Reg. datum: 28 april 2000
http://www.belastingdiens...ulier/gezondheidenaftrek/
Dus het lijkt me gewoon dat je het bij de ziektekosten kan aftrekken.
To be, or not to be, those are the parameters
GoT Index » Werk en Inkomen » Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 33 34 35 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]To be, or not to be, those are the parameters
Heb je al nagevraagd bij je ziektekosten of je de kosten niet vergoed kan krijgen via je verzekering?quote:Ankh schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:52:
Ik heb vandaag ook mijn jaaropgave binnen gehad en wilde hem eigenlijk *gedeeltelijk* invullen zodat ik er een paar naar kan kijken of ik geen dingen vergeet enzo.
Nu ben ik blessed met een tumor waardoor ik x-aantal keren per jaar naar leiden toe moet (ik woon in de kop van NH), nu zei mijn mams dat ik deze kosten ook moest opgeven. Nu kan ik dit dus nergens terug vinden in het aangifte programma... Klopt dit? ik kan enkel terug vinden voor ziekenbezoek, maar dat is voor mij niet relevant
paella wijzigde dit bericht 01-02-2008 17:12 (11%)
No production networks were harmed during this posting
helaas niet.. ik moet de vervoerslijn bellen en die zeggen dat ik geen machtiging krijgquote:Jaspertje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:49:
[...]
Heb je al nagevraagd bij je ziektekosten of je de kosten niet vergoed kan krijgen via je verzekering?
.She's so .Lovely!
-Ankh- Gear: Nikon D80 | Nikon AF-S DX 18-200mm f3.5-5.6 AF-S DX VR
Je bent niet de enige die dat is opgevallen. Ik had hetzelfde vorig jaar. Ik heb toen de belastingdienst gebeld en die zeiden dat dit een plan was van Wouter Bosquote:lithoijen schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:42:
Het viel mijn op dat ik de voorlopige aanslagen steeds vroeger in het jaar krijg.
[knip]
Dan heb je je wat wijs laten maken; al sinds ver voor Bos krijgen bekende klanten in januari een voorlopige aanslag. Het is wel zo dat de belastingdienst het meestal niet laat bij één voorlopige aanslag per jaar en ook middenin het jaar nieuwe voorlopige aanslagen kan opleggen bij het bekend worden van nieuwe gegevens.quote:Dennis schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:41:
Je bent niet de enige die dat is opgevallen. Ik had hetzelfde vorig jaar. Ik heb toen de belastingdienst gebeld en die zeiden dat dit een plan was van Wouter Bos.
In 2008 doe je aangifte over het jaar 2007. Jouw eigen bedrijf neem je dus mee in de aangifte die je begin 2009 doet. Het zou natuurlijk raar zijn wanneer je voor 1-4-2008 al aangifte moet doen voor het jaar 2008. De belanstingdienst gaat er niet vanuit dat iedere burger een glazen bol heeft voor zover ik weet.quote:l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:26:
Als je per 1-1-2008 een bedrijf bent begonnen, moet je dan ook belastingaangifte doen voor 1-4-2008?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Mijn systeem :: We see without eyes
Ik heb eigenlijk eenzelfde soort vraag. Wat moet je invullen bij loon? Wanneer ik het bedrag invul dat achter loon staat op mijn jaaropgaaf, moet ik ¤50 bij betalen, maar ik heb geen idee waarom. Als ik echter het bedrag invul dat achter loon zvw staat, dus loon - ingehouden bijdrage zvw, krijg ik ¤250 terug. Wat is nu de juiste situatie?quote:Pompiedom schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:50:
2) Kort vraagje, is er nog iets terug te vragen van "Ingehouden bijdrage zorgeverzekeringswet"?
Dat is nogal een onzinnige belofte van het stagebedrijf. Het stagebedrijf heeft geeen enkel inzicht in jouw financiele situatie en kan dus ook nooit toezeggen dat je alle betaalde belasting weer terugkrijgt. Wellicht ontvang jij lijfrente, dividend, bergen met rente over je miljoenen vermogen of wat dan ook, allemaal zaken die invloed hebben op de belastingaangifte waar het stageberdijf geen weet van heeft.quote:Pompiedom schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:50:
Kan iemand mij helpen met mijn situatie. Voorheen had ik niet veel moeite met invullen van de (digitale) formulieren omdat ik 1 baan per keer had en meerdere opvolgend maar nu hier de huidige situatie.
Ik ben student HBO en moest dit jaar stage lopen, hierbij moest ik ook een belastingformulier tekenen en omdat ik een bijbaantje heb waarop ik al loonheffingskorting heb had ik deze voor de stage open gelaten. Nu werd er bijna 1/3 van mijn stagevergoeding ingehouden -.- oke maar mij was verteld dat ik dit gewoon terug kon vragen van de belasting aan het einde van het jaar.
Invullen is niet moeilijker dan bij 1 baan. Op de plaats waar je je loon in moet vullen staan meerdere regels, gebruik voor iedere jaaropgaaf een aparte regel.quote:Nu is de vraag hoe?
Bijbaantje (van de jaaropgaaf):
Fiscaalloon: 5428
Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering: 125
Arbeidskorting: 124
Stage (van laatste loonstrook):
Fiscaalloon: 2181
Belasting (zelfde als loonheffing?): 732
Arbeidskorting: 0
Ik had de gedachte dat ik in ieder geval de 732 euro terug kreeg maar ik weet niet hoe ik dit in moet vullen.
Nee, een student heeft geen speciale status bij de belastingdienst. Een student betaald net als alle andere burgers gewoon belasting. (Ik vraag me nog steeds af waar de gedachte bij studenten vandaan komt dat ze een fiscale uitzonderingspositie zouden hebben)quote:Maakt het uberhaubt uit dat je een student bent?
Dat is dus helemaal juist. Eventueel nog een paar aftekposten invullen zodat je wellicht meer terugkrijgt, wanneer dat niet het geval is heb je blijkbaar zoveel verdient dat je net als alle andere belastingbetalende Nederlanders je steentje bijdraagt aan de schatkist.quote:Wat heb ik gedaan:
- De 2 inkomens ingevuld onder Box 1: Loon e.d., resultaat: 476 terug
- Stageloon ingevuld onder Box 1: Ander inkomen, resultaat: 476 terug
Waarom zou je dat terug kunnen vragen? Nee dus. Je kunt het wel opgeven bij de aftekpost ziektekosten, zie hiervoor het aangifte programma.quote:2) Kort vraagje, is er nog iets terug te vragen van "Ingehouden bijdrage zorgeverzekeringswet"?
Je moet het bedrag invullen wat achter "loon" staat, niet en niet "loon ZVW". Je kunt wel de "ingehouden bijdrage ZVW" invullen bij de aftrekpost ziektekosten, zie hiervoor het aangifte programma.quote:felius schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Ik heb eigenlijk eenzelfde soort vraag. Wat moet je invullen bij loon? Wanneer ik het bedrag invul dat achter loon staat op mijn jaaropgaaf, moet ik ¤50 bij betalen, maar ik heb geen idee waarom. Als ik echter het bedrag invul dat achter loon zvw staat, dus loon - ingehouden bijdrage zvw, krijg ik ¤250 terug. Wat is nu de juiste situatie?
argro wijzigde dit bericht 02-02-2008 18:31 (17%)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zo had ik het inderdaad ook gedaan en vervolgens komt er dus uit ¤50 bij betalen. Nu ben ik van werkgever veranderd in september, kan dat er iets mee te maken hebben? Ik begrijp namelijk niet zo goed waarom ik een x bedrag bij moet betalen als er verder geen bijzondere dingen zijn gebeurd.quote:argro schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:27:
Je moet het bedrag invullen wat achter "loon" staat, niet en niet "loon ZVW". Je kunt wel de "ingehouden bijdrage ZVW" invullen bij de aftrekpost ziektekosten, zie hiervoor het aangifte programma.
Mijn systeem :: We see without eyes
Zhadum wijzigde dit bericht 04-02-2008 12:17 (11%)
"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."
Bedoel je niet 2007?quote:Zhadum schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:33:
Ik heb heel 2008 lening ontvangen van IB ivm mijn 2de universitaire opleiding. Als ik het goed heb begrepen mag ik de collegekosten in 2007 aftrekken. Dat betekent voor mij mbt studiekosten:
- 1 jan t/m 31 aug = ¤179,90 x 8 maanden
- 1 sep t/m 31 dec = 182,17 x 4 maanden
Handel ik juist mbt collegekosten?
Onder deze vergoeding valt ook studiefinanciering. Als je dat van elkaar af gaat trekken zul je zien dat je dus je studiekosten niet af kunt trekken.quote:Als u voor uw studiekosten of andere scholingsuitgaven een vergoeding ontving, bijvoorbeeld een vergoeding van uw werkgever, moet u deze vergoeding eerst van uw uitgaven aftrekken voordat u het aftrekbedrag berekent.
Een lening valt toch niet onder het kopje vergoeding? Tenslotte is het niet iets wat je mag houden!quote:Dennis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:55:
[...]
Onder deze vergoeding valt ook studiefinanciering. Als je dat van elkaar af gaat trekken zul je zien dat je dus je studiekosten niet af kunt trekken.
http://www.belastingdiens...aftrek-35.html#P414_34655
Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl
Als je het aangifteprogramma download dan staat bij de help dat als je studiefinanciering ontvangt je je aftrek van studiekosten hiermee moet verminderen. Dus concludeer ik dat het niet mag.quote:RemcoDelft schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:12:
Een lening valt toch niet onder het kopje vergoeding? Tenslotte is het niet iets wat je mag houden!
Het gaat om het jaar 2007, foutje :-)quote:Dennis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:48:
[...]
Als je het aangifteprogramma download dan staat bij de help dat als je studiefinanciering ontvangt je je aftrek van studiekosten hiermee moet verminderen. Dus concludeer ik dat het niet mag.
Het zou wel kunnen inderdaad dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een lening en een prestatiebeurs. Voor die laatste geldt het bovenstaande in ieder geval.
"I'm tormented by dreams of our death, And grief at what is to come. For in dreams, I have see the heavens falter, And the stars drop from the sky. In my dreams creation ceases without a sound. I have seen the destruction of the way."
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Engineering
GoT Index » Werk en Inkomen » Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs
Pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 33 34 35 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona