Hoofdcategorieën
Topicacties

Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
zeg nooit altijd
Reg. datum: 11 april 2005

quote:
begintmeta schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:16:
Tinuz___, AFAIK kan de belastingdienst zelf (in ieder geval in bepaalde gevallen) tot 12 jaar terug naheffen, ik meen ook in bepaalde internationale situaties. Vandaar dat het me mogelijk leek dat dat andersom ook opgaat in deze situatie. Maar AFAYK is het dus 5 jaar?
Allereerst: in dit soort specifieke gevallen bem ik geen expert, ik ken de regeling die je schetst en de bijbehorende voorwaarden niet. Algemeen geldt er op belastingschulden een verjaringstermijn van 5 jaar, die echter kan worden verlengd tot 12 jaar als wegens opzet of grove schuld er te weinig belasting is betaald dmv een onjuiste of niet ingediende aangifte. Hier lijkt echter sprake van juist aangeleverde informatie, die door de BD anders geinterpreteerd wordt. Opzet of grove schuld lijkt me dus voor geen van de partijen van toepassing.
Als de laatste communicatie hierover korter dan 5 jaar geleden heeft plaatsgevonden heb je sowieso nog een zaak. Als het langer geleden is zou ik je adviseren om een belastingadviseur in de arm te nemen of eventueel naar een rechtswinkel te gaan. Die kunnen je ongetwijfeld beter gefundeerd antwoorden wat je rechten zijn en hoe sterk je staat.

alles waar "te" voor staat is slecht, behalve Terweksel

Oh ja jôh?! Is dat zo...
Reg. datum: 30 april 2000

Mijn aangifte over 2007 zal door de inspecteur bekenen gaan worden.
Weet iemand hoe lang dit kan gaan duren? Of heeft dit over 2007 ook meegemaakt?

Dat zouden meer mensen moeten doen!!!!
GOEDKOOPBIER?!

-=Irresistable=-

Ik heb het geld overgemaakt gekregen, echter wel het bedrag van de eerste (foute) aangifte... Ik ben benieuwd wanneer ze het zullen corrigeren. Alvast het teveel ontvangen bedrag op de spaarrekening gezet ;)

Don't hate the game, just hate the player.

Serious Game Developer

Hm, mijn dagtekening was ook 6 juni, maar nog steeds niets binnen helaas. Normaal heb je het toch vaak de dag ervoor, of erna het geld. Naja, misschien komt het omdat ik van belasting kantoor ben verandert door een verhuizing...

Canon 400D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Yet Another Laser Game |Western RTS

-=Irresistable=-

Ik heb vandaag een 2de brief gekregen, met daarin een bedrag dat ik terug moet betalen. Echter als ik het bedrag wat ik heb ontvangen met het bedrag wat ik terug moet betalen verreken, kom ik uit op een totaal bedrag wat ik terug krijg dat veel lager uitkomt dan mijn aangifte die ik heb opgestuurd... Ik ben erachter gekomen dat ze mijn verzamelinkomen hebben genomen zonder het persoonsgebonden aftrek wat ik had ingevuld... Is dit een foutje of is het normaal dat ze persoonsgebonden aftrek niet meetellen? Want die ziektekosten die ik heb ingevuld, heb ik toch echt wel gemaakt...

Don't hate the game, just hate the player.

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
PWA schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:51:
[...]

Misschien de datum vd print/pdf van het OntvangstbevestigingIB.* ??

<Bla knip>
De Belastingdienst heeft op 29-02-2008 om 19:46 uur de aangifte inkomstenbelasting 2007 met het kenmerk ....ontvangen van:
</Bla knip>
Die heb ik dus niet meer, vandaar m'n vraag :)
quote:
Het .IDB file dat ik heb is ook van die datum.
idb?

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 08 juni 2007

quote:
Sponge schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:19:
Hm, mijn dagtekening was ook 6 juni, maar nog steeds niets binnen helaas. Normaal heb je het toch vaak de dag ervoor, of erna het geld. Naja, misschien komt het omdat ik van belasting kantoor ben verandert door een verhuizing...
Ik heb vandaag (eindelijk) de brief binnen gekregen met de dagtekening 21 juni. Ik ben benieuwd wanneer daadwerkelijk het geld gestort en wanneer mijn vriendin bericht en het geld krijgt. Toch wel vreemd dat zij nog geen bericht heeft want wij hebben gezamenlijk aangifte gedaan.

zeg nooit altijd
Reg. datum: 11 april 2005

quote:
caRe.Ghost schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:51:
Ik heb vandaag (eindelijk) de brief binnen gekregen met de dagtekening 21 juni. Ik ben benieuwd wanneer daadwerkelijk het geld gestort en wanneer mijn vriendin bericht en het geld krijgt. Toch wel vreemd dat zij nog geen bericht heeft want wij hebben gezamenlijk aangifte gedaan.
Mijn brief heeft ook een tijdreis gemaakt, gisteren binnengekregen met dagtekening 19 juni. Ze zijn bij de BD dus hard aan het werk de komende dagen...
Geld staat nog niet op de rekening, maar ik vermoed dat ze het de 19e gaan overmaken.

alles waar "te" voor staat is slecht, behalve Terweksel

Max & Milo.. lief

quote:
Tinuz___ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:32:
[...]

Mijn brief heeft ook een tijdreis gemaakt, gisteren binnengekregen met dagtekening 19 juni. Ze zijn bij de BD dus hard aan het werk de komende dagen...
Geld staat nog niet op de rekening, maar ik vermoed dat ze het de 19e gaan overmaken.
Dat heeft niets te maken met een tijdreis, alleen doen ze dit zodat binnen x dagen bezwaar kan maken zonder dat jij tijd verliest om bezwaar te maken omdat de tnt te laat is... best lief van ze :)
Reg. datum: 02 september 2006

Ik heb vanochtend ook maar eens gebeld, wij hadden in eerste instantie 28januari aangifte gedaan, later brief gekregen dat ie wegens storing bij BD opnieuw moest worden verzonden, gedaan en nu nog steeds geen bericht. Terwijl alle vrienden en kennissen waar ik de aangiftes voor heb ingevuld bijna allemaal al wel bericht hebben gehad waaronder zelfs mijn schoonzusje die haar aangifte pas op 4 april had verzonden :S

Nou ja de dame aan de lijn gaf aan dat wij voor 1 juli bericht moeten krijgen... dus oals hier boven al vermeld: dat wordt hard werken bij de BD, alle verloven intrekken en geen EK wedstrijden kijken :p

Did i do that ? eh eh eh eh eh
Reg. datum: 02 april 2002

is het mogelijk om van 2 hypotheken de hypotheekrente af te trekken ?? Ivm omstandigheden ben ik garant voor mijn ex en heb daar dus een hypotheek. Tevens heb ik een hypotheek op mijn eigen huis.

ik vroeg mij dus of zij maandelijks de rente terug kan krijgen en ik ook ?? ookal sta ik ook op de hypotheek van haar huis.

Acer 5920G GF8600GT 256mb 2GB mem 160GB HD Flaptop

Reg. datum: 04 juni 2001

Geld imo alleen voor het huis waar je zelf in woont...

No production networks were harmed during this posting

Reg. datum: 27 september 2002

Kzyto: dit is de eigen woning regeling. De informatie die je geeft is erg summier, wat bedoel je precies met garant zijn voor je ex?

In principe kun je alleen voor je eigen huis (3.111 IB) de rente aftrekken. Het gaat hier om het eigendom, de hypotheek is totaal geen oorzaak, maar een gevolg (de aftrekbaarheid dan he). Alleen als je oude huis nog te koop staat en daardoor leeg is, of je nieuwe huis leeg staat voor verbouwing wordt dit uitgebreid.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Reg. datum: 10 maart 2002

Kan iemand mij advies geven over de volgende vragen? :)

Alleenstaand, thuiswonend, net werkzaam.
Ik heb geen aftrekkosten. Ziektekosten geloof ik ook niet want mijn basisverzekering is 1300 per jaar terwijl de drempel op 2024 ligt dus daar kom ik ook niet voor in aanmerking.

In het overzicht krijg ik 675 euro terug (deels waarschijnlijk omdat ik 8 maanden heb gewerkt van de 12)
Echter staat er ook in het overzicht "Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen" 2605 euro.
  1. Moet ik dit bedrag betalen als ik de aangifte doe? Of is het meer een berekening die het programma maakt en handig is om te tonen voor andere berekeningen?
  • Zijn er dingen die altijd voordeel geven als je die invult? Ik heb nu alleen "loon en dergelijke" ingevuld. Mijn werkgever is Logica als dat ter info misschien helpt.

quote:
original4u schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:52:
Kan iemand mij advies geven over de volgende vragen? :)

Alleenstaand, thuiswonend, net werkzaam.
Ik heb geen aftrekkosten. Ziektekosten geloof ik ook niet want mijn basisverzekering is 1300 per jaar terwijl de drempel op 2024 ligt dus daar kom ik ook niet voor in aanmerking.

In het overzicht krijg ik 675 euro terug (deels waarschijnlijk omdat ik 8 maanden heb gewerkt van de 12)
Echter staat er ook in het overzicht "Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen" 2605 euro.
  1. Moet ik dit bedrag betalen als ik de aangifte doe? Of is het meer een berekening die het programma maakt en handig is om te tonen voor andere berekeningen?
Dat is onderdeel van de berekening. Je bent X inkomstenbelasting en premie volksverzekering verschuldigd en hebt reeds Y betaald. X-Y is het bedrag wat je terugkrijgt of moet bijbetalen.
quote:
  • Zijn er dingen die altijd voordeel geven als je die invult? Ik heb nu alleen "loon en dergelijke" ingevuld. Mijn werkgever is Logica als dat ter info misschien helpt.
Werkgever maakt natuurlijk niet uit. Voor iedereen in NL gelden dezelfde regels. Heb je behalve de premie voor je verzekering nog andere ziektekosten gemaakt? Ook de bijdrage die je werkgever betaald (bijdrage ZVW, zie jaaropgave) mag je opgeven.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

Wat zijn de ervaringen tussen de dagtekening van de voorlopige aangifte en de datum dat het geld wordt gestort?

* anandus wants my moneys :P

Wau wau!

Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000

Doorgaans enkele dagen. Bij mij was het dit jaar 4 dagen meen ik.
Reg. datum: 08 februari 2007

quote:
anandus schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:39:
Wat zijn de ervaringen tussen de dagtekening van de voorlopige aangifte en de datum dat het geld wordt gestort?

* anandus wants my moneys :P
Kreeg brief binnen op vrijdag, maandag op rekening. :)

Iets anders:
Er is wéér een foutje bij belastingdienst. Ongeveer een week nadat het geld gestort is, komt er een 2e voorlopige aanslag, waarin het geld wordt teruggevorderd. Reden: Inkomen (en/of verzamelinkomen) is dan ineens op 0 gezet.
Via kantoor laten doen, ze hebben al meer dan 70 mensen met hetzelfde verhaal. De dagtekening van 2e voorlopige aanslag is bij al deze mensen precies dezelfde datum.
Niemand hier dit meegemaakt?

Up-date: Belastingdienst heeft foutje gemaakt: verkeerde volgorde van afhandelen, waardoor aanslagen foutief geboekt zijn. Telefoontje naar belastingdienst, dit herstellen ze zelf. Dus je hoeft geen bezwaarschrift in te dienen.

Bi-zonder wijzigde dit bericht 05-07-2008 08:38 (13%)

Haast je langzaam,...het leven is zo voorbij....

Reg. datum: 19 december 2004

Helaas een bedragje terug te betalen.

Op de acceptgiro staat (boven betalingskenmerk):
Gebruik deze acceptgiro alleen voor deze aanslag. Vul het (termijn)bedrag in. Na elke betaling ontvangt u een nieuwe acceptgiro totdat de aanslag is voldaan.

Mag ik zelf het termijnbedrag bepalen? Dus een ¤ 5,- als eerste termijn is geen probleem?

No soup for you!!
Reg. datum: 14 januari 2004

quote:
Hi-Sintar schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:17:
Ik heb vandaag een 2de brief gekregen, met daarin een bedrag dat ik terug moet betalen. Echter als ik het bedrag wat ik heb ontvangen met het bedrag wat ik terug moet betalen verreken, kom ik uit op een totaal bedrag wat ik terug krijg dat veel lager uitkomt dan mijn aangifte die ik heb opgestuurd... Ik ben erachter gekomen dat ze mijn verzamelinkomen hebben genomen zonder het persoonsgebonden aftrek wat ik had ingevuld... Is dit een foutje of is het normaal dat ze persoonsgebonden aftrek niet meetellen? Want die ziektekosten die ik heb ingevuld, heb ik toch echt wel gemaakt...
Ik heb hetzelfde: 2e voorlopige aanslag: in het verzamelinkomen is geen rekening gehouden met persoonsgebonden aftrek. Belastingtelefoon gebeld, iemand heeft het nagekeken en teruggebeld: ik zou de aftrekposten niet hebben toegewezen aan mezelf of mijn partner.
Ik heb direct na het opsturen destijds een printje gemaakt en hierop is de verdeling gewoon goed, ik heb het dus wel degelijk toegewezen toen ik het opstuurde maar zie dat nu maar eens aan te tonen :|
Ik wacht nu weer op een telefoontje van hun: Als ze het niet oplossen ga ik voortaan weer op papier aangifte doen, dan heb je iig nog een kopietje om op terug te vallen ;)

Reg. datum: 17 december 2005

Hmm heb net mijn aangifte ingevuld, maar ik mis volgens mij iets. Vorig jaar kreeg mijn vriendin ook nog eens 700 euro terug boven op de 1000 die ik terugkreeg. Er is relatief weinig veranderd behlave dat mijn vriendin 2x zoveel heeft verdiend in 2007.

Ook lees ik dat je een oudere WOZ waarde kunt gebruiken dan die van 01-01-2007, klopt dat?

Nog een vraagje, ik heb een bril gekocht maar daar geen bewijs meer van het was ongeveer zo'n 170 Euro.

Een jaar naar Schotland? mail me.

0118 999 881 999 119 7253

quote:
Cobb schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:16:
Hmm heb net mijn aangifte ingevuld, maar ik mis volgens mij iets. Vorig jaar kreeg mijn vriendin ook nog eens 700 euro terug boven op de 1000 die ik terugkreeg. Er is relatief weinig veranderd behlave dat mijn vriendin 2x zoveel heeft verdiend in 2007.
Is het zo dat ze in 2006 maar de helft van het jaar heeft gewerkt en in 2007 het hele jaar? Dan kan het kloppen dat ze in 2006 wel geld terug kreeg, maar in 2007 niet. Op basis van teveel betaalde inkomstenbelasting in 2006 dus. :)

Jouw teruggave in 2006 kunnen we zo niet veklaren met weinig info. :)
quote:
Ook lees ik dat je een oudere WOZ waarde kunt gebruiken dan die van 01-01-2007, klopt dat?
Sterker nog, de peildatum voor 2007 lag op 1 januari 2005 volgens mij. Laatst uit moeten zoeken en toen kwam ik hierop. Maar wellicht dat iemand anders dat nog even kan bevestigen.

mOrPhie wijzigde dit bericht 12-08-2008 20:29 (3%)

De drie van mOrPhie:
- Respecteert uw medeforumgebruiker!
- Gebruikt CHECK IMAGES!
- Ook in den huiskamer is serieus toegestaan!

Ik heb haar net gevraagd, ja ze heeft ongeveer een halfjaar gewerkt dat jaar. Dat kan dus die 726,- verklaren.
Ik heb nog even betre gekeken en het zit ' em idd in de loonheffing.

Mijn situatie is ook wel iets veranderd ben wel wat meer gaan verdienen, maar ik heb ook een hogere WOZ waarde opgegeven nl. die van 99.000 (01-01-2007) ik kan dus beter die van eerder opgeven 73.000?
Als ik die 73.000 dan zit ik een paar tientjes boven de teruggaaf van 2006.

Volgens mij is ie klaar zo, alleen nog even op mijn digi d wachten...

Cobb wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:19 (66%)

Reg. datum: 09 oktober 2004

WOZ kun je niet zomaar van een paar jaar terug pakken. Eens in de zoveel jaar wordt door de gemeente de WOZ-waarde van alle huizen bepaald. Die is dan geldig vanaf een bepaalde peildatum, totdat er weer een nieuwe WOZ-waarde wordt bepaald. De WOZ-waarde stijgt ongeveer evenveel als de prijs van de betreffende woning is gestegen. Vind je de WOZ-waarde te hoog, dan had je bezwaar moeten indienen.
Je kunt natuurlijk niet even een WOZ-waarde nemen van een paar jaar geleden, toen was je huis gewoon minder waard.

Voor de teruggaaf geldt gewoon hoe meer je verdient, hoe meer je moet betalen. Er zijn een aantal heffingskortingen etc, deze wordt per maand verrekend bij de werkgever bij wie je hebt aangegeven dat deze de loonheffingskorting moet toepassen.
Lees ook even Ik over heffingskortingen

Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt

Ik lees hier http://kassa.vara.nl/port...rtikel&number=3961881 bijv:

- Welke WOZ-waarde moet je opgeven?
Gebruik de WOZ-waarde met peildatum 1-1-2005 voor de aangifte over 2007, dus die u begin 2007 heeft ontvangen. Neem dus niet de nieuwe WOZ-waarde die u dit jaar heeft ontvangen want dan betaalt u meer dan nodig is.

Maar toch begrijp ik dat niet.
Ik heb in maart 2007 een aanslagbiljet gehad met daarop:
Waardepeil datum 01-01-2005 staat per 01-01-2007 WOZ 99.000
Terwijl de WOZ een jaar eerder op het aanslag biljet 73.000 euro was... 8)7

Maart 2008 heb ik hetzelfde bericht gehad maar met een WOZ van 109.000

Volgens Kassa, kan ik dus nog die 73.000 gebruiken.
:?

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: