1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw TopicJa kan heb vorig jaar gedaan. Wel een Openbare Vervoerverklaring opvragen bij de IB.quote:Tupolev schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:31:
Weet iemand of je als je stage (met vergoeding onder minimumloon) loopt bij een bedrijf als student ook reisaftrek openbaar vervoer kunt opgeven bij de belasting. Op de site van de belastindienst staat namelijk dat je een bedrag van de belasting mag aftrekken als je met het OV reist tussen werk en thuis. De vraag is dus of een stage hier ook onder valt.
"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."
Reg. datum: 04 februari 2008
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd..
@ onderbuurman: ontzettend bedankt!
Matrix wijzigde dit bericht 05-02-2008 15:54 (12%)
Alstublieft!quote:Matrix schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:07:
Heeft er iemand toevallig het aangifte programma 2007 nog ergens staan? Belastingdienst heeft nl. een storing en het is daar nu niet te downloaden.
Edit:
Voor het invullen moet er een nieuwe versie gedownload worden, dit is de oude. Zie ook Rudedadude in "Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs"
KoppenSneller wijzigde dit bericht 06-02-2008 09:05 (20%)
Reg. datum: 03 februari 2008
Crossposten is niet de bedoeling. Houd de vraag centraal in loonbelasting wie kan mij helpen?
Als algemene noot: concrete vragen met een specifieke situatie aub in een eigen topic
Rukapul wijzigde dit bericht 05-02-2008 22:18 (84%)
Rukapul wijzigde dit bericht 05-02-2008 22:19 (94%)
Reg. datum: 09 oktober 2004
Rukapul wijzigde dit bericht 05-02-2008 22:19 (117%)
Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt
Windows-versie aangifteprogramma 2007
Gebruikt u de Windows-versie van het aangifteprogramma? Dan moet u wachten tot er een nieuwe versie van het aangifteprogramma beschikbaar is. Deze versie kunt u uiterlijk eind deze week downloaden.
Hebt u uw aangifte al ingevuld? Bij het downloaden van de nieuwe Windows-versie worden alle gegevens automatisch overgenomen.
Alle windowsgebruikers zullen dus eerst nog een nieuwe(re) versie van het aangifte programma moeten downloaden
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Reg. datum: 12 november 2000
Straks maar eens goed nakijken thuis. Wil die 575 euro wel terug namelijk
koentjuh wijzigde dit bericht 06-02-2008 09:09 (75%)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Afgelopen december heb ik met TWK een herwaardering van mijn loon gehad. Daardoor onstond er een nabetaling, vanaf 1 januari 2006. Nu vraag ik mij af hoe ik die het beste kan verwerken in mijn aangifte.
Ik dacht me te herinneren dat ik de nabetaling over voorgaande jaren op een aparte plek kon opgeven, klopt dat ? Is dat uberhaupt wel gunstig ? Wat raden de mensen met meer kennis hierover mij aan ? Ik weet het eventjes niet nl.
Reg. datum: 04 februari 2008
Weet je wat de grap is. Als je de aangifte verstuurd, krijg je als het goed is een melding dat de aangifte succesvol is verstuurd. Dat betekent alleen nog niet dat de aangifte ook succesvol is ontvangenquote:argro schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:48:
Dat is wel vreemd inderdaad. Afgelopen weekend kreeg ik foutmeldingen bij het verzenden van de aangifte. Gisteren leek het verzenden van de aangifte echter wel goed te gaan, inclusief DigiD et cetera. Het zou nu dus kunnen dat mijn aangifte tóch niet verstuurd is? Vandaag maar even bellen met de Bdienst over deze kwestie.
Zou er idd maar ff achteraan bellen.
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd..
Reg. datum: 11 juli 2007
Ik denk dat het toch "inkomen uit tegenwoordige arbeid" is. Als ik jou was zou ik met de Bdienst bellen, misschien kun je nog je aangifte 2006 herzien metde helft van de nabetaling.quote:G_M_C schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:00:
Al jaren moet ik aangifte doen, en op zich is die steeds redelijk simpel in te vullen; Ik ben alleenstaande met een iegen huis/aflossingsvrije hypotheek. Pas de laatste jaren verandert wat vaker iets (WOZ wordt vaker vastgesteld, en met die hoge ziektekostenpremies ben je soms opeens over de drempel voor ziektekosten). Maar nu heb ik iets wat ik nog nooit aan het handje heb gehad:
Afgelopen december heb ik met TWK een herwaardering van mijn loon gehad. Daardoor onstond er een nabetaling, vanaf 1 januari 2006. Nu vraag ik mij af hoe ik die het beste kan verwerken in mijn aangifte.
Ik dacht me te herinneren dat ik de nabetaling over voorgaande jaren op een aparte plek kon opgeven, klopt dat ? Is dat uberhaupt wel gunstig ? Wat raden de mensen met meer kennis hierover mij aan ? Ik weet het eventjes niet nl.
En we hebben eind november dus ook een huis gekocht. Wie van ons mag nou de kosten van de hypotheek aftrekken?
Kunnen we de kosten van de hypotheek ook beide aftrekken?
Hoe zit het met de VT?
Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...
Reg. datum: 12 november 2000
Nouja, dan bel ik straks wel even. Lekker handig ook, aangezien ik zelf bij de belastingtelefoon werk (toeslagen) en zie wat voor een enorme wachtrij er staat bij IBquote:Unky schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:49:
[...]
Weet je wat de grap is. Als je de aangifte verstuurd, krijg je als het goed is een melding dat de aangifte succesvol is verstuurd. Dat betekent alleen nog niet dat de aangifte ook succesvol is ontvangen
Zou er idd maar ff achteraan bellen.
Als je de popup blokkering uitzet kun je alsnog je aangifte versturen, en ontvang je ook een ontvangstbevestiging. Die heb ik zelf namelijk zojuist gedaan.quote:Rudedadude schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:02:
Van de site van de belastingdienst:
Gebruikt u de Windows-versie van het aangifteprogramma? Dan moet u wachten tot er een nieuwe versie van het aangifteprogramma beschikbaar is. Deze versie kunt u uiterlijk eind deze week downloaden.
Alle windowsgebruikers zullen dus eerst nog een nieuwe(re) versie van het aangifte programma moeten downloaden
Engineering
Waar zie jij dit staan op de site eigenlijk. Ik kan het niet zo snel vinden. Op de startpagina staat wel een bericht voor Apple en Linux gebruikers maar niets over Windows-gebruikers. Het lijkt mij dan ook sterk wanneer je aangifte niet verzonden blijkt te zijn nadat je wel allerlei bevestigingen hebt gekregen.quote:Rudedadude schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:02:
Van de site van de belastingdienst:
Hebt u uw aangifte al ingevuld? Bij het downloaden van de nieuwe Windows-versie worden alle gegevens automatisch overgenomen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Reg. datum: 27 december 2004
Gewoon wachten tot er bericht op de site staat en dan nog een keer versturen. Ze kijken sowieso altijd naar de laatst ingestuurde aangifte.quote:koentjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:52:
[...]
Nouja, dan bel ik straks wel even. Lekker handig ook, aangezien ik zelf bij de belastingtelefoon werk (toeslagen) en zie wat voor een enorme wachtrij er staat bij IB
Canon EOS 350D + 30D - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC
Nu heb ik ook nog inkomen uit loon bij werkgevers en daar staat op de loonstrook "ingehouden bijdragen ZVW" met een bedrag. Moet ik deze bedragen bij mijn voorlopige aanslag voor de neveninkomsten optellen en het totaal invullen? Of alleen het bedrag wat ik voor mijn neveninkomsten vooraf heb betaald?
Tweede vraagje betreffende de ZVW: een paar kopjes verder onder ZVW staat Loon ZVW. Moet ik daar gewoon alle bedragen van mijn jaaropgaven waar bij staat "Loon ZVW" optellen?
Bedankt
Tip trouwens, weet niet of het al bekend was, maar de bedragen voor de studiekosten in 2007 zijn bekend: http://download.belasting...aven_2008_ib2751t82fd.pdf
neographikal wijzigde dit bericht 06-02-2008 23:55 (18%)
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Reg. datum: 11 maart 2002
- oude software vind me aangiftes niet meer omdat wat driveletters zijn veranderd (nieuwe comp).
- BD 2007 is voorlopig niet te downloaden op de site.
hebben we het nu over de belastingdienst of een of andere hobbyclub ??
d'r is daar toch niks meer te vertrouwen op computer-software gebied ?
[edit]
al goed, alles ingevuld
moet 700 euri terug krijgen
kan iemand me uitleggen dat iemand met een modaal (misschien ietsje boven) met standaard lease bak, netto meer overhoudt over januarie dan in december vorig jaar? rond de 25euro ongveer
[edit2]
overgang van salaris admin.
specifiactie totaal te storten (totaal/spaarloon) bij de een bij elkaar opgeteld bij de ander niet
dus toch zoals verwacht 30eu netto achteruit
maui71 wijzigde dit bericht 07-02-2008 02:27 (43%)
Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.
Fotograaf nodig?
Eerste gedeelte had ik mbt inkomensafhankelijke bijdrage zvw (aftrekposten / ziektekosten / algemeen en dan onder het kopje inkomensafhankelijke bijdrage zvw)quote:neographikal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:55:
Okay, ik ben eruit, ingehouden bijdrage zvw op je loonstrook kun je kwijt onder aftrekposten / ziektekosten / algemeen en dan onder het kopje inkomensafhankelijke bijdrage zvw. Loon zvw moet je bij elkaar optellen en onder het kopje zorgverzekeringswet/Loon zorgverzekeringswet invullen (in mijn geval met meerdere werkgevers de boel bij elkaar optellen en invullen)
Maar waar vind ik het 2de gedeelte? Ik heb even goed zitten kijken maar die zie ik niet. Onder welke aftrekpost moet loon zvw staan?
"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."
Fotograaf nodig?
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 33 34 35 36 last