Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Partyfotografie deel 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 december 2002

quote:
jules schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:41:
[...]

Tsja, geef je eigen draai eraan natuurlijk. Aan de ene partij heb ik goed mijn foto's kunnen verkopen, andere partijen heb ik een vaste opdrachtgever aan over gehouden en weer anderen keken mij inderdaad aan met scheve gezichten onder het mom; "Alles wat op internet staat is toch vrij van rechten?".

Trek je eigen conclusie zou ik zeggen ;)
En dat is ook deels waar. Veel websites hebben namelijk kleine lettertjes die jou van je rechten afhelpen. Hyves bijvoorbeeld heeft een hele gemene gebruikersovereenkomst, als je gaat lezen schrik je je rot. Ook Flickr heeft dit soort voorwaarden, maar dan in een andere vorm.
quote:
Hyves gebruikersvoorwaarden
5.2 Je erkent en stemt er mee in dat je door het beschikbaar stellen van bestanden, gegevens en/of materialen aan Hyves (waarmee in deze gebruiksvoorwaarden onder meer wordt bedoeld: het uploaden daarvan), je automatisch aan Hyves:
(a) een kosteloze, onbezwaarde, wereldwijde, sublicentieerbare, niet-exclusieve licentie verleent om
(i) de bestanden, gegevens en/of materialen te gebruiken, te verveelvoudigen, te verspreiden en openbaar te maken in verband met de dienst van Hyves; en
(ii) de bestanden, gegevens en/of materialen te gebruiken en verveelvoudigen (en aan derden toe te staan om te gebruiken en verveelvoudigen) in welke media dan ook voor marketing en/of promotie doeleinden in verband met de dienstverlening van Hyves;
En alsof dat nog niet erg genoeg is;
quote:
5.4 Je erkent en stemt ermee in dat de bestanden, gegevens en/of materialen die je ter beschikking stelt aan Hyves gebruikt zullen worden door andere gebruikers van Hyves. Hyves aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor naleving van deze gebruiksvoorwaarden door gebruikers van Hyves. Je erkent dan ook dat de mogelijkheid aanwezig is dat de bestanden, gegevens en/of materialen die je beschikbaar stelt aan Hyves door derden gebruikt worden op een manier die in strijd is met of niet voorzien is in deze gebruiksvoorwaarden. Hyves is niet aansprakelijk voor enige handelingen van derden in strijd met deze gebruiksvoorwaarden of enige wetsbepaling of voor enig ander onrechtmatig handelen van derden ten aanzien van door jou beschikbaar gestelde bestanden, gegevens en/of materialen.
Oftewel, zelfs de andere gebruikers van hyves mogen zonder jouw toestemming foto's die je op hyves plaatst gebruiken. Eng. :/

Het motto is dus (waar en voor wie je ook foto's maakt):

Let goed op wat je afspreekt en waar je je foto's plaatst! Een contract is altijd handig.

Josh wijzigde dit bericht 11-06-2008 11:51 (3%)

Reg. datum: 20 maart 2008

Dag mensen.

Ik heb een tijd geleden hier wat vraagjes gesteld over canon 5600 s.
Het is een leuke camera, maar ik wil meer!

Ik ben ook van plan een fotocursus te volgen na het aanschaffen van een betere camera om hopelijk zo alle foefjes echt onder de knie te krijgen.

Ik heb een budget van 1200 euro en houd me voornamelijk bezig met partyfotografie. Iemand een aanrader? ( het mag ook combi zijn van toestel + losse lens ectc ) Dus een goede oplossing voor 1200 euro?

Groeten
Tristan

God

quote:
J3roen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:12:
[...]

De witbalans aanpassen. En wat mij betreft had je ook iets harder mogen inflitsen, het subject is redelijk donker nog vergeleken met de achtergrond. Verder erg goed resultaat voor zo een eerst keer. Blijven oefenen!
hmm ok ok ... handige tips .... Had um nu op WB flits ... zal volgende x eens proberen mijn flitser meer juice te geven ... vrijdag weer op pad .. ga gelijk proberen ;-)

Flickr, Canon 40D / Sigma 24-70mm f2.8 / Speedlite 430EX / Sigma 50-150 f2.8

Reg. datum: 07 december 2007

Denk dat je door het opstellen van een contract idd een hoop ellende kan voorkomen.. In ieder geval kan je er dan achteraf makkelijker iets aan doen.. Punt blijft wel dat wanneer je "te hoog van de toren blaast" je soms je klant kwijt bent.. Of dat dan weer een echt verlies is als ze zo onrespectvol met je materiaal omgaan is ook weer de vraag.

Anyway, alsnog wat foto's van Emporium..

1.
http://farm4.static.flickr.com/3098/2570325738_81c01813ed.jpg
Emporium Mainstage vanuit de lucht

2.
http://farm4.static.flickr.com/3054/2570325648_2c0f399656.jpg
De dames waren het allemaal rustig aan het bekijken

3.
http://farm4.static.flickr.com/3041/2569500457_8df4f4451e.jpg
Bijna niemand was opgewassen tegen deze ijzeren stier

4.
http://farm4.static.flickr.com/3041/2570325778_41fa85bc37.jpg
3 fotografen tegelijk

5.
http://farm4.static.flickr.com/3136/2570325992_fe0d75f3ac.jpg
Shots die ik voorheen niet kon maken, nu met de nieuwe 70-200 2.8 IS wel.. Wat een verademing die lens! ( nog even flink experimenteren!! )

6.
http://farm4.static.flickr.com/3278/2570325964_77d7961266.jpg
En het geluid moest zachter en zachter.. :/

7.
http://farm4.static.flickr.com/3006/2570325844_e59314eb1b.jpg
Poging tot het maken van een "Mittnick"

8.
http://farm4.static.flickr.com/3185/2569500603_1a87904c2e.jpg
Het vervoer door de lucht..

Een canon dat met glas schiet.. Jazzs' Flickr

Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
thalyric schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:40:
[...]

hmm ok ok ... handige tips .... Had um nu op WB flits ... zal volgende x eens proberen mijn flitser meer juice te geven ... vrijdag weer op pad .. ga gelijk proberen ;-)
auto wb is meestal al redelijk goed van canon ;)

Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced

quote:
fection schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:38:
Dag mensen.

Ik ben ook van plan een fotocursus te volgen na het aanschaffen van een betere camera om hopelijk zo alle foefjes echt onder de knie te krijgen.

Ik heb een budget van 1200 euro en houd me voornamelijk bezig met partyfotografie. Iemand een aanrader? ( het mag ook combi zijn van toestel + losse lens ectc ) Dus een goede oplossing voor 1200 euro?

Groeten
Tristan
Neem eens een kijkje in het topic voor beginners.

Voor jouw budget is een 450D (of 40D) met een leuke 2.8 walkaround (normaal bereik) en een 430 EX interessant, maar het wordt krap. Nogmaals, ik zou in dat andere topic deze vraag stellen.
quote:
thalyric schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:40:
[...]
Witbalans aanpassen? Dat heb ik echt nog nooit gehoord bij clubfotografie. Laat hem lekker op auto staan joh. Bovendien is witbalans iets wat je perfect achteraf kunt doen mits je RAW schiet.

Josh wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:06 (20%)

leend3rs.nl
Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
fection schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:38:
Dag mensen.

Wat voor onderzoek heb je zelf gedaan naar camera? Hier op GoT gaan we niet zeggen welke camera je moet gaan kopen, dit is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen wensen. Begin met een basisset, body, basiszoomlens en een flitser. Naast de 450D wat Josh al zei kun je ook bij Nikon kijken uiteraard. D40(x), D60, D80. Lees ook anders de topicstart door, staat ook bovenstaande informatie in. Anders heb ik hem niet voor niets gemaakt ;).
quote:
Josh schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Witbalans aanpassen? Dat heb ik echt nog nooit gehoord bij clubfotografie. Laat hem lekker op auto staan joh. Bovendien is witbalans iets wat je perfect achteraf kunt doen mits je RAW schiet.
Bleke gezichten kun je met een WB wat warmer maken, of kouder, maar veel meer ook niet. Curven, pushen of juist donkerder maken kun je vaak beter gebruiken.

jules wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:25 (17%)

SE W800i powered

Reg. datum: 20 maart 2008

Natuurlijk heb ik rondgekeken naar wat ik wil. alleen ben gewoon bang dat ik na het uitgeven van 1200 euro denk, had ik toch maar dit of dat ...

Daarom vraag ik om advies, niet om wat ik MOET kopen ;)

Ik heb het gepost in de starters topic, en ga het nog even doorlezen de informatie! In iedergeval bedankt!

Groetjes

fection wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:31 (182%)

Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
fection schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:28:
Natuurlijk heb ik rondgekeken naar wat ik wil. alleen ben gewoon bang dat ik na het uitgeven van 1200 euro denk, had ik toch maar dit of dat ...

Ik heb het gepost in de starters topic, en ga het nog even doorlezen de informatie! In iedergeval bedankt!

Groetjes
Je minimumset begint imho bij een Canon 400D, 430EX flash en Tamron 17-50/2.8. Van daaruit kun je uit gaan bouwen naar duurder/ beter spul...

Succes :Y) :+

ow, crap, ik vergat helemaal waarom ik deze post éigenlijk ging bouwen. Ik had ook nog shots van BD :P

#1: Josh met 30D... de traaaagheid :+ >:)
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2122.jpg

#2: Gerard + reflectieschermerij
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2136.jpg

#3: Ringflashes! Gerard + dinges :P
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2214.jpg

#4: Gewone flashes! Zijn eigenlijk gelijk suf ook :P
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2225.jpg

#5: Love that ringflash!
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20080608-IMG_2260.jpg

#6: Meid:"waar komt mijn foto?" G:"geile***.nl" Meid: :( :( :(
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2297.jpg

#7: Wireless triggerhappy!
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2326.jpg

#8: Moar!
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2346.jpg

#9: Alleen de halo ontbreekt nog O-)
http://www.henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2380.jpg

Henk wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:40 (52%)

Reg. datum: 29 januari 2006

en gaan er nog luitjes hier naar toe http://www.touristfestival.nl
dit weekend *O* *O* *O*

Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced

yo/wassup

quote:
hos schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:53:
en gaan er nog luitjes hier naar toe http://www.touristfestival.nl
dit weekend *O* *O* *O*
Ik ken er eigenlijk geen enkele naam van...
Vrijdag zit ik bij de schoonfamilie *O* en zaterdag overdag met iemand afspreken, 's avonds met Wolf (en jou misschien?) naar club 8... En zondag rust! Dat heb ik ook wel eens verdiend...

Website | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200

WTRFTS
Reg. datum: 25 mei 2007

Even een update over mijn conflictje;

Heb vandaag gesproken met de persoon die erover gaat bij oneMen. Hij kon zich volledig in mijn standpunten vinden. Zelf zat hij in iets soortgelijks op zijn opleiding.

Probleem is dat hetgeen ik doe dus voor oneMen is, het bedrijf een sponsor is van oneMen. oneMen levert dus de foto's als organisatie aan waar ik deel van uit maak en niet voor ben ingehuurd. Daarop heb ik wel duidelijk gemaakt dat de foto's toch mijn intellectueel eigendom blijven en dit niet zomaar door een bedrijf op de site kan worden gegooid, als zijnde hun werk. Hierin volgde hij mij :P

Die foto's worden na die aanlevering door hun "bewerkt" (voorzien van border ) en op de site geplempt voor niets. Zonder mijn naamsvermelding dus. Nu gaat hij in ieder geval erachteraan dat mijn naam erbij komt, gaat dit niet lukken gaan alle foto's gewoon van de site af. Lukt het wel, laat hij ook mijn naam vallen voor mogelijke opdrachten in de toekomst. Nogal logisch, aangezien ik naar wat ik heb gezien een andere "stijl" hanteer in mijn foto's die ik nog niet heb teruggezien onder hun fotografen, maar de foto's wel een soort reclame zijn :)

Verder heb ik even gecheckt hoe het zat met de nabestellingen à 2,50 p/s, deze mogelijkheid is niet geactiveerd, anders was ik minder geduldig geweest en had ik vandaag nog gesommeerd om de foto's offline te halen.

Ben benieuwd, want er wordt gelukkig wel begripvol met dit commentaar om gegaan en ze willen er iets aan doen. Ze willen ook graag dat ik foto's blijf maken omdat de exposure op de site de laatste tijd goed omhoog ging :P

Nikon D300- Nikon D40 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor 18-55 AF-S DX Kitlens - Tokina 12-24 AT-X Pro - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 70-300 - Nikon SB-400 | SB-800 Wishlist: Nikkor 85mm f1.8 - Sig 15 fish - Sigma 30mm f1.4 - Nikkor 70-200VR f2.8 - SB-900

Team BSD

Netjes :)

Little boxes on the hillside
Reg. datum: 17 januari 2000

quote:
Josh schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Ik heb het ook over PP. Maar de witbalans aanpassen doe ik toch echt regelmatig, is echt niet zo apart (achteraf dus hè).

Nu we het toch over whitebalance hebben, iemand nog tips over hoe om te gaan met deze locatie? Zaterdag een bedrijfsfeest aldaar.

J3roen wijzigde dit bericht 11-06-2008 18:57 (20%)

JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
eeerik schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:23:
[...]

Ik had toen ik de 70-200/2.8IS huurde er een tasje bij gekregen die je aan je riem kan vastmaken, waar 'ie precies in past :)
Heb nog nagevraagd of je die ook los kon kopen (24-70 past er inclusief zonnekap ook precies in) maar volgens Kamera-Express kon dat niet... Iemand enig idee hoe en waar je er wel aan kan komen?
Ik vond 'm in ieder geval superhandig :) Is een beigekleurige tas, met twee ritsen en klitteband.

Gebruik nu zelf wel een heel kleine lenscase aan m'n riem waar ik kaartjes, batterijen e.d. in doe, scheelt een hoop heen en weer lopen naar garderobe/backstage :P
Deze staat net op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/174760104 ;)

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

leend3rs.nl

quote:
J3roen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:46:
[...]

Ik heb het ook over PP. Maar de witbalans aanpassen doe ik toch echt regelmatig, is echt niet zo apart (achteraf dus hè).

Nu we het toch over whitebalance hebben, iemand nog tips over hoe om te gaan met deze locatie? Zaterdag een bedrijfsfeest aldaar.
Veel ruiten, veel licht binnen dus = lekker. Aan de andere kant, het zorgt wel voor een bak met contrast, witte overstraalde achtergrond en contouren als onderwerp als je available light gaat schieten. Flitsen zal wel een must zijn, maar houd dan ook rekening met de reflectie in de ruiten ;)

Verder; succes! ;)

SE W800i powered

leend3rs.nl

quote:
fection schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:28:

Advies kunnen we je alleen geven wanneer we weten wat precies jouw wensen zijn. Het enige wat we weten is je budget. Verder is de keus aardig simpel, Nikon of Canon, omdat alleen bij deze merken een groot scala aan accesoires te verkrijgen zijn. Beide merken ontlopen elkaar niet zo heel veel. Ieder merk heeft zo zijn sterkere en zwakkere punten, helemaal afhankelijk van jouw smaak & wensen. Voor meer info is het DSLR starters topic een mooi startpunt!

SE W800i powered

quote:
jules schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:01:
[...]
Advies kunnen we je alleen geven wanneer we weten wat precies jouw wensen zijn. Het enige wat we weten is je budget. Verder is de keus aardig simpel, Nikon of Canon, omdat alleen bij deze merken een groot scala aan accesoires te verkrijgen zijn. Beide merken ontlopen elkaar niet zo heel veel. Ieder merk heeft zo zijn sterkere en zwakkere punten, helemaal afhankelijk van jouw smaak & wensen. Voor meer info is het DSLR starters topic een mooi startpunt!
Wacht ff, wat? Juist in het instapsegment, waar je met dit budget over praat, is het verschil nogal groot... Ga me niet vertellen dat je een D60 op het gebied van IQ of AF als concurrerend wilt bestempelen met een 400D of 450D...

quote:
J3roen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:46:
[...]

Ziet er leuk uit maar die ramen zorgen voor veel contrast en zoals jules al zojuist zei zul je moeten flitsen. Maar dit is geen probleem zo te zien. Als je niet teveel groothoek gaat zitten dan kun je perfect bouncen via het plafond. Mocht het regenachtig of schemerig zijn (of echt donker) dan natuurlijk je sluitertijd lang houden want dat sfeerlicht ziet er wel gezellig uit :).

Kiss the Moonlight

quote:
allstarted1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:34:
Even een update over mijn conflictje;

Heb vandaag gesproken met de persoon die erover gaat bij oneMen. Hij kon zich volledig in mijn standpunten vinden. Zelf zat hij in iets soortgelijks op zijn opleiding.

Probleem is dat hetgeen ik doe dus voor oneMen is, het bedrijf een sponsor is van oneMen. oneMen levert dus de foto's als organisatie aan waar ik deel van uit maak en niet voor ben ingehuurd. Daarop heb ik wel duidelijk gemaakt dat de foto's toch mijn intellectueel eigendom blijven en dit niet zomaar door een bedrijf op de site kan worden gegooid, als zijnde hun werk. Hierin volgde hij mij :P

[...]
En spelende vrouw fotograaf, wat heb je nu geleerd? :+

Altijd afspraken maken over wat er met de foto's gedaan mag worden, en wat niet!

Doe dit in ieder geval mondeling, met de persoon die binnen de organisatie verantwoordelijkheid draagt voor wat er met de foto's gebeurt. Bij voorkeur zet je het op schrift, stel dus een contract op. Voor wie zijn de foto's, wat mag ermee gedaan worden, wat is de mogelijke sanctie op het schenden van de afspraken, wie draagt verantwoordelijkheid voor portretrecht, enzovoorts.

Doe dit dus ook als je voor niets, of tegen niet-financiele vergoeding (goeie fles lekkers, tegoedbon, enz.) het werk verricht. Zie ook Auteursrechten & afspraken van gratis foto's

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Team BSD

quote:
Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:28:
[...]

Wacht ff, wat? Juist in het instapsegment, waar je met dit budget over praat, is het verschil nogal groot... Ga me niet vertellen dat je een D60 op het gebied van IQ of AF als concurrerend wilt bestempelen met een 400D of 450D...
Ah Henk sorry hoor, maar je kunt het ook overdrijven. bv. samo schiet retestrakke plaatjes met een D40 en als ik me niet vergis heeft allstarted1 ook een D40.

Kiss the Moonlight

quote:
Wilko schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Ah Henk sorry hoor, maar je kunt het ook overdrijven. bv. samo schiet retestrakke plaatjes met een D40 en als ik me niet vergis heeft allstarted1 ook een D40.
Het enige grote minpunt (ok, naast het feit dat het ontbreken van de focusmotor in de body oudere objectieven onaantrekkelijk maakt) is dat de D40 het nog met een CCD moet doen. CCD is inherent gewoon niet zo clean op hoge ISO settings als CMOS waardoor je meer ruis voor lief moet nemen, of meer detail moet inleveren door agressievere NR.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

quote:
Wilko schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Ik zeg niet dat er geen partyplaten te schieten zijn met een Nikon D40 (hell, ik heb zelf met een D50 rondgelopen in mijn beginperiode), maar wél dat canon, als het gaat om output (hoge iso's) en gebruik (af-unit), gewoon veel interessantere producten op de markt heeft staan voor het budget dat hierboven genoemd wordt.

Team BSD

Okay, fair enough then :)

WTRFTS
Reg. datum: 25 mei 2007

quote:
Henk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Ik zeg niet dat er geen partyplaten te schieten zijn met een Nikon D40 (hell, ik heb zelf met een D50 rondgelopen in mijn beginperiode), maar wél dat canon, als het gaat om output (hoge iso's) en gebruik (af-unit), gewoon veel interessantere producten op de markt heeft staan voor het budget dat hierboven genoemd wordt.
Jep, vooral die AF unit begint mij nu parten te spelen. Voor de rest valt er naar alle redelijkheid wel mee te partyen :) Ga alleen niet zeuren als je op 1600 moet gaan knallen EN er is rood licht dat je ruis galore hebt :P

Moet nu zelf helaas gaan wachten tot 16 juli voor ik m'n D300 met leuke accessoires als Tamron 17-50 f2.8, Tokina 12-24 f/4 en nog wat meuk kan gaan halen :( Ik baal best wel erg!

Nikon D300- Nikon D40 - Tamron 17-50 f2.8 - Nikkor 18-55 AF-S DX Kitlens - Tokina 12-24 AT-X Pro - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 70-300 - Nikon SB-400 | SB-800 Wishlist: Nikkor 85mm f1.8 - Sig 15 fish - Sigma 30mm f1.4 - Nikkor 70-200VR f2.8 - SB-900

Pagina: 1 2 3 4 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: