[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:
  • 288.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261850

Ja.

Vreemd, even denken. Zijn verder ook geen storingen bekend.

Heb je het pakket via KPN of ben je oud Planet Internet gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Via KPN (nooit problemen met Telefoon instellingen binnen het oude MijnKPN)
Sinds de overgang naar maranello een aantal weken geleden doet het probleem zich voor.
Andere instellingen binnen maranello werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048

cowbell schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:44:
Als ik op één van de blauwe knoppen rechts klik krijg ik dit
Maar zoals je in de eerdere afbeelding ziet kan ik helemaal geen nummer selecteren...
Staat er een een aanvink optie naast jouw nummer? Jij kan dus gewoon je Voordeeloptie wijzigen en voicemail instellingen bekijken?

Als ik op poort instellingen klik krijg ik dit
Terwijl m'n nummer toch echt aan poort 1 gekoppeld is.
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je browser.
Test hem maar is met Firefox of Opera. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:28:
[...]

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je browser.
Test hem maar is met Firefox of Opera. :9
Is ook een optie.

Maxthon (een browser die ik naast IE 7.0 gebruik) heeft hier namelijk ook geen problemen mee,

helemaal niet aan gedacht dat het ook de browser kon zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Andere browser was het eerste wat ik probeerde. Ik heb het met 4 verschillende browsers getest - allemaal hetzelfde resultaat.
Andere pagina's binnen maranello met aanvink opties functioneren prima.
Alleen die Telefoon instellingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Jan-E schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:33:
Knoeiers zijn het en blijven het.
Wat zeg ik? Eerste klas broddelaars. Even later stuurden ze een factuur, die er zowel in de XS4ALL webmail als in mijn Eudora zo uitzag:

Afbeeldingslocatie: http://www.datatrain.nl/factuur.gif

Ik weet nu eindelijk waar die Planet IPB gebruikers altijd over het klagen waren. Gelukkig is het mijn op 1 na laatste factuur van KPN. Tabeh, KPN het ga je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
Jan-E schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:12:
[...]
Wat zeg ik? Eerste klas broddelaars.
Leugenaars zijn het. Ze verdraaien de boel, check deze passage uit de mail:
Vanaf 2007 levert KPN de Experia Box bij haar internetaansluitingen. Dit modem is in de fabriek voorzien van een standaard netwerknaam (SSID). Om nog veiliger te internetten raden wij u aan de standaard netwerknaam te wijzigen in een door uzelf gekozen naam. Zo kunnen derden in uw directe omgeving geen misbruik maken van uw draadloze netwerk.
Zeg dan gewoon waar het op staat: de beveiliging van de Experia Box Thomson is gekraakt en wij willen u dringend verzoeken de netwerknaam te wijzigingen. Onze helpdesk kan en moet u kosteloos ondersteunen hierbij.

Ze zouden dit ook gewoon vanaf afstand kunnen doen, maar ja, daar ontbreekt de kennis (het geld) voor.
KPN doet er alles aan uw internetverbinding zo veilig mogelijk te maken.
:X

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 27-08-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199465

Ik weet te menen dat kpn ook zoiets de deur uit heeft laten gaan. Maar dit is natuurlijk wel een aanfuiting natuurlijk :O

Afijn, iriteer me nog steeds dat ze mij ineens knijpen op 8mb }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
Wees een realistisch. Denk je nou echt als je zelf een onderneming hebt dat je gaat toegeven dat je apparaten gekraakt/gehackt zijn? Een groot deel van de klanten hebben geen verstand van internetten maar doen het wel en raken alleen al (onnodig) in paniek als ze het woord lezen.

Het SSID op afstand wijzigen is ook onrealistisch gezien dit een paar miljoen klanten betreft.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
SCIxX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:44:
Wees een realistisch. Denk je nou echt als je zelf een onderneming hebt dat je gaat toegeven dat je apparaten gekraakt/gehackt zijn? Een groot deel van de klanten hebben geen verstand van internetten maar doen het wel en raken alleen al (onnodig) in paniek als ze het woord lezen.
Ik denk dat mijn buurvrouw graag van KPN wil weten dat ik zonder enige moeite haar laatste tien gesprekken kan zien, mee kan liften op haar verbinding en zelfs haar telefoon over te laten gaan en als ze opneemt dat ze dan een door mij gekozen nummer draait...

Fouten gewoon toegeven ook al is het in dit geval een leverancier die de fout maakt.
Het SSID op afstand wijzigen is ook onrealistisch gezien dit een paar miljoen klanten betreft.
Dat was toch het hele idee? KPN lanceert IPB met daarbij een volledig door KPN beheerde "Experiabox". Dus dat houd w.m.b. ook in dat je het SSID aanpast als daar problemen mee zijn.

Mocht je ooit nog bij KPN verruilen voor een andere werkgever: pas op, je zou wel eens bij een bedrijf kunnen terechtkomen waar ze (meer) invulling geven aan het begrip "klantgerichtheid".

Wat voor een beveiliging je ook hebt, je kunt er altijd doorheen komen.

Wat ik dan altijd wel leuk vind, is dat mensen altijd de KPN meteen de schuld geven.

Van mij part heb je een Sweex, of een Belkin router.
Als ik via jouw wil internetten, doe ik dat.

Dan maakt het modem ook niets meer uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 261850 op 28-08-2008 11:10 . Reden: type fout ]

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Anoniem: 251048 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:53:
..

Heb je trouwens je modem al is uit en aan gezet en gekeken waar die dan op intraint?
Ik heb een vraag m.b.t. dat 'intrainen' van het modem.
Hoe of waar kan ik dat zien met welke snelheid dat intraint :?

Alvast bedankt, Kathleen

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38

JB

Cédric roelt!

cowbell schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:47:
Andere browser was het eerste wat ik probeerde. Ik heb het met 4 verschillende browsers getest - allemaal hetzelfde resultaat.
Andere pagina's binnen maranello met aanvink opties functioneren prima.
Alleen die Telefoon instellingen niet.
Probleem is hier ook :)
catt4u schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:02:
[...]

Ik heb een vraag m.b.t. dat 'intrainen' van het modem.
Hoe of waar kan ik dat zien met welke snelheid dat intraint :?

Alvast bedankt, Kathleen
Welke EB heb je? Bij de Siemens kun je dit zien als je inlogt op de Siemens zelf (via 192.168.2.1) en het tabblad Status aanklinkt en vervolgens links Internet aanklikt :)

[ Voor 37% gewijzigd door JB op 28-08-2008 12:38 ]

Mijn boefje is liev!

• cowbell
  • Niet online
Had jij al IPB via KPN of ben je oud Planet klant?

• dazzling
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Welke EB heb je? Bij de Siemens kun je dit zien als je inlogt op de Siemens zelf (via 192.168.2.1) en het tabblad Status aanklinkt en vervolgens links Internet aanklikt :)
Maximum line rate: 9988 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Is het die?

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
JB schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:35:
[...]

Ik heb die grijze met twee antennetjes. Gebruik alleen geen draadloos maar kabel.
Maar met jouw info is het gelukt ;)

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 31 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Line attenuation: 14 dB (downstream) / 13 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Mijn abo is Lite dus dan is mijn aansluiting wel goed volgens wat ik van kpn zou mogen verwachten :+

Dan kloppen deze gegevens ja.
Met wireless ga je nog wel een X % verliezen aan snelheid.

• dazzling
Wederom raar probleem 8)7

Opstelling:

beneden: laptop windows vista home premium
boven: pc windows xp sp3 die als fileserver fungeert en waarop ook de printer aangesloten is

Ik wil graag wireless tussen die 2 connecten en dit heeft ook altijd prima gewerkt met mijn oude planet abbo

Maar nu met de siemens experia krijg ik het niet meer aan de praat! Het wireless gedeelte werkt prima, zowel boven als beneden kan ik wireless internetten, ik kan ook de pc boven "zien" als ik op mijn laptop bij netwerk kijk. Ik kan de pc echter niet benaderen want als ik erop klik krijg ik de volgende melding:

geen toegang tot \\pcboven
Controleer de spelling van de naam.

Die naam is niets mis mee, daar is niets aan veranderd en het heeft altijd gewerkt!

Ik kan de pc boven ook niet pingen, terwijl ik hem wel kan zien in mijn netwerkomgeving (maar dus niet kan benaderen). Dit is toch gek?? Is er een instelling op die siemens die ik over het hoofd zie?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
dazzling schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:06:

Opstelling:

boven: pc windows xp sp3 die als fileserver fungeert en waarop ook de printer aangesloten is

Ik wil graag wireless tussen die 2 connecten en dit heeft ook altijd prima gewerkt met mijn oude planet abbo

Maar nu met de siemens experia krijg ik het niet meer aan de praat! Het wireless gedeelte werkt prima, zowel boven als beneden kan ik wireless internetten, ik kan ook de pc boven "zien" als ik op mijn laptop bij netwerk kijk. Ik kan de pc echter niet benaderen want als ik erop klik krijg ik de volgende melding:

Die naam is niets mis mee, daar is niets aan veranderd en het heeft altijd gewerkt!

Ik kan de pc boven ook niet pingen, terwijl ik hem wel kan zien in mijn netwerkomgeving (maar dus niet kan benaderen). Dit is toch gek?? Is er een instelling op die siemens die ik over het hoofd zie?
En als je dit op IP doet dan?

• dazzling
Nee, werkt ook niet.

Ik heb boven overigens het ip nummer vast moeten invoeren om wireless aan de praat te krijgen ... bij gateway heb ik het ip van de siemens ingevoerd en ook bij dns ... ga ik daar wellicht de mist in?

[ Voor 36% gewijzigd door dazzling op 28-08-2008 15:18 ]

Poort in de eb openstaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 261850 op 28-08-2008 15:40 . Reden: type fout ]

• dazzling
Ik kan niets zien van poorten die ik open of dicht zou kunnen zetten tenzij je port triggering bedoelt?

Uhm, ik heb ook zoiets gehad met het aansluiten van een PS3 op een EB. Moest toen ook een poort open zetten (ftp server is poort 25, de rest weet ik zo niet uit mijn hoofd).

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
Voederbietel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:24:
Ik heb hier hetzelfde probleem, download was tot gisteren 1200kbp/s en sinds vanmorgen 1035kbp/s. Te hoog profiel lijkt niet aan de orde, aangezien het abbonement vermeld dat ik een download krijg van 8-12 Mb. Aangezien 12 Mb technisch haalbaar is, aangezien dit afgelopen maand probleemloos functioneerde, vraag ik mij af waarom de snelheid geknepen is. Misschien tijdelijk? We wachten af.
Sowieso gaan alle profielen binnenkort naar 10mbit toe ipv 12mbit (bron: 2e of 3e lijns gast, naam vergeten op te schrijven)

Vreemd, heb net dezelfde discussie van een 3e lijner gehad die momenteel in Amsterdam zit de 2e lijn te ondersteunen, die aangeeft dat het gewoon 8 tot 12 mbit/s blijft.

Ga hier nog wel iets dieper op in

• dazzling
dazzling schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:06:

Opstelling:

Nu wordt-ie nóg mooier:
de ene keer zie ik in mijn netwerkomgeving de pc boven én de siemens EB wél (waarbij ik dus bovengenoemde foutmelding krijg als ik klik op de pc boven) en de andere keer niet :(

- Bestands en printerdeling staat op beiden aan
- Ze zitten in dezelfde werkgroep
- Ze kunnen beiden wireless internetten
- Firewall staat op beiden uit
- Het heeft altijd gewerkt en er is niets gewijzigd behalve dat ik nu een siemens EB heb

Ik google me gek en kom er gewoon niet meer uit 8)7

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
Anoniem: 261850 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:03:
Vreemd, heb net dezelfde discussie van een 3e lijner gehad die momenteel in Amsterdam zit de 2e lijn te ondersteunen, die aangeeft dat het gewoon 8 tot 12 mbit/s blijft.

Ga hier nog wel iets dieper op in
Bij mij was de context van de discussie dat ik overspraak had en hij zei, je traint nu in op 12mbit, maar binnenkort gaat iedereen naar 10mbit toe. Maar dat heeft voor jou geen zin omdat je overspraak op de upload zit en daardoor maar 2kbit werkelijke upload hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht ff, snap niet precies wat je bedoeld...

Net wakker, koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cowbell schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:13:
[...]

Had jij al IPB via KPN of ben je oud Planet klant?
IPB via KPN

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:53
Ik lag nog te slapen, werd ik gebeld met de aanbieding. volgens kpn kostte 20 mbit me 50 euro, en ik betaal nu 52 euro voor 6 mbit, ik vertrouw het niet helemaal. volgens mij was het toch echt 65 euro.

Ik had ja gezegd met een half slaperige kop, terwijl mijn broer als een 25mbit upc abbo heeft waar ik ook regelmatig gebruik van maak. Hopelijk kan ik het maandag nog cancellen, het was een mondelings contract wat opgenomen is dus ik weet niet zeker of dit mogelijk is. hopelijk wel.

Ik heb niets tegen KPN ofzo, maar ik heb toch niet veel zin een nieuwe modem enzo te kopen. Hou het liever hoe ik het nu heb.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Internet premium is 50, IPB premium is 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:53
SCIxX schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:12:
Internet premium is 50, IPB premium is 65.
mn ouders betalen het telefoongedeelte nu, dus als ik het zou nemen zou ik zowiezo IPB moeten nemen, woon niet op mezelf.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 16:16
Weet iemand een geschikt max aantal connecties voor uTorrent voor de Experiabox zonder dat hij gaat trippen ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273048

Heb nu ook sinds enkele dagen internetplusbellen. Telefoon werkt goed. Internetten met draad werkt ook prima. Draadloos internet werkt alleen nog niet optimaal. Op een paar meter van de experiabox is de signaalsterkte uitstekend, maar hier op zolder een stuk minder (2 van de 5 balkjes groen). Snelheid bedraagt zo nog maar zo'n 100 KByte/sec, waardoor enkele bestanden binnen het netwerk kopieren zeer lang duurt.

Zijn deze signaalsterktes en snelheden normaal? En wat zijn eventuele oplossingen? Heeft het zin om het kanaal te wijzigen? Of heeft het zin om een signaalversterker te kopen?

Aan de instellingen van de Experia box heb ik nog niks veranderd. Dit zijn de instellingen
Channel: automatic
Transmission mode: IEEE 802.11b/g (mixed)
Sending power: 100%
Super G (108 Mbit/s): disabled

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dat wanneer je verderaf zit de signaalsterkte minder is begrijp je zelf ook wel natuurlijk. Kanaal wijzigen kan helpen, probeer gewoon elk kanaal uit en kijk welke de beste sterkte geeft. Ook je laptop/draadloze ontvanger of de experiabox wat verplaatsen kan invloed hebben.

Er zijn ook meerdere apparaten verkrijgbaar om het draadloze signaal te versterken, repeaters hiervan halveren echter je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05 14:28
SCIxX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:11:
Dat wanneer je verderaf zit de signaalsterkte minder is begrijp je zelf ook wel natuurlijk. Kanaal wijzigen kan helpen, probeer gewoon elk kanaal uit en kijk welke de beste sterkte geeft. Ook je laptop/draadloze ontvanger of de experiabox wat verplaatsen kan invloed hebben.

Er zijn ook meerdere apparaten verkrijgbaar om het draadloze signaal te versterken, repeaters hiervan halveren echter je snelheid.
Zowieso vindt ik de wlan signaal sterkte van de experia box matig (beide versies). Als er veel andere APs in de buurt zijn heb ik soms vanaf 3 meter vanaf de box amper signaal. Heb sinds een paar maanden voor wlan nu een ander ap (u.s. robotics), en deze op hetzelfde kanaal gezet. (was van te voren al met eb aan het spelen geweest met kanaal uitkiezen). Heb nu overal wel super bereik.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je problemen ondervind met wlan kan je overstappen naar een ander kanaal. Via wds in de experia kan je kijken hoeveel mensen er met wlan in de buurt zitten én op welk kanaal. Veel routers staan standaard op kanaal 6 en als er dus veel op kanaal 6 zitten is het raadzaam over te stappen naar bv kanaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Krijg een mail van een relatie met als adres...@kpnmail.nl. Ik beantwoord en krijg 550 5.1.1 User unknown. Gebruik ik het oude @planet.nl adres dan lukt het wel. Hoe zit dat nou, zit dat kpnmail.nl wel of niet gekoppeld aan het planet.nl adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat is het briefkenmerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Laat maar, inhoud van de brief laat inderdaad nog niet te stroken functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:44
Tomino schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:49:
Om even mijn vraag te dumpen..

Ik zit een beetje mn netwerk te configureren en stuit op wat vraagjes. Itunes vereist de poorten 3689 om het delen van bibiliotheken te accepteren tussen pc's over het netwerk. Nu staat deze niet in de prefix lijst die gegeven is door de speedtouch. ( dat lijstje met spellen of toepassingen wijzigen)

Omdat itunes er niet tussen staat wil ik hem handmatig toewijzen.
Dan geef je naam op en kies je handmatige invoer van poortkaarten en volgende:
[afbeelding]
even geen resize, nu nog leesbaar ;) sorry

nu vereist itunes poort 3689, alleen wát meot ik dan precies invullen? Kan ieman mij dat uitleggen?

En overigens, wat hier half bij vaststaat.. Stel ik voeg hamachi toe aan die lijst, dan moet je ook toewijzen vanaf welk apparaat( pc in je netwerk) je dat toevoegd, Stel ik gebruik hamachi alleen op mijn eigen pc, moet ik dan ook echt op DIE pc dat toevoegen in de router ,of als je het toevoegd geld het voor alles?

Dat was 't, lang verhaal korte ( hopelijke ) antwoorden :D
Even nog mijn issue van laatst.
Dit betreft intern, maar ook EXTERN benaderen.
Itunes is hier een voorbeeld met die poort 3689. Andere programma's die andere poorten hebben lukt mij ook niet.
het hele verhaal van portforwaren is me niet helemaal duidelijk, zelfs niet na lezen op de bekende sites daarvoor.

Misschien een topic openen apart hierover?

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 16:07
Even een vraag voor de power-users:
Zijn er mensen die de sip-proxy gebruiken en een SIP-phone, Wifi-phone of Asterisk-bak aan de EB gekoppeld hebben? Ik ben aan het kijken naar een nieuw modem met life-line functie en de twijfel tussen de SX762(opvolger van siemens EB, o.a. in gebruik bij Abel) en de ST780WL. Specifiek van dit laatste modem is mij niet bekend hoe het zit met de mogelijkheid om er een SIP-phone op aan te sluiten.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Volgens de datasheet http://www.speedtouch.nl/...706WL-780WL_datasheet.pdf, kan er wel een wifi-phone worden aangesloten maar ik ben benieuw of iemand dit in gebruik heeft met bijvoorbeeld Asterisk of een losse SIP-phone.

specs

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Anoniem: 137469 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:40:
Krijg een mail van een relatie met als adres...@kpnmail.nl. Ik beantwoord en krijg 550 5.1.1 User unknown. Gebruik ik het oude @planet.nl adres dan lukt het wel. Hoe zit dat nou, zit dat kpnmail.nl wel of niet gekoppeld aan het planet.nl adres.
Ik heb ook zo een duidelijke brief van KPN ontvangen. Hierin staat:

Tenslotte heeft KPN voor u ook nog een extra e-mailadres aangemaakt:
mijnnaam@kpnmail.nl

Het wachtwoord dat u hiervoor dient te gebruiken is gelijk aan het wachtwoord dat bij uw huidige e-mailadres mijnnaam@kpnmail.nl hoort
.

Lekker duidelijk als je alleen maar e-mailadressen met @kpnplanet hebt.
Ik kan dan ook met geen van mijn wachtwoorden van mijn kpnplanet accounts inloggen.

Voor de grap eens een email naar dat nieuwe kpnmail gestuurd en die komt dus ook gewoon binnen op mijnnaam@kpnplanet.nl

• SCIxX
Dat komt omdat het hoogstwaarschijnlijk een alias is, en geen mailbox. De alias valt onder je bestaande mailbox. Kpnmail is ingesteld omdat de naam planet uitgefaseerd moet worden.

• hans-d
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2023
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb 4 e-mail adressen van kpnplanet.nl en deze bestaan dus ook als kpnmail.nl (getest door een email aan kpnmail adressen te sturen). Ik kan bij mijn instellingen niet zien dat dit een alias is wat ik wel zie dat als ik een alias wil aanmaken dat deze alleen nog maar als kpnmail kan worden aangemaakt.
Kijk als de KPN dat nu eens duidelijk in de brief had gezet was dat een stuk makkelijker geweest en hoeft de klant niet alles uit te zoeken en uit te proberen.

• SCIxX
In duidelijk brieven is KPN geen ster. :+

Loekie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:49:
Volgens de datasheet http://www.speedtouch.nl/...706WL-780WL_datasheet.pdf, kan er wel een wifi-phone worden aangesloten maar ik ben benieuw of iemand dit in gebruik heeft met bijvoorbeeld Asterisk of een losse SIP-phone.
Wat ze hiermee bedoelen was de wifi-foon vp6500, ik heb er hier nog 2 voor je liggen als je die wilt testen :) Officieel ondersteunt kpn geen beeldbellen meer maar voor diegene die hem nog hebben kun je er gewoon nog mee bellen enzo enzo.

Groet marcel.

• cowbell
  • Niet online
Gisteren de brief van KPN ontvangen over de Nieuwe persoonlijke omgeving:

"KPN wil de komende jaren uitgroeien tot de beste Internet service Provider van Nederland. Om dat te kunnen bereiken introduceert KPN voor al haar klanten één nieuwe persoonlijke omgeving. Van de introductie van deze persoonlijke omgeving merkt u niets."

:'( Sinds de introductie van de nieuwe omgeving (inmiddels een maand geleden) kan ik niet meer bij telefooninstellingen en de meest recente factuur verschijnt niet in Rekening online.

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Loekie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:49:
Even een vraag voor de power-users:
Zijn er mensen die de sip-proxy gebruiken en een SIP-phone, Wifi-phone of Asterisk-bak aan de EB gekoppeld hebben? Ik ben aan het kijken naar een nieuw modem met life-line functie en de twijfel tussen de SX762(opvolger van siemens EB, o.a. in gebruik bij Abel) en de ST780WL. Specifiek van dit laatste modem is mij niet bekend hoe het zit met de mogelijkheid om er een SIP-phone op aan te sluiten.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik gebruik een S450IP die met SIP connect naar de EB op poort 101. Het werkt redelijk goed. Eindelijk weer wisselgesprek! Het is niet helemaal stabiel. Dan stopt het gewoon te werken. Ik ben er nog niet uit of dit aan de S450IP ligt of aan de EB.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
cowbell schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:16:
Gisteren de brief van KPN ontvangen over de Nieuwe persoonlijke omgeving:

"KPN wil de komende jaren uitgroeien tot de beste Internet service Provider van Nederland. Om dat te kunnen bereiken introduceert KPN voor al haar klanten één nieuwe persoonlijke omgeving. Van de introductie van deze persoonlijke omgeving merkt u niets."

:'( Sinds de introductie van de nieuwe omgeving (inmiddels een maand geleden) kan ik niet meer bij telefooninstellingen en de meest recente factuur verschijnt niet in Rekening online.
De nieuwe omgeving is te bereiken via www.kpnvandaag.nl, daar behoor je in te loggen met de gebruikersnaam van je hoofdemailadres (dus het deel voor de @) met bijbehorend wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
SCIxX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 03:08:
[...]

De nieuwe omgeving is te bereiken via www.kpnvandaag.nl, daar behoor je in te loggen met de gebruikersnaam van je hoofdemailadres (dus het deel voor de @) met bijbehorend wachtwoord.
Bedankt voor je 1e lijns wijsheid.
Ik weet echt wel hoe ik in moet loggen op CSC (hoeft trouwens niet per se met hoofdemailadres, oude gebruikersnaam werkt ook via MijnKPN).
Eenmaal in CSC kan ik niet bij Telefoon instellingen (en ik schijn niet de enige te zijn).
Als je had opgelet had je m'n eerdere berichten (incl screenshots notabene) gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
cowbell schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:08:
[...]

Ik weet echt wel hoe ik in moet loggen op CSC (hoeft trouwens niet per se met hoofdemailadres, oude gebruikersnaam werkt ook via MijnKPN).
Eenmaal in CSC kan ik niet bij Telefoon instellingen (en ik schijn niet de enige te zijn).
Als je had opgelet had je m'n eerdere berichten (incl screenshots notabene) gezien.
Waarom post je dan je probleempjes hier? Dan bel je toch de helpdesk. Je hebt de antwoorden al, dan moet het je ook duidelijk zijn dat je zelf dit probleem niet op kan lossen en de HD hiervoor een melding moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
cowbell schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:08:
[...]

Ik neem aan dat je geporteerd bent. Als je geen telefoon-instellingen kunt wijzigen via cockpit zal er toch contact moeten zijn met de helpdesk waar je aan kunt geven dat je wel in kunt loggen, ook je telefooninstellingen kunt zien. Als je het vervolgens probeert te wijzigen dat je dan geen nummer kunt selecteren, er word dan een ticket voor je aangemaakt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
SCIxX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:35:
[...]

Waarom post je dan je probleempjes hier? Dan bel je toch de helpdesk. Je hebt de antwoorden al, dan moet het je ook duidelijk zijn dat je zelf dit probleem niet op kan lossen en de HD hiervoor een melding moet maken.
Er is al lang contact geweest met de HD, ticket aangemaakt en toegezegd dat ik binnen enkele werkdagen teruggebeld zou worden. Niet gebeurt, dus zodra ik meer tijd heb zal ik weer moeten bellen.

Misschien kan jij je voorstellen dat het klanten frustreert als ze inmiddels al een maand hun voicemail, doorschakelen, nummerweergave, voordeeloptie, etc. niet kunnen wijzigen. Hoe lang dit nog gaat duren weet niemand.
Als dezelfde klanten dan een brief van KPN ontvangen waarin wordt beweert dat men niets zal merken van de introductie van de nieuwe omgeving is dat extra ergerlijk. Daar ging m'n bericht van gisteravond over.

@ Loekie: Ja, geporteerd in 2006 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
cowbell schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:47:
[...]

Er is al lang contact geweest met de HD, ticket aangemaakt en toegezegd dat ik binnen enkele werkdagen teruggebeld zou worden. Niet gebeurt, dus zodra ik meer tijd heb zal ik weer moeten bellen.

Misschien kan jij je voorstellen dat het klanten frustreert als ze inmiddels al een maand hun voicemail, doorschakelen, nummerweergave, voordeeloptie, etc. niet kunnen wijzigen. Hoe lang dit nog gaat duren weet niemand.
Als dezelfde klanten dan een brief van KPN ontvangen waarin wordt beweert dat men niets zal merken van de introductie van de nieuwe omgeving is dat extra ergerlijk. Daar ging m'n bericht van gisteravond over.

@ Loekie: Ja, geporteerd in 2006 ;)
Nummerweergave en voicemail wijzigen kan de HD voor je doen. Voordeeloptie en doorschakelen mogelijk ook, maar waarschijnlijk niet omdat de CSC functies dus blijkbaar niet werken. De algemene doorlooptijd voor de ticket is overigens 5werkdagen.

Dat klanten er niets van merken is inderdaad niet waar, wat natuurlijk te verwachten is bij zo'n grote overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
SCIxX schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:09:
[...]

Nummerweergave en voicemail wijzigen kan de HD voor je doen. Voordeeloptie en doorschakelen mogelijk ook, maar waarschijnlijk niet omdat de CSC functies dus blijkbaar niet werken.
Dat is natuurlijk geen doen. Iedere keer als ik m'n voicemail aan of uit wil zetten of m'n nummer wil doorschakelen bellen met de HD.
Ik heb IPB en wil dat zelf kunnen aanpassen. Zoals ik dat al 2 jaar kon maar dankzij deze pruts migratie niet meer.
De algemene doorlooptijd voor de ticket is overigens 5werkdagen.
Die zijn al voorbij. Maar net als bij m'n vorige twee tickets moet ik er weer zelf achteraan blijven bellen.
Dat klanten er niets van merken is inderdaad niet waar, wat natuurlijk te verwachten is bij zo'n grote overstap.
Laten ze dat dan in die brief zetten. Bied als KPN alvast verontschuldiging aan voor eventuele overlast rondom de introductie. Dat zou veel sympathieker overgekomen zijn dan dit nietszeggende reclame praatje (inclusief fouten omtrent de email instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
cowbell schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:38:
[...]

Dat is natuurlijk geen doen. Iedere keer als ik m'n voicemail aan of uit wil zetten of m'n nummer wil doorschakelen bellen met de HD.
Ik heb IPB en wil dat zelf kunnen aanpassen. Zoals ik dat al 2 jaar kon maar dankzij deze pruts migratie niet meer.
Workaround:
* *21: direct doorschakelen
* *61: doorschakelen bij geen gehoor, waarbij via Mijn KPN in te stellen valt na hoeveel maal bellen doorgeschakeld moet worden
* *67: doorschakelen bij in gesprek. Wisselgesprek is niet mogelijk, dus een tweede beller komt uit op je voicemail of op het nummer waarheen je doorgeschakeld hebt
En dan dus in de vorm van *21*0842333# en uitschakelen met #21#

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
^
Klopt, die workaround ken ik.
Maar het komt regelmatig voor dat ik onderweg ben en een belangrijk telefoontje verwacht. Dan is het ideaal om dat overal via internet aan te kunnen passen. Het gebeurde ook wel eens dat ik een doorschakeling instelde die ik later vergat uit te zetten. Ook dan bood MijnKPN uitkomst. Bij deze workaround zou het betekenen dat ik eerst naar huis moet om #21# te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Tja, over het algemeen passen de mensen dit soort dingen niet dagelijks aan. Je hoort misschien bij de minder dan 1% die dit wel doet, en daarom word dit als minder belangrijk geacht.

Je kan hem ook gewoon laten doorschakelen op geen gehoor, hoef je het niet de hele tijd weer aan te passen.

[ Voor 23% gewijzigd door SCIxX op 06-09-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

:(
Mijn ouders hebben vanaf december 2006 IPB, ondanks de kleine telefoonprobleempjes in het begin, verder geen problemen gehad.

Nu willen we overstappen naar Telfort (goedkoper, dus leuker ;) ) vraag op 31 juli na bij een primafoon medewerker of ik IPB gewoon kan opzeggen.
Antwoord medewerker: 'Ja hoor, je hebt alleen maar een maand opzegtermijn'
Fijn :)

Dus ik vraag op 9 augustus j.l. Telfort aan, stuur 11 augustus een brief naar KPN dat we het abonnement willen opzeggen en dat ze hier even een bevestiging van willen sturen.

Ondertussen ontvangen we de inloggegevens + modem van Telfort en staat de orderstatus op 'Technische oplevering'.

Maar... nog niets van KPN gehoord... Dus maar mailen met de klantenservice en wordt ik net gebeld:
'Weet u dat uw abonnement pas op 18 december 2008 afloopt? Dus u kunt niet per 1 oktober over, staat in de algemene voorwaarden.' :/

WTF?! Dus ik net kijken in de algemene voorwaarde voor abonnementen afgesloten voor 1 augustus 2007, artikel 20.1 staat idd dat het elk jaar stilzwijgend wordt verlengd...

Maar goed... mijn ouders hun abonnement is vernieuwd / verlengd na 1 augustus 2007 (namelijk december 2007), is het dan raar om te denken dat je maar 1 maand opzegtermijn heb?
Zoals in de voorwaarden na 1 augustus 2007 staat in 4.1 dat je het na een jaar elke maand kan opzeggen...

Advies van klantenservice was: 'Telfort zal vast uw aanvraag afkeuren als het niet wordt oversloten'
Ja en waarom hebben we dan alle gegevens en modemzooi al?! :(

Iemand advies wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
SCIxX schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:37:
Tja, over het algemeen passen de mensen dit soort dingen niet dagelijks aan. Je hoort misschien bij de minder dan 1% die dit wel doet, en daarom word dit als minder belangrijk geacht.

Je kan hem ook gewoon laten doorschakelen op geen gehoor, hoef je het niet de hele tijd weer aan te passen.
Het zijn standaard voorzieningen binnen IPB. KPN adverteert er trots mee.
Dan hebben ze ook maar te zorgen dat het werkt.

Doorschakelen bij geen gehoor is een optie. Kan alleen niet instellen na hoeveel keer overgaan want dat moet via Telefoon instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
@einsteintina

Bel 0900-0244 en kies voor de opties die je brengt bij IPB opzeggingen. Verwijs ze hier naar artikel 25.2 van de algemene voorwaarden die je hier kan vinden. http://www.kpn.com/Sitevo...en-InternetPlusBellen.htm

25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.

Officieel gezien zijn de nieuwe voorwaarden ook voor de oude klanten van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:36

K4F

We hadden hier ook Planet, tot gisteren, even naar de mensen in antwerpen gebelt zoals in vorige delen beschreven staat, opgezegd en ben er van af. Contract verliep pas in aug. 2009.

Was ik jou zou ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Thx guys! It worked :D
10 min. aan de foon van de klantenservice opzeglijn gehangen en omdat het Telfort is, wordt het nog wat makkelijker overgenomen en per 13 oktober zijn we geen abonnee meer bij KPN :)

Echt suf dat het gewoon nog een extra belletje kost om het te regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:46
Jan-E schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:25:
KPN-ers moeten tegenwoordig op op Maranello inloggen:
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

Inlognaam: deel voor @kpnplanet.nl van je hoofdaccount
Password: pw van je hoofdaccount
sinds gisteren kan ik niet meer inloggen op genoemde link. Ben sinds 15-8 overgestapt van Planet naar KPN en kon vorige week nog muteren. Ik heb geen andere gegevens hoeven invoeren en ook geen ander modem gekregen. internet en webmail werken gewoon nog wel.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ander modem etc krijg je ook niet. Je administratieve overstap naar kpn is waarschijnlijk verkeerd gegaan, bel hiervoor de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
trinite_t schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:10:
Ik heb bij kennissen IPB geinstalleerd, Het draait nu een paar weken, (waarvan 2 vakantie waren). Soms werkt het telefoneren nog niet helemaal goed, dan krijg je een soort ruis van de andere kant van de lijn, net als of er maar heel langzaam data door komt en je elke keer een stukje hoort.

Tweede probleem is dat veel nummers op de nummermelding het verkeerde nummer zijn of dat er getallen missen in het nummer.

Zijn hier mensen bekend mee?

Btw, het is een siemens box.
trinite_t schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:17:
[...]

Bekabeling is goed, splitter laat ik er straks wel even tussenuit halen. kijken of dat helpt.
Splitter is er tussen weg. Op de (draadloze) philips telefoon werkt het nog steeds niet lekker. Heb nu ook een losse nummermelder geprobeerd, deze doet het wel goed... :S

@Jan-E
Btw, de siemens box leek nog nieuw, zat iig helemaal in het plastic en was afgeplakt.
Had afgelopen weekend weer eens tijd om langs te gaan. Heb toen KPN (wonderlijk snel) aan de lijn gehad. Heeft verbinding getest (duurde dik 5 minuten) en kwam HD medewerker terug met mededeling dat de verbinding goed was. Daarna moest ik een modem reset doen.

Deze reset gedaan, waarna er iets kennelijk jammerlijk mis ging, aangezien telefonie het de volgende ochtend nog steeds niet deed. Toen modem maar eens herstart, fixte het probleem ook niet. Nieuwe harde reset (zonder hd aan de lijn te hebben) loste het niet telefonie probleem op. Hierna werkte ook opeens de nummermelder op de draadloze foon goed en de stottering bij het opnemen was ook weg... 8)7
Ik vraag me toch echt af wat er veranderd is dat het nu opeens wel goed werkt... Erg fijn als ze kennelijk wijzigingen doorvoeren, maar je niet vertellen wat ze nou veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:46
SCIxX schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:10:
Ander modem etc krijg je ook niet. Je administratieve overstap naar kpn is waarschijnlijk verkeerd gegaan, bel hiervoor de HD.
inderdaad blijkt het fout gegaan te zijn. Het pakket was gesloten. Via tech helpdesk en opzeggingen komt het allemaal weer goed (10 dagen). Gelukkig heb ik wel een werkend IPB en webmail.

• JB

JB

Cédric roelt!

Al iemand die wel zijn telefooninstellingen kan aanpassen bij dat maranello gebeuren? Krijg hier nog steeds de foutmelding:
Selecteer tenminste één telefoonnummer

Mijn boefje is liev!

• dazzling
JB schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:07:
Al iemand die wel zijn telefooninstellingen kan aanpassen bij dat maranello gebeuren? Krijg hier nog steeds de foutmelding:

[...]
Ja, ik kan daar wel telefoonaanpassingen doen.
Ik heb de volgende opties:

- nummerweergave
- nummerblokkeringen
- doorschakelen
- tel.nr. zichtbaar op de rekening van anderen

Ik zie echter nergens de optie Voicemail, dacht dat die ook hierbij zou moeten staan?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik heb recentelijk deze thead eens doorgelezen voor de Slim Bellen van mijn moeder.

Heb vandaag bij een tante haar IPB van KPN geinstalleerd nadat een nieuwe was opgestuurd. De oude die moet terug maar daar is niets over gezegd door de HD. Op het pakket staat een retouradres in Leidsendam. Is dat het adres waarnaar de modem teruggestuurd moet worden (ik meen me te herinneren dat gelezen te hebben)?

Ze heeft net als ik een Speedtouch 780 WL. Die werd automatitsch bijgewerkt naar versie 6.5.x.y na een belletje met de HD ( de gegevens moetsten nog naar de nieuwe modem geupload worden).

Mijn eigen modem staat nog op versie nummer 6.2.29.2. Aamgezien we wat aanloop problem met de modem lijken/leken te hebben will ik graag updaten naar de nieuwere firmware versie. Hoe kun je dat organiseren; bv door reset, uit en aan zetten, reboot van de modem etc? Of moet je afwachten? Ik heb KPN Premium (geen IPB dus).

• JB

JB

Cédric roelt!

Die word door KPN verstuurd, soms lukt het deze met een reset te forceren maar ben bang dat je zult moeten wachten tot de router deze automatisch krijgt.

Mijn boefje is liev!

• trinite_t
Is er op dit moment nog de mogelijkeheid om om je wlan uit te zetten op de box via kpn, zodat de instelling ook na een reset behouden blijft? Ik gebruik nl een eigen accesspoint. De laatste tijd nogal vaak een reset moeten doen om alles weer werkend te krijgen, en dan staat elke keer weer dat verrekte wlan aan (speedtouch).

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
JB schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:07:

[...]
Ik heb begrepen dat dat vooral bij Firefox gebeurd, probeer eens Internet Explorer.
Allicht dat het ook bij andere browsers dan Firefox voor komt?
dazzling schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:21:
[...]

Ja, ik kan daar wel telefoonaanpassingen doen.
Ik heb de volgende opties:

- nummerweergave
- nummerblokkeringen
- doorschakelen
- tel.nr. zichtbaar op de rekening van anderen

Ik zie echter nergens de optie Voicemail, dacht dat die ook hierbij zou moeten staan?
Bij de doorschakelingen het nummer 0842333 invullen.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat het woordje "voicemail" invullen ook werkt. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 10-09-2008 19:49 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Joen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:48:
[...]

Ik heb begrepen dat dat vooral bij Firefox gebeurd, probeer eens Internet Explorer.
Ik gebruik idd FF maar de vorige keer heb ik ook getest op IE7 maar geen resultaat en nu ligt die hele zooi er weer uit natuurlijk :/

Mijn boefje is liev!

• dazzling

[...]

Bij de doorschakelingen het nummer 0842333 invullen.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat het woordje "voicemail" invullen ook werkt. :P
heeeeee thanx :)

• SCIxX
trinite_t schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:41:
Is er op dit moment nog de mogelijkeheid om om je wlan uit te zetten op de box via kpn, zodat de instelling ook na een reset behouden blijft? Ik gebruik nl een eigen accesspoint. De laatste tijd nogal vaak een reset moeten doen om alles weer werkend te krijgen, en dan staat elke keer weer dat verrekte wlan aan (speedtouch).
Volgens mij kun je dit niet meer via je eigen omgeving doen. Laat je dit echter wijzigen door de HD of doe je het zelf via de webinterface dan zal het modem alleen herstarten, dus niet resetten.

• EricJH
  • Nu online
JB schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:32:
Die word door KPN verstuurd, soms lukt het deze met een reset te forceren maar ben bang dat je zult moeten wachten tot de router deze automatisch krijgt.
Bedoel je dan de harde reset (20 seconden het reset knopje indrukken)? Of werkt kortstondig het reset knopje indrukken ook?

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 10-09-2008 20:39 ]

• cowbell
  • Niet online
[...]

Ik heb het met verschillende browsers geprobeerd (waaronder Explorer). Allemaal exact dezelfde foutmelding. Het lijkt op een systeemfout bij KPN.

• SCIxX
EricJH schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:38:
[...]
Bedoel je dan de harde reset (20 seconden het reset knopje indrukken)? Of werkt kortstondig het reset knopje indrukken ook?
Harde rest dmv 15seconden de reset knop in te drukken.

• jkrah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11-2023
cowbell schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:52:
[...]

Ik heb het met verschillende browsers geprobeerd (waaronder Explorer). Allemaal exact dezelfde foutmelding. Het lijkt op een systeemfout bij KPN.
Bij mij werkt het alleen met IE, niet met FF (ik zie wel gegevens, maar die blauwe knoppen geven alleen foutmeldingen). Chrome heb ik niet eens geprobeerd..

• EricJH
  • Nu online
SCIxX schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:53:
[...]
Harde rest dmv 15seconden de reset knop in te drukken.
Ik heb vannacht twee keer een harde reset geprobeerd maar de software werd niet geupdate. Tenzijn iemand anders nog een suggestie heeft ga ik ervan uit dat het een kwestie van afwachten is tot het de goden behaagt de firmware te updaten.

Dan blijft de vraag nog open waarheen het gecrashte modem gestuurd moet worden. Is dat het adres in Leidsendam dat op het adreslabel van het pakket staat?

• cowbell
  • Niet online
jkrah schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:40:
[...]

Bij mij werkt het alleen met IE, niet met FF (ik zie wel gegevens, maar die blauwe knoppen geven alleen foutmeldingen). Chrome heb ik niet eens geprobeerd..
Dus als jij met IE op de blauwe knoppen klikt kom je bij de verschillende doorschakel instellingen?
Als je bij Poort instellingen kijkt, is jouw nummer dan te zien bij één van de twee poorten?

Welke foutmelding krijg jij met FF als je op de blauwe knoppen klikt?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-

[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 11-09-2008 14:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• jkrah
cowbell schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:30:
[...]

Dus als jij met IE op de blauwe knoppen klikt kom je bij de verschillende doorschakel instellingen?
Als je bij Poort instellingen kijkt, is jouw nummer dan te zien bij één van de twee poorten?

Welke foutmelding krijg jij met FF als je op de blauwe knoppen klikt?
vraag 1 zie: http://www.krah.nl/docs/wijzigen.jpg

IE: De andere knoppen geven alle doorschakel instellingen
http://www.krah.nl/docs/ie.jpg

Bij FF, op deze knop geen foutmelding, maar geen nummers op de twee ´dropdowns:
http://www.krah.nl/docs/ff.jpg
Mocht het niet correct laden kijk dan op http://www.krah.nl/docs/plaatjes.html

-Jeroen

[ Voor 15% gewijzigd door jkrah op 11-09-2008 16:11 ]

• cowbell
  • Niet online
Bedankt Jeroen!
Zie ik het goed dat jij 2 nummers hebt?
Ik heb 1 nummer en als ik naar "Telefoon instellingen" ga krijg ik deze pagina (zoals je ziet kan ik hier m'n nummer niet aanvinken). Ik ben benieuwd hoe deze pagina er bij jou uitziet. Staan er aanvink vakjes naast je nummers?

Klik ik vervolgens op "Voordeeloptie wijzigen" of "Nummer instellingen wijzigen" dan krijg ik in alle browsers deze foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Precies hetzelfde probleem heb ik zoals hierboven omschreven IE7 of FF maakt geen ruk verschil. Heb zelf trouwens ook 2 nummers één zo'n 084 dacht ik. Heb ik ooit aangevraagd om naar een computer te kunnen bellen maar aangezien de software die er bij hoorde ruk was nooit gebruikt dus daar zou het niet aan mogen liggen, of ging jouw gedachtegang niet daarheen cowbell?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
^
Ja, ik dacht dat het aantal nummers wellicht een oorzaak kon zijn. Blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrah
ja, dat krijg ik dus ook in FireFox, maar in IE en FF krijg ik dit dus als ik op telefooninstellingen klik: http://www.krah.nl/docs/telefooninstellingen.jpg (ik heb twee huisnummers en 1 virtueel (084) nummer).
En als ik dus in IE op ´nummer instellingen wijzigen´ klik krijg ik dit: http://www.krah.nl/docs/wijzigen.jpg. In FF krijg ik hetzelfde als jou.
En dat 084 nummer, is dus onbruikbaar. De software werkt ook nog alleen binnen Nederland. Dus als je in het buitenland zit in je hotelkamer en wil goedkoop bellen, werkt het dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door jkrah op 12-09-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrah
Even over iets anders. Ik was gisteravond een 180Mb bestand aan het uploaden naar een webdisk, Toen ging mijn Thompson IPB modem over de kop. Ik heb/had IPB via planet (Comfort). Daarna kon hij wel verbinding maken met de DSL, maar niet inloggen. Dat heeft zeker 30 minuten geduurt voordat dat weer lukte. Daarna is er zeker nog 2-3 keer een spontane reboot geweest. Die upload heb ik maar laten zitten. Dat lukte niet. Was er een storing gisteravond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
@ jkrah: Bedankt voor de screenshots. Ik begrijp dat jij oud Planet klant bent. Volgens mij doet dit probleem zich alleen voor bij KPN klanten. Die zijn immers gemigreerd naar het maranello systeem waar de Planet klanten al in stonden.
KPN schijnt op de hoogte te zijn en werkt aan een oplossing. Even afwachten maar. update: KPN is blijkbaar niet bewust dat Tel Instellingen alleen in IE7 (niet in Firefox e.a.) te wijzigen zijn. Dus ik vrees dat het nog wel even gaat duren voordat deze fout hersteld is...

Over je andere vraag: In het verleden heb ik een aantal keer grote bestanden probleemloos ge-upload met m'n Thompson. Misschien was er inderdaad iets in jouw regio? KPN storingsmeldingen

[ Voor 42% gewijzigd door cowbell op 03-10-2008 10:17 . Reden: contact gehad met KPN over probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrah
nee, niet echt. Wel in Hoofddorp (in de buurt), maar dat was later in de nacht.
Bedankt voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 21:06
Sinds gister middag lijkt onze experia box (Thompson) er helemaal mee zijn gestopt.Hij deelt geen ip adressen uit, broadcast geen wifi en ook handmatig een ip invullen doet niks, telefonie is ook dood. Als ik de experia installatie cd er indruk geeft deze ook aan dat deze de experiabox niet kan vinden. Stroom eraf, resetten (en dan even stroom eraf) helpt niet. Ik heb een oud modum uit de kast getrokken en deze aangesloten, en hier staat dat deze wel gewoon dsl verbinding heeft (ook op de experiabox branden deze lampjes nog wel). Maar omdat ik de inloggegevens voor de mxstream niet weet krijg ik natuurlijk geen WAN verbinding. Is er een manier om toch nog te kunnen internetten met mijn oude modum? want de KPN helpdesk zal vast niet kunnen helpen, en die monteur laat vast ook wel een week of wat op zich wachten (en wifi van de overburen is ***). Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
timleferink schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:20:
Sinds gister middag lijkt onze experia box (Thompson) er helemaal mee zijn gestopt.Hij deelt geen ip adressen uit, broadcast geen wifi en ook handmatig een ip invullen doet niks, telefonie is ook dood. Als ik de experia installatie cd er indruk geeft deze ook aan dat deze de experiabox niet kan vinden. Stroom eraf, resetten (en dan even stroom eraf) helpt niet. Ik heb een oud modum uit de kast getrokken en deze aangesloten, en hier staat dat deze wel gewoon dsl verbinding heeft (ook op de experiabox branden deze lampjes nog wel). Maar omdat ik de inloggegevens voor de mxstream niet weet krijg ik natuurlijk geen WAN verbinding. Is er een manier om toch nog te kunnen internetten met mijn oude modum? want de KPN helpdesk zal vast niet kunnen helpen, en die monteur laat vast ook wel een week of wat op zich wachten (en wifi van de overburen is ***). Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Modem minimaal uur uit gehad? Een reset terwijl EB aan is en blijft staan? Methode die jij beschrijft brengt het apparaat nl vaak in recovery-mode.
Als het apparaat daarna ook niet reageert wordt het tijd voor een belletje. Een vervangende box kan toegestuurd worden of een monteur kan het apparaat voor je hertellen/vervangen.
Inloggegevens voor direct-adsl:
kpn@direct-adsl + kpn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Loekie schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:53:
[...]

Modem minimaal uur uit gehad? Een reset terwijl EB aan is en blijft staan? Methode die jij beschrijft brengt het apparaat nl vaak in recovery-mode.
Als het apparaat daarna ook niet reageert wordt het tijd voor een belletje. Een vervangende box kan toegestuurd worden of een monteur kan het apparaat voor je hertellen/vervangen.
Inloggegevens voor direct-adsl:
kpn@direct-adsl + kpn.
Ja ook gereset als deze aan is. Tijd van de stroom afgehad en weer geporbeerd. Toen van de stroom af, minuut het reset gaatje inhouden en en uur laten liggen en ook niks. Als ik hem reset terwijl hij aan is, gebeurt er niks, de lampjes blijven stug branden en het lijkt niet of hij opnieuw verbinding probeert te maken. Bij die inloggegevens, is daar de gebruikersnaam "kpn@direct-adsl" en het wachtwoord "kpn"? dan zal ik dat vanmiddag eens testen. Bedankt voor je reply, ik zal vanmiddag KPN een telefoontje geven.

[ Voor 7% gewijzigd door timleferink op 15-09-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169818

K4F schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:12:
We hadden hier ook Planet, tot gisteren, even naar de mensen in antwerpen gebelt zoals in vorige delen beschreven staat, opgezegd en ben er van af. Contract verliep pas in aug. 2009.

Was ik jou zou ik dat eens proberen.
Mag ik vragen naar welk nummer in antwerpen jij dan hebt gebeld?
Wij zitten hier namelijk ook met een hoop problemen, maar wanneer ik het nummer 09001905 bel, wat gegeven is in andere topics. Wordt mij via een computerstem duidelijk gemaakt dat dit servicenummer niet meer in gebruik is en vervolgens wordt ik doorverwezen naar het reguliere klantenservice nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 11:12
gewoon het algemene nummer bellen. afdeling retentie zit voor een deel in antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
timleferink schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:42:
[...]

Ja ook gereset als deze aan is. Tijd van de stroom afgehad en weer geporbeerd. Toen van de stroom af, minuut het reset gaatje inhouden en en uur laten liggen en ook niks. Als ik hem reset terwijl hij aan is, gebeurt er niks, de lampjes blijven stug branden en het lijkt niet of hij opnieuw verbinding probeert te maken. Bij die inloggegevens, is daar de gebruikersnaam "kpn@direct-adsl" en het wachtwoord "kpn"? dan zal ik dat vanmiddag eens testen. Bedankt voor je reply, ik zal vanmiddag KPN een telefoontje geven.
Ik weet niet voor hoever ik de helpdesk moet geloven, en wil hier ook geen paniek zaaien, maar een hd medewerker heeft mij eens gezegd dat als je de reset knop echt te lang inhoud (minuut vind ik nogal lang voor iets wat aan 20 seconden genoeg heeft), dat dan je box gewist wordt, en deze niet meer dan een leeg stuk plastic is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Nou, ik heb eerst geprobeerd met 1x indrukken, toen een seconde of 20. en toen nog 10x stroom erop opnieuw op. En toen dat niet werkte heb ik de tijden verlengt :P. Maar ik heb gebeld om 16.14 en ze hebben een support ticket aangemaakt als het goed is, maar nog geen telefoon gekregen. Volgends de helpdesk dame stond het modum op 'busy'. En sinds dat dat ding de hele nacht aan heeft gestaan (geen pc aan, geen wifi zichtbaar) lijkt het me dat er wat mis is. Maar ik kan gelukkig weer internetten met het oude modum :) draadloos kan ik wel even missen. Loekie bedankt daarvoor :) (WiFi van de buurman was zo zwak dat ik half op de bank moest leunen, niet erg practisch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Oke, vanmorgen om 7,45 belde de KPN me weer terug op m'n mobiel. Ze kwamen die middag al langs en er zit een nieuwe experiabox achter. Alles werkt weer mooi :)

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste