Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Gitarist schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:41:
Afgelopen vrijdag de aanslag in de bus gehad, maar helaas tot op heden nog geen geld gezien. Daar gaat meestal toch niet zo veel tijd overheen toch?
Nee lijkt me ook niet. Ik heb 'm ook vrijdag in de bus gekregen.
Zal morgen of overmorgen wel bijgeschreven worden.
Same here.. Ik verwacht dat het er morgen wel op staat, op maandag gebeurd er meestal niet veel qua betalingen.
Dat word gelijk weer uitgeven :9

iStockphoto
Canon 40D + BG-E2N | Canon EF-S 10-22 | Sigma 17-70 | Canon EF 70-200 F2.8 IS | Canon EF 50mm F1.8 | Canon 430EX + Omnibounce | Stapeltje UV en Polarisatie filters

X-Files blijft roeleren!
Reg. datum: 25 februari 2002

Goede dag,

Sorry als dit onder de "uitgebreide discussies" valt, maar ik heb gewoon een simpele vraag:

Ik heb vorig jaar 4 werkgevers gehad (studenten tijd enzo...) en in totaal 12000 verdient ongeveer. Nu heb ik 3 werkgevers ingevuld in het programma en toen kreeg ik rond de 1500 terug (iets in die richting, ik weet niet meer precies wat de bedragen waren). Toen ik de 4e werkgever invulde, toen werd dat hogere bedrag opeens iets van 700 euro.

Klopt dat? En zo ja... waarom is dat? Snap de ballen van de belasting!

ABiT Fatal1ty board, Intel Q6600, 2GB DDR800, 2x 320GB HDD, XFX Geforce 8800GT Alpha Dog

quote:
Wiegje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:56:
Goede dag,

Sorry als dit onder de "uitgebreide discussies" valt, maar ik heb gewoon een simpele vraag:

Ik heb vorig jaar 4 werkgevers gehad (studenten tijd enzo...) en in totaal 12000 verdient ongeveer. Nu heb ik 3 werkgevers ingevuld in het programma en toen kreeg ik rond de 1500 terug (iets in die richting, ik weet niet meer precies wat de bedragen waren). Toen ik de 4e werkgever invulde, toen werd dat hogere bedrag opeens iets van 700 euro.

Dat zou goed kunnen kloppen. Waarschijnlijk heb jij bij werkgever 4 de loonheffingskorting toegepast en bij werkgever 1, 2 en 3 niet. Zonder verdere gegevens is het moeilijk om er verder iets nuttigs over te zeggen.

Overigens is het belastingstelsel niet heel erg eenvoudig maar voor een student moet het toch wel te doorgronden zijn. Ik zou je de tip willen geven om je er eens in te verdiepen. Met een paar uurtjes studie weet je vrij goed hoe het werkt en met die kennis kun je vaak heel wat euro's besparen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Als je de waarden van je jaaropgaven goed overneemt klopt het gewoon. Hoe meer je verdient hoe meer je moet betalen >:) En zoek even verder in dit topic op heffingskorting.

quote:
Wiegje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:56:
Goede dag,

Ben het niet helemaal met argro eens, het is best simpel allemaal :) de basis iig, je moet het alleen willen snappen.

De volgende bedragen zijn niet helemaal precies, maar komen in de buurt om het makkelijk te maken.

Stel:
werkgever 1: 2500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 2: 1500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 3: 6000 euro loon, 1500 euro loonheffing
werkgever 4: 2000 euro loon, geen loonheffing.

Als je nu de eerste 3 inkomens invult, dan heb je in totaal 10.000 euro verdient en 1500 euro loonheffing (belasting) betaald. Door allerlei kortingen moet je over de eerste 10.000 euro ongeveer 0 euro belasting betalen (lees je krijgt 1500 euro korting). Daarom krijg je dan 1500 euro terug (die je eerder betaald hebt. Als je werkgever 4 dan ook invult, heb je 12.000 verdient en moet je 700 euro belasting betalen, Omdat jij in totaal 1500 euro betaald hebt, krijg je 1500-700= 800 terug in plaats van die 1500 die je eerst terug kreeg... Zoals hierboven al genoemd werd, hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaald..

(Het is niet helemaal naar de correcte schalen en %'s maar het is een eerste begin in de wereld van belastingen :)) Je kan trouwens ook een aantal zaken opvoeren. Denk hierbij aan ziektekosten. Daarvoor verwijs ik je terug naar de eerdere pagina's in het topic, daar staat het goed in allemaal...

Jaspertje wijzigde dit bericht 26-05-2008 21:19 (3%)

quote:
-elw00d schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:54:
[...]

Nee lijkt me ook niet. Ik heb 'm ook vrijdag in de bus gekregen.
Zal morgen of overmorgen wel bijgeschreven worden.
Het staat erop. :9
Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik wacht helaas nog steeds. Nog geen post en nog geen geld. De aangifte heb ik ruim voor de crash gedaan, vervolgens een week of twee na de crash weer. Meer mensen die nog steeds wachten?

Kennis is macht, karakter is meer.

quote:
Positron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:34:
Ik wacht helaas nog steeds. Nog geen post en nog geen geld. De aangifte heb ik ruim voor de crash gedaan, vervolgens een week of twee na de crash weer. Meer mensen die nog steeds wachten?
Same here.... het belastingkantoor dat er over gaat zit in Oss... schijnt regio-gebonden te zijn.

Less = more

Reg. datum: 15 september 2002

Vandaag brief binnen gehad eindelijk, Mijn vriendin had het al 2 weken eerder binnen :( Nu nog wachter totdat het op mijn rekening staat.

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Positron schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:34:
Hier ook nog niks :/

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

un giorno credi

Gister even gebeld met de belastingdienst hoe het zat met verrekenen van de teruggaaf met een stukje zorgtoeslag wat ik terug moet betalen. Dat mocht men niet verrekenen omdat dat twee aparte zaken zijn. Alleen openstaande posten m.b.t. inkomstenbelasting mogen ze verrekenen. Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt. ;) Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.

sjaak wijzigde dit bericht 28-05-2008 06:50 (12%)

quote:
sjaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 06:49:
Gister even gebeld met de belastingdienst hoe het zat met verrekenen van de teruggaaf met een stukje zorgtoeslag wat ik terug moet betalen. Dat mocht men niet verrekenen omdat dat twee aparte zaken zijn. Alleen openstaande posten m.b.t. inkomstenbelasting mogen ze verrekenen. Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt. ;) Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.
Ik ben benieuwd! Begin hier al aardig ongeduldig te worden heb nog geen voorlopige aanslag en nog geen geld binnen....

Ski or die!

En vanochtend hoor ik ook nog zorgwekkende berichten op de radio :/

Op naar de wintersport!!

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Wouter! schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:53:
En vanochtend hoor ik ook nog zorgwekkende berichten op de radio :/
zoals?

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

No production networks were harmed during this posting

quote:
sjaak schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 06:49:
Dit gewoon algemeen gevraagd? Of specifiek voor jouw situatie / met jouw belastingkantoor?

Less = more

Oderint dum metuant
Reg. datum: 25 april 2001

quote:
Jamal schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Dit gewoon algemeen gevraagd? Of specifiek voor jouw situatie / met jouw belastingkantoor?
Toeslagen en inkomstenbelasting zijn volledig gescheiden. Misschien kunnen verschillende toeslagen wel onderling verrekend worden, maar toeslagen kunnen niet met de inkomstenbelasting worden verrekend.

un giorno credi

quote:
Jamal schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Zoals Pooh aangeeft, in het algemeen, al vroeg ik het in eerste instantie voor mijn situatie. ;) Zijn wat regelingen waar ze zich aan moeten houden en inkomstenbelastingen en toeslagen zijn volledig van elkaar gescheiden.

Uhmm... ik ben niet helemaal duidelijk genoeg geweest :) Het ging me vooral over de betalingen
quote:
Hij wist mij ook te vertellen dat de betalingen wat vertragingen hebben opgelopen en dat het eind van de week gestort wordt. ;) Ik weet alleen niet of dat voor iedereen geldt, ik heb de voorlopige aanslag afgelopen vrijdag binnen gekregen iig.
Was dat specifiek voor jou situatie, of krijgt iedereen eind van de week gestort? :) Of ging dat storten ook over de toeslagen?

Less = more

X-Files blijft roeleren!
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Jaspertje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:17:
[...]

Ben het niet helemaal met argro eens, het is best simpel allemaal :) de basis iig, je moet het alleen willen snappen.

De volgende bedragen zijn niet helemaal precies, maar komen in de buurt om het makkelijk te maken.

Stel:
werkgever 1: 2500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 2: 1500 euro loon, geen loonheffing
werkgever 3: 6000 euro loon, 1500 euro loonheffing
werkgever 4: 2000 euro loon, geen loonheffing.

Als je nu de eerste 3 inkomens invult, dan heb je in totaal 10.000 euro verdient en 1500 euro loonheffing (belasting) betaald. Door allerlei kortingen moet je over de eerste 10.000 euro ongeveer 0 euro belasting betalen (lees je krijgt 1500 euro korting). Daarom krijg je dan 1500 euro terug (die je eerder betaald hebt. Als je werkgever 4 dan ook invult, heb je 12.000 verdient en moet je 700 euro belasting betalen, Omdat jij in totaal 1500 euro betaald hebt, krijg je 1500-700= 800 terug in plaats van die 1500 die je eerst terug kreeg... Zoals hierboven al genoemd werd, hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaald..

(Het is niet helemaal naar de correcte schalen en %'s maar het is een eerste begin in de wereld van belastingen :)) Je kan trouwens ook een aantal zaken opvoeren. Denk hierbij aan ziektekosten. Daarvoor verwijs ik je terug naar de eerdere pagina's in het topic, daar staat het goed in allemaal...
Bedankt voor de uitleg! Dit klinkt raar maar ergens toch ook logisch. Van die belasting logica :) iig bedankt!

ABiT Fatal1ty board, Intel Q6600, 2GB DDR800, 2x 320GB HDD, XFX Geforce 8800GT Alpha Dog

Ik werk in de informatica sector als software & system engineer. Wat kan ik als beroepskosten aftrekken van mijn belastingen?
* aankoop van computer hardware (extra ram, hdd's, ...)
* internet abonnement voor thuis (werk soms van thuis uit, en voor interventies)
* aankoop van informatica-studieboeken

Welke van de voorgaande zaken zou ik kunnen aftrekken van de belastingen?

quote:
phobosdeimos schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:42:
Ik werk in de informatica sector als software & system engineer. Wat kan ik als beroepskosten aftrekken van mijn belastingen?
* internet abonnement voor thuis (werk soms van thuis uit, en voor interventies)

Wanneer jij zelf een studie betaald kun je zaken die je voor deze studie nodig hebt aftekken. Zaken als hardeschijven zijn voor niemand aftrekbaar voor zover ik weet, ook niet als je in de IT werkt. Ik mag ook geen cement en spaanplaat aftekken omdat ik in "de bouw" werk voor zover ik weet. Als jij echt extra rammetjes of een internetabonnement nodig hebt om te kunnen werken zou ik eens bij je baas aankloppen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Oderint dum metuant
Reg. datum: 25 april 2001

quote:
phobosdeimos schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:42:

Beroepskosten kun je al sinds het nieuwe belastingstelsel niet meer aftrekken. Je hebt een algemene arbeidskorting, daar moet je het mee doen. Wel mag je een aantal dingen belastingvrij vergoed krijgen van je werkgever.

Gisteren kwam ik op mijn werk achter het volgende.
Mij is verteld dat ik de betaalde loonheffing terug kan krijgen.
De situatie is als volgt:
Ben 17 (in het jaar 2007 nog 16)
Ik heb in 2007 1330 netto verdiend.
En heb 670 euro loonbelasting betaald. (33.650%)
En er is 123 euro ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet.

Nu blijkt het dat ik hier een deel van terugkrijgen.
Ik heb al een digiD aangevraagd. Maar wat is hier van waar?
Sommige hebben het over het volledige bedrag loonbelasting.

Jij leest mijn signature

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws