Hoofdcategorieën
Topicacties

Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Arwen / Kayne

Per 1000 werkt perfect hoor! :)
Wat gebeurt er met de verstuurde gpx'en? Zit jij nu te checken waar ik op vakantie geweest ben? :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Die 100 komt ook nog van de ontwikkel periode af, toen wilde ik nog snel kunnen zien wat ik deed :)

Lol, ja volgens mijn blijven die ergens in dat mapje staan :+
Als je er bezwaar bij hebt, kan ik er ooit nog wel een weg gooi knop bij maken. En anders moet je de pagina maar niet gebruiken :P

Gremen wijzigde dit bericht 04-09-2008 21:20 (21%)

Arwen / Kayne

Vind het nu wel goed geregeld, iedereen kiest zelf hoeveel punten hij wil gebruiken :)

Mij stoort het niet, maar als die pagina wat bekender wordt, zal je mapje snel vol komen te staan :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

Reg. datum: 14 juli 2003

Ik wil eigenlijk wel beginnen met geotaggen, maar dan het liefst wel zo goedkoop mogelijk. Ik heb een GPS-muis en een GSM met bluetooth (nokia 6670, symbian S60). Volgens mij hoef ik niet veel te doen:
1) maak contact met de GPS-muis
2) draai stukje software of Nokia die de coordinaten logt
3) tag thuis de foto's met bijvoorbeeld GeoSetter

Nu is alleen punt 2 een beetje lastig, ik kan namelijk geen software vinden die dat kan. Twee vragen:
1) Maak ik een denkfout of is het werkelijk zo simpel?
2) Wie weet of er software bestaat die dit voor mij doet (op mijn GSM)?

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

1) nee
2) Google: Symbian S60 GPS Logger

plenty hits ;)

quote:
Henk schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:38:
1) nee
2) Google: Symbian S60 GPS Logger

plenty hits ;)
:) Ik had al op zoiets dergelijk gezocht, maar ik kreeg voornamelijk hits met 3rd generation symbian S60, en ik heb (helaas) maar een 2nd generation Symbian OS. Maar toch, ik denk dat ik iets heb gevonden: http://gagravarr.org/code .
Ik ga het vanavond wel proberen.

If the river was whisky...
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
Peppi78 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:29:
Ik wil eigenlijk wel beginnen met geotaggen, maar dan het liefst wel zo goedkoop mogelijk. Ik heb een GPS-muis en een GSM met bluetooth (nokia 6670, symbian S60). Volgens mij hoef ik niet veel te doen:

Nu is alleen punt 2 een beetje lastig, ik kan namelijk geen software vinden die dat kan. Twee vragen:
Waar heb je zelf al op gezocht? Ik tik in google 'symbian' 's60' en 'gps', 'logging'' in en ik krijg een lijst met hits met mogelijke oplossingen.

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

quote:
Peppi78 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:29:

TrekBuddy is een Java applicatie waar ik erg tevreden over ben. Draait op mijn M600i, maar waarschijnlijk ook wel onder Symbian S60 :)

Voor de rest is Google inderdaad je vriend, voldoende te vinden :)

quote:
BlaTieBla schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:55:
[...]

Waar heb je zelf al op gezocht? Ik tik in google 'symbian' 's60' en 'gps', 'logging'' in en ik krijg een lijst met hits met mogelijke oplossingen.
Ik heb ook op dit soort dingen gezocht, maar ik kreeg vooral meldingen voor een Symbian S60 3rd edition, en helaas werkt dit niet op mijn GSM. Vandaar mijn vraag.

If the river was whisky...
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
Peppi78 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 07:58:
[...]

Ik heb ook op dit soort dingen gezocht, maar ik kreeg vooral meldingen voor een Symbian S60 3rd edition, en helaas werkt dit niet op mijn GSM. Vandaar mijn vraag.
Dan was het wel handig geweest om te vermelden dat je een S60 hebt, maar GEEN 3rd edition :).
Ik begrijp dat er dus verschil is tussen die apps..... idioot (XP=XP ook al hebbie SP2 of 3 draaien)....

[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]

Arwen / Kayne

Reg. datum: 15 augustus 2007

Aanbod verplaatst naar V&A

JBA wijzigde dit bericht 26-09-2008 13:55 (93%)
Reden: Op verzoek van moderator

Arwen / Kayne

Ik stel voor dat je het even in V&A zet, het wordt niet in dank afgenomen om dingen te koop aan te bieden op het forum zelf :)
Plus dat meer mensen het zullen zien ;)

Camitariër

Blech... ben het een beetje spuugzat, heb me rot gegoogled, gezocht en gesearched, maar er komt niets zinnigs uit..

Ik ben op zoek naar een applicatie die gewoon heel simpel 2 (of meerdere) GPX-files kan mergen/combineren/samenvoegen/whatever je het noemt, maar kennelijk is precies dát in de wereld van de GPS-loggerij gelijk aan hogere raket-wetenschap. Misschien dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik, of ik iets heel onmogelijks wil, maar dat laatste leek me eigenlijk niet...

Eeuwige roem in de startpost voor degene die me aan zo'n tooltje voor windows kan helpen :+

Camitariër

quote:
Tried that one... GSAK lijkt alleen waypoints te mergen, niet de GPX trails...

De omschrijving van het gebruik van easyGPS is al helemaal cryptisch... ook geprobeerd, maar niets wat ook maar in de buurt van die omschrijving kwam werkte :P

edit:
kuch... easygps lijkt toch wel te werken... de vorige keer kreeg ik drastische ruzie met mijn gpx files, maar nu niet meer... maf :P

Edit2: nu krijg ik hetzelfde prob als wanneer ik de gpx-files in één kmz gooi vanuit google: hij ziet de tracks niet meer, behalve de eerste in de lijst.... :/

Google earth bug oid?

Henk wijzigde dit bericht 02-10-2008 14:25 (25%)

Reg. datum: 10 mei 2005

quote:
Henk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:53:
Blech... ben het een beetje spuugzat, heb me rot gegoogled, gezocht en gesearched, maar er komt niets zinnigs uit..

Ik ben op zoek naar een applicatie die gewoon heel simpel 2 (of meerdere) GPX-files kan mergen/combineren/samenvoegen/whatever je het noemt, maar kennelijk is precies dát in de wereld van de GPS-loggerij gelijk aan hogere raket-wetenschap. Misschien dat ik gewoon de verkeerde zoektermen gebruik, of ik iets heel onmogelijks wil, maar dat laatste leek me eigenlijk niet...

Eeuwige roem in de startpost voor degene die me aan zo'n tooltje voor windows kan helpen :+
gpsbabel kan het dacht ik ook.

[edit] Inderdaad. Bv.
gpsbabel -i gpx -f 20080813.gpx -f 20080814.gpx -o gpx -F samen.gpx

Je kan zoveel input files (met -f) geven als je wilt. Daarna kan je de track-segmenten nog samen voegen met:
gpsbabel -t -i gpx -f samen.gpx -x track,merge -o gpx -F sameneen.gpx

durian wijzigde dit bericht 07-10-2008 08:46 (17%)

Reg. datum: 16 augustus 2007

Ik ben in september 3 weeken naar Afrika geweest, en heb daar mijn holux goed zijn werk laten doen. Ik heb een hele stapel logs, en de holux spugt ook een start finisch log uit, mat daarin de hele route.

Als ik die omzet naar .kml dan kan google earth etc prima de route laten zien, ... maar de file is 11 mb groot, en het word allemaal een beetje stroperig. Nu zou ik graag de file een beetje op willen schonen, en ik ben al met diverse programa bezig geweest, maar ik krijg het niet voor mekaar...

Ik zie in de files dat er route en waypions zijn, maar deze bevatten naar mijn idee de zelfde informatie. Is het mogelijk om de waypionts kwijt te raken, en de file zo dis 50 % kleiner te maken?

Verzer zijn er natuurlijk wat punten die overbodig zijn (dubbel etc) is er iets waarmee ik dat kan filereren/editten?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,

Mocht iemand iets willen expirimenteren, hier is de file te vinden:

http://www.roosloot.com/rooslootjoomla/images/afrika2008.kml

Alvast bedankt!

Reg. datum: 16 augustus 2007

even een schopje omhoog.....

gewoon Arjan

Je kunt de KML omzetten naar KMZ, dat is een gezipte KML. Dat zou hem een stuk kleiner moeten maken zodat downloaden sneller gaat. Als je dan Google Maps gebruikt icm met de KMZ ergens op een stukkie webspace, zou dat al de boel moeten versnellen. Tyre kan die conversie doen.

Ik gebruik Google GPicSync voor het koppelen van de GPX aan de JPG's. Deze geeft als output ook nog een KML bestand, dat is ook veel kleiner. Die zou je dan ook nog kunnen omzetten naar KMZ. Dus 1 foto pakken en de hele GPX syncen, kijken watvoor KML bestand je krijgt, hierin eventueel die fotolink slopen.
Deze GPicSync KML er ook anders uit:
Orginele (Garmin) GPX omgezet naar KMZ.
Google GPicSync bestand in KML formaat.

Eventjes puur voor de indruk, de fotolinks doen het niet bij deze KML.Misschien kun je zo een compact routebestand maken?
Tools die ik gebruik, heb ik hier eerder in dit topic al vermeld met links.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Reg. datum: 23 maart 2008

ik gebruik geosetter om mijn afbeeldingen te taggen maar is het ook mogelijk om ergens de afstand te bekijken die ik afgelegd heb? In het programma van gisteq (heb een phototrackr lite) werkt dat erg simpel maar de rest van het programma vind ik enorm omslachtig/onhandig :( . Dus als ik in geosetter ook mijn trackafstand kan zien zou ik dat erg fijn vinden

Reg. datum: 26 november 2007

Voor de gebruikers van de Holux M-241. Er staat nieuwe software op de site. http://www.holux.com/JCor...ucts_download.jsp?pno=341
Nog niet uitgeprobeerd maar het schijnt nu mogelijk te zijn Bluetooth uit/aan te schakelen. Zal wel schelen in de batterijduur. Ook kan je er voor kiezen de achtergrondverlichting continu te laten branden.

Ik was ook op zoek naar een oplossing om de locatie op te slaan. Tot dusver gooide ik al mijn foto's op de kaart via Flickr. Is ook het uiteindelijke doel. Dat deed ik dan handmatig, omdat ik meestal wel wist waar de foto's genomen waren.
Toch op zoek gegaan naar een betere oplossing en heb zojuist het programmatje Geologger voor de iPhone geinstalleerd (iets van 2 euro ofzo). Misschien niet de perfecte oplossing maar hij kan je locatie 'recorden' en gooit er daarna een gpx bestandje uit. Ik heb het nog niet geprobeerd (zal ongetwijfeld werken) maar ga daar eens mee aan de slag. Het kan helaas niet op de achtergrond draaien... maargoed, iets is beter dan niets.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

De Nikon GP-1 ( werkt op de Nikon D90, D200, D300, D700, en de Nikon D3, D2Hs, D2X en de D2Xs) is hier gereviewd. Kosten zijn 275 Dollar (Canadees), wat neer zou moeten komen op ruwweg 175 euro.

Nikon D700, D300,D200-IR,D100-IR,F100, Nikkors: 10.5 fish|16fish|12-24|17-55|18-35|24-85 f/3.5-4.5|24-120 VR|28|28PC|50f/1.2, 1.4|cream machine 85 f/1.4|70-200|75-150 f/3.5|105VR|TC1.7|SB 800x3|R1C1kit

Ik ben wezen zoeken voor een progje die via de tomtom (in mijn geval tt one v4 europe) een logbestandje op kan slaan. Heb daarbij het volgende gevonden:
http://www.pilsit.net/TT_SW_logpos.html

Heb het nog niet uitgevoerd. Iemand ervaringen mee? En is dit überhaupt te combineren met geotagging?

edit: stoute schoen aangetrokken en op tomtom gezet. Ik merk er niets van. Geen verschil tussen nu en eerder dus. Vrees dat v4 niet geschikt is. Als iemand suggesties heeft, graag!

Kees_B wijzigde dit bericht 30-11-2008 15:45 (23%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: