Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nou usb is sneller, mijn webcam is stuk sneller paraat.
Reg. datum: 03 oktober 2003

weet iemand of je ook de nederlandse sp3 kan installeren/slipstreamen over de engelse sp2 versie?

quote:
Megupe schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:29:
weet iemand of je ook de nederlandse sp3 kan installeren/slipstreamen over de engelse sp2 versie?
Kan niet. Ik kan me echter ook geen enkele reden bedenken om dat te doen.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
ajhaverkamp schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:34:
[...]

Kan niet. Ik kan me echter ook geen enkele reden bedenken om dat te doen.
misschien dat de taal dan naar nl veranderd, maar is niet noodzakelijk, dan gebruik ik gewoon de engelse editie.

En hoe zit het dan met onboard geluid, want met de rc2 kreeg ik geen geluid, daar heb je dan of de realtek drivers voor nodig, of een hotfix. Zit die hotfix mee met de final of is die dan te downloaden?

En wat is het beste programma om te slipstreamen, ik gebruikte nlite.

Megupe wijzigde dit bericht 07-05-2008 16:38 (6%)

quote:
wizzzzzz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:23:
Iemand al problemen na servicepack 3??
:N Gelukkig niet, Heb nu totaal 4 PC's van SP3 voorzien en allemaal lopen ze perfect.

De snelheids winst van SP3 merk ik alleen bij de wat oudere PC's (Pentium 4's) maar bij 2 Quad Core systemen merkt ik het niet echt, trager worden ze i.i.g. niet ;)

If you can't crack it just hack it ;-)

Biertje?

Alleen op mijn laptops waar ik SP3 er over heen geinstalleerd had, moest ik alleen Windows live messenger even verwijderen en weer opnieuw installeren om de vraag naar de installatiebestanden weg te krijgen bij het opstarten.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
The Zep Man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:46:
[...]
Probeer twee dingen eerst:
  • Slipstream SP3 met XP RTM in plaats van XP SP2.
  • Installeer hem eerst (bijvoorbeeld in een virtuele machine) zonder winnt.sif.
Pas als dit werkt kan je stap voor stap je probleem achterhalen.

De reden om te slipstreamen met de RTM in plaats van een nieuwere versie is omdat er in het verleden wel eens vage problemen zijn ondervonden als een nieuwere versie werd gebruikt. Het is een advies, maar ik kan het aanbevelen. Met Service Packs begin ik het liefst met een schone lei. Natuurlijk zijn hierop uitzonderingen: zo werd Windows XP x64-editie standaard al geleverd met 2003 Service Pack 1 en werd Windows XP Media Center 2005 met Service Pack 2 geleverd. 'RTM' betekent dus niet altijd 'service pack loos', omdat soms vanaf de release een service pack er al in zit.
XP RTM heb ik niet, alleen een waar SP2 (en verder niks) bij in zit.
Zonder winnt.sif ga ik nu proberen, in VMware. Al zie ik niet in wat dat uitmaakt. Er wordt gewoon een deel van die file genegeerd, hoe kan dat aan de installatieschijf liggen?

Okeeej, dit is weird. Net zonder winnt.sif geinstalleerd. Gaat helemaal goed alleen krijg ik niet die vragen van
- Moet pérse een windows account aanmaken
- Moet automatische updates aan/uit zetten
- Er wordt nog een internettest gedaan, kan overgeslagen worden
- De vraag "wilt u registreren" komt ook nog voorbij
- moet nog op voltooien klikken.
:?

Raven wijzigde dit bericht 07-05-2008 18:01 (20%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Reg. datum: 17 oktober 2004

Ik krijg service pack 3 maar niet geinstalleerd. Krijg telkens halverwege de installatie een melding van 'toegang geweigerd' en dan draait ie alles terug.

Ik maak gebruik van xp Home Edition.

quote:
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:39:
[...]

XP RTM heb ik niet, alleen een waar SP2 (en verder niks) bij in zit.
Zonder winnt.sif ga ik nu proberen, in VMware. Al zie ik niet in wat dat uitmaakt. Er wordt gewoon een deel van die file genegeerd, hoe kan dat aan de installatieschijf liggen?

Okeeej, dit is weird. Net zonder winnt.sif geinstalleerd. Gaat helemaal goed alleen krijg ik niet die vragen van
- Moet pérse een windows account aanmaken
- Moet automatische updates aan/uit zetten
- Er wordt nog een internettest gedaan, kan overgeslagen worden
- De vraag "wilt u registreren" komt ook nog voorbij
- moet nog op voltooien klikken.
:?
Al heb je MSDN/Technet, dan kan je nog steeds XP RTM ophalen. Of je neemt contact op met Microsoft met het verzoek om de oudere CD. Ook kan je XP RTM op de 'alternatieve' manier van het internet aftrekken. Legaal is het misschien niet, maar als je een licentie hebt dan zou ik geen problemen verwachten.

Voor de rest van je probleem klinkt het alsof jouw Windows XP-CD niet 'vanilla' is: een standaard installatie (zonder ook maar één wijziging) eist altijd dat je een Windows-account aanmaakt. Jij geeft aan dat de installatie dit 'niet' doet. Als 'niet' een typefout is (omdat het 'net' moet zijn): alles wat je opnoemt hoort in een standaard installatie te zitten.

The Zep Man wijzigde dit bericht 07-05-2008 18:22 (7%)

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Marion Raven fan

quote:
The Zep Man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:19:
[...]

Al heb je MSDN/Technet, dan kan je nog steeds XP RTM ophalen. Of je neemt contact op met Microsoft met het verzoek om de oudere CD. Ook kan je XP RTM op de 'alternatieve' manier van het internet aftrekken. Legaal is het misschien niet, maar als je een licentie hebt dan zou ik geen problemen verwachten.
Dan maar eens kijken of er iemand is die er een heeft liggen. Heb geen MSDNaccount oid.
En anders de "alternatieve" manier :P
Edit: via de alternatieve manier kan ik niet zo 123 een Nederlandse RTM variant vinden. Is allemaal met SP2/3 integrated.
quote:
The Zep Man schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:19:
Voor de rest van je probleem klinkt het alsof jouw Windows XP-CD niet 'vanilla' is: een standaard installatie (zonder ook maar één wijziging) eist altijd dat je een Windows-account aanmaakt. Jij geeft aan dat de installatie dit 'niet' doet. Als 'niet' een typefout is (omdat het 'net' moet zijn): alles wat je opnoemt hoort in een standaard installatie te zitten.
Is geen typefout, het gekke is, met die Winnt.sif vraagt ie juist wél om het aanmaken van een Windows account e.d.

Raven wijzigde dit bericht 07-05-2008 18:32 (4%)

quote:
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:27:
[...]

Is geen typefout, het gekke is, met die Winnt.sif vraagt ie juist wél om het aanmaken van een Windows account e.d.
Dan heb je geen originele CD gebruikt. Wat nog slechter is dan XP met Service Pack slipstreamen met een nieuw Service Pack is XP met Service Pack en modificaties slipstreamen met een nieuw Service Pack.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Marion Raven fan

Die cd heeft geen modificaties ondergaan, alleen sp2 geintegreerd. Verder helemaal niks.

Zit trouwens eens te kijken @ http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/ .

UnattendSwitch="yes" staat niet in de winnt.sif... Eens proberen, bij m'n XP x64 disc (waar deze winnt.sif op gebasserd was) was die niet nodig.

Raven wijzigde dit bericht 07-05-2008 18:45 (97%)

from the ash rose a great bird

Voor hen die problemen hebben met het installeren van SP3 over een eerdere (beta of RC) van SP3:
Op zich moet je de eerdere beta de-installeren. Maar als je hebt geinstalleerd met een SP3-beta of -RC geslipstreamde CD of de herstelbestanden hebt verwijderd van je systeem lukt je dat (normaal) niet.

Een truc om SP3 dan toch te installeren is een SP2-systeem "faken". Dat is simpelweg een kwestie van twee sleutels in het register (registry-keys) bewerken. Kijk maar eens in deze thread op MSFN forums. Zelf getest en het werkte bij mij (gelukkig). Herstarten is overigens, anders dan op MSFN aangegeven, niet nodig...

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Reg. datum: 28 oktober 2006

quote:
Aid schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:14:
Ik krijg service pack 3 maar niet geinstalleerd. Krijg telkens halverwege de installatie een melding van 'toegang geweigerd' en dan draait ie alles terug.

Ik maak gebruik van xp Home Edition.
Ik had hetzelfde probleem. Een aantal pogingen gedaan en wat beveiliging uitgeschakeld, hele update gedownload, via Windows Update geprobeerd...niets hielp. Deze oplossing hielp bij mij wel; http://www.wurksjops.nl/n...opic.php?f=684&t=1496

Marion Raven fan

quote:
Raven schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:34:
Die cd heeft geen modificaties ondergaan, alleen sp2 geintegreerd. Verder helemaal niks.

Zit trouwens eens te kijken @ http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/19/ .

UnattendSwitch="yes" staat niet in de winnt.sif... Eens proberen, bij m'n XP x64 disc (waar deze winnt.sif op gebasserd was) was die niet nodig.
Hmm, installatie gaat nu goed, als in automatisch :)
Alleen houd ie de reso @ 640*480 terwijl ik die aangepast heb in de winnt.sif naar 800*600, met daaronder iets om die melding de blokkeren van deze reso is niet geschikt...

En de wga update (kb892130) die ik geslipstreamed heb met nlite moet alsnog geinstalleerd worden :?

Raven wijzigde dit bericht 07-05-2008 19:04 (7%)

Reg. datum: 20 februari 2004

als ik SP3 wil installeren moet ik eerst KB925877 (Remote Desktop Connection 6.0 MUI) verwijderen.
maar de uninstall bestanden had ik reeds verwijderd.

als ik KB925877 opnieuw installeer kan ik het vervolgens niet verwijderen want de uninstall-bestanden worden niet aangemaakt.
en SP3 blijft komen met de melding dat ik KB925877 eerst moet verwijderen.

is er een manier om KB925877 handmatig uit het register weg te halen?
waar zou ik dan in het register moeten zoeken?

Heb het nu enkele dagen draaien en ik moet zeggen, het bevalt me zeer goed! Het opstarten gaat hier wel echt sneller (heb een verse install gedaan, voor de rest wel alle programma's geinstalleerd die ik normaal gebruik).

De responsiviteit etc blijft allemaal gelijk naar m'n idee, en voor de rest merk je eigenlijk helemaal niets van het SP, maar het werkt allemaal prima :)

Echt positief is dus die boot-tijd, en aangezien ik echt een 'paraat-heids-junkie' ben (wil dat het zo snel mogelijk boot + dat de programma's zo snel mogelijk klaar zijn met laden) is dat best mooi meegenomen :)

[PC = P965-DS3 - E6420 - 8800GTS - 3GB PC5300 - 160GB] [Laptop = XPS 1330 - T7100 - 2GB PC5300 - 120GB - WLED]

Reg. datum: 17 oktober 2004

quote:
zomaar schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:54:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Een aantal pogingen gedaan en wat beveiliging uitgeschakeld, hele update gedownload, via Windows Update geprobeerd...niets hielp. Deze oplossing hielp bij mij wel; http://www.wurksjops.nl/n...opic.php?f=684&t=1496
Bedankt, het werkt :)

quote:
Caesu schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:39:

Denk je dat je hier antwoord gaat krijgen op zo een erg specifieke vraag?

Waarom moeten mensen toch altijd hun HD schoon houden, tot en met wegsmijten uninstall-bestanden aan toen...
Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
Sjah schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:45:
[...]

Denk je dat je hier antwoord gaat krijgen op zo een erg specifieke vraag?

Waarom moeten mensen toch altijd hun HD schoon houden, tot en met wegsmijten uninstall-bestanden aan toen...
tja, dat is een gewoonte van me dat ik de boel af en toe opruim.
nooit echt veel problemen mee.

maar velen liepen tegen dit probleem aan.
er zijn er vast meer die de uninstall-bestanden hebben weggegooid.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=KB925877+sp3
dus er zijn vast ook meer die met deze specifieke vraag zitten.

overigens lees ik ook dat voor velen RDP niet meer werkt na SP3.
er moet dan weer een oudere versie van RDP worden geinstalleerd.

quote:
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:54:
[...]
Ooh ja, ik kreeg wel een foutmelding eerst, maar dat kwam door een fout van mij (na HFSLIP met nLite Documents and Settings op D: zetten, maar vergeten om na het partitioneren de D- partitie te formatteren.
[...]
Junctions zijn ook handig (zijn wel aantal tools te vinden, maakt niet eens uit als ze lame zijn) om [whatever] naar een andere schijf te verplaatsen. Is een soort unix link om een map ergens anders te zetten. Handig voor mappen als installers en andere bloatpotentiemappen in windows die je liever op een andere partitie zet zodat windows niet zo'n monster is om images van te maken. Is NTFS-native, 0,0 overhead.

Alleen zou ik nog mijn hiberfil.sys willen moven.
quote:
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:00:
[...]
voor sommigen kan dit wel eens een mooi moment zijn om met een schone installatie te beginnen.
Idd, over een half jaar is de core2 aan de beurt. De frontpage over SP3 berichtte al:
quote:
Naar alle waarschijnlijkheid is de x64-versie van Service Pack 3 nog voor het einde van dit jaar uit bètastadium.

Redsandro wijzigde dit bericht 07-05-2008 21:09 (3%)

quote:
Caesu schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:39:
Ctrl+F + KB<nummertje> lijkt me nou niet zo lastig eerlijk gezegd.
quote:
Sjah schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:45:
Doe ik ook wel hoor :) Ook al zijn ze compressed, een update die al een jaar op m'n systeem staat kan de uninstall meestal wel missen.
Alleen deze keer dus niet blijkbaar.
quote:
Redsandro schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:07:
[...]
Alleen zou ik nog mijn hiberfil.sys willen moven.
Die kan je niet verplaatsen, want die lokatie is hardcoded omdat ie naast de bootfiles moet staan.
Ik ben uniek, net als iedereen

Ja ik gooi ook de unistall files weg, maar nooit van RC updates... ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Reg. datum: 07 maart 2007

Ik ben nu inmiddels ook al voorzien van SP3, na een verse Windows XP installatie.
Mijn computer is niet trager maar ook niet sneller (gevoelsmatig). Alles werkt gelukkig weer naar toebehoren.

En nu is het tijd om op die andere bakken in huis SP3 te installeren. =)

Reg. datum: 10 augustus 2003

SP3 vanmiddag geinstalleerd. Niet sneller naar mijn gevoel.

Alle programma's die ik getest hebt werken er netjes onder.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws