Reg. datum: 29 januari 2006
ah thanks voor de info alvast , ga er denk ik ook maar apart topic voor aanmaken. even alle ervaringen en tips bij elkaar is wel makkelijk in dezequote:
Fuji S5 pro , 35mm 2.0 SB800 SC29 enhanced
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Partyfotografie deel 9
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last
[Nieuw Topic]ah thanks voor de info alvast , ga er denk ik ook maar apart topic voor aanmaken. even alle ervaringen en tips bij elkaar is wel makkelijk in dezequote:jules schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:01:
[...]
Zwaait. Kan je 1 ding zeggen; dure bezigheid.
Ruimte regelen (kost heel wat knaken, of je moet ergens een vriendendeal regelen)
Borden/panelen regelen (alleen al het vervoer is al bijna onbetaalbaar, daarnaast vragen ze voor die borden zelf ook een godsvermogen en willen ze het veelal perse zelf neerzetten ivm beschadiging)
Framework/lijsten/inlijsten
en dan als laatste de foto's zelf laten opblazen/vergroten. (kan naar verhouding erg goedkoop tegenwoordig, voor nog geen tientje heb je een 50x75cm afdruk bij de hema. 10 van die dingen heb je een paar kilo aan foto's vast)
Er zijn zat creatieve manieren, als je het niet bent/weinig tijd hebt/vriendendienstjes kunt regelen, kost het je snel een paar ¤ k,-'s
Overigens al eens nagedacht over portretrechten ed die je voor zoiets moet regelen? (we hebben het hier wel over opdrachtgevers en anderen die auteursrechten schenden, maar dit geval moet je dus zelf je zaakjes goed op orde hebben)
mbt de auteursrechten schendingen. Het blijven vervelende dingen, het meest relaxte is dat je er in een win/win situatie voor beide partijen uit kan komen.
Music2dance.com
Hmm, beetje vreemd verzoek, of eigenlijk gewoon spam. Maar om er toch een leuke discussie van te maken: waarom 'natuurlijk vrijwillig'?quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:23:
Ik zoek nog mensen die [...] (uiteraard vrijwillig) [...] [spam waarderen]
blog | flickr foto's | Party | D40 | Sigma 18-50 2.8 | SB-600 | Nikon 55-200
Met andere woorden "Hallo, werken jullie mee aan verdere verzieking van de fotografie markt door voor niets te komen werken??" ?quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:23:
Ik zoek nog mensen die het leuk vinden om foto's te maken op feestjes (uiteraard vrijwillig)
De vergoeding is gratis entree tot de feesten, dit is voor een niet nader te noemen website.
Indien er mensen zijn die intresse hebben hoor ik dat graag via pm.
K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio
Nou echt spam wil ik het nog niet noemen, dan had ik namelijk mijn link er bij gezet.quote:samo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:27:
[...]
Hmm, beetje vreemd verzoek, of eigenlijk gewoon spam. Maar om er toch een leuke discussie van te maken: waarom 'natuurlijk vrijwillig'?
Daar zit vanuit de site een bepaalde gedachte achter (ik neem aan kostenbesparing), maar kiezen jullie dan ook bewust om te kiezen voor een lagere (of toch minstens minder consistente) kwaliteit? Denk je niet als site dat je je juist kan onderscheiden door goede fotos? En dan werkt zo'n algemene vraag natuurlijk niet, maar ga je werven, zoeken en selecteren lijkt me.
Maar vanuit een bedrijfskundig oogpunt, wat is jouw gedachte hierachter?
Music2dance.com
Dat is leuk, maar aan de andere kant zie ik op jouw site weinig inzet. Een paar feesten, that's it. Kom op, als je echt zo enthousiast bent, moet je zelf toch ook wel wat kunnen?quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:40:
[...]
Nou echt spam wil ik het nog niet noemen, dan had ik namelijk mijn link er bij gezet.
Het is gewoon zo dat ik om hobby redenen 4 jaar geleden een party site ben gestart.
Nu is het zo dat ik zelf in het oosten woon, en dat de meeste feesten zich afspelen in het westen.
Ik heb dus niet elke week de tijd om zelf foto's te gaan maken.
Nu krijg ik via de mail ontzettend veel aanvragen binnen voor fotografie op bepaalde feesten.
Hieraan kan ik niet allemaal voldoen.
En (google) ads? inkomsten uit reclame zouden al een hoop moeten doen. Hoe verloopt de promotie? investeer je wel in kaartjes, maar niet in je schietende personeel? Waarom ben je in de veronderstelling dat ik met mijn cam van toch wel wat euro's voor nada op de dansvloer ga staan? En voor nop kwaliteit ga leveren en energie ga steken in mijn nabewerking?quote:Natuurlijk is het mooi om hier direct een klap geld voor beschikbaar te stellen, maar helaas dat budget heb ik niet.
een site die ook fotografen tevreden probeert te stellen met 'entree' en verder niets is www.djguide.nl, kijk daar eens voor de grap, en kijk naar de foto's. Is dat de kwaliteit die je neer wilt zetten, wil je meer, wil je minder? wat heb je er voor over om je site groter te laten worden in de toch al moordende concurrentiestrijd tussen partysites?quote:Werven en selecteren is moeilijk om de juiste doelgroep te vinden (fotografen dus)
Ook zou het inderdaad fijn als de foto's een bepaalde kwaliteit hebben, maar hiermee wil ik dus ook mensen de kans geven die zichzelf nog niet kunnen meten aan de mensen uit dit topic.
Het is dus ook absoluut niet een commercieel ingestelde website!
Music2dance.com
Als iemand, hier, in dit topic, hét idee heeft om een geweldige partysite op te zetten, met goede kwaliteit, die ook nog winstgevend is, denk je dan dat er uberhaupt iemand is die jou de gouden tip gaat geven?quote:Ik ben erg benieuwd hoe jullie denken dat ik dit zou moeten aanpakken.
Nik wijzigde dit bericht 24-01-2008 23:55 (117%)
EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3
blog | flickr foto's | Party | D40 | Sigma 18-50 2.8 | SB-600 | Nikon 55-200
Betaald werk hier, slechts zelden onbetaald en dan alsnog wanneer ik er zelf iets aan heb (lees portfolio aanvullen).quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:23:
Krijgen jullie bijvoorbeeld allemaal betaalt voor een fotoreportage?
Zo niet, wat krijgen jullie dan in ruil?
Bot gezegd: niet. Er zijn al zo gru-we-lijk veel partysites, ik zie de toegevoegde waarde van de volgende partysite eigenlijk nietquote:Ik ben erg benieuwd hoe jullie denken dat ik dit zou moeten aanpakken.
Aangezien ik hier nog niet veel ervaring in heb!
quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:23:
Ik geloof dat ik het inderdaad op de verkeerde manier aanpak.
Mijn excuses voor de spam overkomende berichten
Maar nu ik toch bij de juiste doelgroep hier zit, ben ik benieuwd wat jullie beweegt om foto's te maken voor een party site?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie denken dat ik dit zou moeten aanpakken.

Ik wil best wel van je aannemen dat je goede bedoellingen hebt. Maar goede bedoellingen an sich sluiten nog niet uit dat je daarmee, onbedoeld, toch meewerkt aan marktverzieking. Dit soort fotografie is tenslotte productie-werk. Iets dat je, zonder ervaring en kennis, niet zo goed zal kunnen. Die kennis en ervaring kan je niet structureel voor niets krijgen, dat is geen duurzame oplossing.quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:40:
[...]
@JumpStart
Het is absoluut niet mijn bedoeling om de fotografie markt te gaan verzieken.
K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio
Ik heb inderdaad zelden na het weekend geen foto's van Hos gezienquote:hos schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:04:
ik ben als het koninginnedag wordt precies 5 jaar bezig met partyfotografie en de teller staat nu op 340 feestjes alwaar ik fotos heb gemaakt
JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.
Dat persbericht had ik al opgezocht, kon er niet echt warm van worden; Melanie (FamousAgency) is een tof mens, maar het was wel weer een vreselijk overdreven populistisch verhaaltje. Ze heeft het inderdaad doen lijken alsof het een eigen productie zou zijn en da's niet echt netjes, kan me voorstellen dat Q-Dance dat niet echt heel erg tof vind. Maar hoe dat tussen Q en Showtek geregeld is bemoei ik me niet mee.quote:Jazzs schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:33:
[...]
De heren hadden via famous-agency een persbericht verstuurd, blijkbaar niet in overleg met Q-dance.
Hierin werd de naam Q-dance ook niet 1x genoemd, waardoor het alleen een showtek productie leek, ipv een samenwerking met Q-dance. Op partyflock verscheen dit bericht overigens ook, maar dan met het Q-logo erbij.
Showtek heeft bij een aantal grotere events zelf een video- en fotocrew meegenomen, en dat was ook bij dit event weer de bedoeling. Echter om niet specifiek genoemde redenen heeft Q-dance hier een stokje voor gestoken. Waarschijnlijk omdat ze (begrijpelijk) niet teveel verschillende mensen op de stage willen hebben, en omdat ze sowieso al een eigen videoproductie draaien en het er niet zo netjes uitziet als een extern bedrijf dan met een dikkere video op de proppen komt van hun event.
Al met al dus best begrijpelijk, maar wel ontzettend balen. Voor mij is het een opdracht door de neus geboord, en nu foto's schieten zonder stage-toegang..
NFTVM heeft hiertoe wel een stuk juridische hulp, maar als je er eentje vind: ik hou me van harte aanbevolen!quote:neographikal schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:47:
Het is een van de redenen dat ik nog een betaalbare rechtsbijstandsverzekering zoek die ook auteursrechtenkwestie aanpakt. Het probleem zit hem voornamelijk in dat laatste; bijna geen enkele verzekering die dat doet helaas
Floor-is wijzigde dit bericht 25-01-2008 11:59 (8%)
Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?
Gast, wat denk je zelf? Dat dergelijke spam en 'kom gratis voor me werken' op prijs wordt gesteld? Nu wil ik niet al te veel iedereen over één kam scheren, maar de meesten van ons werken voor geld. Wij leveren dan ook kwaliteit en we vinden dit regelrechte marktverzieking.quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:23:
Ik zoek nog mensen die het leuk vinden om foto's te maken op feestjes (uiteraard vrijwillig)
De vergoeding is gratis entree tot de feesten, dit is voor een niet nader te noemen website.
Indien er mensen zijn die intresse hebben hoor ik dat graag via pm.
Wat mij beweegt is dat ik het echt leuk vind om te doen, om de mensen te leren kennen, wat vaak al vrienden zijn geworden. Het is werkelijk fun en plezier wat mijn basis is om dit te doen.quote:CrazyFool schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:23:
Ik geloof dat ik het inderdaad op de verkeerde manier aanpak.
Mijn excuses voor de spam overkomende berichten
Maar nu ik toch bij de juiste doelgroep hier zit, ben ik benieuwd wat jullie beweegt om foto's te maken voor een party site?
Ik ben erg benieuwd hoe jullie denken dat ik dit zou moeten aanpakken.
Floor-is wijzigde dit bericht 25-01-2008 13:20 (39%)
Mijn gear
Mijn gear
eeerik wijzigde dit bericht 25-01-2008 13:29 (31%)
www.erikflohr.com Canon 5D, Canon 24-70 F2.8, Canon 50 F1.8 Canon 580EX I
Ik bemoei me er ook niet mee, maar als je dit leest heb je niet het idee dat het een Q-Dance productie is.. Kan me dan wel weer voorstellen dat iemand zich daaraan irriteert.quote:Floor-is schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Dat persbericht had ik al opgezocht, kon er niet echt warm van worden; Melanie (FamousAgency) is een tof mens, maar het was wel weer een vreselijk overdreven populistisch verhaaltje. Ze heeft het inderdaad doen lijken alsof het een eigen productie zou zijn en da's niet echt netjes, kan me voorstellen dat Q-Dance dat niet echt heel erg tof vind. Maar hoe dat tussen Q en Showtek geregeld is bemoei ik me niet mee.
het ging mij niet om dikkere camera's want dat zegt op voorhand niks over de kwaliteit van de video, maar als de videocrew die ze meenemen met 2 camera's gaat werken, en 1 fixed front of house dan wordt het waarschijnlijk een dikkere video dan van de organisatie zelf die met 1 videocamera rondlopen. In dat geval kan ik me enigzins voorstellen dat de organisatie dat niet zo leuk vindt..quote:Het gebeurt vaker dat artiesten een stukje eigen crew meenemen voor registratie, daar zijn veel organisaties helemaal niet happig op. Niet omdat er dan "dikkere camera's dan ze zelf gebruiken aanwezig zijn",
Mijn ervaring is dat stage-access bij Q-Dance idd beter is geregeld als bij veel andere organisaties. Niet om de minuut een andere fotograaf, een kleine selectie ingehuurde mensen die op de stages mogen komen. Zo hoort het eigenlijk ook. Begrijpelijk dat artiesten niet allemaal hun eigen crew mee moeten gaan nemen, want dan zijn we weer terug bij af.. Maar kan me ook voorstellen dat het voor artiesten op zo'n avond, die feitelijk "eenmalig" om henzelf draait, leuk is om exlcusieve beelden te hebben van dat feest. Zowel video als foto, de gebroeders Showtek vinden het iig leuk om exclusief beeldmateriaal te hebben.quote:eenvoudigweg omdat het moeilijker wordt iedereen in de hand te houden, het podium zo veel mogelijk vrij te houden etc. Wat ik van Q-Dance weet is dat ze meer dan genoeg ruimte bieden om alle betrokken partijen te voorzien van registratie en wat er zoal nog meer bij komt kijken. Ik heb al meerdere keren voor Q-Dance gefotografeerd en foto's aan (bijvoorbeeld) Showtek aangeleverd: als er toch al een fotograaf is, waarom dan eentje inhuren? Zo heb ik ook een CD-Cover voor Showtek geschoten tijdens een ander groot event...
Yep, shit happens idd.. Thanks voor het aanbod, maar ik kijk zelf wel wat ik er van kan maken.. Dan maar geen dj-foto's deze keer, hadden ze het zelf maar beter moeten regelen..quote:Ja het is voor jou balen dat je niet backstage kunt en dat hierdoor je opdracht (nogal) verandert, maar ook dat gebeurt nu eenmaal wel eens... Als je wil kan ik wel wat plaatjes voor je schieten, hoef dan wel niet te werken, maar kan je wel ff matsen
Een canon dat met glas schiet.. Jazzs' Flickr
Ik ben bij de zakelijke verzekeringen wezen kijken, maar helaas helaas, bijna al die verzekeringen hebben auteursrechtenkwesties uitgesloten in de aanvullende voorwaarden.quote:Floor-is schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:25:
neo: denk dat we het meer in de zakelijke hoek moeten zoeken en dat een dergelijke verzekering niet de allergoedkoopste zal zijn...
Op het niet aannemen van auteursrechtenzaken na zag het er toppie uit. Niet al te duur (300 op jaarbasis) en ze pakken de ietsje grotere facturen die niet betaald worden gratis op (meen >400 euro). Misschien toch eens overwegenquote:DAS is echt wel goed overigens dus da's best een aanrader voor het geval dat je denkt 'hmm een nieuwe aansprakelijkheidsverzekering'

dat klinkt idd interessant allemaal..!quote:neographikal schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:02:
[...]
Ik ben bij de zakelijke verzekeringen wezen kijken, maar helaas helaas, bijna al die verzekeringen hebben auteursrechtenkwesties uitgesloten in de aanvullende voorwaarden.
[...]
Op het niet aannemen van auteursrechtenzaken na zag het er toppie uit. Niet al te duur (300 op jaarbasis) en ze pakken de ietsje grotere facturen die niet betaald worden gratis op (meen >400 euro). Misschien toch eens overwegen
Een canon dat met glas schiet.. Jazzs' Flickr
haha wel leuke spamquote:hos schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:13:
ok en hier dan ook nog wat spam van mijn kant![]()
[afbeelding]
mydogisgone wijzigde dit bericht 26-01-2008 14:39 (6%)
Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Fotografie Algemeen » [Ervaringen] Partyfotografie deel 9
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea