Hoofdcategorieën
Topicacties

Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar nam je je foto's?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Bestuur me via m'n sig!
Reg. datum: 28 oktober 2003

Dit is ook een fraai apparaatje trouwens:

Sony GPS-CS1
Reg. datum: 08 januari 2001

quote:
BlaTieBla schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:30:
iemand een idee in hoeverre die apparaten ook een beetje Mac vriendelijk zijn?
Die Trackers worden geleverd met software, maar volgens mij alleen Windows compatible.
Waarschijnlijk verschilt dat per apparaat. Ik heb een Garmin 60Cx. Dat is een vrij uitgebreide outdoor gps. Je kan er ook mee navigeren etc.

Anyway, het is een van de redenen dat ik nog niet linux-only ben. Als je firmware wil updaten of nieuwe kaarten op de gps zetten dan heb je een windows programma nodig. Deze gps kan de tracks op een intern micro-sd kaartje bewaren. Afhankelijk van de hoeveelheid kaarten kan je dan veel of weinig data kwijt. Gelukkig is track-info meestal niet zo groot. Je kan zelf instellen hoe vaak je de locatie wil laten opslaan. Ik heb hem gewoon op "auto" stand staan zodat de gps zelf bepaald hoe vaak hij punten moet opslaan: in bochten gaat dat dan vaker dan op lange rechte stukken enzo.

Je kan hem aansluiten op een PC en in "USB mass storage" mode zetten. je kan de gpx bestanden (voor iedere dag 1) er dan zo afhalen en er verder mee aan de slag gaan. Dat werkt verder prima.

Ik weet niet welke apple je hebt, maar volgens mij kunnen de recente OS versies ook veel linux programma's draaien. Ik gebruik zelf vrij veel gpscorrelate. Die geef je een gpx en de foto's die je wil taggen en hij probeert dit zo goed mogelijk te matchen (ik gebruik eigenlijk altijd de command-line util, zelden de "gui" variant).

Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

Pfoe wat een werk zeg, maar wel leuk natuurlijk. :)

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
JeroenE schreef op zondag 30 december 2007 @ 10:35:
Al zijn er ook wel foto's te vinden die wel geotag info hebben, maar als je ze download niet (vaak hebben ze dan helemaal geen exif info). Ik weet niet genoeg van flickr waarom dat is.
flickr sloopt de exif info uit de foto's, voor firefox heb je een exif plugin (fxif) kan je makkelijk exif info kijken, maar als de plaatjes op flickr staan zie je niks.

D50 | ixus

gewoon Arjan

quote:
bouwfraude schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:39:
[...]
flickr sloopt de exif info uit de foto's, voor firefox heb je een exif plugin (fxif) kan je makkelijk exif info kijken, maar als de plaatjes op flickr staan zie je niks.
Flickr sloopt niks, je moet wel het orginele formaat downloaden. En als die optie er niet is, dan heeft de eigenaar van de foto's geen Pro account. Om de geo-info te zien moet je dat als foto eigenaar wel toestaan, zoals Henk als in de Topicstart meldde.
Voorbeeld.

ajhaverkamp wijzigde dit bericht 31-12-2007 07:07 (9%)

This footer is intentionally left blank

trying to find the balance

Yups, werkt, prima, erg grappig :) Ook zonder GPS gate werkt het hier prima, dus dat heeft waarschijnlijk ergens anders mee te maken.

De route met waar de foto's geschoten zijn: http://maps.google.nl/map...amp;t=h&z=15&om=1
En de foto's zelf in iets hogere kwaliteit :) http://wolf.a61.nl/gallery2/v/trips/20080105/

Leuk om te doen, ga het bij volgende keren de natuur in zeker vaker gebruiken.
Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

Heel tof topic! =D Dit is echt ideaal! Nu nog hopen dat er een GPX plugin voor Lightroom komt ofzo :Y)

Hier zijn al een 2tal combinatie log/ bluetooth GPS modules genoemd. Dat is voor mij wel een vereiste, aangezien 't zonde is als ik later een losse GPS muis moet halen voor navigatie oid...

GiSTEQ PhotoTrackr 94 euro
I-Blue 747 60 euro

Morgen bel ik even met de mediamarkt- eens kijken wat die hebben aan combinaties :) Jammer trouwens dat een programma als Lightroom (nog) geen GPX import functie heeft...

fusion_ghost wijzigde dit bericht 05-01-2008 19:23 (75%)

I so not did do that!

Got root?

Nou, gisteren de iBlue 747 besteld :) Ik zal ff m'n ervaringen posten als ik ermee gespeeld heb, ben erg benieuwd. Dat hele geotaggen is wel een toffe functie. Maar eens in een bos oid uitproberen :)

En bij deze- de ervaringen!

iBlue 747 is een heel tof en degelijk aanvoelend dingetje. De bijgeleverde software (voor het o.a. uitlezen van de logs) vind ik niet echt geweldig, maar het werkt. Je kan veel instelling m.b.t. wat je nou eigenlijk gelogd wilt hebben, kortom, netjes. Iets belangrijker is dat deze GPS muis lekker gevoelig is. Zelfs in huis krijg ik nog een fix :) Dus hij kan gewoon in de tas mee, en heeft onderweg totaal geen aandacht nodig :)

Nou, ik ben het bos maar ingeweest (nadat ik de cameratijd had gesynced)- en heb daar wat plaatjes geschoten. Thuis alles op de PC gezet, en met GeoSetter samengevoegd. Paar keer klikken en je bent klaar, stelt heel weinig voor. Lightroom & Flickr zagen daarna keurig de GPS coordinaten! Kortom, ben erg tevreden. Het kost nauwelijks extra moeite, en het is best leuk om te kunnen zien =)

fusion_ghost wijzigde dit bericht 12-01-2008 18:55 (68%)

I so not did do that!

Reg. datum: 12 januari 2008

Ik heb een adaptec AD-850. Van de data die daaruit komt maak ik een GPX bestand en dat koppel ik aan mijn foto's in gpsphotolinker.

GoT DDoS-d

quote:
reedsgeregistre schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:19:
Ik heb een adaptec AD-850. Van de data die daaruit komt maak ik een GPX bestand en dat koppel ik aan mijn foto's in gpsphotolinker.
Hoe krijg je de data van het apparaat via BT en in wat voor formaat staat de data?

[ D300 | 70-200 | 17-55 | 35 | 50 | 10-20 | 105 | 2 * SB-600 ] - flickr - thuis

quote:
BlaTieBla schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:15:
[...]

Hoe krijg je de data van het apparaat via BT en in wat voor formaat staat de data?
Ik gebruik een Qstarz BT-Q1000 BT muis, via mini-usb link je de muis met je pc, en het bijgeleverde programma kan *.nmea *.kml en *.csv bestanden exporteren.

Er zit een LOG functie ingebouwd, ik zet hem op LOG (waarbij de BT functie is uitgeschakeld, voor stroombesparing) en gaan met de banaan camera en muis.

En de NAV+LOG functie gebruik ik voor mijn MDA Touch telefoon icm. TomTom.

Foto's | Canon 30D | Canon EFs 18-55 | Canon EF 100-400L IS USM

Reg. datum: 12 januari 2008

quote:
[...]

Helaas lukt het alleen met windows om de data van het apparaat te krijgen. Er komt een binair bestand uit wat ik tot nu toe niet heb kunnen ontcijferen. Maar na het downloaden kan je dit bestand ook omzetten naar ascii tekst en kml. Het kml bestand is niet geschikt omdat er alleen lokaties instaan en geen tijd. Het tekst bestand bestaat uit een aantal kolommen met coordinaten, hoogte en tijdstip enzo. Dit bestand zet ik met een python script om naar gpx. Ik gebruik trouwens windows onder parallels, ik hoef er dus niet de mac voor te verlaten. Het is omslachtig, maar ja, ik heb dit apparaat nu eenmaal. Op zich werkt hij wel goed. Even wachten op een fix, BT verbinding maken met de telefoon en een foto nemen van de GPS tijd. Dan is het eenvoudig om de offset achteraf te bepalen. Het werkt beter dan de klok in de camera steeds gelijk te zetten.

Het is trouwens een adapt en geen adaptec.

Pentaxiaan
Reg. datum: 23 februari 2007

quote:
fusion_ghost schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:27:
Nou, gisteren de iBlue 747 besteld :) Ik zal ff m'n ervaringen posten als ik ermee gespeeld heb, ben erg benieuwd. Dat hele geotaggen is wel een toffe functie. Maar eens in een bos oid uitproberen :)

En bij deze- de ervaringen!

iBlue 747 is een heel tof en degelijk aanvoelend dingetje. De bijgeleverde software (voor het o.a. uitlezen van de logs) vind ik niet echt geweldig, maar het werkt. Je kan veel instelling m.b.t. wat je nou eigenlijk gelogd wilt hebben, kortom, netjes. Iets belangrijker is dat deze GPS muis lekker gevoelig is. Zelfs in huis krijg ik nog een fix :) Dus hij kan gewoon in de tas mee, en heeft onderweg totaal geen aandacht nodig :)

Nou, ik ben het bos maar ingeweest (nadat ik de cameratijd had gesynced)- en heb daar wat plaatjes geschoten. Thuis alles op de PC gezet, en met GeoSetter samengevoegd. Paar keer klikken en je bent klaar, stelt heel weinig voor. Lightroom & Flickr zagen daarna keurig de GPS coordinaten! Kortom, ben erg tevreden. Het kost nauwelijks extra moeite, en het is best leuk om te kunnen zien =)
Als ik het goed begrijp kan ik dus met dit apparaatje naast geotaggen ook TomTom op mijn N73 benutzen, klopt dat?

Pentax K10D | Tamron 17-50mm f/2.8 | Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD | Pentax smc M 50mm f/1.7 | Vivitar 28mm f/2.8 | Vivitar 135mm f/3.5 | Vivitar 50mm f/1.8 | Takumar 80-200mm f/4.5 | Tele-Universar 500mm f/8.0 | en 7 anderen

Reg. datum: 09 januari 2004

Voor osx is dit programma er: http://oregonstate.edu/~earlyj/gpsphotolinker/

Leuk dit. Nu nog een muis regelen ;)

Reg. datum: 15 januari 2008

Voor de iBlue 747 en de BT-Q1000 kan je ook dit programma gebruiken voor het uitlezen en omzetten van de gegevens:
http://sourceforge.net/projects/bt747 .

Dat programma werkt ook op mac.

Got root?

quote:
JWfx schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:11:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik dus met dit apparaatje naast geotaggen ook TomTom op mijn N73 benutzen, klopt dat?
Idd =) (tenminste, m'n k800i ziet em keurig als GPS muis =) ) daarom heb ik ook voor deze module gekozen- zodat ik later geen aparte gps muis hoefde te kopen.
quote:
le_top schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:12:
Voor de iBlue 747 en de BT-Q1000 kan je ook dit programma gebruiken voor het uitlezen en omzetten van de gegevens:
http://sourceforge.net/projects/bt747 .

Dat programma werkt ook op mac.
Dat is heel goed nieuws (als het ook op windows werkt) want het meegeleverde stukje software is eh... niet heel prettig. ^_^

I so not did do that!

Pentaxiaan
Reg. datum: 23 februari 2007

quote:
fusion_ghost schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:02:
[...]

Idd =) (tenminste, m'n k800i ziet em keurig als GPS muis =) ) daarom heb ik ook voor deze module gekozen- zodat ik later geen aparte gps muis hoefde te kopen.
Hoppa, en weer een gadget die er voor de zomervakantie moet zijn.
Je hebt me geholpen om deze door de financiële commissie te krijgen! :D

Pentax K10D | Tamron 17-50mm f/2.8 | Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD | Pentax smc M 50mm f/1.7 | Vivitar 28mm f/2.8 | Vivitar 135mm f/3.5 | Vivitar 50mm f/1.8 | Takumar 80-200mm f/4.5 | Tele-Universar 500mm f/8.0 | en 7 anderen

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
JWfx schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:23:
[...]

Hoppa, en weer een gadget die er voor de zomervakantie moet zijn.
Je hebt me geholpen om deze door de financiële commissie te krijgen! :D
Zomervakantie? Ik wil die meuk van de wintersport al in mijn rugtas hebben zitten :+

Maar bij mij wordt het dan wel een phototrackr lite, puur door zijn 22u+ op 1 AA batterij. Een gps-muis voor tomtom en dat soort fratsen heb ik al ;)

* Hoopt op internet in het appartement deze wintersport. Dan kan ik in alle blijheid elke dag mijn routes, foto's etc delen met familie vrienden, en stiekem een beetje GoT :P

Henk wijzigde dit bericht 16-01-2008 10:30 (32%)

Reg. datum: 06 januari 2008

quote:
reedsgeregistre schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:55:
[...]

Helaas lukt het alleen met windows om de data van het apparaat te krijgen. Er komt een binair bestand uit wat ik tot nu toe niet heb kunnen ontcijferen. Maar na het downloaden kan je dit bestand ook omzetten naar ascii tekst en kml. Het kml bestand is niet geschikt omdat er alleen lokaties instaan en geen tijd. Het tekst bestand bestaat uit een aantal kolommen met coordinaten, hoogte en tijdstip enzo. Dit bestand zet ik met een python script om naar gpx. Ik gebruik trouwens windows onder parallels, ik hoef er dus niet de mac voor te verlaten. Het is omslachtig, maar ja, ik heb dit apparaat nu eenmaal. Op zich werkt hij wel goed. Even wachten op een fix, BT verbinding maken met de telefoon en een foto nemen van de GPS tijd. Dan is het eenvoudig om de offset achteraf te bepalen. Het werkt beter dan de klok in de camera steeds gelijk te zetten.

Het is trouwens een adapt en geen adaptec.
Ik heb ook een AD-850 van Adapt, en heb een programma gemaakt dat de logg bestanden omzet naar OZI formaat. Dit kan mbv bv GPSBABEL in elk gewenst formaat worden omgezet waaronder GPX. Verder gebruik ik voor geo-tagging GPicSync (zie ook hierboven). Werkt allemaal heel goed. Dit programma is inmiddels af (voorlopig althans). Het is geschreven in Visual Basic v6. Heb je de runtime niet geinstalleerd dan moet je die ook installeren. Het programma, incl VBRun6 en beschrijving zijn te vinden op http://rapidshare.com/users/I7EMXI . Hierin staat ook een beschrijving van het programma incl ervaringen met de datalogger AD-850 en het omzetten mbv GPSBABEL. Veel plezier en geef maar reacties.

Got root?

quote:
Henk schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:28:
[...]

Maar bij mij wordt het dan wel een phototrackr lite, puur door zijn 22u+ op 1 AA batterij. Een gps-muis voor tomtom en dat soort fratsen heb ik al ;)
Ik zou uit mn hoofd 25 uur moeten kunnen loggen. En dat voor 60 euro. Granted, geen batterij die je er ff indoet, maar via USB laden werkt prima, ook op reis, toch? =P

I so not did do that!

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
fusion_ghost schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Ik zou uit mn hoofd 25 uur moeten kunnen loggen. En dat voor 60 euro. Granted, geen batterij die je er ff indoet, maar via USB laden werkt prima, ook op reis, toch? =P
Dat is nog maar de vraag als ik van de zomer onderweg ben naar Peking en aangewezen ben op de 24V van mijn landcruiser... :+

Maar ik ga zeker nog ff rondkijken ja :)
Got root?

quote:
Henk schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Dat is nog maar de vraag als ik van de zomer onderweg ben naar Peking en aangewezen ben op de 24V van mijn landcruiser... :+

Maar ik ga zeker nog ff rondkijken ja :)
Bijgeleverde autolader slikt 12 en 24 volt :) Alleen mist die iBlue dan weer een riem achtige clip. Maargoed. We zijn tweakers. Stukkie plastic moet lukken :+

fusion_ghost wijzigde dit bericht 16-01-2008 18:46 (14%)

I so not did do that!

Reg. datum: 06 januari 2008

quote:
[...]

Als je op een ander topic ( [GPS] Adapt AD850 datalogger: wie helpt?) kijkt vindt je meer info over de Adapt Ad-850

mink4u wijzigde dit bericht 16-01-2008 19:41 (33%)

Reg. datum: 01 juli 2001

dit lijkt mij ook wel een erg interessant apparaat.
GPS datalogger met als extraatje dat je je geheugenkaartje-met-foto's erin kan pluggen en waarbij het apparaatje de GPS-gegevens automatisch in de EXIF's van je foto's zet.

ATP Photo Finder
http://www.dpreview.com/news/0801/photofinder.jpg

Mijn Flickr; Sony A100, Sony 16-105mm, Sigma 70-300 APO DG Macro, Minolta 50mm 1.7, Minolta 28mm 2.8, Sigma 105mm macro, Sony HVL42 flash

GoT DDoS-d

quote:
mink4u schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:39:
[...]

Als je op een ander topic ( [GPS] Adapt AD850 datalogger: wie helpt?) kijkt vindt je meer info over de Adapt Ad-850
Vooral Windows gerelateerd. Probleem is dat ik 'gewoon' een GPS Datalogger zoekt die native werkt onder OSX (met een app of gewoon als drive met de logdata). Ik heb weinig zin om nog met converters, parsers, vage drivers etc aan de gang te moeten.
De sony muis scheen te werken onder 10.4, maar lijkt niets meer te doen onder 10.5 en zo zijn er nog diverse die (nog) mankementen hebben.

[ D300 | 70-200 | 17-55 | 35 | 50 | 10-20 | 105 | 2 * SB-600 ] - flickr - thuis

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: