Allereerst: in dit soort specifieke gevallen bem ik geen expert, ik ken de regeling die je schetst en de bijbehorende voorwaarden niet. Algemeen geldt er op belastingschulden een verjaringstermijn van 5 jaar, die echter kan worden verlengd tot 12 jaar als wegens opzet of grove schuld er te weinig belasting is betaald dmv een onjuiste of niet ingediende aangifte. Hier lijkt echter sprake van juist aangeleverde informatie, die door de BD anders geinterpreteerd wordt. Opzet of grove schuld lijkt me dus voor geen van de partijen van toepassing.quote:begintmeta schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:16:
Tinuz___, AFAIK kan de belastingdienst zelf (in ieder geval in bepaalde gevallen) tot 12 jaar terug naheffen, ik meen ook in bepaalde internationale situaties. Vandaar dat het me mogelijk leek dat dat andersom ook opgaat in deze situatie. Maar AFAYK is het dus 5 jaar?
Als de laatste communicatie hierover korter dan 5 jaar geleden heeft plaatsgevonden heb je sowieso nog een zaak. Als het langer geleden is zou ik je adviseren om een belastingadviseur in de arm te nemen of eventueel naar een rechtswinkel te gaan. Die kunnen je ongetwijfeld beter gefundeerd antwoorden wat je rechten zijn en hoe sterk je staat.
alles waar "te" voor staat is slecht, behalve Terweksel