quote:
Bozozo schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:59:
[...]
Nee,
nu moet je alle oude sites gaan controleren bij iedere nieuwe versie, om te kijken of er geen nieuwe quirk is ontstaan waardoor je footer ineens knalroze is en ondersteboven wordt weergegeven met scrollbalken. Het hele idee is dat je oude sites
niet hoeft aan te passen als je de browsers engine versie kunt afdwingen.
Waardoor ze de deur wagenwijd openzetten om browser-bugs te misbruiken. De 'goede' developers worden hier de dupe van, die moeten een extra html-tag invoegen, de prutsers hebben nergens last van. Stel je voor dat hun 'website' breekt...
Een update naar FF3 of Opera 9.5 breekt toch ook niet zomaar je website? Het is door het geknoei van MS en het niet uitbrengen van tussentijdse releases met bugfixes dat websites aangepast moeten worden. Om bij jouw voorbeeld van de roze footer te blijven. Stel dat IE9 alle blauwe footers roze rendert, dan is dat MS' fout, en moeten zij met een 9.0.1 komen. Het is van de zotte dat we massaal om browserbugs heen (moeten) werken...
Ik heb liever dat mijn websites standards-compliant zijn, en dat ze dat blijven. Als IE9 dan zoveel beter is dan IE8, en er komt een fout in mijn pagina aan het licht, zal ik dat graag fixen. Jij hangt er een IE8 labeltje aan en laat de fouten er tot in lengte van dagen in zitten. Precies wat MS wil: als ik morgen een nieuwe browser bouw kan ik alle IE-engines gaan imiteren...
quote:
Driekwart van de mensen in dit topic verwart backward compatibility met forward compatibility. Als ik een PS2 spel in mijn PS4 steek, dan kan ik onmogelijk verwachten dat dat spel op magische wijze de features van de PS4 kan benutten. Wat ik wel kan verwachten (althans, mag hopen) is dat het spel werkt in mijn PS4, en dat het correct wordt weergegeven.
Dan kun je toch ook verwachten dat een website die goed werkt in IE8 (het PS2 spel) gewoon werkt in IE10 (de PS4) ? Als het PS2-spel zeer brak geschreven is (voor IE6), en afhankelijk is van PS2-bugs dan vind ik het niet raar als deze niet werkt op een PS4... Wat MS zou doen is een PS4 maken met daarin de PS1, PS2, PS3 en PS4 ingebouwd, en standaard werkt het apparaat als PS1.
edit: flashback naar OOXML:
OOXMLish
sigh.
<render-like-IE6>
JanDM wijzigde dit bericht 23-01-2008 12:56 (10%)