[XP] Service Pack 3, nu overal verkrijgbaar! (discussie)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 35.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-07 15:25

Service Pack 3 voor Windows XP (x86 versie)

Zo, we zijn al weer beland in deeltje 2 van "[XP] Service Pack 3 (discussie)". Hier een korte inleiding:
Inleiding
Microsoft geeft vaak updates uit voor Windows XP. Deze kun je gewoon downloaden via windows update. Het probleem is dat na een tijdje je bij een nieuwe installatie ontzettend veel updates moet installeren. Daarom heeft Microsoft bedacht om regelmatig een service pack uit te brengen, waarin alle updates worden gebundeld tot één pakket.

Nu zijn we aangekomen bij nummer 3 van de service packs voor XP. Dit zal de laatste grote update voor het besturingssysteem zijn. SP3 bevat alle eerder gepubliceerde Windows XP updates. Microsoft stelt dat er geen Vista-functionaliteit naar XP gebracht wordt maar toch zijn er enkele nieuwigheden in de SP gestopt. Zo wordt het licentie beleid versoepeld en zijn er interessante vernieuwingen voor netwerkbeheerders.

De veranderingen:

Eerder gepubliceerde functies in dit Service Pack

FunctieBeschrijving

MMC 3.0

MMC 3.0 is een interface die dagelijkse systeembeheertaken in Windows integreert en vereenvoudigt, doordat de verschillende hulpprogramma's worden beheerd via een geïntegreerde werkstroom en navigatie en via geïntegreerde menu's en werkbalken. In artikel 907265 van de Microsoft Knowledge Base wordt deze functie uitgebreid beschreven.

MSXML 6

MSXML6 biedt verbeteringen op het gebied van betrouwbaarheid, beveiliging en conformiteit met de W3Caanbevelingen XML 1.0 en XML Schema 1.0. Tevens wordt hiermee compatibiliteit geboden met System.XML 2.0.

Windows Installer 3.1, versie 2 (3.1.4000.2435

Windows Installer 3.1 is een kleine update van Windows Installer 3.0, dat Microsoft in september 2004 heeft gepubliceerd. Windows Installer 3.1 bevat nieuwe en verbeterde functies. Daarnaast zijn in Windows Installer 3.1 enkele problemen opgelost die zich voordeden in Windows Installer 3.0. In artikel 893803 van de Microsoft Knowledge Base wordt deze functie beschreven.

Intelligente achtergrondsoverdrachtservice (scrabble) 2.5

Intelligente achtergrondsoverdrachtservice 2.5 is vereist voor Microsoft System Center Configuration Manager 2007 en Windows Live™ OneCare™. Intelligente achtergrondsoverdrachtservice 2.5 helpt bij het verbeteren van de beveiliging. Als u Intelligente achtergrondsoverdrachtservice gebruikt bij gegevensoverdracht, zorgen de nieuwe functies ook voor meer flexibiliteit. In artikel 923845 van de Microsoft Knowledge Base wordt Intelligente achtergrondsoverdrachtservice 2.5 beschreven.

IPSec Simple Policy-update voor
Windows Server 2003 en Windows
XP

Met deze update wordt het maken en onderhouden van IPSecfilters vereenvoudigd, doordat er minder filters nodig zijn voor het implementeren van server- en domeinisolaties. Met de Simple Policy-update vervalt het vereiste dat er expliciete toestemmingsfilters voor netwerkinfrastructuur zijn vereist en is de functie voor het terugvallen op een verbinding zonder IPSecbeveiliging
verbeterd.

DIMS (Digital Identity Management Service)

Met DIMS hebben gebruikers die zich aanmelden op computers binnen hetzelfde domein, stille toegang tot al hun certificaten en persoonlijke sleutels voor toepassingen en services.

PNRP 2.1 (Peer Name Resolution Protocol)

Met deze update kunnen Windows XP SP3-programma's die PNRP gebruiken, communiceren met Windows Vistaprogramma's die PNRP gebruiken. In artikel 920342 van de Microsoft Knowledge Base wordt deze al eerder gepubliceerde update beschreven.

RDP 6.1 (Remote Desktop Protocol)

RDP (Remote Desktop Protocol) wordt gebruikt voor communicatie tussen de Terminal Server en de Terminal Serverclient. RDP is ingekapseld en versleuteld in TCP. Met deze update wordt de communicatie verbeterd tussen computers waarop Windows XP en Windows Vista worden uitgevoerd. RDP wordt beschreven in Knowledge Base-artikel 186607. RDP 6.1 wordt beschreven in Knowledge Base-artikel 951616.

WPA2 (Wi-Fi Protected Access 2)

Deze update voor Windows XP biedt ondersteuning voor WPA2, de nieuwste op standaards gebaseerde oplossing voor draadloze beveiliging, die is afgeleid van de standaard IEEE 802.11i. In artikel 893357 van de Microsoft Knowledge Base wordt deze update beschreven.

Verbeterde functies in deze SP

Black Hole'-
routerdetectie

Windows XP SP3 bevat verbeteringen voor het systeem van 'black hole'- routerdetectie, waarbij routers worden gedetecteerd die pakketten stil verwijderen. Deze functie is nu standaard ingeschakeld.

NAP (Network Access
Protection)

NAP is een platform voor beleidshandhaving dat is geïntegreerd in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows XP SP3. Hiermee kunt u netwerkactiva beter beveiligen door af te dwingen dat moet worden voldaan aan de vereisten ten aanzien van de systeemstatus. Met NAP kunt u eigen beleidsregels maken voor het verifiëren van de systeemstatus voordat toegang of communicatie wordt toegestaan. Met NAP worden compatibele computers automatisch bijgewerkt, zodat deze altijd aan de beveiligingsvereisten voldoen. Verder beschikt NAP over de optie om computers die niet aan de beveiligingsvereisten voldoen, te isoleren tot een beperkt netwerk, totdat aan de beveiligingsvereisten wordt voldaan.

CredSSP

CredSSP is een nieuwe SSP (Security Service Provider) die via SSPI (Security Service Provider Interface) beschikbaar is in Windows XP SP3. Met CredSSP kunnen de referenties van een gebruiker voor een toepassing worden overgedragen van de client (via de client-SSP) naar de doelserver (via de server-SSP). Windows XP SP3 heeft alleen betrekking op de implementatie van de SSP-client en wordt momenteel gebruikt door RDP 6.1 (TS). De SSP-client kan overigens worden gebruikt voor alle toepassingen van derden ten behoeve van interactie met bijbehorende serverimplementaties op Vista Server of LH Server.

Beschrijving van beveiligingsopties in de gebruikersinterface

Het configuratiescherm voor beveiligingsopties bevat in Windows XP SP3 meer beschrijvende tekst waarin instellingen worden uitgelegd. Dit helpt om foute configuratie-instellingen te voorkomen.

Verbeterde beveiliging van beleidsregels voor beheer en services

In System Center Essentials voor Windows XP SP3 worden de beleidsregels voor beheer en services standaard toegepast op elk nieuw exemplaar van een beleidsregel. Bovendien kunnen deze instellingen niet worden verwijderd via de gebruikersinterface voor het gebruikersrecht Een client nabootsen na verificatie.

De versleutelingsmodule van Microsoft

Hiermee worden de SHA2-hashalgoritmen voor X.509-certificering (SHA256, SHA384 en SHA512) uitgevoerd en ondersteund. Deze functionaliteit is toegevoegd aan de versleutelingsmodule rsaenh.dll. De versleutelingsmodules van XP SP2 (Rsaenh.dll/Dssenh.dll/Fips.sys) zijn gecertificeerd op basis van de FIPS 140-1-specificaties. FIPS 140-1 (Federal Information Processing Standard) is vervangen door de standaard FIPS 140-2 en deze modules zijn gevalideerd en gecertificeerd op basis van deze standaard. Zie Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module (Kernelmodus-versleutelingsmodule van Microsoft) voor meer informatie.

Windows Productregistratie

Net als bij Windows Server 2003 SP2 en Windows Vista hoeven gebruikers van Windows XP SP3 tijdens een volledige, geïntegreerde installatie van het besturingssysteem geen productcode in te voeren. De gebruiker wordt later gevraagd om een productcode in te voeren als onderdeel van Genuine Advantage.

Downloaden
Je kan het pakket downloaden via de Windows Update site. In dat geval zou het ongeveer 70MB zijn, maar dat is afhankelijk van de computer configuratie.

Ook kun je het pakket van Microsoft Download Center, in dat geval heeft het pakket een grootte van bijna 580 MB.

Installeren
Een paar weetjes:
  • Je kan SP3 alleen installeren over SP1 of SP2, niet over de RTM versie. Wel kun je het slipstreamen met de RTM versie.
  • SP3 kan over SP1 en SP2 geïnstalleerd worden.
  • SP3 ondersteund dezelfde talen als de eerste versie van XP
  • Je kunt SP3 installeren op alle versies van SP1 en 2, maar ook bv. op XP Media Center edition. Een uitzondering is de Embedded Editions van XP.
  • Je kunt niet slipstreamen met Windows XP media center edition.
  • Hulpprogramma's en naslagbronnen voor systeembeheerders zijn niet wezenlijk gewijzigd ten opzichte van Windows XP SP2. Ga naar de Microsoft TechNet-sites Deploy Windows XP Professional (Windows XP Professional implementeren) en Windows XP Service Pack 2 Deployment Information (Windows XP Service Pack 2 implementeren) voor uitgebreide informatie.
  • SP3 kan niet op Windows Fundamentals for Legacy PCs geïnstalleerd worden. Een apart service pack komt eraan voor Embedded en Fundamentals. Zie: dit
  • Let op: Als je hem installeert op een OEM pre-built systeem met een AMD processor kan je BSOD`s krijgen. Naar een oplossing wordt gezocht: info
    Tijdelijke oplossing: alt-92 in "[XP] Service Pack 3, nu overal verkrijgb..."
Je kunt 2 dingen doen: Sp3 installeren op een bestaande XP installatie, of sp3 slipstreamen. Let er op dat je bij het 2e niet meer kan un-installen.

F.A.Q.
  • [br][br]
  • Wanneer komt de 64-bit versie?

Voor als je het niet gelezen hebt: de 64 bit versie van XP is gebaseerd op Windows server 2003 64-bit edition. Deze heeft een andere broncode en vereist dus een compleet ander servicepack. Dit onderwerp wordt hier NIET behandeld!

• Waarom werkt mijn volume license product key niet na installatie van xp met sp3 geslipstreamd?

Waarschijnlijk slipstream je onder Windows Vista, welke de mogelijkheid om volume license product keys te gebruiken uit je Windows haalt. Wat je kan doen is slipstreamen onder Windows XP m.b.v. een virtuele machine.
Nawoord:
Het is de bedoeling dat we hier meningen, bevindingen of vragen gaan delen over Service Pack 3 voor de x86 versie van Windows XP. Houdt het netjes en geef eventuele fouten in de TS a.u.b. door (alvast bedankt).

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/6449/sp3gn6.jpg

[ Voor 118% gewijzigd door een moderator op 12-05-2008 19:38 . Reden: typo ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Gereserveerd voor updates:
Slipstreamen
Als je opnieuw Windows gaat installeren kun je naderhand de Service Packs installeren. Maar dit kost tijd en sommigen vinden het "bevuilend". Daarom kun je je SP`s slipstreamen met je originele XP cd/dvd. Hierdoor wordt de SP al geïnstalleerd tijdens de Windows setup.

Nu zijn er een aantal handige programma`s beschikbaar hiervoor, maar ik raad je nLite aan. Met dit programma kun je SP`s slipstreamen en er vervolgens een CD/DVD image van maken. Deze kun je vervolgens branden.

Maar nLite gaat verder dan dat. De volgende stap is om een zogenaamde unattended XP installatie te maken. Dit betekent dat je de installatie start en dat je hierna niks meer hoeft te doen. Alles word automagisch geïnstalleerd. Ook je computernaam, internetconfiguratie, drivers, accounts, registertweaks, etc worden allemaal geregeld.

2 erg handige sites:

MSFN Unattended Windows:

Hier staat erg uitgebreid beschreven hoe je een unattended XP cd/dvd maakt. De tutorials zijn verdeeld in Beginner, Intermediate en Advanced gebruikers.

RyanVM`s MSFN Files Page

Op deze site staan een aantal handige bestanden voor je unattended slipstream cd.

Let op: bewaar je originele image/cd van Windows! Als je later nog updates wil toevoegen wil je misschien met een "lege" image beginnen.

[ Voor 96% gewijzigd door Synch op 11-05-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Misschien ook wel handig om hier wat over het slipstreamen te vertellen want ik mis nog behoorlijk wat updates in sp3 zoals dotnet 1.1, 2 en 3.
Op het forum van Ryanvm heb ik hier veel over kunnen vinden.
Zoals IE7 integratie en wmp11 integratie daarnaast het hele DotNET gebeuren. dit leverd je dan een mooie Xp cd op die bijna alle updates in zich heeft waar je bijv nog maar 10 minuten voor op de windows update site hoeft te zitten om je hele machine up to date hoeft te brengen naar een compleet schone installatie.
Niet dat ik dit dagelijks doe op mijn eigen systeem maar ik werk bij een computerbedrijf en dan is dit echt wel een beetje dagelijkse kost.

edit :

En die vernieuwingen die ik hier in Xp zie zijn niet echt iets waar ik zeg van woho wat een verbetering natuurlijk het is al een aardig compleet äf" OS maar dan nog. de hele discussie die jij hier aan draagt zie ik niet zo zitten voor het over grote deel van de gebruikers het moet ook een beetje praktisch zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door lamko op 10-05-2008 01:19 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:23
lamko schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:16:
Misschien ook wel handig om hier wat over het slipstreamen te vertellen

want ik mis nog behoorlijk wat updates in sp3
-dotnet 1.1, 2 en 3.
-IE7
-wmp11
Vandaag online gezet Post-SP3 packs voor gebruikt met nLite of RVMintegrator.

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=6313 ;)

Windows XP SP3 RTM - FAQ
http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=6282
-> When I use addons I get this error during setup: "The file 'napclientprov.mof' on (Unknown) is needed. Type the path where the file is located, and then click OK. " Why is this?
Dit is gerepareerd in nLite 1.4.5 (silent update 10mei). Voor RVMintegrator gebruikers is er een addon door MrDxDmX beschikbaar (op RyanVM Forums)

Misschien idd handig om dit (uitgebreider) op te nemen in de TS.

[ Voor 38% gewijzigd door hjw-001 op 10-05-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ozakigames schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:51:
Nawoord:
Het is de bedoeling dat we hier meningen, bevindingen of vragen gaan delen over Service Pack 3 voor de x68 versie van Windows XP. Houdt het netjes en geef eventuele vouten in de TS a.u.b. door (alvast bedankt).
Uhhhh.... mogen vragen, meningen en bevindingen over de x86 versie ook? ;)

Voor de rest: Hulde voor de OP door de TS _/-\o_

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Is er al ergens een CD van SP3 te bestellen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64567

Voor de mensen met een AMD computer die net zoals ik een BSOD kregen bij het opstarten na de installatie van XP3 (foutcode 0x0000007E (0x0000005, .....)), bij mij werkte de volgende oplossing (gevonden via Google):

Na installatie opstarten in Veilige Modus.
In regedit:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Intelppm Verander de waarde bij Start in 4 (staat op 1).

Eventueel het bestand Windows/system32/drivers/intelppm.sys veranderen in intellppm.sys.old.

Daarna startte de computer goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Bedankt, maar ik zoek echt zo'n "echte" CD als dat ze ook bij SP2 hadden (die je dan gratis kan aanvragen)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Voor degenen die net als ik bij het installeren de melding "Toegang geweigerd" voor hun neus krijgen, hier de oplossing die voor mij werkte:

- Maak een backup van je register.
- Copy/paste de volgende code in een .bat/.cmd bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
c:
cd\
cd Program Files
cd Windows Resource Kits
cd Tools
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %windir%*.* /grant=administrators=f /grant=system=f
secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

- Download en Installeer subinacl.exe wanneer het nog niet geinstalleerd is.
- Even je .bat/.cmd bestand laten draaien.
- En opnieuw SP3 installeren.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier geen enkel probleem gehad met het slipstreamen via de handmatige manier van MSFN. Ik maak de CD altijd door de ISO van de oude te openen in UltraISO en dan alle bestanden in die ISO te laten overschrijven met de bestanden van de geslipstreamde locatie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ozakigames schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:53:
Gereserveerd voor updates:
Slipstreamen
Als je opnieuw Windows gaat installeren kun je naderhand de Service Packs installeren. Maar dit kost tijd en sommigen vinden het "bevuilend". Daarom kun je je SP`s slipstreamen met je originele XP cd/dvd. Hierdoor word de SP al geïnstalleerd tijdens de Windows setup.

Nu zijn er een aantal handige programma`s beschikbaar hiervoor, maar ik raad je nLite aan. Met dit programma kun je SP`s slipstreamen en er vervolgens een CD/DVD image van maken. Deze kun je vervolgens branden.

Maar nLite gaat verder dan dat. De volgende stap is om een zogenaamde unattended XP installatie te maken. Dit betekent dat je de installatie start en dat je hierna niks meer hoeft te doen. Alles word automagisch geïnstalleerd. Ook je computernaam, internetconfiguratie, drivers, accounts, registertweaks, etc worden allemaal geregeld.

2 erg handige sites:

MSFN Unattended Windows:

Hier staat erg uitgebreid beschreven hoe je een unattended XP cd/dvd maakt. De tutorials zijn verdeeld in Beginner, Intermediate en Advanced gebruikers.

RyanVM`s MSFN Files Page

Op deze site staan een aantal handige bestanden voor je unattended slipstream cd.

Let op: bewaar je originele image/cd van Windows! Als je later nog updates wil toevoegen wil je misschien met een "lege" image beginnen.
Geen melding van de bekende integrate switch?

http://apcmag.com/how_to_create_a_bootable_xp_sp3_cd.htm

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zou je die apart vermelden?
Staat al in verschillende slipstream HOWTO's hier vermeld, we gaan niet alles voorkauwen toch? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Ik ben het eens met ^^.

Trouwens: [XP] Unattended CD Project deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

De vraag is te algemeen en het antwoord is te specifiek op de gestelde vraag. Bovendien wordt de vraag niet beantwoord. Er wordt aangenomen dat het slipstreamen wel werkt in het antwoord. Dat Vista een iets doet met de geslipstreamde versie is een ander verhaal.

"Waarom werkt mijn volume license product key niet tijdens de installatie nadat ik Service Pack 3 slipstream?" klinkt beter. Met als antwoord: "Je slipstreamed waarschijnlijk in Windows Vista, welke de mogelijkheid om volume license product keys uit je Windows installatie haalt. Een oplossing hiervoor is om te slipstreamen onder XP (bijvoorbeeld in een virtuele machine).".
Installeren
Een paar weetjes:
  • SP3 kan over SP1 en SP2 geïnstalleerd worden.
  • SP3 ondersteund dezelfde talen als de eerste versie van XP
  • Je kunt SP3 installeren op alle versies van SP1 en 2, maar ook bv. op XP Media Center edition. Een uitzondering is de Embedded Editions van XP.
  • Hulpprogramma's en naslagbronnen voor systeembeheerders zijn niet wezenlijk gewijzigd ten opzichte van Windows XP SP2. Ga naar de Microsoft TechNet-sites Deploy Windows XP Professional (Windows XP Professional implementeren) en Windows XP Service Pack 2 Deployment Information (Windows XP Service Pack 2 implementeren) voor uitgebreide informatie.
Even wat commentaar op deze puntjes. Voor het installeren moet SP3 over SP1 of SP2 geïnstalleerd worden. SP3 ondersteund XP RTM niet voor installatie, wel voor slipstreaming. Voor de rest is SP3 ook niet te installeren op Windows Fundamentals for Legacy PCs. Een apart service pack komt eraan voor Embedded en Fundamentals (bron).

Voor de rest is het niet ondersteund om XP Media Center 2005 te slipstreamen (bron). Misschien is het verstandig om dit in de startpost te verwerken.

[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 11-05-2008 10:40 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
The Zep Man: bedankt! Ik heb het gelijk aangepast. Het probleem is dat er zoveel uitzonderingen zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

ozakigames schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:59:
The Zep Man: bedankt! Ik heb het gelijk aangepast. Het probleem is dat er zoveel uitzonderingen zijn... :(
Geeft niets. Ik weet zeker dat ik er nog wel een paar over het hoofd heb gezien. Je kan bijvoorbeeld vermelden dat er geen XP SP3 uitkomt voor de Itanium-versie van XP, maar dat is een beetje overbodig: XP IA-64 wordt al sinds 2005 niet meer ondersteund. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150263

Ik heb na een slipstream van SP3 in MCE2005 de volgende problemen:
- De standaard WMP10 is opeens vervangen door WMP9 die ook in home en pro zit.
- Mijn mediacenter-programma is opeens Engels.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen als ik weer een slipstream ga doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

De openings post is zeer mooi, is misschien handig om hyperlinks naar de knowledge base te maken?
En "fouten" is met een F.

Ik heb dit weekend 3 computers geinstalleerd met een geslipstreamende XP ;
Opstarten van Windows tot het aanmeld scherm is naar mijn gevoel sneller geworden.
< 30 sec
De MMC opstarten duurt > 50 seconden, totdat je echt wat interactie krijgt.
Lijkt wel te bevriezen.
Dit gebeurde op 3 verschillende PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
Waar blijft die geslipstreamde MSDN NL versie.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 150263 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:41:

Blijkt dus een unsupported scenario te zijn.
Sjah schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:51:
Waar blijft die geslipstreamde MSDN NL versie.... :(
Niet om het één of ander hoor, maar we gaan nou toch straks niet elke dag lopen zeuren waar dat ding blijft?
offtopic:
Je stelt die vraag elke paar dagen onderhand in verschillende topics namelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 11-05-2008 14:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Microsoft geeft vaak updates uit voor Windows XP. Deze kun je gewoon downloaden via windows update. Het probleem is dat na een tijdje je bij een nieuwe installatie ontzettend veel updates moet installeren. Daarom heeft Microsoft bedacht om regelmatig een servicepack uit te brengen, waarin alle updates worden gebundeld tot één pakket.

Nu zijn we aangekomen bij nummer 3 van de servicepacks voor XP. Dit zal de laatste grote update voor het bestuingssysteem zijn. SP3 bevat alle eerder gepubliceerde Windows XP updates. Microsoft stel dat er geen Vista-functionaliteit naar XP gebracht word maar toch zijn er enkele nieuwigheden in de SP gestopt. Zo word het licentie beleid versoepeld en zijn er interessante vernieuwingen voor netwerkbeheerders.
Mooie opening, alleen een paar kleine foutjes erin. Zo wordt elke keer 'service pack' los geschreven, hier staat het aan elkaar, even een spatie tussen.
Verder een paar keer een T vergeten. Iemand stelT iets, niet stel ;). En de d en dt's blijven lastig. "naar XP gebracht wordT" en "Zo wordT het", omdat het "Zo speelT het" is. Ezelsbruggetje :). Het zijn van die kleine dingen, maar op een of andere manier zie ik ze altijd. Ik ben geen ster in de Nederlandse grammatica en spelling, maar dit soort dingen doe ik vaak goed. Check ook je tweede post hier even, staat ook wat fout.
Ik dacht nog ergens een woord te zien waar een spatie tussen moest, maar kan hem even niet meer vinden.

Ik heb zelf geen problemen met mijn nieuwe install met SP3. Heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd ervoor, is nu nog lekker snel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:16:
[...]

Niet om het één of ander hoor, maar we gaan nou toch straks niet elke dag lopen zeuren waar dat ding blijft?
offtopic:
Je stelt die vraag elke paar dagen onderhand in verschillende topics namelijk...
ok, ik zal mijn mond verder erover houden. Dacht trouwens dat ik er enkel in dit topic over had lopen zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Misschien handig om ook te vermelden dat:

1. De Internetadres-werkbalk vanwege juridische redenen niet meer in SP3 zit. Dit kan worden opgelost door een oudere versie van browseui.dll te gebruiken, of door het installeren van de (gratis) alternatieven als: MuvEnum Address Bar of Windows Desktop Search Deskbar.

2. Dat installatie van SP3 op sommige systemen tot crashen en reboots kan leiden.

http://www.theregister.co...s_xp_sp3_reboots_crashes/
http://www.infoworld.com/...th-endless-reboots_1.html
http://www.pcworld.com/bu...with_endless_reboots.html

Het lijkt vooral bij AMD processors voor te komen.

http://www.tomshardware.com/news/Windows-XP-SP3,5334.html

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 11-05-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heeft dat niet van doen met die intelppm.sys driverservice die toch wordt enabled ondanks dat dat op een AMD systeem niet moet?

http://forums.microsoft.c...?PostID=3276751&SiteID=17

De vraag is alleen nog wat nou echt de oorzaak gaat zijn.
In ieder geval: ik heb hier een AMD based MCE2005 install waar zometeen SP3 overheen gaat.

Nu, met SP2 staat er dus géén intelPPM driverservice in - dus als met SP3 deze wel wordt aangezet dan is er wat mis met SP3 zelf.

Als die driverservice niet door SP3 erin gezet wordt dan zit de oorzaak ergens anders in, zo te zien doen de meeste problemen zich voor bij OEM Preinstalls met een generieke image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Nog even een kleine opmerking over MCE 2005 in combinatie met SP3:

Eigenlijk is het (gekeken naar de geboden functies) overbodig om SP3 op MCE 2005 te installeren. Als je alle updates van Windows Update hebt opgehaald sinds dat je MCE 2005 voor het eerst gestart hebt, dan heb je al een up-to-date systeem. Zelfs Rollup 2 zit niet ingebouwd in Service Pack 3. En al wil je zo graag de extra functies uit SP3 hebben, kan je hem altijd alsnog los achteraf installeren.

De XP MCE-series waren altijd al een uitzondering qua service packs en ik snap ook wel waarom er geen slipstream-ondersteuning voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Anoniem: 150263 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:41:

Hmm, de 1e kan misschien zijn omdat WMP9 geloof ik altijd mee komt met een SP (??).

2e kan ik geen verklaring voor vinden.
weeraanmelden schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:50:
De openings post is zeer mooi, is misschien handig om hyperlinks naar de knowledge base te maken?
En "fouten" is met een F.

Ik heb dit weekend 3 computers geinstalleerd met een geslipstreamende XP ;
Opstarten van Windows tot het aanmeld scherm is naar mijn gevoel sneller geworden.
< 30 sec
De MMC opstarten duurt > 50 seconden, totdat je echt wat interactie krijgt.
Lijkt wel te bevriezen.
Dit gebeurde op 3 verschillende PC's
Ik dacht dat vouten toch wel obvious zou zijn ;).

En over MMC; er zit een update van MMC in dus het lijkt mij dat dat idd door de SP komt. Misschien even MS informeren.
Hero Of Time schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:23:
[...]

Mooie opening, alleen een paar kleine foutjes erin. Zo wordt elke keer 'service pack' los geschreven, hier staat het aan elkaar, even een spatie tussen.
Verder een paar keer een T vergeten. Iemand stelT iets, niet stel ;). En de d en dt's blijven lastig. "naar XP gebracht wordT" en "Zo wordT het", omdat het "Zo speelT het" is. Ezelsbruggetje :). Het zijn van die kleine dingen, maar op een of andere manier zie ik ze altijd. Ik ben geen ster in de Nederlandse grammatica en spelling, maar dit soort dingen doe ik vaak goed. Check ook je tweede post hier even, staat ook wat fout.
Ik dacht nog ergens een woord te zien waar een spatie tussen moest, maar kan hem even niet meer vinden.

Ik heb zelf geen problemen met mijn nieuwe install met SP3. Heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd ervoor, is nu nog lekker snel.
Bedankt! D`s en T`s blijf ik lastig vinden. Ik ben meer van de wiskunde ;)

edit: hmm, dat AMD probleem is wel een punt van aandacht. Ik zal hem er bij zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Synch op 11-05-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Heb dit inderdaad ook op mijn HP met AMD processor. 2x geprobeerd en 2x leidde het tot een BSOD met een vage omschrijving waarop het mis ging. Kreeg alleen de fout code te zien en niet op welke dll het mis gaat. System restore bracht gelukkig uitkomst. Nu maar wachten op een oplossing van MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou dat laatste ook onder SP2 al kunnen verifieren door daar de losse MMC 3.0 op te installeren.

MMC 3.0 bevat Managed code en is daardoor iets trager met opstarten - maar wel wat robuuster dan MMC 2.0 waar je snapin gewoon *weg* was als ie crashte. MMC 3.0 laat je 'm meestal direct reloaden of doorwerken.
fredgroes schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:32:
[...]

Heb dit inderdaad ook op mijn HP met AMD processor. 2x geprobeerd en 2x leidde het tot een BSOD met een vage omschrijving waarop het mis ging. Kreeg alleen de fout code te zien en niet op welke dll het mis gaat. System restore bracht gelukkig uitkomst. Nu maar wachten op een oplossing van MS
De voorlopige Workaround is de intelppm.sys file in \system32 (en \dllcache) renamen, en/of de driverService in registry disablen.
Dat kan ook vanuit de recovery console door
sc query type= driver 
te kloppen en te zien of daar de intelppm driverservice tussen staat.

Zo ja, dan kun je deze ook via sc disablen.

sc config intelppm type= kernel start= disabled

offtopic:
Ja, die spaties achter de = horen daar te staan ja ;)

[ Voor 59% gewijzigd door alt-92 op 11-05-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 20:55
Nadat ik SP3 als aparte download had binnengehaald en ging installeren ondervond ik ook het probleem van steeds opnieuw opstarten. Na enkele systeemherstel pogingen en nieuwe SP3 installaties bleef het probleem optreden. (Geen AMD processor maar een Intel Celeron)

Toen een poging gedaan om na een schone installatie van SP2 via Windows Update het laatste Service Pack binnen te halen: toen lukte het me wel om SP3 te installeren!
Via Windows Update wordt er meer naar de benodige bestanden gekeken voor mijn pc denk ik zo, waardoor de crash niet meer ontstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:09:
In ieder geval: ik heb hier een AMD based MCE2005 install waar zometeen SP3 overheen gaat.

Nu, met SP2 staat er dus géén intelPPM driverservice in - dus als met SP3 deze wel wordt aangezet dan is er wat mis met SP3 zelf.
En inmiddels via WSUS geupdate naar SP3 zonder problemen.
Lijkt er dus op dat die specifieke 0x7e stop error op intelppm toch te wijten is aan een incorrect opgeschoonde OEM image build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 09:33
Mijn AMD systeem doet helemaal niets meer na installatie van SP3.
Eerst viel hij 2 keer uit toen ik 3-5 minuten in windows zat maar nu start hij niet eens meer op.
Hij laadt het BIOS, Checked de RAID0 config en dan krijg ik zo'n knipperend streepje links boven.
Echt ik kan hier zoo boos om worden hea, kunnen die lui nou echt niet zorgen dat het beter getest wordt of in elkaar zit? Ik zou bijna denken dat ze er wel heel makkelijk over denken. Ik kan windows niet eens meer in en Veilige modus pakt ie ook nog niet.

En nu? Wachten op een oplossing die alleen in Windows zelf opgelost kan worden? Daar heb ik dus ook niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Hmm, das vervelend: maar ik neem aan dat je toch wel een sp2 installatie kan doen?

Ik heb ook nog even een vraag:

Op ryanvm`s site is er wel een dotNet pack (.net 1 2 en 3) voor de nederlandse xp te vinden, maar ik kan geen engelse versie vinden. Weet iemand een dotnet package voor de Engelse xp?

Ik zoek er touwens een met .net 3.5 er ook in...

[ Voor 7% gewijzigd door Synch op 12-05-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
alt-92 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:46:
[...]

En inmiddels via WSUS geupdate naar SP3 zonder problemen.
Lijkt er dus op dat die specifieke 0x7e stop error op intelppm toch te wijten is aan een incorrect opgeschoonde OEM image build.
ff een linkje naar de kb :P

You receive a Stop 0x0000007E error message after you upgrade to Windows XP Service Pack 2 or Service Pack 3 on a non-Intel-processor-based computer

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
ozakigames schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:05:
Hmm, das vervelend: maar ik neem aan dat je toch wel een sp2 installatie kan doen?
Opnieuw installeren bedoel je? Ja, maar dat probeer ik nou net te vermijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
ok na 2 uur alles geprobeert te hebben start hij ineens wel voor 1 keer op :?
Alleen heb ik het bestand intelppm niet in het register staat zoals die hieronder in de tijdelijke workaround staat. Nou wordt het helemaal vreemd...
Anoniem: 64567 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:19:
Na installatie opstarten in Veilige Modus.
In regedit:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\ Intelppm Verander de waarde bij Start in 4 (staat op 1).
Of MOET dit perse in veilige modus en kan het niet in de normale bootmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een tijd geleden is in IE omwille van een bepaald patent ingebouwd dat flash objecten e.d. eerst moeten worden geactiveerd d.m.v. een klik erop. Kan iemand bevestigen dat dit met SP3 weer verdwenen is? Ik hoef namelijk nergens meer die klik te geven, maar weet niet of dit nu een direct gevolg van SP3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgensmij gaat er iets mis :? Zie die vraagtekentjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/GoT65465135445.JPG

Op die pagina van MS is er niks aan de hand...
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/GoT65465135445-1.JPG

FF 2.0.0.14, in IE zijn 't vierkantjes...

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 12-05-2008 13:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Raven: ik zag ze ook (ze zijn weg gehaald), hier ook firefox 2.nogwat.

Ontoppic: Mijn unattended installatie wil niet echt lukken (hangende schermen). Iemand tips? Of moet ik alle settings gewoon nog ens nalopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb met nLite een unattended install gemaakt, veel zut eruit en doet het prima. Heb mijn pc, laptop en de pc van mijn vader ermee gedaan. Ga straks die van mijn vader opnieuw doen, loopt iets niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145574

fredgroes schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:32:
[...]
Ik heb SP3 op een Nederlandstalige Windows XP Prof. SP2 geinstalleerd op een HP 6715b notebook met AMD processor, ging perfect, nergens last van (geen enkele error, opstartprobleem, etc.).

Ik heb SP3 via Windows Update geinstalleerd, misschien is dit toch de beste weg, zoals Chills ook al zei. (Via Windows Update wordt er meer naar de benodige bestanden gekeken voor de pc, voordat SP3 aangeboden wordt...?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ruben [NL] schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:16:
Mijn AMD systeem doet helemaal niets meer na installatie van SP3.
Eerst viel hij 2 keer uit toen ik 3-5 minuten in windows zat
Wat bedoel je met uitvallen?
BSOD?
Spontane shutdown?
maar nu start hij niet eens meer op.
Hij laadt het BIOS, Checked de RAID0 config en dan krijg ik zo'n knipperend streepje links boven.
Klinkt als geen bootsector of geen primary active disk.
Krijg je uberhaupt wel de mogelijkheid om met F8 safemode te kiezen?
(met andere woorden: worden je bootfiles wel gelezen).
Echt ik kan hier zoo boos om worden hea, kunnen die lui nou echt niet zorgen dat het beter getest wordt of in elkaar zit? Ik zou bijna denken dat ze er wel heel makkelijk over denken.
:D
Weet je waar ik nou zo verdrietig van word?
Dat je niet eens aangeeft wat voor spul je gebruikt.

Open een nieuw topic, let op de Windows Clients - Policy en vertel daar in ieder geval iets meer over je setup (driverversie, controller, dat soort dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
alt-92 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:58:
:D
Weet je waar ik nou zo verdrietig van word?
Dat je niet eens aangeeft wat voor spul je gebruikt.

Open een nieuw topic, let op de Windows Clients - Policy en vertel daar in ieder geval iets meer over je setup (driverversie, controller, dat soort dingen).
Wat is er nou nog meer nodig, het ging hier duidelijk om het AMD-processor + sp3 verhaal, en ja dat hadden ze best beter kunnen testen. Daarnaast staan de specs evt ook nog in mn sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ruben [NL] schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:32:
Wat is er nou nog meer nodig, het ging hier duidelijk om het AMD-processor + sp3 verhaal,
Nee, daar ging het niet over.
Je begrijpt niet wat het probleem is en daarom roep en doe je maar wat omdat je toevallig een AMD hebt.
Daarnaast staan de specs evt ook nog in mn sig ;)
En omdat niet iedereen .sigs heeft aanstaan is het in dat soort gevallen wel zo netjes om wel je specs te vermelden.

Jij bent degene met een probleem, dan is het niet aan ons om voor speurhond te gaan spelen om te achterhalen wat jouw vraagstuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Anoniem: 145574 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:30:
[...]

Ik heb SP3 op een Nederlandstalige Windows XP Prof. SP2 geinstalleerd op een HP 6715b notebook met AMD processor, ging perfect, nergens last van (geen enkele error, opstartprobleem, etc.).

Ik heb SP3 via Windows Update geinstalleerd, misschien is dit toch de beste weg, zoals Chills ook al zei. (Via Windows Update wordt er meer naar de benodige bestanden gekeken voor de pc, voordat SP3 aangeboden wordt...?!)
zowel de BSOD gekregen via een complete download van de MS site en via de windows update. Ga de oplossing die een aantal post hierboven staat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
alt-92 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:38:
Nee, daar ging het niet over...Je begrijpt niet...roep je maar wat...Jij bent degene met een probleem...niet aan ons om voor speurhond te gaan spelen
Wow gast doe even rustig ofzo :O Iets subtieler misschien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ruben [NL] schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:43:
[...]
Waarom?
Je trekt wel erg snel de conclusie dat omdat je een AMD hebt je dus dat probleem hebt.
Die illusie wil ik best wel even doorprikken hoor :)

Ik heb al eerder aangegeven waar die bewuste error van tevoren aan is te herkennen en hoe je die kan verhelpen, dus dan maar wat minder subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
ruben: start anders even je eigen topic als je het zo 123 niet op kan lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Anoniem: 69767 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:56:
Misschien handig om ook te vermelden dat:

1. De Internetadres-werkbalk vanwege juridische redenen niet meer in SP3 zit. Dit kan worden opgelost door een oudere versie van browseui.dll te gebruiken, of door het installeren van de (gratis) alternatieven als: MuvEnum Address Bar of Windows Desktop Search Deskbar.
Is dit enkel de bar die je kan toevoegen in je taakbalk of ook in de Verkenner/Explorer? Want degene in de verkenner gebruik ik juist veel en wil ik zeker niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is alleen die in de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ruben [NL] schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:43:
[...]
Ik zal je ff uit je probleem helpen. Ik heb ook een AMD, socket 939 FX-60, draait perfect met SP3. Zo, illusie dat AMD + SP3 == Problemen is weg. Open je nu een nieuw topic met je probleem en omschrijf je wat er nodig is? Mooi. Luister altijd naar de Mods ;), tenzij ze zeggen dat je in de sloot moet springen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Dan ook :P Dat je lieslaarzen moet aantrekken mag je zelf verzinnen :+

Magoed.
Even serieus nu:

Als je na een SP3 install opstartfouten krijgt zul je altijd de normale troubleshoot routines ( Windows Crash/Memory dumps FAQ) moeten volgen omdat dát nou eenmaal de enige manier is om een vinger achter de oorzaak te krijgen.

Er zijn tig mogelijkheden waarom iets niet werkt, varierend van een oudere Nforce chipsetdriver op een A8N32 SLI die NCQ disabled zet met SP3 en daardoor boot errors geeft en een dwarsliggende Norton360, tot een door een OEM geleverde Sysprep image waar een verdwaalde driverservice actief in staat die er niet in thuishoort.

Zonder duidelijke foutmeldingen (stop errors bijvoorbeeld) kun je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zou het niet meer over msdn NL versie hebben, vwb wanneer die komt.Hoeft ook niet meer, ze zijn er inmiddels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150263

Sjah schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:03:
Ik zou het niet meer over msdn NL versie hebben, vwb wanneer die komt.Hoeft ook niet meer, ze zijn er inmiddels. ;)
Dit is volgens mij de bestandsnaam voor de pro editie:
nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_vl_x14-73971.iso

Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Tot nu toe 1 probleempje, de dialoog van de printer van PDFCreator link komt bij mij niet meer naar voren.
Iemand anders hier ook nog last van ?

(zal vanavond ff posten op het forum op sourceforge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Roeltjuh schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:30:
Een tijd geleden is in IE omwille van een bepaald patent ingebouwd dat flash objecten e.d. eerst moeten worden geactiveerd d.m.v. een klik erop. Kan iemand bevestigen dat dit met SP3 weer verdwenen is? Ik hoef namelijk nergens meer die klik te geven, maar weet niet of dit nu een direct gevolg van SP3 is.
Bij java-applets moet ik iig wel nog klikken. Als jij voor mij een site hebt met flash (zonder de workaround) dan wil ik wel even kijken... maar het lijkt erop dat dit niet weg/verholpen is...

Verder is de install van SP3 op mijn AMD-systeem prima gelukt. Lijkt er idd op dat alleen computers met pre-installed pakketten (zoals logo's in Control Panel>System) er last van hebben...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian_b_m
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 15:39
Als ik Service pack 3 (op XP PRO SP2) wil installeren vanaf de windows update krijg ik volgende foutmelding tijdens de installatie: "Er is een interne fout opgetreden". "Service pack 3 kon niet worden geïnstalleerd." Wie heeft dit nog meegemaakt en kan me helpen ? Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145574

fabian_b_m schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:17:
Als ik Service pack 3 (op XP PRO SP2) wil installeren vanaf de windows update krijg ik volgende foutmelding tijdens de installatie: "Er is een interne fout opgetreden". "Service pack 3 kon niet worden geïnstalleerd." Wie heeft dit nog meegemaakt en kan me helpen ? Alvast bedankt..
Krijg je die foutmelding daadwerkelijk tijdens de installatie, of bij de voorbereiding van de installatie? (download initialiseren, update(s) downloaden, installatie voorbereiden, huidige systeemconfiguratie controleren, etc...) bij welke stap gaat het fout?

Je kunt, als het bij het downloaden al fout gaat, proberen om je tijdelijke internetbestanden weg te gooien (via Extra, Internetopties (of Extra, Browsergeschiedenis verwijderen in IE7)) of door de tool Cleanup & Repair (klik), die voor deze bekende problemen gemaakt is, te installeren (en uiteraard te 'runnen' :P ).

Je hebt natuurlijk ook bevoegdheden/ rechten nodig om iets te kunnen installeren, maar dan geeft Windows (99 van de 100 keer) een andere error

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145574 op 14-05-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
net terug van een weekendje vakantie en sp3 op me pc gezet pc opnieuw opgestart en ik check hoeveel schijfruimte er nog vrij is op me windows(+program files)(games, muziek en downloads komen dus op een andere partitie terecht) partitie en tot me grote schrik ben ik van 25gb naar 20gb gegaan. hoe kan een service pack van 500mb(windows updater zei bij mij rond de 80mb maar de stand-alone download schijnt 500mb te zijn) 5gb opslurpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:48
@Mili. Kijk eens met Treesize wat zoveel ruimte in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Anoniem: 150263 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:14:
[...]

Dit is volgens mij de bestandsnaam voor de pro editie:
nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_vl_x14-73971.iso

Kan iemand dat bevestigen?
ja klopt , nl_windows_xp_professional_with_service_pack_3_x86_cd_vl_x14-73971.iso

Maar het gaat er meer om wat die geeft als je hem gemount/gebrand heeft, het label dus...
Het label van deze is GRTMPVOL_NL. G staat voor sp3, RTM =RTM, P=pro, VOL=VLK, en NL=.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:23:
[...]

Bij java-applets moet ik iig wel nog klikken. Als jij voor mij een site hebt met flash (zonder de workaround) dan wil ik wel even kijken... maar het lijkt erop dat dit niet weg/verholpen is...
Ik heb even zelf wat in elkaar geknutseld:
http://www.roeltjuh.nl/aap.html
Ik ga er toch vanuit dat in de code van die pagina geen workaround meer zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Roeltjuh schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Ik heb even zelf wat in elkaar geknutseld:
http://www.roeltjuh.nl/aap.html
Ik ga er toch vanuit dat in de code van die pagina geen workaround meer zit...
Ik moet er wel nog op klikken, dus helaas...
Heb wel nog 1 update voor IE7 in Win.Updates staan, maar daar staat niks over die patenten bij vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Gevonden:
The first chance will be with an optional preview release, called the Internet Explorer Automatic Component Activation Preview, available in December 2007 via the Microsoft Download Center. Additionally this change will be made part of the next pre-release versions of Windows Vista SP1 and Windows XP SP3. After giving people enough time to prepare for this change, we’ll roll this behavior into the IE Cumulative Update in April 2008, and all customers who install the update will get the change.
http://blogs.msdn.com/ie/...to-ie-activex-update.aspx

Blijbaar dus gewoon een losse IE update, waarschijnlijk dus toch die ene die jij nog niet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die is inderdaad optional, dus krijg je 'm niet automatisch binnen via AutoUpdate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
Als ik het nu goed begrijp is SP3 eigenlijk alleen te installeren als je McAfee van je PC gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Facundo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:56:
Als ik het nu goed begrijp is SP3 eigenlijk alleen te installeren als je McAfee van je PC gooit?
Ja en je moet een Intel CPU hebben _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

crack_en_hack schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:49:
[...]

Ja en je moet een Intel CPU hebben _O-
Of gewoon een AMD install die je zelf hebt gedaan. Probleem met Intel is dat sommige manufacturers (Dell bijvoorbeeld, hoewel ik niet weet of die ook het probleem hebben) logo's van zichzelf op allerlei plekken neerplanten. Daardoor gaat het stuk. Bij een gewone install (zoals de OEM-versie die ik op m'n zelfgebouwde pc heb staan) gaat het niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:53:
Probleem met Intel is dat sommige manufacturers (Dell bijvoorbeeld, hoewel ik niet weet of die ook het probleem hebben) logo's van zichzelf op allerlei plekken neerplanten. Daardoor gaat het stuk.
Ehm..Beetje klok en klepel verhaal hang je nu op.

Dat heeft niks met logo'tjes te maken, maar met een slechte opschoning van een serie Sysprepped images die zowel voor Intel als AMD de Powermanagement drivers actief heeft staan.
Scheelt ze met die bewuste serie dat ze geen aparte AMD en Intel images hoeven te bouwen, maar als je ze niet netjes opschoont kun je dit soort rare effecten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:47

MsG

Forumzwerver

Is SP3 nou ook echt significant zwaarder? Ik weet nog wel dat toen ik op een oude PC waar 128MB ram in zat XP installeerde het prima werkte, maar toen ik SP2 installeerde ik praktisch niets meer kon doen. In dit geval betreft het een wat nieuwere pc, maar ben toch benieuwd of je wel echt stevig merkt dat je SP3 er op hebt zitten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet anders als met SP2 dus, aangezien je eigenlijk SP2 + cumulatieve updates installeert.
In dit geval hoef je de SP2 bitjes niet meer te installeren en gaat 't alleen nog om de updates en minor changes zoals in de TS staan aangegeven.

Denk dat je weinig verschil zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157854

[quote]max schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:40:
Voor degenen die net als mij bij het installeren de melding "Toegang geweigerd" voor hun neus krijgen, hier de oplossing die voor mij werkte:

- Maak een backup van je register.
- Copy/paste de volgende code in een .bat/.cmd bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
c:
cd\
cd Program Files
cd Windows Resource Kits
cd Tools
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %windir%*.* /grant=administrators=f /grant=system=f
secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

- Download en Installeer subinacl.exe wanneer het nog niet geinstalleerd is.
- Even je .bat/.cmd bestand laten draaien.
- En opnieuw SP3 installeren.

Hoi !
Met het bovenstaande is het me gelukt sp3 geinstalleerd te krijgen ,
nu is het zo , dat ik na de installatie van Sp3 het p2p progje eMule niet meer aan de gang krijg , >status webserver uitgeschakeld < Hoe krijg ik die weer ingeschakeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:50
Vraagje, heeft er iemand al ervaring met het updaten naar SP3 in combinatie met Solidworks 2008 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Een probleem wat ik heb sinds ik SP3 geinstalleerd heb:

Windows afsluiten met 'Hibernate' gaat goed, daarna het ding weer inschakelen en de restore-file wordt ingelezen - en daarna blijft de boel bij 100% eeuwig hangen.

Systeem: Laptop, Toshiba Satellite Pro 6000. Intel processor (PIII, 1.0GHz), 640MB geheugen, PCMCIA USB2 kaart en PCMCIA WiFi kaart.

BIOS: versie 1.60 (laatst beschikbare)

OS: Windows-XP Pro-engels, alle recentste Toshiba drivers geinstalleerd. Relatief weinig andere software om het beestje nog een beetje snel te houden: Nero, Winamp, ACDSee, UltraEdit, FireFox en Thunderbird.

Voor SP3 werkte het feilloos. Via Google en GoT search geen vergelijkbare problemen en in elk geval geen oplossingen gevonden (of verkeerd gezocht)

Op het Toshiba forum wel iets vergelijkbaars gevonden - maar dan voor SP1 van Vista. Daar werd gesteld dat het een driver-probleem is, maar ik hoef voor deze laptop geen driverupdates van Toshiba meer te verwachten, vrees ik.

Iemand een idee wat de oorzaak en/of oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCTHAB88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-11-2008
Ik wilde graag even mijn bijdragen leveren:

Bij de installatie kan het voorkomen dat je een error krijgt dat atapi.sys niet gekopieerd kan worden. Als je gaat zoeken zie je dat je het bestand wel degelijk op de juiste locatie hebt staan.

Reden-> Alcohol of Deamon Tools is geinstalleerd en houd dit bestand vast.

Even het programmaatje eraf, SP3 installeren en dan programma terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Als 'automatische updates' ingeschakeld is, zal het dan automatisch geïnstalleerd worden? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat na een tijd wel het geval zou zijn. Ik heb hier 50 systemen waarvan er enkele reeds SP3 hebben om te testen of alles goed loopt, maar volgende week ga ik op verlof. Ik zou niet graag hebben dat SP3 ineens overal zichzelf begint te installeren omdat dat tijdens het gebruik nogal wat resources zou verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:37:
Ik heb hier 50 systemen waarvan er enkele reeds SP3 hebben om te testen of alles goed loopt, maar volgende week ga ik op verlof.
dan installeer je vóór je op vakantie gaat als rechtgeaard beheerder tijdelijk een blocking tool zodat je niet maandagmorgenvroeg terwijl je je kater ligt weg te slapen op het strand van Playa de Ingles gebeld wordt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Via Microsoft Update krijg ik, als ik SP3 wil installeren, de hele tijd 'mislukt'.

Het is een AMD XP1700+ PC met XP Prof NL.

Enig idee?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alt-92 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:23:
[...]

dan installeer je vóór je op vakantie gaat als rechtgeaard beheerder tijdelijk een blocking tool zodat je niet maandagmorgenvroeg terwijl je je kater ligt weg te slapen op het strand van Playa de Ingles gebeld wordt ? :)
Thanks, wist niet dat dat bestond :) Voor de geïntereseerden: http://www.microsoft.com/...A72099EDB7&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ik krijg deze error tijdens het installeren van SP3:

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p117/sonnybonds/naamloos.jpg

heeft iemand hetzelfde probleem? Het rare is dat als ik die file opzoek hij gewoon in die directory staat!! waarom geeft ie dan een error?

Ik heb windows xp met SP2 op een nforce2 mobo en 2400+ AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Captain Pervert schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:32:
Via Microsoft Update krijg ik, als ik SP3 wil installeren, de hele tijd 'mislukt'.

Het is een AMD XP1700+ PC met XP Prof NL.

Enig idee?
Denk dat ik het weet, ligt waarschijnlijk aan een MacOS skinpakket wat ik had draaien.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@SonnyBonds. N Lite installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:46:
Ik krijg deze error tijdens het installeren van SP3:

[afbeelding]

heeft iemand hetzelfde probleem? Het rare is dat als ik die file opzoek hij gewoon in die directory staat!! waarom geeft ie dan een error?

Ik heb windows xp met SP2 op een nforce2 mobo en 2400+ AMD
Naar die map wijzen waar het bestand staat, of anders in veilige modus probren. Ik heb overigens die map niet, maar een andere. Zal wel vanwege taal zijn (NL vs EN). Het is ook mogelijk dat het dat bestand wil overschrijven maar niet kan omdat het in gebruik is. Download anders de stand alone installer van SP3 en probeer het daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Ik lees hier zoveel problemen met AMD proc. dat ik maar even wacht met SP3 todat alles is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anoniem: 157854 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:26:
[...]
Hoi !
Met het bovenstaande is het me gelukt sp3 geinstalleerd te krijgen ,
nu is het zo , dat ik na de installatie van Sp3 het p2p progje eMule niet meer aan de gang krijg , >status webserver uitgeschakeld < Hoe krijg ik die weer ingeschakeld ?
Ik heb eigenlijk geen flauw idee....heb je al een herinstall/nieuwere versie van Emule geprobeerd?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 177141 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:23:
Ik lees hier zoveel problemen met AMD proc. dat ik maar even wacht met SP3 todat alles is gefixed.
Lees dan wel even goed, en lees de link door die in de topicwarning staat.

Zo komen geruchten dus de wereld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
  • Laatst online: 10-07 01:02
Hoi allemaal,

ik werk in een pc-winkel (zegt niks :P) maar ff ter info, heb van de week van ong. 22 klanten computers binnengekregen met de melding dat ze Service Pack 3 willen installeren. Gek genoeg zijn de eerste drie laptops van HP met AMD-processoren met een OEM-Preinstall foutloos gegaan... kan misschien toevalligheid zijn... daarna begonnen de problemen twee intel laptops (wtf?) en idd 4 amd laptops van o.a. packard bell, HP/compaq en acer. O.a. onze eigen geassembleerde computers met amd processoren en nlite Windows XP versie (sp2 Home) werken allemaal wel. Maar ik heb alle installaties teruggedraaid en weer hersteld naar SP2 dit omdat wij vinden dat het toch nog een btje risky is allemaal en we wachten tot sp3 overal stabiel kan worden geinstalleerd... overigens heb ik op mijn eigen laptop SP3 zonder problemen kunnen installeren... HP Laptop (uit Amerika) en dus met een Engelse Windows XP Media Center Edition 2002 en AMD-processor ik had eerst een 1 op 1 kopietje van heel de hd gemaakt dus ik durfde de gok wel te wagen... voor degenen die problemen hebben met het installeren van SP3 raad ik aan om het niet te installeren... zolang je systeem stabiel is en er nog geen fixes zijn zou ik lekker wachten :)

- Computers blijven drama dingen -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:02
Na mijn iedee is na het uppen van SP3 me pc wel trager geworden met opstarten,
Heb wel na het uppen C:/ even een defrag gegeven, maar het opstarten blijft traag.....

Is dit normaal, hebben meer mesnen hier last van :?

Mijn systeem specs:

P4 - 2,8 Ghz
1024 DDR geheugen
160 GB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

En in je gehele paragraafloze post leg je niet uit wat de problemen zijn. Compleet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SP3 heeft hier in ieder geval 1 vervelend issue opgelost. De "DCOM Server Process Launcher" was uit mijn services lijstje verdwenen (na een Trojan infectie.. |:( ) wat zich uit in Word documenten die niet geregistreerd kunnen worden, een haperende Windows Installer etc.. Er is veel over te vinden op het internet maar een bevredigende oplossing heb ik niet gezien (behalve een reïnstall van Windows buh..) Het is niet meer nodig (alhoewel ik nieuwsgierig blijf naar hoe ik dat ding bij uitval weer aan de praat krijg) want het is opgelost. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Albert020 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:34:
Na mijn iedee is na het uppen van SP3 me pc wel trager geworden met opstarten,
Heb wel na het uppen C:/ even een defrag gegeven, maar het opstarten blijft traag.....

Is dit normaal, hebben meer mesnen hier last van :?

Mijn systeem specs:

P4 - 2,8 Ghz
1024 DDR geheugen
160 GB HDD
Same problem here.

Opstarten duurt vele malen langer. Daarnaast hangen mijn browsers vaak als ik een www. adres invoer voor ongeveer 5 sec voordat hij pas verder gaat..... Dit heb ik zowel op mijn Laptop (Dell, T5600, 2048 mb DDR 2)
Als op mijn thuis pc (AMD 3500+, 1536 MB DDR, Asus A8N-E)

Beide zijn trager met opstarten, en browsers hangen af en toe dus 5 sec....

Ik moet zeggen dat ik totaal niet tevreden ben met SP3 :(

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 08-07 15:11

jasjenl

Liab A Tymo

In de topic warning van dit topic staat dat sp3 ook al via automatic updates beschikbaar is, maar volgens mij is dat nog niet zo: wat ik gelezen heb is dat dat pas in de loop van de komende maanden het geval zal zijn en ik heb ook nog op geen enkel XP systeem via automatic updates SP3 aangeboden gekregen. Wellicht dat dit aangepast kan worden, want dit geeft verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:02
Dbm12 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Same problem here.

Opstarten duurt vele malen langer. Daarnaast hangen mijn browsers vaak als ik een www. adres invoer voor ongeveer 5 sec voordat hij pas verder gaat..... Dit heb ik zowel op mijn Laptop (Dell, T5600, 2048 mb DDR 2)
Als op mijn thuis pc (AMD 3500+, 1536 MB DDR, Asus A8N-E)

Beide zijn trager met opstarten, en browsers hangen af en toe dus 5 sec....

Ik moet zeggen dat ik totaal niet tevreden ben met SP3 :(
Ben daarom ook blij dat ik een images gemaakt heb van
C:/ met SP2, denk ook dat ik deze ga terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Laatst online: 27-05-2024
EricJH schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:11:
@Mili. Kijk eens met Treesize wat zoveel ruimte in beslag neemt.
in de map windows staat o.a. de map installer a 1843MB
als ik deze map open zie ik
- 1184MB files
- 644MB$patchcache$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb gehoord dat SP3 je systeem sneller maakt is dit nu ook echt waar.

zijn er complicaties aan verbonden indien je SP3 installeert? zoals software die het ineens vertikt te werken.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jasjenl schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:34:
In de topic warning van dit topic staat dat sp3 ook al via automatic updates beschikbaar is, maar volgens mij is dat nog niet zo: wat ik gelezen heb is dat dat pas in de loop van de komende maanden het geval zal zijn en ik heb ook nog op geen enkel XP systeem via automatic updates SP3 aangeboden gekregen. Wellicht dat dit aangepast kan worden, want dit geeft verwarring.
Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 08-07 15:11

jasjenl

Liab A Tymo

Hier staat:
If you're not in a rush, we recommend you use Automatic Updates to install Windows XP SP3. It provides the best experience because the download will happen in the background. We're planning to begin automatically distributing Windows XP SP3 over AU sometime in the next few months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Op de frontpage een artikel over een fix voor het probleem door een oud medewerker van Microsoft: nieuws: Voormalig Microsoft-medewerker komt met 'SP3-fix' .

Op de pagina van de fix maker staat een uitgebreide en heldere beschrijving van het probleem met OEM images: https://msinfluentials.co...er-installing-xp-sp3.aspx .
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
XP SP3 is beschikbaar via de Windows Update website, Automatic Updates, en het Download center.
Heb je een MSDN/Technet abonnement: Check de top download sectie.

Heb je een door een OEM geleverde pre-install op een AMD systeem, lees dan eerst deze links:

You receive a “Stop 0x0000007E” error message after you upgrade to Windows XP Service Pack 2 or Service Pack 3 on a non-Intel-processor-based computer

Does your AMD-based computer boot after installing XP SP3?