Hoofdcategorieën
Topicacties

Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
he vraagje,

ik heb hier een iblue 747 die heb is dit weekend mee geweest tijdens 2 daagse fietstocht, geen mogelijkheid om hem op te laden.
gewoon aangezet en kijken hoe lang hij vol houd.
Op gegeven moment was de accu leeg en gaat hij ook uit.

Klopt het dan dat hij alle data ook kwijt raakt?
heeft hij stroom nodig om deze data vast te houden?

Want er staat nu niets meer op de dataloger.
Arwen / Kayne

Nee, je hebt geen stroom nodig om de data er op te houden aangezien er flashgeheugen in zit.
Maar ik heb nu al enkele keren gelezen dat de iBlue 747 soms zijn data kwijt speelt bij het uitzetten/zonder stroom vallen.
Jammer genoeg moet ik dit bevestigen, aangezien ik het verleden weekend ook voor de eerste keer heb voorgehad :(

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 13 februari 2001

Binnenkort ga ik een lange autoreis maken en wil ik graag weten wat nu een goede oplossing is om mijn foto's te geotaggen.

Op zich kan ik het gps apparaat altijd in de auto laten liggen en opladen aan de sigarettenaansteker. Uiteraard zal ik het apparaat ook soms mee moeten nemen waar ik niet met de auto kom.

Ik maak zelf foto's met een EOS 400D. Heeft iemand tips naar welk apparaat ik het beste kan kijken? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien :)

Fire Walk With Me
Reg. datum: 18 april 2002

De ibood van vandaag: http://www.ibood.com/nl/nl/index.php
i-gotU GT-120 USB GPS Receiver Travel Logger
Nu! ¤ 39,95 + (4,95)

Mijn oog is ook gevallen op de BT-Q1000X, mijn vraag is of er drivers / programma's zijn voor Mac OSX. Op de Qstarz site onder downloads kan ik deze niet vinden namelijk.

Loopt niet echt storm hier :)

Nog maar 1 vraagje. Hopelijk heeft iemand hier wel een antwoord op.
Wat is het verschil tussen deze 2:

http://www.qstarz.com/Pro...0Products/BT-Q1300S-F.htm
en
http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q1300-F.htm

Volgens mij zijn ze ook te vergelijken met de Q1000X.

Arwen / Kayne

BT747 is Java-based en werkt dus normaalgezien perfect in OSX. Die kan je Qstarz leegtrekken dan. :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 18 februari 2002

quote:
Executor16 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:43:
Mijn oog is ook gevallen op de BT-Q1000X, mijn vraag is of er drivers / programma's zijn voor Mac OSX. Op de Qstarz site onder downloads kan ik deze niet vinden namelijk.
Ik heb ook de BT-Q1000X, momenteel is hij op vakantie met iemand anders. Daarna zal ik hem proberen te connecten met me mac. Als dit gelukt is post ik het hier wel even.

Ik heb de BT-Q1000X maar gewoon besteld. Morgen effe testen gelijk. Als het niet lekker werkt onder Mac OSX hebben we altijd nog Vmware :)

Arwen / Kayne

http://bt747.free.fr/content/

OSX staat gewoon tussen de supported platforms, dus geen enkel probleem lijkt me :)

[edit]
http://bt747.free.fr/content/?q=compatible_gps

QStarz staat ook in lijst van compatibele loggers, dus je zit wel goed hoor :)

Fire69 wijzigde dit bericht 29-05-2009 11:15 (38%)

Maakt dat verder nog erg veel uit welk OS je hebt? Ik neem aan dat de output gewoon een soort van flattext file is?

Anyway, ik zit ook te kijken voor een geotagger. Omdat het meer een gadget is mag het niet te duur zijn ;-)

Nu ga ik binnenkort het een en ander @ Amazon bestellen en zie ik daar deze staan:
http://www.amazon.co.uk/R...qid=1243588617&sr=8-4

Qua prijs is dat eigenlijk wel betaalbaar en zou ik er wel voor over hebben. Vraag is, gaat zo'n goedkoop gevalletje mij helpen te geotaggen? Of is het beter iets meer uit te geven? Waarschijnlijk gebruik ik hem meestal voor dagtripjes ofzo. Dus hij hoeft niet weken mee te gaan. Ik heb alleen OSX dus dat is in principe wel een eis dat dat moet werken ;-)

Kan iemand hier een beetje aangeven adv mijn gevonde tagger wat daar goed aan is, of juist niet :-)

Arwen / Kayne

De batterij houdt het blijkbaar maar 12u vol, dus een dagtrip wordt dan misschien een beetje nipt?

Verder ken ik de chipset niet echt, dus weet niet of die gevoelig genoeg is. Max 12 satellieten tegelijk is in principe meer dan genoeg, maar dan moet hij ze wel vinden ook natuurlijk :)

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:43:
De batterij houdt het blijkbaar maar 12u vol, dus een dagtrip wordt dan misschien een beetje nipt?

Verder ken ik de chipset niet echt, dus weet niet of die gevoelig genoeg is. Max 12 satellieten tegelijk is in principe meer dan genoeg, maar dan moet hij ze wel vinden ook natuurlijk :)
Tja hij is dan ook een stuk goedkoper dan andere die ik hier op het forum voorbij heb zien komen. In ieder geval de meeste die ik opzoek zitten rond de 80e oid. In ieder geval teveel voor wat ik eraan wil uitgeven!

Arwen / Kayne

HOLUX M-1000C Rechargeable Bluetooth Car GPS Receiver with Data Logger Travel Recorder

50¤ incl. verzending :)

MTK-chipset => supergevoelig en zeer zuinig ;)

Fire69 wijzigde dit bericht 29-05-2009 14:22 (12%)

Ook zoo tevreeden?

Ik heb deze besteld.

http://eu.chinavasion.com/images/thumbnails/chinavasion-CVHN-G50-70.jpg.jpg.thumb_164x164.jpg

Voor dat geld hoef je het niet te laten. Doet volgens opgave 14 uur met de oplaadbare batterij, dus als je met de auto of motor op pad gaat, kun je 'm nog laden ook (via usb).

Het is een 4-in-1 zoals ze zelf heel trots zeggen:
* Model CVHN-G50 GPS Receiver + Location Finder + Data Logger + Photo Tagger
* Ultra portable 4 in 1 GPS USB dongle for laptops and notebooks
* Location Finder guides you to your saved positions
* Data Logger records GPS coordinates, speed, and altitude as you travel
* Photo Tagger lets you share your geo-tagged photos with family and friends on Flickr
* GPS Receiver lets you turn your laptop, notebook, or netbook into a GPS system
* View your paths on Google Maps or Google Earth

Ik laat wel weten hoe het bevalt.

mphilipp wijzigde dit bericht 29-05-2009 22:46 (6%)

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

De Qstarz BT-Q1000X bevalt mij echt super en dat na 1 dagje spelen :D Gisteren even getest en wat foto's geschoten. Fix is erg snel en de trackpoints zijn super nauwkeurig. Ik gebruik onder Mac OS X het programma MyTracks. Dit is echt een aanrader en volgens mij ook nog eens veel relaxter dan de officiele software van Qstarz (Windows Only). Daar heb ik heel even naar gekeken maar vond het niet echt bijzonder.

Ik gebruik nu dus MyTracks onder OS X:

http://mytracks.sourceforge.net/Home_files/shapeimage_5.png

Waarom?
- Het uitlezen van de GPS Logger gaat super snel.
- Makkelijk te zien welke waypoints en tracks je kunt weggooien.
- Foto's geotaggen.
- Makkelijk exporteren naar Google Earth.
- Makkelijk exporteren naar GPX bestanden.
- Al je tracks namen en kleurtje geven.
- Importeren van backups bij verlies of iets dergelijks.
- Instant switchen tussen stuk of 8 maps (bv Google Earth Hybrid/Normal/Map Only, Microsoft, Openmaps)

Het toffe vind ik ook dat je kunt exporteren naar Google Earth (KMZ file) inclusief de foto's!! Je kunt zelfs een resolutie kiezen (ik had voor 25 foto's 800px breed gekozen) en de KMZ file is dan heel je track + alle bijbehorende foto's. De file met 25 fotos in 800px was bij mij 4,5mb. Dus echt leuk om door te sturen of aan vrienden en familie laten zien in Google Earth.

Voor de Maccers echt een aanrader dus! Zie: http://mytracks.sourceforge.net/Home.html

Reg. datum: 18 februari 2002

quote:
Bedankt voor de tip. Ziet er goed uit, ga het is proberen.

Even iets anders. Wat doen jullie met je getaggede foto's? Ik ga namelijk van de zomer naar Noorwegen en wil dus de route en foto's als thumbnail op een kaart hebben en dat op me website. Ik gebruik Wordpress en deze plugin zou het moeten doen, maar ik krijg hem nog niet aan de praat.

http://wordpress.org/extend/plugins/geotag/screenshot-3.jpg

Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe jullie ze weergeven op je website (als je dat doet), en hoe je dat dan heb gedaan.
Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

quote:
wenze schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:41:
[...]
Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe jullie ze weergeven op je website (als je dat doet), en hoe je dat dan heb gedaan.
Een eigen implementatie van Google Maps die ik als experimentje heb gemaakt doen de maps API net uit was. Voldoet nog steeds prima om m'n foto's op te tonen :)
Reg. datum: 14 juni 2001

quote:
wenze schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:41:
[...]

Even iets anders. Wat doen jullie met je getaggede foto's? Ik ga namelijk van de zomer naar Noorwegen en wil dus de route en foto's als thumbnail op een kaart hebben en dat op me website. Ik gebruik Wordpress en deze plugin zou het moeten doen, maar ik krijg hem nog niet aan de praat.
Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht voor onze vakantie. Heb ook een Wordpress blog en icm met de plugins Nextgen gallery en XML Google Maps kun je automatisch een Google map 'genereren' van fotos in de NextGen Gallery.

Hiervan heb ik nog niets in gebruik op mijn blog dus kan je nog niets laten zien, het testje is al weer verwijderd, maar het werkt wel.

Groeten,
Marco

Sony A700 - 50mm 1.7 - 70-210 f4 - Tamron 90mm 2.8 Macro - Tamron 17-50mm 2.8 - HTC Touch KPN - Garmin Forerunner 305

Vraagje:
ik heb met geosetter mijn foto's getagd (phototrackr). Voordeel van geosetter is dat ' ie RAW files van mijn Canon 50d kan taggen. Als ik deze foto's in Geosetter bekijk zijn ze daadwerkelijk getagd.

Als ik de RAW foto's in Picasa importeer, krijg ik geen geo informatie te zien.
Pas na omzetting naar JPEG, bijvoorbeeld door Photoshop, kan Picasa de geo informatie lezen.

Klopt dit? Heeft iemand een workflow waarmee je de RAW files icm Picasa wel goed kan lezen?

Arwen / Kayne

Geosetter kan geen RAW-files taggen. Wat hij wel kan, is er een bijhorende xmp-file voor maken.
Deze kan bvb. gelezen worden door Geosetter zelf (duh! :P ) of Lightroom of je Photoshop.
Bij omzetting naar JPG zet Photoshop de geodata in de exif-info van je file.

Volgens mij ondersteunt Picassa geen RAW, dus ga je ze altijd naar JPG moeten omzetten?

Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat geosetter raw kan taggen. Maar wat jij omschrijft lijkt er op, wellicht dat hier mijn spraakverwarring is ontstaan. Picasa kan keurig RAW lezen, trouwens. In feite hoef ik niet naar JPG om te zetten; de gps info is beschikbaar in de xmp file en Picasa kan ze keurig lezen.

Arwen / Kayne

Net even zitten kijken naar de opties in Geosetter.
Als je in de settings naar het tabje File Options gaat, heb je voor elk bestandsformaat deze opties:
- 'Save data in XMP sidecar files' aan/uitvinken.
- 'Always update Exif data (GPS and date taken) in image

Heb je met die 2 opties al eens gespeeld? Als je de eerste uitzet en de 2de aan, zou GS het in principe in de file zelf moeten schrijven.

Reg. datum: 14 juni 2001

quote:
Fire69 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:59:
Net even zitten kijken naar de opties in Geosetter.
Als je in de settings naar het tabje File Options gaat, heb je voor elk bestandsformaat deze opties:
- 'Save data in XMP sidecar files' aan/uitvinken.
- 'Always update Exif data (GPS and date taken) in image

Heb je met die 2 opties al eens gespeeld? Als je de eerste uitzet en de 2de aan, zou GS het in principe in de file zelf moeten schrijven.
Misschien kan de Exiftool je RAWs niet bijwerken, bij ARW van Sony doet die het nog niet. Dan gaat het dus via XMP en ACDSee vult de GPS info dan wel bij omzetten naar JPG.

Sony A700 - 50mm 1.7 - 70-210 f4 - Tamron 90mm 2.8 Macro - Tamron 17-50mm 2.8 - HTC Touch KPN - Garmin Forerunner 305

Reg. datum: 09 november 2002

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:44:
Ik heb deze besteld.

[afbeelding]

Voor dat geld hoef je het niet te laten. Doet volgens opgave 14 uur met de oplaadbare batterij, dus als je met de auto of motor op pad gaat, kun je 'm nog laden ook (via usb).

Het is een 4-in-1 zoals ze zelf heel trots zeggen:
* Model CVHN-G50 GPS Receiver + Location Finder + Data Logger + Photo Tagger
* Ultra portable 4 in 1 GPS USB dongle for laptops and notebooks
* Location Finder guides you to your saved positions
* Data Logger records GPS coordinates, speed, and altitude as you travel
* Photo Tagger lets you share your geo-tagged photos with family and friends on Flickr
* GPS Receiver lets you turn your laptop, notebook, or netbook into a GPS system
* View your paths on Google Maps or Google Earth

Ik laat wel weten hoe het bevalt.
Ik ben ook van plan deze te bestellen, ben dus benieuwd hoe hij bevalt.

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: