Hoofdcategorieën
Topicacties

Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 februari 2008

quote:
Ron!n schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:28:
bedankt voor de tips hier over de normbedragen, ik had als studiekosten alleen mijn collegegeld ingevuld (ik krijg geen studiefinanciering), maar kom met die normbedragen veel hoger uit (HBO geheel 2007 en geen ontvangen stufi = ¤ 2168). Het is wel vreemd dat als je in het aangifteprogramma op de helpfunctie drukt dat daar totaal niet gesproken word over deze normbedragen.
Ik heb dezelfde situatie. Wel collegegeld betaald (HBO) maar geen stufi gehad. Ik heb in 2007 in totaal ongeveer 1350 euro betaald (komt door maandelijkse/kwartaal betalingen. Ik heb hierover de belastingtelefoon gebeld en die zeiden dat ik de werkelijke kosten moet opgeven als je geen stufi ontvangt. Dit heb ik dus ook gedaan (minus de drempel uiteraard). Mag ik dus ipv de werkelijke kosten de normbedragen opgeven?

Wat niet kan, is nog nooit gebeurd..

Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
Ron!n schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:28:
bedankt voor de tips hier over de normbedragen, ik had als studiekosten alleen mijn collegegeld ingevuld (ik krijg geen studiefinanciering), maar kom met die normbedragen veel hoger uit (HBO geheel 2007 en geen ontvangen stufi = ¤ 2168). Het is wel vreemd dat als je in het aangifteprogramma op de helpfunctie drukt dat daar totaal niet gesproken word over deze normbedragen.
Maar ja, als je heel wat studie boeken hebt gekocht, computer, en hulp middelen (bijv. schriften, pennen enz. ) dan kan je zelfs op nog een hoger bedrag komen dan je norm bedrag (maar dan is het wel verstandig overal bonnetjes van te hebben ;) )

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

Een aantal losse vragen zijn afgeplitst naar afzonderlijke topics :)

Reg. datum: 23 september 2003

|:( mijn ouders zijn weer eens lekker beizg.

Heb afgelopen week hun aangifte gedaan maar had niet de mogelijkheid (internet verbinding) om hem te versturen.

Wilde dit vandag doen en vroeg hun om hun Digid code.
krijg ik 2 van die digid kaarten en op de een staan 5 woorden waarvan 2 doorgestreept en op de ander staan 3 dingen.

vul bij eentje de voor de hand liggende inlog code in en daarna dat waarvan ik denk dat het paswoord is.
paswoord klopt dus niet en de inlogcode is 24 uur lang geblocked :X hoe kan dit na 1 verkeerde poging.

maja is de schuld van mijn ouders (reeds de 2e keer in 3 jaar tijd dat ze hun electronische handtekening niet in orde hebben) maar ik denkd at ik nu morgen de hele dag aan de telefoon mag gaan hangen.

Code IT
Reg. datum: 13 juni 2002

Ik heb vorig jaar een huis gekocht en voorlipige aangifte gedaan. Nu moet (ook al heb ik geen brief gehad) ik dus aangifte doen. Moet dit persé voor 1 april of is deze datum wat rekbaar?

Reg. datum: 04 juni 2001

Een beetje domme vraag eerljik gezegd. Natuurlijk hoort dit voor 1 april. Je kan wel uitstel aanvragen, maar dat moet dan ook voor die datum gebeuren.

No production networks were harmed during this posting

Code IT
Reg. datum: 13 juni 2002

quote:
paella schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:09:
Een beetje domme vraag eerljik gezegd. Natuurlijk hoort dit voor 1 april. Je kan wel uitstel aanvragen, maar dat moet dan ook voor die datum gebeuren.
Hoort of moet is best een verschil. Is er een automatische boete als je het later invuld, ofwel wat zijn de consequenties als je dit 2 weken te laat doet?

Heeft de Bdienst niet toegezegd niet heel erg strikt naar die datum van 1 april te kijken? Dit vanwege de circa 700.000 aangiftes die opeens kwijt waren? Er is volgens mij geen sprake van formeel uitstel maar de datum is minder strikt dan anders.

Een aangifte invullen voor een particulier is doorgaans geen dagen werk dus ga er vanavond even voor zitten, vul de aangifte in, stuur het op en je bent nog mooi op tijd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

gatverdamme.
Ik denk dat er geen andere keus is dan uitstel aanvragen en opnieuw een digid aan te vragen.

Dit aangezien in de gegevens die ik heb over de huidige digid van mijn ouders de variabelen te groot zijn qua hoofdletters.

Reg. datum: 28 januari 2001

Ik heb nog nooit belastingaangifte gedaan, heb altijd begrepen dat wanneer je geen bericht van de belastingdienst krijgt dit ook niet nodig is. Ik heb echter meer dan 20.014euro aan spaargeld en zou hier dus eigenlijk belasting over moeten betalen. Het gaat mij niet om het bedrag wat ik daarover moet betalen maar ik heb niet zo'n zin in de rompslomp er omheen. Welke rechten en plichten heb ik nu? Dien ik op eigen initiatief toch wel belasting aangifte te doen en kan ik dit nog met terugwerkende kracht doen voor 2005 en 2006? Wat als ik in 2008 wel aangifte doe en de belastingdienst ziet dat ik 'opeens' te 'veel' spaargeld heb?

t00t

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
Deadsy schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:18:
gatverdamme.
Ik denk dat er geen andere keus is dan uitstel aanvragen en opnieuw een digid aan te vragen.

Dit aangezien in de gegevens die ik heb over de huidige digid van mijn ouders de variabelen te groot zijn qua hoofdletters.
Om uitstel aan te vragen moet je toch ook een DigID hebben?

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
rwb schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Om uitstel aan te vragen moet je toch ook een DigID hebben?
Je kan het op 3 manieren doen. Als je geen DigiD hebt kan je het ook telefonisch of schriftelijk doen.

http://www.belastingdiens...te2007-13.html#P190_16124

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
paella schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:09:
Weet je dat zeker :?

Van de belastingsite:
quote:
Hebt u geen aangiftebrief of -biljet voor 2007 ontvangen? Maar verwacht u wel dat u meer dan ¤ 13 terugkrijgt van ons? Dan kunt u ook aangifte doen met het aangifteprogramma. U kunt tot en met 31 december 2012 geld terugvragen.

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

23:53 had ik m'n aangifte verzonden :)
Het programma (onder Linux) is dit jaar gammeler dan ooit, scrollen zorgde er voor dat de tekst weg viel! Leuker en makkelijker kunnen ze het niet maken, da's duidelijk...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Shit! Helemaal vergeten om mijn aangifte op te sturen.
Had alles al helemaal ingevuld enkele weken geleden alleen wou ik nog het eea controleren om wat meer centjes terug te krijgen.
Nu ben ik dus te laat, wat kan ik nu verwachten van de belastingdienst? Een waarschuwing? Boete? Of dat ik alleen mijn centen wat later terug krijg?

Playstation Network tag: Manic_NL

quote:
M@NIC schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:00:
Shit! Helemaal vergeten om mijn aangifte op te sturen.
Had alles al helemaal ingevuld enkele weken geleden alleen wou ik nog het eea controleren om wat meer centjes terug te krijgen.
Nu ben ik dus te laat, wat kan ik nu verwachten van de belastingdienst? Een waarschuwing? Boete? Of dat ik alleen mijn centen wat later terug krijg?
gisteren gebeld om uitstel aan te vragen (dit omdat de digid pas om 1 uur snachts gedeblockeerd was).
Ze vertelden me dat te laat te laat is en dat het in princiepe niets uitmaakt hoeveel je te laat bent.

Dus ik denk dat de kans op een boete groot is maar dat de hoogte van deze best wel meevalt.
Dus ik zou zeggen bel eens, afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt zal jouw verhaal hun niet echt interesseren dus probeer aardig en geduldig te zijn.

Reg. datum: 18 april 2004

Gisteren hoorde ik op de radio dat de Fiscus nog een paar dagen extra geeft omdat ze computer storingen hadden...

Reg. datum: 04 februari 2008

Dat zal wel weer ja. Heb er officieel niks over gehoord/gelezen. Staat niet op de site van de belastingdienst.

Het was geen probleem geweest om uitstel aan te vragen. Dat krijg je eigenlijk altijd wel. Maar nu kan je dat niet meer aanvragen en zul je de aangifte zsm moeten doen. Als je dit niet doet krijg je vanzelf een brief met het verzoek om alsnog aangifte te doen. Hier kan soms bij worden aangegeven dat je een boete verschuldigd bent. Als je het dan nog niet doet krijg je een aanslag waarin een fictief loon wordt gebruikt. Dit zet over het algemeen mensen wel aan om een bezwaar in te dienen en dan aangifte te doen ;)

Zou de aangifte gewoon zsm opsturen. Consequentie is wel dat je het geld (waarschijnlijk) niet voor 1 juli terug krijgt.

Wat niet kan, is nog nooit gebeurd..

Reg. datum: 24 september 2004

quote:
Deadsy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:17:
[...]

gisteren gebeld om uitstel aan te vragen (dit omdat de digid pas om 1 uur snachts gedeblockeerd was).
Ze vertelden me dat te laat te laat is en dat het in princiepe niets uitmaakt hoeveel je te laat bent.

Dus ik denk dat de kans op een boete groot is maar dat de hoogte van deze best wel meevalt.
Dus ik zou zeggen bel eens, afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt zal jouw verhaal hun niet echt interesseren dus probeer aardig en geduldig te zijn.
Afgelopen jaren elke keer op 2 april verstuurd en nooit problemen, boete of wat dan ook gekregen. Zal wel meevallen denk ik.

Interesse in een baan in de technische automatisering? Mail me!

Singletrail Addict
Reg. datum: 25 februari 2004

Half maart heb ik hem verzonden.
Wat is de gemiddelde reactietijd van de belastingdienst?

Bikespecs --- Livin' Life in the fast Lane.. --- Nieuwe Link!

zeg nooit altijd
Reg. datum: 11 april 2005

quote:
Deadsy schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:17:
[...]

Nope, mocht je te laat zijn met je aangifte dan krijg je eerst een herinneringsbrief waarin je wordt aangemaand om voor een bepaalde datum (ik geloof 14 dagen na dagtekening) aangifte te doen. Pas als je daar niet aan voldoet (en ondertussen geen uitstel aanvraagt) krijg je een boete. Er kunnen overigens maanden overheen gaan voordat je deze herinneringsbrief krijgt.

alles waar "te" voor staat is slecht, behalve Terweksel

quote:
Tinuz___ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:07:
[...]

Nope, mocht je te laat zijn met je aangifte dan krijg je eerst een herinneringsbrief waarin je wordt aangemaand om voor een bepaalde datum (ik geloof 14 dagen na dagtekening) aangifte te doen. Pas als je daar niet aan voldoet (en ondertussen geen uitstel aanvraagt) krijg je een boete. Er kunnen overigens maanden overheen gaan voordat je deze herinneringsbrief krijgt.
paar jaar geleden had ik hem ook aan het einde van maart verstuurd maar kreeg toen halverwege april een brief dat ze geen aangifte van mij ontvangenhadden en of ik die voor een bepaalde datum kon opsturen. Mits ik daaraan niet voldeed zou een boete volgen (achteraf bleek dat door een fout bij hun de aangifte wel was ontvangen maar niet als ontvangen was aangegeven).

Maar toen ik een paar dagen geleden om uitstel vroeg vertelde de dame me dat ze tegenwoordig hierop strenger letten etc. Dus ik weet niet of dit gewoon onzin van hun kant is (dus dat het nog steeds zo is als een paar jaar geleden) of dat ze echt strenger zijn.

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
BtM909 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:56:
[...]

Weet je dat zeker :?

Van de belastingsite:

[...]
Die quote die je aanhaalt geldt voor mensen die geen aangifte hoeven te doen.. Dus mogen aangifte doen. Een ieder die een oproep tot aangift heeft gedaan is een ander verhaal.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

quote:
Kayke schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:27:
[...]

Afgelopen jaren elke keer op 2 april verstuurd en nooit problemen, boete of wat dan ook gekregen. Zal wel meevallen denk ik.
Mag ik vragen waarom je de aangifte consequent te laat verstuurd? Is dat een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid, stoerdoenerij of heb je een andere reden? Het invullen van je aangifte is echt niet zo veel werk, ik zie dus niet in waarom dat niet ver voor 1 april kan. Zodra ik alle papieren in huis heb dan vul ik de aangifte even in, binnen een mum van tijd klaar.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Penguins rock!
Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
Tinuz___ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:07:
[...]

Dat was bij mij twee jaar geleden inderdaad ook zo. Na deze herinnering had ik nog een aantal weken de tijd om de aangifte alsnog te doen. Wel werd er gesproken dat na deze termijn een boete van maximaal ¤1000 kon volgen.

Verder heb ik nog een vraag: Ik mag een deel van het aanschafbedrag van mijn laptop aftrekken ivm het gebruik hiervan voor scholing. Ik heb hierover gebeld met de belastingdienst normaliter mag randapparatuur (zoals een scanner of printer) ook afgetrokken worden.
Nu is het geval dat ik thuis ook een externe monitor, muis en toetsenbord hierbij gebruik. Kan ik deze dan ook aftrekken onder het mom van 'randapparatuur' en tbv voorkoming gezondheidsklachten (zoals het welbekende RSI)?

Verder kon ik zo snel de bon van de laptop niet meer terug vinden. Is de belastingdienst erg strikt in het controleren van de aankoopbonnen?

Specs: 1,76m - lang bruin haar - zeer aantrekkelijk == Einsteintina!

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: