[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaaspertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2015
Wij hebben dus zakelijk.
Opnieuw gebeld. Er word onderhoud gepleegd aan mijn KPN.
Probeert u het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:38
Ben overgestapt van surfen en bellen van hetnet naar internetplusbellen van kpn. Dit heb ik als volgt gedaan:

1. Laat je surfen en bellen-abbo (hetnet) omzetten naar analoge telefonie + adsl van hetnet. Als je aangeeft dat je wil overstappen naar ipb van kpn, zal de helpdesk niet moeilijk doen over je lopende contract bij hetnet.
2. Laat je analoge telefonie + adsl van hetnet omzetten naar analoge telefonie + adsl van kpn. (misschien kan deze stap zelfs overgeslagen worden?)
3. Vraag nu bij kpn internetplusbellen aan.

Stap 2 kan overgeslagen worden. Echter, als je vanaf stap 1 naar stap 3 gaat, moet eerst het adsl-signaal van hetnet van de lijn! Daarna kan pas het adsl-signaal van kpn erop. Alles bij elkaar heb ik 4 werkdagen zonder adsl gezeten. Was voor mij te overzien.
Vervolgens (2 dagen geleden) een nieuw pakket (met de Thomson 787) gekregen. Omdat ik met de 787 mijn webserver en ftp-server niet aan de gang kon krijgen, heb ik weer mijn "oude" experia aangesloten. Dat gaat gelukkig wel.
Omdat het voice-lampje niet ging branden, heb ik de helpdesk gebeld. Zij hebben gisteren het probleem opgelost, ik heb toen meteen 1369 gebeld en daarmee de portering in gang gezet. Zojuist kwam ik erachter dat de portering is afgerond. Dit duurde bij mij dus maar anderhalve dag (!!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:13
De verhoging klopt inderdaad. KPN heeft ervoor gekozen om het niet publiekelijk te maken! ;)
Snelheden zijn inderaad januari/februari verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
Veel problemen de laatste tijd met KPN IPB :(

Ik had KPN IPB (voorheen Planet) 3Mbit, keurig netjes 3maanden van te voren opgezegd. Vervolgens rond midden januari een aanvraag voor HetNet gedaan, de aanvraag kwam er gewoon door maar 3weken later kreeg ik bericht dat dit technisch niet mogelijk was (Lees overstappen van KPN naar HetNet). Door het annuleren van de aanvraag van HetNet werd het Planet contract weer verlengd zonder toestemming. Daar heb ik twee telefoontjes aan moeten spenderen. Bij het tweede telefoontje kreeg ik gelijk door een bevestigingsbrief dat ik het had opgezegd (vreemd genoeg houden ze dat soort dingen niet bij in hun eigen administratie).

De mevrouw van de klantenservice vond het vervelend en kwam met een stukje service, de IPB lijn zou namelijk kostenloos analoog gemaakt worden. Dus een week later kwam er een monteur die de lijn analoog maakte. Op dat moment had ik nog maar 1week voor mijn nieuwe aanvraag naar HetNet.Hierdoor was overlapping eigenlijk niet meer mogelijk en zou ik dus zonder internet komen te zitten. Terwijl dit eigenlijk een overstap zou zijn. Op 27 februari kreeg ik een brief van HetNet dat de aanvraag was verwerkt en dat op 25maart HetNet surfen en bellen (8Mbit) geleverd zou worden. Die dag las ik ook dat je normaal gesproken bij een overstap maar 1dag zonder internet mag zitten, dus ik weer gezellig bellen met de helpdesk. Mij werd verteld dat het soms ook wat sneller werd opgeleverd, vervolgens vroeg ik hoe het zat met het 1dag zonder internet verhaal. Ik werd doorverbonden met een andere afdeling, daar sprak ik een man die het jammer vond dat ik weg ging bij KPN (HetNet en KPN zijn volgens mij hetzelfde maar goed) en hij vond het spijtig dat ik zonder internet zou komen te zitten.

Daarom deed hij mij een leuke aanbieding, ik zou voor deze aanbieding blijven bij KPN IPB. Dit was de aanbieding: 8Mbit internet inclusief bellenobeperkt voor 35euro 12maanden lang! Daarna zou het contract per maand opzegbaar zijn. Hij vertelde me ook dat dit aanbod niet op de bevestigingsbrief zou komen te staan maar verekend zou worden met de factuur. Ik ging hiermee akkoord, omdat KPN met tegemoet kwam en ik niet zonder internet zou komen te zitten.

Ik kreeg idd netjes een bevestigingsbrief voor IPB Extra. In de brief stond (helaas) dat het 50euro per maand zou gaan kosten (normaal tarief) maar dat eventuele kortingen waar ik recht op heb zouden worden verekend met het factuur. Afwachten dus...

Helaas is het vandaag niet goed gegaan :(
De aanvraag voor IPB is afgewezen, omdat het op dit moment technisch niet mogelijk is om over te stappen op IPB (dit terwijl ik voorheen IPB had en nu dus een anologe lijn :S). Ik dus weer bellen met de helpdesk, want ik snapte er niks van. Het was dus technisch niet mogelijk omdat de aanvraag voor IPB extra 1dag te vroeg is gedaan, hierdoor was er een soort overlap en werd de bestelling geannuleerd en nu zit ik dus nog steeds met het oude Planet IPB, Maar er was zelfs nog meer slecht nieuws, de medewerker van de helpdesk kon niks vinden over de aanbieding die was gedaan. Nu heb ik dus eigenlijk helemaal geen bewijs, ik weet alleen maar wanneer het gesprek heeft plaatsgevonden, Overigens heb ik op dit moment gewoon weer het oude Plantet IPB wat ik 3maanden geleden netjes had opgezegd 8)7

Een lang verhaal maar ik vraag me af of iemand ervaring met dit soort praktijken heeft? Of misschien tips, op dit moment voel ik me namelijk behoorlijk belazerd door KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Laatst online: 19:38
Shady15 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:54:

Een lang verhaal maar ik vraag me af of iemand ervaring met dit soort praktijken heeft? Of misschien tips, op dit moment voel ik me namelijk behoorlijk belazerd door KPN. :(
Ik heb een overstap gedaan van surfenenbellen van hetnet naar ipb van kpn. Mijn (slechte) ervaringen met de helpdesk kun je lezen in mijn (Bandiet) verhaal in ipbforum.nl, onderwerp Van Surfen en bellen naar Internetplusbellen extra.
De technische overstap heeft bij mij eigenlijk weinig problemen opgeleverd. Wel heb ik 4 werkdagen zonder internet gezeten. Het omzetten van vaste lijn + adsl naar ipb ging probleemloos en snel.
Het grootste probleem bij mij was hoe vooral hoe ik van het hetnet-abbo kon afkomen, de administratieve overstap. En vooral dat de ene medewerker een toezegging deed, die door de volgende medewerker werd tegengesproken. Gek word je daarvan 8)7 8)7
Op een gegeven moment heb ik gevraagd om dergelijke toezeggingen met hoofdletters bij mijn gegevens te zetten. Bij ieder volgend contact, waarbij een medewerker natuurlijk met een ander verhaal kwam, heb ik steeds gezegd: "Wilt u bij mij gegevens kijken? Daar staat dat ik per die datum van mijn contract af kan komen." Dit werkte prima. En nog steeds: Deze week werd zomaar 377 euri van mijn rekening afgeboekt. Ik bellen en jawel: meneer, dat is het geld voor de resterende contractsperiode. Ik: "meneer ik heb de toezegging gekregen dat ik mijn abbo mocht beëindigen, kijk maar bij mijn gegevens" En dit was het einde v.d. discussie! Bedrag terug, klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door katban op 07-03-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
De laatste dagen heb ik een erg brakke verbinding en de Voip ligt er ook regelmatig uit of de verbinding gaat binnen 5 minuten bellen plat . :(
Nou kijk ik en de experia [siemens] en zie ik dat er nieuwe firmware inzit.

------------------------------------------------------------------------------
Firmware version: 1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58)
Bootcode version: 0.71.4
ADSL driver version: 07.05.01.226A
Wireless driver version: 4.1.2.56
Hardware version: Gigaset SX551
--------------------------------------------------------------------------------

Zijn er er meer mensen die deze firmware update hebben gehad en sindsdien een slechte verbinding hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 21:25

Totaalgeflipt

De enige echte

Je hebt die firmware dus ruim 3 maand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 1 april a.s. zou ik overgaan van Telfort naar Het Net. Dit wegens de veelvuldige problemen met telefonie bij Telfort. Voor Telfort had ik IPB via Planet en was daar eigenlijk zeer tevreden over, maar omdat Telfort stukken goedkoper is heb ik eind verleden jaar de overstap gewaagd. Nu dus weer terug naar IPB, gebruik makende van de overstapservice van Het Net (hiermee hoef je zelf niks te doen en merk je niks van het feit dat je van provider wisselt).

Gisteren bleek Telfort opeens al niet meer te werken en kreeg ik ook al de router van Het Net binnen.
Gelijk aangesloten en er bleek ook al signaal op te staan. Het speciale porteringsnummer gebeld en binnen één uur zou ik kunnen bellen en gebeld worden. Na dik een uur kreeg ik nog steeds de voicemail van Telfort aan de lijn, als ik met mijn GSM mijn vast nummer bel. Gebeld met Het Net en mijn telefoonnummer bleek inderdaad nog bij het Telfort te staan. Dit zou vanzelf goedkomen, maar zou enkele dagen (max. 10!!) kunnen gaan duren...
Vanochtend met Telfort gebeld en volgens de dame die ik aan de lijn kreeg zou er (door Het Net) niet opgezegd zijn, maar kon ze dat we per vandaag voor mij regelen. Dit dus maar gedaan...

Weer met Het Net gebeld om te vragen waar het misgegaan is. De betreffende medewerker vertelde mij dat het wel bij Telfort bekend moet zijn geweest, omdat Telfort de 20e een wijziging op de lijn heeft aangebracht t.b.v. de overstap. Maar weer met Telfort gebeld en deze medewerker wist mij te vertellen dat de wijziging wel bij Telfort bekend was en dat ik vandaag of morgen mijn nummer weer terugkreeg (via Het Net)...

Nou, het zal mij benieuwen... Ook al komt het vandaag of morgen in orde, dan vind ik die overstapservice misleidend, omdat je toch enkele dagen zonder telefonie zit... En daarnaast vind ik het vreemd dat de overstap één week voor de aangevraagde datum uitgevoerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Totaalgeflipt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:16:
Je hebt die firmware dus ruim 3 maand? :P
Dat de firmware van december is zegt niks over hoe lang trinity999 deze heeft.

Blijkbaar is er een nieuwe firmware in aantocht voor de Siemens EB. Vanavond even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:29:
Nou, het zal mij benieuwen... Ook al komt het vandaag of morgen in orde, dan vind ik die overstapservice misleidend, omdat je toch enkele dagen zonder telefonie zit... En daarnaast vind ik het vreemd dat de overstap één week voor de aangevraagde datum uitgevoerd wordt...
Tja, het ADSL-systeem is nu eenmaal niet zo flexibel dat je een vast punt in de tijd kunt ingeven voor een wijziging. Daarnaast is het porteren van een telefoonnummer van de ene naar de andere aanbieder iets wat ook niet in een aantal uren is uitgevoerd. Uitgaand bellen werkt als het goed is wel en voor inkomend moet de verwijzing vgl bij DNS nog gecorrigeerd gaan worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:51
Arnout schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:49:
[...]

Dat de firmware van december is zegt niks over hoe lang trinity999 deze heeft.

Blijkbaar is er een nieuwe firmware in aantocht voor de Siemens EB. Vanavond even kijken.
Nee zolang zeker niet. Vorige weerk zat de oude firmware er nog in. ik denk dat in het weekend of maandag/dinsdag de nieuwe software erin is gezet want vanaf toen begonnen de problemen.

Iemand een idee waar je kunt zien wat de wijzigigen zijn die in de nieuwe software zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
trinity999 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:45:
Iemand een idee waar je kunt zien wat de wijzigigen zijn die in de nieuwe software zitten?
Daar kom je niet achter, dat was bij de vorige wijzigingen ook niet het geval (dit is de 3e update die ik krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik heb ook sinds 2 dagen de nieuwe firmware (of anders gezegd: twee dagen geleden is mijn EB opnieuw gestart, ik denk door de update, dit gebeurde 's nachts).

Ik ben even snel door de webinterface gelopen maar kon geen verschillen vinden. Ook zijn we eergisteren vrij veel gebeld 's avonds, maar daarbij geen problemen gehad en de internet verbinding is ook niet merkbaar anders geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:08:
[...]

Tja, het ADSL-systeem is nu eenmaal niet zo flexibel dat je een vast punt in de tijd kunt ingeven voor een wijziging. Daarnaast is het porteren van een telefoonnummer van de ene naar de andere aanbieder iets wat ook niet in een aantal uren is uitgevoerd. Uitgaand bellen werkt als het goed is wel en voor inkomend moet de verwijzing vgl bij DNS nog gecorrigeerd gaan worden.
Nog steeds geen telefoon... :( Halve morgen met Telfort en Het Net aan de lijn gehangen... Eerst is het nummer niet geporteerd, dan weer wel en de derde zegt dat de portering aan de gang is...
Zeggen ze doodleuk dat portering 10 dagen kan duren en dat ze pas navraag kunnen doen na deze 10 dagen!! Nergens op de website van Het Net staat dit vermeld. Wel dat je alles voor je geregeld wordt dankzij de overstapservice van Het Net... 8)7

Ik ben dus NIET blij en ga een klacht indienen bij Het Net!! Tevens wil de gemaakte telefoonkosten terug... :(

M.vr.gr.,
Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Nog steeds geen telefoon... :( Halve morgen met Telfort en Het Net aan de lijn gehangen... Eerst is het nummer niet geporteerd, dan weer wel en de derde zegt dat de portering aan de gang is...
Zeggen ze doodleuk dat portering 10 dagen kan duren en dat ze pas navraag kunnen doen na deze 10 dagen!! Nergens op de website van Het Net staat dit vermeld. Wel dat je alles voor je geregeld wordt dankzij de overstapservice van Het Net... 8)7

Ik ben dus NIET blij en ga een klacht indienen bij Het Net!! Tevens wil de gemaakte telefoonkosten terug... :(

M.vr.gr.,
Sander.
Als een telefoonnummer moet overkomen van een andere aanbieder kan het langer duren, dat hangt van het contract van die partij af. Is daar de einddatum al van verstreken, of loopt dit nog door? Dit even los van het feit dat het signaal technisch al geleverd is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 08:56
Ik heb een probleem waar ik de hele middag zoet mee ben geweest.

Het begon vanmorgen met langzaam internet (heel lang laden van pagina's) en bitorrent liep met een max van 25 a 30 kb/s. toen wist ik al dat er stront aan de knikker zat!

Toen ben ik de standaard dingen gaan doen;
Experia box (siemens) en pc opnieuw opgestart. Instellingen een beetje veranderen en kijken of het helpt en nog een hoop andere dingen die geen verschil maakten.

Iemand bekend met dit probleem? Of iets wat ik nog kan proberen?

Het enige wat ik kon ontdekken was dat de NAT entries heel snel opliepen tot 900+. Maar ik weet niet wat dat betekend en of dat altijd zo is geweest.
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9232/afbeelding1z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:26:
[...]

M.vr.gr.,
Sander.
Een nummer porteren duurt altijd een gemiddeld week. Van vast naar VOIP, VOIP naar vast en VOIP naar VOIP, of je nou naar hetnet gaat, ziggo of KPN, maakt allemaal niet uit. Dat ligt dus niet aan Hetnet maar aan de wettelijk bepaalde regelingen die aan het overnemen van een nummer zitten. Een klacht naar Hetnet sturen daarvoor is een beetje vreemd. Je telefoonkosten terug vragen gezien ze de informatie niet meteen wisten te verstrekken is dan weer wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
koentjek schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:58:
Ik heb een probleem waar ik de hele middag zoet mee ben geweest.

Het begon vanmorgen met langzaam internet (heel lang laden van pagina's) en bitorrent liep met een max van 25 a 30 kb/s. toen wist ik al dat er stront aan de knikker zat!

Toen ben ik de standaard dingen gaan doen;
Experia box (siemens) en pc opnieuw opgestart. Instellingen een beetje veranderen en kijken of het helpt en nog een hoop andere dingen die geen verschil maakten.

Iemand bekend met dit probleem? Of iets wat ik nog kan proberen?

Het enige wat ik kon ontdekken was dat de NAT entries heel snel opliepen tot 900+. Maar ik weet niet wat dat betekend en of dat altijd zo is geweest.
[afbeelding]
Probeer attack detection eens op medium of lager te zetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:10:
[...]

Een nummer porteren duurt altijd een gemiddeld week. Van vast naar VOIP, VOIP naar vast en VOIP naar VOIP, of je nou naar hetnet gaat, ziggo of KPN, maakt allemaal niet uit. Dat ligt dus niet aan Hetnet maar aan de wettelijk bepaalde regelingen die aan het overnemen van een nummer zitten. Een klacht naar Hetnet sturen daarvoor is een beetje vreemd. Je telefoonkosten terug vragen gezien ze de informatie niet meteen wisten te verstrekken is dan weer wel terecht.
Net weer met Het Net aan de lijn gehangen omdat de beller nu niet meer de voicemail van Telfort aan de lijn krijgt, maar alleen een bezettoon. Men vertelde mij dat dit nog 5 dagen kan gaan duren (van VOIP naar VOIP duurt langer).

Men vertelde mij dat deze 10 werkdagen in hun algemene voorwaarden staan, maar ik kan dit dus nergens terugvinden. Misschien iemand van jullie? Het gaat mij erom dat dat nergens duidelijk wordt verteld. Alleen maar dat de overstaphulp alles zo makkelijk maakt...

Sterker nog, een stukje over overstappen van hun website: "Zit ik een tijd zonder telefonie als ik overstap?" Antwoord: "Nee, als u bij uw bestelling aangeeft dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden dan wordt uw telefoonnummer door Het Net overgenomen"

M.vr.gr.,
Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:51:
[...]

Net weer met Het Net aan de lijn gehangen omdat de beller nu niet meer de voicemail van Telfort aan de lijn krijgt, maar alleen een bezettoon. Men vertelde mij dat dit nog 5 dagen kan gaan duren (van VOIP naar VOIP duurt langer).

Men vertelde mij dat deze 10 werkdagen in hun algemene voorwaarden staan, maar ik kan dit dus nergens terugvinden. Misschien iemand van jullie? Het gaat mij erom dat dat nergens duidelijk wordt verteld. Alleen maar dat de overstaphulp alles zo makkelijk maakt...

Sterker nog, een stukje over overstappen van hun website: "Zit ik een tijd zonder telefonie als ik overstap?" Antwoord: "Nee, als u bij uw bestelling aangeeft dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden dan wordt uw telefoonnummer door Het Net overgenomen"

M.vr.gr.,
Sander.
Zal er mee te maken hebben dat je eerst nog wel in de tele2 centrale stond en nu helemaal niet meer. Is verder niet van belang, het enige wat je kan doen is een dikke week wachten tot je inkomende telefonie het weer doet. Bij uitzonderingen duurt het echter langer.

Waar zie jij bovenstaande tekst overigens staan op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:00:
[...]Waar zie jij bovenstaande tekst overigens staan op de site?
Staat bij "Overstappen, de meest gestelde vragen" en dan "Zit ik een tijd zonder telefoon als ik overstap?".

M.vr.gr.,
Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StilleKees
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Alle instellingen weg en paswoord terug naar 'admin' , na de nieuwe firmware versie 1.47.0c-vuf-7.3.1.0 (Dec 19 2008 16:23:10).

Is dit normaal na een firmware update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ja, gebeurt regelmatig.

[ Voor 76% gewijzigd door SCIxX op 01-04-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Kort door de bocht. Ik wil van IPB af en overstappen. Ben het helemaal zat. Kan dit nu wel of niet kosteloos en ongeacht wanneer, ik zit in mijn 2e jaar.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd om een VPN verbinding op te zetten met mijn werk maar het lukt me niet. Het probleem is dat mijn zakelijke pc helemaal dicht zit en instellingen daarop niet zijn te wijzigen. Daarom ben ik op zoek gegaan welke instellingen van de SX552 gewijzigd moeten worden en heb daarvoor op veel forums gezocht maar niets gevonden.

Omdat het lijkt alsof het probleem zit in het modem/router, een Experiabox SX552, denk ik er nu over om een ander modem te kopen. Weet iemand of dit zinvol is en zo ja welk modem/router werkt met KPN internet plus bellen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:04:
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd om een VPN verbinding op te zetten met mijn werk maar het lukt me niet. Het probleem is dat mijn zakelijke pc helemaal dicht zit en instellingen daarop niet zijn te wijzigen. Daarom ben ik op zoek gegaan welke instellingen van de SX552 gewijzigd moeten worden en heb daarvoor op veel forums gezocht maar niets gevonden.

Omdat het lijkt alsof het probleem zit in het modem/router, een Experiabox SX552, denk ik er nu over om een ander modem te kopen. Weet iemand of dit zinvol is en zo ja welk modem/router werkt met KPN internet plus bellen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bob
Zo goed als elk modem is wel in te stellen voor het KPN-netwerk, alleen zal het bellen je (waarschijnlijk) niet lukken werkend te krijgen. Je krijgt die gegevens niet van KPN.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
SkyStreaker schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:41:
Kort door de bocht. Ik wil van IPB af en overstappen. Ben het helemaal zat. Kan dit nu wel of niet kosteloos en ongeacht wanneer, ik zit in mijn 2e jaar.
Dat zou geen probleem moeten zijn maar...dan bedoel ik ook in de theorie. >:)
In de praktijk overstappen kan een hoop problemen geven, tijdelijk geen internet, fustratie, telefoonummer niet meeneembaar, dwarsliggende aanbieders en noem elk horror scenario maar op. :(

Het vervelende van overstappen is dat je afhankelijk bent van degene waar je weggaat en degene waar je naartoe wilt.
Ik geef als advies: gooi nooit je oude schoenen weg voordat je een nieuw paar hebt ofwel..zeg pas je huidige aanbieder op NADAT je overgestapt naar een ander bent en dat die verbinding dan ook echt werkt. :X
Ik betaal liever dubbele abbokosten door overlappen dan verlies van internet van max een dag.Meer accepteer ik niet maar dit is natuurlijk persoonlijk. 8)
Wat ook kan is dat een nieuwe aanbieder ineens een bepaalde of hogere snelheid bij je als instabiel ziet en je botweg weigert aan te sluiten, dan is een flinke lagere snelheid bij hen het enigste alternatief.
Ik heb het pas zelf meegemaakt toen ik van xs4all only naar HetNet snel surfen en bellen wilde overstappen vanwege de prijs.
ssb van HetNet bleek achteraf bij mij een instabiele aansluiting te worden en de aanvraag wordt geweigerd of het trage gewoon surfen en bellen wordt als alternatief aangeboden.
Dat betekende bij mij een 4 voudige snelheidsverlaging wat ik echt niet wilde!
Tele2 kon ook hoewel de snelheid wat lager zou worden maar die wilden weer mijn voip van xs4all gewoon niet overnemen...ben ik mooi klaar mee! |:(

Al met al maar besloten om maar helemaal van overstappen af te zien voorlopig....ik vond de risico's door overstappen te groot worden... :'(
Hopenlijk verbeterd dit op termijn.

Suc6 met je eventuele overstap en denk goed en twee keer na voordat je een beslissing neemt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Mwoah, kan wel ff zonder internet hoor en anders heb ik nog eindeloos internet op mijn sim, ff laptop koppelen aan mijn nokia via bluetooth en dan via PAN internetten toch (althans, ik dacht dat dat kon)? Evenzogoed van IPB met 1000KB/s naar Tele2 512KB/s + BelGratis, de helft goedkoper en de snelheid ook gehalveerd vindt ik geen probleem. IPB ben ik gewoon spuug en de spuugzat. De laatste tijd (lees: maanden) zijn sites ineens niet te bezoeken en na 10 seconden wel weer. VOIP doet het dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel. En nog meer van die kleine ergerlijke dingetjes waar ik helemaal gallisch van wordt.

Het klote is, in het begin (en config vanaf mijn kant, incluis bedrading e.d. is nooit veranderd!) ging alles vlekkeloos. Nu is de boel constant instabiel en ik ben er klaar mee. KPN wil niet helpen/wil niks doen/onvoldoende competent/hoe het ook zij. Dan maar zo.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimboss
  • Laatst online: 23-11-2012
Nog meer mensen die een incasso hebben gehad van Telfort, ipv KPN, terwijl ze toch IPB van KPN hebben ?

Vandaag via de helpdesk lijn gehoord in de voorkeuze menu dat er geen vragen beantwoord kunnen worden van administratieve aard. Dus wss een database mixup ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

SkyStreaker schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:41:
Ja.. meer mag ik er niet over zeggen :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Ik heb sinds vandaag ook IPB op mijn studentenhuis dus maar meteen aangesloten en alles, maar toen ik 1369 wou bellen kreeg ik een ingesprek toon.. ik kan wel gewoon bellen en internetten. Dus hij was al een soort van geactiveerd. Is dit een probleem of maakt dat allemaal niet uit?

En de snelheid zou rond de 20mbit moeten zijn toch?

Op dit moment haal ik
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/448565877.png

als het wel klopt hoor ik het graag.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
Kijk eens op de webpagina van je modem naar de snelheid waarop je modem intraint. Dat is de enige betrouwbare meting.

Speedtest.nl is browserafhankelijk en er kunnen huisgenoten actief zijn tegelijkertijd. Dat maakt Speedtest minder betrouwbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:31:
Ik heb sinds vandaag ook IPB op mijn studentenhuis dus maar meteen aangesloten en alles, maar toen ik 1369 wou bellen kreeg ik een ingesprek toon.. ik kan wel gewoon bellen en internetten. Dus hij was al een soort van geactiveerd. Is dit een probleem of maakt dat allemaal niet uit?

En de snelheid zou rond de 20mbit moeten zijn toch?

Op dit moment haal ik
[afbeelding]

als het wel klopt hoor ik het graag.
Als je denkt dat je te weinig mb/s krijgt kan je ook de helpdesk bellen voor je actuele down en upload snelheid.
Het ligt namelijk wel aan factoren zoals , type kabel, lijn van centrale naar je aansluiting, je computer, of je poorten open staan. hoeveel gruikers er op de lijn zitten.
dus niet gelijk klagen , even checken of het aan je eigen hardware ligt, klopt alles , dan bellen naar helpdesk
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:23:
[...]

Als je denkt dat je te weinig mb/s krijgt kan je ook de helpdesk bellen voor je actuele down en upload snelheid.
Het ligt namelijk wel aan factoren zoals , type kabel, lijn van centrale naar je aansluiting, je computer, of je poorten open staan. hoeveel gruikers er op de lijn zitten.
dus niet gelijk klagen , even checken of het aan je eigen hardware ligt, klopt alles , dan bellen naar helpdesk
Succes.
Ach, daarnaast is premium volgens de kleine lettertjes een tot-snelheid die niet gegarandeerd wordt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:51:
[...]

M.vr.gr.,
Sander.
Vorig week de toezegging van Het Net gekregen dat ik mijn belkosten vergoed krijg! :*)

Dan heb ik nog een vraagje: Waar stel ik mijn voicemail in?

M.vr.gr.,
Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:25:
[...]

Vorig week de toezegging van Het Net gekregen dat ik mijn belkosten vergoed krijg! :*)

Dan heb ik nog een vraagje: Waar stel ik mijn voicemail in?

M.vr.gr.,
Sander.
Bedoel je het bericht zelf? Bellen naar 0842-333
Als je bedoelt het instellen wanneer mensen het te horen krijgen; http://www.hetnet.nl -> mijn gegevens, of *61*0842333# bellen met de vaste telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Ik zit eigenlijk nog met een probleem met ons nieuwe internet plus bellen, het instellen van het draadloze netwerk verloopt helemaal niet vloeiend. Internet is als het dan al lukt heel traag op de desbtreffende wireless computer en valt constant uit. Bij andere lukt het niet om het in te stellen.

En buiten dat, als ik in de user interface van het modem browse en de "Check connectivity to the Internet" functie gebruik krijg ik
DSL = V
ATM = V
PPP = V
Internet = x
x = Connectivity to Gateway (195.190.249.4)

Deze foutmelding wordt dan gegeven. Dit terwijl ik wel degelijk gewoon op internet zit.
Iemand die hiermee ervaring heeft, of wordt het vermoeiend de "help-desk" bellen :'(

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik zou beginnen met het kanaal aan te passen.

Over die test: als internet werkt, waarom hecht je zoveel waarde aan die test. Die test is brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Arnout schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:50:
Ik zou beginnen met het kanaal aan te passen.

Over die test: als internet werkt, waarom hecht je zoveel waarde aan die test. Die test is brak.
En verwijst naar een IP dat niet bereikbaar is voor pingen vanuit het kpn netwerk.

Instabiel wifi kan nog wel eens verholpen worden door kanaal aan te passen of te kijken of je geen dubbele draadloze software hebt(van bv Acer/linksys/etc en windows zelf bijv)

[ Voor 20% gewijzigd door Loekie op 16-04-2009 16:27 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:41
Even hier maar van mij afschrijven hoor, ik ben KPN echt helemaal beu....

Wat er is gebeurd:

Begin dit jaar werden we gebeld door de KPN (als Planet klant zijnde) of we een KPN-abo (IPB Extra) wilde hebben welke qua internet iets sneller was en qua bellen ook iets completer, het was overigens ook iets duurder. Natuurlijk wilden we dat, en dus zouden we binnen 5 werkdagen een brief met een orderbevestiging thuisgestuurd krijgen.

Weken gingen voorbij toen de KPN weer eens belde, met een aanbod voor datzelfde abonnement. Toen ik antwoordde dat wij een maand daarvoor al datzelfde abo hadden besteld zei de mevrouw dat wij binnen 5 werkdagen een brief thuisgestuurd zouden krijgen.

2 week later eens zelf contact opgenomen met de KPN, en er werd gemeld dat we weer binnen 5 werkdagen een brief thuigestuurd zouden krijgen. (Het verhaal wordt enigzins voorspeelbaar ;))

Goed, vanavond dus wéér gebeld over de status van de upgrade. En het is die prutsers gelukt om de verbinding 2 keer tijdens het doorverbinding te verbreken. In totaal wel een halfuur aan de lijn gehangen maar... alles zou geregeld zijn. We zouden binnen 5 werkdagen een orderbevestiging thuisgestuurd krijgen.

Mooi, totdat ik ineens een email binnen krijgt van administratie @mailing.kpn.com, betreft "Opzegging abonnement". Ze hebben dus een upgrade van IPB kunnen omzetten naar een opzegging.

Dus ik weer bellen met de helpdesk, aangezien ik toch graag wil blijven internetten ;). Word ik om precies 10u doorverbonden met weer een andere afdeling. Verbreekt de verbinding... alweer. En toen was de helpdesk gesloten :|

Hebben mensen ideeen hoe dit verder aan te pakken, morgen weer eens rustig bellen of andere stappen ondernemen (ik ben nooit echt fan van Radar enzo, maar heeft het zin)? Want opzich vind ik wel dat ik recht heb op die 30 * 0.10c, puur om het principe, aangezien zij steeds de verbinding verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Belachelijk hoe KPN met klanten omgaat. Half februari bij KPN bestelling gedaan voor zakelijk IPB XL + PIN. Daarnaast moest er een aparte analoge lijn komen voor het alarm (analoog systeem). Prima, was allemaal geen probleem. Inplannen van de aanleg voor de analoge lijn ging ook prima en was snel geregeld. Hierna tijden niks meer van KPN gehoord, na zelf weer contact op te hebben genomen kunnen ze nergens een order terug vinden! In het hele systeem is niks bekend over onze order :(

Het opnieuw aanvragen van zakelijk IPB XL blijkt niet te gaan omdat per 1-04 deze dienst niet meer wordt aangeboden. Als ik de site van KPN zo bekijk zie ik ook geen alternatief? Internet+bellen kan nog wel, maar dan niet icm PIN. Dat kan dan alleen weer bij enkel een zakelijke ADSL aansluiting? Snap helemaal niks meer van dit bedrijf.

Als het aan mij lag gingen we naar Ziggo toe... maar de eigenaar van de winkel durft dit eigenlijk niet aan. Die heeft nog steeds (!) meer vertrouwen in KPN :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
HendrikN schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:52:
Even hier maar van mij afschrijven hoor, ik ben KPN echt helemaal beu....

Wat er is gebeurd:

Begin dit jaar werden we gebeld door de KPN (als Planet klant zijnde) of we een KPN-abo (IPB Extra) wilde hebben welke qua internet iets sneller was en qua bellen ook iets completer, het was overigens ook iets duurder. Natuurlijk wilden we dat, en dus zouden we binnen 5 werkdagen een brief met een orderbevestiging thuisgestuurd krijgen.

Weken gingen voorbij toen de KPN weer eens belde, met een aanbod voor datzelfde abonnement. Toen ik antwoordde dat wij een maand daarvoor al datzelfde abo hadden besteld zei de mevrouw dat wij binnen 5 werkdagen een brief thuisgestuurd zouden krijgen.

2 week later eens zelf contact opgenomen met de KPN, en er werd gemeld dat we weer binnen 5 werkdagen een brief thuigestuurd zouden krijgen. (Het verhaal wordt enigzins voorspeelbaar ;))

Goed, vanavond dus wéér gebeld over de status van de upgrade. En het is die prutsers gelukt om de verbinding 2 keer tijdens het doorverbinding te verbreken. In totaal wel een halfuur aan de lijn gehangen maar... alles zou geregeld zijn. We zouden binnen 5 werkdagen een orderbevestiging thuisgestuurd krijgen.

Mooi, totdat ik ineens een email binnen krijgt van administratie @mailing.kpn.com, betreft "Opzegging abonnement". Ze hebben dus een upgrade van IPB kunnen omzetten naar een opzegging.

Dus ik weer bellen met de helpdesk, aangezien ik toch graag wil blijven internetten ;). Word ik om precies 10u doorverbonden met weer een andere afdeling. Verbreekt de verbinding... alweer. En toen was de helpdesk gesloten :|

Hebben mensen ideeen hoe dit verder aan te pakken, morgen weer eens rustig bellen of andere stappen ondernemen (ik ben nooit echt fan van Radar enzo, maar heeft het zin)? Want opzich vind ik wel dat ik recht heb op die 30 * 0.10c, puur om het principe, aangezien zij steeds de verbinding verbreken.
Zo, vanavond geprobeerd om mijn internetverbinding te behouden maar weer werd 3 keer de verbinding verbroken... Uiteindelijk ben ik toch uitgekomen bij de goede afdeling. Die vent wist me te melden dat de opzegging van mijn abonnement niet meer terug te draaien is (nog geen 24u nadat de idioot gister een verkeerd knopje heeft aangeklikt). Ik zit dus komende 2 week zonder internet en telefonie.

Hoe krijgen ze het voor elkaar, een upgrade perongeluk omzetten naar een opzegging van het gehele abonnement. Alleen bij KPN volgens mij...

KPN bedankt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05

Kek

3flix

HendrikN schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:02:
[...]

Zo, vanavond geprobeerd om mijn internetverbinding te behouden maar weer werd 3 keer de verbinding verbroken... Uiteindelijk ben ik toch uitgekomen bij de goede afdeling. Die vent wist me te melden dat de opzegging van mijn abonnement niet meer terug te draaien is (nog geen 24u nadat de idioot gister een verkeerd knopje heeft aangeklikt). Ik zit dus komende 2 week zonder internet en telefonie.

Hoe krijgen ze het voor elkaar, een upgrade perongeluk omzetten naar een opzegging van het gehele abonnement. Alleen bij KPN volgens mij...

KPN bedankt :(
Dit hoeft niet eens een persoon te zijn die dit gedaan heeft, er zijn de laatste tijd wel meer spookopzeggingen gaande waardoor klanten ineens worden afgesloten. Sowieso kan 24 uur na een opzegging niet al het signaal weg zijn, dus er was hoogstwaarschijnlijk eerder al iets in gang gezet..
weer bellen, zeggen dat u nooit iets op heeft willen zeggen, vragen dit na te kijken in contacthistory, en zeggen dat het om een spookopzegging gaat kan helpen en kostenbesparend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Kek schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:49:
[...]

Dit hoeft niet eens een persoon te zijn die dit gedaan heeft, er zijn de laatste tijd wel meer spookopzeggingen gaande waardoor klanten ineens worden afgesloten. Sowieso kan 24 uur na een opzegging niet al het signaal weg zijn, dus er was hoogstwaarschijnlijk eerder al iets in gang gezet..
weer bellen, zeggen dat u nooit iets op heeft willen zeggen, vragen dit na te kijken in contacthistory, en zeggen dat het om een spookopzegging gaat kan helpen en kostenbesparend zijn.
Gisteren weer gebeld, blijkbaar was de opzegging dus wel met 1 handeling te annuleren, en de hele reden van het gezeur komt omdat IPB Extra hier niet beschikbaar is aangezien we hier te ver van de centrale zitten. En mijn belkosten worden vergoed.

Wat ik nou niet snap is dat KPN hier dus wel IPB Extra actief aanbiedt, terwijl ze het niet kunnen leveren. Daarnaast begrijp ik nog steeds niet hoe die idioot van een callcentermedewerker het "opzeg" knopje in heeft kunnen drukken, maar goed.

Als ik iets heb geleerd dan is het wel dat je geluk moet hebben op die helpdesk, omdat je echt net de goeie medewerker moet hebben die wat verder kijkt dan zijn script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hallo,

Het is mij opgevallen dat ik de instellingen in mijn Siemens experia box niet meer kan veranderen, beide selectievakjes zijn leeg en als ik er een van aanvink zijn ze naar de (trage) reboot van het modem weer leeg.
Ik zag ook dat er inmiddels een software update heeft plaatsgevonden naar versie 1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58). Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben ervaren en/of hier een oplossing voor hebben?

vriendelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Welke instellingen, welke vakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Die aan/uit rondjes bij bijvoorbeeld 'printerserver', maar ik kijk zojuist en alles werkt nu zoals het zou moeten, dus typisch gevalletje van vaag verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag cod5 kunnen hosten.
Dus moet ik wat poorten van me router aanzetten.

Namelijk 29860
Echter werkt dit nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/6608/poorten.jpg

ziet iemand een fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47
Klik op Een spel of een toepassing aan een lokaal netwerk apparaat toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:39:

Namelijk 29860

[afbeelding]

ziet iemand een fout?
Eeeh je hebt het over poortje 29860, maar op het plaatje is poortje 28960 te zien . . .
waar is de typo?

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er (ondersteunde) alternatieven bestaan voor de geleverde Experiabox (Siemens)? Hier worden we helemaal gek van de kleine 8bits routing tabel: om de 3 uur moet de modem gereset worden, of je kan 5 minuten niet internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 19:05
zAo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 03:45:
Weet iemand of er (ondersteunde) alternatieven bestaan voor de geleverde Experiabox (Siemens)? Hier worden we helemaal gek van de kleine 8bits routing tabel: om de 3 uur moet de modem gereset worden, of je kan 5 minuten niet internetten.
Alleen de Speedtouch 780 en 787 (die overigens beide dat probleem niet hebben). Modem van het stroom laten, helpdesk bellen en doen alsof ie stuk is :P Krijg je 99% zeker een ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Persoonlijk ken ik dit probleem niet? Weet je zeker dat je de firewall op low hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:39:

Namelijk 29860

[afbeelding]

ziet iemand een fout?
weet je zeker dat cod5 UDP gebruikt? Als ik beetje google wordt aangeraden zowel UDP als TCP open te zetten..

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zet idd firewall op medium of low.
Daarnaast wordt een experiabox waarschijnlijk door het zelfde exemplaar vervangen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een klein probleempje, ik heb de grijze experiabox 2 pc's aangesloten en interactieve TV nu wil ik draadloos een laptop verbinden maar helaas dat gaat dus niet, het is of interactieve tv ontvangen of na een reset van de expiriabox wlan, het is niet en en, de twee andere pc's zijn bekabeld via de experia.

Wil ik dus tv kijken moet ik de wlan verbinding verbreken, exp box uitzetten, de motorola iptv uitzetten, dan alles weer aan zetten de samsung een minuut later ivm reseten van de exp box, dan kan de motorola iptv weer 5 min lang zoeken en alles installen, heel fijn werken zo

en visa versa werkt dat dus ook als ik van tv naar wlan wilt 8)7

Is hier een oplossing voor..

heb deze vraag ook gepost in het ITV forum, dit omdat het met alle twee de zaken te maken heeft, en ik niet weet waar het probleem in zit, expbox of ITV

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 03:06 . Reden: verkeerd merk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:40:
Ik zit eigenlijk nog met een probleem met ons nieuwe internet plus bellen, het instellen van het draadloze netwerk verloopt helemaal niet vloeiend. Internet is als het dan al lukt heel traag op de desbtreffende wireless computer en valt constant uit. Bij andere lukt het niet om het in te stellen.

En buiten dat, als ik in de user interface van het modem browse en de "Check connectivity to the Internet" functie gebruik krijg ik
DSL = V
ATM = V
PPP = V
Internet = x
x = Connectivity to Gateway (195.190.249.4)

Deze foutmelding wordt dan gegeven. Dit terwijl ik wel degelijk gewoon op internet zit.
Iemand die hiermee ervaring heeft, of wordt het vermoeiend de "help-desk" bellen :'(
Hoi,

Deze foutmelding heeft iedereen als je in de router kijkt en is heel normaal en kan ook geen kwaad, dit word veroorzaakt omdat de router wil pingen met dat adres maar de profieder heeft die poort dicht zitten waardoor pingen niet mogelijk is maar alles werkt wel naar behoren.

Ik hoop dat je het snapt en dat je hiermee geholpen bent.

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Sinds 3 uur geleden hier geen internet meer, en de KPN helpdesk zit potdicht. Die zijn niet te bereiken, krijg een bandje dat ze het te druk hebben en daarna word de verbinding verbroken. Toevallig een onderhoud aan het netwerk. Zit in de regio utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Oude planet verbinding hier in Loosdrecht is ook kapoet, DNS en e-mail server liggen er uit. Probeer eens DNS gegevens van OpenDNS in te geven om proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 12-09 16:10
hier hetzelfde verhaal, de verbinding van verschillende klanten van ons is weggevallen.
lijkt een dns probleem aangezien de verbinding emt internet zelf niet verbroken is...

misschien een root dns eruit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Hier ook DNS problemen, ga nu via mijn mobieletelefoon naar het internet. De mijngegevens pagina van KPN ligt er ook uit.

[ Voor 25% gewijzigd door WidgetTWW op 27-05-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 12-09 16:10
lijkt weer te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Jepz, back in business :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

mrc16 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:04:
[...]

Jepz, back in business :D.
Niet helemaal.. http://www.hetnet.nl geeft een 503 Service Unavailable nu...

Edit: ook weer opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Moraxv op 27-05-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
DNS server lag er vannacht ook al uit zo tussen 02:30 en 3:00 en nu vamiddag dus weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derky
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-03 19:30
Ik belde 10 min terug naar KPN zakelijke helpdesk (0800-0403) en kreeg daar bandje dat er een landelijke zakelijke ADSL storing was en dat dit niet meer gemeld hoefde te worden.

Ik had ook problemen met de DNS, het werkt nu inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik hoor net van me vriend dat die ook problemen heeft, maar das gewoon ADSL prive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen met KPN internet doet inmiddels weer (duh :+ )

Email nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derky
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-03 19:30
raptorix schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:21:
Ik hoor net van me vriend dat die ook problemen heeft, maar das gewoon ADSL prive
Ja klopt ik heb ook privé maar werd door 1800 doorverbonden naar de zakelijke helpdesk...

Het is ook gemeld op de storingspagina van Het Net, maar staat nog niet gemarkeerd als opgelost.
Storing ADSL

Als gevolg van een storing kunt u in enkele gebieden niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2009-05-27 17:48 Eindtijd: onbekend

[ Voor 12% gewijzigd door Derky op 27-05-2009 18:58 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Hier nog steeds problemen. Pagina's laden niet of duurt erg lang. Gisteren ging het ook al niet lekker.

Edit 19:32 : Mail ligt er nu ook uit.

[ Voor 16% gewijzigd door AvK op 27-05-2009 19:32 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Hier ook nog steeds problemen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:10
Nog steeds problemen hier. Een groot deel van de sites doet het niet en ITV werkt voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doen heel veel sites het weer, behalve google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Hier ook, maar de tweakers.net kan ik nog wel normaal bezoeken. Zit dat op hetzelfde subnet oid?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Tweakers werkt prima, maar daar is ook alles mee gezegd. Van Live Messenger tot Google werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb adsl-direct van KPN en kan ook 90% van de sites niet bereiken! :(. Als er meerdere mensen last van hebben zal het wel een storing zijn met naar of van de DNS servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Zojuist mijn DNS servers aangepast naar die van opendns, en alles werkt weer als een zonnetje.

208.67.222.222 en
208.67.220.220

Voor de geïnteresseerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:51:
Tweakers werkt prima, maar daar is ook alles mee gezegd. Van Live Messenger tot Google werkt het niet.
windows live messenger werkt hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 08-08 17:12
HendrikN schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:56:
Zojuist mijn DNS servers aangepast naar die van opendns, en alles werkt weer als een zonnetje.

208.67.222.222 en
208.67.220.220

Voor de geïnteresseerden
Als ik die instel kom ik zelfs niet meer op tweakers

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
OPEN Dns is enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 12:22
Dynacomp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:59:
[...]

Als ik die instel kom ik zelfs niet meer op tweakers
Dit is ook geen DNS-kwestie, maar een loadbalancer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Laatst online: 08-08 17:12
Opendns geeft bij mij voor alle adressen het ip nummer 67.215.65.132 terug
De kpn dns server geeft mij nog wel tweakers

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 13:25
Niet helemaal volgens mij. Nu.nl bijv. werkt met OpenDNS ook niet, hoewel google wel weer werkt.

edit:
hm, dns lijkt het dus niet helemaal te zijn, want google werkt nu ook weer niet

[ Voor 33% gewijzigd door netiul op 27-05-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Half 8 was er een update van de DNS, maar tot nu toe geen verdere berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youtube is ook een weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Dat doet er niet toe. Gaat erom dat KPN een DNS storing heeft (en ja daarom werkt youtube ook niet).

Om 21:00 verwacht men het ZADSL weer op de rail te hebben. Vervolgens wordt gefaseerd de consumenten tak weer op poten geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youtube krabbelt weer langzaam terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Jep we rollen weer:
Oplossing: roll back op de load balancers na change van afgelopen nacht hersteld in het ISP-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Heb nog wel problemen met me e-mail.
Uitgaande mail werkt niet meer. gebruikt zelf mail.kpnmail.nl
Iemand hier een oplossingen voor ( behalve het via webmail te gaan doen ;) ) ??

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ts_rensuh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:41:
Heb nog wel problemen met me e-mail.
Uitgaande mail werkt niet meer. gebruikt zelf mail.kpnmail.nl
Iemand hier een oplossingen voor ( behalve het via webmail te gaan doen ;) ) ??
Zit je wel op je eigen modem? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Loekie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:46:
[...]

Zit je wel op je eigen modem? ;)
Owja shit had na de storing mijn internet verbinding losgekoppeld en mijn straalverbinding richting R'dam Kop van Zuid aangesloten. 8) thnx

ff wachten, weer op me eigen modem aansluiten.

Nee werkt nog steeds niet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ts_rensuh op 27-05-2009 22:53 ]

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Hmm.. Het lijkt er weer op dat het bij KPN aan het rommelen is. De verbinding is goed, maar nog steeds geen internet. (Alwéér de DNS-servers, aangezien ik m.b.v openDNS wél goed en snel kan surfen).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eldariel schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:26:
Hmm.. Het lijkt er weer op dat het bij KPN aan het rommelen is. De verbinding is goed, maar nog steeds geen internet. (Alwéér de DNS-servers, aangezien ik m.b.v openDNS wél goed en snel kan surfen).
Experiabox toevallig? Even 1 minuut uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Wolly schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:35:
[...]

Experiabox toevallig? Even 1 minuut uitzetten.
Dat heb ik inmiddels al tig keer geprobeerd.. :( Schijnt niet erg te helpen..

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
hier zullen vast wel meer mensen te vinden zijn die probs hebben met hun telefoon verbinding?

Bij ons valt zeker 4-5 keer per week de telefoon uit. We zijn dan niet meer bereikbaar en de telefoon gaat gewoon niet meer over, de enige oplossing is telkens de router uit zetten en weer aanzetten. Heeft iemand ook dit probleem? en kan ik hier zelf iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Kruiwagen schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:13:
hier zullen vast wel meer mensen te vinden zijn die probs hebben met hun telefoon verbinding?

Bij ons valt zeker 4-5 keer per week de telefoon uit. We zijn dan niet meer bereikbaar en de telefoon gaat gewoon niet meer over, de enige oplossing is telkens de router uit zetten en weer aanzetten. Heeft iemand ook dit probleem? en kan ik hier zelf iets aan doen?
KPN al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Zojuist de slechtste ervaring met KPN ooit gehad. Heb afgelopen woensdag mijn internet+bellen abonnement opgezegd om over te stappen naar een provider met een betere snelheid. Via ADSL van KPN kom ik helaas niet verder dan 8Mbit. Mijn abonnment zou dan per 17 juli opgezegd worden en dan direct omgezet worden naar Email-Only Plus.

Kom ik vandaag thuis, knipperen de lampjes van de modem, ik rennen naar boven en ja hoor alles eruit. Meteen KPN gebeld, blijkt mijn abonnement per vandaag beeindigd te zijn. Foutje van de typgeit. Maar mijn telnr is ook foetsie. Volgens KPN heb ik nu pech en is mijn telefoonnummer verdwenen. Internet heb ik nu wel weer tot de 17e. Maar ze hebben gewoon mijn nr weggegooid waardoor ik nu onbereikbaar baan. De haak werd er door de medewerker gewoon opgegooid, en werd mij gemeld jah jah we kunnen niks meer doen bel over 5 dagen nog maar een keer. Heb vriendelijk gevraagd waar het telnummer is, maar dat weten ze niet. Dan ben je al 50 jaar klant bij die gasten en dan zoveel problemen in 1 keer. Hier word je toch gek van. En vooral dat telnr, daar zijn we erg op gesteld. En dan de kennis die de helpdesk heeft, allemaal van die 2euro pu figuren. Sorry hoor, maar zo ga je niet om met klanten. De verlenging van het mobiele abonnement kunnen ze hierbij ook vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
mrc16 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:38:
Zojuist de slechtste ervaring met KPN ooit gehad. Heb afgelopen woensdag mijn internet+bellen abonnement opgezegd om over te stappen naar een provider met een betere snelheid. Via ADSL van KPN kom ik helaas niet verder dan 8Mbit. Mijn abonnment zou dan per 17 juli opgezegd worden en dan direct omgezet worden naar Email-Only Plus.

Kom ik vandaag thuis, knipperen de lampjes van de modem, ik rennen naar boven en ja hoor alles eruit. Meteen KPN gebeld, blijkt mijn abonnement per vandaag beeindigd te zijn. Foutje van de typgeit. Maar mijn telnr is ook foetsie. Volgens KPN heb ik nu pech en is mijn telefoonnummer verdwenen. Internet heb ik nu wel weer tot de 17e. Maar ze hebben gewoon mijn nr weggegooid waardoor ik nu onbereikbaar baan. De haak werd er door de medewerker gewoon opgegooid, en werd mij gemeld jah jah we kunnen niks meer doen bel over 5 dagen nog maar een keer. Heb vriendelijk gevraagd waar het telnummer is, maar dat weten ze niet. Dan ben je al 50 jaar klant bij die gasten en dan zoveel problemen in 1 keer. Hier word je toch gek van. En vooral dat telnr, daar zijn we erg op gesteld. En dan de kennis die de helpdesk heeft, allemaal van die 2euro pu figuren. Sorry hoor, maar zo ga je niet om met klanten. De verlenging van het mobiele abonnement kunnen ze hierbij ook vergeten.
Kun je alleen niet gebeld worden? Of kun je ook niet uitbellen. Niet gebeld kunnen worden kan betekenen dat je nummer al over is genomen door de nieuwe provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
SCIxX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:22:
[...]

Kun je alleen niet gebeld worden? Of kun je ook niet uitbellen. Niet gebeld kunnen worden kan betekenen dat je nummer al over is genomen door de nieuwe provider.
Beide, KPN heeft het nieuwe nummer gewoon Gedropped, zoals ze dat zeiden. Het zweeft nu ergens in hun systeem hadden ze het over. Maar konden ze niet even 1,2,3 terugdraaien. De nieuwe verbinding is vandaag pas aangevraagd. Nadat KPN de boel eruit had gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69joossg
  • Laatst online: 22:09
De laatste tijd "klapt" de modem (ST780) er gewoon uit, link down, start weer op en gaat weer vrolijk verder
Irritant uiteraard maar waar kan het aan liggen vraag ik mij dan af.

Jun 26 20:16:57 LOGIN User kpn logged in on [HTTP] xxxxxxxxxxxxxx)
Jun 26 20:16:25 FIREWALL event (1 of 1): deleted rules
Jun 26 20:16:25 PPP link up (Internet) [xxxxxxxxxxx]
Jun 26 20:16:25 PPP PAP Authenticate Ack received
Jun 26 20:16:25 PPP PAP Authenticate Request sent
Jun 26 20:16:18 PPP link up (VoIP) [10.1xxxxxxxxxx]
Jun 26 20:16:18 PPP PAP Authenticate Ack received
Jun 26 20:16:18 PPP PAP Authenticate Request sent
Jun 26 20:16:04 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 13218 kbit/s, upstream: 1028 kbit/s; output Power Down: 18.5 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 17.5 dB, Up: 10.0 dB; snr Margin
Down: 8.0 dB, Up: 16.0 dB)
Jun 26 20:15:55 PPP link down (VoIP) [1xxxxxx]
Jun 26 20:15:54 PPP link down (Internet) [xx.1xx.7x.xxx]
Jun 26 20:15:43 xDSL linestate down
Jun 26 20:15:23 FIREWALL event (1 of 1): created rules
Jun 26 20:15:23 xDSL linestate down

Vooral de vele fouten in onderstaande lijst baart mij zorgen.

Actief: 0 dagen, 0:10:42

DSL-type: G.992.5 annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 13.218
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 27,55 / 732,95
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 18,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 17,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,5 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 242 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 515 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0