geannuleerd te zijn en ze kunnen mij niet vertellen hoe/door wie/waarom en hebben de upgrade opnieuw ingevoerd. Over enige manier van vergoeding kon hij niets zeggen, dan moest ik maar wachten tot ik alles had.

Ik dacht tot vandaag echt dat KPN niet lager meer kon zinken, maar blijkbaar dan toch. Als de upgrade dan ook niet voor het eind van deze maand gebeurd is ga ik mijn rechtsbijstandsverzekering opbellen, want ik heb het HELEMAAL gehad met KPN.

en nee, overstappen is geen mogelijkheid, thuiswonend en mijn ouders willen bij KPN blijvan :/
Misschien moet je dan eens op jezelf gaan wonen. Ik zie in bovenstaand verhaal geen reden om je rechtsbijstandverzekering op te bellen, niet dat je daar uberhaupt wat mee opschiedt. Waarom zou KPN je trouwens een vergoeding moeten geven? Dat is alleen ter sprake bij mensen met echte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SCIxX schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:36:
[...]
Misschien moet je dan eens op jezelf gaan wonen. Ik zie in bovenstaand verhaal geen reden om je rechtsbijstandverzekering op te bellen, niet dat je daar uberhaupt wat mee opschiedt. Waarom zou KPN je trouwens een vergoeding moeten geven? Dat is alleen ter sprake bij mensen met echte problemen.
Het 1e wordt al aan gewerkt.
Het 2e omdat er nou al 2x een jaar verlengd is door KPN en de rekeningen al wel op het nieuwe abbonement gebaseerd zijn zonder dat ik uberhaubt wat heb wat daar bij hoort. Daarnaast hebben ze al de nodige upgradeaanvragen, adreswijzigingen etc. geannuleerd zonder opdracht van ons en geen redenen van hun uit (ze weten niet eens waarom het geannuleerd is steeds). Al met al heb ik al zoveel uren met de helpdesk gebeld dat ze me zo'n beetje 2 maand cadeau kunnen doen van de kosten die ik daarvoor heb gemaakt, omdat hun administratie een zwart gat is.
Het kan naar mijn idee niet de bedoeling zijn dat de klant moet opdraaien voor de kosten waar hun verantwoordelijk voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Weer een vraagje..

Ik wil de antenne graag vervangen van de experiabox.. Hij zit echter muurvast.

Kan en mag dat?

Of wordt het een extender?

[ Voor 11% gewijzigd door Tomino op 21-10-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Suicyder schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:45:
[...]

Het 1e wordt al aan gewerkt.
Het 2e omdat er nou al 2x een jaar verlengd is door KPN en de rekeningen al wel op het nieuwe abbonement gebaseerd zijn zonder dat ik uberhaubt wat heb wat daar bij hoort. Daarnaast hebben ze al de nodige upgradeaanvragen, adreswijzigingen etc. geannuleerd zonder opdracht van ons en geen redenen van hun uit (ze weten niet eens waarom het geannuleerd is steeds). Al met al heb ik al zoveel uren met de helpdesk gebeld dat ze me zo'n beetje 2 maand cadeau kunnen doen van de kosten die ik daarvoor heb gemaakt, omdat hun administratie een zwart gat is.
Het kan naar mijn idee niet de bedoeling zijn dat de klant moet opdraaien voor de kosten waar hun verantwoordelijk voor zijn.
Wat is de haalbare snelheid die je op je adres kan halen? Gezien je premium wil hebben, maar de kans dat je daadwerkelijk 20mbit zal halen is erg klein. Ik zou gewoon even contact opnemen met de technische helpdesk van IPB. De helpdesk kost momenteel overigens 1 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Tomino schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:03:
Weer een vraagje..

Ik wil de antenne graag vervangen van de experiabox.. Hij zit echter muurvast.

Kan en mag dat?

Of wordt het een extender?
Of je dat antenne vervangt of niet moet je zelf weten, ik vraag me echter af wat voor voordeel je hieruit probeert te halen. Het enige risico is dat je de box sloopt en enkele dagen zonder telefonie en internet zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Nou, mijn bereik valt vies tegen, daarom wilde ik er een grotere antenne op zetten indien mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SCIxX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:55:
[...]
Wat is de haalbare snelheid die je op je adres kan halen? Gezien je premium wil hebben, maar de kans dat je daadwerkelijk 20mbit zal halen is erg klein. Ik zou gewoon even contact opnemen met de technische helpdesk van IPB. De helpdesk kost momenteel overigens 1 cent per minuut.
Ik heb v/d week contact gehad, de bestelling is wederom "in behandeling".
Ik ga inderdaad 20 mbit nodig hebben, maar ik ga dat wel halen volgens mij, gezien de wijkcentrale zo'n 70 meter hemelsbreed van mijn huis af staat in dezelfde straat. overigens zou er nu 2x4 mbit voor iTV en 1x 3 mbit voor internet gereserveerd moeten worden, ik krijg daarvan 12,9 mbit. Ik vermoed dat het knopje gewoon @ 13 mbit staat en dat ik dan 12,9 mbit krijg.

De helpdesk kost momenteel inderdaad 1 cent per minuut, alleen is dat sinds een aantal weken. Ik heb in de 1,5 jaar daarvoor zo vaak gebeld met KPN om ons adres goed te krijgen dat het niet leuk meer is. Tevens was in augustus (toen heb ik totaal 3,75 uur met ze aan de lijn gehangen) ook nog 0,10 cent, dus in 1 maand € 22,50.

Ik hoop gewoon dat alles deze ronde goed gaat, want ik ben tot nu toe altijd vrij netjes gebleven en heb het lang laten komen (tot nu) voordat ik boos werd. De grens is nu toch een keer bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Suicyder schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:23:
[...]

Ik heb v/d week contact gehad, de bestelling is wederom "in behandeling".
Ik ga inderdaad 20 mbit nodig hebben, maar ik ga dat wel halen volgens mij, gezien de wijkcentrale zo'n 70 meter hemelsbreed van mijn huis af staat in dezelfde straat. overigens zou er nu 2x4 mbit voor iTV en 1x 3 mbit voor internet gereserveerd moeten worden, ik krijg daarvan 12,9 mbit. Ik vermoed dat het knopje gewoon @ 13 mbit staat en dat ik dan 12,9 mbit krijg.

De helpdesk kost momenteel inderdaad 1 cent per minuut, alleen is dat sinds een aantal weken. Ik heb in de 1,5 jaar daarvoor zo vaak gebeld met KPN om ons adres goed te krijgen dat het niet leuk meer is. Tevens was in augustus (toen heb ik totaal 3,75 uur met ze aan de lijn gehangen) ook nog 0,10 cent, dus in 1 maand € 22,50.

Ik hoop gewoon dat alles deze ronde goed gaat, want ik ben tot nu toe altijd vrij netjes gebleven en heb het lang laten komen (tot nu) voordat ik boos werd. De grens is nu toch een keer bereikt.
Als dit inderdaad door fout van de KPN komt kun je dit gewoon bij de helpdesk laten corrigeren. Zij kunnen je rekeningen inzien en zien wat je verbelt hebt naar 0900 0244. Hoelang wacht je momenteel al op de "upgrade"? De kans dat je 20mbit kan halen is heel klein, dat je erg dicht bij de wijkcentrale zegt hoeft niet altijd veel te zeggen. Het hoogst wat over het algemeen wordt gehaald is +/- 15mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit pure frustratie heb ik me vanavond geregistreerd

KPN heeft besloten zoals jullie hier vast weten om het voor de gebruikers van internetplusbellen onmogelijk te maken om zelf poorten in de (in mijn geval) touchspeed open te zetten.
Ook de optie firewall uitschakelen werkt niet meer omdat je geen wachtwoord/gebruikersnaam meer kunt invoeren.

Volgens de helpdesk medewerker omdat er te veel werd gerommeld met spam !!!!!!!! 8)7

Ik zit nu met een duur videobewakings systeem dat ik nog steeds kan bekijken via internet omdat de poorten die ik eerder had geopend nu wel open blijven (ook na een software update volgens mij want ik heb ze al heel lang niet opnieuw moeten instellen) maar kpn beslist voor mij dat ik geen gebruik kan maken van mijn nieuwe HTC touch dual met 3G en GPRS om in te loggen en de beelden online te bekijken.

Ook de technische dienst kan hier niets in wijzigen, heeft er iemand een oplossing ??

Is er geen wet op uitwisseling van gegevens die een dergelijke stap van een internet provider verbied ?

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij kpn die wordt gevolgd door een klacht bij de Opta en ik stuur een mailtje naar radar of opgelicht van de Tros want zo voel ik me op het moment srieus opgelicht :(

Gr Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SCIxX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:28:
[...]
Als dit inderdaad door fout van de KPN komt kun je dit gewoon bij de helpdesk laten corrigeren. Zij kunnen je rekeningen inzien en zien wat je verbelt hebt naar 0900 0244. Hoelang wacht je momenteel al op de "upgrade"? De kans dat je 20mbit kan halen is heel klein, dat je erg dicht bij de wijkcentrale zegt hoeft niet altijd veel te zeggen. Het hoogst wat over het algemeen wordt gehaald is +/- 15mbit.
Op de Upgrade wacht ik nu sinds 2 augustus, de adreswijziging had 1 mei 2007 rond moeten zijn en was pas rond op 2 oktober 2008. Overigens hebben ze mij meermaals om een mobiel telefoonnummer gevraagd om mij op terug te bellen, dit is maar 1x gebeurd, de laatste maal toen alles opgelost werd ineens in pak-en-beet 5 minuten. Maar door de fouten bij deze wijziging kon eerst de upgrade al niet door gaan, ik kreeg ook een brief voor een nieuwe aansluiting handig genoeg. Nou had ik dus eindelijk het adres goed en heb ik 4 oktober een upgrade aangevraagd, netjes de 8e een brief in de brievenbus met de upgrade en de juiste gegevens en dat het binnen een aantal dagen geupgrade zou zijn. Nu de 21e dus maar gebeld dat er niets gebeurd was nog, bleek de bestelling geannuleerd te zijn om volstrekt onbekende reden, dus toen opnieuw aangevraagd.
Al met al hebben de adresproblemen die veel te lang hebben rondgedwaald voor alle problemen gezorgd.

Overigens is sinds het adres goed is mijn KPN het IPB & Rekening-Online gedeelte kwijt en kan ik ook niet meer in Maranello inloggen. Dus er zit nog wel meer aan te komen qua bellen, want dat behoord normaal te werken. Ik wacht hier alleen mee totdat de nieuwe verbinding ook feitelijk werkt, anders gaat dat weer door elkaar heen lopen.

Over de snelheid, nja... ik ga ook niet uit van de volle mep qua mbits. Alleen de lijnmeting kwam toen uit op 19.x mbit. Dus de snelheid van mijn internet zou toch wel aanzienlijk omhoog moeten kunnen.

Het zal mij benieuwen, ik ben na dinsdag toch al weer een heel stuk kalmer in mijn hoofd ;) , maar blijf het geen zaken vinden. De afspraken worden in mijn geval gewoon bar slecht nageleefd.

Hartelijk dank overigens voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:41:
Uit pure frustratie heb ik me vanavond geregistreerd

KPN heeft besloten zoals jullie hier vast weten om het voor de gebruikers van internetplusbellen onmogelijk te maken om zelf poorten in de (in mijn geval) touchspeed open te zetten.
Ook de optie firewall uitschakelen werkt niet meer omdat je geen wachtwoord/gebruikersnaam meer kunt invoeren.

Volgens de helpdesk medewerker omdat er te veel werd gerommeld met spam !!!!!!!! 8)7

Ik zit nu met een duur videobewakings systeem dat ik nog steeds kan bekijken via internet omdat de poorten die ik eerder had geopend nu wel open blijven (ook na een software update volgens mij want ik heb ze al heel lang niet opnieuw moeten instellen) maar kpn beslist voor mij dat ik geen gebruik kan maken van mijn nieuwe HTC touch dual met 3G en GPRS om in te loggen en de beelden online te bekijken.

Ook de technische dienst kan hier niets in wijzigen, heeft er iemand een oplossing ??

Is er geen wet op uitwisseling van gegevens die een dergelijke stap van een internet provider verbied ?

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij kpn die wordt gevolgd door een klacht bij de Opta en ik stuur een mailtje naar radar of opgelicht van de Tros want zo voel ik me op het moment srieus opgelicht :(

Gr Jurgen
Je weet toch zelf als je zo'n product aanschaft dat dit soort dingen (ver) buiten de ondersteuning vallen. Straks gaan mensen KPN nog anaklagen omdat hun 3e rangs Iphone niet meer kan verbinden met de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Suicyder schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:25:
[...]

Op de Upgrade wacht ik nu sinds 2 augustus, de adreswijziging had 1 mei 2007 rond moeten zijn en was pas rond op 2 oktober 2008. Overigens hebben ze mij meermaals om een mobiel telefoonnummer gevraagd om mij op terug te bellen, dit is maar 1x gebeurd, de laatste maal toen alles opgelost werd ineens in pak-en-beet 5 minuten. Maar door de fouten bij deze wijziging kon eerst de upgrade al niet door gaan, ik kreeg ook een brief voor een nieuwe aansluiting handig genoeg. Nou had ik dus eindelijk het adres goed en heb ik 4 oktober een upgrade aangevraagd, netjes de 8e een brief in de brievenbus met de upgrade en de juiste gegevens en dat het binnen een aantal dagen geupgrade zou zijn. Nu de 21e dus maar gebeld dat er niets gebeurd was nog, bleek de bestelling geannuleerd te zijn om volstrekt onbekende reden, dus toen opnieuw aangevraagd.
Al met al hebben de adresproblemen die veel te lang hebben rondgedwaald voor alle problemen gezorgd.

Overigens is sinds het adres goed is mijn KPN het IPB & Rekening-Online gedeelte kwijt en kan ik ook niet meer in Maranello inloggen. Dus er zit nog wel meer aan te komen qua bellen, want dat behoord normaal te werken. Ik wacht hier alleen mee totdat de nieuwe verbinding ook feitelijk werkt, anders gaat dat weer door elkaar heen lopen.

Over de snelheid, nja... ik ga ook niet uit van de volle mep qua mbits. Alleen de lijnmeting kwam toen uit op 19.x mbit. Dus de snelheid van mijn internet zou toch wel aanzienlijk omhoog moeten kunnen.

Het zal mij benieuwen, ik ben na dinsdag toch al weer een heel stuk kalmer in mijn hoofd ;) , maar blijf het geen zaken vinden. De afspraken worden in mijn geval gewoon bar slecht nageleefd.

Hartelijk dank overigens voor de reacties :)
Wat voor melding krijg je als je inlogged op Maranello? (je logged hier in met je hoofdgebruikersnaam en wachtwoord?) Van de oude mijn KPN en rekening online is geen sprake meer, deze omgeving is vervallen. Gezien de aanvraag 4oktober correct is ingevoerd, zou het nog even kunnen duren, gemiddeld duurt een upgrade 3weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SCIxX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:43:
[...]
Wat voor melding krijg je als je inlogged op Maranello? (je logged hier in met je hoofdgebruikersnaam en wachtwoord?) Van de oude mijn KPN en rekening online is geen sprake meer, deze omgeving is vervallen. Gezien de aanvraag 4oktober correct is ingevoerd, zou het nog even kunnen duren, gemiddeld duurt een upgrade 3weken.
Ik word direct weer uitgelogd, zowel onder IE6/IE7/FF/Opera.
De aanvraag was ingevoerd toen, alleen dus weer geannuleerd. Ik had maar gebeld na 2 weken, omdat ze hadden gezegd dat het enkele dagen na de brief doorgevoerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:37:
[...]
Je weet toch zelf als je zo'n product aanschaft dat dit soort dingen (ver) buiten de ondersteuning vallen. Straks gaan mensen KPN nog anaklagen omdat hun 3e rangs Iphone niet meer kan verbinden met de Experiabox.
Er is denk ik wel een verschil tussen iets wel of niet ondersteunen of de mogelijkheid volledig ontnemen.
Kpn ontneemt zijn gebruikers zo het recht op het gebruik van netwerk mogelijkheden die in principe voor iedereen toegangkelijk zouden moeten zijn.
Online gamen bijvoorbeeld, iets wat veel gebruikers doen wordt zo onmogelijk gemaakt en aanklagen is iets wat bij mij al in gedachten speelt. Er ligt in ieder geval al een klacht bij KPN en de OPTA.

Gr Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:23:
[...]

Er is denk ik wel een verschil tussen iets wel of niet ondersteunen of de mogelijkheid volledig ontnemen.
Kpn ontneemt zijn gebruikers zo het recht op het gebruik van netwerk mogelijkheden die in principe voor iedereen toegangkelijk zouden moeten zijn.
Online gamen bijvoorbeeld, iets wat veel gebruikers doen wordt zo onmogelijk gemaakt en aanklagen is iets wat bij mij al in gedachten speelt. Er ligt in ieder geval al een klacht bij KPN en de OPTA.

Gr Jurgen
Volgens mij zijn er geen klachten dat online gamen niet meer werkt i.c.m IPB, daarom geen goede vergelijking.

Bekijk de recente problemen omtrent de VPN verbinding. Grotendeels van de VPN verbindingen functioneerden niet meer na de laatste firmware update. Hier werd een oplossing door KPN voor geboden, niet omdat het moest (VPN wordt niet ondersteund en is daarom geen onderdeel van de service) maar omdat mensen anders gewoon afzien van de KPN verbinding. Je kan echter niet verwachten dat KPN met dingen als de werking van beveiligingsapparatuur rekening gaat houden bij een firmware upgrade, gezien er maar enkelen zijn die hier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Suicyder schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:02:
[...]

Ik word direct weer uitgelogd, zowel onder IE6/IE7/FF/Opera.
De aanvraag was ingevoerd toen, alleen dus weer geannuleerd. Ik had maar gebeld na 2 weken, omdat ze hadden gezegd dat het enkele dagen na de brief doorgevoerd zou worden.
Ok, dat klopt iig niet, zodra de upgrade volgens het systeem wordt doorgevoerd duurt het +/- 3 weken voordat het pakket daadwerkelijk actief zal zijn.

Heb je al geprobeerd in te loggen via een andere pc? Of via de link csc.maranello.planet.nl/csc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:29:
[...]

Volgens mij zijn er geen klachten dat online gamen niet meer werkt i.c.m IPB, daarom geen goede vergelijking.

Bekijk de recente problemen omtrent de VPN verbinding. Grotendeels van de VPN verbindingen functioneerden niet meer na de laatste firmware update. Hier werd een oplossing door KPN voor geboden, niet omdat het moest (VPN wordt niet ondersteund en is daarom geen onderdeel van de service) maar omdat mensen anders gewoon afzien van de KPN verbinding. Je kan echter niet verwachten dat KPN met dingen als de werking van beveiligingsapparatuur rekening gaat houden bij een firmware upgrade, gezien er maar enkelen zijn die hier gebruik van maken.
Kpn moet gewoon een goed product leveren waarbij het gebruik maken van de mogelijkheden die internet en mobile technieken geven door de klant kan worden benut.
Ik vind dit een te rigoreuse beperking van mijn mogelijkheden (in verhouding tot de situatie zoals die was toen ik begon met IPB ik heb nooit echt problemen hiermee gehad) waardoor ik benadeeld wordt KPN had deze stap kenbaar moeten maken waardoor ik omdat deze stap nadelig is voor de klant had kunnen besluiten om het contract te beindigen en over te stappen naar een provider die wel deze mogelijkheden bied aan zijn gebruikers.

De poorten van mijn videobewaking staan nu ook nog steeds open (zie www.kanaalkoi.nl ) de 4 extra poorten voor de 3G functies in dit systeem zullen echt geen inbreuk doen op de veiligheid of functionaliteit van IPB.
Ondersteuning op dit gebied hoeft KPN voor mij ook niet te geven dat doen de leveranciers van de bewakingsystemen heel goed.

weet er trouwens iemand of het mogelijk is om een splitsing te maken voor de speedtouch zodat je daar bijvoorbeeld een ander modem naast kunt plaatsen waar de poorten wel in geconfigureerd kunnen worden.
Dit zou ook een oplossing voor dit probleem kunnen zijn.

Gr Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
@Jurdim

Welke firmwareversie heb jij dan? Ik maak op dit moment nog gebruik van 6.5.29.0 en kan daar elke willekeurige poort openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:50:
[...]

... KPN had deze stap kenbaar moeten maken waardoor ik omdat deze stap nadelig is voor de klant had kunnen besluiten om het contract te beindigen en over te stappen naar een provider die wel deze mogelijkheden bied aan zijn gebruikers....
Gr Jurgen
Misschien had je gelijk dat ze het kenbaar hadden moeten maken , misschien niet. Maar wat denk je dat er gebeurt als KPN zoiets kenbaar maakt? Mogen ze meteen 50 extra mensen in dienst nemen om mensen uit te leggen aan de telefoon waar de melding over gaat. De gemiddelde gebruiker is namelijk niet zo handig met dit soort dingen en in dat licht bezien is het dan handiger voor de KPN om het niet te melden en dan de eventuele tweaker die ze hiermee benadelen het verder zelf uit te laten zoeken. Kost ze uiteindelijk toch minder. Maakt het uiteraard niet minder vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:50:
[...]
Kpn moet gewoon een goed product leveren waarbij het gebruik maken van de mogelijkheden die internet en mobile technieken geven door de klant kan worden benut.
Ik vind dit een te rigoreuse beperking van mijn mogelijkheden (in verhouding tot de situatie zoals die was toen ik begon met IPB ik heb nooit echt problemen hiermee gehad) waardoor ik benadeeld wordt KPN had deze stap kenbaar moeten maken waardoor ik omdat deze stap nadelig is voor de klant had kunnen besluiten om het contract te beindigen en over te stappen naar een provider die wel deze mogelijkheden bied aan zijn gebruikers.

De poorten van mijn videobewaking staan nu ook nog steeds open (zie www.kanaalkoi.nl ) de 4 extra poorten voor de 3G functies in dit systeem zullen echt geen inbreuk doen op de veiligheid of functionaliteit van IPB.
Ondersteuning op dit gebied hoeft KPN voor mij ook niet te geven dat doen de leveranciers van de bewakingsystemen heel goed.

weet er trouwens iemand of het mogelijk is om een splitsing te maken voor de speedtouch zodat je daar bijvoorbeeld een ander modem naast kunt plaatsen waar de poorten wel in geconfigureerd kunnen worden.
Dit zou ook een oplossing voor dit probleem kunnen zijn.
Volgens mij heeft KPN IPB nooit verkocht met de verklaring dat VPN werkt, ik ken maar weinig ISP's die dit aan durven bieden. Datzelfde geld voor je beveiligingssysteem wat dat dan ook moge zijn. KPN is wat dat betreft met VPN soepel omgegaan en de nieuwere versie die nu uitgestuurd wordt heeft dit probleem niet meer. De web-interface staat je nog steeds toe poorten aan applicaties op een PC toe te wijzen en je kunt zelf een applicatie aanmaken.

Je zegt dat je via een mobiel op 3G niet kan inloggen op je bewakingssysteem, terwijl je systeem wel via het internet bereikt kan worden via een 'normale' internetverbinding. Waaruit trek je dan de conclusie dat het aan het modem ligt en niet aan de webserver(de pagina die je noemt + inlogmogelijkheid) die je erachter hebt hangen of de mobiele browser of programma?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ssen schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:10:
@Jurdim

Welke firmwareversie heb jij dan? Ik maak op dit moment nog gebruik van 6.5.29.0 en kan daar elke willekeurige poort openzetten.
Hier de zelfde firmware 6.5.29.0 en het instellen waardoor ze open moeten als ze aangesproken worden is allemaal geen probleem dit kan allemaal alleen werkt het ook ?
Als ik op de site van www.grc.com de poorten laat aanspreken staan ze dicht en ze blijven dat ook.

Ik heb trouwens inmiddels het probleem opgelost (als het goed is) ik had een IPB lite abbo met bel onbeperkt a € 52,50 dat wordt omgezet naar een IPB basis (nieuwer pakket zelfde snelheid) met bel onbeperkt
a € 42.50

Daarnaast komt er op een ander aderpaar een "normale" ADSL internet basis aansluiting a € 25,00 hierbij krijg ik ook een experiabox touchspeed 780 maar die kan ik volgens de helpdesk uitwisselen tegen ieder adsl modem. Er staat dus al een sislynk WAG200G in de kast te wachten.

per maand iets meer kosten maar ook veel meer vrijheden en bij een storing in de een heb ik altijd de ander nog voor toegang tot internet.

Mocht er tijdens het omzetten onverhoopt iets fout gaan waardoor ik zonder internet kom te zitten kan ik bij de primafoon tegen betaling van € 50.00 borg een umts ontvanger halen.

Ik ben benieuwd of dit allemaal goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Had je dan niet beter je huidige IPB-abo kunnen omzetten in een of ander ADSL-abo en je telefoonnummer overzetten naar een willekeurige, losse VoIP-provider? Daar zitten ook wel clubs bij met ombeperkt vast bellen. En anders bel je uit via SMSdiscount.com of iets dergelijks. Kost je max 37,50 in het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
Sinds we hier thuis IPB hebben, ondervinden we nogal wat problemen met onze netwerkprinter..
De printer zit netjes in de Experia ip range (192.168.2.3), maar de printer is vaak totaal niet te bereiken.
Pas als je het apparaat uit en weer aanzet zijn er weer printopdrachten mogelijk..
Ik ben er van overtuigd dat dit aan de Experia box (siemens) ligt..

Hebben meer mensen ervaring met netwerkprinters & de experia box ?
En is het een oplossing om de oude speedtouch voor de experia te hangen en daar het thuisnetwerk op te draaien, of krijg je dan te maken met snelheidsverlies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Kaspers schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:05:
Sinds we hier thuis IPB hebben, ondervinden we nogal wat problemen met onze netwerkprinter..
De printer zit netjes in de Experia ip range (192.168.2.3), maar de printer is vaak totaal niet te bereiken.
Pas als je het apparaat uit en weer aanzet zijn er weer printopdrachten mogelijk..
Ik ben er van overtuigd dat dit aan de Experia box (siemens) ligt..

Hebben meer mensen ervaring met netwerkprinters & de experia box ?
En is het een oplossing om de oude speedtouch voor de experia te hangen en daar het thuisnetwerk op te draaien, of krijg je dan te maken met snelheidsverlies ?
Ip vast ingesteld? Klinkt een beetje als IP dubbel vergeven oid, dan is het laatst gestarte apparaat verbonden, maar eerste apparaat niet. Als je het vast kunt instellen, zet IP op .253(.254 is voor repeater 'gereserveerd'). Op die manier omzeil je het probleem van dubbele adressen vaak wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik heb het als volgt gedaan:

Statisch IP aan de printer gegeven
In de Experia webinterface aangegeven dat met het mac adres van de Printer hetzelfde IP adres moet worden toegewezen. Op deze manier kan er dus geen ander apparaat aan dat IP-adres worden toegewezen, dus een dubbel IP is volgens mij niet aan de orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Kaspers schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:18:
Ik heb het als volgt gedaan:

Statisch IP aan de printer gegeven
In de Experia webinterface aangegeven dat met het mac adres van de Printer hetzelfde IP adres moet worden toegewezen. Op deze manier kan er dus geen ander apparaat aan dat IP-adres worden toegewezen, dus een dubbel IP is volgens mij niet aan de orde..
Dat hoeft niet helemaal waar te zijn.
De experiabox (in mijn geval SX552 van Siemens) wil nog wel eens een DHCP adres afgeven op een reeds gereserveerd adres.

Wat ik heb gedaan is de DHCP range van x.x.x.10 tot x.x.x.99 laten lopen en de reserveringen die ik handmatig instel x.x.x.100 en hoger te doen. Zodoende kunnen ze nooit in elkaars vaarwater komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Is 3Mbit niet de laagste snelheid van KPN internet plus bellen of bestaat die 1500 variant ook nog?

[ Voor 182% gewijzigd door Damocles.NL op 27-10-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wordt niet meer verkocht. Er zijn nog genoeg klanten die een Go abbo (1500) hebben. Die weten niet eens dat een Basic abbo goedkoper en sneller is. Was KPN niet van plan om iedereen automatisch om te zetten. })
Damocles.NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:34:
Is 3Mbit niet de laagste snelheid van KPN internet plus bellen of bestaat die 1500 variant ook nog?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:52:
Deze wordt niet meer verkocht. Er zijn nog genoeg klanten die een Go abbo (1500) hebben. Die weten niet eens dat een Basic abbo goedkoper en sneller is. Was KPN niet van plan om iedereen automatisch om te zetten. })

[...]
Lekker is dat dan!

Wat een drama die klantenservice. Heb eerst 20 min in de wacht gestaan, vervolgens werd er opgenomen. Hoorde iemand goedenavond zeggen en toen verbrak ze direct de verbinding. Dus ik belde terug, het was op dat moment 22:00 en ik hing alweer 10 min in de wacht. Toen werd er opgenomen om 22:00 dus, meldde een mevrouw dat ze gesloten zijn en of ik morgen terug wilde bellen en ze hing direct op.

Toppie hoor die klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Damocles.NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:12:
[...]

Lekker is dat dan!

Wat een drama die klantenservice. Heb eerst 20 min in de wacht gestaan, vervolgens werd er opgenomen. Hoorde iemand goedenavond zeggen en toen verbrak ze direct de verbinding. Dus ik belde terug, het was op dat moment 22:00 en ik hing alweer 10 min in de wacht. Toen werd er opgenomen om 22:00 dus, meldde een mevrouw dat ze gesloten zijn en of ik morgen terug wilde bellen en ze hing direct op.

Toppie hoor die klantenservice
Indien het om de abonnementswijziging gaat, dit kun je zelf regeleln via mijn gegevens. Frappant dat je bent verbroken om 22.00, normaal bellen ze gewoon door totdat iedereen geholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:52:
Er zijn nog genoeg klanten die een Go abbo (1500) hebben. Die weten niet eens dat een Basic abbo goedkoper en sneller is.
Rekenen ze bij jou nog steeds €30 per maand voor Basic? ;)
SCIxX schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:25:
[...]

Indien het om de abonnementswijziging gaat, dit kun je zelf regeleln via mijn gegevens
Niet als hij van IPB Go naar Basic wil. Dat beschouwt KPN als een 'downgrade'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de rekening nooit voorgekomen. Gewoon de volle pond. Het is ook veranderd nu, Huidig Pakket Prijs
InternetPlusBellen Basis € 40,00
cowbell schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:12:
[...]

Rekenen ze bij jou nog steeds €30 per maand voor Basic? ;)

[...]

Niet als hij van IPB Go naar Basic wil. Dat beschouwt KPN als een 'downgrade'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:45:
Het is ook veranderd nu, Huidig Pakket Prijs
InternetPlusBellen Basis € 40,00

[...]
:? Basis is toch €35
Kijk in Maranello eens bij "extra opties". Is daar 'PC Veilig' of 'ServiceThuis' geactiveerd? Die zijn namelijk €5 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik wordt zo moe van KPN...

Het volgende:

Sinds juli overgestapt naar Telfort (werkt prima overigens).
Blijkt dat ik nog steeds rekeningen krijg van KPN voor IPB!
Ik bellen naar de helpdesk, klacht aangemaakt, alles zou goedkomen.
Bel ik vandaag maar eens weer omdat ik weer een rekening kreeg...

Hebben ze op 21 september een nieuw abonnement voor me in laten gaan! WAT!?
Hoe hebben ze dat nu weer geflikt? De klantenservice kon mij niet verder helpen dan een adres te geven waar mijn klachtbrief naar toe moet... Dit is echt BELACHELIJK! 2 maanden na een overstap een nieuw abonnement afsluiten zonder mijn medeweten? Aaaahhh... :(

Nu maar afwachten of mijn aangetekende klachtbrief nog word gelezen... en dan wil ik mijn geld terug!!!

zucht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
Waarom doet 192.168.2.1 niks? Pagina niet gevonden? Ik wil wat poorten openzetten in mijn Experia Box, waarom opent hij gewoon niet de interface :?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImageShack: Pop-up mogelijk!

http://img411.imageshack.us/img411/5258/59013608de9.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/969/68581550yb8.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/3526/68882809vp5.jpg

Mooi toch :+
cowbell schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

:? Basis is toch €35
Kijk in Maranello eens bij "extra opties". Is daar 'PC Veilig' of 'ServiceThuis' geactiveerd? Die zijn namelijk €5 per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel pingen?

Je heb toch wel de siemens box
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:53:
Waarom doet 192.168.2.1 niks? Pagina niet gevonden? Ik wil wat poorten openzetten in mijn Experia Box, waarom opent hij gewoon niet de interface :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:08:
Kan je wel pingen?

Je heb toch wel de siemens box

[...]
edit:

@ Hieronder, ik had het al ontdekt, sorry voor de onbenullige vraag (waarschijnlijk nog in het verkeerde topic ook). Bedankt voor de moeite.

[ Voor 29% gewijzigd door Jedi_Pimp op 28-10-2008 18:19 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 17:12
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:53:
Heb je wel een zilverkleurige experiabox?

Voor de zwarte is het adres 192.168.1.254

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik hoorde zojuist van de klantenservice (overigens goed geholpen dit keer) dat IPB extra een snelheid tot 12MB/s heeft. Kunnen mensen dit bevestigen? Op de site staat gewoon 8Mbit namelijk, volgens hem had dit te maken met het niet bereiken van deze snelheid in veel delen van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Damocles.NL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:08:
Ik hoorde zojuist van de klantenservice (overigens goed geholpen dit keer) dat IPB extra een snelheid tot 12MB/s heeft. Kunnen mensen dit bevestigen? Op de site staat gewoon 8Mbit namelijk, volgens hem had dit te maken met het niet bereiken van deze snelheid in veel delen van het land.
Ik haal zelf op bijv. nieuwsgroepen vaak 1000-1250, dit verschilt echter vaak helaas, sommige dagen download ik echt stabiel met 1250 KB/s, sommige dagen met 1000 KB/s... maar ik haal nooit 12MB (1500 KB/s).

Even smokkelen. Betekent dit dat deze poorten open zijn?
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/1198kr7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Ik begrijp er steeds minder van :?
De ene pagina zegt dat je €40 betaald, de andere €35
Wat vind je daar mooi aan?
IPB Basis kost officieel nog steeds €35. Daarom snap ik die €40 niet.

[ Voor 7% gewijzigd door cowbell op 28-10-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Laatst online: 10:47
Damocles.NL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:08:
Ik ben ruim twee maanden geleden overgestapt van 3Mbit IPB naar extra. Toevallig zag ik gisteren dat de verbinding 12Mbit is, ik vond het al vreemd maar dat is dus niet zo vreemd blijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang zij 42,50 op de nota vermelden vind ik het prima.

· BelOnbeperkt Altijd € 10.00
· InternetPlusBellen Basis € 35.00
· Korting Belonbeperkt optie € -2.50

Internet en telefonie werkt. En wat zij vermelden op hun site, neem ik met een korrel zout.
cowbell schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

Ik begrijp er steeds minder van :?
De ene pagina zegt dat je €40 betaald, de andere €35
Wat vind je daar mooi aan?
IPB Basis kost officieel nog steeds €35. Daarom snap ik die €40 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:00:
Zolang zij 42,50 op de nota vermelden vind ik het prima.

· BelOnbeperkt Altijd € 10.00
· InternetPlusBellen Basis € 35.00
· Korting Belonbeperkt optie € -2.50

Internet en telefonie werkt. En wat zij vermelden op hun site, neem ik met een korrel zout.

[...]
Precies, kijk gewoon naar de nota, dit is het bedrag wat afgeschreven zal worden en hierop moet het goed vermeld staan.

IPB extra is officieel tot 8/mbit, maar gevallen die hier 12mbit hebben komt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Hoelang duurt het eigenlijk als je telefonisch aangeeft 1 maand Extra te willen proberen? Ik heb gisteren weer teveel tijd besteed aan KPN. Maar ik krijg 1 maand Extra gratis om te proberen. Vergeten te vragen wanneer het ingaat. Iemand die dat hier weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SCIxX schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:41:
[...]

Precies, kijk gewoon naar de nota, dit is het bedrag wat afgeschreven zal worden en hierop moet het goed vermeld staan.

IPB extra is officieel tot 8/mbit, maar gevallen die hier 12mbit hebben komt voor.
Dat zijn oude en nieuwe abonnementen door elkaar ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:20:
[...]

Even smokkelen. Betekent dit dat deze poorten open zijn?
[afbeelding]
Iemand? Heb ik dan gewoon pech dat ik een Speedtouch 780 heb? Ik kan volgens mij ook niet de inbraakbeveiliging uitzetten, er is iets aan die router waardoor ik bepaalde spellen niet meer kan spelen... ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 08:44
Ja, en portforwarding werkt bij mij op exact dezelfde manier met hetzelfde modem. Of je moet ervoor kiezen om de range iets groter te zetten, met bijv. 1

Maar als je 12Mb hebt, en in modem staat 12.006 kbps, dan moet je toch kunnen downloaden met 1500Kb/s of ligt dat aan mij? Want nu is dat namelijk altijd rond de 1250Kb/s . Niet dat ik dat nou zo'n groot probleem vind, maar toch :P

Ohja, ik heb IPB extra en haal dus bovenstaande snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 17:12
Pendulum schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:31:
Ja, en portforwarding werkt bij mij op exact dezelfde manier met hetzelfde modem. Of je moet ervoor kiezen om de range iets groter te zetten, met bijv. 1

Maar als je 12Mb hebt, en in modem staat 12.006 kbps, dan moet je toch kunnen downloaden met 1500Kb/s of ligt dat aan mij? Want nu is dat namelijk altijd rond de 1250Kb/s . Niet dat ik dat nou zo'n groot probleem vind, maar toch :P

Ohja, ik heb IPB extra en haal dus bovenstaande snelheden.
Je moet bij de bitrate rekening houden dat er ook nog overhead van de ATM en IP protocollen op zit. daardoor is de werkele downloadsnelheid in kb bijna een factor 10 lager dan het aantal kbps i.p.v. de logische 8

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeselt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07-2023
Hallo,

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, het heeft in ieder geval wel met mijn vraag te maken.

We hebben thuis gewoon een telefoonabbonement bij de kpn.
Dit moet zo blijven in de toekomst, maar nu wil ik daarnaast ADSL internet aanvragen + bellen (over de ADSL lijn) voor mijn bedrijfje waarmee ik thuisstart. Kunnen mijn ouders hun nummer gewoon behouden en ik daarnaast een ADSL + bellen abbonement aanvragen en dan mijn eigen telefoonnummer verkrijgen? of moet ik hiervoor nog meer aanvragen? wij beschikken nu niet over ISDN of wat dan ook....

Ik heb al op het internet gezocht, maar overal lees ik wel dat je je oude nummer kan behouden en dergelijke en je kan ook een nieuwe aanvragen, maar de situatie zoals ik hem hierboven heb beschreven vind ik nergens terug. Als ik het abbonement aanvraag kan ik dan nog (mijn ouders) het telefoonnummer gebruiken of wordt dit automatisch vervangen door het nieuwe??

Ik hoop het niet. Wat is hier de beste oplossing?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
Dat is mogelijk, mits er in huis een vrij aderpaar aanwezig is.

Je ouders blijven dan gewoon hun nummer en lijn behouden, en je kan dan op het vrije aderpaar een tweede lijn aanvragen welke je gaat gebruiken voor ipb. dan kan je daarmee bellen met je eigen nummer en ook internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groeselt schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:31:
Hallo,

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, het heeft in ieder geval wel met mijn vraag te maken.

We hebben thuis gewoon een telefoonabbonement bij de kpn.
Dit moet zo blijven in de toekomst, maar nu wil ik daarnaast ADSL internet aanvragen + bellen (over de ADSL lijn) voor mijn bedrijfje waarmee ik thuisstart. Kunnen mijn ouders hun nummer gewoon behouden en ik daarnaast een ADSL + bellen abbonement aanvragen en dan mijn eigen telefoonnummer verkrijgen? of moet ik hiervoor nog meer aanvragen? wij beschikken nu niet over ISDN of wat dan ook....

Groet
Ja dat kan, als het goed is bestaat de telefoonlijn uit meerdere aderparen en kun je naast de gewone telefoondienst ook adsl internet op een ander aderpaar krijgen.
Dit moet je wel even navragen en goed duidelijk maken dat je dan ADSL wilt op een extra aderpaar.

zelf vorige week naast mijn bestaande IPB aansluiting ADSL Basis aangevraagd op een extra aderpaar.
Gisteren schriftelijke bevestigingen ontvangen maar hoe kan het ook anders er is een klein probleempje, de adres gegevens voor het aansluiten van de extra ADSL lijn kloppen maar de naam en het rekeningnummer zijn van iemand anders 8)7 moet ik maar weer gaan bellen om de fouten van een of andere sufmans te herstellen zodat de kosten van adsl basis niet worden afgeschreven van iemand anders zijn rekening.

Gr Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Ligt de telefonie service eruit?
11/07/2008 17:36:57 ATM10 start PPP
Ook geen kiestoon, buurvrouw meldt hetzelfde (zij Thomson, ik Siemens).

Edit: tsssk 0800 0407 is opgeheven. Nahja laat dan maar zitten.

Edit2: werkt weer.
11/08/2008 02:07:40 ATM10 get IP:10.156.30.209
11/08/2008 02:07:40 Username and Password: OK
11/08/2008 02:07:35 ATM10 start PPP

[ Voor 44% gewijzigd door Arnout op 08-11-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Wij hebben IPB over ISDN dus met 2 nummers en de Speedtouch 780WL. Sinds een week ofzo hebben wij het volgende probleem.

Als men belt op het 1e nummer gaan alleen de telefoons op de 1ste lijn over, en als iemand belt op het 2e nummer gaan alleen de telefoons op de 2e lijn over. Vroeger gingen bij bij het bellen van 1 van de 2 nummers alle telefoons op beide lijnen over (mits niet in gesprek). De instellingen in het modem staan nog steeds hetzelfde met beide nummers op beide lijnen ingesteld in de speedtouch sip configuratie. Meer mensen met dit probleem?

De helpdesk weigert te helpen, zeggen dat het niet mogelijk is. Maar het moet kunnen aangezien het voor meer dan een jaar gewerkt heeft. Ik vermoed dat het probleem onstaan is na de nieuwe softwareversie 7.4.5.1. Is er een mogelijkheid om terug te keren naar de vorige softwareversie 6.5.29.0?

Ik heb de hersteltool van de KPN geprobeerd maar die lijkt niet te werken (vind mijn speedtouch niet), dit komt mogelijk omdat deze nog gewoon functioneerd?? De originele installatiecd heb ik niet meer en de installatie wizard van de site veranderen niets qua firmware helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het hoort niet te kunnen, maar door een designfoutje kon het in een oudere firmware wel. Aangezien het niet hoort te kunnen wil de helpdesk je daarom niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
zandpaddo schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:35:
Wij hebben IPB over ISDN dus met 2 nummers en de Speedtouch 780WL. Sinds een week ofzo hebben wij het volgende probleem.

Als men belt op het 1e nummer gaan alleen de telefoons op de 1ste lijn over, en als iemand belt op het 2e nummer gaan alleen de telefoons op de 2e lijn over. Vroeger gingen bij bij het bellen van 1 van de 2 nummers alle telefoons op beide lijnen over (mits niet in gesprek). De instellingen in het modem staan nog steeds hetzelfde met beide nummers op beide lijnen ingesteld in de speedtouch sip configuratie. Meer mensen met dit probleem?

De helpdesk weigert te helpen, zeggen dat het niet mogelijk is. Maar het moet kunnen aangezien het voor meer dan een jaar gewerkt heeft. Ik vermoed dat het probleem onstaan is na de nieuwe softwareversie 7.4.5.1. Is er een mogelijkheid om terug te keren naar de vorige softwareversie 6.5.29.0?

Ik heb de hersteltool van de KPN geprobeerd maar die lijkt niet te werken (vind mijn speedtouch niet), dit komt mogelijk omdat deze nog gewoon functioneerd?? De originele installatiecd heb ik niet meer en de installatie wizard van de site veranderen niets qua firmware helaas.
Zoals bovenstaande al zegt, het hoort nu zoals het zou moeten werken. Is natuurlijk logisch dat als je het nummer op lijn 1 belt, alleen de telefoons van lijn 1 over zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SCIxX schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:56:
[...]

Zoals bovenstaande al zegt, het hoort nu zoals het zou moeten werken. Is natuurlijk logisch dat als je het nummer op lijn 1 belt, alleen de telefoons van lijn 1 over zullen gaan.
Voor iemand die van ISDN overkomt anders niet hoor ;)
Het is ook direct een beperking t.o.v. ISDN en als je dus prijs stelt op deze eigenschap van ISDN is IPB niets voor je.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Loekie schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:17:
[...]

Voor iemand die van ISDN overkomt anders niet hoor ;)
Het is ook direct een beperking t.o.v. ISDN en als je dus prijs stelt op deze eigenschap van ISDN is IPB niets voor je.
In dat geval moet je niet overstappen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

SCIxX schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:56:
[...]
Nee dat is niet logisch. Je kunt meerdere (gezamelijke) nummers per poort instellen. Nogmaals, dit heeft altijd wel gewerkt! Het bewijs dat het technisch mogelijk is staat in de handleiding van de (niet KPNversie) Speedtouch 780WL
You can assign up to three Internet telephone numbers or URIs to one or both
phone ports or assign a common number to both phone ports. (page 49 uit http://www.speedtouch.nl/docs/ST780sip_UserGuide.pdf )
Deze setting is alleen niet instelbaar voor IPB abonnees door de eigen firmware van de KPN. Het lijkt erop dat met de nieuwe softwareversie 7.4.5.1 de instelling dus is veranderd naar 1 nummer per poort ipv gezamelijke nummers per poort. Downgraden van softwareversie is niet mogelijk zegt de helpdesk, en eigen software erin laden ook niet. Dus lijkt de enige optie om dit weer werkend te krijgen een ander modem kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
De helft van het product is de experiabox en die blijft van de KPN en KPN zal om wat voor reden dan ook de firmware van de EB blijven verbeteren. Dat het bij jouw EB een tijd gewerkt heeft is leuk en aardig, maar KPN heeft nergens gezegd dat een EB op die manier hoort te werken. De helft van de EB zit in de software die er op staat en KPN past deze samen met Alcatel/Siemens regelmatig aan om een meer stabiele dienst met meer mogelijkheden te bieden. Telefoons die overgaan op een andere poort als de gebelde worden niet als gewenst gezien dus wordt dat er uit gehaald.
Net als wisselgesprek dat eerder wel op de Thomson werkte.

Een ander modem betekent ook dat IPB niet haalbaar wordt, tenzij je op wat voor manier dan ook achter je SIP-gegevens gekomen bent ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij ISDN is het dat als je je ISDN apparatuur daar voor op de juiste manier instelt je telefoon op een poort 2 overgaat voor het telefoonnummer van een poort 1 terwijl je in gesprek bent op die poort 1.
Technisch zou dit mogelijk zijn in de SpeedTouch 780, maar als iemand maar 1 nummer heeft is zo'n situatie niet wenselijk, omdat iedereen die maar 1 nummer heeft ongetwijfeld dan klachten krijgt van iedereen die hm/haar probeert bellen dat hij/zij nooit opneemt.
Wat mij betreft zou het wel een leuke/handige optie zijn geweest. KPN heeft echter nooit gezegd dat het hoort te werken en dat het door een misconfiguratie wel werkte was dan in weze een mazzeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bedrijf zeg dat KPN
24-10 naast mijn bestaande IPB aansluiting op een extra aderpaar een internet basis adsl aansluiting aangevraagd dat zou technisch geen probleem zijn volgens de medewerker.
27-10 krijg ik een bevestiging per post voor internet basis maaaaaaaaar daar gaat al iets mis de persoonsgegevens deugen niet er woont ineens een mijnheer Feunekes op mijn (sinds 1994) huisadres en het bankrekening nummer en email adres kloppen ook niet (allemaal Feunekes).

bij de bevestiging van de aanvraag een gegevens overzicht met een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen in mijn KPN.

Ik bellen over de foute persoons gegevens en krijg 2 opties:
1 de aanvraag wordt stopgezet (we zaten inmiddels al op 4-11 dus liever niet er staat hier al een modem te springen om aangesloten te worden.
2 afwachten tot de aansluiting gereed is gemaakt (rond 28 november) en dan zelf de gegevens wijzigen in mijn KPN.

Ik spreek dus met de medewerker af dat we optie 2 nemen omdat ik i.v.m. mijn videobewaking zo snel mogelijk die normale adsl aansluiting wil.

Gisteren een keer geprobeerd in te loggen met de nieuw ontvangen gebruikersnaam en wachtwoord (wat al een paar keer gelukt was) en Plots ging dat niet meer gebruikersnaam en wachtwoord onbekend 8)7
bellen dus 0900 0244 tot 3 keer toe het verhaal uitgelegd ja mijnheer de aansluiting is op 06-11 stopgezet ;(
Maar niemand die kan vertellen door wie en waarom.
Advies na de 3e afdeling OPNIEUW aanvragen.
Dus weer 0900 0244 optie 1 optie 3 ja inderdaad uw aanvraag voor internet basis adsl is 6-11 stopgezet, Dan wil ik dus graag zsm een nieuwe bestelling doen voor internet Basis adsl op een extra aderpaar naast mijn IPB aansluiting.

:( 8)7 sorry mijnheer maar dat gaat op dit moment niet omdat de stopzetting van de eerdere aanvraag nog niet door het systeem is verwerkt u moet eind volgende week even terugbellen 8)7 :(

Dat is dus het resultaat van dik een uur aan de telefoon hangen en 4 verschillende medewerkers aan de lijn hebben NIKS

Ik vind het onbegrijpelijk dat er bij een bedrijf als KPN dit soort dingen gebeuren waar ligt dit kneuzerige afhandelen van bestellingen en vragen nou aan ?
een systeem wat niet deugt en door het eigen personeel niet te doorgronden is ?
Of zijn de medewerkers simpelweg niet capabel om op een snelle juiste en goede manier iets af te handelen ?

Ach ja ik wordt er inmiddels knap moe van misschien dat <+:) me wel kan aansluiten !
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 10:26:
Wat een bedrijf zeg dat KPN
24-10 naast mijn bestaande IPB aansluiting op een extra aderpaar een internet basis adsl aansluiting aangevraagd dat zou technisch geen probleem zijn volgens de medewerker.
27-10 krijg ik een bevestiging per post voor internet basis maaaaaaaaar daar gaat al iets mis de persoonsgegevens deugen niet er woont ineens een mijnheer Feunekes op mijn (sinds 1994) huisadres en het bankrekening nummer en email adres kloppen ook niet (allemaal Feunekes).

bij de bevestiging van de aanvraag een gegevens overzicht met een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen in mijn KPN.

Ik bellen over de foute persoons gegevens en krijg 2 opties:
1 de aanvraag wordt stopgezet (we zaten inmiddels al op 4-11 dus liever niet er staat hier al een modem te springen om aangesloten te worden.
2 afwachten tot de aansluiting gereed is gemaakt (rond 28 november) en dan zelf de gegevens wijzigen in mijn KPN.

Ik spreek dus met de medewerker af dat we optie 2 nemen omdat ik i.v.m. mijn videobewaking zo snel mogelijk die normale adsl aansluiting wil.

Gisteren een keer geprobeerd in te loggen met de nieuw ontvangen gebruikersnaam en wachtwoord (wat al een paar keer gelukt was) en Plots ging dat niet meer gebruikersnaam en wachtwoord onbekend 8)7
bellen dus 0900 0244 tot 3 keer toe het verhaal uitgelegd ja mijnheer de aansluiting is op 06-11 stopgezet ;(
Maar niemand die kan vertellen door wie en waarom.
Advies na de 3e afdeling OPNIEUW aanvragen.
Dus weer 0900 0244 optie 1 optie 3 ja inderdaad uw aanvraag voor internet basis adsl is 6-11 stopgezet, Dan wil ik dus graag zsm een nieuwe bestelling doen voor internet Basis adsl op een extra aderpaar naast mijn IPB aansluiting.

:( 8)7 sorry mijnheer maar dat gaat op dit moment niet omdat de stopzetting van de eerdere aanvraag nog niet door het systeem is verwerkt u moet eind volgende week even terugbellen 8)7 :(

Dat is dus het resultaat van dik een uur aan de telefoon hangen en 4 verschillende medewerkers aan de lijn hebben NIKS

Ik vind het onbegrijpelijk dat er bij een bedrijf als KPN dit soort dingen gebeuren waar ligt dit kneuzerige afhandelen van bestellingen en vragen nou aan ?
een systeem wat niet deugt en door het eigen personeel niet te doorgronden is ?
Of zijn de medewerkers simpelweg niet capabel om op een snelle juiste en goede manier iets af te handelen ?

Ach ja ik wordt er inmiddels knap moe van misschien dat <+:) me wel kan aansluiten !
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Dit is een topic voor internetplusbellen, niet voor mensen die graag over KPN klagen, internet basis hoort hier dus ook (nog) niet thuis.

Maar iig, gewoon lekker afwachten dus, en nogmaals aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Loekie schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:25:
Een ander modem betekent ook dat IPB niet haalbaar wordt, tenzij je op wat voor manier dan ook achter je SIP-gegevens gekomen bent ;)
Shit, had er op gerekend dat die gegevens openbaar waren maar helaas. Dan zit er maar 1 ding op.... het accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas12
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-07-2023
Joen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:04:
Bij ISDN is het dat als je je ISDN apparatuur daar voor op de juiste manier instelt je telefoon op een poort 2 overgaat voor het telefoonnummer van een poort 1 terwijl je in gesprek bent op die poort 1.
Technisch zou dit mogelijk zijn in de SpeedTouch 780, maar als iemand maar 1 nummer heeft is zo'n situatie niet wenselijk, omdat iedereen die maar 1 nummer heeft ongetwijfeld dan klachten krijgt van iedereen die hm/haar probeert bellen dat hij/zij nooit opneemt.
Wat mij betreft zou het wel een leuke/handige optie zijn geweest. KPN heeft echter nooit gezegd dat het hoort te werken en dat het door een misconfiguratie wel werkte was dan in weze een mazzeltje.
Bij mij hetzelfde, (echter niet via ISDN)
is geen mazzeltje geweest, deze dienst heeft indertijd op de KPN site gestaan en werkte bij IPB-lite.
het gekke is dat na de update(en zelf opnieuw lokaal de EB instellen) het wel mogelijk is met de beide poorten met hetzelfde nr te bellen, maar dat inkomend slechts 1 poort over gaat.

Ben nu al de hele week met de helpdesks (ze bellen prima terug) in de weer en krijg wisselende berichten. Gezien de prijs van dit abbonnement moet deze dienst er in zitten. Het huidig goedkoopste abbonnement bied nl. ook de dienst zoals hij in deze update zit (zelfde snelheid en ook 2 lijnen tegelijkertijd).

Ik zal er nog dieper in duiken, wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Bas12 schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:16:
[...]

Bij mij hetzelfde, (echter niet via ISDN)
is geen mazzeltje geweest, deze dienst heeft indertijd op de KPN site gestaan en werkte bij IPB-lite.
het gekke is dat na de update(en zelf opnieuw lokaal de EB instellen) het wel mogelijk is met de beide poorten met hetzelfde nr te bellen, maar dat inkomend slechts 1 poort over gaat.

Ben nu al de hele week met de helpdesks (ze bellen prima terug) in de weer en krijg wisselende berichten. Gezien de prijs van dit abbonnement moet deze dienst er in zitten. Het huidig goedkoopste abbonnement bied nl. ook de dienst zoals hij in deze update zit (zelfde snelheid en ook 2 lijnen tegelijkertijd).

Ik zal er nog dieper in duiken, wordt vervolgt.
De verschillende prijzen van de abonnementen hebben alleen te maken met meer snelheid en geincludeerde belopties((belonbeperkt altijd/weekend en avond), niets met extra diensten. Of het kan, wie weet.. Het zou in ieder geval niet ondersteund moeten worden door de HD en denk ook niet daar ver zal komen met dit probleem.
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste