"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."
Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw TopicNauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Ik heb gisteren mijn aangifte verstuurd maar ik kan mij dit scherm toch echt niet herinneren. Alleen bij de aftrekposten heb ik iets gezien over ziektekosten.quote:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Bij mij staat het gewoon niet bij! Misschien heb je iets aangevinkt waardoor je deze optie krijgt maar hij staat er echt niet. Ben je toevallig student?quote:
"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Klopt en opgelost.quote:neographikal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:17:
Ik ben student, maar studenten hebben verder geen aparte uitgangspositie. Enige wat er bij mij mogelijk anders is, is dat ik neveninkomsten heb (inkomsten uit overige werkzaamheden). Daar zal het wel in zitten vermoed ik
Zojuist even aangevinkt en blijkt het dat te zijn :-)
Blijkt te gaan over vakantiegeld wat ik had opgebouwd bij Randstad toen ik daar nog in 2006 werkte.
Kun je de huidige aangifte nog wijzigen en heeft het überhaupt zin om het volgende erbij te zetten:
Loon 347, loonbelasting 147 , arbeidskorting 0
Wat betekenen foto's nou echt - Keelsies video
Taal fouten inbegrepen ;)
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 15 augustus 2004
Je eerder verstuurde opgave was dus onjuist, je bent dan verplicht om opnieuw aangifte te doen.quote:klaasbram schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:28:
Kun je de huidige aangifte nog wijzigen en heeft het überhaupt zin om het volgende erbij te zetten:
Volgens http://www.belastingdienst.nl/veelgesteldevragen/:
quote:Ik heb al aangifte gedaan. Hoe kan ik een wijziging in die aangifte doorgeven?
U hebt elektronisch aangifte gedaan
In dit geval kunt u het aangifteprogramma opnieuw doorlopen. U vult weer al uw gegevens in en brengt de wijzigingen aan. Daarna kunt u uw aangifte opnieuw insturen.
Reg. datum: 28 november 2004
Geldt de ov studentenkaart als ov verklaring? (die had ze wel) En die 40 dagen komt ze wel aan, maar uiteraard heeft ze alleen in de zomer betaald toen haar OV niet geldig was, dus geen 40 *betaalde* dagen.
Kan ik wat met deze situatie of is het jammer en helaas?
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Reg. datum: 28 november 2004
Edit: ik zie net staan dat dit van die reiskosten aan de orde is geweest
am2 wijzigde dit bericht 07-02-2008 22:00 (40%)
Kreeg u van uw werkgever een vergoeding voor uw reiskosten voor het openbaar vervoer? Dan trekt u deze van het vaste bedrag af.
Van die vergoeding hoef je ook niets terug te zien op je jaaropgave, het valt namelijk niet onder je inkomen, net als eventuele andere declaraties voor gemaakte kosten.
Rudedadude wijzigde dit bericht 07-02-2008 22:03 (9%)
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Mischien kan iemand mij vertellen of gehoordbescherming als medische hulpmiddelen mag worden afgetrokken. De zorgverzekering kon hem iig niet vergoeden.
Nikon D80 - Nikon F601 - Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G - Nikkor 50mm f/1.8 - Metz Mecablitz 45 CL-4 - Tenba Prodigital 2.0 PD-17C - Velbon CX 480 - (filtertjes, kabeltjes, zonnekapjes, gaffa tape the usual)
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 05 december 2004
Ik heb mijn Exinores bij mijn opgave in 2006 al opgegeven onder Hulpmiddelen. Na overleg met verschillende mensen was dat de beste plek om ze op te geven én op die manier krijg je met een beetje geluk nog 113% ookquote:Denzeltje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:17:
Mischien kan iemand mij vertellen of gehoordbescherming als medische hulpmiddelen mag worden afgetrokken. De zorgverzekering kon hem iig niet vergoeden.
Democratie kost een Fortuyn
Reg. datum: 12 november 2000
per 1 april ontvang ik samen met mijn vriendin de zorgtoeslag op mijn naam. Nu doen we beide apart aangifte IB. Kan ik nu bij de aftrek ziektekosten de helft van de ontvangen ZT bij mij invoeren en die helft bij die van mijn vriendin? Of moet ik alle ZT bij mij invoeren en bij mijn vriendin alleen de zorgtoeslag die ze tot 1 april heeft ontvangen?
Dat laatste zou niet leuk zijn, aangezien ik best wat inkomensafhankelijke ZVW heb betaald en mijn vriendin eigenlijk praktisch niets waardoor zij niet over de drempel heen komt.
Wanneer je niet voor fiscaal partnerschap kiest, heb je eigenlijk verzuimd om je gewijzigde situatie door te geven en heb je naar alle waarschijnlijkheid te veel zorgtoeslag ontvangen.
Brakius wijzigde dit bericht 09-02-2008 11:39 (3%)
Dat klopt niet helemaal. Wij komen dit jaar nog net onder de 18000 euro uit voor de ZT (ivm bijbaan en studie) dus hebben we recht gehad op de maximale ZT voor zijn tweeen. Fiscaal partnerschap is niet hetzelfde als toeslagpartners.quote:Brakius schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:38:
@koentjuh, ligt eraan of jij voor fiscaal partnerschap kiest. Als ik zo lees, kies jij daarvoor niet en dan moet je de ontvangen zorgtoeslag in mindering brengen. Daarnaast als je nu niet voor fiscaal partnerschap kiest, moet je een deel van de zorgtoeslag terug betalen, als je te veel ontvangen hebt.
Wanneer je niet voor fiscaal partnerschap kiest, heb je eigenlijk verzuimd om je gewijzigde situatie door te geven en heb je naar alle waarschijnlijkheid te veel zorgtoeslag ontvangen.
Maar ik heb even wat vergeleken en ik kom erachter dat mijn vriendin eigenlijk 60 euro extra aftrek heeft waarmee zij niks kan doen, omdat ze te weinig loonheffing heeft betaald. Als we samen aangifte doen, dus fiscaal partnerschap, dan kunnen we de 60 euro wel benutten. Dus straks maar eens even met haar om de tafel om het een en ander uit te leggen. Dan is namelijk ook meteen het zorgtoeslag verdelingsprobleem opgelost
Toch handig zon topic, anders was ik de inkomensafhankelijke ZVW helemaal vergeten, gezien mijn aanvullende verzekeringen krijgen we zo toch al snel een extra 100 euro terug!
edit:
je kan dus ieder jaar kiezen voor het fiscaalpartnerschap als je enkel samenwoont en een gezamelijk huishouden voert. Dat scheelt. Kiezen we daar dit jaar voor. Lees namelijk ook dat je je aangifte nog kan herzien zolang er geen vaststelling is geweest
koentjuh wijzigde dit bericht 09-02-2008 12:44 (28%)
Jah 'k ben toch malle pietje nie!
Jah 'k ben toch malle pietje nie!
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 33 34 35 36 last