Hoofdcategorieën
Topicacties

IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:27:
Goed, screenshotjestijd:

IE 8 beta 1
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Zoals je ziet rendert ACID2 niet helemaal goed. In IE8-mode werkt mijn homepage (live.com, da's geen MS-spam dus) niet :(
je hebt de verkeerde pagina voor de acid2 test.. er zijn er 2, de ene rendert wel goed en de andere niet.

Bezig met nieuw project: www.webuni.nl

MVP Windows Live Platform

O... ok. Leuk :+

Even opnieuw proberen dan...

Edit: die andere pagina laadt hier niet. Voor mijn gevoel is IE wel sneller met pagina's renderen...

Alex) wijzigde dit bericht 05-03-2008 21:30 (102%)

quote:
JanDM schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:18:
[...]

bladiebla css3

Uit de pdf:

[...]
ik heb ze net getest, ze werken niet.

gerbenvandijk wijzigde dit bericht 05-03-2008 21:34 (4%)

quote:
Alex) schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:29:
O... ok. Leuk :+

Even opnieuw proberen dan...

Edit: die andere pagina laadt hier niet. Voor mijn gevoel is IE wel sneller met pagina's renderen...
site is idd down :(

Hmm, ik blijf 'm wel gebruiken, maar voorlopig nog wel in IE 7 mode. De snelle rendering bevalt me wel :)
Reg. datum: 10 juli 2002

w00t, ik heb een werkende test case voor een bug:

http://www.sarris.nl/IE8-overflow-property-change.html

Wat gaat er fout? Als je scrollt en dan het mouseover event triggert, die de class van de body in dit geval aanpast, dan gaat de scroll top terug naar 0.

Blijkbaar schiet hij terug naar de begin positie, bij elementen met een overflow waarin gescrolled is, als de class wordt gewijzigd.

Bij een bestaande class gebeurt dit ook. Als ik de onmousemove event op de DIV zelf zet ook.

Gaat dit bij jullie ook fout?

Ik ga nog even een paar alternatieven proberen, kijken hoe hij dan reageert.

edit:

Even de bestandsnaam gewijzigd. Die klopte niet meer.

Edit 2:
Type event lijkt niet van belang: mousemove, mouseout, click, keypress -> allemaal hetzelfde effect.

Ik heb even getest met meerdere DIV elementen. Dan worden allen gereset als het event op een gezamelijke parent gedefinieerd is. Als het event op het element zelf gedefinieerd is, dan wordt deze alleen gereset.

Michali wijzigde dit bericht 05-03-2008 22:18 (24%)

Music is an expression of pure emotion

Ik kan 'm bevestigen, maar alleen in IE 8-mode.

In IE 7-mode flikkert de scrollbar even maar blijft de scrolltop wel gewoon behouden.
check deze site die ik gemaakt heb:

www.sybvanderploeg.nl

de accordeon in het rechter menu is compleet fucked :P

verder doet de site het wel aardig, zoals eerder gezegd werkt de tinymce editor niet meer, en de onclick die op het logo zit werkt niet meer.

http://www.sybvanderploeg.nl/index.php/leden/mijnsyb/milo

check die ook eens, en ga eens met je muis over de agenda items :P

leuke hover hoor :P

nog weer wat:

http://www.sybvanderploeg.nl/index.php/contact/

in elke text-area komen nu standaard scrollbars! ook handig :P

en nog wat:

kijk op dezelfde site eens naar de footer en hou een linkje ingedrukt :P

gerbenvandijk wijzigde dit bericht 05-03-2008 22:03 (42%)

CQB 241

* TeeDee gaat de beta morgen er maar eens op zetten. Werkgerelateerd heb ik er een reden voor... privé niet :D

Wat betreft Trident: afaik is het inderdaad een opgelapte/gehackte Trident. Bestaande bugs eruit halen en nieuwe CSS tricks. (nieuw as in: 2.x eindelijk supporten).

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Skeptic enthusiast

Het is in ieder geval nog de oude vertrouwde Trident, de hasLayout property is nog in volle glorie aanwezig.

Schaakspin!

hahaha, dit is te mooi.
Op mijn fotoalbum website ( .. ), als ik daar naar een album ga met veel foto's crashed Internet Explorer.
Hij blijft hangen op 100% cpu gebruik, en de foto's worden horizontaal uitgelijnd ipv in rijtjes per twee.
Verder weet ik niet wat er fout gaat, want de browser word onbruikbaar. Behalve veel plaatjes, een beetje javascript om de popups te openen en CSS zit er niks in.

Maar het mooie komt nog.. Als ik iexplore.exe afsluit via taakbeheer, dan opent hij *automatisch* zichzelf weer opnieuw, en recovered hij weer de website waardoor hij gecrashed is!
Ik weet nog even niet hoe ik kan zorgen dat hij die website niet meteen laad bij het opstarten.. Plaats nu het bericht via firefox..

Ik denk dat ik nog even bij de IE7 rendering mode houd, want IE8 is nog iets te beta voor mij.

edit: Op ESC blijven drukken terwijl hij de tab aan het laden is doet de truuk :+

edit @ hieronder:
2 internet explorers, eentje met 4 tabs eentje met 3 tabs.
4 iexplore.exe in taakbeheer.

ChessSpider wijzigde dit bericht 05-03-2008 22:34 (12%)

C2D E6300@2.8ghz, Asus p5b, 2x 512 mb OCZ Gold + 2x 1gb OCZ platinum, Sapphire hd4870, 320 gb hdd 7200.10 barracuda Laptop: IFL90, T7100, 1x1gb, 8600M GT, 7200 rpm hdd

Misschien is het je opgevallen, misschien niet. Maar iedere tab draait nu in een eigen iexplore.exe-proces, als je er eentje omschopt meldt IE dat ook en recovert hij de tab.

http://tweakers.net/ext/f/IK8dOxQT3MDsEwft8DopLPgk/full.jpg

Nou ik heb de naam weer gewijzigd. :P Blijkt dat de className er niets mee te maken had.

Als een willekeurige property van een element gewijzigd wordt (zelfs een niet bestaande property die de waarde null krijgt, zoals in het voorbeeld), dan worden de scrollTop van het element zelf en alle descendants gereset.

RGGAAAAAAA!!!

quote:
gerbenvandijk schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:34:
[...]

ik heb ze net getest, ze werken niet.
In ieder geval supporten ze nauwelijks nieuwe selectors. Slechts één meer dan IE7 (http://www.css3.info/selectors-test/test.html)

Acties: [view][quote]

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

quote:
Victor schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:04:
Het is in ieder geval nog de oude vertrouwde Trident, de hasLayout property is nog in volle glorie aanwezig.
Dat belooft dan niet veel goeds. Blijkbaar is de Acid2-compliance dan ook niet meer geweest dan gericht pleister-werk ipv een algehele move naar standards-compliance. Sommigen noemen dat ook wel 'boerenbedrog'...

Ik laat deze uitspraak nog even onder voorbehoud totdat ik zelf heb kunnen testen, maar de berichten hier stemmen me nog niet erg hoopvol.

Voor iedereen die actief wil meewerken. Er is een Webpage Problem Report Tool:

http://www.microsoft.com/...69f70d&displaylang=en

Geen idee of je hiervoor geregistreerd moet zijn bij dat Connect gedoe (heb ik wel gedaan overigens). Maar als je graag wil bijdragen, dan kan dat zo gemakkelijk.

Leuk T-shirt trouwens, wat die Dean Hachamovitz aanhad:

http://tweakers.net/ext/f/w3kRlMS8OJQVyHnpyMwhc106/full.jpg

Voor mensen die willen, de hele keynote is terug te kijken op http://wm.istreamplanet.c..._microsoft_mix_080305.asx :)

IE 8 is aan de beurt vanaf 27:20.

Die gast doet me aan BillG denken trouwens

Alex) wijzigde dit bericht 05-03-2008 22:43 (8%)

Schaakspin!

Ben er achter gekomen waarom de foto's in 1 grote lijn uitlijnde.. Ik deed twee   tussen de image tags, en blijkbaar is het in IE8 dus zo dat hij de image tags dan ook als non-breaking ziet; en van die plaatjes dus een heel groot plaatje maakt.
Ik denk dat ik het maar op de goede manier op ga lossen, en een margin ga geven aan de plaatjes.
Weet iemand of bovenstaande is zoals het hoort? In firefox beta 3 doet hij dat niet.

Het scrollen door vele plaatjes doet hij trouwens wel een stuk slechter dan zijn voorganger ie7. Ook als ik hier aan het typen ben, schiet om de 1 of andere vage reden het processor gebruik omhoog naar 100%... Voor gasten die het niet perse nodig hebben, raad ik aan om nog even te wachten..

C2D E6300@2.8ghz, Asus p5b, 2x 512 mb OCZ Gold + 2x 1gb OCZ platinum, Sapphire hd4870, 320 gb hdd 7200.10 barracuda Laptop: IFL90, T7100, 1x1gb, 8600M GT, 7200 rpm hdd

Skeptic enthusiast

quote:
crisp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:33:
[...]

Dat belooft dan niet veel goeds. Blijkbaar is de Acid2-compliance dan ook niet meer geweest dan gericht pleister-werk ipv een algehele move naar standards-compliance. Sommigen noemen dat ook wel 'boerenbedrog'...

Ik laat deze uitspraak nog even onder voorbehoud totdat ik zelf heb kunnen testen, maar de berichten hier stemmen me nog niet erg hoopvol.
Ik heb er al naar gevraagd op het IE blog, ben benieuwd of ze ingaan op het gebruik van hasLayout in IE8.

Hmm, ik heb me ook maar even aangemeld op Connect. Ze volgen een nieuwe procedure om feedback en bugs in te dienen omdat ze het destijds bij IE 7 niet meer konden bijbenen.

Op https://connect.microsoft.com/IE kun je de database met bugs inzien, maar je kunt niet zelf submitten. Je kunt andere bugs steunen en ze zo een hogere prioriteit geven. Als je zelf een bug tegenkomt, dan kun je die op de IE Beta nieuwsgroep indienen, waar hij zal worden bekeken door een lid van het Technical Beta program, als die de bug kan verifiëren zal hij hem insturen.
quote:
If you want to request being added to the IE Technical Beta, you can send email to: IESO@microsoft.com, Subject: Apply for IE Tech Beta, and tell us why you are a great beta tester. There is a limit to the number of people we will add, so if you don’t make it in, please follow our guidelines above when you encounter issues.
Verder staat CEIP (Customer Experience Improvement Program) aan, waardoor anonieme statistieken over gebruik en crashes worden verzonden.Als laatste kan er nog een tool worden gedownload om problemen met webpagina's mee te rapporteren.

Bron: IEblog

Edit:
http://tweakers.net/ext/f/o582XTkMkfyMW47W38CxmIun/full.jpg

En ik ga een T-shirt bestellen met dit erop:
http://tweakers.net/ext/f/OXXXCnNHSXyRMtzhaq1913LG/thumb.png

Alex) wijzigde dit bericht 06-03-2008 00:02 (25%)

ondergewaardeerde internetguru
Reg. datum: 30 december 2001

quote:
ChessSpider schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:59:
Ben er achter gekomen waarom de foto's in 1 grote lijn uitlijnde.. Ik deed twee   tussen de image tags, en blijkbaar is het in IE8 dus zo dat hij de image tags dan ook als non-breaking ziet; en van die plaatjes dus een heel groot plaatje maakt.
Ik denk dat ik het maar op de goede manier op ga lossen, en een margin ga geven aan de plaatjes.
Weet iemand of bovenstaande is zoals het hoort? In firefox beta 3 doet hij dat niet.
Ik denk dat het heel erg voorbarig is om nu al om de bugs van een beta-versie heen te gaan werken. Er is een redelijke kans dat ze namelijk worden opgelost.
quote:
Het scrollen door vele plaatjes doet hij trouwens wel een stuk slechter dan zijn voorganger ie7. Ook als ik hier aan het typen ben, schiet om de 1 of andere vage reden het processor gebruik omhoog naar 100%... Voor gasten die het niet perse nodig hebben, raad ik aan om nog even te wachten..
Het is een beta-versie! Dat betekent dat je hem gebruikt om de browser zelf mee te testen, hij is niet bedoeld om als standaardbrowser te worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de mensen die IE8-beta in IE7-mode gaan gebruiken. Dat slaat echt nergens op: je meldt je aan als tester om vervolgens niet te testen. 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties: [view][quote]

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

Ik ga toch eerst mijn eigen testcases eens doorlopen, als blijkt dat bijvoorbeeld z-index en inherit nog niet gefixed zijn dan zou ik me toch echt schamen als ik in een 'eight' t-shirt zou moeten rondlopen :P

quote:
Johnny schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:15:
[...]
Het is een beta-versie! Dat betekent dat je hem gebruikt om de browser zelf mee te testen, hij is niet bedoeld om als standaardbrowser te worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor de mensen die IE8-beta in IE7-mode gaan gebruiken. Dat slaat echt nergens op: je meldt je aan als tester om vervolgens niet te testen. 8)7
Ik ga precies dat doen. Volgens mij rendert IE 8 sneller in IE7-mode dan IE 7 zelf, reden genoeg voor mij :+

En soms laat ik 'm ook wel eens in IE8-mode renderen hoor :)
quote:
crisp schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:15:
Ik ga toch eerst mijn eigen testcases eens doorlopen, als blijkt dat bijvoorbeeld z-index en inherit nog niet gefixed zijn dan zou ik me toch echt schamen als ik in een 'eight' t-shirt zou moeten rondlopen :P
xD
Schaakspin!

quote:
Johnny schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 00:15:
[...]

Ik denk dat het heel erg voorbarig is om nu al om de bugs van een beta-versie heen te gaan werken. Er is een redelijke kans dat ze namelijk worden opgelost.

[...]

Ach, misschien ben ik wel iets te gewendgeraakt aan de web 2.0 beta's a la google en firefox. Daar hebben ze wel tenminste de moeite genomen een product te leveren dat zo goed als af is.

#error Err0lled!

quote:
ChessSpider schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:23:
[...]

Ach, misschien ben ik wel iets te gewendgeraakt aan de web 2.0 beta's a la google en firefox. Daar hebben ze wel tenminste de moeite genomen een product te leveren dat zo goed als af is.
True, Firefox 3 is hier nog nooit gecrasht :o en ik gebruik hem al een hele tijd. Hij is hardstikke snel en doet zijn werk goed. (beta 3)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: