Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
bleh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:08:
Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.

links = wled
rechts = normaal

http://www.bubbleshare.com/album/328248

veel plezier er mee :)
Dank je wel! Het verschil is groter dan ik dacht... :)
quote:
Yellowpete schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:33:
[...]

Xp
- Extern scherm: energiebesparing --> 4 a 4.5 uur (Dit valt mij zelf vies tegen in vergelijking met vista)
- Energiebesparing --> 4 uur
- Performance --> 2.5 a 3 uur
Zo vreemd :?
Op mijn Acer TM 8104 gaat XP een uur langer mee dan Vista...

Elena.Alasea wijzigde dit bericht 02-03-2008 20:36 (33%)

quote:
bleh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:08:
Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.

links = wled
rechts = normaal

http://www.bubbleshare.com/album/328248

veel plezier er mee :)
Dan ben ik blij dat ik voor de 'normale' versie gekozen te hebben, ik vind de wled veels te fel. Of komt dit door de foto?

weet iemand misschien wel, hoe of waarom XP de brightness van het beeldscherm niet om laag brengt wanneer die in de energie besparende stand staat?

-=PLACEBO=-

quote:
Yellowpete schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:37:
[...]

Dan ben ik blij dat ik voor de 'normale' versie gekozen te hebben, ik vind de wled veels te fel. Of komt dit door de foto?
Dit kun je per energiestand aangeven, of handmatig met Fn-pijltjes.

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

quote:
FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:34:
[...]

Geboot van de vista cd, alle partities verwijderd, vista installeren en nadien MD niet geinstalleerd.
Ah, je hebt het hele Media Direct gedoe er toch af gegooid ?
Was dit trouwens ook geen XP embedded ?

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

quote:
EZryder schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:59:
Ik heb mijn m1330 nu ongeveer 2 weken binnen, alleen heeft hij last van een cpu whine! Dit is echt super irritant en vooral als je in een wat stille omgeving zit. De C4 slaapstand uitzetten helpt wel wat, maar ik hoor hem nog steeds!
Ik ben reeds overgeschakeld van Vista naar XP wat het geluid van de cpu totaal veranderde, van een continue piep naar kortere piepen tijdens belasting.

Ik zou toch mijn cpu willen vervangen, maar nu die penryn uit zijn, zou ik graag die erin willen hebben. Dus mijn vraag is...
Zou het mogelijk zijn om mijn huidige cpu (T7500) te laten vervangen voor een penryn?
ja je kan (eventueel zelf) je processor vervangen door een penryn, maar het is zeer de vraag of dat de 'cpu whine' zal oplossen. het is namelijk niet de cpu zelf die het geluid maakt, maar het gevolg van de hele electronische lus die anders doorlopen wordt onder verschillende belasting. hoogstwaarschijnlijk iets van weerstandjes die op een andere frequentie resoneren omdat ze daar niet goed op zijn afgestemd of zijn geplaatst, wat vervolgens weer wordt op-/overgenomen door andere componenten. ik ben zelf niet zo heel technisch onderlegd, maar ik weet zo goed als zeker dat het vooral met de layout van het bord en interferentie e.d., te maken heeft, en niet met de processor zelf.

xp hanteert ander energiebeheer dan vista, dat heeft dus weer andere gevolgen voor de electronische loop. linux doet het weer anders, ik heb hier op ubuntu op netstroom bijvoorbeeld helemaal geen whine, en op batterij een hele lichte (onder vista was het geluid echt niet te harden).

De WLED is maar een heeel klein btje dunner, maar wel mooi fel.
als ik naar de eerste foto kijk, lijkt het net of de linker juist donkerder is. Komt dit door de kijkhoek?
heeft de WLED een minder grote kijkhoek dan de gewone?

Wat is bij jullie de temperatuur van het moederbord? Ik zit namelijk op 81 graden :S

Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen)

Het is in ieder geval geen software issue, inmiddels de complete computer leeggehaald en vista schoon geinstalleerd.

amokjeeh wijzigde dit bericht 04-03-2008 23:55 (26%)

Reg. datum: 21 januari 2004

Weet iemand hoe je een witte 1330 kan bestellen?

quote:
amokjeeh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:50:
Wat is bij jullie de temperatuur van het moederbord? Ik zit namelijk op 81 graden :S

Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen

Het is in ieder geval geen software issue, inmiddels de complete computer leeggehaald en vista schoon geinstalleerd.
Heb je geen garantie ? Want dat is echt niet normaal... Ik spreek niet over temperatuur van het MB, maar wel over BSOD's en de strepen...

quote:
Petervanakelyen schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Heb je geen garantie ? Want dat is echt niet normaal... Ik spreek niet over temperatuur van het MB, maar wel over BSOD's en de strepen...
Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots ;)).
Hier trouwens nog wat voorbeelden :)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/05/1204729204-640.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/05/1204729302-540.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/05/1204729416-580.jpg

nee is ook een antwoord!

quote:
amokjeeh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:50:

Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen)

Dit zou wel eens een moederbord probleem kunnen zijn. Kwestie van onze Ierse/Amerikaanse vrienden bellen (Dell XPS Support line 020 - 674 4594) en na een engels gesprekje komt dan een mannetje van Dell langs om het defecte onderdeel te vervangen! Zo is mijn moederbord onlangs ook verwisseld en sindsdien loopt de boel als een zonnetje!

quote:
amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots ;)).
Ik had exact hetzelfde probleem, tenminste.. de eerste keer was het onder windows maar toen ik opnieuw opstarte zag ik het nog steeds en starte hij ook niet meer op.
Dell gebeld en de volgende dag is het moederbord vervangen, alle problemen zijn sindsdien opgelost.

Canon 400D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | fotos

Zijn er hier mensen die géén CPU Whine hebben?, schijnbaar een veelvoorkomend probleem bij core2duo processors, blijkbaar heeft apple hier ook last van gehad maar hebben dit gefixed met een andere mobo?

Naar mijn weten heeft Dell nog geen dergelijk oplossing (het is wel op te lossen door een programma te installen om te voorkomen dat hij in C3/C4 mode valt, dit uiteraard ten koste van batterylife & warmere CPU) :(

Reg. datum: 29 maart 2003

Dit gaat waarschijnlijk mijn eerste laptop worden. Het formaat en het design spreken me vooral aan.

Maar ik kom er niet echt uit met het configureren op de website. Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T8100 (2.10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
13,3-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) WLED-scherm (300 nit) met TrueLife™
Biometrische vingerafdruklezer
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
200GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast 8x dvd+/-rw -station met dunne laadsleuf, inclusief software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Externe 56K/V90-modem (USB) inclusief kabel en adapter – Nederlands

Totaalprijs: ¤ 1.221,81

Dit is met de standaard 10% korting, die nog tot woensdag geldig is. En daarbovenop nog 5 % korting (P5L9NZN50SG53W), die tot 31 oktober geldig is en ook nog + gratis verzendkosten (ook tot woensdag geldig).

Er zijn nog een paar dingen waarover ik twijfel:
De processor T8100 is de goedkoopste die ik kan kiezen, met de 3e standaard configuratie (1e en 2e configuratie komt duurder uit, met zelfde specs). Dit is zeker een nieuwe cpu (Penryn’s als ik topic goed gelezen heb)? Want deze zie ik nergens besproken worden in deze en de vorige topics. Ik heb hier weinig verstand van en weet dus ook niet hoe goed deze cpu is in verhouding met andere cpu’s. Maar de T8100 is toch ongeveer gelijk aan of sneller dan de T7500 toch (ondanks een kleiner cache en 0.1 GHz lagere speed)?
Dacht er ook aan om anders de T8300 te nemen voor ¤ 36,- extra, geeft dit veel prestatiewinst en daartegenover niet veel minder accuduur? Als accuduur hierdoor niet veel minder wordt wil ik die namelijk wel nemen. Alleen als ik die selecteer krijg ik een error, dat ik een AC Adapter 90W - 3 Pin moet nemen (stomme vraag: past die wel in een normaal stopcontact?), als ik die eenmaal geselecteerd heb krijg ik de volgende error: The selection - Nederlandse documentatie met Europese stroomkabel is incompatible with Voeding. Lijkt me niet ernstig, maar ik krijg hem niet weg.

Ik wou in de eerste instantie voor een WLED scherm gaan, maar als ik die kies krijg ik de melding dat dit de levering vertraagt met 4 weken. Klopt dit wel? Want dit vind ik wel heel lang, een week extra had ik nog niet erg gevonden, maar 4 weken :s.

Jammer genoeg kan je geen rode behuizing kiezen met deze specs, denk dat ik dan uiteindelijk toch voor de zwarte ga.

Met deze configuratie is de accuduur wel langer dan 4 uur toch (met standaard internet/office gebruik)? Aangezien veel mensen met de 6-cel al bijna 4 uur halen. Want als verschil niet groot is kan ik denk ik beter voor de 6-cell gaan.

Verder ben ik ook van plan om deze laptop op de naam van mijn ouders bedrijf (waar ik ook werk) te kopen, zodat we de BTW kunnen aftrekken van de omzetbelasting :), maar als ik op de site via de kleine & middelgrote bedrijven manier samenstel kom ik wel duurder uit (of ik moet iets verkeerds doen), dus ik kan denk ik beter gewoon via de consumenten manier bestellen. Maar het lijkt me dus slim om de laptop te gaan bestellen voor aanstaande woensdag, aangezien de korting en gratis leveringskosten dan niet meer gelden.

Met die kortingen lijkt me dit wel een goede samenstelling voor die prijs. Als men antwoorden/advies kan geven op bovenstaande vragen. Dan kan ik eindelijk de knoop doorhakken en snel bestellen. En als men nog meer/andere kortingcoupons weten mag je die natuurlijk delen :).

Alvast bedankt.

quote:
amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou toch het MB maar laten vervangen, als ik dat zie _/-\o_

offtopic:
Dacht dat het eerste screenshot een nieuwe versie van Vista Aero was ofzo :)

nee is ook een antwoord!

quote:
ZetaStyle schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:14:
Zijn er hier mensen die géén CPU Whine hebben?, schijnbaar een veelvoorkomend probleem bij core2duo processors, blijkbaar heeft apple hier ook last van gehad maar hebben dit gefixed met een andere mobo?

Naar mijn weten heeft Dell nog geen dergelijk oplossing (het is wel op te lossen door een programma te installen om te voorkomen dat hij in C3/C4 mode valt, dit uiteraard ten koste van batterylife & warmere CPU) :(
Hier een whine loze M1330 bezitter. Zowiezo vind ik het apparaat erg stil. Je hoort de harddisk een beetje draaien als het echt heel stil is. (gebeurt zelden met een zoon van 6 maanden in huis :D )

Ik heb een inmiddels niet meer te bestellen T7100...

Zie http://youtube.com/watch?v=ErkhU2qK-fM
Welliswaar op een M 65 maar het is precies hetzelfde probleem op de XPS 1330.

Officiële oplossing van Dell:
http://support.dell.com/s...0A55176204&doclang=en

I quote:
"Enable bus mastering devices, such as the onboard Bluetooth radio, to prevent the processor from entering the C3 power state. This prevents the intermittent, high-frequency buzzing noise from occurring. However, when the system is running on battery only, the battery's operational time is reduced."

Noem ik niet echt een aanvaardbare oplossing..

ZetaStyle wijzigde dit bericht 10-03-2008 02:12 (30%)

quote:
Petervanakelyen schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Ik zou toch het MB maar laten vervangen, als ik dat zie _/-\o_

offtopic:
Dacht dat het eerste screenshot een nieuwe versie van Vista Aero was ofzo :)
En om half tien stond Dell op de stoep en om kwart over tien was het moederbord, cardreader, slot voor de ab en het afdekklepje met de ledjes vervangen. _/-\o_

Laptop werkt weer als een zonnetje en de whine is zo goed als verdwenen, tumbs up for Dell!

Reg. datum: 26 oktober 2005

yo xileS, bedankt voor je code (P5L9NZN50SG53W) :)

ik had hem besteld voordat ik die code las,...een T8100 met 3GB intern. Nu kon ik telefonisch mijn order veranderen naar een T8300 met 4GB en een 200GB 7200rpm schijf voor hetzelfde geld.

het is idd raar dat je onmogelijk voor een T8300 of hoger kunt kiezen online omdat ie dan gaat zeuren, echter heb ik het vandaag aangegeven aan de technische dienst die er niet van op de hoogte was en aan de manager verkoop die er ook niet op de hoogte van was dus misschien wordt het wel gefixt :)

j005t thanks voor je reactie. Ik ben dus niet de enige met die errors :). Ik heb vandaag weer hetzelfde configuratie als hierboven samengesteld op dell, maar tot mijn verbazing kom ik nu op ¤ 1.250,87 (gister was het ¤ 1.221,81) inclusief dezelfde kortingen, daar gaan de gratis verzendkosten :'(.

Maar ik ben ook van plan om die T8300 te nemen, kost namelijk niet veel extra. Alleen die 4 GB geheugen, dat heeft toch geen zin met vista 32 bit (ik wil denk ik zelf xp erop gaan zetten)? Maar toch wel lkr als gratis is :P. Kan je trouwens even posten wat je precies besteld hebt en voor welke prijs? En misschien ook even vermelden hoe je het voor elkaar hebt gekregen om die upgrades voor hetzelfde geld te krijgen, dan ga ik het ook even proberen :P

Trouwens morgen is toch die laatste dag om in aanmerking te komen voor die standaard 10% korting en verzendkosten? Er staat namelijk: vervalt woensdag 12 maart 2008, dus neem aan dat die woensdag niet meer geldt.

Hopelijk ben ik morgen of anders overmorgen op tijd thuis, dan ga ik ook even bellen. Gelijk even informeren hoe het zit met die levertijd van wled schermen, want als ik die kies op de site komt er 4 weken levertijd bij. Dat vind ik wel heel erg lang, maar toch wil ik die graag hebben.

Ik zie nu ook dat ik bij me vorige post te veel vragen in 1 keer heb gesteld :P. Misschien vandaar dat er nog niemand echt op geantwoord heeft, maar zou het toch fijn vinden als 1 of meer vragen beantwoord kunnen worden. Maar ik ga morgen/overmorgen zowiezo proberen te bellen.

Edit: volgens mij zijn de standaard kortingen en gratis verzendkosten woensdag nog wel geldig, want er staat nog 2 dagen op de site..

xileS wijzigde dit bericht 11-03-2008 00:27 (5%)

ik heb een uiterste leverdatum van 8 april, Dat is in het minst gunstigste geval volgens de verkoper. Dus kan altijd eerder.

de 8100 met 3GB was iets van 1250 zonder die code van 5% korting. Met code en 8300 en 4GB was het 1260 ofzo, weet niet meer zeker maar zoiets.

Je moet gewoon bellen, 10x handiger en je kan altijd meer regelen dan met zo'n geautomatiseerder computer systeem.

Dat WLED scherm is echt wel de moeite waard. De laptop wordt dunner, de accu gaat langer mee en de kwaliteit van de kleuren/helderheid overall is beter maar je moet wel langer wachten. Het is een win/win/win/verlies situatie.

Edit: ik had wel de 7200rpm schijf erbij die is 45 euro meer dacht ik dus van mij was 1220 ofzo met jou comfiguratie.

j005t wijzigde dit bericht 11-03-2008 17:55 (8%)

Die van mij is vandaag toegekomen!
Weekje en 2 dagen wachten, viel best wel mee :)

Op eerste zicht: heel mooi beestje... Nu 64bit Vista aan het voorbereiden (lees: inkrimpen), en daarna uitzoeken hoe snel een SSD met Penryn precies is...

Edit:
64 bit vista: 12 seconden vanaf het lopende balkje tot full desktop, 21 seconden vanaf het drukken op de "aan" knop _/-\o_

Elena.Alasea wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:09 (21%)

Net gebeld, maar kon niet meer worden geholpen, moet morgen terugbellen.

Ik wil een aantal dingen aanpassen (heb gister even snel een standaardconfiguratie besteld). En gelijk gebruik maken van de nieuwe coupon van 15% korting (0QHZWCJB?V1B0T). Standaard geloof ik ook nog ¤120,- korting en ook nog gratis verzendkosten. Upgrades zijn wel duurder geworden, maar met die nieuwe kortingen kom je alsnog goedkoper uit.

Ik had nog een paar vraagjes:
Ben van plan om die T8300 (is toch Penryn?) te bestellen, maar werkt die Penryn cpu nou icm met Windows XP, want ben denk ik van plan om XP erop te gaan zetten. Kwam namelijk net toevallig een paar berichten tegen dat die combinatie niet goed of niet zou werken.

Ik wil misschien ook 4GB geheugen nemen ipv 3GB, want er zijn geloof ik niet veel extra kosten aan verbonden. Maar ik heb gelezen dat 4GB geheugen in XP 32bit maar 3GB geugen zal worden benut. Betekend dit dan ook dat die 4GB geheugen helemaal geen voordelen zal geven ipv van een 3GB (in snelheid ofzo)? Of zal een 4Gb geheugen alleen maar nadelen leveren voor de accuduur? Want als 4GB geen voordelen heeft, maar alleen maar minder accuduur, ga ik die natuurlijk niet nemen. Ben namelijk ook niet van plan om 64bit te gaan draaien.

Misschien dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt,

de laatste tijd merk ik dat mijn laptop regelmatig niet in sluimerstand wil gaan. Hij sluit windows af en blijft gewoon draaien. Enige oplossing is lang op de on/off duwen.

ook kan ik de schermhelderheid niet meer aanpassen na de standby.

quote:
xileS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:58:
Net gebeld, maar kon niet meer worden geholpen, moet morgen terugbellen.

Ik wil een aantal dingen aanpassen (heb gister even snel een standaardconfiguratie besteld). En gelijk gebruik maken van de nieuwe coupon van 15% korting (0QHZWCJB?V1B0T). Standaard geloof ik ook nog ¤120,- korting en ook nog gratis verzendkosten. Upgrades zijn wel duurder geworden, maar met die nieuwe kortingen kom je alsnog goedkoper uit.

Ik had nog een paar vraagjes:
Ben van plan om die T8300 (is toch Penryn?) te bestellen, maar werkt die Penryn cpu nou icm met Windows XP, want ben denk ik van plan om XP erop te gaan zetten. Kwam namelijk net toevallig een paar berichten tegen dat die combinatie niet goed of niet zou werken.

Ik wil misschien ook 4GB geheugen nemen ipv 3GB, want er zijn geloof ik niet veel extra kosten aan verbonden. Maar ik heb gelezen dat 4GB geheugen in XP 32bit maar 3GB geugen zal worden benut. Betekend dit dan ook dat die 4GB geheugen helemaal geen voordelen zal geven ipv van een 3GB (in snelheid ofzo)? Of zal een 4Gb geheugen alleen maar nadelen leveren voor de accuduur? Want als 4GB geen voordelen heeft, maar alleen maar minder accuduur, ga ik die natuurlijk niet nemen. Ben namelijk ook niet van plan om 64bit te gaan draaien.

Misschien dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt,
waar haal jij die codes vandaan joh? die zijn verdraaid handig.

antwoorden op je vragen: ja de penryn cpu werkt prima onder xp, nee de 4gb wordt niet volledig bennut door 32bit os'en maar 3,5GB ofzo weet niet precies. Ik heb het gekozenpuur voor de toekomst, 2x2gb is toch net iets meer futureproof. Ik zie niet zo snel 4GB reepjes komen voor de laptop. (betaalbaar) dus 4GB blijft lang de max denk ik. Accuduur scheelt het sowieso niet. Een 1GB reep heeft evenveel stroom nodig als een 2GB reep.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws