[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:12

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

KPN personeel kan enkel je box in voor het wijzigen van wifi kanalen. SIP settings kan volgens mij alleen de 3e lijn wijzigen... Voor de rest kunnen ze wachtwoorden ed. wijzigen.

Firmware updates gaan altijd in batches van 10.000 per keer geloof ik, daar valt vrij weinig aan tegen te houden.

Op firmware updates na zullen medewerkers nooit ongevraagd je settings veranderen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:14:
KPN-personeel kan vrij weinig inzien? De laatste keer dat ik met ze aan de telefoon hing konden ze mijn complete SIP settings wijzigen. Settings die zelfs ik niet kan wijzigen!

Tevens is er laatst vanuit KPN een firmware update gepushed, zonder dat ik deze eerst heb kunnen uittesten of deze wel stabiel draait. Hierbij is mijn SSID en password naar de standaardwaarde gereset, waardoor iedereen op mijn router kon.

Als ze dit op een productie-router van een bedrijf hadden geflikt, dan zouden de rapen gaar zijn.
Anders stel je je even niet zo aan. KPN probeert de dienst met elke softwareupdate beter te maken en daarvoor hebben ze jouw toestemming echt niet nodig. Het modem is namelijk in bruikleen en is en blijft dus van KPN. Bij 99% van de gevallen gaan de software updates gewoon goed en merkt de gebruiker hier niets van.

Nog even terugkomend op je "productierouter" van je bedrijf. Ga geen appels met peren vergelijken of gelijk van een mug een olifant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:12

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:28:
[...]

Anders stel je je even niet zo aan. KPN probeert de dienst met elke softwareupdate beter te maken en daarvoor hebben ze jouw toestemming echt niet nodig. Het modem is namelijk in bruikleen en is en blijft dus van KPN. Bij 99% van de gevallen gaan de software updates gewoon goed en merkt de gebruiker hier niets van.

Nog even terugkomend op je "productierouter" van je bedrijf. Ga geen appels met peren vergelijken of gelijk van een mug een olifant maken.
Mee eens. Daarnaast staat het op je contract en anders wel in de voorwaarden ;) . Als je het er niet mee eens bent moet je in eerste instantie het hele IPB contract niet afsluiten.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, sinds ruim 3 jaar ben ik gebruiker van IPB van KPN (3Mb versie). Hiervoor had ik ISDN2 + ADSL van Xs4all. Destijds heb ik 2 nummers meegenomen. Ik bel nu met analoge toestellen.

Ik vind dat de telefoonverbinding niet betrouwbaar genoeg is; ik wil graag terug naar een situatie waarbij telefonie en internet gescheiden zijn. Eigenlijk de oude situatie zeg maar. Wat voor mij heel belangrijk is, is dat de beide telefoonnummer behouden blijven, en minimaal verstoord. Internet mag er enige tijd uitliggen.

Ik zat te denken te gaan naar ISDN1 (beide nummers meenemen) en daarnaast een ADSL abonnement te nemen, bijvoorbeeld bij XS4ALL. In dat geval kan ik altijd nog bellen als Internet eruit ligt. Uiteraard ga ik dan weer bellen met ISDN toestellen.

Wie kan me vertellen of een ergelijke migratie mogelijk is (IPB -> ISDN1 met nummerbehoud beide nummers)? KPN komt er niet echt uit.

Dank alvast,

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
ekko schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:00:
Geweldig HetNet verhoogt zijn beltarieven voor S&B (not)
Je kunt natuurlijk wel netjes opzeggen voor 1 januari óf BelOnperkt nemen...

Snelheid gaat natuurlijk wel van 4000/256 naar 8000/1024 omhoog volgend jaar!
...
Hoe kom je aan die informatie over de snelheidsverhoging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 12:22
OutofFocus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:18:
[...]

Hoe kom je aan die informatie over de snelheidsverhoging ?
http://hetnet.nl/Snelheid...banner:snelheidsverhoging

Van kpn ipb gaat de snelheid van 3 mbit naar 4 mbit, alleen contractueel blijft het 3 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.m. schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:03:
[...]

Van kpn ipb gaat de snelheid van 3 mbit naar 4 mbit, alleen contractueel blijft het 3 mbit.
Hoe kom je hieraan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:00
KPN IPB snelheidsverhoging weet ik ook niks van.

HetNet werd tijd, was trager als stront door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb continue last van DNS-issues met verschillende sites. Hetzij Tomshardware, Google afbeeldingen, en een handjevol andere sites die gewoon half laden (Blijft continue wachten op...)

Ik heb de routerconfiguratie nog eens bekeken, alles staat goed, ook de DNS van KPN behoort correct te zijn. Hebben meerdere mensen hier last van?

Sites zoals GoT gaan natuurlijk wel weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:01:
Ik heb continue last van DNS-issues met verschillende sites. Hetzij Tomshardware, Google afbeeldingen, en een handjevol andere sites die gewoon half laden (Blijft continue wachten op...)

Ik heb de routerconfiguratie nog eens bekeken, alles staat goed, ook de DNS van KPN behoort correct te zijn. Hebben meerdere mensen hier last van?

Sites zoals GoT gaan natuurlijk wel weer probleemloos.
1) DNS van KPN zou goed moeten zijn, maar deze werken soms gewoon niet goed. OpenDNS is een goed alternatief.
2) In geval van een Siemens (grijze) box, staat de 'Firewall' instelling op High? Dan op Low of Medium zetten.

Sowieso ontgaat mij het nut van een firewall op een NAT router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:07:
Hallo allemaal, sinds ruim 3 jaar ben ik gebruiker van IPB van KPN (3Mb versie). Hiervoor had ik ISDN2 + ADSL van Xs4all. Destijds heb ik 2 nummers meegenomen. Ik bel nu met analoge toestellen.

Ik vind dat de telefoonverbinding niet betrouwbaar genoeg is; ik wil graag terug naar een situatie waarbij telefonie en internet gescheiden zijn. Eigenlijk de oude situatie zeg maar. Wat voor mij heel belangrijk is, is dat de beide telefoonnummer behouden blijven, en minimaal verstoord. Internet mag er enige tijd uitliggen.

Ik zat te denken te gaan naar ISDN1 (beide nummers meenemen) en daarnaast een ADSL abonnement te nemen, bijvoorbeeld bij XS4ALL. In dat geval kan ik altijd nog bellen als Internet eruit ligt. Uiteraard ga ik dan weer bellen met ISDN toestellen.

Wie kan me vertellen of een ergelijke migratie mogelijk is (IPB -> ISDN1 met nummerbehoud beide nummers)? KPN komt er niet echt uit.

Dank alvast,

Ralph
Ralph,

Dit is geen probleem, moet je binnen KPN vragen naar de afdeling die remigraties uitvoert. Dan word de lijn hersteld naar het pakket wat je voorheen had. Nummers blijven uiteraard behouden. Alleen tijdens die remigratie kan je niet kiezen voor de optie internet van xs4all. Dit kan pas naderhand gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.m. schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:03:
[...]

http://hetnet.nl/Snelheid...banner:snelheidsverhoging

De snelheid gaat inderdaad naar 4MBIT. Dit is bedoeld om sowieso de 3MBIT te waarborgen. Contractueel veranderd er niks. Dit heeft ook zo weer zijn redenen, maar die zijn alleen bij KPN bekend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:52:
[...]

1) DNS van KPN zou goed moeten zijn, maar deze werken soms gewoon niet goed. OpenDNS is een goed alternatief.
2) In geval van een Siemens (grijze) box, staat de 'Firewall' instelling op High? Dan op Low of Medium zetten.

Sowieso ontgaat mij het nut van een firewall op een NAT router.
Dan moet ik dat router-level-based instellen omdat alle clients ingesteld staan op het IP van de router, als DNS. Terwijl de router prima overweg kan met dit gedrag van ruim 6 PC's, het time'd soms gewoon eruit.

Even openDNS invullen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:07:
[...]

Dan moet ik dat router-level-based instellen omdat alle clients ingesteld staan op het IP van de router, als DNS. Terwijl de router prima overweg kan met dit gedrag van ruim 6 PC's, het time'd soms gewoon eruit.

Even openDNS invullen dus.
Probeer optie 2 als je ook daadwerkelijk de Siemens hebt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Probeer optie 2 als je ook daadwerkelijk de Siemens hebt...
Ik weet niet of hier de Siemens ligt ofniet. Het zal me een worst wezen maar sites moeten gewoon niet eruit knallen :P

Wanneer elke site onbereikbaar is, werkt pingen en ander verkeer nog prima. Dus het ligt wel degelijk aan de DNS die eruit knalt. Dat was met @Home op drukke dagen ook het geval, i.e als je de primary omzette als secundary DNS en de sec. als primary had je er geen last meer van.

Dus. Vandaag werkt het allemaal weer redelijk maar als het blijft aanhouden even idd inloggen en bepaalde services uitzetten. No need for firewall als je idd achter een router zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Ik weet niet of hier de Siemens ligt ofniet. Het zal me een worst wezen maar sites moeten gewoon niet eruit knallen :P

Wanneer elke site onbereikbaar is, werkt pingen en ander verkeer nog prima. Dus het ligt wel degelijk aan de DNS die eruit knalt. Dat was met @Home op drukke dagen ook het geval, i.e als je de primary omzette als secundary DNS en de sec. als primary had je er geen last meer van.

Dus. Vandaag werkt het allemaal weer redelijk maar als het blijft aanhouden even idd inloggen en bepaalde services uitzetten. No need for firewall als je idd achter een router zit.
Download jij ook vaak met torrents? Zoja kijk even bij het kopje status in je router of je NAT tabel helemaal vol zit. Zit dit boven de 500 dan is dat je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:29:
[...]

Download jij ook vaak met torrents? Zoja kijk even bij het kopje status in je router of je NAT tabel helemaal vol zit. Zit dit boven de 500 dan is dat je probleem.
Torrents zijn taboe. Usenet ftw. Maar dat draait ook geen 24/7. Eerder een uurtje op een dag.

Een ander systeem draait dan wel weer KPN Online backup. Maar ook dat is nog niet eens een half uurtje per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:50:
[...]

Torrents zijn taboe. Usenet ftw. Maar dat draait ook geen 24/7. Eerder een uurtje op een dag.

Een ander systeem draait dan wel weer KPN Online backup. Maar ook dat is nog niet eens een half uurtje per dag.
[img=http://img294.imageshack.us/img294/1756/natqg8.th.jpg]

Zou jij mij is kunnen vertellen wat daar de waarde is. (moet je wel kuren hebben met je internet :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1JKaFFJan6tw2J2lfD4nGK6/full.jpg

Whoops? :X
edit:
Gecleared. Zoverre functioneren de sites weer prima

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha _O-
Volgende keer gewoon even opletten dat dat niet hoger komt dan 500.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurd wel vaker trouwens. Ook nu de nat entrys 'geleegd' zijn.

Internet stopt er dan volledig mee, voor een paar seconden. Erna werkt het dan wel weer. Maar het blijft wel vervelend. Met andere ISP's had ik er verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Die KPN monteurs zijn een stelletje prutsers zeg. We hebben hier ipb 8mb besteld (dit omdat je hier niks anders kan ontvangen) komen vandaag die monteurs om het te installeren, weten ze zelf niet hoe het werkt. Moeten ze de kpn helpdesk op bellen en nu komt er morgen een andere monteur die wss wel weet hoe het werkt. Stelletje prutsers goed koop buitenlands personeel aannemen die niet eens internet kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
Superlam schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:56:
Die KPN monteurs zijn een stelletje prutsers zeg. We hebben hier ipb 8mb besteld (dit omdat je hier niks anders kan ontvangen) komen vandaag die monteurs om het te installeren, weten ze zelf niet hoe het werkt. Moeten ze de kpn helpdesk op bellen en nu komt er morgen een andere monteur die wss wel weet hoe het werkt. Stelletje prutsers goed koop buitenlands personeel aannemen die niet eens internet kunnen instellen.
Was het een uitzonderingssituatie? Want er kunnen zoveel redenen zijn waarom een monteur het niet kan afinstalleren (e.g. bij mij hadden ze een keer een verkeerde pakbon meegegeven, dus had hij niet alle juiste tools bij zich..dat is helaas pindakaas, maar niet de schuld van de monteur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
Adlermann schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Was het een uitzonderingssituatie? Want er kunnen zoveel redenen zijn waarom een monteur het niet kan afinstalleren (e.g. bij mij hadden ze een keer een verkeerde pakbon meegegeven, dus had hij niet alle juiste tools bij zich..dat is helaas pindakaas, maar niet de schuld van de monteur).
Volgens mij hebben wij geen uitzonderings situatie, hij kreeg de experia box (of hoe heet dat ding) niet werkend, wat je denk ik toch wel mag verwachten van hem wat dat is wat die komt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59
Superlam schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:35:
[...]

Volgens mij hebben wij geen uitzonderings situatie, hij kreeg de experia box (of hoe heet dat ding) niet werkend, wat je denk ik toch wel mag verwachten van hem wat dat is wat die komt doen.
Ik neem aan dat het juist wel een uitzonderingssituatie is dan. Meer dan kabels inpluggen is dat niet.

[edit]
Ok worst case is het ook nog afknippen en strippen erbij, maar daar heeft hij zo'n mooie tang voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 19-01-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Superlam schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:56:
Als je 8Mbit IPB kan bestellen kun je ook een andere aanbieder krijgen, iig 'connected by KPN'.
En een afmontage kan om verschillende redenen niet lukken, als een monteur(was het er 1 of meerdere?, KPN stuurt std monteurs solo op pad) het met hulp van support via telefoon niet op kan lossen dan is er duidelijk iets anders aan de hand.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
Het waren er 2, maar wij kunnen vrij weinig anders krijgen hier hoor. Ik dacht dat wij tele2, kpn en nog 1 konden krijgen meer toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nu ook een aantal maand InternetPlusBellen van KPN, de 8 mbit variant. Toen mijn vader het aanvroeg meteen gevraagd of hij de Thomson experiabox had gekozen. Bleek dus dat hier niet in valt te kiezen. Dus ik als maar bidden tot KPN dat wij de Thomson krijgen :P

..

Krijgen we dus die Siemens :+
Ik dacht hier nog wel mee te kunnen leven, in eerste instantie leek de Siemens EB lang niet zo geavanceerd als onze oude Thomson 585 en helaas ontbrak er dus ook een telnet interface. Maar toen begonnen de rampen: ik probeer een DNS domeinachtervoegsel in te stellen. Kan niet. Probeer subnet te veranderen. Kan niet. En toen ik Torrents ging downloaden liep dat **** ding ook nog in de brak vanwege een volle NAT tabel (over de 500 entries). Om nog maar niet te spreken over die vreselijk beperkte webinterface.

Dus daar moet een oplossing voor worden verzonnen :*)
Mijn eerste idee was de EB te bridgen naar de oude Thomson, maar uiteraard ontbreekt deze feature :') En als het kon, KPN staat alleen eigen geregistreerde MAC adressen toe dus dat was ook No-Do.

Wat ik nu heb gedaan is de modem functionaliteit van de Thomson uitgeschakeld, en deze via de CLI geconfigt dat ethernet poort 4 een WAN poort is. Vervolgens heb ik in de EB de Thomson als exposed host (DMZ) ingesteld en de EB en Thomson op elkaar aangesloten. Het werkt *O* Nu kan ik dus mooi de Thomson als router gebruiken, heb ik weer mijn CLI terug en heb ik ook geen last van volzittende NAT tabellen (en UPnP doet het weer) d:)b
offtopic:
Ik hoop dus dat ik hiermee daadwerkelijk die NAT tabellen heb omzeilt door de Thomson als DMZ in te stellen. Tot nu toe iig geen problemen gehad, als ik direct op de EB connect krijg ik veel sneller problemen.

Hierrrrr staat een goede guide hoe je je Thomson modem/router/accespoint omtovert tot een 'domme' router: http://www.miels.nl/speedtouch780-router.html

Er viel mij nog iets op trouwens. Als ik een speedtest.net uitvoer naar Alkmaar blijft de downloadsnelheid precies bijna, meestal iets minder bij 7000 kbit/s steken en wil niet verder :/ Heeft dit te maken met het feit dat een gedeelte van de bandbreedte wordt opgeofferd voor VoDSL (KPN gebruikt toch geen VoIP meer?). Meer mensen die dit experiencen?

Edit: dit zijn de ADSL line specs:
quote: experiabox
ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 8005 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 10 dB (upstream)
Line attenuation: 39 dB (downstream) / 41 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 20:47 . Reden: daarom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:35:
Er viel mij nog iets op trouwens. Als ik een speedtest.net uitvoer naar Alkmaar blijft de downloadsnelheid precies bijna, meestal iets minder bij 7000 kbit/s steken en wil niet verder :/ Heeft dit te maken met het feit dat een gedeelte van de bandbreedte wordt opgeofferd voor VoDSL (KPN gebruikt toch geen VoIP meer?). Meer mensen die dit experiencen?
ADSL heeft een typische overhead van ongeveer 10%, dus dat klopt dan aardig in jouw geval. Niks aan de hand en bij mijn weten wordt er niet geknepen behalve wanneer je aan het bellen bent (logisch ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
Zo vandaag 2 storings monteurs langs geweest. Nu blijkt dus dat die eikels aan de telefoon een heel verkeerd abonnement hadden aangesloten voor ons, waardoor we een nieuw nummer zouden krijgen + een heel ander pakket. Die monteurs bellen, nu moeten we weer 10 dagen wachten tot het wordt goed gezet en tot er een nieuwe modem wordt opgestuurd, dan moeten we vervolgens weer een monteur bestellen zijn we weer 2 maanden veder. Vervolgens wisten die monteurs mij ook te vertellen dat wij hier maar 7mb konden halen terwijl wij een 8mb abbo hebben aangevraagd, en dit kon dus leiden tot het uitvallen van een modem, waardoor wij misschien als het eenmaal zover is toch maar moeten overstappen naar een 3mb abbo, of onze isdn lijn laten vervangen voor een dsdn (ofzo iets). Kortom een en al problemen bij een nieuw ipb abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Laatst online: 14-09 11:09
Wat is de laatste firmware update van de Experia SX551? Ik heb 'm zoet moeten resetten en geeft ie als laatste update de volgende aan:

1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanO1990 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:05:
Wat is de laatste firmware update van de Experia SX551? Ik heb 'm zoet moeten resetten en geeft ie als laatste update de volgende aan:

1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)

Klopt dit?
Same here iig:
Device
System time: 20.01.2009 17:46:31
Firmware version: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend!

Nat entry's staan weer op 0. DNS staat gewoon zoals het hoort, verder niets aan gedaan of gerommeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JYssBC8UwvMDgKCp8F1SxzEQ/full.jpg

Kan F5 rammen wat ik wil, de rest resolved blijkbaar toch niet. NL'se sites gaan weer prima. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
OpenDNS al in de box gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Van de KPN storingspagina:
Storing meerdere regio's internetproblemen klanten KPN ISP's

Als gevolg van een storing kunt u mogelijk problemen ervaren bij het inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2009-01-20 17:00 Eindtijd: onbekend
Ik zag dat maandag op dinsdag nacht laat in Nijmegen gebeuren. Begon met problemen met DNS later deed internet het zo ongeveer niet meer. Instellen van de computer op Open DNS mocht niet helpen (gelukkig had ik de adressen nog ergens in een mail in Outlook staan; kon niet het web op om ze even op te zoeken 8)7 )

Vanavond kort na achten zat ik ineens op de vangpagina. Op de modem (Speedtouch 546) de internet verbinding verbroken en weer verbonden fixte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:34:
Het gebeurd wel vaker trouwens. Ook nu de nat entrys 'geleegd' zijn.

Internet stopt er dan volledig mee, voor een paar seconden. Erna werkt het dan wel weer. Maar het blijft wel vervelend. Met andere ISP's had ik er verder geen last van.
Kan jij mij via een tracert even laten zien via welke kpn proxy jij verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenDNS Filtert websites, op bijv erotiek gebaseerde. Dat is niet echt een oplossing. Wel lokaal al geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan (lokaal = mn eigen workstation in het netwerk).
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:47:
[...]

Kan jij mij via een tracert even laten zien via welke kpn proxy jij verbinding hebt.
Natuurlijk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Documents and Settings\Jism>tracert www.techpowerup.com

Bezig met het traceren van de route naar www.techpowerup.com [74.86.91.2]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.123.254
  2     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.2.1
  3    10 ms    11 ms    10 ms  195.190.249.97
  4    14 ms    15 ms    13 ms  iawxsrt-dc2-bb21-ge-3-1-0.302.wxs.nl [213.75.1.5
]
  5    14 ms    16 ms    15 ms  208.49.200.129
  6   130 ms   130 ms   129 ms  64.215.81.2
  7   131 ms   130 ms   131 ms  po3.dar02.dal01.dallas-datacenter.com [66.228.11
8.211]
  8   131 ms   131 ms   131 ms  66.228.118.182
  9   131 ms   131 ms   130 ms  www1.techpowerup.com [74.86.91.2]

De trace is voltooid.

En nog een Pathping:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
C:\Documents and Settings\Jism>pathping www.techpowerup.com

Bezig met het traceren van de route naar www.techpowerup.com [74.86.91.2]
via maximaal 30 hops:
  0  Jism [Lokale PC]
  1  Switch
  2  Router / Modem
  3  195.190.249.97
  4  iawxsrt-dc2-bb21-ge-3-1-0.302.wxs.nl [213.75.1.5]
  5  208.49.200.129
  6  te1-1.cer03.dal01.dallas-datacenter.com [64.215.81.2]
  7  po3.dar02.dal01.dallas-datacenter.com [66.228.118.211]
  8  po2.fcr02.dal01.dallas-datacenter.com [66.228.118.182]
  9  www1.techpowerup.com [74.86.91.2]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 225 seconden berekend...
            Van bron - hier  Dit knooppunt / deze verbinding
Hop  RTT    Verl./verzonden  Verloren/verz.   Adres
  0                                           Jism [Lokale PC]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    0ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  Switch
                                0/ 100 =  0%   |
  2    1ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  Router / Modem
                                0/ 100 =  0%   |
  3  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  195.190.249.97
                                0/ 100 =  0%   |
  4   21ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  iawxsrt-dc2-bb21-ge-3-1-0.302.wxs.
nl [213.75.1.5]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   42ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  208.49.200.129
                                0/ 100 =  0%   |
  6  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  te1-1.cer03.dal01.dallas-datacente
r.com [64.215.81.2]
                                0/ 100 =  0%   |
  7  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  po3.dar02.dal01.dallas-datacenter.
com [66.228.118.211]
                                0/ 100 =  0%   |
  8  ---     100/ 100 =100%   100/ 100 =100%  po2.fcr02.dal01.dallas-datacenter.
com [66.228.118.182]
                                0/ 100 =  0%   |
  9  133ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  www1.techpowerup.com [74.86.91.2]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan jij deze proxyserver is proberen in te stellen via poort 8080.

proxy.planet.nl

Ik weet alleen niet of deze nog up is of dat deze verwijst naar dezelfde proxy waar je nu langs gaat.
In het verleden hielp dit wel is.

De primary en de secondary dns omgooien heeft denk ik geen zin, aangezien je wel de site kan vinden, maar bepaalde content word gewoon niet geladen.

Zie hieronder voor goede uitleg (kudos ++ :P)

Je veranderd deze dns servers toch wel in het modem he?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Standaard werk je zonder proxy, dus een proxy instellen kán werken maar is niet echt een oplossing.

Daarnaast kan een site opgebouwd zijn uit content welke komt van verschillende servers met verschillende DNS namen, als er eentje niet goed resolved bouwt je site dus niet volledig op (bijv. missende CSS sheet, daar lijkt het screenshot op).

Dit forum bijvoorbeeld haalt al zijn plaatjes van http://tweakimg.net/.

Ik blijf erbij dat OpenDNS en de (Siemens EB) firewall bijstellen de oplossing is. OpenDNS filtert standaard niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Arnout op 22-01-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Arnout schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:45:
Standaard werk je zonder proxy, dus een proxy instellen kán werken maar is niet echt een oplossing.

Daarnaast kan een site opgebouwd zijn uit content welke komt van verschillende servers met verschillende DNS namen, als er eentje niet goed resolved bouwt je site dus niet volledig op (bijv. missende CSS sheet, daar lijkt het screenshot op).

Dit forum bijvoorbeeld haalt al zijn plaatjes van http://tweakimg.net/.

Ik blijf erbij dat OpenDNS en de (Siemens EB) firewall bijstellen de oplossing is. OpenDNS filtert standaard niet.
Vooral dat laatste lost klachten op zoals deze genoemd zijn, maar als degene die het probleem heeft daar geen zin in heeft houd het op...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
En (al eerder gemeld hierboven) zijn er blijkbaar algemene internetproblemen bij KPN (ADSL).

Zie [KPN / Planet] Traag surfen, max. downloadsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:24:
[...]

De snelheid gaat inderdaad naar 4MBIT. Dit is bedoeld om sowieso de 3MBIT te waarborgen. Contractueel veranderd er niks. Dit heeft ook zo weer zijn redenen, maar die zijn alleen bij KPN bekend :X
En is al bekend wanneer dat ongeveer gaat gebeuren? in februari? tegelijk met HetNet? dan word dat abbo een stukje interressanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit bij jullie inmiddels opgelost en zo ja: hoe?
Ik krijg sinds vanavond ineens precies dezelfde meldingen, vanaf yahoo naar kpnplanet. Voor vanavond nooit probleem gehad.

Melding:
Remote host said: 550 5.0.0 Mail rejected

Wie weet wat het is en hoe ik het kan oplossen? Thanx!
ReBr schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:13:
[...]

Ja, dit klopt idd, en dit geldt niet alleen voor de KPN planet adressen, maar ook bijvoorbeeld de @hetnet.nl adressen.

Zo kan ik zelf (vanaf een Vodafone IP adres) geen mail meer VERSTUURD krijgen naar een KPN domein.

Krijg steeds mail terug met hetvolgende:

Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<****@kpnplanet.nl>:
Remote host said: 550 5.0.0 Mail rejected. [BODY]

--- Below this line is a copy of the message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
Gaat de volgende site ook zo stront traag bij jullie ?:

http://www.iphoneclub.nl/

Ik heb het idee dat het alleen KPNIPB gebruikers betreft..

[ Voor 26% gewijzigd door Kaspers op 24-01-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
wiebjuh16 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:08:
[...]

En is al bekend wanneer dat ongeveer gaat gebeuren? in februari? tegelijk met HetNet? dan word dat abbo een stukje interressanter :)
Ik mag aannemen dat zoiets in batches gebeurt om het beheersbaar te houden, zal dus in een bepaalde periode van maanden oid gebeuren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebjuh16 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:08:
[...]

Elke klant van HetNet en KPN zou voor 01-03-2009 geupgrade moeten zijn naar de nieuwe snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Ben behoorlijk aan het zoeken geweest, maar kan niet echt eensluidende antwoorden vinden. En aangezie ik zelf geen KPN heb, kan ik thuis ook niet testen...

Ik ben aan 't proberen om op experiaboxen (zowel de Thomsons als de Siemens versies (SX551 en SX552)) het volgende te proberen:
* ofwel het router gedeelte uitschakelen en doorverwijzen naar een eigen router
* ofwel de eigen router als dmz/exposed host in te stellen (lijkt gelukt op 2 Siemens modellen, maar dat heb ik nog niet kunnen testen, omdat adsl van HetNet er op dat moment uitvloog)

Zoals gezegd *lijkt* het op de Siemens modellen te lukken, maar bij de Thomsons kom ik niet verder. In de startpost staat wel een mededeling dat het online via MijnKPN moet kunnen (aanpassen van de firewall, en instellen van dmz). Nou weet ik de inloggevens van mijn ouders, dus ik heb even rond kunnen kijken in 'HunKPN' ;) , maar daar kan ik niets terugvinden.

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinite_t schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:04:
[...]

Je wilt je bibliotheken neem ik aan delen over je eigen lokale netwerk? Dan hoef je volgens mij niets open te zetten in de router. De portforwarding instellingen zijn alleen voor van buiten naar binnen doorlaten van verkeer.

Wat hamaci betrefd, als je dat over het internet wilt spelen (ken het niet), dan moet je de hamaci poort doorsturen naar jou interne pc. Dus je moet dan hamaci selecteren bij de instellingen van jouw pc in de router.
Hallo,

Heb de topics over IPB door gezocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Bovenstaande quote is precies mijn onderwerp, maar ik zie geen antwoord meer.

Probleem is dat ik een Teamspeak server wil draaien achter mijn zwarte Experia box van IPB, en hiervoor moet ik:
: Which ports does the TS2 Server use?
A. 8767 UDP, Server
How to change? In the webadmin interface.

14534 TCP, WebInterface
How to change? Location at server.ini: HTTPServer Port=14534

51234 TCP, tcpquery port
How to change? Location at server.ini: TCPQueryPort=51234

To get server to work behind firewall, nat, masq you
need only to open/forward the 8767 UDP port.
Maar werkelijk waar ik heb geen idee hoe ik het moet realiseren in dit scherm (screenshot niet van mezelf maar overgenomen van de eerdere post).

Iemand een aanwijzing? In de topicstart staat wel wat er moet gebeuren, maar niet hoe.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 11:04 . Reden: Opmerking over TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is vast al eens eerder geweest maar wie heeft ervaring met de 'overstap' van KPN naar HetNet?

Ik heb Internetplusbellen van KPN, wanneer ik overstap naar HetNet scheelt dit in de abonnementskosten. De aansluiting en de Experia box van KPN is er al, lijkt mij dat de overstap dus zonder problemen kan verlopen, als het überhaupt mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:00:
[...]

Hallo,

Heb de topics over IPB door gezocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden. Bovenstaande quote is precies mijn onderwerp, maar ik zie geen antwoord meer.

Probleem is dat ik een Teamspeak server wil draaien achter mijn zwarte Experia box van IPB, en hiervoor moet ik:

[...]

Maar werkelijk waar ik heb geen idee hoe ik het moet realiseren in dit scherm (screenshot niet van mezelf maar overgenomen van de eerdere post).

Iemand een aanwijzing? In de topicstart staat wel wat er moet gebeuren, maar niet hoe.
Hamachi is als ik het goed heb een programma om een VPN op te zetten om met vrienden/bekenden over te gamen toch? Logmein.com beheert dat als ik het zo zie, ik gebruik alleen logmein voor RDP vanaf werk naar huis, maar daar heb ik geen poorten voor open hoeven te zetten.
Ik weet niet hoe je teamspeakserver zelf wilt draaien, maar als dat met je buddylijst van hamachi is hoef je waarschijnlijk alleen maar een lanserver(of hoe je dat ook met teamspeak noemt) op te zetten welke luistert op je hamachi-vpn.
Wellicht stel ik het ook te simpel voor hoor....

@ puchelaar: via mijnkpn worden geen firewall regels meer aangemaakt, dit doe je echt op het modem. In geval van de ST780 zou je dat onder delen en toepassingen kunnen vinden, maar kan op webbler.net geen manier tot configuren van een exposed host of DMZ vinden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft verdr niets met Hamachi te maken, sorry voor de verwarring. Het gaat puur om:

: Which ports does the TS2 Server use?
A. 8767 UDP, Server
How to change? In the webadmin interface.

14534 TCP, WebInterface
How to change? Location at server.ini: HTTPServer Port=14534

51234 TCP, tcpquery port
How to change? Location at server.ini: TCPQueryPort=51234

To get server to work behind firewall, nat, masq you
need only to open/forward the 8767 UDP port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:43:
Het heeft verdr niets met Hamachi te maken, sorry voor de verwarring. Het gaat puur om:

[...]

Een nieuwe toepassing definiëren onder delen en toepassingen, kiest handmatige invoer en dan kom je op het scherm van je screenshot, vul je daar de poort in bij zowel de eerste als de tweede optie, je vult de poort rechts van to ook in. triggerprotocol kies je TCP of UDP waar gevraagd en triggerpoort kies je weer de zelfde poort. Daarna wijs je de PC deze poort toe en het zou moeten werken.
Verder mag je het zelf debuggen ;)
Waarschijnlijk is het ook handig even de firewal uit te zetten om te troubleshooten als het in eerste instantie niet werkt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:36:
[...]

Elke klant van HetNet en KPN zou voor 01-03-2009 geupgrade moeten zijn naar de nieuwe snelheden.
oke, mooi, dat is dus al snel, maar gaat de upload van KPN IPB Basis dan ook omhoog naar 1mbit? of blijft die 0,5mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:38
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:08:
De vraag is vast al eens eerder geweest maar wie heeft ervaring met de 'overstap' van KPN naar HetNet?

Ik heb Internetplusbellen van KPN, wanneer ik overstap naar HetNet scheelt dit in de abonnementskosten. De aansluiting en de Experia box van KPN is er al, lijkt mij dat de overstap dus zonder problemen kan verlopen, als het überhaupt mogelijk is. Iemand hier ervaring mee?
Zet je maar schrap!
Ik ben bezig met een overstap andersom dus van surfen&bellen van hetnet naar ipb van kpn. Je zou inderdaad denken dat dit een puur administratieve kwestie is, maar helaas. Je kunt mijn (Bandiet) verhaal lezen in ipbforum.nl, onderwerp Van Surfen en bellen naar Internetplusbellen extra. Lees en huiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
katban schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:57:
Zet je maar schrap!
Ik ben bezig met een overstap andersom dus van surfen&bellen van hetnet naar ipb van kpn. Je zou inderdaad denken dat dit een puur administratieve kwestie is, maar helaas. Je kunt mijn (Bandiet) verhaal lezen in ipbforum.nl, onderwerp Van Surfen en bellen naar Internetplusbellen extra. Lees en huiver.
Is mij gelukt \O/, nouja van HetNet SnelSurfen naar IPB.
Je kon op de site van KPN bij de aanvraag van IPB aangeven dat je wilde overstappen. Koekje natuurlijk.
Maar ik kreeg nooit van KPN die inloggegevens en modem binnen, dus ik er heen bellen. Bleek dat hij eigenlijk helemaal NIET KON. Ik zei ja wattefok je kon het aangeven op de site waarom werkt het dan niet ? Heb ik dan voor niets 4 weken zitten wachten ? Ja dus, dus ik belde Het Net op ik zei ophouden met dat abonnement, was geen enkel punt (was ik verbaasd over), vervolgens bij KPN IPB zonder overstappen aangevraagd, abo van HetNet is toch stop gezet en dat van IPB ging op actief. Was niet eens zo heel erg lastig acheraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Een nieuwe toepassing definiëren onder delen en toepassingen, kiest handmatige invoer en dan kom je op het scherm van je screenshot, vul je daar de poort in bij zowel de eerste als de tweede optie, je vult de poort rechts van to ook in. triggerprotocol kies je TCP of UDP waar gevraagd en triggerpoort kies je weer de zelfde poort. Daarna wijs je de PC deze poort toe en het zou moeten werken.
Verder mag je het zelf debuggen ;)
Waarschijnlijk is het ook handig even de firewal uit te zetten om te troubleshooten als het in eerste instantie niet werkt.
Thanks, precies je stappenplan gevolgd. Het is me nog niet gelukt.
Wat je met debuggen bedoelt weet ik niet. De firewall uitzetten lukt mij niet. In Mijn KPN kan ik niks vinden en in mijn 780 EB kan ik het ook niet vinden waar ik de firewall zou moeten uitzetten. Nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 15-09 18:59
In de 780 is volgens mij de firewall niet uit te zetten. Maar ik denk dat de schrijver bedoelde dat je de FW van je PC even moet stoppen.

En met debuggen bedoelt hij dat je de eventuele problemen ermee zelf moet zien op te lossen.

[ Voor 25% gewijzigd door maartend op 29-01-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:44:
[...]

Thanks, precies je stappenplan gevolgd. Het is me nog niet gelukt.
Wat je met debuggen bedoelt weet ik niet. De firewall uitzetten lukt mij niet. In Mijn KPN kan ik niks vinden en in mijn 780 EB kan ik het ook niet vinden waar ik de firewall zou moeten uitzetten. Nog suggesties?
Het kan zijn dat de IPB-EB de firewall uitzetten niet toestaat, ik heb het apparaat niet meer.
In weze heb ik je een manier van werken gegeven om die poorten open te zetten op je modem en deze naar de betreffende PC door te leiden.
Firewall op betreffende PC uitzetten helpt natuurlijk ook om te testen waar een probleem zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
Kaspers schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:09:
[...]

Is mij gelukt \O/, nouja van HetNet SnelSurfen naar IPB.
Je kon op de site van KPN bij de aanvraag van IPB aangeven dat je wilde overstappen. Koekje natuurlijk.
Maar ik kreeg nooit van KPN die inloggegevens en modem binnen, dus ik er heen bellen. Bleek dat hij eigenlijk helemaal NIET KON. Ik zei ja wattefok je kon het aangeven op de site waarom werkt het dan niet ? Heb ik dan voor niets 4 weken zitten wachten ? Ja dus, dus ik belde Het Net op ik zei ophouden met dat abonnement, was geen enkel punt (was ik verbaasd over), vervolgens bij KPN IPB zonder overstappen aangevraagd, abo van HetNet is toch stop gezet en dat van IPB ging op actief. Was niet eens zo heel erg lastig acheraf.
Dit vind ik heel bijzonder! Bij mij zijn orders wel 6 tot 7 keer vastgelopen. Soms is een compleet nieuwe aanvraag gedaan, soms een overstap. Iedere keer liep het vast.
De helft v.d. helpdeskmedewerkers zegt dat het een administratieve kwestie is (zoals bij jou), de andere helft zegt dat de lijn compleet gesloopt moet worden.
2 dagen geleden is mijn lijn omgezet naar analoog + adsl. Daarna heb ik op de site van kpn een aanvraag ipb gedaan. Daarbij heb ik aangegeven dat ik een vaste lijn + adsl van hetnet heb. Je zou toch zeggen dat het dan goed moet gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

katban schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:57:
[...]

Zet je maar schrap!
Ik lees het, zie er voorlopig maar even vanaf dan. Vorige twee keer dat er hier iets moest veranderen aan telefoon en/of internet ook een heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Hoe krijg je wake on lan WOL aan via de experiabox, via internet (lokaal werkt wel) ik heb nu een lokaal ip adres in de port forwarding toegevoegd met poort 9 maar dit werkt niet.

Nu lees ik ergens dat je de broadcast ip moet toevoegen, in mijn geval 192.255.255, als ik dit doe krijg ik een foutmelding dat het ip in de range van 1 tot 254 moet.

Heeft iemand dit goed werkend gekregen?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
WOL over internet gaat niet werken. WOL werkt alleen op het lokale subnet (vandaar dat je naar het broadcast adres moet sturen), die pakketten gaan niet over routers heen.

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 29-01-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Laatst online: 15-09-2024
puchelaar schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:50:
Ben behoorlijk aan het zoeken geweest, maar kan niet echt eensluidende antwoorden vinden. En aangezie ik zelf geen KPN heb, kan ik thuis ook niet testen...

Ik ben aan 't proberen om op experiaboxen (zowel de Thomsons als de Siemens versies (SX551 en SX552)) het volgende te proberen:
* ofwel het router gedeelte uitschakelen en doorverwijzen naar een eigen router
* ofwel de eigen router als dmz/exposed host in te stellen (lijkt gelukt op 2 Siemens modellen, maar dat heb ik nog niet kunnen testen, omdat adsl van HetNet er op dat moment uitvloog)

Zoals gezegd *lijkt* het op de Siemens modellen te lukken, maar bij de Thomsons kom ik niet verder. In de startpost staat wel een mededeling dat het online via MijnKPN moet kunnen (aanpassen van de firewall, en instellen van dmz). Nou weet ik de inloggevens van mijn ouders, dus ik heb even rond kunnen kijken in 'HunKPN' ;) , maar daar kan ik niets terugvinden.

Iemand die me kan helpen?
Er waren nog meer mensen met dit probleem bezig kennelijk; een collega van me heeft (blijkbaar) goede contacten bij KPN, en die hebben een nieuwe firmware er op geflasht. Probleem verholpen. Nou moet ik 'm nog zover krijgen dat ik weet wie hij aangesproken heeft, want dit ga ik geheid vaker tegenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
Vorige week mijn IPB abonnement bij KPN geupgrade van basis naar extra.
De oude snelheid was 3000kbps/512kbps.
De nieuwe snelheid zou "tot" 8000kbps/1024kbps zijn.

De thomson speedtouch experia box zegt nu sinds vanavond: 5856kbps/864kbps.
Beetje lager dan verwacht, ik woon hemelsbreed nog geen 500m van de centrale af.

De praktijk is nu echter dat de downloadsnelheid beduidend lager is geworden dan voorheen, voorheen was de downloadsnelheid eigenlijk altijd rond de 312kb/s.
Nu schommelt de downloadsnelheid rond de 250 tot 300 kb/s, dit strookt niet helemaal bij een duurder abonnement lijkt mij.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
katban schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:34:
Dit vind ik heel bijzonder! Bij mij zijn orders wel 6 tot 7 keer vastgelopen. Soms is een compleet nieuwe aanvraag gedaan, soms een overstap. Iedere keer liep het vast.
De helft v.d. helpdeskmedewerkers zegt dat het een administratieve kwestie is (zoals bij jou), de andere helft zegt dat de lijn compleet gesloopt moet worden.
2 dagen geleden is mijn lijn omgezet naar analoog + adsl. Daarna heb ik op de site van kpn een aanvraag ipb gedaan. Daarbij heb ik aangegeven dat ik een vaste lijn + adsl van hetnet heb. Je zou toch zeggen dat het dan goed moet gaan....
Je kunt beter HetNet opzeggen, deden ze bij mij niet moeilijk over en in de tussen tijd een nieuw ipb contract afsluiten... Die overstapservice werkt gewooweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
Kaspers schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:19:
[...]

Je kunt beter HetNet opzeggen, deden ze bij mij niet moeilijk over en in de tussen tijd een nieuw ipb contract afsluiten... Die overstapservice werkt gewooweg niet.
Wanneer heb jij de overstap gemaakt?
Heb jij daarbij niet zonder adsl-signaal gezeten?
Bij mij wordt namelijk elke keer gezegd dat zolang het (ipb-)signaal van hetnet op de lijn zit, ik niet kan overstappen. Eerst het signaal van hetnet eraf, dan kpn erop. Ik vind het maar vaag....

[ Voor 16% gewijzigd door katban op 01-02-2009 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee ik heb zeker niet zonder adsl gezeten!
ipb ging in toen hetnet nog ongeveer nog een paar dagen door liep, hier ben ik 100% zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
Kaspers schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:11:
Nee ik heb zeker niet zonder adsl gezeten!
ipb ging in toen hetnet nog ongeveer nog een paar dagen door liep, hier ben ik 100% zeker van.
Dan wil ik je feliciteren! Ik wou dat het bij mij zo was gegaan. Bij mij gaat het nu erg ingewikkeld. Deze week is bij mij de vaste lijn hersteld. Uitgaande telefoontjes gaan via het modem, ingaande telefoontjes via de vaste lijn.
Bij mijn gegevens staat nog altijd dat ik surfen en bellen heb. De volgende stap maken, kan ik dus nog niet. Ben benieuwd wanneer ze het administratief verwerkt hebben.
Zal nog ff geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Zeg eens,

Ik wordt echt verschrikkelijk dol van constante anonieme telefoontjes op mijn IPB. De telefoon gaat over, ik neem op en het is meteen tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut en ja, zodra ik opneem.

Is dit een bekend fenomeen en valt hier wat aan te doen? Het is gewoon niet leuk meer inmiddels.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wij hebben er ook wel eens last van, weet niet wat er tegen te doen.

@Chillosofy
Wij staan aangemeld bij infofilter. Het is ook maar heel soms, maar dan gebeurt het meerdere keren per dag. Wat ik denk is dat het een faxapparaat is, die detecteert dat er geen fax opneemt, hangt op en probeert het later weer opnieuw.

[ Voor 64% gewijzigd door maartend op 06-02-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:05
Probeer eerst eens wat gegevens door te geven op infofilter, om jezelf op een blacklist te zetten voor commerciële callcenters. Gebeurt wel eens dat die door een fout in het systeem neptelefoontjes versturen. Alleen als het telefonische overlast is door een bepaald persoon, waarvan je weet wie het is, kan de helpdesk eigenlijk wat zinnigs doen; een formulier opsturen waarna ze een tijdje de lijn monitoren.

In het slechtste geval kun je een ander telefoonnummer aanvragen via de site. Wordt voor zover ik weet nog niet in rekening gebracht. Let er dan wel even op dat het goed gaat met de voordeelopties (dat je niet twee keer belonbeperkt altijd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:48
Ik lees heel veel over snelheidsverhogingen. Maar is er al iets bekend wanneer KPN de *oude* IPB abonnementen (1.5/3/8 mbit) gaat verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik ben verhoogd. Heb dus verdubbeling. Van 4 naar 8

Verwijderd

Ik heb een probleem met ons experia box thuis.

De eerste dag dat alles aangesloten was deden telefoon 1 en 2 het. Echter na een dag komt er alleen en telefoon signaal via poort 1. Als ik naar de instellingen van de box gaat staat alles goed.

Hebben meer mensen hier last van gehad?

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Als je maar 1 nummer hebt hoort het ook alleen maar via poort 1 te werken. Als je nog een nummer hebt kun je die dan laten werken via poort 2.

Verwijderd

En hoe los ik dat dan op met 2 telefonen? een spitter op poort 1 oid?

we hebben 2 toestellen en maar 1 nummer.

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ja, een signaalverdeler er tussen. Als je een "splitter" in de winkel noemt krijg je namelijk meestal een ADSL-splitter mee... :P

Verwijderd

Die werken dus niet.

Werk zoiets dan wel?
http://www.shop4telecom.n...p?action=2&WSAID=1&id=293

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

• maartend
Oke, vraagje

Ik weet hoe ik moet forwarden binnen mijn Thomson Experia box, maar heb nu toch een probleemje.

Ik moet forwarden naar een bepaald IP-adres binnen mijn netwerk. Geen probleem. Maar het probleem ontstaat bij het invullen. Ik kan het IP-adres invullen, maar daarna zijn mijn aantal in te vullen charachters op en dat terwijl er nog iest achter moet

Het moet dit zijn
192.168.1.xxx/photo

En dat /photo krijg is er dus niet achter (plaats tekort, veld is beperkt in aantal in te vullen characters. Iemand hier een oplossing voor?

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 15:39
Wat wil je doen dan(lees wat wil je forwarden)?:X Forwarden doe je op ip+poort. daar kun je geen pad achter zetten.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• maartend
Je kunt zelf een adres invullen en bij mij moet dat zijn 192.168.1.xxx/photo
Doe ik dat niet dan kom ik bij een login terecht en dat moet dus niet.

Is van mijn NAS

• Loekie
maartend schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:40:
Je kunt zelf een adres invullen en bij mij moet dat zijn 192.168.1.xxx/photo
Doe ik dat niet dan kom ik bij een login terecht en dat moet dus niet.

Is van mijn NAS
Zoals gezegd, je doet het alleen op ip:poort, als je naar de dir photo op je nas wil, vul je eerst IP:poort in en als die is toegevoegd ga je via je webbrowser naar externip(van je EB)/photo. Dan kom je op het juiste punt uit.

specs

• maartend
Loekie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:52:
[...]

Zoals gezegd, je doet het alleen op ip:poort, als je naar de dir photo op je nas wil, vul je eerst IP:poort in en als die is toegevoegd ga je via je webbrowser naar externip(van je EB)/photo. Dan kom je op het juiste punt uit.
Oke, ik snap je, maar dat ik niet wat ik wil.
Eigenlijk wil ik dit ;
Via externe IP (bijv 123.123.23.71/photo) naar mijn photoalbum.
Als ik gewoon 123.123.23.71 intype kom ik uit bij een loginpagina van mijn NAS. Dat wil ik dus niet.
Maar de experia gooit poort 80 dicht, dus moet ik gaan forwarden en wel zo, dat als er een aanvraag binnenkomt via een andere poort (bijv 1234) dat hij hem dan naar de goede kant opgooit, zijnde xxx.xxx.xxx.xxx/photo

• Loekie
Nog even duidelijk:
Forward van externip:80 naar ipvannas:80.
Wil je naar de dir /photo op je NAS dan vul je na het aanmaken van je forward externip/photo in je webbrowser in, anders dan dat gaat het niet. Dit gaat ook met een willekeurig ander modem/router niet werken.
Wat jij wil is een rewrite op basis van webadres, ik weet niet of het bij jouw NAS mogelijk is, maar je zou dan een aanvraag naar externip kunnen redirecten naar /photo.
Je probleem zit op dit moment niet op je EB, maar op je NAS en evt de verwachting die je hebt ;)
Trouwens de EB gooit poort 80 niet dicht, die moet je echter wel eerst forwarden.
Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Loekie op 19-02-2009 15:11 ]

specs

• maartend
Bedankt, ik zoek dus op de verkeerde plek.

Oke, duidelijk

Dan volgende vraag maar op NAS gedeelte

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 19-02-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik ben sinds een maand overgestapt naar een "nieuw" pakket: InternetPlusBellen Basis

Nu valt me op dat ik een hogere download snelheid heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/416092250.png

Modem zegt:
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 4099 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Dit zou max. 3000 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Ze zetten dit op 4 MBit om in ieder geval de 3 te kunnen garanderen. Beetje rare logica misschien, maar mooi meegenomen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Chillosophy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:23:
[...]

Ze zetten dit op 4 MBit om in ieder geval de 3 te kunnen garanderen. Beetje rare logica misschien, maar mooi meegenomen lijkt me :)
Dat is dan sinds kort zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
Arnout schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:30:
[...]

Dat is dan sinds kort zo.
Volgens mij doen ze dit synchroon aan de snelheidsverhogingen van Het Net, maar dat weet ik niet 100% zeker. Dat zou betekenen dat het tussen begin januari en eind februari verhoogd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2015
VoiceMail in E-mail

Hoi
Begin dit jaar overgestapt op IPB. Alles werkt behalve VoiceMail in E-mail. Ik kan wel naar de pagina https://vm3.kpn.com/webmail/servlet/WebServlet?action=101 maar inloggen werkt niet.
Klantenservice gebeld
Zegt mevrouw dat het niet langer wordt geleverd, niet langer ondersteund en ook niet meer terug zal komen. En dat het nog niet van de website is verwijderd
echter op de site http://zakelijk.kpn.com/zakelijk-internetplusbellen-go.htm onder het tabblad specificaties staat dat het nog wel word geleverd...
Bij het overstappen was toegezegd dat het zou blijven werken.

Weet iemand anders hier meer over?
Werkt het bij anderen nog wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Kaaspertje op 24-02-2009 10:46 . Reden: 2e vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Familie van mij hebben dezelfde situatie met hun Basis abbo. Ik niet :| Correctie, dus wel, even getest, was in het begin niet :?
Arnout schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:47:
Ik ben sinds een maand overgestapt naar een "nieuw" pakket: InternetPlusBellen Basis

Nu valt me op dat ik een hogere download snelheid heb:

[afbeelding]

Modem zegt:

[...]

Dit zou max. 3000 moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 07:00
Kaaspertje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:42:
VoiceMail in E-mail

Hoi
Begin dit jaar overgestapt op IPB. Alles werkt behalve VoiceMail in E-mail. Ik kan wel naar de pagina https://vm3.kpn.com/webmail/servlet/WebServlet?action=101 maar inloggen werkt niet.
Klantenservice gebeld
Zegt mevrouw dat het niet langer wordt geleverd, niet langer ondersteund en ook niet meer terug zal komen. En dat het nog niet van de website is verwijderd
echter op de site http://zakelijk.kpn.com/zakelijk-internetplusbellen-go.htm onder het tabblad specificaties staat dat het nog wel word geleverd...
Bij het overstappen was toegezegd dat het zou blijven werken.

Weet iemand anders hier meer over?
Werkt het bij anderen nog wel?
Na het overstappen op de nieuwe eigen omgeving is de optie inderdaad verwijderd bij consumenten IPB. Voor zover ik weet wordt het bij zakelijk IPB nog wel geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met het PC veilig pakket? Welke antivirus wordt er gebruikt. Norman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:04:
Wie heeft er ervaring met het PC veilig pakket? Welke antivirus wordt er gebruikt. Norman?
Ik meen ooit ergens in een screenshot F-Secure te hebben gezien. Verder zelf geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:08
Hageneis schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:23:
[...]

Ik meen ooit ergens in een screenshot F-Secure te hebben gezien. Verder zelf geen ervaring.
Klopt helemaal, pc veilig komt bij f-secure vandaan.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik heb namelijk iemand die Norman op zijn pc heeft staan, en die weet niet hoe dit zo gekomen is, behalve dat deze ook het PCV pakket heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanfct
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08 16:08
Kan het kloppen dat de snelheden van kpn omhoog zijn gegaan want ik download nu met 400 kb/s in plaats van 300??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meldingen van hogere snelheden (eerder reply's op deze pagina)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 20:58 ]

• Kaaspertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2015
SCIxX schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:50:
[...]

Na het overstappen op de nieuwe eigen omgeving is de optie inderdaad verwijderd bij consumenten IPB. Voor zover ik weet wordt het bij zakelijk IPB nog wel geboden.
Thanks,
Ik heb zakelijk IPB dus ik zal de klantenservice nog een keer bellen en dat expliciet vermelden
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste