Hit that button there...
The one that just says "Wrong"
Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicDe iBlue zelf bevalt best, maar de workflow absoluut niet. Mij gewoon te omslachtig.
En ik zit toch aan Nikon vast.
Hit that button there...
Ik heb er ook 1 besteld bij die gast, morgen 2 weken geleden dus zal deze week ergens binnen vallen hopelijkquote:Oxi schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:47:
Klaas emailde mij deze vraag ook al. Zowel Josh, neographikal als ik hebben de Holux M-241 gekocht bij setecusa (eBay-store). Het duurde ongeveer 2 weken voor ze aan kwamen.
Gaat de GPS uit als je de camera uit zet? Als dat een cold-start tot gevolg heeft (GPS heeft helemaal geen spanning tijdens het uit staan van de camera), dan duurt het ff voor je een fix heb en is de kans groot dat je coördinaten voor geen meter kloppen.quote:YellowCube schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:07:
[...]
Voeding krijg het ding gewoon van de camera (verbruik is zo'n 2,5 Watt)
[...]
Wat voor impact heeft die 2.5Watt op de batterij als je een dagje aan het fotograferen bent? Kan me voorstellen dat de batterij dan een stuk sneller leeg is.
[ Nikon D300 | Nikon 17-55 f/2.8G ED AF-S DX | Nikon 35mm f/2D | Nikon 50mm f1.8D | Sigma 80-400mm 4.5-5.6 EX DG OS | Sigma 10-20mm f4-5.6 EX DC HSM | Sigma 105mm f2.8 DG Macro | Nikon SB-600 ]
Reg. datum: 12 oktober 1999
Voor mensen die zelfs 2 weken te lang vinden (zoals ikquote:EEKthecat schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Ik heb er ook 1 besteld bij die gast, morgen 2 weken geleden dus zal deze week ergens binnen vallen hopelijk
Klopt, bestel regelmatig wa zooi uit Hong Kong maar dat duurt ook nooit zo lang.quote:T_E_O schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:23:
[...]
Voor mensen die zelfs 2 weken te lang vinden (zoals ik): plum.bargains heeft ongeveer dezelfde prijzen, maar de verzending gaat erg rap. Op 'n zaterdag besteld en woensdag in huis vanuit Taiwan.
Reg. datum: 29 november 2001
Hij is bij mij niet zo snel. Heb daar op 19 juli de Holux besteld en betaald. Op 23 juli bericht dat de betaling ontvangen is (na 2e verzoek om bevestiging) waarbij hij vermelde dat ik binnen een paar uur de tracking code zou ontvangen. Die nog niet ontvangen en ook de Holux zelf nog niet. Volgens mij trekt er ook net een typhoon of tropische storm over Taiwan. Daar kan de vertraging ook aan liggenquote:T_E_O schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:23:
[...]
Voor mensen die zelfs 2 weken te lang vinden (zoals ik): plum.bargains heeft ongeveer dezelfde prijzen, maar de verzending gaat erg rap. Op 'n zaterdag besteld en woensdag in huis vanuit Taiwan.
Ik wacht het af. Zou nog netjes zijn als het er in 2 weken is.
nee, de GPS gaat in een soort van standby stand op het moment dat de lichtmeter van je camera op standby gaat. Je kunt instellen dat de GPS altijd aan blijft.quote:BlaTieBla schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:58:
[...]
Gaat de GPS uit als je de camera uit zet? Als dat een cold-start tot gevolg heeft (GPS heeft helemaal geen spanning tijdens het uit staan van de camera), dan duurt het ff voor je een fix heb en is de kans groot dat je coördinaten voor geen meter kloppen.
Wat voor impact heeft die 2.5Watt op de batterij als je een dagje aan het fotograferen bent? Kan me voorstellen dat de batterij dan een stuk sneller leeg is.
De fix vanuit die standby stand is erg snel. Men geeft echter wel aan dat je enkele meters afwijking kunt hebben.
Ik heb nog geen idee hoe hard de accu's gaan. Ik heb nog een grip onder de camera zitten met daarin een stevige accu, dus volgens mij moet dat niet al teveel problemen opleveren.
Hit that button there...
Reg. datum: 12 oktober 1999
Da's pech hebbenquote:s_schimmel schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:57:
[...]
Hij is bij mij niet zo snel. Heb daar op 19 juli de Holux besteld en betaald. Op 23 juli bericht dat de betaling ontvangen is (na 2e verzoek om bevestiging) waarbij hij vermelde dat ik binnen een paar uur de tracking code zou ontvangen. Die nog niet ontvangen en ook de Holux zelf nog niet. Volgens mij trekt er ook net een typhoon of tropische storm over Taiwan. Daar kan de vertraging ook aan liggen
Ik wacht het af. Zou nog netjes zijn als het er in 2 weken is.
Heb je ook gewoon met Paypal betaald ?
Ja heb met paypal betaald.quote:T_E_O schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:58:
[...]
Da's pech hebbenIk heb 't nog even nagekeken: 18e besteld ('s middags, dus in Taiwan zat de dag er al op). 21e verzonden (incl. tracking code) en de 23e binnen.
Heb je ook gewoon met Paypal betaald ?
Ik krijg zojuist een bericht van plum.bargains via ebay. Door de tyfoon die daar huis heeft gehouden zijn ze een paar dagen dicht geweest. Begrijpelijk, ik zou ook niet doorwerken tijdens een tyfoon
In het bericht stond ook het tracking nummer. Nu blijkt dat het pakket de 21e is opgestuurd, de 22e in Amsterdam was en de 28e naar het delivery office is verstuurd. Het pakketje heeft dus een week bij de douane gelegen.
Edit: kom net thuis. De postbode is voor de eerste levering geweest. Staat op het papiertje dat ik ¤24,- verschuldigd ben. Toch invoerrechten
s_schimmel wijzigde dit bericht 29-07-2008 17:41 (8%)
24 Euro?!
Da's nogal excessief op een aanschaf van pakweg 50 euro!
Ik zou bezwaar maken..
Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com
Ga ik ook zeker doen. Op ¤50,- zou er max 13 euro bij mogen komen aan invoerheffing en BTW. Eerst maar eens zien waaruit die 24 euro bestaat.quote:carnager schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:19:
@s_schimmel
24 Euro?!
Da's nogal excessief op een aanschaf van pakweg 50 euro!
Ik zou bezwaar maken..
Deze gebruik ik om mijn foto's te geotaggen, pikt de gpx die ik uit de phototrackr haal, en voor de foto's die ik niet gelogged heb is het geweldig om via google earth te geotaggen.quote:RobbieB schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:23:
Zijn er ook mensen bekend met HoudahGeo? (Mac Only)
Zijn een hoop positieve reacties over te vinden.
Normaal vind ik 25 euro voor zo'n programma behoorlijk aan de heftige kant, maar door de geweldige en professionele support die er gegeven wordt heb ik toch besloten om hem maar aan te schaffen.
Geen moment spijt van gehad.
fotoblog | Blog + Sandbox | Duct tape is like the Force, it has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Mag ik vragen welke phototrackr je gebruikt? en of deze goed werkt op een mac? (installatie en instellingen e.d.)quote:Magic schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:28:
[...]
Deze gebruik ik om mijn foto's te geotaggen, pikt de gpx die ik uit de phototrackr haal, en voor de foto's die ik niet gelogged heb is het geweldig om via google earth te geotaggen.
Normaal vind ik 25 euro voor zo'n programma behoorlijk aan de heftige kant, maar door de geweldige en professionele support die er gegeven wordt heb ik toch besloten om hem maar aan te schaffen.
Geen moment spijt van gehad.
Edit: en waar je hem gekocht hebt, want ik kan maar weinig i-net winkels in NL vinden (2 maar).
RobbieB wijzigde dit bericht 30-07-2008 12:13 (7%)
Sigh...
Ik heb de phototrackr lite DPL700. Voor mij werkt hij goed op een mac met de net uitgebrachte mac software (voorheen downloadde ik de tracks op mijn pc, waarna ik ze via houdahgeo op de mac gebruikte). Echter de forums staan vol met klachten over de mac software en de support is nou niet bepaald behulpzaam te noemen (lees: ze beantwoorden alleen de makkelijk te beantwoorden vragen, als het ietsje moeilijker wordt dan doen ze net of ze gek zijn en het topic/post niet zien). Toen ik hem kocht had ik nog geen mac, maar als ik hem opnieuw zou moeten kopen zou ik voor een andere gaan.quote:RobbieB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:10:
[...]
Mag ik vragen welke phototrackr je gebruikt? en of deze goed werkt op een mac? (installatie en instellingen e.d.)
Edit: en waar je hem gekocht hebt, want ik kan maar weinig i-net winkels in NL vinden (2 maar).
Ik heb hem begin dit jaar bij cameranu besteld: http://www.cameranu.nl/ar...Photo_Locator_DPL700.html
Magic wijzigde dit bericht 30-07-2008 12:22 (19%)
fotoblog | Blog + Sandbox | Duct tape is like the Force, it has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Volgens mij kun je beter zo'n Holux op eBay kopen...quote:RobbieB schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:10:
[...]
Mag ik vragen welke phototrackr je gebruikt? en of deze goed werkt op een mac? (installatie en instellingen e.d.)
Als je dit een leuk "systeem" vind is het natuurlijk geen probleem.quote:Hexley schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:41:
[...]
Krijg de data er nu ook wel uit, maar wel op de meest omslachtige manier die je kunt bedenken.![]()
Met Bootcamp Windows XP installeren, Netjes FAT 32 en het kost je 5GB.
Dan de Gisteq software @ Windows instaleren, dan kun je de firmware updaten en het ding uitlezen.
Reboot naar OS X, de Mac versie van Gisteq kan de DPL700 9 van de 10 keer niet uitlezen (als het niet vaker is). Maar het kan wel de .gps files van de de windows versie naar .gpx omzetten
en die kun je dan weer @ GPSPhotoLinker gebruiken.
De software voor de Mac en Windows, dat is gewoon drie keer niets.
Een bagger product dus...
Zou ik ook doen als ik jou was. Mijn Holux M-241 kwam vandaag binnen, op de buitenkant heeft de zender mooi "Gift" en 19,95 dollar neergezet... geen geouwehoer met de douane dus.quote:s_schimmel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:22:
[...]
Ga ik ook zeker doen. Op ¤50,- zou er max 13 euro bij mogen komen aan invoerheffing en BTW. Eerst maar eens zien waaruit die 24 euro bestaat.
Zitten waarschijnlijk 10 euro inklaringskosten bij inbegrepenquote:s_schimmel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:22:
[...]
Ga ik ook zeker doen. Op ¤50,- zou er max 13 euro bij mogen komen aan invoerheffing en BTW. Eerst maar eens zien waaruit die 24 euro bestaat.
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro
Reg. datum: 24 februari 2004
Ik drukte op start loggen zonder dat er een fix was. Deze kwam 30 seconden later. Ik keek na een 20 min op de logger en zag dat deze uit stond. Er stond start in beeld. Dus ik start em, maar nu blijkt met uitlezen dat het eerste stuk er toch op staat.
De nieuwe firmware 1.11 staat erop.
Ik zoek nog een geosetter achtig programma. Niet om de foto's te koppelen aan de logs maar om de route te kunnen zien. Hiervan wil ik dan een hoge resulutie plaatje van downloaden. Ik zou dan graag bijv. stijgingpercentages willen zien. Ik neem em namelijk mee op fietsvakantie en wil achteraf een route kunnen zien met de stijgingpercentages.
2e is dat de tijd niet klopt. Er wordt geen rekening gehouden met zomertijd. Kan ik dan het beste in de holux aangeven +2 ipv +1 of gaat dit ook mis?
Uiteraard gebruik ik het ding ook waar het voor gemaakt is. Namelijk foto's koppelen aan geo data.
klaasopurk wijzigde dit bericht 31-07-2008 14:03 (8%)
Klaas
Reg. datum: 04 november 2005
Heb ook de Holux bij deze Taiwanees besteld.quote:s_schimmel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:52:
[...]
Ja heb met paypal betaald.
Ik krijg zojuist een bericht van plum.bargains via ebay. Door de tyfoon die daar huis heeft gehouden zijn ze een paar dagen dicht geweest. Begrijpelijk, ik zou ook niet doorwerken tijdens een tyfoon
In het bericht stond ook het tracking nummer. Nu blijkt dat het pakket de 21e is opgestuurd, de 22e in Amsterdam was en de 28e naar het delivery office is verstuurd. Het pakketje heeft dus een week bij de douane gelegen.
Edit: kom net thuis. De postbode is voor de eerste levering geweest. Staat op het papiertje dat ik ¤24,- verschuldigd ben. Toch invoerrechten
Op de 25e bestelling geplaatst, vanmidag bezorgd.. enorm snel dus!
(En geen extra kosten...)
De tijd klopt wel, het is +2 (UTC) omdat het zomertijd is hier. Bij wintertijd mag hij weer terug naar +1.quote:klaasopurk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:45:
....
2e is dat de tijd niet klopt. Er wordt geen rekening gehouden met zomertijd. Kan ik dan het beste in de holux aangeven +2 ipv +1 of gaat dit ook mis?
Uiteraard gebruik ik het ding ook waar het voor gemaakt is. Namelijk foto's koppelen aan geo data.
Verder:
Waar heb jij hem dan besteld. Bij plumdeals?quote:EEKthecat schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:36:
[...]
Zou ik ook doen als ik jou was. Mijn Holux M-241 kwam vandaag binnen, op de buitenkant heeft de zender mooi "Gift" en 19,95 dollar neergezet... geen geouwehoer met de douane dus.
Mars Warrior wijzigde dit bericht 01-08-2008 16:22 (42%)
http://www.team-mediaportal.com/
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last