Nikon D300- Nikon D40 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor 18-55 AF-S DX Kitlens - Tokina 12-24 AT-X Pro - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 70-300 - Nikon SB-400 | SB-800 Wishlist: Nikkor 85mm f1.8 - Sig 15 fish - Sigma 30mm f1.4 - Nikkor 70-200VR f2.8 - SB-900
[Ervaringen] Partyfotografie deel 9
Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last
Nieuw Topic1.

2.

wilmocs wijzigde dit bericht 25-06-2008 23:17 (8%)
portfolio -- daily-blog -- 1d3 met pLimes --

ook van euphoria veronderstel ik? Of pas je dezelfde nabewerking toe op een andere reeks?
edit: sneller typen, minder tv kijken, commentaar was voor wilmocs
@ henk: coole pose
ppFreddy wijzigde dit bericht 25-06-2008 23:07 (32%)
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
portfolio -- daily-blog -- 1d3 met pLimes --
Reg. datum: 07 december 2007
Ben erg benieuwd wie hier aan toe gaat geven...!?quote:Beste persrelatie,
Bij deze ontvang je de officiële uitnodiging voor “Dance Valley Festival 2008”, gehouden op
zaterdag 12 Juli 2008 in recreatiegebied Spaarnwoude, georganiseerd door UDC.
Graag verzoek ik je deze brief, voorzien van een handtekening van een tekenbevoegde, mee te
nemen naar het evenement waar je je kunt melden bij de PERS-ingang waar je een persbandje
zult ontvangen. Dit bandje geeft kosteloos toegang tot het evenement.
Je staat +1 op de perslijst.
Met de ondertekening en inlevering van deze brief geef je toestemming om de tijdens het
evenement gemaakte foto’s ter beschikking te stellen voor de organisatie t.b.v. commerciële
doeleinden zoals plaatsing op www.dancevalley.com, www.udc.nl en de Dance Valley dvd. Na
het evenement zullen de gemaakte foto’s (minimaal 800x600 pixels / niet voorzien van een
watermerk en website url’s!) voor de organisatie beschikbaar worden gesteld.
Foto’s kunnen gemaakt worden op het podium, in overleg met en na goedkeuring van de
dienstdoende stagemanager. Volg dus te allen tijde de aanwijzingen op van de stagemanager ter
plekke!
Bij voorgaande edities hebben teveel persleden (70/80%) na het evenement de foto’s/films niet
ingeleverd bij het perscentrum/productie. Gevolg hiervan is dat wij weken hebben moeten
nabellen voor het materiaal. Om deze reden wordt bij binnenkomst en ondertekening van dit
formulier verzocht een identiteitsbewijs achter te laten als borg. Het identiteitsbewijs zal worden
teruggegeven na inlevering van het materiaal. Dit wil zeggen wanneer de foto’s/films afgeleverd
zijn bij Productie, en op een opslagmedium gezet zijn.
Deze uitnodiging is naamsgebonden, dus neem ook hiervoor ter bewijs je paspoort/ID-kaart mee,
toegang is alleen mogelijk met deze uitnodiging en je ID-kaart.
Verdere informatie omtrent dit feest kan je vinden in het bijgevoegde persbericht en op de
websites: www.dancevalley.com en www.udc.nl.
Tot de 12ste!
Een canon dat met glas schiet.. Jazzs' Flickr
En precies daarom werk ik niet meer voor UDC (en meerdere bekende GoT'ers hier).quote:Jazzs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:22:
het is weer aardig dol met de regels voor dance valley:
[...]
Ben erg benieuwd wie hier aan toe gaat geven...!?
Begrijpelijk ja, erg vreemd dit!quote:GerardHenninger schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:25:
[...]
En precies daarom werk ik niet meer voor UDC (en meerdere bekende GoT'ers hier).
Ik zou waarschijnlijk gewoon 20 mislukte foto's schieten, en de rest gaat "via via" mee naar buiten.. Snap werkelijk de gedachtengang hierachter niet..
Jazzs wijzigde dit bericht 26-06-2008 14:32 (48%)
Kostenbesparing? Gemak?quote:Jazzs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:31:
[...]
Begrijpelijk ja, erg vreemd dit!
Ik zou waarschijnlijk gewoon 20 mislukte foto's schieten, en de rest gaat "via via" mee naar buiten.. Snap werkelijk de gedachtengang hierachter niet..
Kijk maar op UDC.nl in het fotoarchief : in het begin zie je de bekendere partyfotografen en dan eind 2006/begin 2007 zie je alleen nog maar partysites bij de naamsvermelding, precies rond die tijd kwamen ze met die rare voorwaarden. Hoe zou dat nou komen?
Sowieso vind ik de grotere organisaties wat arrogant/verwend. Kreeg twee weken geleden een mailtje van ID&T met het verzoek foto's te schieten op Sensation White.... Leuk bedrag, goed geregeld.... MAAR... ik moest m'n foto's rechtenvrij afleveren. Niets mis mee, maar dan wordt de factuur x3 en dat wilde ze niet. Ik mocht mijn eigen foto's niet meer gebruiken voor een bedrag waar je net een 40D voor haalt. Dan toch niet. Dus dan geen Sensation White. Dat weekend lekker met Dodge/Dotsj/DocGonzo nerden
Heb altijd gedacht dat grote jongens als UDC en ID&T hun eigen fotograaf hebben (die op de loonlijst staat) en dat ze daar naast wat freelance/partysite fotografen binnen laten.
Vervelend is ook vooral dat er uiteindelijk altijd wel iemand is die het wel onder die voorwaarden gaat doen, al is het maar puur omdat die denken "¤800.- is mooi meegenomen, dan maar de rechten afdragen". Zelfs een hoop fotografen die het voor niks doen en hopen op die manier bij grotere organisaties binnen te komen.. Erg jammer dat het zo gaat natuurlijk want dat geeft die organisaties een soort macht die ze niet verdienen.quote:GerardHenninger schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:37:
[...]
Kostenbesparing? Gemak?
Kijk maar op UDC.nl in het fotoarchief : in het begin zie je de bekendere partyfotografen en dan eind 2006/begin 2007 zie je alleen nog maar partysites bij de naamsvermelding, precies rond die tijd kwamen ze met die rare voorwaarden. Hoe zou dat nou komen?
Sowieso vind ik de grotere organisaties wat arrogant/verwend. Kreeg twee weken geleden een mailtje van ID&T met het verzoek foto's te schieten op Sensation White.... Leuk bedrag, goed geregeld.... MAAR... ik moest m'n foto's rechtenvrij afleveren. Niets mis mee, maar dan wordt de factuur x3 en dat wilde ze niet. Ik mocht mijn eigen foto's niet meer gebruiken voor een bedrag waar je net een 40D voor haalt. Dan toch niet. Dus dan geen Sensation White. Dat weekend lekker met Dodge/Dotsj/DocGonzo nerden
Anyway, ben benieuwd heo dit gaat aflopen.. Want iedere fotograaf zet gewoon een handtekening die niet van hem/haar is onder de brief, en schiet wat troep en levert dat in terwijl de eigen kaartjes via een omweg naar buiten worden geloodst. Gevolg: hoop gedoe en iedere fotograaf heeft uiteindelijk toch zijn eigen pics.. Als ze geen correcte handtekening hebben, kunnen ze niks lijkt me.
Je mag best naberwerken, denk niet dat je je kaartje hoeft te wissen.. Maar dan heeft UDC het originele materiaal, en kunnen ze eventueel zelf nabewerken en er dan van alles mee doen. Zoals Gerard aanhaalt, de betaalde fotografen weigeren afdracht te doen van hun rechten, dus zullen de organisaties andere truucjes moeten bedenken..quote:mindfreaker schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:55:
Begrijp ik hier uit dat je niet kan nabewerken, maar meteen bij de uitgang je kaartje mag legen om je ID terug te krijgen?![]()
Heb altijd gedacht dat grote jongens als UDC en ID&T hun eigen fotograaf hebben (die op de loonlijst staat) en dat ze daar naast wat freelance/partysite fotografen binnen laten.
Reg. datum: 29 januari 2006
nog wel kijken of ik naar dance valley wil als ik zo'n papiertje moet gaan ondertekenen
en herelam bij concert fotografie zijn die regels echt nog historisch zo bepaald en waarom ze er nog zijn weet denk ik niemand heb ik zo het idee. maar als individu kan je je helemaal suf schieten bij concerten. ben nog niet bij een concert geweest waarbij ik mijn camera niet mee mocht nemen
Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced
Reg. datum: 24 april 2004
Ik denk dat je iemand anders bedoelt, ik hou m'n mondquote:hos schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:05:
en herelam ...
Reg. datum: 29 januari 2006
quote:HereIam schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:09:
[...]
Ik denk dat je iemand anders bedoelt, ik hou m'n monden zit met verbazing het Dance Valley verhaal te lezen... Zelfs als ik voor een partywebsite zou schieten zou ik het nog belachelijk vinden, ik werk dan toch niet voor hun, beetje regels ok maar zoiets...
Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced
Natuurlijk kun je er met zo'n instelling heen gaan. Maar dan komen ze volgend jaar alleen maar met strengere maatregelen. Ik kan ook m'n kaartjes leegtrekken voordat ik naar buiten loop. Sterker nog, een format uitvoeren en als ik thuis ben alles recoveren. Er zijn zat mogelijkheden. Het is echter niet reëel wat ze van ons fotografen verwachten. Jij "werkt" er een hele dag (al is het maar vrijwillig werk voor een partysite) en een commerciële partij gaat vervolgens onbetaald met jouw foto's aan de haal. Je weet niet waarvoor ze gebruikt worden. Sterker nog, als jij iemand op de foto gezet hebt die achteraf niet happy is met de foto, dan word jij daar ook op aangesproken. Maar omdat je niks verdient hebt kun je je er ook nog geeneens tegen weren. Je behoort er gewoon een reële vergoeding voor te krijgen!quote:Jazzs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:28:
als ik ga schiet ik gewoon alleen voor mijn eigen portfolio, en krijgt udc alleen een paar gare people pics. Tiesto en Ferry Corsten back2back levert op voorhand natuurlijk wel leuk materiaal op..
jules wijzigde dit bericht 26-06-2008 23:43 (38%)
SE W800i powered
Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last
Dit topic is gesloten.