Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 03 oktober 2003

Hmm, zelfs geluid werkt na de windows update, dus vooralsnog geen problemen hier :D

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
alt-92 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:29:
[...]

Ctrl+F + KB<nummertje> lijkt me nou niet zo lastig eerlijk gezegd.
heb ik al geprobeerd, en hij vond niets.
dus ik moet nog maar even wachten met SP3.

er zullen vanaf nu vast veel meer gebruikers tegenaanlopen.
komt er vast een pasklare oplossing, waarschijnlijk wel van MS zelf.

Reg. datum: 01 juli 2006

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem op een HP computer van 3 jaar terug. Toen ik gisteren de update van SP3 installeerde wilde de computer niet meer op starten. De computer klapte dan steeds vanuit het windows xp- laad scherm terug naar een nieuwe opstart en gaf dan weer of ik hem in veilige modus wilde opstarten etc.., maar in de veilige modus gaf hij ook geen sjoege.
Oké dacht ik, de installatie van de windows is 3 jaar oud, dus een nieuwe format naar fabriekstoestand. Dat lukte, en alles deed het naar wens, totdat ik SP3 ging installeren want dat moest toch goed gaan met een clean install. Maar nee, de PC geeft precies hetzelfde probleem. Alleen nu kom ik wel in de veilige modus.....

Wie kan mij helpen, Wie weet waar het probleem zit?
b.v.d.

quote:
alt-92 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:29:
[...]
Doe ik ook wel hoor :) Ook al zijn ze compressed, een update die al een jaar op m'n systeem staat kan de uninstall meestal wel missen.
Alleen deze keer dus niet blijkbaar.
Ja ik ben ook wel beetje hypocriet hier hoor, want ik maak zelf nooit een back up van servicepackfiles... ;)
quote:
ekko schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:46:
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem op een HP computer van 3 jaar terug. Toen ik gisteren de update van SP3 installeerde wilde de computer niet meer op starten. De computer klapte dan steeds vanuit het windows xp- laad scherm terug naar een nieuwe opstart en gaf dan weer of ik hem in veilige modus wilde opstarten etc.., maar in de veilige modus gaf hij ook geen sjoege.
Oké dacht ik, de installatie van de windows is 3 jaar oud, dus een nieuwe format naar fabriekstoestand. Dat lukte, en alles deed het naar wens, totdat ik SP3 ging installeren want dat moest toch goed gaan met een clean install. Maar nee, de PC geeft precies hetzelfde probleem. Alleen nu kom ik wel in de veilige modus.....

b.v.d.
Exact hetzelfde probleem hier. Kan de foutmelding niet lezen.
Wie weet een oplossing ?

If 50 million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
crack_en_hack schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:45:
[...]
De snelheids winst van SP3 merk ik alleen bij de wat oudere PC's (Pentium 4's) maar bij 2 Quad Core systemen merkt ik het niet echt, trager worden ze i.i.g. niet ;)
Merkwaardig, gisteren heb ik SP3 on-line geïnstalleerd, daarna vond ik m'n PC wel wat trager, reageerde wat slomer bij het opstarten van programma's. Ik heb dus ook nog een P4 machine. Voordat ik SP3 installeerde heb ik een (Acronis)image van m'n systeem gemaakt, dat heb ik weer teruggezet. Inmiddels de off-line versie gedownload, zal het later nog eens proberen.

Er zijn duizenden/miljoenen mensen die over een beta of RC1/2 XP3 - De "WHQL-Certified" XP3 willen installeren. Buiten dat ik het vreemd vind dat men een beta of RC1/2 op een systeem installeerd wat eigenlijk niet in de soep mag lopen, was het veel handiger geweest als je even had gewacht, of een systeem had gekozen die je van hak op de tak kunt formatteren.
Anyways, wat ik dus wil zeggen. Is het van de ene kant niet beter om zonder truucjes en aanpassingen in het register om alles te faken, het hele systeem te formatteren en met een nette nieuwe installatie beginnen?
Het lijkt mij namelijk niet zo bevorderlijk om op zo'n manier je OS aan te passen en om vervolgens een foutmelding in de toekomst te krijgen, terwijl je stiekem weet waar het vandaan komt maar het niet toe wilt geven >:)

Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /

Ik heb hem gister binnengehaald via update, zonder problemen overigens, maja dat krijg je met legale windows :o

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Hier ook geïnstalleerd en geen problemen gemerkt. Werkt verder allemaal wel lekker snel, maar weet niet of ie nou echt sneller werkte dan er voor. Straks ook nog even SP3 installeren thuis. hoop dat het daar ook goed werkt. :P

Access roeleert
Reg. datum: 29 augustus 2002

Even voor de sysbeheerders, hoe distribueren jullie servicepacks normaal gesproken? Ik doe het op onderstaande wijze:

Servicepack bestanden uitpakken naar centrale locatie met -x parameter.
Via de map update de msi gebruiken met de opdrachtregel "update /quiet /norestart"
Dit via Altiris distribueren.

Gebruikers hebben er volgens mij op deze manier weinig tot geen last van, alleen als computers erg lang aan staan, kan het te lan duren voordat de reboot is uitgevoerd. 'Forcen' jullie de reboot?? Ik ben benieuwd hoe jullie dit uitvoeren (hoe gaat WSUS hier bijvoorbeeld mee om?)

btw; ik wacht eerst nog een tijdje voordat ik het servicepack uit ga rollen.

WOW: Neptulon: lvl 60 Gnome Mage (Masch) --> CTProfile Guild: Combat Bunnies
Frostbolt hits you for omfgpwnzr

quote:
Masch schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:27:
Even voor de sysbeheerders, hoe distribueren jullie servicepacks normaal gesproken? Ik doe het op onderstaande wijze:

Servicepack bestanden uitpakken naar centrale locatie met -x parameter.
Via de map update de msi gebruiken met de opdrachtregel "update /quiet /norestart"
Dit via Altiris distribueren.

Gebruikers hebben er volgens mij op deze manier weinig tot geen last van, alleen als computers erg lang aan staan, kan het te lan duren voordat de reboot is uitgevoerd. 'Forcen' jullie de reboot?? Ik ben benieuwd hoe jullie dit uitvoeren (hoe gaar WSUS hier bijvoorbeeld mee om?)

btw; ik wacht eerst nog een tijdje voordat ik het servicepack uit ga rollen.
Nooit last van een brakke machine omdat een gebruiker de pc te vroeg "hard" afgesloten heeft?

( Hij riep dat ik moest wachten, dus toen heb ik 'm maar met die grote knop uitgezet :X )

Coach4All wijzigde dit bericht 08-05-2008 14:34 (5%)

Access roeleert
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
Coach4All schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:33:
[...]

Nooit last van een brakke machine omdat een gebruiker de pc te vroeg "hard" afgesloten heeft?

( Hij riep dat ik moest wachten, dus toen heb ik 'm maar met die grote knop uitgezet :X )
Nope, gebruikers merken er niks van, op de achtergrond draait alleen het proces update.exe, dit hebben ze niet door. Als ik het in de pauze uitvoer, is de installatie al klaar voordat ze terug zijn. S'avonds wordt de computer dan uitgezet en de volgende dag is de installatie klaar. In theorie kan het inderdaad fout gaan als ze pc uitzetten. Het gaat overigens om een locatie met +- 90 PC's.

WOW: Neptulon: lvl 60 Gnome Mage (Masch) --> CTProfile Guild: Combat Bunnies
Frostbolt hits you for omfgpwnzr

Reg. datum: 27 september 2006

Na uitvoerig testen gooi ik SP3 in de image en ga ik de pc's met ghost opnieuw imagen.
zo weet ik zeker dat er geen "illegaal" geinstalleerde software op de pc's staat die voor eventuele storingen kan zorgen.

Reg. datum: 08 augustus 2006

'k Moet mezelf even corrigeren; toch geen problemen hier met SP3. Vanmiddag het pack opnieuw geïnstalleerd, off-line nu, in eerste instantie dezelfde 'vertraging' maar bij nader inzien lag dat aan (de configuratie van) NOD32 versie 3, al of niet in combinatie met een nieuwe set regels voor Look'n'Stop. 'Problemen' inmiddels opgelost, alles loopt nu vlekkeloos.

quote:
Masch schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:37:
[...]
Nope, gebruikers merken er niks van, op de achtergrond draait alleen het proces update.exe, dit hebben ze niet door. Als ik het in de pauze uitvoer, is de installatie al klaar voordat ze terug zijn. S'avonds wordt de computer dan uitgezet en de volgende dag is de installatie klaar. In theorie kan het inderdaad fout gaan als ze pc uitzetten. Het gaat overigens om een locatie met +- 90 PC's.
Ik denk dat je toch beter iedereen kan vragen de machine aan en ingelogt te laten (voor zover mogelijk.. gezien beveiliging), en dan tussen 7 en 8 eerst is even 10machines...

voor je ze alle 90 tegelijk doet...............

quote:
Jrz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:29:
[...]

En gehaper af entoe vind ik ook maar raar. (USB/Geluid hebben zelfde irq)
Ik heb tot nu toe nog nooooooooit stabiliteitsproblemen gehad en gehaper.
Dit probleem heb ik dus nu ook, erg vreemd... Opeens ontzettend veel haperingen in het geluid na SP3, gisteren de audio drivers helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen was het goed... tot ik weer ging rebooten... Nu lees ik dus dat USB en Audio via hetzelfde IRQ gaan? Hoe kan ik dat IRQ kanaal van audio wijzigen? Het is al heel lang geleden dat ik met IRQ kanalen te maken heb gehad :)

I'm free, free as a bird in the sky
Free from the doubt in your eyes
I am floating on love
Saybia - Couldn't care less

Zelf nu een dag xpSP3

*ik heb de indruk dat mijn systeem helderder is... het laptopscherm lijkt me helderder! (erg vreemd en mss zelfs absurd maar toch heb ik die indruk)
*standby problemen en open-en dichtklapproblemen zijn allemaal opgelost (voorlopig)! Dat bevalt me super!
*sneller opstarten, een nog stabieler en sneller algemeen gevoel!

Imo dus een heerlijke aanwinst! Geen seconde spijt gehad!

@ MUSBACK.BLOGSPOT.COM

quote:
Nu lees ik dus dat USB en Audio via hetzelfde IRQ gaan? Hoe kan ik dat IRQ kanaal van audio wijzigen?
IRQ-sharing is vrij normaal, maar kan wel eens vervelende neven-effecten. Alleen is het probleem dat je dit niet in Windows kan wijzigen. Volgens mij is de enigste workarround om in het BIOS handmatig IRQ's in te stellen (mits je BIOS dat ondersteunt) en in te stellen dat je geen PnP OS hebt. Of je ook in Windows nog iets moet instellen weet ik even uit mijn hoofd niet.

Reg. datum: 13 augustus 2003

Gisteren zowel de ISO als de normale offline SP3 pack opgehaald, en gestart. Helaas; beiden blijven in de fase "Hoeveelheid schijfruimte controleren" (genoeg vrij) hangen in het gedeelte "Processen uitvoeren voordat de installatie wordt uitgevoerd" CPU & I/O usage blijft 0% (Doet niets) Valt op dat in dit gedeelte nv4prep.exe gestart wordt, maar deze doet niets. (Geen vooruitgang na een 1/2 uur) XP is trouwens legaal. Googlen & bij MS wordt ik niks wijzer. ;(

Iemand soortgelijke ervaringen?

quote:
derfie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:29:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Kan de foutmelding niet lezen.
Wie weet een oplossing ?
fixed, lekker terug naar af. ik wacht nog wel even :)

derfie wijzigde dit bericht 08-05-2008 19:36 (21%)

If 50 million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.

Reg. datum: 25 januari 2000

Mocht je VMWare Workstation gebruiken, kan je deze het beste even UNinstallen voordat je
XP SP3 gaat instaleren,
anders krijg je tijdens het instaleren van de servicepack de vage en niets zeggende foutmelding
Er is een Interne fout opgetreden , Sp3 kan niet worden geinstaleerd.

Ik heb een vraag:
Bij de installatie van SP3 gaat het allemaal goed totdat hij op een bepaald punt vastloopt en geen progressie meer maakt. Ik moet hem dan afsluiten via me TaskManager. Weet iemand hoe dit komt of wat ik er aan kan doen?

bij voorbaat dank,
Rutger

quote:
hader schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:51:
Gisteren zowel de ISO als de normale offline SP3 pack opgehaald, en gestart. Helaas; beiden blijven in de fase "Hoeveelheid schijfruimte controleren" (genoeg vrij) hangen in het gedeelte "Processen uitvoeren voordat de installatie wordt uitgevoerd" CPU & I/O usage blijft 0% (Doet niets) Valt op dat in dit gedeelte nv4prep.exe gestart wordt, maar deze doet niets. (Geen vooruitgang na een 1/2 uur) XP is trouwens legaal. Googlen & bij MS wordt ik niks wijzer. ;(

Iemand soortgelijke ervaringen?
Heb ik ook. Bij mij bleef die ook hangen bij processen NA de installatie. Geen idee hoe het komt :?

Reg. datum: 26 december 2000

quote:
ekko schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:46:
Hallo,

b.v.d.
Heeft u zone alarm geinstalleerd?

Start dan op in save modes en verwijder zonealarm, of schakel de client versie uit met msconfig.

Sp3 nog niet geinstalleerd doe dan dit.

Tijdens installatie van sp3 zonelabs uitschakelen, en met msconfig de zonelabs client uitvinken voordat je reboot !!!!, dan moet het goed gaan.

quote:
Klaus_1250 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:00:
[...]
IRQ-sharing is vrij normaal, maar kan wel eens vervelende neven-effecten. Alleen is het probleem dat je dit niet in Windows kan wijzigen. Volgens mij is de enigste workarround om in het BIOS handmatig IRQ's in te stellen (mits je BIOS dat ondersteunt) en in te stellen dat je geen PnP OS hebt. Of je ook in Windows nog iets moet instellen weet ik even uit mijn hoofd niet.
Hmm bedankt, ik ga dan toch maar wachten op een fix van Microsoft, geen zin om in de BIOS te klooien op deze pc :) Helaas was ik zo slim om de temp folder van SP3 in Windows te verwijderen na installatie waardoor ik niet meer terug kan :P

Advies aan eenieder die gaat installeren (hoewel iedereen het waarschijnlijk vanzelf al niet doet): verwijder de temp SP3 map in je windows folder niet! ;)

I'm free, free as a bird in the sky
Free from the doubt in your eyes
I am floating on love
Saybia - Couldn't care less

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws