Mijn ouders hebben vanaf december 2006 IPB, ondanks de kleine telefoonprobleempjes in het begin, verder geen problemen gehad.
Nu willen we overstappen naar Telfort (goedkoper, dus leuker

) vraag op 31 juli na bij een primafoon medewerker of ik IPB gewoon kan opzeggen.
Antwoord medewerker: 'Ja hoor, je hebt alleen maar een maand opzegtermijn'
Fijn
Dus ik vraag op 9 augustus j.l. Telfort aan, stuur 11 augustus een brief naar KPN dat we het abonnement willen opzeggen en dat ze hier even een bevestiging van willen sturen.
Ondertussen ontvangen we de inloggegevens + modem van Telfort en staat de orderstatus op 'Technische oplevering'.
Maar... nog niets van KPN gehoord... Dus maar mailen met de klantenservice en wordt ik net gebeld:
'Weet u dat uw abonnement pas op 18 december 2008 afloopt? Dus u kunt niet per 1 oktober over, staat in de algemene voorwaarden.'
WTF?! Dus ik net kijken in de algemene voorwaarde voor abonnementen afgesloten voor 1 augustus 2007, artikel 20.1 staat idd dat het elk jaar stilzwijgend wordt verlengd...
Maar goed... mijn ouders hun abonnement is vernieuwd / verlengd na 1 augustus 2007 (namelijk december 2007), is het dan raar om te denken dat je maar 1 maand opzegtermijn heb?
Zoals in de voorwaarden na 1 augustus 2007 staat in 4.1 dat je het na een jaar elke maand kan opzeggen...
Advies van klantenservice was: 'Telfort zal vast uw aanvraag afkeuren als het niet wordt oversloten'
Ja en waarom hebben we dan alle gegevens en modemzooi al?!
Iemand advies wat te doen?