Hoofdcategorieën
Topicacties

IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 05 september 2005

quote:
Tom schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:49:
Op de zaak hebben wij IE6 nog via een utility draaien en IE7 native. Zijn er al methodes om IE8 naast IE7 te draaien (behalve via virtualisering)?
Dit ziet er vel belovend uit: http://www.istartedsometh...ew-cross-browser-testing/
Heb em geinstalleerd staan en momenteel draait ie alleen IE6 IE7 en IE8 maar in de toekomst moet ie ook andere browsers gaan draaien.
Het is nog een beta maar vind het al een hele mooie tool :)

bf2s: harraldT

CQB 241

Of je download gewoon af en toe de 'Internet Explorer Application Compatibility VPC' images. Deze kan je prima in Virtual PC draaien om het e.e.a. te testen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Reg. datum: 10 juli 2002

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe met IE8? Ik moet zeggen dat het wel een vooruitgang is. Het verbaasd me wel hoe goed hij nu rendert, vergeleken met 7. Als ik nu een nieuwe site opmaak in Firefox, dan is het in IE8 tot nu toe vrijwel 1 op 1 gelijk (op een paar kleine triviale dingetjes na). Als ik de compat mode aan zet, dan is het gelijk een heel ander verhaal.

Music is an expression of pure emotion

www.clikk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2000

Ik moet zeggen dat mijn ervaringen tot nu toe ook vrij positief zijn. Tot nu toe nog geen IE8 only CSS files hoeven gebruiken, waar ik in het begin wel even bang voor was. Moet zeggen dat we tot nu toe ook nog niet echt hele bijzondere/uitdagende websites hebben opgeleverd, but still.

Partyagenda:
12/12 TimeWarp (Maassilo)

Ik ben al tegen een paar bugs aangelopen. Sommige zelfde als IE7 (opacity en PNG's met alpha channel bijvoorbeeld, hoe moeilijk was het om dat nu eens fatsoenlijk op te lossen...), andere compleet nieuw (marges die ineens verdwijnen bij het toggelen van display).

Maar dit gaat dus bijna altijd om het wijzigen van CSS via script. Bij statische rendering doet ie het best aardig inderdaad.

Bosmonster wijzigde dit bericht 06-04-2009 17:25 (33%)

Ik denk dat CSS2-gebruik voor websites wegens de incompetentie van IE6 en 7 sowieso op een laag pitje stond. En dankzij de opkomst van m.n. Firefox zijn sites wel aangepast voor compliant browsers. Dus veel sites zijn gemaakt met (redelijke) compliant HTML en CSS1-code. Dat er weinig sites zijn die kapotgaan in IE8 verbaast me dan dus niet zo heel veel.

Desalniettemin is IE8 inderdaad de eerste versie die mijn site wel goed kan renderen. Maar het kreng kan dan evengoed nog niet steeds niet omgaan met XHTML1.1...

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Reg. datum: 01 augustus 2005

IE8 laat zijn mijn tekst niet zien die in divjes staan, en crasht ook nog eens vaak (of reageer niet etc)
flut browser, IE7 werkt perfect.

Acties: [view][quote]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
tjtristan schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:30:
IE8 laat zijn mijn tekst niet zien die in divjes staan, en crasht ook nog eens vaak (of reageer niet etc)
flut browser, IE7 werkt perfect.
Als dit om development gaat, dan zou ik graag een test-case willen zien ;)

Anders kan het buiten het topic blijven :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

quote:
BtM909 schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:33:
[...]

Als dit om development gaat, dan zou ik graag een test-case willen zien ;)

Anders kan het buiten het topic blijven :)
Ben ook wel benieuwd, klinkt als een killerbug! :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: