Reg. datum: 05 november 2007
[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 55
Owkee, daar ben ik weer!
Laptop is (zoals ik al verwachtte) op maandag volledig uit elkaar geweest. Het mannetje van Carpac heeft het weer helemaal gefikst. De dubbel geleverde batterij heb ik netjes terug gestuurd in de doos waarin hij kwam. Ik vond het wel vaag dat het retouradres zo onduidelijk was, maar het stond er wel op. Nu komt het leuke.
De buurvrouw belt net aan dat er een pakketje voor mij was. En wat blijkt, de batterij die ik richting Dell heb gestuurd heeft er precies twee dagen over gedaan om.... weer terug te komen bij mij!
Heeft iemand ervaring met het retourneren van spullen naar Dell??? Ik weet nu eerlijk gezegd niet wat ik moet doen. Ik heb netjes voldaan aan het etiket wat op de doos staat. Weet iemand of Dell echt heel fanatiek achter zijn spullen aangaat of hoor je hier nooit meer wat van?
Toch lekker om een extra accu te hebben!
Laptop is (zoals ik al verwachtte) op maandag volledig uit elkaar geweest. Het mannetje van Carpac heeft het weer helemaal gefikst. De dubbel geleverde batterij heb ik netjes terug gestuurd in de doos waarin hij kwam. Ik vond het wel vaag dat het retouradres zo onduidelijk was, maar het stond er wel op. Nu komt het leuke.
De buurvrouw belt net aan dat er een pakketje voor mij was. En wat blijkt, de batterij die ik richting Dell heb gestuurd heeft er precies twee dagen over gedaan om.... weer terug te komen bij mij!
Heeft iemand ervaring met het retourneren van spullen naar Dell??? Ik weet nu eerlijk gezegd niet wat ik moet doen. Ik heb netjes voldaan aan het etiket wat op de doos staat. Weet iemand of Dell echt heel fanatiek achter zijn spullen aangaat of hoor je hier nooit meer wat van?
Toch lekker om een extra accu te hebben!
Reg. datum: 03 april 2003
Reg. datum: 03 april 2003
@paddo: een oude Dell windows XP cd doet het vaak prima
(op een vostro 1500 moest ik echter wel even de IDE/SATA mode in de bios veranderen anders zag de installer de controller niet). Mijn ervaring met retourneren: als je niks meer hoort gewoon ook niks laten horen, een collega heeft nog steeds zo'n brandbom liggen, wel retourformulier maar nooit geretourneerd en niks meer van gehoord. Krijg je ineens toch een factuur dan gewoon je verhaal doen en opnieuw proberen te retourneren
Reg. datum: 07 juli 2007
Reg. datum: 07 juli 2007
Voor diegene dit dit graag zouden weten.
Ik heb een dell met normaal scherm en mijn broer heeft onlangs een gekocht met wled scherm.
Verschil:
Wled is ongeveer 4mm dunner
qua brightness is het ongeveer hetzelfde (op eerste zicht leek het wled iets minder zelfs)
indien gewenst zal ik wel eens fotos plaatsen
Ik heb een dell met normaal scherm en mijn broer heeft onlangs een gekocht met wled scherm.
Verschil:
Wled is ongeveer 4mm dunner
qua brightness is het ongeveer hetzelfde (op eerste zicht leek het wled iets minder zelfs)
indien gewenst zal ik wel eens fotos plaatsen
Reg. datum: 11 juli 2001
Reg. datum: 11 juli 2001
Kun je op deze laptop ook 2 tft schermen tegelijkertijd aansluiten?
Reg. datum: 08 november 2001
Ik heb de bestelling geplaatst! (1 week geleden) Hij word 7 maart geleverd. Nu vraag iuk me af of ik ook een6 cell erbij krijg? Ik heb namelijk een 9 cell besteld, en zag op sommige sites dat je dan ook een 6je erbij krijgt.
Eindelijk mijn XPS m1330 binnen.
Beetje zitten klooien met het opnieuw installeren van Vista.
Nou heb ik een probleempje met de Fingerreader. Ik heb de 1e keer mijn middelvinger gescand voor de grap, maar heb daarna Vista opnieuw geinstalleerd.
Nu wil ik wederom mijn finger laten scannen, krijg ik een bericht dat ik mijn vinger al eens gescand heb en dat ik dus een andere vinger moet kiezen. Gezien de wijsvinger het makkelijkste is, zou ik dit graag willen wissen.
Weet iemand hoe je dus opgeslagen fingerafdrukken kan wissen?
Groeten,
Mike
Beetje zitten klooien met het opnieuw installeren van Vista.
Nou heb ik een probleempje met de Fingerreader. Ik heb de 1e keer mijn middelvinger gescand voor de grap, maar heb daarna Vista opnieuw geinstalleerd.
Nu wil ik wederom mijn finger laten scannen, krijg ik een bericht dat ik mijn vinger al eens gescand heb en dat ik dus een andere vinger moet kiezen. Gezien de wijsvinger het makkelijkste is, zou ik dit graag willen wissen.
Weet iemand hoe je dus opgeslagen fingerafdrukken kan wissen?
Groeten,
Mike
Reg. datum: 02 december 2003
Reg. datum: 02 december 2003
Het blijft een subjectieve kwestie, maar ik heb hem hier o.a. aangesloten op een set studiomonitoren en vind het zeker acceptabel klinken. Het dynamisch bereik is niet meer dan 'gemiddeld' te noemen, maar de ruis/vervorming is ook op hogere volumes zeker redelijk (het blijft natuurlijk moeilijk om storing helemaal te elimineren in zo'n volgepropt apparaatje).quote:jensbn schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:15:
Hoe goed is het geluid?
Ik denk er over na om de XPS1330 te gaan kopen, maar ik wil wel weten of het geluid deugt (en vooral de uitgang, niet de speakers). Heeft iemand ervaring?
- Is er veel ruis als de volume hard zet?
- Klinkt het goed als je goede oordopjes aansluit of een hi-fi installatie?
En als je het belangrijk genoeg vindt kan je altijd een losse high-end usb-audio adapter erbij kopen natuurlijk.
^^ Doe eens wat moeite. Staat nota bene nog tussen de actieve topics in CSL....
Dookie Fundamentalist
Reg. datum: 30 september 2006
ew had het niet gezien,quote:Roamor schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:57:
^^ Doe eens wat moeite. Staat nota bene nog tussen de actieve topics in CSL....
sorru
Andere vraag:
Zou het via dell mogelijk zijn om laptop zonder besturingssysteem te bestellen? Bijvoorbeeld via telefoon.
Of heeft niemand hier nog ervaring mee?
Zou het via dell mogelijk zijn om laptop zonder besturingssysteem te bestellen? Bijvoorbeeld via telefoon.
Waarom zou je dat willen? Een Windows OS kost Dell 10 euro ofzo. Dan zou je hooguit 10 euro terugkrijgen (niet dat je uberhaupt geld ervoor krijgt natuurlijk).quote:Edwin1988 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:32:
Andere vraag:
Dacht dat ze gewone prijs ervoor rekende? heb al eigen versie van vista dus..vandaar .. maar ben ik weer wat wijzerquote:silmaril8 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:45:
[...]
Waarom zou je dat willen? Een Windows OS kost Dell 10 euro ofzo. Dan zou je hooguit 10 euro terugkrijgen (niet dat je uberhaupt geld ervoor krijgt natuurlijk).
Kan iemand nog mijn vraagje beantwoorden
?
krijg je bij 9 cell ook een 6 cell erbij?
Reg. datum: 20 mei 2004
Reg. datum: 20 mei 2004
product red is wel gelijk 200 euro duurder....
Op de meeste producten betaal je ongeveer 10 tot 50 euro meer voor Bono en zijn actie, maar 200 euro vind ik toch veel te ver gaan.
rood is natuurlijk wel een seksie kleur, maar voor 200 euro....
Op de meeste producten betaal je ongeveer 10 tot 50 euro meer voor Bono en zijn actie, maar 200 euro vind ik toch veel te ver gaan.
rood is natuurlijk wel een seksie kleur, maar voor 200 euro....
Nee.quote:Aakab schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:47:
Kan iemand nog mijn vraagje beantwoorden?
Reg. datum: 23 februari 2008
Reg. datum: 23 februari 2008
Oftopic: besteldatum 13-02-2008, verwachte levertijd 12-3-08. Geleverd: 21-2-2008.
Wow, dat is nog eens snel zeg!
Eerst maar eens VoipStunt geinstalleerd. Ik gebruik de Senheisser PC 166 usb.
Helaas, als ik dichtbij de laptop blijf zitten is het geluid prima, maar zodra ik op
grotere afstand van mijn laptop ga zitten, wordt het geluid minder/zwakker. Dit ben
ik nog niet eerder tegen gekomen op mijn Shuttle XPC amd 64 desktop. Iemand een
optie? Ik zal zelf ook nog even googlen.
Wow, dat is nog eens snel zeg!
Eerst maar eens VoipStunt geinstalleerd. Ik gebruik de Senheisser PC 166 usb.
Helaas, als ik dichtbij de laptop blijf zitten is het geluid prima, maar zodra ik op
grotere afstand van mijn laptop ga zitten, wordt het geluid minder/zwakker. Dit ben
ik nog niet eerder tegen gekomen op mijn Shuttle XPC amd 64 desktop. Iemand een
optie? Ik zal zelf ook nog even googlen.
Na de laptop een paar maanden in bezit te hebben ben ik inmiddels tegen het volgende aangelopen:
De eerste laptop had zoveel probleempjes dat hij omgewisseld is.
De 2é kwam binnen met een bol toetsenbord en een missend merklogo. Ik heb hiervoor nieuwe onderdelen laten opsturen door Dell. Een nieuw toetsenbord, wat ik anders gemonteerd heb met wat ringetjes er tussen, en een nieuw schermlijstje.
Sinds gisteren is zijn de letters aan de buitenkant van het scherm er af gevallen. En inmiddels begint de palmrest zijn eerste sporen van slijtage te tonen. Het aluminium is erg gevoelig voor krasjes en kleine putjes die ontstaan door bv het dragen van horloges of ringen.
Na Dell gebeld te hebben ( in het weekend krijg je de amerikaanse afdeling blijkbaar aan de lijn, dit bevalt me wel) heb ik een afspraak kunnen maken voor maandag om mijn lcd cover te laten verwisselen voor een ander.
Softwarematige valt vista me niet direct tegen, al is het niet zo stabiel als xp voor mijn gevoel. Soms reageert de laptop niet meer als ik er een langere tijd niets mee gedaan heb. Dit komt meestal door drivers die nog niet lekker werken.
Al met al vind ik de bouwkwaliteit op sommige punten echt tegenvallen terwijl het op andere punten weer uitblinkt.
Weet iemand toevallig of ze de productiemethode voor de letters inmiddels hebben aangepast?
De eerste laptop had zoveel probleempjes dat hij omgewisseld is.
De 2é kwam binnen met een bol toetsenbord en een missend merklogo. Ik heb hiervoor nieuwe onderdelen laten opsturen door Dell. Een nieuw toetsenbord, wat ik anders gemonteerd heb met wat ringetjes er tussen, en een nieuw schermlijstje.
Sinds gisteren is zijn de letters aan de buitenkant van het scherm er af gevallen. En inmiddels begint de palmrest zijn eerste sporen van slijtage te tonen. Het aluminium is erg gevoelig voor krasjes en kleine putjes die ontstaan door bv het dragen van horloges of ringen.
Na Dell gebeld te hebben ( in het weekend krijg je de amerikaanse afdeling blijkbaar aan de lijn, dit bevalt me wel) heb ik een afspraak kunnen maken voor maandag om mijn lcd cover te laten verwisselen voor een ander.
Softwarematige valt vista me niet direct tegen, al is het niet zo stabiel als xp voor mijn gevoel. Soms reageert de laptop niet meer als ik er een langere tijd niets mee gedaan heb. Dit komt meestal door drivers die nog niet lekker werken.
Al met al vind ik de bouwkwaliteit op sommige punten echt tegenvallen terwijl het op andere punten weer uitblinkt.
Weet iemand toevallig of ze de productiemethode voor de letters inmiddels hebben aangepast?
Wat JaapWillem zegt kan ik eigenlijk alleen maar be-amen. Ik heb nog geen last van afvallende letters en de palmrest ziet er ondanks het dragen van een horloge nog best uit.
De Dell M1330 "voelt" gewoon af en toe niet echt lekker. Dat zal voor een groot deel door Vista komen wat ook voor mijn gevoel niet zo lekker draait als XP met SP2. Regelmatig zie je dat de laptop (ondanks een T7100 en 2 gieg geheugen) "iets" doet, terwijl je vervolgens niets meer met het ding kan. In 99 van de 100 gevallen is het gewoon een kwestie van rustig wachten, maar dit soort gezeur heb ik niet met mijn oude P4 bak met Windows XP SP2.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de M1330 een slechte laptop is, maar gevoelsmatig kan het allemaal nog net even beter.
De Dell M1330 "voelt" gewoon af en toe niet echt lekker. Dat zal voor een groot deel door Vista komen wat ook voor mijn gevoel niet zo lekker draait als XP met SP2. Regelmatig zie je dat de laptop (ondanks een T7100 en 2 gieg geheugen) "iets" doet, terwijl je vervolgens niets meer met het ding kan. In 99 van de 100 gevallen is het gewoon een kwestie van rustig wachten, maar dit soort gezeur heb ik niet met mijn oude P4 bak met Windows XP SP2.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat de M1330 een slechte laptop is, maar gevoelsmatig kan het allemaal nog net even beter.
Reg. datum: 18 juni 2004
Reg. datum: 18 juni 2004
Ik heb windows vista 64 business editie geinstalleerd en ik kan dit iedereen aanbevelen! M'n m1330 reageert veel vlotter en is merkbaar sneller (al weet ik niet goed waarom). Ik heb nu 2GB ram maar ik plan dit uit te breiden naar 4GB. Als iemand problemen heeft met drivers, wil ik graag helpen. Het enige dat ik niet heb is de software voor vingerafdruktoestel. De driver heb ik echter wel. Nu is dit voor mij geen probleem aangezien ik het toch niet gebruikte.
Reg. datum: 21 januari 2007
Ik heb nu mijn XPS 1330 al meer dan een maand.
Hij bevalt me uitstekend, de eerdere afsluit problemen met Vista zijn verholpen.
Alleen ik heb nu nog 1 heel irritant probleem:
Ik heb last van een harde tik geluid dat afkomstig is linksonderin,
voor zover ik nu kan opmerken komt de tik regelmatig voor als ik de HD gebruik,
(voorbeelden: wanneer ik een film convert/film van mn HD afspeel)
Het gebeurt NIET als ik de CPU belast (test met CPU burn).
Dus ik denk dat het met mn HD te maken heeft, gek genoeg geven alle testen van HD Tune aan dat alles in orde zou moeten zijn.
Iemand suggesties? Is mn HD defect? Dat 'tikkend' geluid is dus hard én vooral irritant.
Hij bevalt me uitstekend, de eerdere afsluit problemen met Vista zijn verholpen.
Dus ik denk dat het met mn HD te maken heeft, gek genoeg geven alle testen van HD Tune aan dat alles in orde zou moeten zijn.
Iemand suggesties? Is mn HD defect? Dat 'tikkend' geluid is dus hard én vooral irritant.
Notebook Hardware Control installeren, en de HD op Performance zetten.quote:ZetaStyle schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:45:
Ik heb nu mijn XPS 1330 al meer dan een maand.
Dookie Fundamentalist
Met Notebook Hardware Control ook niet echt wijzer gewordenquote:Roamor schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:47:
[...]
Notebook Hardware Control installeren, en de HD op Performance zetten.
HD op Performance gezet, geen effect, harde klik blijft terugkomen
Iemand nog suggesties? bvd
ps. Het ziet er naar uit dat het de HD is, geluid komt van links onder, iemand die kan bevestigen dat daar de HD zit weggestopt?
ZetaStyle wijzigde dit bericht 24-02-2008 23:51 (29%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last