Hoofdcategorieën
Topicacties

Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 december 1999

Ik snap zoals gewoonlijk bij de Aangifte weer even iets niet.

Ik zo goed als mogelijk de Aangifte compleet ingevuld.
Nu kom ik uit bij het kopje verdelen.

De situatie is dat ik samen met vriendin Fiscaal partnerschap heb, en de Totale aftrekposten van de Buitengewone uitgaven zijn nu 1063 euro. (Ontstaan uit Ziektekosten premie, Lenzen, Huisartsbezoek,premie uitvaart e.d.)
Nu kan ik zelf bepalen hoe ik deze 1063 euro verdeel over mij en vriendin.

Als ik alle bij mij invul krijg ik zeg maar 424 euro terug en als ik alle bij vriendin invul dan krijgt zijn maar 186 euro terug (naast haar Heffingskorting omdat ze niet heeft gewerkt in 2007 en ik wel)

Bij de hulp staat dat je de verdeling naar eigen inzicht kunt bepalen, maar zoals ik het nu zie levert dat nogal verschillen op die aardig in ons voordeel kunnen lopen..

Ook als ik de aftrekpost buitengewone uitgaven gewoon evenredig verdeel ben ik ongunstiger uit dan dat ik alles bij mezelf invul.. Het komt erop neer dan ik meer of minder krijg omdat ik dan teveel loonbelasting heb betaald en wat ik dan terug kan krijgen..

Wie kan mij hier iets mee duidelijkheid ingeven hoe ik dit nu het beste kan invullen ?
Omdat ik inkomsten genereer kan het toch van mijn inkomen af ?

Hoyden wijzigde dit bericht 26-02-2008 22:20 (12%)

www.gamezorg.nl

quote:
SandeR schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:12:

De situatie is dat ik samen met vriendin Fiscaal partnerschap heb, en de Totale aftrekposten van de Buitengewone uitgaven zijn nu 1063 euro. (Ontstaan uit Ziektekosten premie, Lenzen, Huisartsbezoek,premie uitvaart e.d.)

Als ik alle bij mij invul krijg ik zeg maar 424 euro terug en als ik alle bij vriendin invul dan krijgt zijn maar 186 euro terug (naast haar Heffingskorting omdat ze niet heeft gewerkt in 2007 en ik wel)

Bij de hulp staat dat je de verdeling naar eigen inzicht kunt bepalen, maar zoals ik het nu zie levert dat nogal verschillen op die aardig in ons voordeel kunnen lopen..

Ook als ik de aftrekpost buitengewone uitgaven gewoon evenredig verdeel ben ik ongunstiger uit dan dat ik alles bij mezelf invul.. Het komt erop neer dan ik meer of minder krijg omdat ik dan teveel loonbelasting heb betaald en wat ik dan terug kan krijgen..

Wie kan mij hier iets mee duidelijkheid ingeven hoe ik dit nu het beste kan invullen ?
Je mag bij 'verdelen' het op de voor jouw gunstigste manier verdelen.

www.gamezorg.nl -|- Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS -|- HTPC

Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
SandeR schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:12:

Als jij het meest gewerkt hebt, dan heb je het meeste loonbelasting betaald, dus zal het haast het voordeligst zijn om alle kosten aan jou toe te delen.
Juist omdat je gewerkt hebt, heb je recht op teruggaaf, als je niks betaald hebt, kan je ook niks terug krijgen

Reg. datum: 21 april 2004

De Jager: reorganisatie automatiseringscentrum Belastingdienst

nieuwsbericht | 27-02-2008 | Directie Voorlichting

Staatssecretaris De Jager van Financiën heeft vandaag opdracht gegeven tot reorganisatie van het automatiseringscentrum van de Belastingdienst in Apeldoorn. De drie belangrijkste maatregelen zijn de opzet van een afdeling ICT regie en architectuur die direct onder de ambtelijke en politieke leiding vanuit het ministerie voor een sterke centrale sturing op ICT processen moet zorgen, een totale herziening van de test- en implementatietrajecten en het inbouwen van extra marges bij de transactiebeveiliging en gegevensopslag in het gehele verwerkingstraject van aangiften.

Directe aanleiding is het feit dat de digitale aangiften inkomstenbelasting die tot afgelopen vrijdag door de Belastingdienst zijn ontvangen (730.000), door een technische fout in de programmatuur bij verwerking door het computersysteem gedeeltelijk onbruikbaar zijn geworden.

Mensen die al aangifte hebben gedaan, zijn via hun sofinummer bekend bij de Belastingdienst. Zij krijgen binnenkort een brief waarin hen wordt gevraagd opnieuw hun aangifte naar de Belastingdienst te verzenden. De aangifte hoeft in principe niet opnieuw te worden ingevuld, omdat deze nog in het aangifteprogramma op de computer van de belastingplichtige is bewaard.
Gelukkig staat mijn aangifte nog op de schijf :)

wild mutant space hamsters

Delta-dude

Net op t nieuws: alle tot nu toe 730000 electronisch ingediende aangiftes zouden onbruikbaar zijn door een computerfout.
Reg. datum: 19 december 2004

Wat een ramp zeg!
Hmmmm.

Ik ga nog even knutselen ..............

Iets bekend over VT en KO?

Het was al niet leuk en makkelijker maken lukt ze ook niet echt. Dit is toch wel een hele grote grap. Het opnieuw doen van aangifte zal voor de meeste mensen niet heel veel werk zijn omdat alle gegevens nog opgeslagen staan in het programma, maar dat maakt het natuurlijk niet minder amateuristisch. De hele belastingdienst zit volgens mij van onder tot boven veel te ingewikkeld in elkaar. Ik kan geen inschatting geven hoeveel procent van alle betaalde belasting nodig is voor het innen van die belasting opzich, maar ik weet wel dat het teveel is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Reg. datum: 29 december 2000

Blijkbaar hebben ze nog nooit van een backup gehoord? :?
Ik kan het bijna niet geloven.

Ow ja, ze hebben wel een backup:
quote:
De fiscus rekent erop dat de eerder ingestuurde aangifte nog op de computer van de belastingplichtige staat.
:o

“One thing to realize about our fractional reserve banking system is that, like a child’s game of musical chairs, as long as the music is playing, there are no losers. ” -Monetary historian, Andrew Gause

Reg. datum: 15 november 2001

Ik heb een vraagje over WOZ.
Dit wordt me 1e aangifte, Heb vorig jaar alleen een vt in gevuld.

Je moet toch in deze aangifte de WOZ waarde van de woning in 2007 invullen, aangezien ik gister een WOZ waarde van de gemeente kreeg die aardig hoger was dan vorig jaar..

Nederlander in Belgie

quote:
Arnout schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:46:
Blijkbaar hebben ze nog nooit van een backup gehoord? :?
Ik kan het bijna niet geloven.

Ow ja, ze hebben wel een backup:

[...]

:o
Hehe, prutsers. En als je zelf je aangifte te laat doet door hun fout dan had je maar een back-up moeten nemen. Foutjes kunnen gebeuren, maar dit zijn grove fouten die met een simpele back-up of betere testing van het programma voorkomen hadden kunnen worden.

Ik kan niet eens iets doorgeven omdat ik in België woon en ik geen digid login heb... ontvang nog steeds zorgtoeslag n.l. Komt en blijft allemaal netjes op m'n rekening dus op het moment dat ze er achter komen stort ik het wel weer terug. (Moet normaal automatisch gaan, maar blijkbaar heeft de ziektekosten verzekering niks doorgegeven).

Dennahz wijzigde dit bericht 27-02-2008 08:52 (24%)

Cause you HATE yourself. And you HATE this world. And you HATE the fact. That you HATE every moment!

quote:
argro schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:45:
... maar dat maakt het natuurlijk niet minder amateuristisch. De hele belastingdienst zit volgens mij van onder tot boven veel te ingewikkeld in elkaar.
Niet alleen de belastingdienst, ook het belastingstelsel zit heel ingewikkeld in elkaar. De basis is een percentage loonbelasting, maar daar gaan diverse aftrekposten vanaf en komen diverse toeslagen weer bovenop... Dit alles heeft netto maar 1 resultaat: het zorgt voor enorm veel werk! En dat lijkt me het interne hoofddoel van zowel politiek als belastingdienst... Niet echt in het belang van het volk.
Privatiseren zou goed zijn ;)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Reg. datum: 08 juni 2007

Dit is niet de eerste keer dat de belastingdienst een soort gelijke fout maakt! Vorig jaar of het jaar daarvoor waren er ook al een x aantal aangiftes verloren gegaan. Destijds werden mensen aangeschreven dat de combinatie van de username en de digidcode niet correct waren. Helaas hebben ze de zaken daar nog steeds niet in orde.

bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

is een hogere WOZ nou beter of slechter voor je teruggaaf?

Reg. datum: 12 november 2000

Betrouwbare bron:

Heb je voor 23 februari 02:00 aangifte gedaan met je DIGID dan mag je hem nog een keer verzenden ;)

koentjuh wijzigde dit bericht 27-02-2008 09:45 (8%)

Lomax

quote:
Tito129 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:47:
Ik heb een vraagje over WOZ.
Dit wordt me 1e aangifte, Heb vorig jaar alleen een vt in gevuld.

Je moet toch in deze aangifte de WOZ waarde van de woning in 2007 invullen, aangezien ik gister een WOZ waarde van de gemeente kreeg die aardig hoger was dan vorig jaar..
Ja, je doet aangifte over 2007 dus ook de WOZ van 2007.
boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
caRe.Ghost schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:55:
Dit is niet de eerste keer dat de belastingdienst een soort gelijke fout maakt! Vorig jaar of het jaar daarvoor waren er ook al een x aantal aangiftes verloren gegaan. Destijds werden mensen aangeschreven dat de combinatie van de username en de digidcode niet correct waren. Helaas hebben ze de zaken daar nog steeds niet in orde.
Erger is nog dat er 2 jaar geleden mensen aangeschreven zijn dat ze heel snel aangifte moesten doen anders zouden er boetes volgen. Dit terwijl die mensen wel aangifte hadden gedaan, maar die waren kwijt. Dat bleek later, maar een excuses voor de dreigende brief kwam er niet.

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

quote:
RemcoDelft schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:54:
[...]

Niet alleen de belastingdienst, ook het belastingstelsel zit heel ingewikkeld in elkaar. De basis is een percentage loonbelasting, maar daar gaan diverse aftrekposten vanaf en komen diverse toeslagen weer bovenop... Dit alles heeft netto maar 1 resultaat: het zorgt voor enorm veel werk! En dat lijkt me het interne hoofddoel van zowel politiek als belastingdienst... Niet echt in het belang van het volk.
Privatiseren zou goed zijn ;)
En het invoeren van een vlaktax zou goed zijn. Weg met alle aftrekposten en toeslagen. Eén tarief met een goede belastingvrije voet. Volgens mij kan meer dan de helft van het personeel van de Bdienst dan een andere baan gaan zoeken, dat scheelt enorm in de kosten. Maar goed, dit is een hele andere discussie.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Reg. datum: 29 december 2000

quote:
koentjuh schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:37:
Betrouwbare bron:

Heb je voor 23 februari 02:00 aangifte gedaan met je DIGID dan mag je hem nog een keer verzenden ;)
Dat zijn dus alle elektronische (niet papieren) aangiftes.

“One thing to realize about our fractional reserve banking system is that, like a child’s game of musical chairs, as long as the music is playing, there are no losers. ” -Monetary historian, Andrew Gause

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Quoteerd ie FOK .. ipv de frontpage van onze eigen site, en dat van een frontpage admin :X

Ga je schamen :P

Deze dus:
nieuws: Fout Belastingdienst maakt digitale aangiftes onbruikbaar

G_M_C wijzigde dit bericht 27-02-2008 10:39 (12%)

Kabbelend watertje

Hmm, ik had nog niet eens gezien dat het op de FP stond. Had ik ook niet verwacht want het is geen computernieuws (bedekte rant). :P
Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
Maasluip schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:44:
Hmm, ik had nog niet eens gezien dat het op de FP stond. Had ik ook niet verwacht want het is geen computernieuws (bedekte rant). :P
quote:
Als gevolg van een computerfout bij de Belastingdienst zijn alle digitale aangiftes over 2007, ongeveer 730.000 stuks, onbruikbaar geworden.
En dat is geen computernieuws? Wat dan wel, vraag ik me af :+

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

Kabbelend watertje

Niet iets wat ik op tweakers zou verwachten.

Als gevolg van een computerfout reed een paar jaar geleden in Eindhoven een stadsbus het station in. Is dat ook tweakers nieuws? ;)
Let's rawk!

Hoe zit het eigenlijk met de ontvangen rente uit het bouwdepot bij de voorlopige teruggaaf? Op mijn aangifte van 2007 heb ik de ontvangen bouwrente afgetrokken van de betaalde hypotheekrente (naar mijn weten moest dat zo namelijk...), maar moet ik dat ook alvast doen bij de voorlopige teruggaaf. Dus (te betalen hypotheekrente) - (te ontvangen bouwrente) = rente + kosten eigenwoningschuld?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Kabbelend watertje

IMHO maakt het weinig uit hoe je de voorlopige teruggaaf invult, als er maar een realistisch bedrag uit komt. Pas volgend jaar bij de aangifte van 2008 vul je alles exact in en verreken je wat daaruit komt met de ontvangen voorlopige teruggaves.
Of je dus de rente op het bouwdepot meeneemt of niet in de VT heeft alleen invloed op hoeveel je nu terug krijgt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: