Reg. datum: 28 februari 2008
Dank je wel! Het verschil is groter dan ik dacht...quote:
Zo vreemdquote:
Op mijn Acer TM 8104 gaat XP een uur langer mee dan Vista...
Elena.Alasea wijzigde dit bericht 02-03-2008 20:36 (33%)
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Dank je wel! Het verschil is groter dan ik dacht...quote:bleh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:08:
Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.
links = wled
rechts = normaal
http://www.bubbleshare.com/album/328248
veel plezier er mee
Zo vreemdquote:Yellowpete schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:33:
[...]
Xp
- Extern scherm: energiebesparing --> 4 a 4.5 uur (Dit valt mij zelf vies tegen in vergelijking met vista)
- Energiebesparing --> 4 uur
- Performance --> 2.5 a 3 uur
Elena.Alasea wijzigde dit bericht 02-03-2008 20:36 (33%)
Dan ben ik blij dat ik voor de 'normale' versie gekozen te hebben, ik vind de wled veels te fel. Of komt dit door de foto?quote:bleh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:08:
Ik heb wat foto's genomen van 2 xps laptops samen. 1 daarvan is wled, de andere is een gewone m1330.
links = wled
rechts = normaal
http://www.bubbleshare.com/album/328248
veel plezier er mee
Dit kun je per energiestand aangeven, of handmatig met Fn-pijltjes.quote:Yellowpete schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:37:
[...]
Dan ben ik blij dat ik voor de 'normale' versie gekozen te hebben, ik vind de wled veels te fel. Of komt dit door de foto?
Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?
Ah, je hebt het hele Media Direct gedoe er toch af gegooid ?quote:FezzFest schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:34:
[...]
Geboot van de vista cd, alle partities verwijderd, vista installeren en nadien MD niet geinstalleerd.
Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs
ja je kan (eventueel zelf) je processor vervangen door een penryn, maar het is zeer de vraag of dat de 'cpu whine' zal oplossen. het is namelijk niet de cpu zelf die het geluid maakt, maar het gevolg van de hele electronische lus die anders doorlopen wordt onder verschillende belasting. hoogstwaarschijnlijk iets van weerstandjes die op een andere frequentie resoneren omdat ze daar niet goed op zijn afgestemd of zijn geplaatst, wat vervolgens weer wordt op-/overgenomen door andere componenten. ik ben zelf niet zo heel technisch onderlegd, maar ik weet zo goed als zeker dat het vooral met de layout van het bord en interferentie e.d., te maken heeft, en niet met de processor zelf.quote:EZryder schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:59:
Ik heb mijn m1330 nu ongeveer 2 weken binnen, alleen heeft hij last van een cpu whine! Dit is echt super irritant en vooral als je in een wat stille omgeving zit. De C4 slaapstand uitzetten helpt wel wat, maar ik hoor hem nog steeds!
Ik ben reeds overgeschakeld van Vista naar XP wat het geluid van de cpu totaal veranderde, van een continue piep naar kortere piepen tijdens belasting.
Ik zou toch mijn cpu willen vervangen, maar nu die penryn uit zijn, zou ik graag die erin willen hebben. Dus mijn vraag is...
Zou het mogelijk zijn om mijn huidige cpu (T7500) te laten vervangen voor een penryn?
amokjeeh wijzigde dit bericht 04-03-2008 23:55 (26%)
Heb je geen garantie ? Want dat is echt niet normaal... Ik spreek niet over temperatuur van het MB, maar wel over BSOD's en de strepen...quote:amokjeeh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:50:
Wat is bij jullie de temperatuur van het moederbord? Ik zit namelijk op 81 graden
Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen
Het is in ieder geval geen software issue, inmiddels de complete computer leeggehaald en vista schoon geinstalleerd.
Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trotsquote:Petervanakelyen schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:32:
[...]
Heb je geen garantie ? Want dat is echt niet normaal... Ik spreek niet over temperatuur van het MB, maar wel over BSOD's en de strepen...

Dit zou wel eens een moederbord probleem kunnen zijn. Kwestie van onze Ierse/Amerikaanse vrienden bellen (Dell XPS Support line 020 - 674 4594) en na een engels gesprekje komt dan een mannetje van Dell langs om het defecte onderdeel te vervangen! Zo is mijn moederbord onlangs ook verwisseld en sindsdien loopt de boel als een zonnetje!quote:amokjeeh schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:50:
Wat is bij jullie de temperatuur van het moederbord? Ik zit namelijk op 81 graden
Ik heb hier allemaal vage problemen: computer "hangt" ineens, opbouw van gele strepen in beeld, bluescreens en meteen na de herstart een scherm wat zich vanaf links begint te vullen met witte strepen. Na een aantal herstarts werkt het systeem vervolgens weer. (daarna hangt ie na een paar minuten tot 2 uur incl. gele strepen)
Het is in ieder geval geen software issue, inmiddels de complete computer leeggehaald en vista schoon geinstalleerd.
Ik had exact hetzelfde probleem, tenminste.. de eerste keer was het onder windows maar toen ik opnieuw opstarte zag ik het nog steeds en starte hij ook niet meer op.quote:amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]
Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots).
Hier trouwens nog wat voorbeelden
Canon 400D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | fotos
Ik zou toch het MB maar laten vervangen, als ik dat ziequote:amokjeeh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 16:12:
[...]
Ja wel garantie, maar probeer alles uit te sluiten voordat ik iemand langs laat komen. (iets met trots).
Hier trouwens nog wat voorbeelden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een whine loze M1330 bezitter. Zowiezo vind ik het apparaat erg stil. Je hoort de harddisk een beetje draaien als het echt heel stil is. (gebeurt zelden met een zoon van 6 maanden in huisquote:ZetaStyle schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:14:
Zijn er hier mensen die géén CPU Whine hebben?, schijnbaar een veelvoorkomend probleem bij core2duo processors, blijkbaar heeft apple hier ook last van gehad maar hebben dit gefixed met een andere mobo?
Naar mijn weten heeft Dell nog geen dergelijk oplossing (het is wel op te lossen door een programma te installen om te voorkomen dat hij in C3/C4 mode valt, dit uiteraard ten koste van batterylife & warmere CPU)
ZetaStyle wijzigde dit bericht 10-03-2008 02:12 (30%)
En om half tien stond Dell op de stoep en om kwart over tien was het moederbord, cardreader, slot voor de ab en het afdekklepje met de ledjes vervangen.quote:Petervanakelyen schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:53:
[...]
Ik zou toch het MB maar laten vervangen, als ik dat zie![]()
offtopic:
Dacht dat het eerste screenshot een nieuwe versie van Vista Aero was ofzo
xileS wijzigde dit bericht 11-03-2008 00:27 (5%)
j005t wijzigde dit bericht 11-03-2008 17:55 (8%)
Elena.Alasea wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:09 (21%)
waar haal jij die codes vandaan joh? die zijn verdraaid handig.quote:xileS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:58:
Net gebeld, maar kon niet meer worden geholpen, moet morgen terugbellen.
Ik wil een aantal dingen aanpassen (heb gister even snel een standaardconfiguratie besteld). En gelijk gebruik maken van de nieuwe coupon van 15% korting (0QHZWCJB?V1B0T). Standaard geloof ik ook nog ¤120,- korting en ook nog gratis verzendkosten. Upgrades zijn wel duurder geworden, maar met die nieuwe kortingen kom je alsnog goedkoper uit.
Ik had nog een paar vraagjes:
Ben van plan om die T8300 (is toch Penryn?) te bestellen, maar werkt die Penryn cpu nou icm met Windows XP, want ben denk ik van plan om XP erop te gaan zetten. Kwam namelijk net toevallig een paar berichten tegen dat die combinatie niet goed of niet zou werken.
Ik wil misschien ook 4GB geheugen nemen ipv 3GB, want er zijn geloof ik niet veel extra kosten aan verbonden. Maar ik heb gelezen dat 4GB geheugen in XP 32bit maar 3GB geugen zal worden benut. Betekend dit dan ook dat die 4GB geheugen helemaal geen voordelen zal geven ipv van een 3GB (in snelheid ofzo)? Of zal een 4Gb geheugen alleen maar nadelen leveren voor de accuduur? Want als 4GB geen voordelen heeft, maar alleen maar minder accuduur, ga ik die natuurlijk niet nemen. Ben namelijk ook niet van plan om 64bit te gaan draaien.
Misschien dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden.
Alvast bedankt,
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos