Hoofdcategorieën
Topicacties

Het LG KU990 Viewty topic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 maart 2008

quote:
heinrich9781 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:40:
heb sinds gisteren een Vieuwty, maar heb een aantal vragen/ problemen.

Als ik bij bv Contactpersonen helemaal naar beneden wil kan ik niet scrollen naar beneden, terwijl ik ad zijkant wel een balkje zie die nog een deel naar beneden kan.

Daarnaast kan ik nergens terug vinden hoe ik het verschrikkelijke geblieb en getril uitschakel als ik het scherm aanraak. Zeg maar toestenvolume, als er toetsen zouden zijn.
het scrollen bij de viewty werkt op twee verschillende manier.
Soms kan je het balkje rechts gebruiken en soms niet.
Als je het wel kan gebruiken staan er kleine pijltjes boven en onder. Dan kan je gewoon op de pijltjes drukken op of ergens op de balk.
Als je het niet kan gebruiken staat er alleen een balk. Je kan dan scrollen door je vinger in de tegenovergestelde richting te vegen. Dus net alsof je het beeld omhoog drukt als je naar beneden wil scrollen.

Bij beide manieren kan je trouwens ook met de ring achter op je telefoon om je lens heen scrollen maar dit vind ik zelf niet handig.

De geluiden en trillingen kun je aanpassen in een profiel. Je kan of een profiel kiezen wat het niet gebruikt of zelf een profiel maken.

HD Ready

quote:
Niekwegbrans schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:35:
Ik heb gister maar mijn LG Viewty verkocht door de brakkige service van LG.
Als ze nou eens FW updates gaven... Maar nee...

Heb ene iphone gekocht :D
Geloof me, het is een verademing na die viewty....
Ik ben ook blij dat ik hem niet lang meer hoef te hebben, in augustus mag ik mijn contract weer verlengen en kan dus een nieuwe telefoon nemen. Heb het ook wel gehad met de Viewty, maarja toen ik hem vorig jaar kocht waren er weinig goede alternatieven, het is nu wat beter gesteld :)

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

House M.D
Reg. datum: 06 mei 2007

achja voor mij voldoet hij nu prima, alleen die iphone is toch wel verleidelijk :o

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Reg. datum: 02 maart 2006

Als ik het topic zo lees lijken de meesten niet echt tevreden met de viewty. Mag ik misschien vragen waarom? Doordat het scrollen/qwerty niet overal hetzelfde werkt? Of vooral omdat de touchscreen niet goed [ genoeg ] reageerd?

Reg. datum: 15 april 2008

quote:
Kaguya schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:44:
Als ik het topic zo lees lijken de meesten niet echt tevreden met de viewty. Mag ik misschien vragen waarom? Doordat het scrollen/qwerty niet overal hetzelfde werkt? Of vooral omdat de touchscreen niet goed [ genoeg ] reageerd?
Beide.
Het duurde voor mij gewoon erg lang voordat er gebeurde wat ik wilde dat er zou gebeuren.
Foto nemen duurt lang, email werkt voor geen meter, foto's laden sloom, bij internet zit er zo'n rare zwarte balk onder (bij opera mini) geen qwerty toetsenbord, slome menu's etc...

ik heb nu de iPhone en alles gaat daar gewoon meteen als je er op drukt, werkt zoveel makkelijker, en het werkt dus ook gewoon.

Niet dat de viewty nu een slechte telefoon is, maar dit vond ik toch zeker wel minpunten.

Reg. datum: 11 januari 2007

quote:
Niekwegbrans schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:35:
[...]

Beide.
Het duurde voor mij gewoon erg lang voordat er gebeurde wat ik wilde dat er zou gebeuren.
Foto nemen duurt lang, email werkt voor geen meter, foto's laden sloom, bij internet zit er zo'n rare zwarte balk onder (bij opera mini) geen qwerty toetsenbord, slome menu's etc...

ik heb nu de iPhone en alles gaat daar gewoon meteen als je er op drukt, werkt zoveel makkelijker, en het werkt dus ook gewoon.

Niet dat de viewty nu een slechte telefoon is, maar dit vond ik toch zeker wel minpunten.
Problemen met camera en het laden van foto's zul je niet meer hebben nee, met een 2mp (en zeer slechte) camera :')
Internet gebruik ik nauwelijks (standaart browser)
En reactie gaat hier wel goed...

none
Reg. datum: 12 december 2001

Ik lees net hier boven dat bericht van ''marco_sire" over caller ID.

Ik kan het in mijn viewty niet vinden. Als ik op internet zoek dan zie ik bij verschillende websites ook staan dat het er niet in zit?

Mischien kan iemand anders of marco_sire mij daar mee kan helpen.

Zit er caller ID op de viewty? zo ja waar kan een mens dat vinden? :)

none

Reg. datum: 29 april 2005

quote:
kidfunk schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:06:
Ik lees net hier boven dat bericht van ''marco_sire" over caller ID.

Ik kan het in mijn viewty niet vinden. Als ik op internet zoek dan zie ik bij verschillende websites ook staan dat het er niet in zit?

Mischien kan iemand anders of marco_sire mij daar mee kan helpen.

Zit er caller ID op de viewty? zo ja waar kan een mens dat vinden? :)
caller-id zit er wel degelijk op maar je krijgt geen fullscreen plaatje (je kan kiezen uit klein, middel of groot).

iemand een idee hoe ik mijn viewty als modem voor mijn pc kan gebruiken?
als ik een sms tik (qwerty) wil naar boven scrollen kan ik dan ook de 'veeg'-beweging gebruiken om
naar boven te gaan in? het wieltje van de lens doet het namelijk niet.

marco_sire@hotmail.com

Reg. datum: 15 april 2008

quote:
vandevorst schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:23:
[...]

Problemen met camera en het laden van foto's zul je niet meer hebben nee, met een 2mp (en zeer slechte) camera :')
Internet gebruik ik nauwelijks (standaart browser)
En reactie gaat hier wel goed...
Als ik eerlijk mag zijn vind ik de camera van de iphone nog best wel goed.
de foto's zijn altijd wel scherp, wat bij de viewty niet altijd het geval was.
toch merk je wel het verschil van 2mp vs 5mp...

none
Reg. datum: 12 december 2001

quote:
marco_sire schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:41:
[...]

caller-id zit er wel degelijk op maar je krijgt geen fullscreen plaatje (je kan kiezen uit klein, middel of groot).

iemand een idee hoe ik mijn viewty als modem voor mijn pc kan gebruiken?
als ik een sms tik (qwerty) wil naar boven scrollen kan ik dan ook de 'veeg'-beweging gebruiken om
naar boven te gaan in? het wieltje van de lens doet het namelijk niet.
Kan je mij ook vertellen hoe ik dat kan vinden? Caller ID
Ik zoek maar ik kan het echt niet vinden,

Als je een sms typt in qwerty mode dan kan je vegen ja .

none

Reg. datum: 20 maart 2008

zijn er mensen die xs4all aan de praat hebben?

ik krijg het maar niet voor elkaar, maar first try in thunderbird lukt het wel. dus ik snap er geen flikker van. mijn instellingen:

Titel -> niet relevant
Mijn naam -> idem
Gebruikersnaam -> username
Wachtwoord -> mijn wachtwoord
E-mailadres -> username@xs4all.nl
E-mailadr. v. antw -> username@xs4all.nl
Server uitg Email ->smtp.xs4all.nl (hier moet iets van hi of kpn misschien staan?? maar wat..)
Server ink. Email -> pop.xs4all.nl (ik heb gekozen voor pop omdat ik ergens in dit topic las dat me phone maar 300 mailtjes kan opslaan, en dan stroomt ie meteen vol als ik imap neem. daarom pop3.
Max. ontv.grootte -> 1MB
Postvaktype -> pop3
Op server opslaan -> nee
Verz. mail opsl in -> Handset
Toegangspunt -> mobiele startsite(overige opties: mobiel internet, KPN internet, KPN MMS)
Automatisch ophalen -> Uit (omdat hij het toch niet doet nu..)
Geavanceerde inst. -> Aan
SMTP-poortnummer -> 25
Inkom. Serverpoort -> 110
SMTP-validatie -> uit
SMTP-gebruikersnm -> username@xs4all.nl
SMTP-wachtwoord -> mijn wachtwoord
Aanmeld. bev. APOP -> Uit

ik heb dus gekozen voor de niet beveiligde POP3 variant. beveiligde zal het sowieso niet doen want daarom wil gmail gewoon niet werken.

Reg. datum: 11 januari 2007

Ehm.. als ik van kpn 2g naar kpn 3g wil, krijg ik de melding "not registred"... Ligt dit aan mijn instellingen in de telefoon, of aan kpn? Balen dat ik nu hsdpa heb, en nog niet snel op internet kan zitten...

Volgens KPN ligt het niet aan de instellingen daar... het zal dus ergens aan de telfoon moeten liggen..

Edit: fijn dat KPN mij na een telefoontje of 6, 7 (van een minuut of 5-10 per keer) nog niet kan vertellen dat je daar een umts sim voor nodig hebt, wat mij trouwens in de primafoonwinkel al na 20 seconde verteld kon worden. Fijn, die klantenservice :'(

vandevorst wijzigde dit bericht 24-06-2008 23:06 (49%)

quote:
kidfunk schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:16:
[...]Kan je mij ook vertellen hoe ik dat kan vinden? Caller ID
Ik zoek maar ik kan het echt niet vinden,
Begrijp ik het goed dat je bedoeld dat er een foto verschijnt van de persoon die jou belt? Dit kan vrij gemakkelijk, en zelfs op twee manieren ;) Enige voorwaarde is dat je de contactpersoon voor wie je een foto wilt instellen opgeslagen moet zijn op je handset, en niet om de SIM. Zodra je dit hebt (gewijzigd), kun je via : Media > Mijn afbeeldingen > Een foto selecteren en voor opties kiezen > Gebruiken als > Afbeelding voor contactpersoon, een foto toewijzen. Of: via contactpersoon bewerken gewoon bij "afbeelding" klikken. Hoop dat je er zo uit komt (en dit is wat je bedoelde).

Nog even n.a.v. dit:
quote:
rensgrandprix schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:54:
Na veel geprobeer blijf ik met een probleem zitten met mijn Viewty in combinatie met een externe
GPS receiver en navigatiesoftware. Het probleem ligt hem in dat de software (AmazeGPS) geen toegang van de Viewty krijgt voor lokale connectiviteit (bluetooth) en netwerk toegang. Ik krijg telkens de vraag (wil je toestaan dat...), maar als ik op "deze keer toestaan" klik gebeurt er vervolgens niets. Even uitleggen:

Zowel de exterene GPS receiver als het programma AmazeGPS werkte direct, en leidde mij keurig langs een bepaalde route (ben er een stukje mee gaan rijden). De tweede keer gaf problemen, maar niet de problemen die iemand eerder hier in dit topic aangaf (alleen achtergrond van programma zichtbaar). Bij mij draait het programma prima, maar de Viewty geeft het programma geen rechten om gebruik te maken van Bluetooth en Internet. Ik krijg de vraag wel (of je toestemming wilt geven dat het programma gebruik mag maken van 'lokale connectiviteit'), maar als ik antwoord "deze keer toestaan" blijft hij het vragen. Je kunt overigens kiezen uit: "Toegang tot afsluiten" (wat ik niet helemaal begrijp??), "Deze keer toestaan", of "Deze keer weigeren. Ook de eerste optie een paar keer geprobeerd, maar zonder resultaat.

Daarna heb ik nog in tel.menu bij toepassingen apazegps geselecteerd en gekozen voor "machtigingen instellen`, maar dan kan je alleen maar kiezen tussen `vragen´ en ´nooit toestaan´. Na een paar keer geeft ie het op, met als gevolg dat de GPS receiver geen contact mag maken met AmazeGPS. Het ligt dus niet aan het programma, heb zelfs een tweede navigatieprogramma (Nav4All) geprobeerd, en die heeft hetzelfde probleem.

Ik heb al veel geprobeerd te zoeken, ook op dit forum, maar heb nog niemand met hetzelfde probleem gevonden. Heeft iemand hier een suggestie?
Ik heb dezelfde vraag naar klantenservice LG gestuurd. Die gaven bij hun eerste antwoord ("De Viewty heeft geen interne GPS functie, dus kan het niet als navigatiesysteem gebruikt worden") aan mijn vraag helemaal niet goed gelezen te hebben, en na verduidelijking kreeg ik het antwoord dat de Viewty geen software aankan die gebruik maakt van een (al dan niet externe) GPS receiver. Dat is toch onzin, of niet? Het probleem is alleen dat de software geen toegang krijgt van de Viewty. Iemand een idee?

Reg. datum: 12 januari 2008

Mijn Viewty ligt in de kast. Geweldige hardware, maar te 'dom' voor mij. Ik heb dus weer mijn Treo 680 in gebruik. Ik zal nog wel weer eens switchen, maar voorlopig zijn er voor mij net te veel ergernissen: te weinig agenda items, te weinig memo's te traag internet, een querty toetsenbord dat niet overal werkt. Aan de hardware ligt het niet, de Viewty heeft een superscherm, is mooi vormgegeven en heeft een snelle chipset.

Er zijn aanwijzingen dat het nieuw Android operating systeem van Google op de Viewty zou kunnen werken. Er wordt door mensen op www.ku990.co.uk aan gewerkt. Als dat lukt ben ik helemaal terug bij de Viewty en zou het wat mij betreft een echte iPhone killer kunnen worden. De Viewty is super, ik voel me alleen door de mensen van LG (software update) in de steek gelaten.

Reg. datum: 20 december 2004

Niemand die Parking Lot (de apple game) ook op Viewty werkend heeft?

Reg. datum: 25 maart 2008

Bij bladeren in foto's/video's loopt ie steeds vast. Ook bij luisteren naar korte stukjes muziek, wordt steeds opnieuw opgestart. Foto's ingesteld op 5 mP, na verloop van tijd staat ie weer op de laagste resolutie enz. Nooit meer een gsm van LG!

Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
coenox schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:56:
Mijn Viewty ligt in de kast. Geweldige hardware, maar te 'dom' voor mij. Ik heb dus weer mijn Treo 680 in gebruik. Ik zal nog wel weer eens switchen, maar voorlopig zijn er voor mij net te veel ergernissen: te weinig agenda items, te weinig memo's te traag internet, een querty toetsenbord dat niet overal werkt. Aan de hardware ligt het niet, de Viewty heeft een superscherm, is mooi vormgegeven en heeft een snelle chipset.

Er zijn aanwijzingen dat het nieuw Android operating systeem van Google op de Viewty zou kunnen werken. Er wordt door mensen op www.ku990.co.uk aan gewerkt. Als dat lukt ben ik helemaal terug bij de Viewty en zou het wat mij betreft een echte iPhone killer kunnen worden. De Viewty is super, ik voel me alleen door de mensen van LG (software update) in de steek gelaten.
Heb je ook een linkje naar een topic op ku990.co.uk waarin dat staat? Als ik op "android" zoek zie ik alleen topics waarin mensen vragen of het mogelijk is, wat dan meteen door iemand anders naar het rijk der fabelen verwezen wordt. Dat geeft mij niet veel hoop dat er een Android Viewty komt in ieder geval.

Don't mess with the Fes

quote:
corvdlaak schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:33:
Bij bladeren in foto's/video's loopt ie steeds vast. Ook bij luisteren naar korte stukjes muziek, wordt steeds opnieuw opgestart. Foto's ingesteld op 5 mP, na verloop van tijd staat ie weer op de laagste resolutie enz. Nooit meer een gsm van LG!
Vastlopen heb ik nooit last van. Het teruggaan naar de laatste resolutie gebeurd normaal gesproken alleen als je (per ongeluk) switched naar de VGA camera aan de voorkant.

Ik zal ook geen GSM van LG meer kopen, maar dat heeft meer met software en nazorg te maken. Ik denk dat de Viewty hardwarematig van hoge kwaliteit is.

quote:
The_Fes schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:18:
[...]

Heb je ook een linkje naar een topic op ku990.co.uk waarin dat staat?
Als je in kijkt op http://www.ku990.co.uk/fo...ead.php?t=7795&page=3 zie je dat jools zegt: ' Based on how it's been tested so far, I would say it will run Android (if Andy Rubin's statement holds) fairly easily.'

Android heeft een 200 MHz processor nodig, de Viewty heeft max. 140 MHZ. Maar Jools geeft aan dat de Viewty i.t.t. andere toestellen een aparte videoprocessor heeft, net als een PC zeg maar. Er zal wel het één en ander aan drivers moeten gebeuren. Bv. om de 5 MP camera onder Android aan de praat te krijgen. Jools is ontwikkelaar en was betrokken bij het 'Vuite project'. Ik ben in ieder geval hoopvol gestemd door zijn woorden. Of het echt gaat lukken, de tijd zal het leren.

Dan tot slot nog wel even een voorbeeldje van hoe ik steeds meer ontdek aan de Viewty en hoe het toestel, ondanks ook veel irritaties, mij toch verrast: er zit een optie in om met een server te synchroniseren. Hierdoor kan ik de agenda nu draadloos synchroniseren met Google agenda. Dit vind ik een handige en coole optie. Ik doe dit met tussenkomst van scheduleworld, waar je ook het maximale aantal items kan instellen (dit in verband met de max. 100 afspraken in de Viewty). Werkt super en na instellen merk je niet dat scheduleworld ertussen zit omdat daar alles volautomatisch in te stellen is.

Dit soort ontdekkingen maakt dat ik bijna dagelijk switch tussen mijn Treo 680 (gebruiksvriendelijk en zakelijk) en mijn Viewty (hip, handig en hot).

coenox wijzigde dit bericht 27-06-2008 11:07 (4%)

Reg. datum: 08 juni 2007

Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort ook een Lg viewty, maar de standaard screenprotector laat al los. Nu had ik gezien dat er nog één bij zit. Hoe moet ik deze aanbrengen? En nog een vraagje: Ik heb gelezen dat de viewty ook powerpoints kan laten zien. Hoe werkt dat? Alvast bedankt Niels! ;)

Let's Buy Happiness
Reg. datum: 14 september 2007

quote:
niels_92 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:09:
Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort ook een Lg viewty, maar de standaard screenprotector laat al los. Nu had ik gezien dat er nog één bij zit. Hoe moet ik deze aanbrengen? En nog een vraagje: Ik heb gelezen dat de viewty ook powerpoints kan laten zien. Hoe werkt dat? Alvast bedankt Niels! ;)
Aanbrengen van de screenprotector staat in de TS :+
quote:
- maak een ruimte klaar waar geen/zo min mgoelijk stof is (badkamer: hete kraan open laten staan om te stomen en de stoom neer laten slaan)
- Haal de accu uit je telefoon
- Maak een oplossing van lauw water en afwasmiddel
- Was je handen direct om je vingers van vet te ontdoen, liefst niet afdrogen met doek (= pluisjes)
- Zorg dat het scherm van je viewty stofvrij is
- Haal de screenprotector van de bescherming
- Zet de screenprotector in je zeepoplossing
- Pak je screenprotector en laat hem uitlekken
- Plaats je screenprotector op het scherm, door het zeepwater kan je de protector nog makkelijk verschuiven.
- Met een plastic card de bubbels eruit duwen
- Laten drogen
Over die powerpoints heb ik zelf geen ervaring, dat zal iemand anders je moeten zeggen. Misschien eens proberen te googlen? :+
Reg. datum: 08 juni 2007

screenprotector laten uitlekken, moet deze helemaal droog zijn of hoeft dat niet?

Let's Buy Happiness
Reg. datum: 14 september 2007

Niet te veel afdrogen, gewoon ff uit"shudden", weliswaar zachtjes, dat ie wat wak is :)
Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
niels_92 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:25:
screenprotector laten uitlekken, moet deze helemaal droog zijn of hoeft dat niet?
Nee niet helemaal droog, dan kun je hem niet meer verschuiven. Maar ook niet meer zo nat dat je telefoon meteen doorweekt is.Gewoon dat het meeste water er af is.

Don't mess with the Fes

Reg. datum: 19 juni 2004

quote:
Kan ik mijn eigen oordopjes gebruiken?
Ja dat kan!
Dit snap ik niet helemaal, de LG Viewty heeft toch geen gewone jack ingang?

Anyways, ik ben de afgelopen weken steeds meer verliefd geworden op de iphone. Naast het feit dat je er een abbo voor moet afsluiten bij T-Mobile en ze je wsl flink zullen uitbuiten is voor mij het grote nadeel van de iPhone dat die maar een 2mp camera heeft.
Toen ik ging zoeken naar iets anders kwam ik tot de conclusie dat de LG Viewty wel erg veel overeen kwam met de iPhone, maar wél een goede camera heeft.
Wat ik me af vroeg, zijn er nog overige voor en na delen (die niet zijn genoemd in de start post) al dan niet in vergelijking met de iPhone.
En hoe is de support met software? Windows Mobile en Symbian hebben natuurlijk een veel "bredere markt" en dus per definitie al meer programma's, van de iPhone kunnen we ook al wel vast stellen dat die heel populair is/wordt (mede dankzij het feit dat die zo goedkoop is in Amerika), maar hoe zit dat met deze LG?

Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: