Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
TheoWz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:58:
Geachte heer/mevrouw
Ik heb in 2007 een bijbaan gehad
waarover ik
1222 ingehouden loonheffing
7020 loon voor loonbelasting
487 verrekende arbeidskorting

nu is het geval dat ik op stage ben geweest
hier heb ik
747 ingehouden loonheffing
2095 sv loon
2230 fiscaal loon 2230
0 arbeidskorting verrekend

ik heb geen idee hoeveel ik nu terugkrijg!
aanvullende informatie is:
ik woonde het gehele jaar 2007 uitwonend
(252euro per maand) en in de maand nov/dec heb ik 500 aanvulldendebeur p maand gekregen

heeft u enig idee hoe het zit?
mvg
Theo
Heb je al een aangifte ingevuld? (gewoon de software downloaden). Maar als ik het zo snel zie zal je volgens mij bijna al je loonheffing terugkrijgen (Maar, gewoon invullen is het makkelijkst)
nou ik heb t biljet aangevraagd en heb ik al in huis
nou heb ik ingevuld.

ingehouden loon loon
1222 7020
747 2230

totaal
1969 9250
verr arb korting 487

maar volgens al die calculatoren en tbiljetje.nl site krijg ik rond de 1300 euro
heeft te maken met mijn totale jaarinkopen denk ik ?

Waarom ik zo dik ben?? elke keer als ik je moeder neuk krijg ik een koekje...

quote:
TheoWz schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:15:
maar volgens al die calculatoren en tbiljetje.nl site krijg ik rond de 1300 euro
heeft te maken met mijn totale jaarinkopen denk ik ?
Jah, tuurlijk heeft dat te maken met je jaarinkomen, daar gaat de inkomstenbelasting namelijk over.
Maar wat is de vraag nu?
Las je verdient moet je belasting betalen, behalve als je weinig verdient. Daarom hebben ze die heffingskortingen bedacht.
En als je bazen die heffingskortingen niet verrekend hebben, of je hebt maar een paar maanden gewerkt, dan zal je geld terugkrijgen.

bijde baan met:
1222 7020
is loonheff korting ingehouden

de andere baan was een stage hier is dus de volle mep ingehouden :(

Waarom ik zo dik ben?? elke keer als ik je moeder neuk krijg ik een koekje...

Reg. datum: 10 januari 2008

Hallo,

Ik heb op mijn jaaropgaaf 2 lonen staan:

1. Loon loonheffingen
2. Loon zorgverzekeringswet...

(en op m'n loonstrook staat een cumulatief loon SV....)

Weet iemand welk loon ik moet invullen op mijn aangifte?

Mvg,
A

Misschien is dit handig:
http://mistermoney.rtl.nl/loonstrookje-2007-2.html

SV-loon = bruto maandloon - pensioenafdragen
loon zorgverzekeringwet = SV-loon - premie WW
fiscaal loon = loon zorgverzekeringwet + vergoeding bijdrage ZVW
(grof gezegd, zonder rekening te houden met auto/spaarloon etc.)

Over fiscaal loon moet je loonheffing betalen.
In jouw geval gaat het dus om het "loon loonheffingen" dat je op moet geven.

Hallo,

Ik heb de volgende vraag over een aangifite over 2007

Ik heb een lease-auto (cat2)
Ik rij er zakelijk en privé kilometers, voor de privé betaal ik een bepaald bedrag per maand voor.

Ik weet dat je een deel van de belasting terug kan krijgen. Hoe zit dit en met name: Hoe vul je dit in op he formulier (programma).

gr
Erwin

Ik krijg een beetje het gevoel dat veel mensen geen of zeer weinig research doen voordat een vraag in dit topic gepost wordt. Veel vragen die voorbij komen zijn zeer eenvoudig terug te vinden op de site van de B-dienst of elders in het topic. Dit topic is mijns inziens bedoeld voor tips en trucs, niet voor simpele vragen die beantwoord kunnen worden met de help-functie van het aangifte programma.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Reg. datum: 24 september 2004

quote:
erwinvanveen79 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:34:
Hallo,

Ik heb de volgende vraag over een aangifite over 2007

Ik heb een lease-auto (cat2)
Ik rij er zakelijk en privé kilometers, voor de privé betaal ik een bepaald bedrag per maand voor.

Ik weet dat je een deel van de belasting terug kan krijgen. Hoe zit dit en met name: Hoe vul je dit in op he formulier (programma).

gr
Erwin
Zover ik weet vul je dit niet meer in. Je werkgever verrekent het op de juiste manier met je loon. Dit betekent dat je je belasting over je leaso auto al betaald hebt.

Interesse in een baan in de technische automatisering? Mail me!

idd, je krijgt al een bijtelling voor je auto: er wordt een bepaald bedrag bij je salaris opgeteld als bruto loon, waarover je dus vervolgens 'reguliere' inkomstenbelasting betaald, als ware je brutoloon hoger. Dat bedrag wordt dus ook gewoon een onderdeel van het totale salaris wat je (tzt) op je jaaropgave ziet staan, daar is dus geen apart onderdeel meer voor bij de belastingaangifte.

Wat wél zo is, is wanneer je een aparte eigen bijdrage voor je auto betaalt (omdat je bijvoorbeeld boven je normbedrag zit), je dit bedrag weer ergens van kan aftrekken (moet ik nog uitzoeken, bij mij gaat het om 1,93 per maand :P ) en het je inderdaad een soort van belastingvoordeeltje oplevert. Dat is wellicht waar Erwin op doelt. Wie weet dit, voor ik het zelf even op moet zoeken :)

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
Rudedadude schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:28:
idd, je krijgt al een bijtelling voor je auto: er wordt een bepaald bedrag bij je salaris opgeteld als bruto loon, waarover je dus vervolgens 'reguliere' inkomstenbelasting betaald, als ware je brutoloon hoger. Dat bedrag wordt dus ook gewoon een onderdeel van het totale salaris wat je (tzt) op je jaaropgave ziet staan, daar is dus geen apart onderdeel meer voor bij de belastingaangifte.

Wat wél zo is, is wanneer je een aparte eigen bijdrage voor je auto betaalt (omdat je bijvoorbeeld boven je normbedrag zit), je dit bedrag weer ergens van kan aftrekken (moet ik nog uitzoeken, bij mij gaat het om 1,93 per maand :P ) en het je inderdaad een soort van belastingvoordeeltje oplevert. Dat is wellicht waar Erwin op doelt. Wie weet dit, voor ik het zelf even op moet zoeken :)
Dat word ook verekend door je baas, het is tegenwoordig niet meer mogenlijk om zelf iets op te geven van je auto. Als je eigen bijdrage betaald zal je baas daar rekening mee moeten houden in zijn berekening ( en dat is waarschijnlijk al gebeurd ).

Voor je belastingaangifte is je lease-auto dus niet meer interesant want dat zit gewoon al verwerkt bij je jaaropgaaf.

To be, or not to be, those are the parameters

Ik zit met een vraag, mogelijk dat iemand hier antwoord op kan geven.

Mijn jaaropgave is als volgt:

Loon: x8976
Loonheffing: x185
Arbeidskorting: x332
Inhoudingsgrondslag ZVW: 0
Ingehouden bijdrage ZVW: 0

De x'jes staan natuurlijk voor cijfers, maar het doet er even niet toe of dat een 2, een 3 of een 4 is zegmaar ;)

Ik zit in actieve militaire dienst (in geheel 2007) wat dus inhoudt dat ik ben vrijgesteld van de ziektekostenverzekeringswet. Kan ik op een of andere manier geld hiervan terugkrijgen, want ik heb het idee dat er wel geld door de belasting is ingehouden hiervoor.

waarom heb je dat idee? dat moet toch blijken uit papieren?

No production networks were harmed during this posting

Reg. datum: 28 april 2000

Bij alle ZWV getallen staat toch 0? Dan klopt het toch! anders klopt je jaaropgave blijkbaar niet en moet je bij de Personeelsadministratie gaan klagen.

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
paella schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:02:
waarom heb je dat idee? dat moet toch blijken uit papieren?
Omdat in het aangifte programma 2007 de optie "Vrijstelling of vermindering van premie volksverzekeringen of Zorgverzekeringswet" bestaat.

En aanvinken van deze optie scheelt me zo'n 1500 euro.

En wat zegt het helpbestand:

[ ] U was gemoedsbezwaarde.

[ ] U was gedetacheerd. (in het buitenland en onder bepaalde voorwaarden)

[ ] U werkte in 2 landen.

Vul hier het correcte kruisje in. geen kruisjes? Dan ook geen voordeel van 1500 euro! ;)

Rudedadude wijzigde dit bericht 28-01-2008 19:59 (10%)

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

Windowlicker!

Onlangs heb ik een huis gekocht en ben bezig met de VT.

Voor de VT ga ik o.a. de afsluitprovisie, de taxatiekosten etc aftrekken.
Maar moet je deze kosten nou in of exclusief btw aftrekken? Ik hoor hier tegenstrijdige berichten over, en op de site van de belastingdienst kom ik er ook niet uit.

Reg. datum: 05 december 2004

Ik heb 2 vragen.

Vraag 1
Ik heb in 2006 een laptop aangeschaft voor school en deze bij mijn opgave voor 2006 opgegeven als hulpmiddel voor mijn studie.
In 2007 heb ik een VAR verklaring aangevraagd en een MacBook gekocht. Kan ik in 2007 nogmaals hetzelfde bedrag (als in 2006) opgeven als studiekosten én mijn MacBook opgeven als investering voor mijn VAR verklaring?

Vraag 2
Ik heb in 2007 en minor in Amerika gevolgd. Ik heb een ongespecificeerd bonnetje van een pin betaling (Amerikaanse rekening) aan het desbetreffende College t.w.v. $4001. Kan ik deze kosten opgeven? Zo ja, voor welk bedrag? Aangezien het betaald is met een Amerikaanse rekening (wel op mijn naam) heb ik geen toenmalige wisselkoers...

Democratie kost een Fortuyn

Acties: [view][quote]

Door: Dido Moderator SG/HK
Raptor formicarum

quote:
Edjaaah schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:50:
Ik heb 2 vragen.

Vraag 1
Ik heb in 2006 een laptop aangeschaft voor school en deze bij mijn opgave voor 2006 opgegeven als hulpmiddel voor mijn studie.
In 2007 heb ik een VAR verklaring aangevraagd en een MacBook gekocht. Kan ik in 2007 nogmaals hetzelfde bedrag (als in 2006) opgeven als studiekosten én mijn MacBook opgeven als investering voor mijn VAR verklaring?
Ik neem aan dat je niet het hele bedrag voor 2006 hebt opgegeven, maar maximaal 30%?
Dan mag je dat inderdaad gewoon weer doen voor 2007 - als je hem 100% voor je studie gebruikt (natuurlijk doe je dat).

Wat betreft die macbook, het lijkt me dat dat volledig losstaat van je studiekosten(aftrek) maar de ins en outs ken ik daar niet van (van die VAR dus - hoewel, van Apple ook niet).

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

quote:
Edjaaah schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:50:
Ik heb 2 vragen.

Vraag 1
Lijkt me wel, ik neem aan dat je 30% per jaar aftrekt?

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Holy Cow! - F@H
Reg. datum: 02 november 2002

Wat betreft reisafstand, waar haal ik dit vandaan? Mag ik zelf op de ANWB site adres invullen en de daarop genoemde kilometerafstand overnemen?

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

Reg. datum: 05 december 2004

Je woon-werk afstand staat vermeld op je loonstrook.

Ik geef voor school idd 30% per jaar op. Ik moet alleen wel zeker weten dat ik geen problemen krijg door 2 laptops op te geven (1 t.b.v. school & 1 t.b.v. fotobewerking voor de VAR verklaring).

Democratie kost een Fortuyn

quote:
Edjaaah schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:16:
Ik geef voor school idd 30% per jaar op. Ik moet alleen wel zeker weten dat ik geen problemen krijg door 2 laptops op te geven (1 t.b.v. school & 1 t.b.v. fotobewerking voor de VAR verklaring).
Als jij kan aantonen dat je beide laptops 100% alleen voor studie gebruikt is dat geen probleem.
Als het ongeloofwaardig wordt wel.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Acties: [view][quote]

Door: Dido Moderator SG/HK
Raptor formicarum

quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:36:
Als jij kan aantonen dat je beide laptops 100% alleen voor studie gebruikt is dat geen probleem.
Die VAR-verklaring heeft weinig met studie te maken ;)
quote:
Edjaaah schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:16:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het een probleem zou zijn, maar het lijtk me typisch een vraag waar ze je bij de BD een eenduidig antwoord op moeten kunnen geven. :)

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

Reg. datum: 29 januari 2008

Ik heb 1 vraag

ik werk 32 uur en kreeg een brutoloon 34456 per jaar en hen twee kinderen. Mijn partner kreeg sinds 1 1/2 jaar werkloos en kreeg zij een ww. Maar vanaf deze maand heeft zij geen inkomen. Mijn vraag is heeft zij recht op zogenaamd partnertoeslag of zo iets. ik heb wel onderzoek gedaan bij belastingdiens webside maar ik word niet wijzer van?

wie kan mij helpen?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws