[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 288.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 12:24
timleferink schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:14:
Nou, ik heb eerst geprobeerd met 1x indrukken, toen een seconde of 20. en toen nog 10x stroom erop opnieuw op. En toen dat niet werkte heb ik de tijden verlengt :P. Maar ik heb gebeld om 16.14 en ze hebben een support ticket aangemaakt als het goed is, maar nog geen telefoon gekregen. Volgends de helpdesk dame stond het modum op 'busy'. En sinds dat dat ding de hele nacht aan heeft gestaan (geen pc aan, geen wifi zichtbaar) lijkt het me dat er wat mis is. Maar ik kan gelukkig weer internetten met het oude modum :) draadloos kan ik wel even missen. Loekie bedankt daarvoor :) (WiFi van de buurman was zo zwak dat ik half op de bank moest leunen, niet erg practisch :P )
Dan had ie waarschijnlijk een oranje power met groen ethernet of andersom? ;)
Dan is ie in recovery...
De Siemens kan door een te brute reset wel beyond recovery komen.

specs

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:31
Recovery-modus is Power: groen en Internet: Oranje

Bij Siemens Experiabox: Power aan, en online en wifi knipperend.

[ Voor 40% gewijzigd door LennyLL op 17-09-2008 00:38 ]

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 11:55
Nou, ik mijn eerste reset pogingen gaven geen recovery ofzo. Later toen het alsnog niet werkte heb ik de resetknop 20 sec+ ingehouden, toen stroom erin, en aanzetten, toen kreeg ik wel een oranje lampje. Toen ik hem daarna weer aandeed was ie weer gewoon groen (en nog niet werkend).

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

JB

Cédric roelt!

cowbell schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:04:
^
Ja, ik dacht dat het aantal nummers wellicht een oorzaak kon zijn. Blijkbaar niet.
Hier werkt het nu, ik kan de instellingen van mijn nummer(s) nu wijzigen. Werkt ie bij jou nu ook?

Mijn boefje is liev!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JB schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:09:
[...]

Hier werkt het nu, ik kan de instellingen van mijn nummer(s) nu wijzigen. Werkt ie bij jou nu ook?
Nee, hier niet :?

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier doet ie het wel, alleen in IE7 werkt ie bij mij. FF doet ie niet...

Mijn boefje is liev!

• cowbell
  • Niet online
^ Krijg je bij Firefox nog steeds dit?

Ik gebruik een Mac en IE wordt daar niet meer voor ontwikkeld.
Laatste versie is 5 ...en daarmee krijg ik ook bovenstaande foutmelding.

[ Voor 13% gewijzigd door cowbell op 27-03-2009 12:38 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

cowbell schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:09:
^ Krijg je bij Firefox nog steeds dit?

Ik gebruik een Mac en IE wordt daar niet meer voor ontwikkeld.
Laatste versie is 5 ...en daarmee krijg ik ook bovenstaande foutmelding.
Jep die melding verschijnt in FF...

Mijn boefje is liev!

• cowbell
  • Niet online
^ Ik snap het niet meer. Hebben ze één of ander ti-ta-tovenaar script toegepast wat alleen in IE7 werkt...? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275044

ik heb ook mijn installatiepakket voor ipb gehad.
alleen heb ik een probleem dat mijn voip lampje niet gaat branden, wifi lampje gaat niet branden.
als ik zelf de box benader en wireless aan zet kan ik draadloos verbinding maken, echter hierna herstart de experia box zichzelf en gaat wireless weer op off.....
na 3 keer proberen was ik het zat en heb de box aangesloten op mijn linksys router dit werkt perfect.
mijn snelheid is constsnt rond de 16.5 ,mbs dus daar ben ik redelijk tevreden over.
alleen lees ik hier het een en ander over intrainen op een hogere snelheid zou iemand me daar meer uitleg over kunnen geven?
gr, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Mogelijk heb je het pakket te vroeg ontvangen waardoor het nog niet 100% geleverd is, bel hiervoor de HD.

Om tegelijk te internetten via de EB en te bellen moet je de telefoon uit de phone1 halen en in de PSTN van de splitter stoppen. Op deze manier zou je probleemloos moeten kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SCIxX schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:02:
Mogelijk heb je het pakket te vroeg ontvangen waardoor het nog niet 100% geleverd is, bel hiervoor de HD.

Om tegelijk te internetten via de EB en te bellen moet je de telefoon uit de phone1 halen en in de PSTN van de splitter stoppen. Op deze manier zou je probleemloos moeten kunnen bellen.
Als je 1,5 uur voordat je belt je Siemens Experiabox ook nog even reset door het resetknopje 20 tellen ingedrukt te houden kan de helpdesk waarschijnlijk direct koppelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de info volgens de hd wordt het idd morgen geleverd, alleen heb ik dus wel al i net signaal. verder is de modem ingetraind op 1600mbps wat ik ook dus wel haal alleen, is het niet mogelijk dat ie op 20000 wordt ingetraind?
verder kon de 1e lijns hp medewerkster me niet helpen ze wist er verder ook niks van, ook niet om mijn software te updaten naar de meest recente versie nu is ie nog van 2006.
goed ik zal morgen nog eens resetten en kijken of het dan wel recent is anders moet ik met de technische hd in contact zien te komen,
nogmaals bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 275044 schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:14:
bedankt voor de info volgens de hd wordt het idd morgen geleverd, alleen heb ik dus wel al i net signaal. verder is de modem ingetraind op 1600mbps wat ik ook dus wel haal alleen, is het niet mogelijk dat ie op 20000 wordt ingetraind?
verder kon de 1e lijns hp medewerkster me niet helpen ze wist er verder ook niks van, ook niet om mijn software te updaten naar de meest recente versie nu is ie nog van 2006.
goed ik zal morgen nog eens resetten en kijken of het dan wel recent is anders moet ik met de technische hd in contact zien te komen,
nogmaals bedankt voor de info
Het intrainen is aan natuurkundige wetten onderhevig, m.a.w. hoe verder je weg woont van een centrale of hoe slechter de bekabeling is, hoe lager de snelheid. Die 20 Mbit is een max danwel tot snelheid.
Er even van uitgaande dat je een normale kpn-aansluiting hebt en geen super langzame, bestaat milli bit eigenlijk? ;)
Een update van software gebeurt automatisch, vaak bij eerste aansluiting, een reset de dag na oplevering zou dit kunnen verbeteren. De functie van de firmware verandert ook niet wezenlijk, je hebt gewoon even snel internet bijvoorbeeld. De HD kan dat ook niet voor je aanpassen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140031

Anoniem: 275044 schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:14:
ik heb ook mijn installatiepakket voor ipb gehad.
alleen heb ik een probleem dat mijn voip lampje niet gaat branden, wifi lampje gaat niet branden.
als ik zelf de box benader en wireless aan zet kan ik draadloos verbinding maken, echter hierna herstart de experia box zichzelf en gaat wireless weer op off.....
na 3 keer proberen was ik het zat en heb de box aangesloten op mijn linksys router dit werkt perfect.
mijn snelheid is constsnt rond de 16.5 ,mbs dus daar ben ik redelijk tevreden over.
alleen lees ik hier het een en ander over intrainen op een hogere snelheid zou iemand me daar meer uitleg over kunnen geven?
gr, jeroen
Hoelang duurde dat bij jou dat je dat welkomstpakket kreeg na aanmelding bij KPN voor Internetplusbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140031 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:50:
[...]

Hoelang duurde dat bij jou dat je dat welkomstpakket kreeg na aanmelding bij KPN voor Internetplusbellen?
ongeveer 2 maanden en herhaaldelijk bellen, de oplevering is nl 2 keer vertraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
20mbit haalt praktisch niemand met een adsl lijn, je mag blij zijn kun je de 16halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275044 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:35:
[...]

ongeveer 2 maanden en herhaaldelijk bellen, de oplevering is nl 2 keer vertraagd
2 maanden?
mijn hemel waar begin ik aan....waarom dan die vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 maand duurt het sowieso...
schijnbaar was de lijn technisch niet helemaal lekker dus duurde het langer, je hebt toch een verwachte opleverdatum gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze zeiden tegen mij dat het hooguit twee weken zou duren...ik ga naar een nieuw adres dus krjg daar helemaal een nieuwe aansluiting.....gewoon geen aparte telefoonlijn eerst aangevraagd van kpn maar meteen InternetPlusBellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 15:32
Hier eindelijk 1 van de lang lopende problemen opgelost.
Ik werd gisteren totaal onverwachts gebeld door KPN en die medewerker heeft mijn adresgegevens goed gezet (na 1,5 jaar eindelijk het adres goed).

Het 1e (en enige) nadeel dat ik gevonden heb is dat ik mijn maranello omgeving niet meer in kom. Als ik de pop-up van maranello open wordt ik direct weer uitgelogd. Dit onder IE6, IE7, FF en Opera, dus de browser zal het niet zijn.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:28
Suicyder schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 06:46:
Ik werd gisteren totaal onverwachts gebeld door KPN en die medewerker heeft mijn adresgegevens goed gezet (na 1,5 jaar eindelijk het adres goed).

Het 1e (en enige) nadeel dat ik gevonden heb is dat ik mijn maranello omgeving niet meer in kom. Als ik de pop-up van maranello open wordt ik direct weer uitgelogd. Dit onder IE6, IE7, FF en Opera, dus de browser zal het niet zijn.

ik heb hetzelfde gehad en uiteindelijk blijken maranello en contract 2 verschillende systemen te zijn. Door mijn upgrade van planet naar kpn premium ben ik in maranello afgevoerd, maar besta ik in het contract nog wel, en daarom heb ik nog IPB. call aanmaken bij hd is de enige oplossing, waarbij je via de afdelingen opzeggingen (0900-0244 optie 3, dan 1) kunt laten controleren of je account bij maranello inactief is gezet. Dit kan gereanimeerd worden (ik het het ook niet bedacht), kan alleen pas na 10 dagen na inactief zetten, moet je weer bellen en wordt er een proces gestart om maranello gelijk te maken aan het contract, ook dat duurt weer 10 dagen. Gelukkig heb je ondertussen gewoon IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 05:59
Op dit moment hebben wij twee telefoons achter de TEL1 poort aangesloten. Nu wil ik graag een derde telefoon achter de TEL1 poort aansluiten. Weet iemand of dit mogelijk is (Speedtouch modem) of dat dit teveel is van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Hoeveel toestellen?

Het aantal telefoontoestellen dat u mag aansluiten op de KPN Experia Box is afhankelijk van de belastingsfactor van uw telefoontoestellen. De belastingsfactor van de beide aansluitingen op de KPN Experia Box mag per aansluiting niet meer dan 125 bedragen.

Let op:
Onder op oudere toestellen vindt u ook wel de aansluitfactor; dit is een getal tussen de 0.5 en de 5. Door de aansluitfactor met 25 te vermenigvuldigen vindt u de belastingsfactor van dat toestel.

Bron KPN

De aanduiding aansluitfactor is vervangen door belastingfactor.
Dus een aansluitfactor 2,0 = belastingfactor 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01-2023

cgb

Vandaag gedowngrade naar IBP Basis. Krijg ik er plotseling een voordeeloptie bij, op een telefoonnummer waar ik bijna nooit via bel. Verwijderen gaat niet in die CSC omgeving, dan krijg je de melding: U kunt deze optie gedurende de eerste maand niet aanpassen

KPN gebeld (gelukkig nu maar voor 1c per minuut), maar die kon er ook niets aan doen. Ja, 1 maand wachten, aanpassen en dan restitutie aanvragen. Dat gaat dan natuurlijk nooit meer lukken. Ben nog boos geworden. Hielp ook niet. Vinkje aan -> vinkje weer uit, riep ik nog. Maar helaas

Het gaat maar om 2,50 euro. Maar toch. En hoeveel anderen hebben pas maanden later in de gaten dat ze in het ooitje genomen zijn door KPN.

Iemand een oplossing om dit eenvoudig op te lossen?
==========
Het blijkt toch wat anders. Die voordeeloptie van 2,50 euro krijgt iedereen bij IPB basis, maar die 2,50 euro wordt dan weer gecrediteerd op je factuur. Tja.
Blijft het probleem dat deze voordeeloptie aan het verkeerde telefoonnummer hangt en dat kan je dus pas na een maand wijzigen. De geleden 'schade' kun je dan weer terughalen bij KPN.
===============

[ Voor 19% gewijzigd door cgb op 24-09-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:40
cgb schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:02:
Vandaag gedowngrade naar IBP Basis. Krijg ik er plotseling een voordeeloptie bij, op een telefoonnummer waar ik bijna nooit via bel. Verwijderen gaat niet in die CSC omgeving, dan krijg je de melding: U kunt deze optie gedurende de eerste maand niet aanpassen
........................
Ik heb hier hetzelfde probleem en dan zelfs voor 3 nummers Bel Onbeperkt Altijd á €10,-- per nummer.(Voormalig ISDN abo) Ik heb hiervoor al diverse keren de HD gebeld, die konden mij echter niet verder helpen.
Uiteindelijk is er een ticket voor aangemaakt en ik zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden, we zijn inmiddels ruim 3 weken verder en er is (zoals ik al verwachtte) nog steeds niet gebeld.
Ik heb via maranello inmiddels bij 1 nummer de voordeeloptie kunnen uitschakelen.(Een maand na de overstap van Planet naar KPN) Wat schetst mijn verbazing, als ik daarna probeer om de voordeeloptie uit te schakelen voor de beide andere nummers krijg ik de mededeling U kunt deze optie gedurende de eerste maand niet aanpassen, oftewel ik ben totaal 3 maand kwijt om voor alle 3 nummers de voordeeloptie uit te schakelen. (Totaal €60,--) Na weer een telefoontje naar de HD werd mij wederom verteld dat men niks kan doen, en dat ik na aflooop alles moet declareren bij KPN.
KPN splitst je dus ongevraagd 3 extra "voordeelpakketten" in de maag, en kan deze optie vervolgens niet weer zelf uitzetten.

Wordt vervolgd. (Al kan dit wel eens een langdurige kwestie worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
golfdiesel schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:58:
[...]
Dit is een bekend probleem, in de Thomson box worden voipbuster en andere providers geblokkeerd. Erg vervelend inderdaad. Ik heb mij er maar bij neergelegd. KPN wil geen concurrentie op hun eingen netwerk.
Ik wilde juist voipbuster gebruiken voor internationale gesprekken en KPN voor nationale gesprekken, maar KPN wil graag veel geld verdienen aan te dure internationale tarieven.
Klopt het dat Voipbuster nog steeds geblokkeerd wordt? Na kort voipbuster aan te hebben is mijn speedtouch onbereikbaar, totdat ik voipbuster uit heb gezet. Ik heb alleen internet van KPN, geen IPB, maar gebruik wel het standaard speedtouch 780 modem.

In een ander topic heb ik gevonden dat het wellicht niet kpn is, maar het geblokkeerde speedtouch modem waar iets fout in staat. Een waarde zou veranderd moeten worden om het euvel op te lossen. Zie http://gathering.tweakers...quote_message/29652317/53. Wie heeft kpn + voipbuster werkend gekregen?

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 23-09-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dr snuggles schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:12:
[...]

Klopt het dat Voipbuster nog steeds geblokkeerd wordt? Na kort voipbuster aan te hebben is mijn speedtouch onbereikbaar, totdat ik voipbuster uit heb gezet.

Ik heb alleen internet van KPN, geen IPB, maar gebruik wel het standaard speedtouch 780 modem.
Een trucje dat met het standaard ST780 werkt:
1. Klik Start .
2. Klik Run .
3. Type CMD and press ENTER .
4. type in : telnet 192.168.1.254 .
5. Nu moet u uw username en password in vullen als u deze bij de eerste configuratie heet ingevoerd .(Standaard Administrator + ww of in geval van kpn iets als admin en kpn oid)
6. Type in : connection unbind application=SIP port=5060
7. Type in saveall om de verandering op te slaan .
8. Type in Exit om telnet veilig te verlaten .

Daarna zou een registry moeten blijven staan. Heb de ST780 even gehad maar weer teruggestuurd wegens het niet aanwezig zijn van een SIP-proxy. Als men nog een modem weet met een goede SIP-proxy...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:30:
5. Nu moet u uw username en password in vullen als u deze bij de eerste configuratie heet ingevoerd .(Standaard Administrator + ww of in geval van kpn iets als admin en kpn oid)
Ik krijg: Login not allowed (User 'kpn' is disallowed to login from lan to telnet), met de kpn als username en geen wachtwoord ;(

Toch bedankt voor de tip! Nog meer tips?

• Loekie
dr snuggles schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:01:
[...]

Ik krijg: Login not allowed (User 'kpn' is disallowed to login from lan to telnet), met de kpn als username en geen wachtwoord ;(

Toch bedankt voor de tip! Nog meer tips?
Username: admin, Admin, Administrator?
Wachtwoord leeg of kpn?

specs

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Loekie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:33:
Username: admin, Admin, Administrator?
Wachtwoord leeg of kpn?
Geen van alle. Telnet zit dicht op de Experiaboxen.

Ik heb IPB vorige week aangevraagd....oplevering van de lijn is al 1 oktober...snel toch?

En...kan ik het draadloze speedtouch modem dat ik nog heb van speedlinq bij de aansluiting kpn internetplusbellen gebruiken of moet ik persé wachten op het modem van kpn zelf?

• Loekie
Jan-E schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:25:
[...]
Geen van alle. Telnet zit dicht op de Experiaboxen.
Dan wordt unbinden lastig, dan blijft voipbuster via ST780 gebruiken over. Kijk dan of je misschien wel onder de toolbox een sipserver ziet staan, daar kun je dan wel een SIP-phone op aansluiten. Anders blijft het een PSTN-toestel op een van de 2 poorten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraMike
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:50
Ik heb een Thomson Experiabox WL780 en ik kan sinds de laatste firmware update die momenteel rond gaat geen VPN -verbinding meer maken met de zaak :'( . Vele collega's van mij hebben het zelfde probleem nu vroegen wij ons af of er andere mensen zijn met dit zelfde probleem?

Op het IPB-forum is hierover ook al een topic.
http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=24&t=2901

[ Voor 17% gewijzigd door UltraMike op 02-10-2008 17:21 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 12:43
Onlangs mijn account aangepast van het oude IPB-Lite naar het nieuwe IPB Basis (zelfde specs maar dan iets van €5 per maand goedkoper). Dat leek allemaal goed gegaan te zijn, totdat bleek dat de helft van mijn mailboxen om zeep was geholpen. Meer mensen met dit probleem?

Bij inloggen via de webmail krijg ik de melding dat het account geblokkeerd is, en dat ik contact op moet nemen met de helpdesk. Als ik een melding aanmaak bij de helpdesk, nemen ze het wel in behandeling, maar na 2 weken, tig telefoontjes en doorverwijzingen tussen verschillende afdelingen blijkt het er op neer te komen dat mailadressen @kpnplanet.nl niet aangemaakt of hersteld worden, omdat die naam uitgefaseerd wordt. Ze kunnen het wel, het is hun fout, maar ze vertikken het gewoon om het te herstellen. Heel fijn allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:08
Beste medetweakers,

Heb jullie hulp cq raad nodig.
Afgelopen 30 september krijg ik dat mijn mail adres net als spearhead (ook kpnplanet) is geblokkeerd.
Ook krijg ik door dat ons telefoon nummer niet meer in gebruik is. We kunnen nog wel bellen en internetten.

Na een telefoontje naar de storingsdienst blijkt mijn abonnement per direct te zijn opgezegd.
Maar die opzegging was 11 september geannuleerd omdat een andere provider toch niet kon leveren op dit adres.
Hier meerdere keren met KPN over gesproken en mij was verzekerd dat er echt niets meer mis kon gaan.

Veel telefoontjes verder ben ik nog geen steek verder omdat het een opzegging per direct is en KPN retentie hier niets aan kan veranderen. Het adsl signaal kan nu elk moment wegvallen en dan hebben we niets meer.
Ze kunnen pas half oktober misschien weer iets voor ons doen.

Iemand nog een idee of goede raad? Loop nu helaas tegen het probleem dat medewerkers dit niet kunnen oplossen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Dat probleem valt inderdaad niet op te lossen, dus je zal sowieso tijdelijk zonder internet/telefonie zitten. Wanneer het signaal weg is valt analoge telefonie het snelste weer aan te vragen zodat je zo snel mogelijk weer telefonie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Spearhead schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:46:
Onlangs mijn account aangepast van het oude IPB-Lite naar het nieuwe IPB Basis (zelfde specs maar dan iets van €5 per maand goedkoper). Dat leek allemaal goed gegaan te zijn, totdat bleek dat de helft van mijn mailboxen om zeep was geholpen. Meer mensen met dit probleem?

Bij inloggen via de webmail krijg ik de melding dat het account geblokkeerd is, en dat ik contact op moet nemen met de helpdesk. Als ik een melding aanmaak bij de helpdesk, nemen ze het wel in behandeling, maar na 2 weken, tig telefoontjes en doorverwijzingen tussen verschillende afdelingen blijkt het er op neer te komen dat mailadressen @kpnplanet.nl niet aangemaakt of hersteld worden, omdat die naam uitgefaseerd wordt. Ze kunnen het wel, het is hun fout, maar ze vertikken het gewoon om het te herstellen. Heel fijn allemaal :(
Probleem komt inderdaad vaker voor, bij het upgraden van het abonnement verdwijnen spontaan 2mailboxen, ze zijn echter nog wel in gebruik. Of hier een oplossing voor is (behalve de ticket dus die al is aangemaakt) is voor mij niet bekend, wellicht later meer hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257045

Ik heb al enige tijd een Experiabox van Kpn. Ik heb me laatst een Xbox360 gehaald.
Echter krijg ik NAT strict. Ik had eerst de Siemens EB. Deze heb ik na heel veel gezeik bij KPN kunnen omruilen voor een zwarte EB (Speedtouch 780). Echter heb ik nog steeds NAT strict.
Ik heb de Xbox een statisch ip gegeven. Vanuit de Speedtouch heb ik via "delen van toepassing en games" heb ik de poorten van Xbox Live toegevoegd aan het statisch ip. Echter nog steeds Nat strict. Het viel me wel op dat in het begin de instellingen steeds werden verwijderd. Dit komt waarschijnlijk door die updates?

Ik heb echt alles geprobeerd. Ik zie geen optie meer voor exposed host. Is dit een nieuwe optie geworden?

Update:
Ik heb contact gehad met Microsoft over dit probleem. Ze geven aan dat ik een firmware update moet uitvoeren. Echter KPN geeft aan dat dit niet mag/kan, omdat de telefoon dan niet werkt. Ik heb standaard de Xbox poorten aangepast. Heb nu een poortrange aangegeven van 3073 - 3075 en 87 - 89. Dit werkt ook niet. UPNP werkt helaas ook niet.

Heeft iemand nog andere opties om mijn poorten open te krijgen op mijn Speedtouch 780?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

UltraMike schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:52:
Ik heb een Thomson Experiabox WL780 en ik kan sinds de laatste firmware update die momenteel rond gaat geen VPN -verbinding meer maken met de zaak :'( . Vele collega's van mij hebben het zelfde probleem nu vroegen wij ons af of er andere mensen zijn met dit zelfde probleem?

Op het IPB-forum is hierover ook al een topic.
Welke firmware versie zit er nu in de modem? Ik maak ook gebruik van VPN en zit niet te wachten op problemen hier mee. Welke VPN-software gebruiken jullie?

Edit: versie 7.4.5.1-GN dus.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 02-10-2008 19:14 . Reden: Versienr. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraMike
Anoniem: 178901 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:12:
[...]

Welke firmware versie zit er nu in de modem? Ik maak ook gebruik van VPN en zit niet te wachten op problemen hier mee. Welke VPN-software gebruiken jullie?

Edit: versie 7.4.5.1-GN dus.
Voor het verbinding maken met de zaak gebruiken de gebruikers gewoon de standaard VPN van windows. Nu zijn er al een aantal collega's de pineut, omdat hun Firmware is geupgrade naar 7.4.5.1-GN. En als ze contact opnemen met de Helpdesk krijgen ze hetzelfde verhaal te horen als op IPB-forum staat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69joossg
  • Laatst online: 11-03 17:58
UltraMike schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:23:
[...]

Voor het verbinding maken met de zaak gebruiken de gebruikers gewoon de standaard VPN van windows. Nu zijn er al een aantal collega's de pineut, omdat hun Firmware is geupgrade naar 7.4.5.1-GN. En als ze contact opnemen met de Helpdesk krijgen ze hetzelfde verhaal te horen als op IPB-forum staat.
Bij mij ging vroeger VPN via Wireless helemaal niet, don't ask me why, alleen bedraad ging.
Ik heb ook de WL780,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
sorry, delete

[ Voor 98% gewijzigd door cowbell op 02-10-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraMike
69joossg schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:25:
[...]

Bij mij ging vroeger VPN via Wireless helemaal niet, don't ask me why, alleen bedraad ging.
Ik heb ook de WL780,
Dan bestaat de kans als je jouw router updaten met de nieuwste firmware dat je dan zoal bedraad als draadloos (of te wel totaal niet) niet meer een VPN-verbinding kunt maken. Dus ik hoop maar dat KPN snel een fix uitbrengt voor de firmware en dat ze stoppen met uitrollen van deze versie.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180575

Suicyder schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 06:46:

Dit probleem heb ik ook gehad, ik heb het opgelost door de experiabox een half uur van de stroom te halen, zodra je de experiabox weer aan zet duurt het ca 20 min voor hij alles heeft ingeladen, daarna heb ik de browser geschiedenis gewist op de pc en kon toen weer gewoon inloggen.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:08
SCIxX schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:05:
Dat probleem valt inderdaad niet op te lossen, dus je zal sowieso tijdelijk zonder internet/telefonie zitten. Wanneer het signaal weg is valt analoge telefonie het snelste weer aan te vragen zodat je zo snel mogelijk weer telefonie hebt.
Dat was me idd ook al medegedeeld.
Maar het wordt nog erger, ik krijg net een brief dat KPN de lijn gaat omzetten naar analoog :S
Ik heb daar nooit om gevraagd. Dit was idd door helpdesk medewerkers als oplossing aangeboden maar dat heb ik vriendelijk afgewezen omdat ik dan nog meer problemen heb omdat ik ADSL hard nodig heb voor mijn werk.
Zucht... ik blijf vriendelijk (boos worden heeft echt geen zin ondank dat sommige beweren van wel)... en ga weer bellen.
Maar bedankt voor de reactie SCIxX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
shaiwa887 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:42:
[...]

Dat was me idd ook al medegedeeld.
Maar het wordt nog erger, ik krijg net een brief dat KPN de lijn gaat omzetten naar analoog :S
Ik heb daar nooit om gevraagd. Dit was idd door helpdesk medewerkers als oplossing aangeboden maar dat heb ik vriendelijk afgewezen omdat ik dan nog meer problemen heb omdat ik ADSL hard nodig heb voor mijn werk.
Zucht... ik blijf vriendelijk (boos worden heeft echt geen zin ondank dat sommige beweren van wel)... en ga weer bellen.
Maar bedankt voor de reactie SCIxX.
Het probleem met ADSL zou je hoe dan ook hebben gehad. ADSL aanvragen duurt bij KPN en andere providers altijd enkele weken, dit process is verder niet te beinvloeden of te verkorten. Wat dat betreft is het in deze nadelige situatie een voordeel dat je straks in ieder geval telefoon hebt. Wellicht dat je iets met de buren kan regelen met draadloos internet?

Goed dat je in ieder geval vriendelijk blijft, boos worden werkt alleen tegen je, gezien een medewerker veel liever zijn handen uit de mouwen steekt voor een vriendelijke klant met een vervelende situatie dan een boze klant in een vervelende situatie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69joossg
  • Laatst online: 11-03 17:58
UltraMike schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:39:
[...]

Dan bestaat de kans als je jouw router updaten met de nieuwste firmware dat je dan zoal bedraad als draadloos (of te wel totaal niet) niet meer een VPN-verbinding kunt maken. Dus ik hoop maar dat KPN snel een fix uitbrengt voor de firmware en dat ze stoppen met uitrollen van deze versie.
Productnaam: SpeedTouch 780
Softwareversie: 6.5.29.0

Dit is toch de laatste versie, of vergis ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
69joossg schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Dat klopt. Maar hij is nog lang niet bij iedereen uitgerold. Thuis heb ik hem nog niet maar toen ik laatst bij een tante een IPB aansluiting maakte werd die versie gedownload en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraMike
69joossg schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:17:
[...]

Softwareversie: 6.5.29.0 is de laatste versie
Softwareversie: 7.4.5.1-GN is de Nieuwe versie (die VPN problemen geeft) (Deze versie wordt momenteel uitgerold)

Voor meer informatie over 7.4.5.1-GN zie:

[ Voor 4% gewijzigd door UltraMike op 03-10-2008 17:12 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 11:21
Ik ben vandaag over gegaan naar Telfort Internet (zou eigenlijk pas 6 oktober gebeuren). Heb Telfort mijn telefoonnummer laten overnemen (gebeurt denk ik ook 6 oktober..). Ik heb toen HetNet (ook KPN..) en die hebben mij toen verteld dat wanneer Telfort een nummer portatie doet, dat ze het dan ook zien als een opzegging. Net even ingelogd op de 'Mijn gegevens' pagina van HetNet, en tot mijn schrik zie ik dat mijn abonnement is verlengt met een jaar. Is dit gebruikelijk bij een opzegging wanneer je dicht tegen een einddatum aan zit dat het systeem je automatisch verlengt? En ik heb ook nog steeds (6 oktober ga ik dus oorspronkelijk over) geen brief van HetNet dat ik het modem moet opsturen. Komt die pas na 6 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Da's normaal, als je aan het eind van je contract zit verlengd het systeem automatisch. Wel vaag dat er niets staat over je opzegging, staan er orders open?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Even een update over het niet kunnen wijzigen van Telefoon Instellingen in de nieuwe IPB omgeving (Maranello).
Zoals anderen al schreven in dit topic kan ik bevestigen dat Telefoon Instellingen alleen zijn te wijzigen met IE7.
Dit is heel frustrerend voor klanten met een Mac want daar is geen IE7 voor.
Maar ook pc gebruikers die, om wat voor reden dan ook, de voorkeur geven aan Firefox (of andere browser) worden gedwongen hiervoor IE7 te gebruiken.

Alle andere functies binnen Maranello werken probleemloos. Alleen bij de Telefoon Instellingen is één of ander javascript gebruikt waardoor men deze foutmelding krijgt.

Heb hierover meerdere malen contact gezocht met de HD. Het probleem is nauwelijks bekend en 2 keer is een ticket gesloten, zonder contact met mij op te nemen, met als reden "storing opgelost". Inmiddels kan ik al 2 maanden mijn Telefoon Instellingen niet zelf wijzigen.

[ Voor 10% gewijzigd door cowbell op 27-03-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 11:21
Loekie schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:19:
Da's normaal, als je aan het eind van je contract zit verlengd het systeem automatisch. Wel vaag dat er niets staat over je opzegging, staan er orders open?
Nee, helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Xaero schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:28:
Ik ben vandaag over gegaan naar Telfort Internet (zou eigenlijk pas 6 oktober gebeuren). Heb Telfort mijn telefoonnummer laten overnemen (gebeurt denk ik ook 6 oktober..). Ik heb toen HetNet (ook KPN..) en die hebben mij toen verteld dat wanneer Telfort een nummer portatie doet, dat ze het dan ook zien als een opzegging. Net even ingelogd op de 'Mijn gegevens' pagina van HetNet, en tot mijn schrik zie ik dat mijn abonnement is verlengt met een jaar. Is dit gebruikelijk bij een opzegging wanneer je dicht tegen een einddatum aan zit dat het systeem je automatisch verlengt? En ik heb ook nog steeds (6 oktober ga ik dus oorspronkelijk over) geen brief van HetNet dat ik het modem moet opsturen. Komt die pas na 6 oktober?
Ik had bij Telfort per 1 oktober het internet abbo laten in gaan voor mn ouders, maar dinsdag avond kregen we daar al verbinding op...
KPN deed in eerste instantie HEEL moeilijk over opzeggen (eerst kon het pas per 13 december na een brief te hebben gestuurd, toen na nog een keer bellen per 13 oktober), maar nu waren we al per 30 september over én ook het telefoonnummer is geporteerd!

Ook vandaag een brief binnengekregen dat KPN per direct het abonnement heeft stop gezet :| En of we de experiabox willen terugsturen...
Dit is dus 4 dagen na het ingaan van het Telfort abonnement.

OK :) Hoop dat nu alles is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-04 13:53
Ik ga waarschijnlijk overstappen van Telfort IPB naar KPN IPB (3mbit), moet ik Telfort dan ook een opzeg brief sturen dat ik overga naar KPN? mijn telefoonnummer moet natuurlijk ten alle tijde worden behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
cowbell schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:58:
Even een update over het niet kunnen wijzigen van Telefoon Instellingen in de nieuwe IPB omgeving (Maranello).
Zoals anderen al schreven in dit topic kan ik bevestigen dat Telefoon Instellingen alleen zijn te wijzigen met IE7.
Maar ook pc gebruikers die, om wat voor reden dan ook, de voorkeur geven aan Firefox (of andere browser) worden gedwongen hiervoor IE7 te gebruiken.

Alle andere functies binnen Maranello werken probleemloos. Alleen bij de Telefoon Instellingen is één of ander javascript gebruikt waardoor men deze foutmelding krijgt.

Heb hierover meerdere malen contact gezocht met de HD. Het probleem is nauwelijks bekend en 2 keer is een ticket gesloten, zonder contact met mij op te nemen, met als reden "storing opgelost". Inmiddels kan ik al 2 maanden mijn Telefoon Instellingen niet zelf wijzigen.
Ik heb het ook wel eens werkend gezien bij mensen die nog IE6 hadden... Het is dus niet specifiek IE7 only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Joen schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:07:
[...]

Ik heb het ook wel eens werkend gezien bij mensen die nog IE6 hadden... Het is dus niet specifiek IE7 only.
Okay, helaas is IE5 de laatste versie voor Mac OSX en die krijgt dezelfde foutmelding.
User agent aanpassen in de andere browsers werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je nog zou kunnen proberen is de adobe shockwave player opnieuw te installeren dat werk in 9 van de 10 gevallen goed.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257045

Anoniem: 257045 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:33:
Ik heb al enige tijd een Experiabox van Kpn. Ik heb me laatst een Xbox360 gehaald.
Echter krijg ik NAT strict. Ik had eerst de Siemens EB. Deze heb ik na heel veel gezeik bij KPN kunnen omruilen voor een zwarte EB (Speedtouch 780). Echter heb ik nog steeds NAT strict.
Ik heb de Xbox een statisch ip gegeven. Vanuit de Speedtouch heb ik via "delen van toepassing en games" heb ik de poorten van Xbox Live toegevoegd aan het statisch ip. Echter nog steeds Nat strict. Het viel me wel op dat in het begin de instellingen steeds werden verwijderd. Dit komt waarschijnlijk door die updates?

Ik heb echt alles geprobeerd. Ik zie geen optie meer voor exposed host. Is dit een nieuwe optie geworden?

Update:
Ik heb contact gehad met Microsoft over dit probleem. Ze geven aan dat ik een firmware update moet uitvoeren. Echter KPN geeft aan dat dit niet mag/kan, omdat de telefoon dan niet werkt. Ik heb standaard de Xbox poorten aangepast. Heb nu een poortrange aangegeven van 3073 - 3075 en 87 - 89. Dit werkt ook niet. UPNP werkt helaas ook niet.

Heeft iemand nog andere opties om mijn poorten open te krijgen op mijn Speedtouch 780?
Weet iemand inmiddels al wat ik hiermee moet doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online

Het is dan ook geen storing en tickets die hierover aangemaakt worden zijn onterecht, waarna ze worden gesloten. De functies werken namelijk gewoon, IE is ook de enige webbrowser die bij IPB wordt ondersteund. Het zal ongetwijfeld aangepast worden zodat het ook op oudere IE's gaat werken maar dat is simpelweg afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Anoniem: 180575 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:46:
[...]

Wat je nog zou kunnen proberen is de adobe shockwave player opnieuw te installeren dat werk in 9 van de 10 gevallen goed.

succes
Dat is het probleem niet. Dit speelt niet aleen bij mij. Anderen gebruikers (ook pc) krijgen dezelfde foutmelding als ze het proberen met een andere browser dan IE6/7.
SCIxX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:38:
[...]

IE is ook de enige webbrowser die bij IPB wordt ondersteund.
Onzin, bij computereisen staat niks over browsers.
en bij Wat wij ondersteunen "Browsers: Safari"

Maar goed, het gaat me niet om wat de HD ondersteund. Het gaat erom dat die ICTers hun werk goed moeten doen. De oude MijnKPN functioneerde wel in alle reguliere browsers.

"simpelweg afwachten"... doe ik al 2 maanden. Waar moeten Mac gebruikers in de tussentijd hun Telefoon Instellingen wijzigen? In een internetcafe? (en hopen dat ze daar geen Firefox hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Geen onzin, maar ik zie het inderdaad staan op de site. Mogelijk wordt ADSL hier samen genomen met IPB. De IPB HD ondersteund apple niet. En ondersteund alleen IE als webbrowser en outlook/windows mail als email programma. Het enige wat je momenteel kan doen is afwachten, desnoods als je iets moet wijzigen de HD bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door SCIxX op 06-10-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Zoals ik schreef: ik verwacht geen Apple ondersteuning van de HD.
Ik verwacht van de Maranello programmeurs dat ze zsm zorgen dat alle klanten gebruik kunnen maken van de functies. Dus dat het ook werkt met bijv Firefox. Is dat teveel gevraagd?

Een bedrijf met zoveel klanten als KPN dat anno 2008 een omgeving ontwikkelt die maar met 1 browser goed functioneert... droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cowbell schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Dat is het probleem niet. Dit speelt niet aleen bij mij. Anderen gebruikers (ook pc) krijgen dezelfde foutmelding als ze het proberen met een andere browser dan IE6/7.

[...]

Onzin, bij computereisen staat niks over browsers.
en bij Wat wij ondersteunen "Browsers: Safari"

Maar goed, het gaat me niet om wat de HD ondersteund. Het gaat erom dat die ICTers hun werk goed moeten doen. De oude MijnKPN functioneerde wel in alle reguliere browsers.

"simpelweg afwachten"... doe ik al 2 maanden. Waar moeten Mac gebruikers in de tussentijd hun Telefoon Instellingen wijzigen? In een internetcafe? (en hopen dat ze daar geen Firefox hebben)
Dit probleem heb ik bij diverse mensen opgelost door wat ik al eerder heb genoemd,adobe shockwave player opnieuw te installeren, en zeg nou niet dat dit er niks mee te maken heeft blijkbaar werkt dit niet bij iedereen maar bij de mensen die ik tot nu toe heb geholpen werkt het prima, heb zelf bij diverse mensen dit probleem op die manier opgelost. wel moest er soms op F5 gedrukt worden om de beeld te vervesen.

succes

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 180575 op 07-10-2008 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 180575 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 02:33:

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 180575 op 07-10-2008 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 180575 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 02:36:

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 180575 op 07-10-2008 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
cowbell schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:18:
Zoals ik schreef: ik verwacht geen Apple ondersteuning van de HD.
Ik verwacht van de Maranello programmeurs dat ze zsm zorgen dat alle klanten gebruik kunnen maken van de functies. Dus dat het ook werkt met bijv Firefox. Is dat teveel gevraagd?

Een bedrijf met zoveel klanten als KPN dat anno 2008 een omgeving ontwikkelt die maar met 1 browser goed functioneert... droevig.
Alleen de omgeving telefooninstelling functioneert met 1 browser, tevens de enige ondersteunde brouwser. Daarbij nog eens het feit dat 95% van de IPB gebruikers die maar 1x per half jaar als niet minder vaak de telefooninstellingen aanpast. Tot slot kun je instellingen gewoon bij de HD laten wijzigen.

Droevig valt het dus niet te noemen, het is gewoon geen zaak waar hoge nood op ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:40:
[...]

In het vervolg iets minder drinken? ;) :P
Zal mijn best doen sorry voor het ongemak. :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:40:
[...]

In het vervolg iets minder drinken? ;) :P
Zal mijn best doen sorry voor het ongemak. :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Anoniem: 180575 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 02:33:
[...]

Dit probleem heb ik bij diverse mensen opgelost door wat ik al eerder heb genoemd,adobe shockwave player opnieuw te installeren, en zeg nou niet dat dit er niks mee te maken heeft blijkbaar werkt dit niet bij iedereen maar bij de mensen die ik tot nu toe heb geholpen werkt het prima, heb zelf bij diverse mensen dit probleem op die manier opgelost. wel moest er soms op F5 gedrukt worden om de beeld te vervesen.

succes
Ik heb 'm opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil.
Dus jij kan Telefoon Instellingen wijzigen in in een andere browser dan IE... Zou je daar een screenshot van willen plaatsen?
SCIxX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 05:37:
[...]

Alleen de omgeving telefooninstelling functioneert met 1 browser, tevens de enige ondersteunde brouwser. Daarbij nog eens het feit dat 95% van de IPB gebruikers die maar 1x per half jaar als niet minder vaak de telefooninstellingen aanpast. Tot slot kun je instellingen gewoon bij de HD laten wijzigen.

Droevig valt het dus niet te noemen, het is gewoon geen zaak waar hoge nood op ligt.
Jij komt steeds met de redenering dat bijna niemand z'n Telefoon Instellingen wijzigt en het daarom geen prioriteit heeft. Naast facturen is Telefoon Instellingen de meest voor de hand liggende pagina om te bezoeken. De rest van Maranello is minder essentieel (wie verandert elke week z'n wachtwoord of email adres?).
Dat dit na ruim 2 maanden nog steeds niet is opgelost is inderdaad niet droevig... het is diep triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
cowbell schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:24:
[...]

Ik heb 'm opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil.
Dus jij kan Telefoon Instellingen wijzigen in in een andere browser dan IE... Zou je daar een screenshot van willen plaatsen?

[...]

Jij komt steeds met de redenering dat bijna niemand z'n Telefoon Instellingen wijzigt en het daarom geen prioriteit heeft. Naast facturen is Telefoon Instellingen de meest voor de hand liggende pagina om te bezoeken. De rest van Maranello is minder essentieel (wie verandert elke week z'n wachtwoord of email adres?).
Dat dit na ruim 2 maanden nog steeds niet is opgelost is inderdaad niet droevig... het is diep triest.
Het werkt gewoon, je gebruikt gewoon een ongeschikte browser. Deze browser wordt maar door een klein deel van de IPB klanten gebruikt. Daarnaast wijzigen grotendeels van de klanten niet wekelijks hun telefonieinstellingen, en zouden daarom prima kunnen volstaan om het of op het werk oid te wijzigen, of via de HD. De probleemgroep die overblijft, waar jij ook in zit is dus heel klein.

Dus je probleem heeft inderdaad alles behalve prioriteit, ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen zich zo druk maken om zo iets klein, helemaal niet omdat apple uberhaupt niet ondersteund wordt. Het blijft gewoon afwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 08-10-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:03:
[...]

Het werkt gewoon, je gebruikt gewoon een ongeschikte browser. Deze browser wordt maar door een klein deel van de IPB klanten gebruikt. Diegene die wel een ongeschikte browser gebruiken wijzigen niet wekelijks hun telefonieinstellingen, en zouden daarom prima kunnen volstaan om het of op het werk oid te wijzigen, of via de HD.

Dus je probleem heeft inderdaad alles behalve prioriteit, ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen zich zo druk maken om zo iets klein, helemaal niet omdat apple uberhaupt niet ondersteund wordt. Het blijft gewoon afwachten.
hierbij een sreenshot. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CUJTNZYU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
[...]

Het werkt gewoon, je gebruikt gewoon een ongeschikte browser. Deze browser wordt maar door een klein deel van de IPB klanten gebruikt. Daarnaast wijzigen grotendeels van de klanten niet wekelijks hun telefonieinstellingen, en zouden daarom prima kunnen volstaan om het of op het werk oid te wijzigen, of via de HD. De probleemgroep die overblijft, waar jij ook in zit is dus heel klein.

Ik ken anders redelijk wat mensen die nu via *bla* hun voicemail instellen omdat die cockpit niet werkt, het scenario: "Ik ga morgenvroeg op vakantie en wil nog even snel m'n voicemail aanzetten, nr doorschakelen enz via mijn cockpit, hey dit lukt niet" komt dan best vaak voor.
Daarnaast is het gewoon iets dat aangeboden wordt in het abonnement, dan moet het ook gewoon werken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Loekie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

Ik ken anders redelijk wat mensen die nu via *bla* hun voicemail instellen omdat die cockpit niet werkt, het scenario: "Ik ga morgenvroeg op vakantie en wil nog even snel m'n voicemail aanzetten, nr doorschakelen enz via mijn cockpit, hey dit lukt niet" komt dan best vaak voor.
Daarnaast is het gewoon iets dat aangeboden wordt in het abonnement, dan moet het ook gewoon werken.
De functie werkt ook gewoon. :)

[ Voor 44% gewijzigd door SCIxX op 08-10-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SCIxX schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:06:
[...]

De functie werkt ook gewoon. :)
Voor bijna iedereen, maar voor degenen waar het niet werkt(geen toegang, geen telefoniegegevens) blijft een oplossing uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Loekie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

Voor bijna iedereen, maar voor degenen waar het niet werkt(geen toegang, geen telefoniegegevens) blijft een oplossing uit.
3. VoiceMail uitschakelen via de telefoon

U kunt inkomende oproepen op drie manieren doorschakelen naar VoiceMail

*21 (Direct)
*61 (Bij geen gehoor)
*67 (Bij in gesprek)
Door alle doorschakelingen uit te schakelen worden de oproepen niet meer doorgeschakeld naar uw VoiceMail. VoiceMail is dan uitgeschakeld.

U kunt VoiceMail niet alleen via Mijn KPN, maar ook via de telefoon uitschakelen. U moet daarvoor het telefoonnummer gebruiken waarmee VoiceMail is ingeschakeld. U kunt altijd de doorschakeling opnieuw inschakelen.

De manier van uitschakelen is afhankelijk van de wijze van doorschakelen die u heeft gebruikt bij het inschakelen van VoiceMail.

Neem de hoorn op
Toets # 61 #
Verbreek de verbinding

Neem de hoorn op
Toets # 21 #
Verbreek de verbinding

Neem de hoorn op
Toets # 67#
Verbreek de verbinding

Voor de groep die regelmatig hun telefooninstellingen wijzigen en dit niet via de telefoon kan, en geen pc in huis heeft met IE, en het niet kan aanpassen via werk, en het niet via de HD wil laten doen, wordt het dan toch echt afwachten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
SCIxX schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:12:
[...]

Hoop work-arounds

Voor de groep die regelmatig hun telefooninstellingen wijzigen en dit niet via de telefoon kan, en geen pc in huis heeft met IE, en het niet kan aanpassen via werk, en het niet via de HD wil laten doen, wordt het dan toch echt afwachten. :')
Zie daar het probleem....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even ter aanvulling , ben er vanmiddag achtergekomen dat het updaten van de adobe shockwave niet werkt als er bij telefonie gegevens niet beschikbaar staat, dit heb ik wel kunnen oplossen door de zwart experiabox te herstellen met de herstelsoftware daarna heeft het ongeveer een half uur geduurt en toen werkte alles weer en werkte ook de telefonie gegevens en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
[...]

Ongeveer 1 op de 4 internetters gebruikt geen IE. IPB heeft plusminus 500.000 klanten waarvan dus 125.000 de Telefoon Instellingen niet kunnen wijzigen met hun standaard browser. Nu maar hopen dat die niet allemaal tegelijk de HD gaan bellen om hun voicemail in te stellen.
Dat is Explorer (en niet de pagina waar het om gaat). Het gaat er juist om dat het alleen in Explorer werkt en niet in andere browsers. Ga met een andere browser (bijv Firefox) naar de pagina van je screenshot. Klik op één van de blauwe knoppen rechts. Om die pagina's gaat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cowbell schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:32:
Ongeveer 1 op de 4 internetters gebruikt geen IE. IPB heeft plusminus 500.000 klanten waarvan dus 125.000 de Telefoon Instellingen niet kunnen wijzigen met hun standaard browser.
Die mensen met een andere browser zijn allang weer weg bij KPN. Ik moest onlangs voor de laatste keer de nodige strapatsen uithalen om erachter te komen dat KPN minus € 34,64 van mijn rekening gaat afschrijven. Zoek je in de factuur-FAQ op 'onleesbaar', dan krijg je deze aanwijzing:

http://kpn-serviceportal....va=5730&p_li=&p_topview=1

Plakken in notepad geeft een nog slechter leesbaar resultaat dan dit:
Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

En plakken in Excel levert de foutmelding 'De gegevens kunnen niet worden geplakt' op. De facturen in het KPN tijdperk waren tenminste nog leesbaar. En via Mijn KPN kun je zowaar doorschakelen aan- en uitzetten. Maar nu schijn je daar IE7 en Flash voor nodig te hebben.

Tabeh, KPN. Ik hoop dat je gelukkig wordt met je huisje-boompje-beestje gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
[...]

Ongeveer 1 op de 4 internetters gebruikt geen IE. IPB heeft plusminus 500.000 klanten waarvan dus 125.000 de Telefoon Instellingen niet kunnen wijzigen met hun standaard browser. Nu maar hopen dat die niet allemaal tegelijk de HD gaan bellen om hun voicemail in te stellen.

[...]

Dat is Explorer (en niet de pagina waar het om gaat). Het gaat er juist om dat het alleen in Explorer werkt en niet in andere browsers. Ga met een andere browser (bijv Firefox) naar de pagina van je screenshot. Klik op één van de blauwe knoppen rechts. Om die pagina's gaat het.
Veel te simpel geredeneerd. Deze 1 op de 4 moeten dan allen naast hun alternatieve browser geen beschikking hebben tot IE. Iemand die dus op zijn PC firefox gebruikt terwijl die ook gewoon IE erop heeft staan geldt dus niet. Gezien het geen probleem is om even op je andere browser naar mijn gegevens te gaan en je instellingen te wijzigen.

[ Voor 21% gewijzigd door SCIxX op 09-10-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Jan-E schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:59:
[...]
Die mensen met een andere browser zijn allang weer weg bij KPN. Ik moest onlangs voor de laatste keer de nodige strapatsen uithalen om erachter te komen dat KPN minus € 34,64 van mijn rekening gaat afschrijven. Zoek je in de factuur-FAQ op 'onleesbaar', dan krijg je deze aanwijzing:

http://kpn-serviceportal....va=5730&p_li=&p_topview=1

Plakken in notepad geeft een nog slechter leesbaar resultaat dan dit:
Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

En plakken in Excel levert de foutmelding 'De gegevens kunnen niet worden geplakt' op. De facturen in het KPN tijdperk waren tenminste nog leesbaar. En via Mijn KPN kun je zowaar doorschakelen aan- en uitzetten. Maar nu schijn je daar IE7 en Flash voor nodig te hebben.

Tabeh, KPN. Ik hoop dat je gelukkig wordt met je huisje-boompje-beestje gebruikers.
Gelukkig staan de facturen daarom ook gewoon op internet. :)

De facturen worden overigens binnen kort via de mail per PDF gestuurd. (niet dat jij daar nog wat aan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:29:
Gelukkig staan de facturen daarom ook gewoon op internet. :)
O, ja?

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgwet.info/nietdus.gif

Niet op Maranello, niet op het breedbandportal. Wijs jij me even die factuur van 30 september aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:07:
[...]
O, ja?

[afbeelding]

Niet op Maranello, niet op het breedbandportal. Wijs jij me even die factuur van 30 september aan?
Even de experia minimaal een half uur uit zetten en dan weer aan zetten en een half uurtje wachten probeer het dan nog maar eens dan zal waarschijnlijk de factuur zichtbaar zijn.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

sorry voor de misverstand, ik heb ook even firefox gebruikt en idd daar werkt dat niet op totdat je de adobe shockwave hebt uitgevoerd dan werkt het wel maar niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Jan-E schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:07:
[...]
O, ja?

[afbeelding]

Je bent toch al weg bij KPN, wat maakt het dan nog uit? :?

Anders gewoon even de HD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:48

Totaalgeflipt

De enige echte

Iedereen die problemen heeft met de VPN verbinding kan gewoon even met de HD bellen. We kunnen het oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 180575 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:37:
Even de experia minimaal een half uur uit zetten en dan weer aan zetten en een half uurtje wachten probeer het dan nog maar eens dan zal waarschijnlijk de factuur zichtbaar zijn.
Die Experia staat al lang uit. En aanzetten zal ook niet helpen, want er staat geen signaal meer op de lijn. Overigens was het met de factuur van 27 augustus (toen ik nog wel signaal had) precies hetzelfde. Die is ook nooit online verschenen. En 'Mijn rekening' levert dit op:

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgwet.info/nietdus2.gif

Die webbouwers zijn al net zulke broddelaars als de factuurbakkers.

Daarnaast is het natuurlijk van de gekke, dat je je modem uit en aan moet zetten voordat je facturen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Ik zie het verband ook niet tussen het stroomloos maken van je EB en de zichtbaarheid van je facturen op mijn gegevens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Ach jah ...

"Wij hebben van U een klacht ontvangen, wegens drukte hebben wij deze niet kunen behandelen, Is deze ondertussen al opgelost? Zo nee, meldt U dan aub de klacht opnieuw via ...... etc "

Fijn KPN, na 3 maanden een open ticket en 3 klachten gewoon de klant blijven negeren , gaat goed zo .. nog 8 maanden tot einde contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:27:
Ik zie het verband ook niet tussen het stroomloos maken van je EB en de zichtbaarheid van je facturen op mijn gegevens..
Ik zal het even in het kort proberen uit te leggen, je experiabox heeft een adres dat adres is gekoppeld aan de kpn centrale als dit onderling niet helemaal goed staat komen sommige gegevens niet goed over tussen de kpn centrale en de gegevens verwerking, zodra je de experiabox langer dan 10 min niet bereikbaar is zal de centrale deze experiabox automatich afmelden zodra je de experiabox weer na een half uur aan zet zal hij opnieuw de gegevens inladen en zal de kpn centrale ook de gegevens opnieuw opbouwen dit alles duurt meestal een 20 min.

ik hoop dat U het een beetje begrijpt hoe dit ongeveer gaat.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Anoniem: 180575 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Ik zal het even in het kort proberen uit te leggen, je experiabox heeft een adres dat adres is gekoppeld aan de kpn centrale als dit onderling niet helemaal goed staat komen sommige gegevens niet goed over tussen de kpn centrale en de gegevens verwerking, zodra je de experiabox langer dan 10 min niet bereikbaar is zal de centrale deze experiabox automatich afmelden zodra je de experiabox weer na een half uur aan zet zal hij opnieuw de gegevens inladen en zal de kpn centrale ook de gegevens opnieuw opbouwen dit alles duurt meestal een 20 min.

ik hoop dat U het een beetje begrijpt hoe dit ongeveer gaat.

succes.
En wat heeft dit met de facturen op mijn gegeves te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
har0 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:42:
Ach jah ...

"Wij hebben van U een klacht ontvangen, wegens drukte hebben wij deze niet kunen behandelen, Is deze ondertussen al opgelost? Zo nee, meldt U dan aub de klacht opnieuw via ...... etc "

Fijn KPN, na 3 maanden een open ticket en 3 klachten gewoon de klant blijven negeren , gaat goed zo .. nog 8 maanden tot einde contract
Wat is de klacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:07:
[...]

En wat heeft dit met de facturen op mijn gegeves te maken?
Mijn gegevens zijn weer gekoppeld aan Uw adres van de experiabox en via de gegevens weer gekoppeld aan de verbruikergegevens van deze aansluiting, als dat niet helemaal juist is krijg je geen verbinding met de factuur gedeelte. zo werkt dat ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
Die Experia staat al lang uit. En aanzetten zal ook niet helpen, want er staat geen signaal meer op de lijn. Overigens was het met de factuur van 27 augustus (toen ik nog wel signaal had) precies hetzelfde. Die is ook nooit online verschenen. En 'Mijn rekening' levert dit op:

[afbeelding]

Die webbouwers zijn al net zulke broddelaars als de factuurbakkers.

Daarnaast is het natuurlijk van de gekke, dat je je modem uit en aan moet zetten voordat je facturen verschijnen.
probeer eens in te loggen onder http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx of http://www.kpn.com/inloggen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Anoniem: 180575 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:25:
[...]

Mijn gegevens zijn weer gekoppeld aan Uw adres van de experiabox en via de gegevens weer gekoppeld aan de verbruikergegevens van deze aansluiting, als dat niet helemaal juist is krijg je geen verbinding met de factuur gedeelte. zo werkt dat ongeveer.
En als je nou vanaf je werk je facturen probeert in te zien? (misschien ben ik wat vervelend hoor O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:31:
[...]

En als je nou vanaf je werk je facturen probeert in te zien? (misschien ben ik wat vervelend hoor O-) )
ik begrijp wat U bedoeld, als eenmaal de verbindingen goed tot stand zijn gebracht met de experiabox en kpn gegevens op het juiste adres, dan maakt het niet uit waar je inlogt op mijn gegevens het gaat er om dat mijn gegevens de juiste weg bewandeld bij het inloggen van de gebruiker.
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste