Reg. datum: 06 juli 2007
Reg. datum: 06 juli 2007
Hoi litemotiv. Allereerst moet je je realiseren dat Xubuntu Hardy nog niet officieel uit is. Die komt tegen het eind van april pas uit. Ik heb zelf (ook op Gutsy) alleen problemen gehad met Compiz/Fusion maar ik weet dat er mensen zijn die 'm soepel aan de praat hebben gekregen. Gaat echter niet vanzelf helemaal goed.quote:litemotiv schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:36:
Een paar dingetjes voor de linux-gebruikers (ik gebruik zelf op het moment Xubuntu Hardy):
- Hebben meer mensen er last van dat de backlight niet uitgaat wanneer je het scherm sluit?
- Powersaving lijkt uberhaupt nog een beetje buggy. Het systeem gaat hier niet in hibernation wanneer de batterij bijna leeg is. Gevolg: een spontane shutdown zonder backup. Niet zo fijn natuurlijk...![]()
- Suspend/resume werkt hier vooralsnog niet. Hibernation gaat wel goed, maar alleen wanneer ik dat handmatig forceer.
Slightly offtopic:
- Zijn er mensen die een Compiz/Twinview opstelling gebruiken? Hoe zit het bij jullie met de performance van de 8400M GS? Met Nvidia Powermizer gedisabled en --loose-binding is het bij mij net te doen, maar echt soepel loopt het nog niet. Wat zijn jullie ervaringen? Gebruiken jullie nog handige tweaks ?
Ik zou zelf willen aanraden om op de final versie van Hardy te wachten voordat je deze gaat gebruiken.
Over het algemeen was mijn ervaring met Gnome sowieso stukken beter dan met XFCE. WiFi deed het niet standaard vanuit XFCE, en XFCE lijkt een aantal 'handigheidjes' te missen die wel in Gnome zitten.