quote:
quote:
quote:
quote:
SchizoDuckie wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:10 (14%)
GoT Index » Webdesign, Markup & Clientside Scripting » IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility*
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]quote:# re: Compatibility and IE8
Tuesday, January 22, 2008 8:54 AM by SvenGroot
How about this: give us standards mode by default for application/xhtml+xml documents?
quote:# re: Compatibility and IE8
Tuesday, January 22, 2008 12:03 PM by cwilso
@SvenGroot, @David Zülke: of course, for content that we don't have backward compatibility concerns for (a new DOCTYPE or MIME type, e.g.), we can automatically opt in.
Please DO NOT use "edge" for production web pages, UNLESS you have no IE-specific fixups or other code in the page at all.
Tuesday, January 22, 2008 4:36 PM by cwilso
@Alex: there's a registry key that can force on IE8 standards mode, yes. No recommended for average use, obviously. And no, we don't blow up to an enormous size.
SchizoDuckie wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:10 (14%)
Feit is dat MS met oude meuk zit die ontwikkeld is voor IE. Dat kúnnen ze / mogen ze niet breken omdat iedereen (behalve puristen/standard compliant ontwikkelaars) over ze zullen vallen.quote:Microsoft heeft gewoon poep op z'n hoofd en laat zich weer eens van z'n echte kant zien. Wmb hoeft er geen IE8 te komen en mag die hele bende afsterven, daar zouden ze de mensheid een groot plezier mee doen...
Met Google Maps coole applicaties / websites bouwen? Kom werken bij SWIS!
We hebben het dan ws voornamelijk over intranet webbased applicaties. Als IE8 gewoon naast IE6/7 te installeren zou zijn dan is het breken van dergelijke 'sites' al een stuk minder sterk argument omdat bedrijven dan nog steeds de oude versie IE kunnen blijven gebruiken voor deze applicaties.quote:orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:06:
[...]
Feit is dat MS met oude meuk zit die ontwikkeld is voor IE. Dat kúnnen ze / mogen ze niet breken omdat iedereen (behalve puristen/standard compliant ontwikkelaars) over ze zullen vallen.
Ik kan niet echt een goede oplossing bedenken behalve een header meegeven. Ik zie genoeg rants in dit topic (en terecht, ik ben ook niet blij met IE), maar niemand draagt een beter alternatief aan behalve 'break it'.
crisp wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:17 (5%)
Blackspot wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:21 (15%)
Dat is zo, maar je herinnert je vast wel de topics hier op GoT met als titel 'IE only websites'. Bij sommige doelgroepen zie je percentages tot 98% IE gebruik. Is het dan erg dat de site het niet doet in andere browsers? Ja, dat is erg omdat het niet volgens de standaarden gebouwd is. Ja, dat is erg omdat dit slecht toegankelijke websites zijn.quote:Waar je het hebt over publieke sites: als die al breken in IE8's "super-duper" standards mode dan waren die sites waarschijnlijk al broken in elke andere browser behalve IE...
orf wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:23 (7%)
Met Google Maps coole applicaties / websites bouwen? Kom werken bij SWIS!
uhm, de mening van een meerderheid heeft meestal niet zo veel te betekenen. Een gemiddeld kennisniveau is imo niet genoeg om hier echt een oordeel over te kunnen vellen. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik gelijk heb (ook al heb ik dat welquote:Blackspot schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:18:
We zouden eigen gewoon eens een poll moeten houden onder webdevvers en andere mensen die er verstand van hebben wat hun keuze is. En dan zorgen dat er zoveel mogelijk ( als in veel ) mensen stemmen zodat we een democratie beeld krijgen.
Ik refereerde naar:quote:HTML5 doctype = edge, stond dit dat wel in de planning (heb ik gemist namelijk ?)
hoewel Chris Wilson hier nog in het midden laat of dat dan opt-in is voor IE8(?)'s buggy en incomplete implementatie van HTML5 of 'edge'quote:# re: Compatibility and IE8
@SvenGroot, @David Zülke: of course, for content that we don't have backward compatibility concerns for (a new DOCTYPE or MIME type, e.g.), we can automatically opt in.
crisp wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:28 (22%)
OWA zal automatisch in quirks mode worden gerenderd, zelfs met Exchange 2007 is de source nog brak:quote:orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:21:
[...]
Het is lang geleden dat ik naar Outlook Web Access heb gekeken, maar volgens mij is dat ook een goed voorbeeld. MS kan het niet verkopen als dat in IE8 ineens niet meer werkt
1 | <!-- Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. -->
|
De vraag is of die sites wel of niet al een opt-in doen naar standards mode dmv een volledige doctype. Verder kan je wel blijven stellen dat "sites niet mogen breken, zelfs al zijn het IE-only sites", maar is dat wel gekwantificeerd? Met andere woorden: hoeveel sites zouden er breken bij wijziging X in IE8 en in welke mate? Wat is acceptabel en wat niet, en wie bepaald dat? objectief gezien?quote:orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:21:
[...]
Dat is zo, maar je herinnert je vast wel de topics hier op GoT met als titel 'IE only websites'. Bij sommige doelgroepen zie je percentages tot 98% IE gebruik. Is het dan erg dat de site het niet doet in andere browsers? Ja, dat is erg omdat het niet volgens de standaarden gebouwd is. Ja, dat is erg omdat dit slecht toegankelijke websites zijn.
Toch kan MS deze sites niet breken.
Blackspot wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:39 (34%)
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!
Omdat ze willen dat alle oude niet-meer-onderhouden websites nog blijven werken ....quote:Fuzzillogic schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:42:
Waarom draaien ze het niet gewoon om? Sites met correct HTML4 en nieuwer doctype renderen in standards-mode, maar dat je met een meta-tag of conditional comment oid kunt aangeven dat je eigenlijk een incapabele prutser bent en je je website hebt "geoptimaliseerd" voor IE6/7.
Het aanpassen van website door voor IE8 beperkt je zo specifiek tot IE8 (en nieuwer?) terwijl je de devvers die wel van toeten en blazen weten niet lastig valt met deze crap.
Als ze Outlook Web Access vanaf het begin Standards-compliant hadden gecode, dan zou a) de ervaring er in IE en FF er even goed uit zien en B hij ook makkelijk draaien in een standard compliant IE8.quote:orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:21:
[...]
Dat is zo, maar je herinnert je vast wel de topics hier op GoT met als titel 'IE only websites'. Bij sommige doelgroepen zie je percentages tot 98% IE gebruik. Is het dan erg dat de site het niet doet in andere browsers? Ja, dat is erg omdat het niet volgens de standaarden gebouwd is. Ja, dat is erg omdat dit slecht toegankelijke websites zijn.
Toch kan MS deze sites niet breken.
Het is lang geleden dat ik naar Outlook Web Access heb gekeken, maar volgens mij is dat ook een goed voorbeeld. MS kan het niet verkopen als dat in IE8 ineens niet meer werkt
edit:
HTML5 als doctype lijkt mij ook een goede, ik verwacht echter in IE 10.5 support voor een subset van HTML5.
Ramon wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:57 (51%)
Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
Ramon wijzigde dit bericht 22-01-2008 23:57 (108%)
Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
Als ze OWA vanaf het begin volgens de standaarden gecode hadden, hadden wij nu geen XMLHttp Object, vergeet dat niet. Ik ben helemaal niet tegen proprietary crap, maar maak dát dan juist opt-in en maak de standaard gewoon volgens de specs. Dan is iedereen blij en is er ruimte zat om te experimenteren.quote:Ramon schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:52:
[...]
Omdat ze willen dat alle oude niet-meer-onderhouden websites nog blijven werken ....
[...]
Als ze Outlook Web Access vanaf het begin Standards-compliant hadden gecode, dan zou a) de ervaring er in IE en FF er even goed uit zien en B hij ook makkelijk draaien in een standard compliant IE8.
Maar dat willen ze natuurlijk niet, ze willen dat laatste beetje sites met proprietary crap nog houden zo lang ze kunnen
Alsof die sites nu wel 'goed' werken in moderne browser (==!IE). Voor sites waar het boeiend is, zijn de aanpassingen allang gedaan. En als IE8 net zo rendert als Gecko, Webkit/KHTML en Presto/Futhark dan zie ik geen problemen eigenlijk.quote:Ramon schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:52:
[...]
Omdat ze willen dat alle oude niet-meer-onderhouden websites nog blijven werken ....
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!
Besides that is er natuurlijk geen enkele garantie dat MS eeuwig support blijft leveren voor "IE7 rendering mode". Ze schuiven het probleem enkel naar voren maar lossen het niet echt op, ze maken het hooguit erger door "IE7 rendering mode" tot default te verheffen voor sites die geen gekke meta-tag includen...quote:Fuzzillogic schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:09:
[...]
Alsof die sites nu wel 'goed' werken in moderne browser (==!IE). Voor sites waar het boeiend is, zijn de aanpassingen allang gedaan. En als IE8 net zo rendert als Gecko, Webkit/KHTML en Presto/Futhark dan zie ik geen problemen eigenlijk.
Dit is echt bullshit waarmee Microsoft al jarenlang hun gebrek aan innovatie mee goedpraat. In april 2006 maakten ze plotseling een verandering in IE6 waardoor Flash-animaties opeens niet meer afspeelden vanwege een patentkwestie. Er was geen betaperiode of iets dergelijks. Alle IE6 gebruikers kregen opeens niet werkende Flash-animaties voorgeschoteld. Een behoorlijk ingrijpende verandering voor gebruikers. Binnen een paar weken was het echter opgelost want het overgrote deel van de ontwikkelaars hobbelde snel achter Microsoft aan en implementeerde een ranzige JavaScript-hack om de oude functionaliteit weer terug te krijgen.quote:orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:06:
[...]
Feit is dat MS met oude meuk zit die ontwikkeld is voor IE. Dat kúnnen ze / mogen ze niet breken omdat iedereen (behalve puristen/standard compliant ontwikkelaars) over ze zullen vallen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
SchizoDuckie wijzigde dit bericht 23-01-2008 09:12 (3%)
Dat is misschien wel het enige goede nieuws dat we uit het voorstel kunnen halen: het is MS blijkbaar gelukt om de engines van verschillende IE-versies inderdaad naast elkaar te laten draaien zonder dat versienummers e.d. 'mixed up' raken (wat bij de huidige standalone versies gebeurt). Tenzij IE8 niet de engines van 6 en 7 herbergt, maar deze enkel emuleert natuurlijk, maar dan zal de uitwerking nog hopelozer zijn dan het voorstel zelf.quote:crisp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:15:
Als IE8 gewoon naast IE6/7 te installeren zou zijn dan is het breken van dergelijke 'sites' al een stuk minder sterk argument omdat bedrijven dan nog steeds de oude versie IE kunnen blijven gebruiken voor deze applicaties.
-- einde bericht --
Talkin.nl daily photoblog
Day 890: Nieuwe Kerk
Foto specs: Canon 300D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/800s, f/2.8, ISO 100
Even lezen onder "What we Know". Trident blijft gewoon, hetzij aangepast. Volgens dat artikel dan.quote:7.01D schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:39:
[...]
Tenzij IE8 niet de engines van 6 en 7 herbergt, maar deze enkel emuleert natuurlijk, maar dan zal de uitwerking nog hopelozer zijn dan het voorstel zelf.
Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored
Ik mag toch hopen dat de mensen van Firefox, Opera, Safari ed dit niet gaan doen. Dan moet je straks voor elke versie van een browser alles gaan aanpassenquote:Hope for the future
For many years, we designers and developers have been yearning for a way to reliably deploy our websites. In addition to the headaches of writing cross-platform styles and scripts, we’ve had to deal with the fallout from new browser releases that inevitably broke something we couldn’t possibly have anticipated. It’s never fun explaining the cause of an unexpected break to our clients, bosses, and users. But with IE8’s introduction of version targeting, there is a light at the end of the tunnel. I, for one, hope other browser vendors join Microsoft in implementing this functionality.
iMac 24" 2.8GHz // 2GB RAM // 320GB // HD 2600PRO
Nee, nu moet je alle oude sites gaan controleren bij iedere nieuwe versie, om te kijken of er geen nieuwe quirk is ontstaan waardoor je footer ineens knalroze is en ondersteboven wordt weergegeven met scrollbalken. Het hele idee is dat je oude sites niet hoeft aan te passen als je de browsers engine versie kunt afdwingen.quote:Good Fella schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:27:
Quote van ALA:
[...]
Ik mag toch hopen dat de mensen van Firefox, Opera, Safari ed dit niet gaan doen. Dan moet je straks voor elke versie van een browser alles gaan aanpassen
En over die niet onderhouden websites, wie kijkt daar dan nog naar? Als het toch niet geupdate oid word.
Het allertofste ASCII teken: #8238. !snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW
GoT Index » Webdesign, Markup & Clientside Scripting » IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility*
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona