Hoofdcategorieën
Topicacties

Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Holy Cow! - F@H
Reg. datum: 02 november 2002

quote:
neographikal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:48:
Niet onder aftrekposten, gewoon onder ZVW :)
Ik zie het niet 8)7
Misschien omdat ik een student ben met bijhorende bescheiden loon?

Is het in bepaalde Box? Zeg maar waar in het aangifteprogramma?

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

quote:
Ik heb gisteren mijn aangifte verstuurd maar ik kan mij dit scherm toch echt niet herinneren. Alleen bij de aftrekposten heb ik iets gezien over ziektekosten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Holy Cow! - F@H

quote:
Bij mij staat het gewoon niet bij! Misschien heb je iets aangevinkt waardoor je deze optie krijgt maar hij staat er echt niet. Ben je toevallig student?

"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."

Ik ben student, maar studenten hebben verder geen aparte uitgangspositie. Enige wat er bij mij mogelijk anders is, is dat ik neveninkomsten heb (inkomsten uit overige werkzaamheden). Daar zal het wel in zitten vermoed ik :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Holy Cow! - F@H

quote:
neographikal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:17:
Ik ben student, maar studenten hebben verder geen aparte uitgangspositie. Enige wat er bij mij mogelijk anders is, is dat ik neveninkomsten heb (inkomsten uit overige werkzaamheden). Daar zal het wel in zitten vermoed ik :)
Klopt en opgelost.

Zojuist even aangevinkt en blijkt het dat te zijn :-)

Ik heb me aangifte al vestuurd maar nu kwam er gister nog een jaaropgave binnen :?
Blijkt te gaan over vakantiegeld wat ik had opgebouwd bij Randstad toen ik daar nog in 2006 werkte.
Kun je de huidige aangifte nog wijzigen en heeft het überhaupt zin om het volgende erbij te zetten:
Loon 347, loonbelasting 147 , arbeidskorting 0

Wat betekenen foto's nou echt - Keelsies video
Taal fouten inbegrepen ;)

Dat kan nut hebben als je onder de max heffingskortingen zit. Kwestie van ff invullen en opnieuw versturen.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
klaasbram schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:28:
Kun je de huidige aangifte nog wijzigen en heeft het überhaupt zin om het volgende erbij te zetten:
Je eerder verstuurde opgave was dus onjuist, je bent dan verplicht om opnieuw aangifte te doen.
Volgens http://www.belastingdienst.nl/veelgesteldevragen/:
quote:
Ik heb al aangifte gedaan. Hoe kan ik een wijziging in die aangifte doorgeven?
U hebt elektronisch aangifte gedaan
In dit geval kunt u het aangifteprogramma opnieuw doorlopen. U vult weer al uw gegevens in en brengt de wijzigingen aan. Daarna kunt u uw aangifte opnieuw insturen.

Reg. datum: 28 november 2004

Mijn vriendin heeft in 2007 stage gelopen (oa in zomervakantie), en heeft dus een tijdje met het OV gereisd. Nu staat in de voorwaarden voor openbaar vervoer aftrek dat je minimaal 40 dagen met OV gereisd moet hebben en een ov verklaring moet hebben.

Geldt de ov studentenkaart als ov verklaring? (die had ze wel) En die 40 dagen komt ze wel aan, maar uiteraard heeft ze alleen in de zomer betaald toen haar OV niet geldig was, dus geen 40 *betaalde* dagen.

Kan ik wat met deze situatie of is het jammer en helaas?

Reg. datum: 23 september 2003

De ov-verklaring moet ze aanvragen bij de ibg, ik heb eerder de directe link gepost. Verder gaat het er niet om of ze betaald of gratis heeft gereisd, zolang ze maar geen vergoeding heeft gekregen van haar werk/stagegever. Die 40 dagen tellen dus voor zowel in de zomer betaalde als de voor haar 'gratis' dagen. Dat is in elk geval wat ik afleid uit de help van het belastingaangifteprogramma.

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

Reg. datum: 28 november 2004

Ze heeft een vergoeding gekregen van 50 euro zegt ze, maar ik zie op haar jaaropgave niks staan bij "reiskosten onbelast". Heeft dat nog invloed?

Edit: ik zie net staan dat dit van die reiskosten aan de orde is geweest 8)7 Maar ik zie niks staan van die 50 euro waar ik het net over heb. Val ik in ieder geval niet COMPLEET in herhaling :)

am2 wijzigde dit bericht 07-02-2008 22:00 (40%)

Reg. datum: 23 september 2003

Het helpbestand zegt mij:

Kreeg u van uw werkgever een vergoeding voor uw reiskosten voor het openbaar vervoer? Dan trekt u deze van het vaste bedrag af.

Van die vergoeding hoef je ook niets terug te zien op je jaaropgave, het valt namelijk niet onder je inkomen, net als eventuele andere declaraties voor gemaakte kosten.

Rudedadude wijzigde dit bericht 07-02-2008 22:03 (9%)

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

MacBook Pro

Is het al duidelijk welke regels er nu veranderd zijn ten opzichte van studie gezien het feit dat in het programma zelf staat dat dit tijdens het schrijven nog niet bekend was en ik alleen een pdf kan vinden van 2006.

Mischien kan iemand mij vertellen of gehoordbescherming als medische hulpmiddelen mag worden afgetrokken. De zorgverzekering kon hem iig niet vergoeden.

Nikon D80 - Nikon F601 - Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G - Nikkor 50mm f/1.8 - Metz Mecablitz 45 CL-4 - Tenba Prodigital 2.0 PD-17C - Velbon CX 480 - (filtertjes, kabeltjes, zonnekapjes, gaffa tape the usual)

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 05 december 2004

quote:
Denzeltje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:17:
Mischien kan iemand mij vertellen of gehoordbescherming als medische hulpmiddelen mag worden afgetrokken. De zorgverzekering kon hem iig niet vergoeden.
Ik heb mijn Exinores bij mijn opgave in 2006 al opgegeven onder Hulpmiddelen. Na overleg met verschillende mensen was dat de beste plek om ze op te geven én op die manier krijg je met een beetje geluk nog 113% ook ;)

Democratie kost een Fortuyn

Reg. datum: 12 november 2000

Ik heb een vraagje,

per 1 april ontvang ik samen met mijn vriendin de zorgtoeslag op mijn naam. Nu doen we beide apart aangifte IB. Kan ik nu bij de aftrek ziektekosten de helft van de ontvangen ZT bij mij invoeren en die helft bij die van mijn vriendin? Of moet ik alle ZT bij mij invoeren en bij mijn vriendin alleen de zorgtoeslag die ze tot 1 april heeft ontvangen?

Dat laatste zou niet leuk zijn, aangezien ik best wat inkomensafhankelijke ZVW heb betaald en mijn vriendin eigenlijk praktisch niets waardoor zij niet over de drempel heen komt.

Reg. datum: 08 augustus 2000

@koentjuh, ligt eraan of jij voor fiscaal partnerschap kiest. Als ik zo lees, kies jij daarvoor niet en dan moet je de ontvangen zorgtoeslag in mindering brengen. Daarnaast als je nu niet voor fiscaal partnerschap kiest, moet je een deel van de zorgtoeslag terug betalen, als je te veel ontvangen hebt.

Wanneer je niet voor fiscaal partnerschap kiest, heb je eigenlijk verzuimd om je gewijzigde situatie door te geven en heb je naar alle waarschijnlijkheid te veel zorgtoeslag ontvangen.

Brakius wijzigde dit bericht 09-02-2008 11:39 (3%)

quote:
Brakius schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:38:
@koentjuh, ligt eraan of jij voor fiscaal partnerschap kiest. Als ik zo lees, kies jij daarvoor niet en dan moet je de ontvangen zorgtoeslag in mindering brengen. Daarnaast als je nu niet voor fiscaal partnerschap kiest, moet je een deel van de zorgtoeslag terug betalen, als je te veel ontvangen hebt.

Wanneer je niet voor fiscaal partnerschap kiest, heb je eigenlijk verzuimd om je gewijzigde situatie door te geven en heb je naar alle waarschijnlijkheid te veel zorgtoeslag ontvangen.
Dat klopt niet helemaal. Wij komen dit jaar nog net onder de 18000 euro uit voor de ZT (ivm bijbaan en studie) dus hebben we recht gehad op de maximale ZT voor zijn tweeen. Fiscaal partnerschap is niet hetzelfde als toeslagpartners.

Maar ik heb even wat vergeleken en ik kom erachter dat mijn vriendin eigenlijk 60 euro extra aftrek heeft waarmee zij niks kan doen, omdat ze te weinig loonheffing heeft betaald. Als we samen aangifte doen, dus fiscaal partnerschap, dan kunnen we de 60 euro wel benutten. Dus straks maar eens even met haar om de tafel om het een en ander uit te leggen. Dan is namelijk ook meteen het zorgtoeslag verdelingsprobleem opgelost :)

Toch handig zon topic, anders was ik de inkomensafhankelijke ZVW helemaal vergeten, gezien mijn aanvullende verzekeringen krijgen we zo toch al snel een extra 100 euro terug!

Reg. datum: 08 augustus 2000

Waarom kies je niet voor fiscaal partnerschap, als ik zo mag vragen?

Voor dit jaar is het gunstig inderdaad. Ben alleen nog aan het uitzoeken of dit dan ook gevolgen heeft voor de komende jaren. Maar, iets anders. Kan ik zomaar een geheel nieuwe aangifte versturen naar de IB? Anders kan ik sowieso niet meer voor fiscaalpartnerschap kiezen, omdat ik mijne al had verzonden, voordat ik hier achter kwam ;)

edit:
je kan dus ieder jaar kiezen voor het fiscaalpartnerschap als je enkel samenwoont en een gezamelijk huishouden voert. Dat scheelt. Kiezen we daar dit jaar voor. Lees namelijk ook dat je je aangifte nog kan herzien zolang er geen vaststelling is geweest

koentjuh wijzigde dit bericht 09-02-2008 12:44 (28%)

Reg. datum: 17 januari 2000

Kort vraagje: ik heb een studieschuld en omdat ik mijn opleiding nog niet afgerond heb is deze nog niet kwijtgescholden. Kan ik deze gewoon opgeven als schuld zodat dit in mindering wordt gebracht bij mijn vermogen in box3?
*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Even uit logische redenatie lijkt me dat vrij sterk. Op die manier haal je dus voordeel uit een schuld die over een paar jaar ineens nooit heeft bestaan, zal de belastingdienst niet leuk vinden :p

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Reg. datum: 17 januari 2000

Maar nu bestaat die schuld nog wel, en als ik bijv, zou stoppen met mijn studie blijft die schuld ook bestaan.
*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Is het dan niet pas aftrekbaar als het een definitieve schuld wordt? Ik heb het antwoord helaas niet voor je hoor, denk alleen ff hardop mee :P Het lijkt me haast niet mogelijk dat de Belastingdienst zulke potentiele cadeautjes uitdeelt. Dit is natuurlijk wel de enige situatie waarbij een schuld een schuld kan zijn (en dus aftrekbaar) en over 5 jaar ineens nooit heeft bestaan..

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: